Je botstructuur moet weer sterker worden. Dus langzaam elke training in gewicht omhoog gaan. Heeft weinig met warming-up te maken omdat botten geen extra doorbloeding oid nodig hebben. Warming-up is wel gewoon noodzakelijk voor je banden, pezen en spieren.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:58 schreef IBMWV het volgende:
Vraagje: Circa een jaar geleden mijn arm gebroken (op een plek). Was een klein botje, stelde opzich weinig voor. Geen gips gehad, paar weken met een mitella moeten lopen. Daarna een check gehad in het ziekenhuis en alles in orde.
Sinds deze week weer aan het trainen, gelijk hard aan de slag gegaan. Merk nu dat ik weer last heb van mijn arm, voelt een beetje als in het beginstadium van toen het gebroken was. Toen even 3 dagen rust gehouden, vervolgens weer hard aan de bak. Toen geen last gehad.
Vandaag wel weer wat last. Moet er wel bij zeggen dat ik niet opwarm, eigenlijk nooit.. slecht, ik weet het. Iemand ervaring met gebroken arm en daarna weer trainen? Wat kan ik het best doen? Opwarmen met lichte gewichten? En voor iedereen die zegt dokter, wat zou hij er aan kunnen doen/zien? Neem aan dat er eerst een foto gemaakt moet (ziekenhuis). Wat als opwarmen niet helpt?
En riods zijn goed voor je pezenquote:[b]Op vrijdag 9 mei 2014 23:27 schreef Push. het volgende:[/
[..]
Hele dikke pezen en banden, maar daardoor juist heel broos. Veel te tight dus. Elke rek is een scheur bij wijze van spreken.
kleine selectie ervan wel idd. Hoop ook nietquote:Op zaterdag 10 mei 2014 06:48 schreef RaymondK het volgende:
[..]
En riods zijn goed voor je pezen
Maak gewoon een keuze, voetbal of liften....
Gast bij mij in de gym zat ook al jaren vast kwa progressie,door alle inspanning omtrend zn voetbaltraining en wedstrijden. Nu is hij daar mee gestopt en maakt weer gains
Mja, ik kan me voorstellen dat het onwijs frustrerend is maar of waarom niet gewoon het even de tijd geven om te herstellen? Voor je het weet zit je over een half jaar weer omdat je je lichaam teveel hooi op de vork hebt gegeven.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 10:39 schreef Push. het volgende:
[..]
kleine selectie ervan wel idd. Hoop ook niet
Ik lift om sterker te worden op het voetbalveld. Kan dit niet? Ben ik verkeerd bezig?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 06:48 schreef RaymondK het volgende:
Gast bij mij in de gym zat ook al jaren vast kwa progressie,door alle inspanning omtrend zn voetbaltraining en wedstrijden. Nu is hij daar mee gestopt en maakt weer gains
Zolang je alleen benched en curled is het goedquote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:47 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Ik lift om sterker te worden op het voetbalveld. Kan dit niet? Ben ik verkeerd bezig?
Done, ging prima.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:55 schreef Snakey het volgende:
Even terug naar af. Ga naar ~80% van je max en doe 5 x 5 redelijk snel terwijl je op je techniek let. Op een luchtige manier, niet jezelf op je kop gaan zitten. Gewoon vaststellen waar je probleempunten zitten, dan kan je er van daaruit iets aan doen. Wat assists misschien.
Floor pressesquote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:40 schreef Cataclyst het volgende:
3 Plate squat neergezet (140kg). 2 reps terwijl het echt matig ging! Volgende cycle weer flink omhoog denk ik. Volgende week lekker deload weekje.
Trouwens wbt die overhead press lockout, idee om vanaf de weakpoint te gaan pressen als extra assistence? Gewoon in een rack natuurlijk
Komt door de tren.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:40 schreef Kostertjuh het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met conditie bij bodybuilders? Ik zit Generation Iron te kijken, maar heb het gevoel dat die gasten gewoon constant buiten adem zijn?
quote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:58 schreef IBMWV het volgende:
Vraagje: Circa een jaar geleden mijn arm gebroken (op een plek). Was een klein botje, stelde opzich weinig voor. Geen gips gehad, paar weken met een mitella moeten lopen. Daarna een check gehad in het ziekenhuis en alles in orde.
Sinds deze week weer aan het trainen, gelijk hard aan de slag gegaan. Merk nu dat ik weer last heb van mijn arm, voelt een beetje als in het beginstadium van toen het gebroken was. Toen even 3 dagen rust gehouden, vervolgens weer hard aan de bak. Toen geen last gehad.
