abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139607443
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 20:51 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]

Boodschappen doen in slavjansk
Bizarre foto!
pi_139607555
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 00:16 schreef Romanus het volgende:
Ik ben overigens wel echt benieuwd wat voor werk de geheime diensten van Rusland in dit geval doen.
Hun rol in dit verhaal ben ik ook benieuwd naar ja. Een paar vliegvelden bezetten op de Krim is toch heel iets anders dan je mengen in een burgeroorlog en vechten tegen het Oekraïense leger. Zowel in Kiev en Moskou hebben ze aan touwtjes getrokken waar ze beter vanaf hadden kunnen blijven.

Het lijkt me namelijk niet zo fijn om als FSB-agent te weten dat als je daar heengaat of aan het einde van de rit van Putin je een medaille geeft of dat je neergeschoten wordt dan wel levend verbrand
pi_139609613
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_139609627
quote:
oud en propaganda kanaal
pi_139609632
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 00:15 schreef Nintex het volgende:
Helaas voor de Russen luisteren de Oekraïners hen ook af:

http://www.forbes.com/sit(...)ernational-hostages/
Dit blijkt over de eerder gevangen waarnemers te gaan volgens de schrijver van dit artikel. Daar ben ik zelf niet van overtuigd en de conclusie van het artikel vind ik ook wat ver gaan, maar het is wel opmerkelijk dat Moskou direct contact heeft met de seperatisten in het gebied.
Iedereen vraagt aan Rusland om zich in te zetten voor de vrijlating van de gijzelaars; uiteindelijk stuurt Moskou iemand om te gaan onderhandelen, en omdat die man laat weten dat ie eraan komt is Moskou betrokken?

Als het al iets aantoont, dan is het dat de "bewijzen" die de SBU tot nu toe geleverd heeft van contacten tussen de rebellen en Moskou fake zijn. Het begon met twee opnames, zogezegd gesprekken tussen moskou en de rebellen, maar de rebellen in kwestie zijn nooit geïdentificeerd geworden.
Dan kwamen de zogenaamde afgeluisterde gesprekken tussen bekende rebellenleiders en Moskou: geen geluidsopname ditmaal, enkel teksten die de transcripts van die opnames zouden zijn. De laatste keer werden ook de transcripts niet openbaar gemaakt, men heeft ze even getoond aan enkele journalisten van de Kiev Post.
En nu, van een gesprek dat Moskou gewoon toegeeft, nu geven ze wel de opname vrij.
Lijkt me een logische conclusie: ze hebben bewijzen van gesprekken die Moskou toegeeft, ze hebben geen bewijzen van gesprekken die Moskou ontkent. Waarom anders zou men de meest overtuigende bewijzen, opnames van bekenden wiens stem met andere bronnen vergeleken kan worden, achterhouden?

Ik vermoed dat nu de CIA aangekomen is om hen te helpen we wel meer "bewijzen" zullen krijgen. Die hebben de middelen om fake conversaties te produceren. Reden misschien waarom de tekst van laatste transcripts niet werd vrijgegeven. Voor een goede opname vertrek je van de geluidsfragmenten die je ter beschikking hebt, niet van een vooraf vastgelegde tekst.

[ Bericht 1% gewijzigd door meth1745 op 06-05-2014 04:08:01 ]
pi_139609634
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 03:16 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

oud en propaganda kanaal
Huh? Propagandakanaal? Het zijn fragmenten uit de Main Stream Media.

Hansje -ex-fascist- Von Baalen met zijn stompzinnige vuistje vond in Sloboda zijn gelijken... :X :r
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_139609646
Slachtoffers Odessa (google translate)

quote:
Established 36 person killed during the riots in Odessa
Among the causes of death of people are called drop, gunshot wounds and carbon monoxide poisoning.

In Odessa, identified 36 bodies of men, burned in the House of Trade Unions. Many of them died from gunshot wounds. Previously, law enforcement authorities failed to identify 12 victims.

1. Andrew V. Biryukov , born in 1978 - firearm .
2 . Zhulkov Alexander, firearm .
3 . Nicholas A. Jaworski , firearm .
4 . Gennady Petrov I. , born in 1985 - firearm .
5 . Brazhevsky Andrew G. , born in 1987 - fall .
6. Vadim V. P. , born in 1996 - fall .
7. Rabbit Igor Leonidovich , born in 1968 - fall .
8. Kush Ruslan O. , born in 1984 - fall .
9. Varenikina Anna A. , born in 1955 - poisoning.
10 . Kalin Anatoly A. , born in 1976 - poisoning.
11. Nikitenko Maxim A. , born in 1982 - fall .
12. Ostrozhnyuk Igor E. , born in 1964 - fall .
13. Bullakh Dalhakovich Victor , born in 1956 - fall .
14. Igor Ivanov , born in 1986 - firearm .
15. Vyacheslav Markin was born in 1969 - fall .
16. Negaturov Vadim V. , born in 1959 - burns.
17. Gnatenko Eugene N. , born in 1952 - gas poisoning .
18. Polulyakh Alla was born in 1962 - gas poisoning .
19. Yakovenko Irina, born in 1959 - gas poisoning .
20. Kushnariov Gennady A. , born in 1975 - gas poisoning .
21. Sergey Mishin , born in 1985 - gas poisoning .
22. Pikalova Svetlana V. , born in 1981 - gas poisoning .
23. Kovriga Nikolai , born in 1984 - gas poisoning .
24. Sadovnichii Alexander Kuzmich , born in 1954 - gas poisoning .
25. Brigar Vladimir, born in 1984 - gas poisoning .
26. Nikitiuk Dmitry I. , born in 1974 - gas poisoning .
27. Mitchik Eugene V. , born in 1983 - gas poisoning .
28. Viktor Stepanov , born in 1948 - gas poisoning .
29. Kostyukhin Sergey, born in 1967 - gas poisoning .
30. Novitsky Vladimir, born in 1944 - gas poisoning .
31. Field Viktor, born in 1966 - gas poisoning .
32. Bezhanitsky Christine A. , born in 1992 - gas poisoning .
33. Lomakin Nina , born in 1953 - gas poisoning .
34. Mr. Alyaksandr Kononov , born in 1959 - gas poisoning .
35. Gnatenko Andrei , born in 1989 - gas poisoning .
36. Balaban Alexey S. , born in 1982 - gas poisoning .

Total in clashes killed 46 people , injured nearly 170 . Of these, approximately 25 are in serious condition . According to the correspondent LifeNews, hospitals remains of 77 people .
http://lifenews.ru/news/132665
  dinsdag 6 mei 2014 @ 03:55:13 #258
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_139609655
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 03:19 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Iedereen vraagt aan Rusland om zich in te zetten voor de vrijlating van de gijzelaars; uiteindelijk stuurt Moskou iemand om te gaan onderhandelen, en omdat die man laat weten dat ie eraan komt is Moskou betrokken?

Als het al iets aantoont, dan is het dat de "bewijzen" die de SBU tot nu toe geleverd heeft van contacten tussen de rebellen en Moskou fake zijn. Het begon met twee opnames, zogezegd gesprekken tussen moskou en de rebellen, maar de rebellen in kwestie zijn nooit geïdentificeerd geworden.
Dan kwamen de zogenaamde afgeluisterde gesprekken tussen bekende rebellenleiders en Moskou: geen geluidsopname ditmaal, enkel teksten die zogenaamd de transcripts van die opnames zouden zijn. De laatste keer werden ook de transcripts niet openbaar gemaakt, men heeft ze even getoond aan enkele journalisten van de Kiev Post.
En nu, van een gesprek dat Moskou gewoon toegeeft, nu geven ze wel de opname vrij.
Lijkt me een logische conclusie: ze hebben bewijzen van gesprekken die Moskou toegeeft, ze hebben geen bewijzen van gesprekken die Moskou ontkent.

Ik vermoed dat nu de CIA aangekomen is om hen te helpen we wel meer "bewijzen" zullen krijgen. Die hebben de middelen om fake conversaties te produceren. Reden misschien waarom de tekst van laatste transcripts niet werd vrijgegeven. Voor een goede opname vertrek je van de geluidsfragmenten die je ter beschikking hebt, niet van een vooraf vastgelegde tekst.
Licht er zo dik op, tenminste als je de tijdlijn gevolgt hebt.

laat ik iedereen even herinneren;

-de VS bombardeerd samen met frankrijk ghadaffi dood tegen internationale afspraken in.
-Zowel assad als poetin hebben goede contacten met ghadaffi welk bezig was om olie in een nieuwe munt te gaan verhandelen ipv de dollar.
-de VS richt zijn pijlen op assad en steunt dezelfde extremisten die ze eerder 'bestreden' met dezelfde verdeel en heers tactieken, oh en natuurlijk zoveel mogelijk media warping met 'hij dood zijn eigen volk' en 'verboden wapens derpaderp' (welk de vs zelf inzet, overal ter wereld, dat terzijde)
-Rusland is het zat en steunt assad door allegaties te ontkrachten en een diplomatisch proces in gang te zetten, in dezelfde periode neemt rusland Snowden onder haar hoede welk door de VS openlijk met assasinatie wordt bedreigd.
Op dit moment is de globale opinie dat Rusland een nobelprijs verdient. Weet iedereen dat nog? Ok, daar gaan we dan;
-Dit schiet de VS in het verkeerde gaatje :') dus richten ze vanaf dat moment hun pijlen op rusland.
Elk enigzins positieve nieuws over rusland word vanaf dat moment 100% gewarped en zo negatief mogelijk neergezet.
-rusland heeft een wet tegen het richten van propaganda aan kinderen; de westerse media maakt er een anti homo wet van, heel de wereld in rep en roer om niks.
-rusland verzorgd de olympische spelen in sochi, heel de wereld is onder de indruk over de accomodaties maar dit word overschaduwt door de vs en haar gewarpte media uitzendingen over dat het allemaal verschrikkelijk is, er overal wilde zwerfhonden liggen en er zogenaamd helemaal niks is, behalve wat vieze hotelkamers waar alles kapot is. :')
-Dan komt de grote klapper gezien de opinie ten opzichte van rusland al goed wat is gedaald.
-Oekraine word opgekocht door de EU, en er worden achter de coulissen afspraakjes gemaakt, Janoekovich daarintegen laat zich persoonlijk niet direct intimideren en besluit om niet zonder blikken of blozen zijn handtekening te zetten maar de papieren mbt toetreding tot de EU nader te bestuderen, op dit moment worden fascistische rechtse groepen gesteund door het westen aangeduwt en nemen kiev met zwaar geweld in terwijl nogsteeds onbekende schutters zowel deze groepen als de politie eenheid de berkut onder vuur nemen.
-Direct na de overname worden er anti russische wetten door gedrukt en er gaat de ronde dat de rechtse groepen in de regering komen.
-Uit voorzorg word het krim op slot gezet en worden eenheden die orders aannemen uit het overgenomen kiev ontwapend omdat de infrastructuur van het krim, en de mensen in grote meerderheid russisch zijn naar verdragen, dit is natuurlijk het moment van het westen om de media warp weer in te zetten, je hoort weken niks anders dan dat rusland een invasie pleegt, daarna word rusland eenzijdig continu neergezet als een aggressor, nadat het krim zelf opstaat met een referendum daar ze zich niet kunnen identificeren met de anti russische geweldadigen in kiev, rusland is hierin terughoudend.
-Weer word rusland neer gezet als een boeman, en de media roept 'annexatie door rusland'.

En nu zijn we hier, het volk komt in opstand tegen een geweldadige coup en ze worden neergezet als terroristen, terwijl we allemaal weten wat voor groepen kiev met geweld hebben overgenomen, het is bijna niet te geloven. Rusland word neergezet alsof het als een hitler het hele land wil overnemen, mensen op het internet worden al dan niet getrolled dan echt beticht van heulen met 'de vijand' wanneer ze hun mond open trekken tegen al de media-spins..

Zzz.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  Moderator dinsdag 6 mei 2014 @ 04:42:33 #259
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139609667
nou ik hoop dat dat opluchtte man ...

kunnen we het hier weer wat meer over de huidige situatie hebben me feiten enzo het liefst

laat me aub niet nog zon post vol Xfiles achtige bullshit door hoeven spitten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 05:06:07 #260
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_139609678
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 03:55 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Zzz.
mafkees
kijk je ook over je schouder steeds ??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_139609691
Hij heeft wel goeie punten.

Poetin is gewoon een baas en dat zint noch de VS noch de "EU". _O-

Moderator dinsdag 6 mei 2014 @ 05:33:23 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139609702
mwah het is meer dat de wereld eigenlijk schijt heeft aan de oekraine, daarom doet niemand iets

beetje blaffen en niet bijten en dat het de russen economisch raakt is mooi meegenomen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 05:37:48 #263
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_139609704
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 03:55 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Licht
Bij het eerste woord dat je tikt, gaat het al mis.

:')

Rest van je stuk is overigens ook gestoord. Je beticht het westen van een te eenzijdig beeld van Rusland en als antwoord daarop verander je zelf in een anti-westers aluhoedje. Denk niet dat je daarmee veel effect zal sorteren.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_139609715
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 05:33 schreef sp3c het volgende:
mwah het is meer dat de wereld eigenlijk schijt heeft aan de oekraine, daarom doet niemand iets

beetje blaffen en niet bijten en dat het de russen economisch raakt is mooi meegenomen
Alsjeblieft doen "we" niks. Ik wil geen wereldoorlog, ik wil geen onzinnige gevechten over de hoofden van onschuldige burgers.

Als de Russische delen van Oekraine zich meer Russisch dan Oekraiens voelen, dan moeten ze zich lekker bij Rusland aansluiten. Deel het land op naar taal/etniciteit ofzo.

En blijf met die gore EU-tengels van andere landen af.

dinsdag 6 mei 2014 @ 07:30:20 #265
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139609958
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 05:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Alsjeblieft doen "we" niks. Ik wil geen wereldoorlog, ik wil geen onzinnige gevechten over de hoofden van onschuldige burgers.

Als de Russische delen van Oekraine zich meer Russisch dan Oekraiens voelen, dan moeten ze zich lekker bij Rusland aansluiten. Deel het land op naar taal/etniciteit ofzo.

En blijf met die gore EU-tengels van andere landen af.
Volgens mij zie jij niet echt in met wat voor gevaarlijke politiek Rusland bezig is. Ze infiltreren andere landen met bergen aan Russen om er vervolgens protesten te starten dat men bij Rusland wil horen. Dit komt in heel Oost Europa voor alleen in de landen die bij de EU horen is het afgezwakt omdat het daar toch ietsje lastiger wordt om zoiets voor elkaar te krijgen dan in de landen die nier bij de EU horen.

Oekraïne is natuurlijk het gemakkelijkste omdat daar een gedeelte historisch gezien al Russisch is (sterker nog, het is de bakermat van Rusland) maar dit soort politiek van Rusland kan je niet goedkeuren.

Jij zou moord en brand schreeuwen wanneer de EU of de VS bergen aan mensen naar Colombia stuurt om daar vervolgens amok te schoppen en aansluiting bij de VS of EU te zoeken. Wees dan een vent en blijf concequent.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_139610071
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 07:30 schreef Dven het volgende:

[..]

Volgens mij zie jij niet echt in met wat voor gevaarlijke politiek Rusland bezig is. Ze infiltreren andere landen met bergen aan Russen om er vervolgens protesten te starten dat men bij Rusland wil horen. Dit komt in heel Oost Europa voor alleen in de landen die bij de EU horen is het afgezwakt omdat het daar toch ietsje lastiger wordt om zoiets voor elkaar te krijgen dan in de landen die nier bij de EU horen.

Oekraïne is natuurlijk het gemakkelijkste omdat daar een gedeelte historisch gezien al Russisch is (sterker nog, het is de bakermat van Rusland) maar dit soort politiek van Rusland kan je niet goedkeuren.
Ik ken en volg de details niet, maar Oekraine ken ik een beetje (3x Kiev, 1x Odessa) en heb daar nog met een student Internationale Betrekkingen (!) gepraat in een bar die zei "NATO is our enemy". Juist uit de mond van een IB-student.

Ik kan geen uitspraak doen over wat 52 miljoen Oekraieners willen en of ze zich Russisch, Oekraiens of Europees voelen ook niet. Laat ze dat lekker zelf beslissen. Hoeveel was het in het referendum; 95%? Zal vast wat gesjoemel bijzitten, maar het lijkt me duidelijk dat mensen zich meer Rus voelen dan Oekraiener.

Ik hoop alleen voor die mensen dat ze niet naar die EU-tiet, de manboobs van Johannes Cornelis Von Balen, grijpen.

quote:
Jij zou moord en brand schreeuwen wanneer de EU of de VS bergen aan mensen naar Colombia stuurt om daar vervolgens amok te schoppen en aansluiting bij de VS of EU te zoeken. Wees dan een vent en blijf concequent.
Een "Chinese" invasiepolitiek zou ik inderdaad erg vinden, in elk land. In Nederland heb je dat met multikulwijken die volledig onNederlands zijn geworden.

Dat lijkt me in Oekraine minder het geval, toch al een land dat van nature verdeeld is, net als Belgie.

pi_139610121
Ik ben toch nog steeds benieuwd hoeveel 'Oekraïners' daadwerkelijk pro-Russisch zijn.

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat het lijkt dat het merendeel van de 'Oekraïners' (ook in het oosten) niet zo happig zijn op een pro-Russische koers.

Als je alleen al kijkt naar het aantal op de barricaden staande actieve pro-Russische activisten op een bevolking van zo'n 50 miljoen dan zijn dat er best wel weining.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_139610206
StateOfUkraine twitterde op dinsdag 06-05-2014 om 07:34:18 We have been getting multiple reports about armed men crossing from #Russia into #Ukraine but we have not been able to verify location yet reageer retweet
StateOfUkraine twitterde op dinsdag 06-05-2014 om 08:14:09 Source: #Russia has launched an invasion of #Ukraine which it may still deny it even though Russian military trucks have entered Ukraine reageer retweet
Zie er overigens (nog)vrijwel niemand anders over berichten dus hopelijk is het onzin.
pi_139610421
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 08:14 schreef SuicideErrorist het volgende:
StateOfUkraine twitterde op dinsdag 06-05-2014 om 07:34:18 We have been getting multiple reports about armed men crossing from #Russia into #Ukraine but we have not been able to verify location yet reageer retweet
StateOfUkraine twitterde op dinsdag 06-05-2014 om 08:14:09 Source: #Russia has launched an invasion of #Ukraine which it may still deny it even though Russian military trucks have entered Ukraine reageer retweet
Zie er overigens (nog)vrijwel niemand anders over berichten dus hopelijk is het onzin.
Dat zou wel een meesterzet zijn na deze uitspraken
'Geen invasie Rusland in Oekraïne'

quote:
NAVO-commandant Philip Breedlove denkt dat Rusland niet zal besluiten tot een inval in het oosten van Oekraïne.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 08:54:49 #270
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139610569
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 07:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik ken en volg de details niet, maar Oekraine ken ik een beetje (3x Kiev, 1x Odessa) en heb daar nog met een student Internationale Betrekkingen (!) gepraat in een bar die zei "NATO is our enemy". Juist uit de mond van een IB-student.

Ik kan geen uitspraak doen over wat 52 miljoen Oekraieners willen en of ze zich Russisch, Oekraiens of Europees voelen ook niet. Laat ze dat lekker zelf beslissen. Hoeveel was het in het referendum; 95%? Zal vast wat gesjoemel bijzitten, maar het lijkt me duidelijk dat mensen zich meer Rus voelen dan Oekraiener.

Ik hoop alleen voor die mensen dat ze niet naar die EU-tiet, de manboobs van Johannes Cornelis Von Balen, grijpen.

[..]

Een "Chinese" invasiepolitiek zou ik inderdaad erg vinden, in elk land. In Nederland heb je dat met multikulwijken die volledig onNederlands zijn geworden.

Dat lijkt me in Oekraine minder het geval, toch al een land dat van nature verdeeld is, net als Belgie.
Het valt niet te ontkennen dat er in Oekraine een binnenlandse verdeeldheid heerst. Maar deze is dus voornamelijk opgezet door de Russen. Tijdens en na de tweede wereldoorlog heeft Rusland er alles aan gedaan om ze ijsvrije zeehavens in handen te krijgen.

Zoals gezegd is die inmeningspolitiek gewoon gevaarlijk. Het zijn namelijk geen etnisch Oekraieners die pro-Russisch zijn maar voornamelijk de Russische 'immigranten'. Zou een beetje hetzelfde zijn als Rotterdam onafhankelijk verklaren nadat er een referendum is geweest en Rotterdam zich vervolgens aansluit bij Marokko omdat al die Nederlanders zich meer Marokkaans voelen. Dat kan wat mij betreft écht niet.

Die 95% is natuurlijk totaal malifide. Zo is/was zo'n 10/15% van de Crimeaanse bevolking Tartaars. En die zijn alles behalve pro-Russisch. Alleen door hen is 95% natuurlijk al compleet onmogelijk. Maar goed, volgens mij was het Stalin al eens die zei : Het gaat er niet om wie er stemt maar wie de stemmen telt. Of het referendum opstelt. Alleen aan de hand daarvan was al te zien dat het een redelijk dubieuze bedoeling was.

Rusland is met deze politiek al decennia bezig en zal zich steeds meer op het Europees continent willen vestigen. Wat dat betreft is het juist een goede zet geweest om bijvoorbeeld Bulgarije bij de EU te krijgen omdat Rusland ook daar bezig was om de bevolking zo snel mogelijk om te turnen naar etnisch Russisch. En ook daar geheel toevallig weer aan de kust om de havens in handen te krijgen. Een eeuwenoud trucje werd herhaald want de bevrijding van Bulgarije op de Ottomanen was om de Bulgaarse kust in handen te krijgen (met Varna en Burgas twee van de belangrijkste havens aan de Zwarte Zee) en wat meer vat te krijgen op de Bospurus, wat natuurlijk misschien wel het belangrijkste gedeelte van de Zwarte Zee is.

Zelfs nu merk je de inmening van Russen aan de Bulgaarse kust. Er zijn al hele dorpen waar alles in het Russisch is. Nu kan je veel over Bulgaren zeggen maar dat ze enige verwantschap hebben met Rusland is natuurlijk je reinste flauwekul.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 6 mei 2014 @ 08:55:14 #271
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_139610573
http://www.telegraaf.nl/b(...)g_uit_Rusland__.html

Ja is gevaarlijk met dat mannetje

quote:
di 06 mei 2014, 08:14 | 0 reacties
|
lees voor
Banken weg uit Rusland en Oekraïne

Nederlandse banken zijn druk bezig hun belangen in Rusland terug te dringen uit vrees voor de gevolgen van het conflict in Oekraïne.
Ze hebben voor vele miljarden in Rusland en Oekraïne uitstaan.

Foto: Fotoburo Dijkstra
Ook grote beleggers als pensioenfondsen halen hun geld weg. „We kijken waar en of we onze financiering in Rusland en Oekraïne kunnen terugdringen”, zegt een woordvoerder van de ING in het AD. De bank heeft naar eigen zeggen 7,5 miljard euro uitstaan in die landen.

De woordvoerder benadrukt dat ING niet naar de uitgang rent maar zijn klanten trouw blijft. Ook de Rabobank heeft geld uitstaan in Rusland, volgens de bank gaat het om enkele honderden miljoenen. „We kijken kritisch naar onze portefeuille en zijn erg voorzichtig met nieuwe leningen”, laat de bank weten.
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_139610627
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 08:54 schreef Dven het volgende:

[..]

Het valt niet te ontkennen dat er in Oekraine een binnenlandse verdeeldheid heerst. Maar deze is dus voornamelijk opgezet door de Russen. Tijdens en na de tweede wereldoorlog heeft Rusland er alles aan gedaan om ze ijsvrije zeehavens in handen te krijgen.

Zoals gezegd is die inmeningspolitiek gewoon gevaarlijk. Het zijn namelijk geen etnisch Oekraieners die pro-Russisch zijn maar voornamelijk de Russische 'immigranten'. Zou een beetje hetzelfde zijn als Rotterdam onafhankelijk verklaren nadat er een referendum is geweest en Rotterdam zich vervolgens aansluit bij Marokko omdat al die Nederlanders zich meer Marokkaans voelen. Dat kan wat mij betreft écht niet.

Die 95% is natuurlijk totaal malifide. Zo is/was zo'n 10/15% van de Crimeaanse bevolking Tartaars. En die zijn alles behalve pro-Russisch. Alleen door hen is 95% natuurlijk al compleet onmogelijk. Maar goed, volgens mij was het Stalin al eens die zei : Het gaat er niet om wie er stemt maar wie de stemmen telt. Of het referendum opstelt. Alleen aan de hand daarvan was al te zien dat het een redelijk dubieuze bedoeling was.

Rusland is met deze politiek al decennia bezig en zal zich steeds meer op het Europees continent willen vestigen. Wat dat betreft is het juist een goede zet geweest om bijvoorbeeld Bulgarije bij de EU te krijgen omdat Rusland ook daar bezig was om de bevolking zo snel mogelijk om te turnen naar etnisch Russisch. En ook daar geheel toevallig weer aan de kust om de havens in handen te krijgen. Een eeuwenoud trucje werd herhaald want de bevrijding van Bulgarije op de Ottomanen was om de Bulgaarse kust in handen te krijgen (met Varna en Burgas twee van de belangrijkste havens aan de Zwarte Zee) en wat meer vat te krijgen op de Bospurus, wat natuurlijk misschien wel het belangrijkste gedeelte van de Zwarte Zee is.

Zelfs nu merk je de inmening van Russen aan de Bulgaarse kust. Er zijn al hele dorpen waar alles in het Russisch is. Nu kan je veel over Bulgaren zeggen maar dat ze enige verwantschap hebben met Rusland is natuurlijk je reinste flauwekul.
Die Bulgaarse kust is ook omdat het fokking goedkoop was (zal nu wel anders zijn) en het is dichtbij Rusland. En ja, het land probeert zijn tentakels uit te slaan, maar Oekraine is echt niet allemaal import-Russen. Het grootste land in Europa; veelzijdig.

En ja, het is geopolitiek, maar toch duidelijk anders dan Marokko dat Rotterdam overneemt. Odessa was altijd al een Russisch (hoeren)paradijs aan de Zwarte Zee. Dat ligt nu toevallig in Oekraine, sja.

dinsdag 6 mei 2014 @ 09:17:33 #273
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139610961
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 08:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die Bulgaarse kust is ook omdat het fokking goedkoop was (zal nu wel anders zijn) en het is dichtbij Rusland. En ja, het land probeert zijn tentakels uit te slaan, maar Oekraine is echt niet allemaal import-Russen. Het grootste land in Europa; veelzijdig.

Nouja, dichtbij Rusland.. Tot de annexatie/bijvoeging van De Krim lag Bulgarije maar 100 kilometer dichter bij Rusland dan dat Nederland doet en ben je vanuit Nederland veel sneller in Rusland dan vanuit Bulgarije wanneer je een ander vervoersmiddel dan het vliegtuig of de boot neemt ;) Enigszins gechargeerd maar feitelijk niet minder correct.

quote:
En ja, het is geopolitiek, maar toch duidelijk anders dan Marokko dat Rotterdam overneemt. Odessa was altijd al een Russisch (hoeren)paradijs aan de Zwarte Zee. Dat ligt nu toevallig in Oekraine, sja.
En ach, hoerenparadijs, subsidieparadijs. De reden van de paradijselijkheid is natuurlijk niet echt van belang. Het blijft gewoon een discutabel iets om in een regio waar in de laatste 50 jaar van de geschiedenis een meerderheid van de bevolking is ontstaan van een niet originele bevolkingsgroep een referendum uit te roepen. Zo creeer je namelijk alleen maar meer gezeik in de toekomst, zeker in een wereld waarbij het steeds gemakkelijker wordt om naar het buitenland te trekken.

Zelfde is bijvoorbeeld in Kosovo gebeurd. Waar de EU overigens wel weer geheel achter staat :')
pi_139611333
Volgens mij is ook Odessa over het algemeen niet pro-Russisch.

Census m.b.t. aantal Russen in Odessa:

1929 9.2%

2001 17.2%

Inmiddels zou het percentage Russen opgelopen zijn tot 29%. Percentueel gezien dus een enorme stijging in het 1 decennium t.o.v. de 7 daarvoor. Geeft te denken omdat Oekraïne sinds 1991 onafhankelijk is. Waar komen die Russen ineens vandaan?

Maar goed, 29% Russen t.o.v. 65% Oekraïners.

Heb eigenlijk veel meer het idee dat Odessa (als ze mogen kiezen) liever onafhankelijk doorgaat dan bij Rusland of Oekraïne te horen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 6 mei 2014 @ 10:26:07 #275
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139612222
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 09:37 schreef Montagui het volgende:
Volgens mij is ook Odessa over het algemeen niet pro-Russisch.

Census m.b.t. aantal Russen in Odessa:

1929 9.2%

2001 17.2%

Inmiddels zou het percentage Russen opgelopen zijn tot 29%. Percentueel gezien dus een enorme stijging in het 1 decennium t.o.v. de 7 daarvoor. Geeft te denken omdat Oekraïne sinds 1991 onafhankelijk is. Waar komen die Russen ineens vandaan?

Maar goed, 29% Russen t.o.v. 65% Oekraïners.

Heb eigenlijk veel meer het idee dat Odessa (als ze mogen kiezen) liever onafhankelijk doorgaat dan bij Rusland of Oekraïne te horen.
Odessa is heel gevarieerd..

Van Bulgaars tot Russisch tot zelfs Albanees :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')