Moet ik het echt voorrekenen?quote:Op maandag 5 mei 2014 00:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Weet je dat heel zeker? Kijk eens naar de economische groei tijdens de twee paarse kabinetten bijvoorbeeld.
Ben het niet altijd met bram eens, maar je kijkt nu alleen naar de totale schuld. Zonder dus te kijken naar de groei van het BNP in dezelfde periodequote:Op maandag 5 mei 2014 00:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja, ik kan rekenen. De staatsschuld is in de jaren '90 ten opzichte van het BNP niet alleen fors gedaald maar zelfs bijna gehalveerd.
Dat jij het schijngroei vindt maakt me trouwens niet zoveel uit. De welvaart steeg in die jaren fors en de onderklasse van de maatschappij werd kleiner.
Plaatje:
[ afbeelding ]
Nee, dit is de schuld ten opzicht van het BNP. Beide factoren zitten er dus in verwerkt anders kan je deze grafiek niet maken. Maar ik wil er wel een plaatje van de groei van het BNP op superimposen als ik ergens een fotobewerkingsprogramma vind.quote:Op maandag 5 mei 2014 01:18 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ben het niet altijd met bram eens, maar je kijkt nu alleen naar de totale schuld. Zonder dus te kijken naar de groei van het BNP in dezelfde periode
Ah ja! Ik zie het nu, in dat geval heb ik niets gezegd!quote:Op maandag 5 mei 2014 01:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nee, dit is de schuld ten opzicht van het BNP. Beide factoren zitten er dus in verwerkt anders kan je deze grafiek niet maken. Maar ik wil er wel een plaatje van de groei van het BNP op superimposen als ik ergens een fotobewerkingsprogramma vind.
Het is helemaal niet controversieel, het is standaard economische theorie.quote:Op zondag 4 mei 2014 23:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als je dit stelt dan verwacht ik een fatsoenlijke onderbouwing. Het is namelijk nogal controversieel om te stellen dat het positief is om een schuld te hebben.
Bovendien
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoezo hebben we altijd al zoveel staatsschuld gehad?
[..]
Te gemakkelijk.
Ik heb rekening gehouden met de inflatie, ik heb het enkel niet benoemd omdat het er weinig toe doet aangezien de staatsschuld veel meer is gestegen dan dat 'goed gemaakt' wordt met de inflatie. Ik heb toch wat meer toelichting nodig op jouw gegeven argumenten om overtuigd te zijn dat een staatsschuld beter is dan het niet hebben van een staatsschuld. We kunnen in een later stadium over de fijnere gradaties - groot, zeer groot, extreem groot, ... - muggenziften, nu zitten we nog in een stadium wat hieraan vooraf gaat.quote:Op maandag 5 mei 2014 11:33 schreef LuigiVampa het volgende:
Ten tweede moet de schuldhoogte worden gecorrigeerd voor inflatie. Beide zijn hier niet gedaan, dus kun je hier niets uit afleiden. Van een bèta had ik toch beter verwacht.
Dit zal je toch echt meer moeten toelichten. Wat zou er gebeuren als die investeerders niet kunnen 'verdienen' door aan de staat te lenen? Beargumenteer maar dat dit de staat meer geld zou kosten dan de huidige rentelasten van pak hem beet 10 miljard Euro per jaar wat overeenkomt met meer dan 1/25ste deel van de inkomsten van Nederland (de Nederlandse staat dus, het gaat immers om de schul van de staat!).quote:Doordat een staat geld wil (blijven) lenen, hebben investeerders een 'safe harbour' om (een deel van) hun geld in te steken. Als een staat zijn staatsschuld zou willen minimaliseren, minimaliseer je deze mogelijkheid, hetgeen dodelijk is voor investeerdersvertrouwen.
Jij wil de schuld van de staat afzetten tegen de inkomsten van het totale volk en bedrijfsleven?quote:Ten eerste, zoals al genoemd, zou het altijd moeten gaan om de schuld in %BBP.