Vandaag wel weer wat last. Moet er wel bij zeggen dat ik niet opwarm, eigenlijk nooit.. slecht, ik weet het. Iemand ervaring met gebroken arm en daarna weer trainen? Wat kan ik het best doen? Opwarmen met lichte gewichten? En voor iedereen die zegt dokter, wat zou hij er aan kunnen doen/zien? Neem aan dat er eerst een foto gemaakt moet (ziekenhuis). Wat als opwarmen niet helpt?
Fase 1: eerste 3-5 dagenquote:Op maandag 24 februari 2014 16:23 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Het herstel is op te splitsen in 4 fases.
Fase één krijg je een hematoom(bloedophoping rondom het de fractuur) en zal er een ontstekingsreactie plaats vinden die gepaard gaan met warmte, zwelling, pijn, roodheid en functie verlies.
Fase twee ontstaat er fibreus kraakbeen en capillairen worden weer aangelegd om voedingstoffen te voorzien voor het herstel.
Fase drie zal er spongieus (met veel gaten, net als een spons/spongebob) botweefsel aangelegd worden dit heeft dus zo'n 6 weken tot 2 maand nodig. Hier is het weer op 80% van zijn oude sterkte.
Fase vier is de remodelleringsfase waarbij het bot weer dicht groeit en onnodig weefsel wordt weg gehaald. Uiteindelijk is het weer als het oude bot, omdat het aan de zelfde stress wordt bloot gesteld en zich hierop aanpast.
Het was gebeurd tijdens inversie trauma (naar binnen klappen van de voet) toch? Zoals het eruit zag kan het wel eens een avulsiefractuur zijn of een spierscheuring van de peroneus. Eventueel ook nog het scheuren van een ligament, maar dat heeft ongeveer dezelfde herstel periode. Kon je er binnen 2 dagen wel weer op lopen of niet? Eventueel kan je de Ottowa ankle rules nog proberen om een fractuur uit te sluiten.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:27 schreef Push. het volgende:
[..]
Ben ook maar een mens. Voetbal was echt redelijk m'n leven dus om het dan abrupt op te geven als je wel weer kan rennen doe je ook niet snel. En het was heel rustig. Nu weet ik gewoon dat het écht niet meer kan. Wist het toen ook wel maar heb de gok helaas genomen.
[..]
Hele dikke pezen en banden, maar daardoor juist heel broos. Veel te tight dus. Elke rek is een scheur bij wijze van spreken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
quote:Op zaterdag 10 mei 2014 19:05 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Het was gebeurd tijdens inversie trauma (naar binnen klappen van de voet) toch? Zoals het eruit zag kan het wel eens een avulsiefractuur zijn of een spierscheuring van de peroneus. Eventueel ook nog het scheuren van een ligament, maar dat heeft ongeveer dezelfde herstel periode. Kon je er binnen 2 dagen wel weer op lopen of niet? Eventueel kan je de Ottowa ankle rules nog proberen om een fractuur uit te sluiten.Dankje. Het is zeker geen fractuur. Heb twee keer foto's moeten laten maken en een breuk is echt uitgesloten nu. Kan er nu na een week nog steeds niet op lopen. Niet eens kracht op zetten als mn voet niet in de precies goeie houding staat. Vind het allemaal een beetje raar, want het blijft gigantische veel pijn doen..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fear is only as deep as the mind allows."
Sickening. Die kan wel een week niet trainen ivm zn CNS en die grindquote:
Whehe.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 23:41 schreef Push. het volgende:
[..]
Sickening. Die kan wel een week niet trainen ivm zn CNS en die grind
Zo kan ik het ook, met helpende spotters...quote:
Ik wens je veel succesquote:Op zondag 11 mei 2014 00:52 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Zo kan ik het ook, met helpende spotters...
Doe dan.quote:Op zondag 11 mei 2014 00:52 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Zo kan ik het ook, met helpende spotters...
Je hebt waarschijnlijk een botziekte (Brosius Bottius)quote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:58 schreef IBMWV het volgende:
een jaar geleden mijn arm gebroken (op een ple
quote:Op zondag 11 mei 2014 02:00 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Je hebt waarschijnlijk een botziekte (Brosius Bottius)
Wellicht beter een Chiropractor te raadplegen, die heeft er voor gestudeerd en kan het gemakkelijk testen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |