abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139587654
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 16:24 schreef RetepV het volgende:
Ik vind het nog steeds raar dat als de mensen die in Odessa verbrand waren pro-Russisch waren, de vermeende 'daders' later weer door pro-Russen zijn bevrijdt in plaats van opgehangen. Ergens klopt hier iets niet...

De 'opgepakte daders' zullen dus ook wel slachtoffers zijn geweest, en er zijn dus helemaal geen werkelijke daders opgepakt. Die heeft de Odessaanse politie mogelijk gewoon laten lopen. Of de daders hebben misschien zelfs een deel van de slachtoffers bij de politie gebracht en geroepen dat het daders waren, om zelf makkelijker weg te komen.

En dat duidt op een geplande actie, of in ieder geval op een actie met tactisch snel denkende leiders.

Nogal eng.
Dat was wel duidelijk dacht ik, dat men in Odessa enkel pro-Russische activisten heeft opgepakt. Was te zien op de live streams, de pro-Kiev "voetbalfans" hielpen hen daarbij.
Dat er bij de pro-Russische demonstranten gemaskerde gewapende sujetten rondliepen die op de tegenpartij schoten is bewezen, dat men aan de andere zijde eveneens vuurwapens gebruikte staat ook vast:
Dezelfde man is ook hier te zien:
pi_139587918
Meer berichten op twitter over radioactief materiaal, en bericht van SBU:
quote:
"Dirty" bomb saboteurs planned to use during demonstrations in the south- eastern regions of Ukraine .

SBU counterintelligence seized in the Chernivtsi region source of ionizing radiation which may contain uranium-235 weighing nearly 1.5 kg . Substance may be transported to Ukraine from Transnistria.

As reported at a briefing in Kiev head of the press center of the SBU Marina Ostapenko , April 30 at the Chernivtsi region SBU detained nine people - citizens of Ukraine and , according to preliminary information , a citizen of the Russian Federation .

"Hazardous substance was imported into the territory of Ukraine and the self-proclaimed Transnistrian republic in a car with foreign license plates . Radioactive material was stored in a container cottage industry " - said the head of the press center of the security services .

Based on the resulting urgent investigative actions SBU information does not rule out that the purpose of the criminal group was delayed creation of " dirty bomb" and its use during demonstrations in the south- eastern regions of Ukraine to destabilize the socio- political situation in the country.

In this incident initiated criminal proceedings under Part 1 of Art. 265 (illegal handling of radioactive materials ) of the Criminal Code of Ukraine. continue investigating
http://zn.ua/UKRAINE/sbu-(...)y-bomby-144448_.html

Lijkt verdacht veel op het scenario waar Euromaidan PR een maand geleden voor pleitte.
pi_139588268
WS Journal: zware gevechten, verliezen: leger 4, opstandelingen mogelijk 20.
quote:
Heavy fighting erupted Monday in the pro-Russian separatist stronghold of Sloyvansk in eastern Ukraine, with authorities reporting four Ukrainian soldiers dead and a rebel commander telling local media that more than 20 militants had possibly been killed.
http://online.wsj.com/new(...)e_home&mg=reno64-wsj
Sloviansk zou om bloeddonoren vragen volgens twitter.

Putin onder druk om in te grijpen?
quote:
One only has to look at the readers' comments under a random Ukraine-related article in state-sponsored press, such as the Soviet-era Izvestiya or Pravda, to see the kind of popular pressure Putin has placed himself under:

"Putin is a coward. Where is the army? Donetsk is up in flames and we are still idling by the border? What is this lice-ridden russophobe waiting for?"

"Were Putin to give up on Ukraine he would be the ultimate traitor to all Russians. Ukraine will be folded into NATO and will be used as a bulwark against Russia."

"All of the blood spilled in Ukraine is Putin's responsibility, for as long as he refuses to act and to teach those ornery Ukrainian fascists a lesson."

This sort of rhetoric is common currency today in Russia.
http://www.aljazeera.com/(...)014555315414502.html
  maandag 5 mei 2014 @ 17:12:58 #204
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_139588355
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 17:10 schreef meth1745 het volgende:

"All of the blood spilled in Ukraine is Putin's responsibility, for as long as he refuses to act and to teach those ornery Ukrainian fascists a lesson."
Met dat eerste stukje van die zin ben ik het wel eens.
  maandag 5 mei 2014 @ 18:00:34 #205
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139589853
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 17:12 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Met dat eerste stukje van die zin ben ik het wel eens.
De zin loopt echter nog verder. Het gekke is, dat als je het hele stuk leest waar Meth1745 uit citeert, dat eerst stukje van die zin, weer wel een wel goede samenvatting is.

ik lees me hier suf trouwens.

[ Bericht 1% gewijzigd door deelnemer op 05-05-2014 18:07:41 ]
The view from nowhere.
  maandag 5 mei 2014 @ 18:17:59 #206
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_139590381
Dat is het gevaar van het spelen van de nationalistische kaart.
Please Move The Deer Crossing Sign
  maandag 5 mei 2014 @ 19:00:01 #207
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_139591703
Dit zie ik Poetin binnenkort ook wel doen

quote:
ma 05 mei 2014, 16:04
Iran wil Whatsapp blokkeren
door onze redactie

Binnen de regering van Iran is in een interne strijd ontstaan met als inzet de toegang van burgers tot chatdienst WhatsApp. Het Committee voor de Bepaling van Criminele Web Content vindt namelijk dat de dienst geblokkeerd moet worden, maar niet iedereen is het daar mee eens.

De reden voor de blokkade is nogal opmerkelijk: omdat WhatsApp nu in handen is van Facebook en dit sociale netwerk geleid wordt door de joodse Mark Zuckerberg, zou dienst ineens Zionistisch zijn. Waarschijnlijker is dat WhatsApp veel gebruikt wordt door liberalen in het land die het totalitaire regime niet zien zitten en via de dienst met elkaar van gedachten wisselen.

Opmerkelijk is dat er ook stemmen binnen de regering opgaan die pleiten voor het behouden van de chatapp. Zo is de minister van Communicatie een uitgesproken tegenstander van de ban en zelfs president Hassan Rouhani heeft via Twitter laten weten niet blij te zijn met deze actie.

De ban lijkt nog niet actief uitgevoerd te worden
.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 5 mei 2014 @ 19:02:01 #208
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139591771
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 15:49 schreef meth1745 het volgende:
Goed opiniestuk op Foreignpolicy:
The Bad Old Days Are Back
Inderdaad: The bad old days.

Het hele argument berust uitsluitend op het risico dat de ander is. Maw, omdat de ander uit is op macht, moet jij ook. Verder is er geen enkel argument in het stuk te vinden waarom het leidt tot iets goeds.

Het is wel mogelijk, dat kortzichtig eigenbelang en onderling wantrouwen onvermijdelijk is. Dat het naief is om dat te ontkennen, en wijs om dit inzicht te gebruiken om deze ellende handen en voeten te geven. Omdat het enige alternatief is dat alleen jij idealen nastreeft, terwijl de rest zijn machtspositie verstevigt.

Als je het verder doordenkt, komt dat verhaal echter nooit tot een bevredigende conclusie. De tijd voor je geboorte en de tijd na je dood, is de beste tijd. Het leven is de korte periode daartussenin, waarin je niet anders kunt dan elkaar overtuigen dat dit waardeloos is. :P
The view from nowhere.
pi_139592289
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 12:10 schreef waht het volgende:

[..]

Het Kremlin is dankbaar voor die figuren hier.
Laat de dommen doen waar ze het best in zijn: vechten. Maar laten we hier gewoon praten en feiten op tafel leggen.

Een feit is dat Washington en het Kremlin beide bezig zijn in Oekraine. Zo lang ze beide dankbaar blijven zal het netto resultaat positief uitvallen.
pi_139592413
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 16:43 schreef UpsideDown het volgende:
De crisis in Oost-Oekrane raakt nu ook steeds meer het dagelijks leven van burgers. Zo heeft de grootste bank in de regio, Privatbank, alle kantoren tijdelijk gesloten.
Oh, nu zie ik dit ineens ook in een ander daglicht.

[ Bericht 19% gewijzigd door RetepV op 05-05-2014 19:24:04 ]
pi_139592526
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 18:00 schreef deelnemer het volgende:

[..]

De zin loopt echter nog verder. Het gekke is, dat als je het hele stuk leest waar Meth1745 uit citeert, dat eerst stukje van die zin, weer wel een wel goede samenvatting is.

ik lees me hier suf trouwens.
Mij leken die quotes de enige nieuwe feiten waard om vermeld te worden. Het heeft geen nut om zaken te posten die we al tientallen keren gelezen hebben. Opinies van een in NY gevestigde NGO opgericht om de democratie in de landen van de voormalige USSR te bevorderen zijn vrij voorspelbaar.
pi_139592652
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 16:43 schreef UpsideDown het volgende:
Spookstad
De crisis in Oost-Oekrane raakt nu ook steeds meer het dagelijks leven van burgers. Zo heeft de grootste bank in de regio, Privatbank, alle kantoren tijdelijk gesloten.
Eigenlijk is dit wel een mooi voorbeeld van hoe we hier in Nederland net zo goed gemanipuleerd worden.

De werkelijkheid zit zo in elkaar:

quote:
Pro-Russian separatists have targeted Privatbank, after its co-owner, billionaire Igor Kolomoisky, was appointed by the new government head of the nearby Dnipropetrovsk region and swiftly announced a $10,000 bounty on the heads of Russian "saboteurs".
De reden dat die kantoren dus gesloten waren, is omdat de medewerkers van die kantoren er op tijd achter kwamen dat hun baas dit heeft gedaan en gauw naar huis konden gaan voordat ze gelynched werden.

Igor heeft natuurlijk tegen de pers gezegd dat het maar tijdelijk was. Want tja, hij moet wel vertrouwen uitstralen tegenover zijn aandeelhouders. Anders is zijn bank zo kapot.

Maar in werkelijkheid is hij hier bezig met een ontzettende schaamteloze belangenverstrengeling. Bankdirecteur EN hoofd van de regio...? Da's nog veel beter dan een Minister van Verkeer die getrouwd is met de directeur van een wegenbouwbedrijf!

En dan ook nog zo'n prijs zetten op de hoofden van 'saboteurs' is natuurlijk het begin van een heksenjacht op 'saboteurs'. En zo begint genocide.

Dan krijgt Rusland alsnog gelijk met hun angst dat er een genocide zou kunnen uitbreken.

En wie heeft dan die genocide op zijn geweten? Niet Rusland, want die heeft er nooit een geheim van gemaakt dat ze een genocide wil voorkomen. Maar het Westen geloofde niet dat er een genocide zou kunnen gebeuren.

Tja, misschien was het meer een hoop van het Westen dat er geen genocide zou gebeuren. Want tenslotte doen ze er helemaal niks aan om hem te voorkomen, en sturen er zelfs op aan.

Tja. Rusland is natuurlijk geen deskundige van de mentaliteit en de historie van dat gebied. De VS en de EU natuurlijk wel.

Ik hoop maar dat het gewoon domheid is van de VS en de EU, want het alternatief zou erger zijn.

[ Bericht 16% gewijzigd door RetepV op 05-05-2014 19:40:08 ]
  maandag 5 mei 2014 @ 19:32:52 #213
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139593037
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 19:20 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Mij leken die quotes de enige nieuwe feiten waard om vermeld te worden. Het heeft geen nut om zaken te posten die we al tientallen keren gelezen hebben. Opinies van een in NY gevestigde NGO opgericht om de democratie in de landen van de voormalige USSR te bevorderen zijn vrij voorspelbaar.
Maar volgens dat andere stuk, kun je andermans oordeel daarover niet vertrouwen. Dus moet het hele stuk lezen om te kijken of de juiste passage geciteerd is. ;)

De doos van Pandora is geopend met de annexatie van de Krim. Vele hartjes gingen toen sneller kloppen in de RF en Zuid-Oost-Oekraine. Waar eindigt dit? Uit sommige posten van DUCHKO hierboven kun je al opmaken, dat er ook in het oosten van de EU Slavische harten sneller zijn gaan kloppen.

Gooi een steen in de vijver ....
The view from nowhere.
pi_139593164
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 19:02 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Het hele argument berust uitsluitend op het risico dat de ander is. Maw, omdat de ander uit is op macht, moet jij ook. Verder is er geen enkel argument in het stuk te vinden waarom het leidt tot iets goeds.

Het is wel mogelijk, dat kortzichtig eigenbelang en onderling wantrouwen onvermijdelijk is. Dat het naief is om dat te ontkennen, en wijs om dit inzicht te gebruiken om deze ellende handen en voeten te geven. Omdat het enige alternatief is dat alleen jij idealen nastreeft, terwijl de rest zijn machtspositie verstevigt.

Als je het verder doordenkt, komt dat verhaal echter nooit tot een bevredigende conclusie. De tijd voor je geboorte en de tijd na je dood, is de beste tijd. Het leven is de korte periode daartussenin, waarin je niet anders kunt dan elkaar overtuigen dat dit waardeloos is. :P
De communisten hadden ook een visie voor een rechtvaardige maatschappij, en wilden de hele wereld bekeren.
Als er n constante in de geschiedenis is, dan is het de strijd om resources, invloed en macht. En de illusie dat een nieuw tijdperk aangebroken is waarin de oude regels niet meer gelden, dat denkt ook elke generatie.
pi_139593357
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 19:32 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Maar volgens dat andere stuk, kun je andermans oordeel daarover niet vertrouwen. Dus moet het hele stuk lezen om te kijken of de juiste passage geciteerd is. ;)

De doos van Pandora is al geopend met de annexatie van de Krim. Vele hartjes gingen toen sneller kloppen in de RF en Zuid-Oost-Oekraine. Waar eindigt dit. Uit sommige posten van DUCHKO hierboven kun je al opmaken, dat er ook in het oosten van de EU Slavische harten sneller zijn kloppen.
De Doos van Pandora was al eerder geopend, toen Duitsland, Frankrijk en Polen de regering zo verzwakte dat de oppositie de macht kon overnemen, de rechts-extremisten alle partijen die zich links van het midden bevonden weg konden jagen, en een zwakke trekpop van een president aan de macht konden helpen.

Voor het geval je nog niet helemaal begrijpt waarom dit allemaal zo erg is: de rechts-extremisten in Oekraine kunnen zich op dit moment ongestraft uitleven. Dat hebben ze gisteren in Odessa wel bewezen.

Ook ben ik benieuwd of dat Oekrainse 'leger' in Oost-Oekraine daadwerkelijk HET leger is, en niet een leger dat net een maandje ofzo geleden opgericht is.
pi_139593902
Och, och, och. Ik lees nu wat dingen over Kolomoisky op Wikipedia. Die heeft ontzettend vuile handen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ihor_Kolomoyskyi

En hij is door Turchinov aangewezen. Ik vraag me af of iemand Turchinov daarvoor een pistool op zijn hoofd heeft gezet, of hij er misschien een hoop geld voor heeft gekregen, of dat het onderdeel uitmaakt van een plan voor Oekraine van Turchinov zelf.

In ieder geval bezit Kolomoisky maar 3 miljard dollar, dus Oekraine kan hij niet redden.
pi_139594105
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 19:32 schreef deelnemer het volgende:

[..]

De doos van Pandora is geopend met de annexatie van de Krim. Vele hartjes gingen toen sneller kloppen in de RF en Zuid-Oost-Oekraine. Waar eindigt dit? Uit sommige posten van DUCHKO hierboven kun je al opmaken, dat er ook in het oosten van de EU Slavische harten sneller zijn gaan kloppen.

Gooi een steen in de vijver ....
Yep, en dan kan je gaan discussiren wie de schuldige is, of wanneer het begonnen is, kunnen we nog eens de hele "heeft NAVO beloofd om niet naar het Oosten uit te breiden" discussie herhalen, maar ik plaatste de quotes in de eerste plaats omdat ze misschien aangeven dat de kans op een Russisch militair ingrijpen groter wordt. Al valt me op dat de pers momenteel weinig zegt over de Russische publieke opinie.

Had gisteren een online enquete vertaalt van een russische site, n van de vele posts die niet gesubmit is, overkomt me nogal veel. Voor zover ik me herinner koos 47% voor logistieke steun, voedsel, wapens, etc. zonder troepen te sturen, 33% voor militair ingrijpen, 17% voor diplomatiek verder doen, en 2% voor een optie die me niet duidelijk was, iets als "I Kiev junta" ?
  maandag 5 mei 2014 @ 20:01:11 #218
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139594466
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 19:35 schreef meth1745 het volgende:

[..]

De communisten hadden ook een visie voor een rechtvaardige maatschappij, en wilden de hele wereld bekeren. Als er n constante in de geschiedenis is, dan is het de strijd om resources, invloed en macht. En de illusie dat een nieuw tijdperk aangebroken is waarin de oude regels niet meer gelden, dat denkt ook elke generatie.
Iets opbouwen of ontdekken is ook heel stimulerend, zonder dat het tegen anderen gericht is.

SPOILER: enkele overwegingen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The view from nowhere.
pi_139595041
Er is gisteren weer een helicopter neergeschoten.
Ура для россии
  maandag 5 mei 2014 @ 20:14:32 #220
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_139595083
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 19:50 schreef RetepV het volgende:

In ieder geval bezit Kolomoisky maar 3 miljard dollar, dus Oekraine kan hij niet redden.
Toevallig wr een jood en loper in het economische wereldje. :s

Trouwens goed jou ook hier te zien.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  maandag 5 mei 2014 @ 20:20:24 #221
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_139595387
quote:
Russia suspends accord with Lithuania on exchange of info on weaponry in Kaliningrad

Russia has unilaterally suspended an agreement with Lithuania on providing information about weaponry in the Russian region of Kaliningrad, Lithuania’s Ministry of National Defence said on Monday.

The ministry’s Public Relations Department said the ministry has received a diplomatic note from Russia, stating that Russia is unilaterally suspending the 2001 bilateral Lithuanian-Russian agreement on additional confidence and security building measures.

According to the ministry, the agreement stipulated that the states will exchange information about their armed forces as well as conduct bilateral military inspections.

“It was agreed to use the format of the Treaty on Conventional Armed Forces in Europe Lithuania does not participate in for exchange of information, and conduct inspections under the conditions of the Vienna Document. On the Russian side, the agreement was applied to its forces in Kaliningrad. After Russia imposed a moratorium on the CFE in 2007, it seized providing information but bilateral inspections continued,” the Ministry of National Defence said.

Lithuania has implemented all conditions of the agreement and has not given Russia a pretext for such a move, the ministry said in the statement.

“Such a move by Russia demonstrates Russia’s unwillingness to ensure mutual trust and can be deemed another move towards the destruction of the mutual trust and security system in Europe,” the statement said.
Kaliningrad: https://www.google.nl/map(...)9:0x5050960016126ed3

Heeft waarschijnlijk weinig van doen met de huidige situatie in Oekraine, aangezien afspraken sinds 2007 al niet meer volledig nagekomen werden, maar de officile reactie van Litouwen is op zijn minst opmerkelijk. Then again, EU.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_139595604
Reuters, via Yahoo:
quote:
If Kramatorsk needed a martyr, it has one now - a 21-year-old nurse called Yulia Izotova, killed on Saturday, buried on Monday.
Rest van artikel: http://news.yahoo.com/cyc(...)ution-164418729.html
Twwitter geeft momenteel 1008 #ukraine berichten per uur, 95% propaganda retweets oud nieuws en andere rommel. Ik neem een break...
  maandag 5 mei 2014 @ 20:40:06 #223
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139596420
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 19:23 schreef RetepV het volgende:

[..]

Eigenlijk is dit wel een mooi voorbeeld van hoe we hier in Nederland net zo goed gemanipuleerd worden.

De werkelijkheid zit zo in elkaar:

[..]

De reden dat die kantoren dus gesloten waren, is omdat de medewerkers van die kantoren er op tijd achter kwamen dat hun baas dit heeft gedaan en gauw naar huis konden gaan voordat ze gelynched werden.

Igor heeft natuurlijk tegen de pers gezegd dat het maar tijdelijk was. Want tja, hij moet wel vertrouwen uitstralen tegenover zijn aandeelhouders. Anders is zijn bank zo kapot.

Maar in werkelijkheid is hij hier bezig met een ontzettende schaamteloze belangenverstrengeling. Bankdirecteur EN hoofd van de regio...? Da's nog veel beter dan een Minister van Verkeer die getrouwd is met de directeur van een wegenbouwbedrijf!

En dan ook nog zo'n prijs zetten op de hoofden van 'saboteurs' is natuurlijk het begin van een heksenjacht op 'saboteurs'. En zo begint genocide.

Dan krijgt Rusland alsnog gelijk met hun angst dat er een genocide zou kunnen uitbreken.

En wie heeft dan die genocide op zijn geweten? Niet Rusland, want die heeft er nooit een geheim van gemaakt dat ze een genocide wil voorkomen. Maar het Westen geloofde niet dat er een genocide zou kunnen gebeuren.

Tja, misschien was het meer een hoop van het Westen dat er geen genocide zou gebeuren. Want tenslotte doen ze er helemaal niks aan om hem te voorkomen, en sturen er zelfs op aan.

Tja. Rusland is natuurlijk geen deskundige van de mentaliteit en de historie van dat gebied. De VS en de EU natuurlijk wel.

Ik hoop maar dat het gewoon domheid is van de VS en de EU, want het alternatief zou erger zijn.
Ik denk dat president Oleksandr Turchynov mensen uit zijn kamp heeft benoemd als gouverneur om zijn grip op het Zuid-Oost Oekraine te vergroten.

Kolomoyskyi heeft geld gezet op het hoofd van Russische infiltranten, toen men vermoedde dat deze de opstand leidde. Dus niet op het hoofd van iedere Oekrainse ethnische rus. Het is wel een grove stunt.

Deze politieke rol is schadelijk voor bepaalde zakelijke belangen van Kolomoyskyi. Zijn banken zijn nu een doelwit. Er is al een filiaal afgebrand. Dat ze worden gesloten is niet zo vreemd.
The view from nowhere.
pi_139596490
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 20:24 schreef meth1745 het volgende:
Reuters, via Yahoo:

[..]

Twwitter geeft momenteel 1008 #ukraine berichten per uur, 95% propaganda retweets oud nieuws en andere rommel. Ik neem een break...
Bedankt dat je hier de interessante onderdelen wou neerzetten.
  maandag 5 mei 2014 @ 20:48:24 #225
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139596808
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 20:24 schreef meth1745 het volgende:
Reuters, via Yahoo:

[..]

Relatives mourn 21-year-old nurse Yulia Izotova at her funeral in Kramatorsk

Witnesses say Izotova was killed by shots from a Ukrainian military column on the road from Slovyansk to Kramatorsk.
The view from nowhere.
  maandag 5 mei 2014 @ 20:51:44 #226
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_139596976

Boodschappen doen in slavjansk
pi_139597045
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 20:41 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Bedankt dat je hier de interessante onderdelen wou neerzetten.
Ben moe, ga slapen
  maandag 5 mei 2014 @ 20:55:06 #228
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139597156
Lugansk

A woman dismantles a Kalashnikov rifle during training at the seized office of the SBU state security service in Luhansk:

Armed pro-Russian activists stand guard at the entrance of the seized regional government headquarters in Luhansk, eastern Ukraine.

http://live.aljazeera.com/Event/Ukraine_liveblog
The view from nowhere.
  maandag 5 mei 2014 @ 20:55:25 #229
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139597168
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 20:53 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ben moe, ga slapen
Tuk ze.
The view from nowhere.
  maandag 5 mei 2014 @ 20:58:40 #230
93664 waht
Mushir
pi_139597350
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 19:02 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Wat onvermijdelijk is is onzekerheid. Onzekerheid over andermans beweegredenen, wat we daar vervolgens mee doen verschilt per persoon.
quote:
Overtuigen, zeker. Maar power politics draait in zekere zin ook om overtuigen, alleen dan op ruwe wijze.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 5 mei 2014 @ 20:59:48 #231
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_139597411
$10,000 a head: Radicals put a bounty on UK journalist in Ukraine
http://rt.com/news/156892-ukraine-radicals-bounty-journalist/
Anti-Turkije
  maandag 5 mei 2014 @ 21:10:56 #232
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139597938
Kyiv Post live blog

As many as 25 separatist casualties in Sloviansk firefight

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Interior Ministry: four killed in fighting in Sloviansk

SPOILER
Malomuzh: Separatist groups are entering Donbas through Crimea

SPOILER
Turchynov: Nine roadblocks set up around Kyiv ahead of May 9 holiday

SPOILER
The view from nowhere.
  maandag 5 mei 2014 @ 21:11:22 #233
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_139597969
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 20:51 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]

Brede vrouw, breed wapen, extra bonuspunten bij de kassa.
  maandag 5 mei 2014 @ 21:31:10 #234
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_139599019
quote:
'Zeker twintig separatisten in Slavjansk gedood'

Zeker twintig pro-Russische separatisten zijn maandag in gevechten met leden van de veiligheidsdiensten in de buitenwijken van de stad Slavjansk omgekomen.

Dat heeft een woordvoerder van de opstandelingen gezegd. Tientallen inwoners van de stad in het oosten van Oekrane zijn gewond geraakt.

Eerder had minister Arsen Avakov van Binnenlandse Zaken de dood van vier agenten van de paramilitaire politie gemeld.
Say what?
  maandag 5 mei 2014 @ 21:35:23 #235
307551 Romanus
Belcrum
pi_139599245
Ze zullen in het Kremlin wel flink aan het discussiren zijn. Ze brachten het juist naar de buitenwereld dat ze doden wilden voorkomen onder de Russisch-gezinde bevolking
  maandag 5 mei 2014 @ 21:35:44 #236
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_139600840
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 20:20 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Kaliningrad: https://www.google.nl/map(...)9:0x5050960016126ed3

Heeft waarschijnlijk weinig van doen met de huidige situatie in Oekraine, aangezien afspraken sinds 2007 al niet meer volledig nagekomen werden, maar de officile reactie van Litouwen is op zijn minst opmerkelijk. Then again, EU.
Litouwen is heel bang voor Rusland omdat zij al gedaan hebben wat Oekraine wilde doen: een heleboel etnische Russen rechtenloos maken. En nou willen ze dat de EU ze tegen Rusland beschermt.

Op zich prima, ze zijn bij de EU, en dat geeft over en weer verplichtingen.

Maar het is wel schandalig dat de EU het toegestaan heeft om die etnische Russen rechtenloos te maken. Die mensen wonen al vele generaties daar, hebben meegevochten tegen de Nazi's, hebben het land mede bevrijdt. Hebben meegewerkt aan de opbouw van het land na WOII, etc. etc. En wat krijgen ze? Stank voor dank.

Je zou zeggen dat je recht hebt op rechten in een land op basis van wat je voor dat land hebt gedaan, niet op basis van je afkomst.

Dat zou mooi zijn. Mijn familie is hier in 1814 gesticht, door een Duitser die in 17nogwat uit Napoleon's leger was gedeserteerd (vanuit Rusland). Heeft later bij Waterloo meegevochten tegen Napoleon en heeft daarbij lintjes voor getoonde moed ontvangen. Maar hij was etnisch Duits. Het zou toch raar zijn als 80 jaar later ineens de rechten van de familie afgenomen waren geworden.

[ Bericht 0% gewijzigd door RetepV op 05-05-2014 22:13:59 ]
pi_139601018
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 20:40 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik denk dat president Oleksandr Turchynov mensen uit zijn kamp heeft benoemd als gouverneur om zijn grip op het Zuid-Oost Oekraine te vergroten.
Dat lijdt geen twijfel.

quote:
Kolomoyskyi heeft geld gezet op het hoofd van Russische infiltranten, toen men vermoedde dat deze de opstand leidde. Dus niet op het hoofd van iedere Oekrainse ethnische rus. Het is wel een grove stunt.
Hoe kun je een Russische infiltrant onderscheiden van een Russische Oekrainer? In zijn knie schieten en als hij 'auw' in het Oekrains roept, is 'ie geen infiltrant?
pi_139601152
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 20:55 schreef deelnemer het volgende:
Lugansk

A woman dismantles a Kalashnikov rifle during training at the seized office of the SBU state security service in Luhansk:
[ afbeelding ]
Dit is niks geks. Alle Russen, en ook de Oekraners, hebben zo rond hun 16e op school moeten leren schieten en een Kalashnikov leren schoonmaken. Ik heb collega's, vrouwen en mannen, die dat met hun ogen dicht kunnen doen.

Dit is helemaal geen training. Hooguit laat ze zien dat ze het ooit op school heeft geleerd.

[ Bericht 8% gewijzigd door RetepV op 05-05-2014 22:23:10 ]
  maandag 5 mei 2014 @ 22:17:11 #240
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_139601519
quote:
Zwitserland bevriest tegoeden Janoekovitsj

Zwitserland heeft de tegoeden van de Oekraense oud-president Viktor Janoekovitsj en diverse mensen uit zijn omgeving bij Zwitserse banken bevroren.

Het gaat om een bedrag van omgerekend ongeveer 140 miljoen euro, lieten bronnen binnen de Zwitserse justitie maandag weten.

Met de maatregel volgt het land de sancties die de Europese Unie tegen Janoekovitsj en diverse van zijn bondgenoten en medewerkers heeft genomen, hoewel het land geen lid van de EU is.

De EU bestrafte de oud-president zo voor het geweld tegen de vreedzame betogers op het Maidanplein in het centrum van de Oekraense hoofdstad Kiev. De pro-Russische Janoekovitsj vluchtte in februari uit zijn land na wekenlange demonstraties tegen hem.

Een van de andere Oekraeners die niet meer over zijn geld op Zwitserse banken kunnen beschikken, is Janoekovitsj' zoon Aleksandr.
Say what?
  maandag 5 mei 2014 @ 22:19:18 #241
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139601624
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 22:07 schreef RetepV het volgende:
Hoe kun je een Russische infiltrant onderscheiden van een Russische Oekrainer? In zijn knie schieten en als hij 'auw' in het Oekrains roept, is 'ie geen infiltrant?
Het ging niet om een genocide te starten tegen een bevolkingsgroep. Het ging om het aantonen dat er uberhaupt Russische 'boots on the ground' waren. Want dat lukte namelijk niet. Je krijgt het geld alleen als je kunt aantonen dat iemand actief betrokken is bij de gewapende opstand en een Russisch paspoort heeft. Een zinnige actie is zo'n 'bounty' natuurlijk niet (wild-west toestanden).
The view from nowhere.
pi_139601743
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 22:19 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Het ging niet om een genocide te starten tegen een bevolkingsgroep. Het ging om het aantonen dat er uberhaupt Russische 'boots on the ground' waren. Want dat lukte namelijk niet. Je krijgt het geld alleen als je kunt aantonen dat iemand actief betrokken is bij de gewapende opstand en een Russisch paspoort heeft. Een zinvolle actie is zo'n 'bounty' natuurlijk niet.
Dat begrijp ik. Maar mijn punt is dat het minder dan zinvol is. Het start een heksenjacht.
  maandag 5 mei 2014 @ 22:28:37 #243
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_139602089
Hij zal nog wel elders geld hebben, misschien in Rusland, alhoewel dat veel linker is dan in Zwitserland

http://www.telegraaf.nl/b(...)eden_bevroren__.html

quote:
ma 05 mei 2014, 21:54
Zwitserland bevriest tegoeden Janoekovitsj
GENEVE - Zwitserland heeft de tegoeden van de Oekraense oud-president Viktor Janoekovitsj en diverse mensen uit zijn omgeving bij Zwitserse banken bevroren. Het gaat om een bedrag van omgerekend ongeveer 140 miljoen euro, lieten bronnen binnen de Zwitserse justitie maandag weten.

Met de maatregel volgt het land de sancties die de Europese Unie tegen Janoekovitsj en diverse van zijn bondgenoten en medewerkers heeft genomen, hoewel het land geen lid van de EU is. De EU bestrafte de oud-president zo voor het geweld tegen de vreedzame betogers op het Maidanplein in het centrum van de Oekraense hoofdstad Kiev. De pro-Russische Janoekovitsj vluchtte in februari uit zijn land na wekenlange demonstraties tegen hem.

Een van de andere Oekraeners die niet meer over zijn geld op Zwitserse banken kunnen beschikken, is Janoekovitsj' zoon Aleksandr.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 5 mei 2014 @ 22:51:14 #244
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139603513
Janoeko-wie?

quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 22:21 schreef RetepV het volgende:

[..]

Dat begrijp ik. Maar mijn punt is dat het minder dan zinvol is. Het start een heksenjacht.
Naast het gegeven dat Rusland paspoorten uitdeelt alsof het warme broodjes zijn.
  maandag 5 mei 2014 @ 22:58:45 #246
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_139603672
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 22:10 schreef RetepV het volgende:
Dit is niks geks. Alle Russen, en ook de Oekraners, hebben zo rond hun 16e op school moeten leren schieten en een Kalashnikov leren schoonmaken. Ik heb collega's, vrouwen en mannen, die dat met hun ogen dicht kunnen doen.

Dit is helemaal geen training. Hooguit laat ze zien dat ze het ooit op school heeft geleerd.
Slavjansk, Semyonovka vandaag.

Separatisten met RPG's, zwaarkalibermitrailleurs en sluipschuttergeweren.

[ Bericht 3% gewijzigd door ATan op 05-05-2014 23:09:13 ]
  maandag 5 mei 2014 @ 23:42:29 #247
312994 deelnemer
ff meedenken
  dinsdag 6 mei 2014 @ 00:01:17 #248
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139606578
Onzin

[ Bericht 31% gewijzigd door deelnemer op 06-05-2014 00:13:05 ]
The view from nowhere.
pi_139607194
Helaas voor de Russen luisteren de Oekraners hen ook af:

http://www.forbes.com/sit(...)ernational-hostages/
Dit blijkt over de eerder gevangen waarnemers te gaan volgens de schrijver van dit artikel. Daar ben ik zelf niet van overtuigd en de conclusie van het artikel vind ik ook wat ver gaan, maar het is wel opmerkelijk dat Moskou direct contact heeft met de seperatisten in het gebied.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 00:16:51 #250
307551 Romanus
Belcrum
pi_139607240
Ik ben overigens wel echt benieuwd wat voor werk de geheime diensten van Rusland in dit geval doen.
pi_139607443
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 20:51 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]

Bizarre foto!
pi_139607555
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 00:16 schreef Romanus het volgende:
Ik ben overigens wel echt benieuwd wat voor werk de geheime diensten van Rusland in dit geval doen.
Hun rol in dit verhaal ben ik ook benieuwd naar ja. Een paar vliegvelden bezetten op de Krim is toch heel iets anders dan je mengen in een burgeroorlog en vechten tegen het Oekraense leger. Zowel in Kiev en Moskou hebben ze aan touwtjes getrokken waar ze beter vanaf hadden kunnen blijven.

Het lijkt me namelijk niet zo fijn om als FSB-agent te weten dat als je daar heengaat of aan het einde van de rit van Putin je een medaille geeft of dat je neergeschoten wordt dan wel levend verbrand
pi_139609613
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_139609627
quote:
oud en propaganda kanaal
pi_139609632
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 00:15 schreef Nintex het volgende:
Helaas voor de Russen luisteren de Oekraners hen ook af:

http://www.forbes.com/sit(...)ernational-hostages/
Dit blijkt over de eerder gevangen waarnemers te gaan volgens de schrijver van dit artikel. Daar ben ik zelf niet van overtuigd en de conclusie van het artikel vind ik ook wat ver gaan, maar het is wel opmerkelijk dat Moskou direct contact heeft met de seperatisten in het gebied.
Iedereen vraagt aan Rusland om zich in te zetten voor de vrijlating van de gijzelaars; uiteindelijk stuurt Moskou iemand om te gaan onderhandelen, en omdat die man laat weten dat ie eraan komt is Moskou betrokken?

Als het al iets aantoont, dan is het dat de "bewijzen" die de SBU tot nu toe geleverd heeft van contacten tussen de rebellen en Moskou fake zijn. Het begon met twee opnames, zogezegd gesprekken tussen moskou en de rebellen, maar de rebellen in kwestie zijn nooit gedentificeerd geworden.
Dan kwamen de zogenaamde afgeluisterde gesprekken tussen bekende rebellenleiders en Moskou: geen geluidsopname ditmaal, enkel teksten die de transcripts van die opnames zouden zijn. De laatste keer werden ook de transcripts niet openbaar gemaakt, men heeft ze even getoond aan enkele journalisten van de Kiev Post.
En nu, van een gesprek dat Moskou gewoon toegeeft, nu geven ze wel de opname vrij.
Lijkt me een logische conclusie: ze hebben bewijzen van gesprekken die Moskou toegeeft, ze hebben geen bewijzen van gesprekken die Moskou ontkent. Waarom anders zou men de meest overtuigende bewijzen, opnames van bekenden wiens stem met andere bronnen vergeleken kan worden, achterhouden?

Ik vermoed dat nu de CIA aangekomen is om hen te helpen we wel meer "bewijzen" zullen krijgen. Die hebben de middelen om fake conversaties te produceren. Reden misschien waarom de tekst van laatste transcripts niet werd vrijgegeven. Voor een goede opname vertrek je van de geluidsfragmenten die je ter beschikking hebt, niet van een vooraf vastgelegde tekst.

[ Bericht 1% gewijzigd door meth1745 op 06-05-2014 04:08:01 ]
pi_139609634
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 03:16 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

oud en propaganda kanaal
Huh? Propagandakanaal? Het zijn fragmenten uit de Main Stream Media.

Hansje -ex-fascist- Von Baalen met zijn stompzinnige vuistje vond in Sloboda zijn gelijken... :X :r
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_139609646
Slachtoffers Odessa (google translate)

quote:
Established 36 person killed during the riots in Odessa
Among the causes of death of people are called drop, gunshot wounds and carbon monoxide poisoning.

In Odessa, identified 36 bodies of men, burned in the House of Trade Unions. Many of them died from gunshot wounds. Previously, law enforcement authorities failed to identify 12 victims.

1. Andrew V. Biryukov , born in 1978 - firearm .
2 . Zhulkov Alexander, firearm .
3 . Nicholas A. Jaworski , firearm .
4 . Gennady Petrov I. , born in 1985 - firearm .
5 . Brazhevsky Andrew G. , born in 1987 - fall .
6. Vadim V. P. , born in 1996 - fall .
7. Rabbit Igor Leonidovich , born in 1968 - fall .
8. Kush Ruslan O. , born in 1984 - fall .
9. Varenikina Anna A. , born in 1955 - poisoning.
10 . Kalin Anatoly A. , born in 1976 - poisoning.
11. Nikitenko Maxim A. , born in 1982 - fall .
12. Ostrozhnyuk Igor E. , born in 1964 - fall .
13. Bullakh Dalhakovich Victor , born in 1956 - fall .
14. Igor Ivanov , born in 1986 - firearm .
15. Vyacheslav Markin was born in 1969 - fall .
16. Negaturov Vadim V. , born in 1959 - burns.
17. Gnatenko Eugene N. , born in 1952 - gas poisoning .
18. Polulyakh Alla was born in 1962 - gas poisoning .
19. Yakovenko Irina, born in 1959 - gas poisoning .
20. Kushnariov Gennady A. , born in 1975 - gas poisoning .
21. Sergey Mishin , born in 1985 - gas poisoning .
22. Pikalova Svetlana V. , born in 1981 - gas poisoning .
23. Kovriga Nikolai , born in 1984 - gas poisoning .
24. Sadovnichii Alexander Kuzmich , born in 1954 - gas poisoning .
25. Brigar Vladimir, born in 1984 - gas poisoning .
26. Nikitiuk Dmitry I. , born in 1974 - gas poisoning .
27. Mitchik Eugene V. , born in 1983 - gas poisoning .
28. Viktor Stepanov , born in 1948 - gas poisoning .
29. Kostyukhin Sergey, born in 1967 - gas poisoning .
30. Novitsky Vladimir, born in 1944 - gas poisoning .
31. Field Viktor, born in 1966 - gas poisoning .
32. Bezhanitsky Christine A. , born in 1992 - gas poisoning .
33. Lomakin Nina , born in 1953 - gas poisoning .
34. Mr. Alyaksandr Kononov , born in 1959 - gas poisoning .
35. Gnatenko Andrei , born in 1989 - gas poisoning .
36. Balaban Alexey S. , born in 1982 - gas poisoning .

Total in clashes killed 46 people , injured nearly 170 . Of these, approximately 25 are in serious condition . According to the correspondent LifeNews, hospitals remains of 77 people .
http://lifenews.ru/news/132665
  dinsdag 6 mei 2014 @ 03:55:13 #258
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_139609655
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 03:19 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Iedereen vraagt aan Rusland om zich in te zetten voor de vrijlating van de gijzelaars; uiteindelijk stuurt Moskou iemand om te gaan onderhandelen, en omdat die man laat weten dat ie eraan komt is Moskou betrokken?

Als het al iets aantoont, dan is het dat de "bewijzen" die de SBU tot nu toe geleverd heeft van contacten tussen de rebellen en Moskou fake zijn. Het begon met twee opnames, zogezegd gesprekken tussen moskou en de rebellen, maar de rebellen in kwestie zijn nooit gedentificeerd geworden.
Dan kwamen de zogenaamde afgeluisterde gesprekken tussen bekende rebellenleiders en Moskou: geen geluidsopname ditmaal, enkel teksten die zogenaamd de transcripts van die opnames zouden zijn. De laatste keer werden ook de transcripts niet openbaar gemaakt, men heeft ze even getoond aan enkele journalisten van de Kiev Post.
En nu, van een gesprek dat Moskou gewoon toegeeft, nu geven ze wel de opname vrij.
Lijkt me een logische conclusie: ze hebben bewijzen van gesprekken die Moskou toegeeft, ze hebben geen bewijzen van gesprekken die Moskou ontkent.

Ik vermoed dat nu de CIA aangekomen is om hen te helpen we wel meer "bewijzen" zullen krijgen. Die hebben de middelen om fake conversaties te produceren. Reden misschien waarom de tekst van laatste transcripts niet werd vrijgegeven. Voor een goede opname vertrek je van de geluidsfragmenten die je ter beschikking hebt, niet van een vooraf vastgelegde tekst.
Licht er zo dik op, tenminste als je de tijdlijn gevolgt hebt.

laat ik iedereen even herinneren;

-de VS bombardeerd samen met frankrijk ghadaffi dood tegen internationale afspraken in.
-Zowel assad als poetin hebben goede contacten met ghadaffi welk bezig was om olie in een nieuwe munt te gaan verhandelen ipv de dollar.
-de VS richt zijn pijlen op assad en steunt dezelfde extremisten die ze eerder 'bestreden' met dezelfde verdeel en heers tactieken, oh en natuurlijk zoveel mogelijk media warping met 'hij dood zijn eigen volk' en 'verboden wapens derpaderp' (welk de vs zelf inzet, overal ter wereld, dat terzijde)
-Rusland is het zat en steunt assad door allegaties te ontkrachten en een diplomatisch proces in gang te zetten, in dezelfde periode neemt rusland Snowden onder haar hoede welk door de VS openlijk met assasinatie wordt bedreigd.
Op dit moment is de globale opinie dat Rusland een nobelprijs verdient. Weet iedereen dat nog? Ok, daar gaan we dan;
-Dit schiet de VS in het verkeerde gaatje :') dus richten ze vanaf dat moment hun pijlen op rusland.
Elk enigzins positieve nieuws over rusland word vanaf dat moment 100% gewarped en zo negatief mogelijk neergezet.
-rusland heeft een wet tegen het richten van propaganda aan kinderen; de westerse media maakt er een anti homo wet van, heel de wereld in rep en roer om niks.
-rusland verzorgd de olympische spelen in sochi, heel de wereld is onder de indruk over de accomodaties maar dit word overschaduwt door de vs en haar gewarpte media uitzendingen over dat het allemaal verschrikkelijk is, er overal wilde zwerfhonden liggen en er zogenaamd helemaal niks is, behalve wat vieze hotelkamers waar alles kapot is. :')
-Dan komt de grote klapper gezien de opinie ten opzichte van rusland al goed wat is gedaald.
-Oekraine word opgekocht door de EU, en er worden achter de coulissen afspraakjes gemaakt, Janoekovich daarintegen laat zich persoonlijk niet direct intimideren en besluit om niet zonder blikken of blozen zijn handtekening te zetten maar de papieren mbt toetreding tot de EU nader te bestuderen, op dit moment worden fascistische rechtse groepen gesteund door het westen aangeduwt en nemen kiev met zwaar geweld in terwijl nogsteeds onbekende schutters zowel deze groepen als de politie eenheid de berkut onder vuur nemen.
-Direct na de overname worden er anti russische wetten door gedrukt en er gaat de ronde dat de rechtse groepen in de regering komen.
-Uit voorzorg word het krim op slot gezet en worden eenheden die orders aannemen uit het overgenomen kiev ontwapend omdat de infrastructuur van het krim, en de mensen in grote meerderheid russisch zijn naar verdragen, dit is natuurlijk het moment van het westen om de media warp weer in te zetten, je hoort weken niks anders dan dat rusland een invasie pleegt, daarna word rusland eenzijdig continu neergezet als een aggressor, nadat het krim zelf opstaat met een referendum daar ze zich niet kunnen identificeren met de anti russische geweldadigen in kiev, rusland is hierin terughoudend.
-Weer word rusland neer gezet als een boeman, en de media roept 'annexatie door rusland'.

En nu zijn we hier, het volk komt in opstand tegen een geweldadige coup en ze worden neergezet als terroristen, terwijl we allemaal weten wat voor groepen kiev met geweld hebben overgenomen, het is bijna niet te geloven. Rusland word neergezet alsof het als een hitler het hele land wil overnemen, mensen op het internet worden al dan niet getrolled dan echt beticht van heulen met 'de vijand' wanneer ze hun mond open trekken tegen al de media-spins..

Zzz.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  Moderator dinsdag 6 mei 2014 @ 04:42:33 #259
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139609667
nou ik hoop dat dat opluchtte man ...

kunnen we het hier weer wat meer over de huidige situatie hebben me feiten enzo het liefst

laat me aub niet nog zon post vol Xfiles achtige bullshit door hoeven spitten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 05:06:07 #260
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_139609678
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 03:55 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Zzz.
mafkees
kijk je ook over je schouder steeds ??
pi_139609691
Hij heeft wel goeie punten.

Poetin is gewoon een baas en dat zint noch de VS noch de "EU". _O-

Moderator dinsdag 6 mei 2014 @ 05:33:23 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139609702
mwah het is meer dat de wereld eigenlijk schijt heeft aan de oekraine, daarom doet niemand iets

beetje blaffen en niet bijten en dat het de russen economisch raakt is mooi meegenomen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 05:37:48 #263
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_139609704
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 03:55 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Licht
Bij het eerste woord dat je tikt, gaat het al mis.

:')

Rest van je stuk is overigens ook gestoord. Je beticht het westen van een te eenzijdig beeld van Rusland en als antwoord daarop verander je zelf in een anti-westers aluhoedje. Denk niet dat je daarmee veel effect zal sorteren.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_139609715
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 05:33 schreef sp3c het volgende:
mwah het is meer dat de wereld eigenlijk schijt heeft aan de oekraine, daarom doet niemand iets

beetje blaffen en niet bijten en dat het de russen economisch raakt is mooi meegenomen
Alsjeblieft doen "we" niks. Ik wil geen wereldoorlog, ik wil geen onzinnige gevechten over de hoofden van onschuldige burgers.

Als de Russische delen van Oekraine zich meer Russisch dan Oekraiens voelen, dan moeten ze zich lekker bij Rusland aansluiten. Deel het land op naar taal/etniciteit ofzo.

En blijf met die gore EU-tengels van andere landen af.

dinsdag 6 mei 2014 @ 07:30:20 #265
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139609958
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 05:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Alsjeblieft doen "we" niks. Ik wil geen wereldoorlog, ik wil geen onzinnige gevechten over de hoofden van onschuldige burgers.

Als de Russische delen van Oekraine zich meer Russisch dan Oekraiens voelen, dan moeten ze zich lekker bij Rusland aansluiten. Deel het land op naar taal/etniciteit ofzo.

En blijf met die gore EU-tengels van andere landen af.
Volgens mij zie jij niet echt in met wat voor gevaarlijke politiek Rusland bezig is. Ze infiltreren andere landen met bergen aan Russen om er vervolgens protesten te starten dat men bij Rusland wil horen. Dit komt in heel Oost Europa voor alleen in de landen die bij de EU horen is het afgezwakt omdat het daar toch ietsje lastiger wordt om zoiets voor elkaar te krijgen dan in de landen die nier bij de EU horen.

Oekrane is natuurlijk het gemakkelijkste omdat daar een gedeelte historisch gezien al Russisch is (sterker nog, het is de bakermat van Rusland) maar dit soort politiek van Rusland kan je niet goedkeuren.

Jij zou moord en brand schreeuwen wanneer de EU of de VS bergen aan mensen naar Colombia stuurt om daar vervolgens amok te schoppen en aansluiting bij de VS of EU te zoeken. Wees dan een vent en blijf concequent.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_139610071
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 07:30 schreef Dven het volgende:

[..]

Volgens mij zie jij niet echt in met wat voor gevaarlijke politiek Rusland bezig is. Ze infiltreren andere landen met bergen aan Russen om er vervolgens protesten te starten dat men bij Rusland wil horen. Dit komt in heel Oost Europa voor alleen in de landen die bij de EU horen is het afgezwakt omdat het daar toch ietsje lastiger wordt om zoiets voor elkaar te krijgen dan in de landen die nier bij de EU horen.

Oekrane is natuurlijk het gemakkelijkste omdat daar een gedeelte historisch gezien al Russisch is (sterker nog, het is de bakermat van Rusland) maar dit soort politiek van Rusland kan je niet goedkeuren.
Ik ken en volg de details niet, maar Oekraine ken ik een beetje (3x Kiev, 1x Odessa) en heb daar nog met een student Internationale Betrekkingen (!) gepraat in een bar die zei "NATO is our enemy". Juist uit de mond van een IB-student.

Ik kan geen uitspraak doen over wat 52 miljoen Oekraieners willen en of ze zich Russisch, Oekraiens of Europees voelen ook niet. Laat ze dat lekker zelf beslissen. Hoeveel was het in het referendum; 95%? Zal vast wat gesjoemel bijzitten, maar het lijkt me duidelijk dat mensen zich meer Rus voelen dan Oekraiener.

Ik hoop alleen voor die mensen dat ze niet naar die EU-tiet, de manboobs van Johannes Cornelis Von Balen, grijpen.

quote:
Jij zou moord en brand schreeuwen wanneer de EU of de VS bergen aan mensen naar Colombia stuurt om daar vervolgens amok te schoppen en aansluiting bij de VS of EU te zoeken. Wees dan een vent en blijf concequent.
Een "Chinese" invasiepolitiek zou ik inderdaad erg vinden, in elk land. In Nederland heb je dat met multikulwijken die volledig onNederlands zijn geworden.

Dat lijkt me in Oekraine minder het geval, toch al een land dat van nature verdeeld is, net als Belgie.

pi_139610121
Ik ben toch nog steeds benieuwd hoeveel 'Oekraners' daadwerkelijk pro-Russisch zijn.

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat het lijkt dat het merendeel van de 'Oekraners' (ook in het oosten) niet zo happig zijn op een pro-Russische koers.

Als je alleen al kijkt naar het aantal op de barricaden staande actieve pro-Russische activisten op een bevolking van zo'n 50 miljoen dan zijn dat er best wel weining.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_139610206
StateOfUkraine twitterde op dinsdag 06-05-2014 om 07:34:18 We have been getting multiple reports about armed men crossing from #Russia into #Ukraine but we have not been able to verify location yet reageer retweet
StateOfUkraine twitterde op dinsdag 06-05-2014 om 08:14:09 Source: #Russia has launched an invasion of #Ukraine which it may still deny it even though Russian military trucks have entered Ukraine reageer retweet
Zie er overigens (nog)vrijwel niemand anders over berichten dus hopelijk is het onzin.
pi_139610421
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 08:14 schreef SuicideErrorist het volgende:
StateOfUkraine twitterde op dinsdag 06-05-2014 om 07:34:18 We have been getting multiple reports about armed men crossing from #Russia into #Ukraine but we have not been able to verify location yet reageer retweet
StateOfUkraine twitterde op dinsdag 06-05-2014 om 08:14:09 Source: #Russia has launched an invasion of #Ukraine which it may still deny it even though Russian military trucks have entered Ukraine reageer retweet
Zie er overigens (nog)vrijwel niemand anders over berichten dus hopelijk is het onzin.
Dat zou wel een meesterzet zijn na deze uitspraken
'Geen invasie Rusland in Oekrane'

quote:
NAVO-commandant Philip Breedlove denkt dat Rusland niet zal besluiten tot een inval in het oosten van Oekrane.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 08:54:49 #270
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139610569
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 07:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik ken en volg de details niet, maar Oekraine ken ik een beetje (3x Kiev, 1x Odessa) en heb daar nog met een student Internationale Betrekkingen (!) gepraat in een bar die zei "NATO is our enemy". Juist uit de mond van een IB-student.

Ik kan geen uitspraak doen over wat 52 miljoen Oekraieners willen en of ze zich Russisch, Oekraiens of Europees voelen ook niet. Laat ze dat lekker zelf beslissen. Hoeveel was het in het referendum; 95%? Zal vast wat gesjoemel bijzitten, maar het lijkt me duidelijk dat mensen zich meer Rus voelen dan Oekraiener.

Ik hoop alleen voor die mensen dat ze niet naar die EU-tiet, de manboobs van Johannes Cornelis Von Balen, grijpen.

[..]

Een "Chinese" invasiepolitiek zou ik inderdaad erg vinden, in elk land. In Nederland heb je dat met multikulwijken die volledig onNederlands zijn geworden.

Dat lijkt me in Oekraine minder het geval, toch al een land dat van nature verdeeld is, net als Belgie.
Het valt niet te ontkennen dat er in Oekraine een binnenlandse verdeeldheid heerst. Maar deze is dus voornamelijk opgezet door de Russen. Tijdens en na de tweede wereldoorlog heeft Rusland er alles aan gedaan om ze ijsvrije zeehavens in handen te krijgen.

Zoals gezegd is die inmeningspolitiek gewoon gevaarlijk. Het zijn namelijk geen etnisch Oekraieners die pro-Russisch zijn maar voornamelijk de Russische 'immigranten'. Zou een beetje hetzelfde zijn als Rotterdam onafhankelijk verklaren nadat er een referendum is geweest en Rotterdam zich vervolgens aansluit bij Marokko omdat al die Nederlanders zich meer Marokkaans voelen. Dat kan wat mij betreft cht niet.

Die 95% is natuurlijk totaal malifide. Zo is/was zo'n 10/15% van de Crimeaanse bevolking Tartaars. En die zijn alles behalve pro-Russisch. Alleen door hen is 95% natuurlijk al compleet onmogelijk. Maar goed, volgens mij was het Stalin al eens die zei : Het gaat er niet om wie er stemt maar wie de stemmen telt. Of het referendum opstelt. Alleen aan de hand daarvan was al te zien dat het een redelijk dubieuze bedoeling was.

Rusland is met deze politiek al decennia bezig en zal zich steeds meer op het Europees continent willen vestigen. Wat dat betreft is het juist een goede zet geweest om bijvoorbeeld Bulgarije bij de EU te krijgen omdat Rusland ook daar bezig was om de bevolking zo snel mogelijk om te turnen naar etnisch Russisch. En ook daar geheel toevallig weer aan de kust om de havens in handen te krijgen. Een eeuwenoud trucje werd herhaald want de bevrijding van Bulgarije op de Ottomanen was om de Bulgaarse kust in handen te krijgen (met Varna en Burgas twee van de belangrijkste havens aan de Zwarte Zee) en wat meer vat te krijgen op de Bospurus, wat natuurlijk misschien wel het belangrijkste gedeelte van de Zwarte Zee is.

Zelfs nu merk je de inmening van Russen aan de Bulgaarse kust. Er zijn al hele dorpen waar alles in het Russisch is. Nu kan je veel over Bulgaren zeggen maar dat ze enige verwantschap hebben met Rusland is natuurlijk je reinste flauwekul.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 6 mei 2014 @ 08:55:14 #271
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_139610573
http://www.telegraaf.nl/b(...)g_uit_Rusland__.html

Ja is gevaarlijk met dat mannetje

quote:
di 06 mei 2014, 08:14 | 0 reacties
|
lees voor
Banken weg uit Rusland en Oekrane

Nederlandse banken zijn druk bezig hun belangen in Rusland terug te dringen uit vrees voor de gevolgen van het conflict in Oekrane.
Ze hebben voor vele miljarden in Rusland en Oekrane uitstaan.

Foto: Fotoburo Dijkstra
Ook grote beleggers als pensioenfondsen halen hun geld weg. „We kijken waar en of we onze financiering in Rusland en Oekrane kunnen terugdringen”, zegt een woordvoerder van de ING in het AD. De bank heeft naar eigen zeggen 7,5 miljard euro uitstaan in die landen.

De woordvoerder benadrukt dat ING niet naar de uitgang rent maar zijn klanten trouw blijft. Ook de Rabobank heeft geld uitstaan in Rusland, volgens de bank gaat het om enkele honderden miljoenen. „We kijken kritisch naar onze portefeuille en zijn erg voorzichtig met nieuwe leningen”, laat de bank weten.
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_139610627
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 08:54 schreef Dven het volgende:

[..]

Het valt niet te ontkennen dat er in Oekraine een binnenlandse verdeeldheid heerst. Maar deze is dus voornamelijk opgezet door de Russen. Tijdens en na de tweede wereldoorlog heeft Rusland er alles aan gedaan om ze ijsvrije zeehavens in handen te krijgen.

Zoals gezegd is die inmeningspolitiek gewoon gevaarlijk. Het zijn namelijk geen etnisch Oekraieners die pro-Russisch zijn maar voornamelijk de Russische 'immigranten'. Zou een beetje hetzelfde zijn als Rotterdam onafhankelijk verklaren nadat er een referendum is geweest en Rotterdam zich vervolgens aansluit bij Marokko omdat al die Nederlanders zich meer Marokkaans voelen. Dat kan wat mij betreft cht niet.

Die 95% is natuurlijk totaal malifide. Zo is/was zo'n 10/15% van de Crimeaanse bevolking Tartaars. En die zijn alles behalve pro-Russisch. Alleen door hen is 95% natuurlijk al compleet onmogelijk. Maar goed, volgens mij was het Stalin al eens die zei : Het gaat er niet om wie er stemt maar wie de stemmen telt. Of het referendum opstelt. Alleen aan de hand daarvan was al te zien dat het een redelijk dubieuze bedoeling was.

Rusland is met deze politiek al decennia bezig en zal zich steeds meer op het Europees continent willen vestigen. Wat dat betreft is het juist een goede zet geweest om bijvoorbeeld Bulgarije bij de EU te krijgen omdat Rusland ook daar bezig was om de bevolking zo snel mogelijk om te turnen naar etnisch Russisch. En ook daar geheel toevallig weer aan de kust om de havens in handen te krijgen. Een eeuwenoud trucje werd herhaald want de bevrijding van Bulgarije op de Ottomanen was om de Bulgaarse kust in handen te krijgen (met Varna en Burgas twee van de belangrijkste havens aan de Zwarte Zee) en wat meer vat te krijgen op de Bospurus, wat natuurlijk misschien wel het belangrijkste gedeelte van de Zwarte Zee is.

Zelfs nu merk je de inmening van Russen aan de Bulgaarse kust. Er zijn al hele dorpen waar alles in het Russisch is. Nu kan je veel over Bulgaren zeggen maar dat ze enige verwantschap hebben met Rusland is natuurlijk je reinste flauwekul.
Die Bulgaarse kust is ook omdat het fokking goedkoop was (zal nu wel anders zijn) en het is dichtbij Rusland. En ja, het land probeert zijn tentakels uit te slaan, maar Oekraine is echt niet allemaal import-Russen. Het grootste land in Europa; veelzijdig.

En ja, het is geopolitiek, maar toch duidelijk anders dan Marokko dat Rotterdam overneemt. Odessa was altijd al een Russisch (hoeren)paradijs aan de Zwarte Zee. Dat ligt nu toevallig in Oekraine, sja.

dinsdag 6 mei 2014 @ 09:17:33 #273
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139610961
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 08:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die Bulgaarse kust is ook omdat het fokking goedkoop was (zal nu wel anders zijn) en het is dichtbij Rusland. En ja, het land probeert zijn tentakels uit te slaan, maar Oekraine is echt niet allemaal import-Russen. Het grootste land in Europa; veelzijdig.

Nouja, dichtbij Rusland.. Tot de annexatie/bijvoeging van De Krim lag Bulgarije maar 100 kilometer dichter bij Rusland dan dat Nederland doet en ben je vanuit Nederland veel sneller in Rusland dan vanuit Bulgarije wanneer je een ander vervoersmiddel dan het vliegtuig of de boot neemt ;) Enigszins gechargeerd maar feitelijk niet minder correct.

quote:
En ja, het is geopolitiek, maar toch duidelijk anders dan Marokko dat Rotterdam overneemt. Odessa was altijd al een Russisch (hoeren)paradijs aan de Zwarte Zee. Dat ligt nu toevallig in Oekraine, sja.
En ach, hoerenparadijs, subsidieparadijs. De reden van de paradijselijkheid is natuurlijk niet echt van belang. Het blijft gewoon een discutabel iets om in een regio waar in de laatste 50 jaar van de geschiedenis een meerderheid van de bevolking is ontstaan van een niet originele bevolkingsgroep een referendum uit te roepen. Zo creeer je namelijk alleen maar meer gezeik in de toekomst, zeker in een wereld waarbij het steeds gemakkelijker wordt om naar het buitenland te trekken.

Zelfde is bijvoorbeeld in Kosovo gebeurd. Waar de EU overigens wel weer geheel achter staat :')
pi_139611333
Volgens mij is ook Odessa over het algemeen niet pro-Russisch.

Census m.b.t. aantal Russen in Odessa:

1929 9.2%

2001 17.2%

Inmiddels zou het percentage Russen opgelopen zijn tot 29%. Percentueel gezien dus een enorme stijging in het 1 decennium t.o.v. de 7 daarvoor. Geeft te denken omdat Oekrane sinds 1991 onafhankelijk is. Waar komen die Russen ineens vandaan?

Maar goed, 29% Russen t.o.v. 65% Oekraners.

Heb eigenlijk veel meer het idee dat Odessa (als ze mogen kiezen) liever onafhankelijk doorgaat dan bij Rusland of Oekrane te horen.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 10:26:07 #275
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139612222
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 09:37 schreef Montagui het volgende:

1929 9.2%

2001 17.2%

Inmiddels zou het percentage Russen opgelopen zijn tot 29%. Percentueel gezien dus een enorme stijging in het 1 decennium t.o.v. de 7 daarvoor. Geeft te denken omdat Oekrane sinds 1991 onafhankelijk is. Waar komen die Russen ineens vandaan?

Heb eigenlijk veel meer het idee dat Odessa (als ze mogen kiezen) liever onafhankelijk doorgaat dan bij Rusland of Oekrane te horen.
Odessa is heel gevarieerd..

Van Bulgaars tot Russisch tot zelfs Albanees :D
  dinsdag 6 mei 2014 @ 10:29:16 #276
421524 SadPanda
pi_139612292
quote:

1929 9.2%

2001 17.2%

Dat zegt niks, Oekraners kunnen ook pro-Rusland zijn. Op de Krim was dat ook zo.
Anti-Turkije
pi_139612356
quote:

1929 9.2%

2001 17.2%

Dat zijn Etnische Russen. Russisch sprekenden zijn wel in de meerderheid in Odessa.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_139612455
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 08:14 schreef SuicideErrorist het volgende:
EuromaidanPR twitterde op dinsdag 06-05-2014 om 10:25:22 Russian forces crossed into #Luhansk #Ukraine from #Russia, are equipped with anti-aircraft missiles http://t.co/tmHZhHrjUe | EMPR News reageer retweet
pi_139612537
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 08:54 schreef Dven het volgende:
Rusland is met deze politiek al decennia bezig en zal zich steeds meer op het Europees continent willen vestigen.
Ik weet niet of je het in de gaten hebt, maar Rusland is juist decennia lang bezig met een machtsvermindering in het Europees continent. Zoek maar eens op een map op hoe groot de Sovjet Unie was in het Europees continent zo'n 30 jaar geleden.

Als er iemand zijn machtsgebied uit aan het breiden is dan zijn wij het wel.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 10:41:24 #280
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139612589
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:38 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het in de gaten hebt, maar Rusland is juist decennia lang bezig met een machtsvermindering in het Europees continent. Zoek maar eens op een map op hoe groot de Sovjet Unie was in het Europees continent zo'n 30 jaar geleden.

Kijk even naar de recente inmenging rond de Zwarte Zee :)

De val van de Sovjet-Unie hierin betrekken is natuurlijk niet relevant
pi_139612747
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:35 schreef theNull het volgende:

[..]

EuromaidanPR twitterde op dinsdag 06-05-2014 om 10:25:22 Russian forces crossed into #Luhansk #Ukraine from #Russia, are equipped with anti-aircraft missiles http://t.co/tmHZhHrjUe | EMPR News reageer retweet
Vooralsnog gooi ik EuromaidenPR op dezelfde berg als RT.com dus tenzij dit ook van andere bronnen afkomt hou ik het vooralsnog (en hopelijk is het dat ook) op onzin.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 11:00:58 #282
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_139613082
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:38 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Wij? Ik ben gewoon Nederlander. Die zijn niet met expansie van de landsgrenzen bezig.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  dinsdag 6 mei 2014 @ 11:03:11 #283
421524 SadPanda
pi_139613139
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 11:00 schreef Happel het volgende:

[..]

Wij? Ik ben gewoon Nederlander. Die zijn niet met expansie van de landsgrenzen bezig.
De EU wel.
Anti-Turkije
  dinsdag 6 mei 2014 @ 11:07:24 #284
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_139613232
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 11:03 schreef SadPanda het volgende:

[..]

De EU wel.
No shit. Daar ben en voel ik me niet aan verbonden.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_139613416
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:29 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dat zegt niks, Oekraners kunnen ook pro-Rusland zijn. Op de Krim was dat ook zo.
Uiteraard, maar op de Krim had je wel zo'n 60% Russen. Dat is toch een heel verschil. De Oekraners waren daar flink in de minderheid.

Dan is de keus mee doen met die 60% Russen of opzouten. Eigen hachje eerst he.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 11:16:56 #286
297168 Kikopuz
I like goats
pi_139613468
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 11:07 schreef Happel het volgende:

[..]

No shit. Daar ben en voel ik me niet aan verbonden.
Jammer voor je, want dat ben je wel :)
pi_139613481
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:31 schreef Kirov het volgende:

[..]

Dat zijn Etnische Russen. Russisch sprekenden zijn wel in de meerderheid in Odessa.
Vanuit het verleden wordt er in Odessa over het algemeen inderdaad Russisch gesproken, maar dat is 'nu' niet een reden dat men liever Russisch zou willen zijn dan Oekransch.
pi_139613566
  dinsdag 6 mei 2014 @ 11:22:10 #289
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_139613596
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 11:03 schreef SadPanda het volgende:

[..]

De EU wel.
maar dat is allemaal vrijwillig gegaan , die landen zijn niet gedwongen

Allemaal vrije democratien die iedere 4 jaar een andere president moeten kiezen, terwil Poetin zich zelf benoemdn heeft voor het leven
pi_139613822
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 08:55 schreef HD9 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)g_uit_Rusland__.html

Ja is gevaarlijk met dat mannetje

[..]

Benieuwd hoeveel het Westen verliest met die sancties. De daling van de beurs zijn vooral Westerse investeerders die zich terugtrekken en met verlies verkopen. Bedrijven die bang zijn dat toekomstige sancties hen zullen treffen trekken zich terug uit partnerships, zonder iets ervoor terug te krijgen.
Leuk voor China, die doen gouden zaken, en Amerika weet dat ze de sancties niet tegen hen kunnen doordrukken want China kan terugslaan.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 11:34:15 #291
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_139613913
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 11:30 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Benieuwd hoeveel het Westen verliest met die sancties. De daling van de beurs zijn vooral Westerse investeerders die zich terugtrekken en met verlies verkopen. Bedrijven die bang zijn dat toekomstige sancties hen zullen treffen trekken zich terug uit partnerships, zonder iets ervoor terug te krijgen.
Leuk voor China, die doen gouden zaken, en Amerika weet dat ze de sancties niet tegen hen kunnen doordrukken want China kan terugslaan.
sancties tegen Iran hebben het vrije westen ook niet geschaad tot op heden, Iran gaat er wel helemaal stuk aan
pi_139613941
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 11:22 schreef HD9 het volgende:

[..]

maar dat is allemaal vrijwillig gegaan , die landen zijn niet gedwongen

Allemaal vrije democratien die iedere 4 jaar een andere president moeten kiezen, terwil Poetin zich zelf benoemdn heeft voor het leven
Je kan het wel schrijven, blijft een leugen.
Laatste poll 82% approval rating trouwens. Obama haalt 41%. Waarom treedt hij niet af? Yanukovich moest toch ook verdwijnen omdat de bevolking niet achter hem stond...
  dinsdag 6 mei 2014 @ 11:36:28 #293
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_139613965
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 11:35 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Laatste poll 82% approval rating trouwens. Obama haalt 41%. Waarom treedt hij niet af? Yanukovich moest toch ook verdwijnen omdat de bevolking niet achter hem stond...
Volgend jaar nieuwe verkiezingen en dan mag obama niet herkozen worden, dan komt er een ander

Maar een Kim of een Poetin die gaat nooit meer weg
pi_139614034
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 11:34 schreef HD9 het volgende:

[..]

sancties tegen Iran hebben het vrije westen ook niet geschaad tot op heden, Iran gaat er wel helemaal stuk aan
Weinig Westerse investeringen daar, en ook daar heeft China zich nu goedkoop ingekocht. Wanneer de sancties opgeheven worden heeft het Westen niets. China werkt strategisch, op lange termijn.
pi_139614069
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 11:36 schreef HD9 het volgende:

[..]

Volgend jaar nieuwe verkiezingen en dan mag obama niet herkozen worden, dan komt er een ander

Maar een Kim of een Poetin die gaat nooit meer weg
Hoe lang kan iemand premier zijn in Nederland? Of Koning?
Denk trouwens dat Putin geen 5 jaar meer blijft.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 11:41:50 #296
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_139614097
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 11:41 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Hoe lang kan iemand premier zijn in Nederland? Of Koning?
koning die heeft niet s te zeggen he, die is voor de linten

premier voor 4 jaar
  dinsdag 6 mei 2014 @ 11:43:13 #297
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139614130
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 11:30 schreef meth1745 het volgende:
Benieuwd hoeveel het Westen verliest met die sancties.
Beide partijen verliezen bij economische sancties. Het leidt tot een afname van de onderlinge handel, het afbouwen van de de onderlinge afhankelijkheid en de splitsing in twee kampen.
The view from nowhere.
pi_139614135
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 11:41 schreef HD9 het volgende:

[..]

premier voor 4 jaar
werkelijk? Is er een wettelijke beperking in nederland dat je geen twee keer premier kan zijn?
pi_139614141
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 11:41 schreef HD9 het volgende:

[..]

premier voor 4 jaar
Hmm d8 dat Balkenende toch wel iets langer premier was...
http://www.the-outbreak.com/ - Online strategy game
pi_139614177
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 11:35 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Approval rating en achter je President staan zijn 2 verschillende dingen, je kan best vinden dat de President het slecht heeft gedaan terwijl je wel gewoon achter de President staat.

Ook mag je best denken/weten dat iemand het bij het foute eind heeft echter is stellen dat het een leugen is niet correct. Een leugen betekent namelijk dat de schrijver weet dat het niet waar is wat in dit geval niet opgaat. Ik vind persoonlijk namelijk dat wanneer je met een schijnconstructie een bepaalde wetgeving omzeilt je jezelf aanstelt voor het leven, je mag het daar niet mee eens zijn dat is ok.
Echter, stellen dat hij een leugenaar is onjuist en niet bevorderen voor een goede discussie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')