Ik heb zelf in een van mijn vorige reacties, voordat jij deze reactie plaatste, opgemerkt dat een lening verantwoord is als je meer inkomsten genereert met die lening of meer kosten vermindert dan dat de lening kost maar dat het zeer twijfelachtig is dat dit voor het grootste deel van de door ons opgebouwde staatsschuld geldt.quote:Denk aan bijvoorbeeld industriebeleid. De ROI van leningen is, mits de staat een langetermijnvisie heeft en dus niet leent voor lopende zaken, in de regel positief. M
Ze hebben hier echter niet een vergelijking gemaakt tussen de huidige EU en een nieuw samenwerkingsverband met enkel de NE landen. Ik acht de kans groot dat we met zijn allen financiëel beter af zouden zijn met een NEU wat op handelsgebied samenwerkt met de ZEU en de OEU. Ze stellen ons dus voor een vals dilemma: EU of in je uppie verder. De realiteit, die ze gemakshalve verzwijgen, is dat er ook andere alternatieven zijn.quote:
Nee die zijn er niet. Duitsland zal nooit de EU verlaten of pleiten voor opsplitsing ervan, maar dat weiger jij in te zien kennelijk.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ze hebben hier echter niet een vergelijking gemaakt tussen de huidige EU en een nieuw samenwerkingsverband met enkel de NE landen. Ik acht de kans groot dat we met zijn allen financiëel beter af zouden zijn met een NEU wat op handelsgebied samenwerkt met de ZEU en de OEU. Ze stellen ons dus voor een vals dilemma: EU of in je uppie verder. De realiteit, die ze gemakshalve verzwijgen, is dat er ook andere alternatieven zijn.
Tussen deze twee oneliners zit ook geen causaal verband. Zelfs in Duitsland neemt de anti-EU stem toe. Men realiseert zich blijkbaar hoe goed het land zou draaien zonder euro en herstelbetalingen aan Griekenland.quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee die zijn er niet. Duitsland zal nooit de EU verlaten of pleiten voor opsplitsing ervan, maar dat weiger jij in te zien kennelijk.
Lekkere vent ben jij. Enerzijds zaniken over de toename van extreem-rechts geweld in Griekenland, maar aan de andere kant de Grieken aan hun lot over willen laten (lees: in de stront laten zakken).quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Tussen deze twee oneliners zit ook geen causaal verband. Zelfs in Duitsland neemt de anti-EU stem toe. Men realiseert zich blijkbaar hoe goed het land zou draaien zonder euro en herstelbetalingen aan Griekenland.
Maar voor geen enkele serieuze Duitse politieke partij is het ook maar een optie om uit de EU te treden, gelukkig.quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Tussen deze twee oneliners zit ook geen causaal verband. Zelfs in Duitsland neemt de anti-EU stem toe. Men realiseert zich blijkbaar hoe goed het land zou draaien zonder euro en herstelbetalingen aan Griekenland.
Duitsland doet op de lange termijn simpelweg wat het beste is voor Duitsland, moe jij eens opletten hoe snel bepaalde idealen van vroeger als sneeuw voor de zon dampen op het moment dat het beter is voor Duitsland om zich met andere landen af te splitsen van de EU.quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee die zijn er niet. Duitsland zal nooit de EU verlaten of pleiten voor opsplitsing ervan, maar dat weiger jij in te zien kennelijk.
Dat dus. En nu is het 'slechts' Griekenland, straks komen daar wellicht nog Portugal en Italië bij. De West-Duitsers hebben net een periode van 20 jaar achter zich met een lagere welvaart omdat ze Oost-Duitsland uit de shit moesten helpen, iets zegt me dat ze het nu wel bijna zat zijn om te blijven dokken voor andere volkeren.quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niet in je uppie, wel als het samen met alle andere sterke landen van de EU gaat.quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar voor geen enkele serieuze Duitse politieke partij is het ook maar een optie om uit de EU te treden, gelukkig.
Duitsland zal zichzelf nooit buiten een unie met Frankrijk plaatsen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet in je uppie, wel als het samen met alle andere sterke landen van de EU gaat.
Misschien sluit Frankrijk zich ook wel aan bij het noordelijke blok en anders doen we het toch lekker zonder Frankrijk? Wat Duitsland in de toekomst gaat doen weet ik niet maar wat het ook is, hun eigen belang zal van doorslaggevende betekenis zijn, als zij beter af zijn met een alternatief voor de EU, bijvoorbeeld een NEU, dan blijven ze niet in hun eentje de EU overeind houden.quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Duitsland zal zichzelf nooit buiten een unie met Frankrijk plaatsen.
Het is inmiddels alweer 25 jaar geleden. Er wordt zoveel beloofd in de politiek wat niet wordt waargemaakt. Heel dat afdwingen van zo'n belofte is toch al buitengewoon merkwaardig, dat Duitsland enkel herenigd mocht worden vna Frankrijk als het verder verankerd zou worden in de EU. Ik begrijp de gedachte erachter wel maar het dunkt mij dat de tijdsgeest dermate veranderd is dat die belofte vroeg of laat wel eens gebroken mag worden. Wie is er nu nog echt bang voor een nieuw NAZI-Duitsland?quote:Je weet dat het verdrag van Maastricht, dat onder andere de invoering van de euro behelsde een direct gevolg was van de Duitse hereniging en de negatieve gevoelens van Frankrijk daarover?
Oftewel de bondsrepubliek Duitsland mocht zichzelf herenigen met de DDR, mits ze zichzelf nog vaster zou verankeren in de EU. Hier is elke Duitse politicus zich van bewust en met het pleiten voor een uittreden uit die EU kan je in Duitsland je verdere politieke carrière wel vergeten.
En de EU-fielen maar blijven volhouden dat de EU voor vrijhandel isquote:Op woensdag 7 mei 2014 22:17 schreef Oud_student het volgende:
Net in het nieuws: de Nederlandse boeren betalen een boete van 100 miljoen wegens het overschrijden van de melkquota. Ondanks deze EU maatregel gaan de boeren door met produceren omdat er vraag is in China. En nu maar hopen dat de EU de handel met China niet gaat blokkeren
Wat snap je niet aan de wet van vraag en aanbod en de invloed daarvan op de marktprijs?quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En de EU-fielen maar blijven volhouden dat de EU voor vrijhandel is.
Dus een van oudsher handelsland als Nederland betaalt jaarlijls 2 miljard euro aan een club die quota aan onze productie oplegt en die invoerheffingen oplegt als wij naar niet-EU landen (die een steeds grotere markt in de wereld vormen) exporteren?
Waarom zijn wij lid van die club?
De EU-fielen negeren dan ook voor het gemak een noordelijk handelsblok. Alsof de enige 2 mogelijkheden de volgende zijn:quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ze hebben hier echter niet een vergelijking gemaakt tussen de huidige EU en een nieuw samenwerkingsverband met enkel de NE landen. Ik acht de kans groot dat we met zijn allen financiëel beter af zouden zijn met een NEU wat op handelsgebied samenwerkt met de ZEU en de OEU. Ze stellen ons dus voor een vals dilemma: EU of in je uppie verder. De realiteit, die ze gemakshalve verzwijgen, is dat er ook andere alternatieven zijn.
Wat hebben quota met de vrije markt te maken?quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan de wet van vraag en aanbod en de invloed daarvan op de marktprijs?
Dat is je nou al honderd keer uitgelegd. Ik besef dat het lastig te begrijpen is als beta-studentje. Jij gaat immers uit van allemaal vage rekenmodellen waaruit zou moeten blijken dat een NL dat solo opereert beter af is. De waarheid is echter dat de meest optimale situatie simpelweg niet haalbaar is, en dat lidmaatschap van de EU een uitstekend alternatief is.quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En de EU-fielen maar blijven volhouden dat de EU voor vrijhandel is.
Dus een van oudsher handelsland als Nederland betaalt jaarlijls 2 miljard euro aan een club die quota aan onze productie oplegt en die invoerheffingen oplegt als wij naar niet-EU landen (die een steeds grotere markt in de wereld vormen) exporteren?
Waarom zijn wij lid van die club?
Dus omdat de vraag er is (China snakt naar kwalitatief goede melk) dan mag Nederland niet aan deze vraag voldoen omdat de EU ons land melkquota oplegt?quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan de wet van vraag en aanbod en de invloed daarvan op de marktprijs?
Een ex-alfa hbo-studentje als jij kijkt liever natuurlijk niet naar de cijfers maar luistert naar zijn onderbuik. Net zoals PVV'ers doen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is je nou al honderd keer uitgelegd. Ik besef dat het lastig te begrijpen is als beta-studentje. Jij gaat immers uit van allemaal vage rekenmodellen waaruit zou moeten blijken dat een NL dat solo opereert beter af is. De waarheid is echter dat de meest optimale situatie simpelweg niet haalbaar is, en dat lidmaatschap van de EU een uitstekend alternatief is.
Overigens is hetgeen Oud_Student aanhaalt zeer kwalijk. Ik wil echter iets meer achtergronden weten dan louter die paar regels tekst.
Tevens is dat vooral reden om aan te dringen op aanpassing van de regels, niet om er direct maar uit te stappen.
Iets anders. Jij eist van users die pro-EU zijn een kwantitatieve onderbouwing waaruit blijkt dat de EU voor ons het beste is. Ik wil echter dat jij aantoont dat wij het meest gebaat zijn bij een Nexit.
Het probleem is echter dat dergelijke modellen weinig betrouwbaar zijn. Je kunt er in een model wel vanuit gaan dat wij de beste bilaterale deals weten te sluiten, maar dat betekent niet dat het in praktijk ook zo uitpakt.quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Een ex-alfa hbo-studentje als jij kijkt liever natuurlijk niet naar de cijfers maar luistert naar zijn onderbuik. Net zoals PVV'ers doen.
Ik pleit niet voor een Nexit. Ik wil graag decijfers van verschillende modellen zien. Als deze niet beschikbaar zijn, moeten we dit eerst doorrekenen voordat we conclusies kunnen trekken. Alternatieve modellen zijn door middel van variabelen te schatten waarbij je verschillende scenario's in je model modelleert.
Of pleur jij je spaarcentjes ook op de eerste de beste bank zonder het rendment van de overige banken te onderzoeken?
Moet ik mezelf nou gaan herhalen?quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:59 schreef Zienswijze het volgende:
Daarom worden er ook alternatieve ideeen voorgelegd, zoals Bram een noordelijk blok voorstelt. Het zou handig zijn als deze alternatieve ideeen worden doorgerekend, zodat wij dit met de huidge EU-baten kunnen vergelijken.
Ik ben niet zo zeer anti-EU maar ik zou wel graag alle cijfers en doorrekeningen van de verschillende modellen willen zien. Dat is ook handig voor de pro-EU partijen want als in die gevallen de EU het beste uit de bus komt, kunnen ze alleen maar meer stemmen winnen en doven zij het anti-EU geluid alleen maar uit.
Ik had al gelezen dat dit quotom per 2015 verdwijnt. Toch bizar dat dit quotom van de EU jaren lang bestond want dit heeft een sterke Nederlandse zuivelsector alleen maar schade toegediend. Oftewel, minder banengroei en minder welvaart. Zeer zonde.quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:57 schreef KoosVogels het volgende:
BNR artikel over quota
Quota verdwijnt volgend jaar dus boeren nemen boete voor lief. Blijft een domme regel, maar die verdwijnt dus.
Nee doe maar niet want jij bent, net zoals de PVV'ers, meer van de onderbuik dan van de cijfers.quote:
Zo werkt het in de grote mensenwereld, Zienswijze. Zoveel landen, zoveel belangen. Goed dus dat deze regel eindelijk om zeep is geholpen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 00:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik had al gelezen dat dit quotom per 2015 verdwijnt. Toch bizar dat dit quotom van de EU jaren lang bestond want dit heeft een sterke Nederlandse zuivelsector alleen maar schade toegediend. Oftewel, minder banengroei en minder welvaart. Zeer zonde.
De PVV kwam onlangs anders op de proppen met een prima rapport waarin een Nexit werd gepropageerd.quote:Op donderdag 8 mei 2014 00:01 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee doe maar niet want jij bent, net zoals de PVV'ers, meer van de onderbuik dan van de cijfers.
Ik beweer ook niet dat het onmogelijk is om vrije handelsovereenkomsten te sluiten met landen buiten Europa. Al moet je een China wel wat te bieden hebben. Dat had IJsland blijkbaar:quote:Op donderdag 8 mei 2014 01:42 schreef 729Sinistra het volgende:
Koos, KOOOOOSS!! Hallo??? Iemand thuis in je bovenkamer?? Nou, ik kan je met trots meedelen dat IJsland net een handelsverdrag met China heeft gesloten, ook Zwitserland heeft onlangs handelsakkoorden met Japan gesloten dus waarom zou een autonoom Nederland dat niet kunnen. Nederland zit nog steeds in de schaduw van de angelsaxische gerichte thalassocratie die het ooit was. Na de Engelsen waren de Nederlanders de grootste koopvaardijlieden ter wereld nog geen 300 jaar geleden. Handelen zit ons in het bloed, met of zonder EU. Wij zijn WERELDBURGERS, geen Europeanen en zo is het maar net...
Nu geloof ik best dat Nederland eveneens in staat is om op eigen houtje een dergelijk akkoord te bereiken met China of een ander land. Maar of dat betekent dat we uit de EU moeten stappen....ik heb daarover zo m'n twijfels.quote:Experts say China is interested in gaining a foothold in the northern territory and hopes to become a permanent observer at the eight-nation Arctic Council next month.
Bron
Je zegt dat het economisch blok onze handel optimaliseert. Ook nu ga je weer op de onderbuik af (net zoals PVV'ers doen): er zijn helemaal geen cijfers hiervan bekend en er zijn geen cijfers van de alternatieve ideeen bekend. Hoe kan jij dan beargumenteren dat het economische blok onze handel optimaliseert?quote:Op donderdag 8 mei 2014 09:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik beweer ook niet dat het onmogelijk is om vrije handelsovereenkomsten te sluiten met landen buiten Europa. Al moet je een China wel wat te bieden hebben. Dat had IJsland blijkbaar:
[..]
Nu geloof ik best dat Nederland eveneens in staat is om op eigen houtje een dergelijk akkoord te bereiken met China of een ander land. Maar of dat betekent dat we uit de EU moeten stappen....ik heb daarover zo m'n twijfels.
IJsland en China hebben zes jaar lang onderhandeld over deze overeenkomst. Nederland zal een soortgelijk traject moeten volgen. En niet alleen met China, maar met tal van andere landen. Immers, een eenzijdige exit uit de EU betekent dat we weer op eigen benen staan en dus opnieuw moeten onderhandelen over de meeste handelsverdragen. Een tijdrovend proces, waarbij het nog maar de vraag is of Nederland de beste deal eruit weet te slepen.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de situatie zoals die nu is. We maken onderdeel uit van een economisch blok die de handel met onze belangrijkste partners vergemakkelijkt en optimaliseert. Vanuit die positie kunnen we onderhandelen met grote jongens als China en de VS. Laat de EU als geheel die handelsbarrières beslechten en verder gaan vanuit die positie. Dat heeft mijn voorkeur.
Akkoord, 'optimaliseert' was in deze wellicht geen handige woordkeuze. Ik kan inderdaad niet cijfermatig onderbouwen of de huidige opzet de beste is. Je hoeft echter geen genie te zijn om te beseffen dat Nederland profiteert van een systeem dat de handelsbelemmeringen beslecht.quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je zegt dat het economisch blok onze handel optimaliseert. Ook nu ga je weer op de onderbuik af (net zoals PVV'ers doen): er zijn helemaal geen cijfers hiervan bekend en er zijn geen cijfers van de alternatieve ideeen bekend. Hoe kan jij dan beargumenteren dat het economische blok onze handel optimaliseert?
Vooral dat stuk over de tweedeling tussen de haves en have nots. Het grote probleem is dat iedereen met wat pech in no time een have not kan worden.quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:14 schreef KoosVogels het volgende:
Europa heeft haar laagopgeleiden uitgesloten
Interessant en treffend stuk.
Die pech heeft 90% van de bevolking vanaf geboorte al.quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Vooral dat stuk over de tweedeling tussen de haves en have nots. Het grote probleem is dat iedereen met wat pech in no time een have not kan worden.
Dat het melkquotum ooit werd ingevoerd, had te maken met de toenmalige systematiek van de landbouwsubsidies in de jaren '80. Door garantieprijzen die hoger lagen dan de marktprijzen (o.a. door een flinke overproductie) waren er koelhuizen vol met boter die opgekocht was door de EEG. Dat was niet meer houdbaar. Inmiddels is de systematiek van subsidie verstrekken volledig gewijzigd, de prikkel tot (over)produceren is verdwenen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 00:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik had al gelezen dat dit quotom per 2015 verdwijnt. Toch bizar dat dit quotom van de EU jaren lang bestond want dit heeft een sterke Nederlandse zuivelsector alleen maar schade toegediend. Oftewel, minder banengroei en minder welvaart. Zeer zonde.
Binnen of buiten Nederland?quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:45 schreef waht het volgende:
[..]
Die pech heeft 90% van de bevolking vanaf geboorte al.
Precies, helemaal mee eens. Daarom moeten we onderzoeken of het inderdaad voordelig of nadelig zou zijn. Mee eens toch?quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Akkoord, 'optimaliseert' was in deze wellicht geen handige woordkeuze. Ik kan inderdaad niet cijfermatig onderbouwen of de huidige opzet de beste is. Je hoeft echter geen genie te zijn om te beseffen dat Nederland profiteert van een systeem dat de handelsbelemmeringen beslecht.
Je kunt je alleen afvragen of het in ons voordeel is om op eigen houtje te opereren of om samen met de andere EU-landen op te trekken in dat kader.
Knap om die conclusie te trekken zonder dat je de kwantitatieve onderbouwingen van de alternatieve modellen bij de hand hebt.quote:Ik kies voor de EU.
Waarom ik voor de EU kies, is omdat de Unie voor mij meer is dan enkel economische samenwerking. Ik vind het geweldig dat Schengen bestaat, heerlijk dat ik tijdens mijn wintersport met euro's kan betalen en helemaal top dat wij in Europa intensief samenwerken in plaats van allemaal onze eigen weg kiezen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Precies, helemaal mee eens. Daarom moeten we onderzoeken of het inderdaad voordelig of nadelig zou zijn. Mee eens toch?
[..]
Knap om die conclusie te trekken zonder dat je de kwantitatieve onderbouwingen van de alternatieve modellen bij de hand hebt.
Of pleur jij je spaarcentjes ook op de eerste de beste bank zonder het rendement van de andere banken te onderzoeken en te vergelijken?
Op je vraag of ik met die cijfers kom:
Ik heb die cijfers niet bij de hand en kan deze ook niet op internet vinden. Daarom trek ik vantevoren ook geen conclusie (voor of tegen de EU), zoals jij wel doet. Het zou de politici eens sieren als ze grondig onderzoek naar alle alternatieve modellen zouden doen, of door derde partijen dit te laten doorrekenen, en dit met de huidige EU-baten te vergelijken alvorens zelf een standpunt in te nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |