r8v2 | dinsdag 22 april 2014 @ 20:11 |
Van: Tot: Lijstje van Zweedse tank-bestuurders: P544 (Kattenrug) - Amazon 131 TheSilencer / Hyman - '67 import P1800 - 142 - r8ality ('72 DL) 144 - 240 ed_reeb / snoertje - DL estate - 1990 / Pinkerton - 1986 DL 242 gias 244 DeBastaard / r8ality ('77 DLS) / Bart-Willem ('79 diesel & '86 geschorst) 340 powerflux - 1.4 3drs Variomatic '86 345 mirelia 360 Pinball / Barcaconia - 360 injection, ombouw naar 2.3 restauratieproject - 1987 / Carioca- 360 GL, 1986, 2.0 carb (B200K) 440 addie / Broodjepoep / Dandelion / Pascal86 / snoertje / StefanCJ / swilden / Mattt - 1.7 Turbo - 1991 460 SuN-CRuSHeR / godigita - 1.8i / Deniz070 - 1.6i 480 Garagefluit / Picht / Greetz 740 MaGNeT - sedan - 2.3 GL - 1986 / Bart-Willem - sedan - 2.3 GLE - 1990 / Dimitri_ - sedan - 2.3 GLE - 1988 / CorsaAJoy - sedan - 2.0->2.3 - 1988 / vakantiebak Bart-Willem - turbo intercooler - 1986 / powerflux - 2.3i GL Estate '89 850 KonnieKipke / TradeMarkie - T5 / OreO - R - RPowa / Delnooz - 2.5 GLE 1993 / SuN-CRuSHeR - 2.5 - sedan - 1994 / Pas259 / CasB 2.3 T5 Estaste (1995) / Kaapenkoop 2.5 Estate 270k (1994) 940 DucatiOwner (Estate - 1994) / JJH (Estate - 1991) / AGiath (Polar 2.3 IC - 1995) / r8ality (Estate Turbo 1996) 960 Dimitri_ (2 stuks sedan, 3.0) / H-D (Sedan 1991,3.0) S90 - C30 Abonides - D5 / DJ_WB / thumper / Mr.Adams / SinofEnvy (2010) S40 dscx / Game_Error / Goochie / UncleFunk - 1.8 - automaat - 1996 / kratjuh - 2.0D Momentum / Zeemon - 1998 / IrishBastard - 2.0 - 1997 / JDude - 1.8 - 2001 V40 ArcticBlizzard / fathank / Windsurfbart / sj44k - 1.9D / suikertaartje - 1.8 Europa - 1999 / Mithrandirrr - 2.0t Europa Sports Automaat 2003 / ..-._---_-.- - 1.9D V50 Posdnous - Edition II / Hoppla - 2.0D Momentum / wjschreuder - 2.0D (180pk door Rica) - 2004 / Sunnythesun - 2.0D - 2005 / TheSilencer - D5 S60 Broertie / renetje19 / Repeat - D5 - / Sbv6 / dnzl - 2.4 / Man_Made_God - 2.4 automaat / Smart-Einstein - D5 2001 S70 - T5 - Future_Echo / Arclight-S V70 Gambolputty - 2.5D 1999 (Classic) / DaKKiE1984 - 2.0 benzine 1997 / Charged - 2.5 10v (Classic) / Bart-Willem - 2.4 140pk 2001 (V70N) / MisterManiac V70 Classic Europa 2.4 20v 170pk 1999 XC70 GI - benzine 2007 S80 Salvad0R - 2.4 D5 / Ultivor - T6 - 2005 / Dennis121 - 2.4 / Roel_Jewel - 2.9 / The Zappa T6 /Hyman - 2.9 2000 XC90 - D5 - ArcticBlizzard Ex-Volvo rijders: bluebit (Toyota Prius ) Deze op is hier te vinden [ Bericht 0% gewijzigd door r8v2 op 23-04-2014 16:14:18 ] | |
r8v2 | dinsdag 22 april 2014 @ 20:17 |
Ja, wtf. Eergisteren ging de dynamo kapot van een verkoop-940 en vandaag bij mijn eigen auto. Ze hebben elkaar aangestoken denk ik. Nog wat meer gefaal vandaag: ik moest nog een accu in weer een andere 940 zetten: - Deur open met sleutel - Motorkap open - Sleutels achteloos op de stoel gegooid - Deur dicht gedaan want wind Ik zet de klem van de minpool vast en daarna de klem van de pluspool. *Klik zegt de deur . Ik heb exact dezelfde werkwijze al vaker gebruikt voor mijn eigen auto, maar daar zit een origineel remote centrale vergrendeling op. Bij deze een aftermarket systeem waardoor het dus verkeerd gaat. Troep is het! | |
r8v2 | woensdag 23 april 2014 @ 16:08 |
Dynamo kapot? Nee hoor. Misschien moet ik bij het terugmonteren van het inlaatspruitstuk gewoon niet de massakabel van de dynamo vergeten . | |
r8v2 | woensdag 23 april 2014 @ 16:08 |
De Volvo-dealer moet Göteborg bellen voor de sleutelcode . | |
powerflux | woensdag 23 april 2014 @ 17:56 |
goed bezig enzo | |
r8v2 | maandag 28 april 2014 @ 14:22 |
M'n redblockshirt is binnen . | |
Klavots | maandag 28 april 2014 @ 15:42 |
Mijn V70 T5 mag ook wel in de startpost als jullie dat leuk vinden | |
r8v2 | maandag 28 april 2014 @ 15:50 |
Dan mag je dat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/volvofanboys even wijzigen, nemen we hem het volgende topic mee! | |
IkWilbert | maandag 28 april 2014 @ 16:06 |
Heb mijn V50 ook even toegevoegd | |
powerflux | vrijdag 9 mei 2014 @ 13:43 |
Toch maar even vragen. Het is een 740 2.3i met kat/lambda mis ik hier een bracket? | |
r8v2 | vrijdag 9 mei 2014 @ 16:18 |
Ik denk dat je niet de goede voorpijp hebt, volgens mij hoort er een beugel aan te zitten die je aan dat "oog" vastschroeft. Maar misschien weet het Orakel het beter . | |
powerflux | zaterdag 10 mei 2014 @ 12:27 |
De verkeerde voorpijp denk ik niet, maar dat er een beugel mist vermoed ik ook. VADIS en aangelegenheden zijn niet bepaald handig vergeleken met bijvoorbeeld de PET van Porsche.. | |
r8v2 | zaterdag 10 mei 2014 @ 12:58 |
VADIS? Das een beetje oud. Je hebt VIDA nodig . | |
powerflux | zaterdag 10 mei 2014 @ 13:13 |
ah, effe naar kijken | |
Hyman | zaterdag 10 mei 2014 @ 14:17 |
Zeg, gebruiken jullie nog steeds die oude FOK!wiki waar je de OP's vandaan moet halen ofzo? Alles wordt toch automatisch overgenomen? | |
r8v2 | zaterdag 10 mei 2014 @ 17:06 |
Ja, maar we kunnen na 2 dagen de OP niet meer wijzigen. Ergo, als de OP elke keer klakkeloos overgenomen wordt, wordt er nooit meer iets geupdate. | |
r8v2 | zaterdag 10 mei 2014 @ 17:08 |
Und ich habe eines kleine probleem. Er komen kleine pluimpjes witte rook von meiner turbogerät. Und ich verliere water. Dus dat verklaart meteen waarom mijn CO en HC waarden te hoog liggen bei die APK ja. Wordt weer ff een project dus. | |
IrishBastard | zaterdag 10 mei 2014 @ 21:48 |
Vandaag de koppeling druk cilinder vervangen omdat na de koppelings wissel er nog steeds een kraak was. Was even weg, maar nu kraakt hij weer Koppeling is wel zwaarder en wat vloeiender. Lijkt dan dus de gaffel te zijn, maar om die te vervangen zou de bak los moeten | |
r8v2 | zondag 11 mei 2014 @ 01:18 |
Ben blij dat het een FWD is, bij RWD heb je een stuk meer werk . | |
Charged | zondag 11 mei 2014 @ 09:00 |
Goffer...dat is minder. | |
IrishBastard | zondag 11 mei 2014 @ 11:51 |
Ik ben nergens blij mee, want meneer monteur had dat ook direct kunnen controleren bij het vervangen van de koppeling. Dit is een dag werk die niet nodig had hoeven zijn | |
r8v2 | zondag 11 mei 2014 @ 13:47 |
Daar heb je dan wel weer een punt. | |
IrishBastard | woensdag 14 mei 2014 @ 19:30 |
Gisteren was het pas echt raak. Koppeling (in de file) moest met véél kracht (serieus veel, zegmaar ) ingedrukt worden en 'haakte' bij het op laten komen/indrukken. Het geluid van een schreeuwende zeemeeuw op volle kracht ondersteunde het geheel: zo hard dat ik het door de radio heen hoorde ín de auto Vandaag naar de monteur terug gegaan. Zijn vermoeden: gaffel drukt het druklager scheef op de priesas, waardoor deze dus ook zijdelingse kracht op de as zet, met het geluid+benodigde kracht tot gevolg. Hierdoor zou het druklager ook scheef afslijten. Conclusie monteur: bak los, gaffel en druklager wisselen, bak weer vast. 'Ik kan je wel iets tegemoet komen in de uren'. Daar was ik het dus niet mee eens: binnen 10k kilometers dit gezeik, waarbij hij het piepgeluid al maakte, zegt mij dat iemand zijn werk niet gedaan heeft. Als ik dan het slappe excuus krijg 'ik kon er niets aan zien' leg ik de verantwoordelijkheid helemaal daar Ik weiger dus eigenlijk te betalen voor het druklager, en wil bij de rechtsbijstand eens checken of ik eigenlijk heel de bakdemontage/montage wel moet betalen. Die gaffel is logisch: als hij dat toen geconstateerd had, had ik het ook moeten betalen. Prima, da's onderhoud. Maar ik vertik het 8+ uur te lappen voor fout van een monteur Overigens, Charged, dit is dezelfde vriendelijke man die jullie volgens mij uit de brand geholpen heeft (niet uit Nijmegen) met de bak? | |
Charged | donderdag 15 mei 2014 @ 06:07 |
Apeldoorn? | |
IrishBastard | donderdag 15 mei 2014 @ 07:50 |
Uden In Apeldoorn had ik dit soort dingen niet verwacht | |
Charged | donderdag 15 mei 2014 @ 17:04 |
Nee,in Uden heb ik alleen mijn schoonouders zitten,geen Volvomannetje. (Al verdenk ik mijn schoonvader er inmiddels wel van om ook een roffelrijder te worden als zijn huidige auto eruit gaat..gaat dus wel een verkapt Volvomannetje worden) Ik geef je overigens wel gelijk dat er wel iets meer tegemoet gekomen mag worden als alleen in de uren,al helemaal gezien dat het vanaf het begin niet in orde was. [ Bericht 8% gewijzigd door Charged op 15-05-2014 17:13:30 ] | |
IrishBastard | donderdag 15 mei 2014 @ 17:33 |
Ik dacht dat jullie ook iets hadden laten doen daar, maar niet dus | |
Charged | donderdag 15 mei 2014 @ 17:43 |
Nee,behalve dat mijn schoonvader mijn roffel toen weggebracht heeft naar Apeldoorn..meer niet. | |
Drommelsch85 | donderdag 15 mei 2014 @ 20:09 |
Ik heb een mooie set van deze naafdoppen liggen, voor Virgo velgen iig. Wat is zoiets nog waard? Ze passen helaas niet op de mijne, kennelijk zit er nog verschil in.. Zijn verder wel in topconditie | |
r8v2 | vrijdag 16 mei 2014 @ 20:05 |
Zo, dat was weer een dag frotten: - Uitlaat vanaf de kat vervangen - Schijven + blokken achter vervangen - Handremschoentjes vervangen - Nieuwe tweedehandse accu - Fuseekogel vervangen Maar is weer een 940 zonder opmerking door de keuring heen gekomen . | |
domestic | maandag 19 mei 2014 @ 17:10 |
kan je de maat eens opmeten? Ik heb laatst een setje gekocht maar deze pasten niet op mijn velgen | |
r8v2 | maandag 19 mei 2014 @ 23:37 |
http://jalopnik.com/even-(...)ou-cut-th-1578449126 | |
Hyman | maandag 19 mei 2014 @ 23:46 |
Klonk ook goed idd | |
r8v2 | maandag 19 mei 2014 @ 23:49 |
Haha nice. Ziet er nog strak af-fabriek uit ook nog. | |
Drommelsch85 | dinsdag 20 mei 2014 @ 20:37 |
60 mm | |
Charged | dinsdag 20 mei 2014 @ 21:07 |
Heerlijk met dat na pruttelen... | |
#ANONIEM | woensdag 21 mei 2014 @ 08:17 |
Ik heb gratis af te halen in omgeving Nijmegen een velg met daarop een onbereden band (185/65R15 88H) van een 850/v70 classic. Ideaal als je je thuiskomer wil vervangen door een echt wiel. Interesse? -> PM/DM | |
domestic | vrijdag 23 mei 2014 @ 20:59 |
[quote] Op dinsdag 20 mei 2014 20:37 schreef Drommelsch85 het volgende: [..] Edit [ Bericht 31% gewijzigd door domestic op 23-05-2014 21:07:59 ] | |
Hyman | maandag 26 mei 2014 @ 17:25 |
Nog steeds problemen met de 740 trouwens. PTA / Auto valt uit, geen idee waarom | |
r8v2 | maandag 26 mei 2014 @ 18:09 |
En dan weet je weer dat je in een Volvo rijdt. 40km voor de plaats van bestemming kwam er nogal een onheilspellend geratel vanuit de motorruimte. Even gechecked en wat bleek? De helft van de tanden van de dynamoriem waren pleite evenals de stelschroef. De dynamo was wat naar beneden gezakt en de riem flapperde nogal. Maar nul gereedschap bij. En toch nog gewoon thuiskomen . | |
#ANONIEM | donderdag 29 mei 2014 @ 15:25 |
Mijn vader heet een S80 (ergens van 2003-2006) waarvan de behuizing van een van de buitenspiegels kapot is. Hijzelf wil het zo laten en vindt het zonde van het geld om het te laten repareren. Ik vind het zonde van de S80 om het niet te doen. Is die behuizing te vervangen zonder een geheel nieuwe spiegel te monteren? Wat zou zoiets kosten? [ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2014 15:26:17 ] | |
r8v2 | donderdag 29 mei 2014 @ 17:52 |
Je kan de behuizing vervangen. Beetje jammer alleen dat autodemontagebedrijven dat nooit doen, je moet meestal een complete unit kopen. Waarschijnlijk is de prijs van een hele unit ook niet goedkoper als er geen spiegel inzit . Gewoon hele ding vervangen dus. Hier in Zweden rond de 160 euro. In NL geen idee . | |
KawaZ | donderdag 29 mei 2014 @ 18:50 |
Een goedenavond Ik zit eraan te denken een C70 aan te schaffen. Het moet er een worden met het 2.3 turbo blok, een T5. Iemand ervaring met deze wagens? Het wordt er waarschijnlijk een met een km-stand van tussen de 2 en de 3 ton. Hoe houden de automaatbakken zich rond deze km-standen? | |
#ANONIEM | vrijdag 30 mei 2014 @ 10:38 |
Ok, bedankt. Zal 'ie wel te duur vinden. | |
Dvorakk | zaterdag 31 mei 2014 @ 16:24 |
Weet iemand wat het betekent als een groen waarschuwingssymbool blijft branden op het dashboard van een volvo v40, bj 1998? | |
r8v2 | zaterdag 31 mei 2014 @ 18:47 |
D'n deze? | |
Dvorakk | zaterdag 31 mei 2014 @ 20:06 |
Nee heet was echt een helemaal groen lampje. Het leek qua icoon een beetje op klok/stopwatch. | |
r8v2 | zaterdag 31 mei 2014 @ 20:10 |
Ow, je bedoelt de cruise control. Dat is geen waarschuwingslampje, dat betekent dat de cruise control geactiveerd is en/of klaar voor gebruik. | |
Dvorakk | zaterdag 31 mei 2014 @ 20:31 |
Oh, maar hij brandde ook toen de cruise controle uitstond, binnen de bebouwde kom. Maar dat zou in ieder geval niets zorgwekkends zijn. Sowieso ziet een groen lampje op je dashboard er al minder eng uit dan een rood lampje. | |
r8v2 | zaterdag 31 mei 2014 @ 20:49 |
Ja, om een of andere reden moet je het systeem eerst aanzetten en vervolgens kan je het gebruiken. Ik heb dat altijd al vaag gevonden. | |
IrishBastard | zondag 1 juni 2014 @ 21:00 |
Ik ben echt even héél erg over de zeik nou Heb het dus twee weken zonder auto moeten doen vanwege dat gekraak/hangende koppeling. Zaterdag dan de gaffel met alle onderdelen vervangen en het druklager. Was eigenlijk niets raar te zien aan het geheel, dus de monteur was ook al niet helemaal overtuigd. Nu 70 km gereden, hoor ik alweer gepiep vanaf dezelfde locatie Enige dat ik dus nu nog kan bedenken is de drukgroep zelf Dat zou dus garantie werk zijn, maar we moeten er wel einde week een lange rit mee rijden | |
r8v2 | zondag 1 juni 2014 @ 21:27 |
De drukgroep zit toch altijd in de koppelingsset die je koopt? Dus die zou ook nieuw moeten zijn. | |
IrishBastard | zondag 1 juni 2014 @ 21:41 |
Dat klopt, maar nieuw betekent niet dat hij per definitie goed moet zijn. Kan ook zijn dat die veren niet goed zijn of iets | |
Bassen | zondag 1 juni 2014 @ 22:27 |
Foto van mijn brick, wou er eerst niet veel aan doen maar inmiddels zijn die plannen overboord.... Motor eruit (turbo blok komt er voor terug), benzine tank eruit. Verder flink aan het bikken om alle bitumen te verwijderen. Volgende zal het laswerk worden, zal daar voorlopig ook wel even zoet mee zijn. | |
r8v2 | maandag 2 juni 2014 @ 00:25 |
Hehehe. B230FK/FT? | |
IrishBastard | dinsdag 3 juni 2014 @ 22:46 |
Hulp cilinder van de koppeling nog vervangen voor nieuw, monteur claimt ook de drukgroep meegepakt te hebben (buiten afspraak om, hij lag ook niet bij de oude delen), dus alles zou nou nieuw moeten zijn. Koppeling piept nog steeds Hopelijk blijft hij verder wel probleemloos werken | |
Dvorakk | woensdag 4 juni 2014 @ 18:26 |
Kan hetzelfde symbool ook rood kleuren in plaats van groen? Zo ja, wanneer is dat? | |
zwitserszakmes | donderdag 5 juni 2014 @ 01:31 |
Hallo, Ik zal mij even voorstellen aangezien ik nieuw ben op dit forum. Sinds 1 jaar ben ik in het bezit van een Volvo v70 200pk turbo automaat uit 2001, leuke wagen en bevalt goed. Echter is het knopje van mijn automaatpook gebroken en zal derhalve vervangen moeten worden. Hebben jullie tips en suggesties hoe ik dat het beste kan aanpakken. Persoonlijk lijkt mij dit een delicaat klusje met al dat breekbare kunststof.. | |
r8v2 | donderdag 5 juni 2014 @ 02:13 |
Neen. | |
r8v2 | donderdag 5 juni 2014 @ 02:16 |
Niet helemaal jouw model, maar de strekking van het verhaal zal wel ongeveer hetzelfde zijn: Klik. | |
zwitserszakmes | donderdag 5 juni 2014 @ 02:18 |
Thanks! Nu nog uitkijken naar een nieuwe pook, nu zijn die niet goedkoop gok ik zo.. | |
r8v2 | donderdag 5 juni 2014 @ 02:25 |
Dat wordt inderdaad de sloop afstruinen. | |
Greetz | maandag 9 juni 2014 @ 13:08 |
Ik heb een nieuwere gekocht: S40 T5 Polestar Broederlijk naast mijn vorige S40 T4 2002: http://www.autotrader.nl/(...)r-xenon-stoelverwar/ | |
r8v2 | maandag 9 juni 2014 @ 14:48 |
Das de verkeerde kleur . | |
Greetz | maandag 9 juni 2014 @ 15:05 |
Ja ik kon m nergens vinden in rebel blue | |
Hyman | zaterdag 14 juni 2014 @ 17:35 |
De 740 doet het weer trouwens, de benzinetoevoer was een beetje verstopt, waardoor hij wel stationair liep, maar tijdens het rijden uitviel. Verder moesten er nog een paar dingen aan gebeuren, maar de garage belde me en vertelde dat ik maar niet teveel moest uitgeven aan dit barrel. Waarom? Daarom: | |
Hyman | zaterdag 14 juni 2014 @ 17:36 |
Dus dat ga ik dan ook maar niet doen, en deze zodra de apk is verlopen naar de eeuwige jachtvelden brengen. | |
r8v2 | zaterdag 14 juni 2014 @ 18:32 |
Zonde, maar begrijpelijk. Origineel NL auto? | |
Gambolputty | zaterdag 14 juni 2014 @ 18:34 |
Hier net de V70 terug van de APK met 4 afkeurpunten: - linkervoorband - rechtervoorband - linkerachterband - rechterachterband | |
Hyman | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:02 |
Jup | |
r8v2 | zaterdag 14 juni 2014 @ 19:24 |
Dat werd tijd dus . | |
Gambolputty | zondag 15 juni 2014 @ 01:24 |
Winterbanden... | |
Dimitri_ | zondag 15 juni 2014 @ 12:46 |
Mijn 740 wordt ook naar de eeuwige jachtvelden verholpen. Iemand baat bij onderdelen? | |
powerflux | zondag 15 juni 2014 @ 18:02 |
welk jaar, motor, uitvoering, kleur, interieurstijl & kostdat? | |
Dimitri_ | woensdag 18 juni 2014 @ 12:23 |
88, grijs, 2.3GLE (motortype weet ik niet), interieur is blauw stoffen, kost niet veel. Zit zelfs een sneeuwkap op de paravan! | |
powerflux | woensdag 18 juni 2014 @ 17:32 |
Ik heb zelf een grijsblauw met blauw interieur. Gaat het om een Estate of een Sedan en om de hele auto of alleen delen? | |
Dimitri_ | woensdag 18 juni 2014 @ 18:33 |
Sedan, hele auto tot dusver. Wil eigenlijk alleen de velgen houden. | |
Charged | zaterdag 5 juli 2014 @ 12:18 |
Goffer...links achter... Voorbanden moesten al vervangen worden maar neem achter direct maar even mee,oorzaak nog even uitzoeken... | |
slangpie | zaterdag 5 juli 2014 @ 14:48 |
Ben bezig met een autoradio inbouwen bij een kennis van mij, nu heb ik zeer matige ontvangst. Gaat om een s40 uit 97, hebben die een antenne versterker? Aangesloten op het blauw-witte draadje in de 3e connector? Edit: antenneversterker gevonden, krijgt wel 12 volt. Is het mogelijk dat deze kapot gaan? En weet iemand of er nog eventueel vervangers voor zijn? [ Bericht 20% gewijzigd door slangpie op 05-07-2014 15:38:17 ] | |
Charged | woensdag 9 juli 2014 @ 15:59 |
En 4 x nieuw rubber eronder. | |
IrishBastard | woensdag 9 juli 2014 @ 20:12 |
Goed bezig! Wat is het geworden? Ik heb de keuze gemaakt om binnen nu en een jaar toch ook maar een andere auto te kopen. Ben een beetje klaar met de bak geld die hier in is gaan zitten, en alle shit die terug blijft komen. Doorrijden en het hoognodige doen dus Liefst ga ik naar een V70N van het facelift model, dus na 2004. Zat te krijgen, dus maar eens verdiepen in kwaaltjes en kilometerstanden etc. Automaat zou mooi zijn, maar lees veel negatiefs over de Geartronics. Daarbij scheelt het wel fors in verbruik | |
r8v2 | woensdag 9 juli 2014 @ 20:55 |
Je bedoelt dus het 2005 model . | |
IrishBastard | woensdag 9 juli 2014 @ 21:01 |
Ja. Dat is toch na 2004? | |
r8v2 | woensdag 9 juli 2014 @ 21:52 |
Ja maar dat klinkt zo stom . | |
r8v2 | woensdag 9 juli 2014 @ 21:53 |
Ik heb overigens al twee keer in een V70N D5 automaat met 3 ton op de klok mogen sturen en verdomd dat was bepaald geen straf . En dat waren dan nog zelfs 2001 en 2004 modellen. | |
IrishBastard | woensdag 9 juli 2014 @ 21:59 |
Zaterdag eens langs de dealer. Kijken wat ze me kunnen vertellen over redelijke standen en aanbod enzo. Gaat best wat geld kosten, dus wil dan ook wel een garantie auto, mogelijk via een dealer | |
r8v2 | donderdag 10 juli 2014 @ 01:06 |
Ome Bart_Willem weet wel wat van die dingen. Mocht ie komende dagen niet reageren dan PM em ff. En garantie zegt niet alles, hoe het ding rijdt ten tijde van de proefrit des te meer. En vergeet niet dat je dus ook een generatie verder bent en het ding dus vaker aan de computer hangt met bijbehorende duurdere onderdelen. | |
IrishBastard | donderdag 10 juli 2014 @ 14:24 |
Ja, maar dat heeft twee kanten. Hoe het ding rijdt tijdens een proefrit zegt immers ook niet alles, en dan weet ik liever dat ik daar een regeling voor heb Zal BW eens vragen | |
r8v2 | donderdag 10 juli 2014 @ 14:28 |
Het ligt natuurlijk ook wel een beetje aan de ervaring die je hebt met auto's kopen. Als ik in een 140/240/740/940 instap weet ik na het starten meestal of ik hem wil hebben. Ik merk daaraan meestal meteen of het ding onderhoud heeft gehad. Ik heb er liever 1 met 3 ton op de klok zonder boekjes die in mijn ogen fatsoenlijk rijdt en stuurt, dan een afgetrapt hok met anderhalve ton erop met garantie en het boekje afgestempeld... | |
IrishBastard | donderdag 10 juli 2014 @ 18:39 |
In mijn ogen is het geen of-of, maar een en-en. Ondanks al je ervaring of onderhoud kan er iets gebeuren, en dan is garantie een fijn iets. Het is een aanvulling, geen vervanging van uit je doppen kijken Een auto in jouw prijsrange zou ik ook zo zonder garantie kopen, maar als ik 6k+ ga uitgeven wil ik wel iets meer zekerheid | |
r8v2 | donderdag 10 juli 2014 @ 19:36 |
Lol, ik zie nu inderdaad hoe duur die zijn. Hier koop je ze voor 3000 euro. Wel met veel km's. | |
r8v2 | maandag 14 juli 2014 @ 22:42 |
Ff een Daf 88 maken . Remmerij achter na demonteren trommel: Na demonteren van de internals: Obligatoire blikje Radler: | |
Bart-Willem | zaterdag 2 augustus 2014 @ 18:48 |
Grrr een of andere kukel vond het nodig om mijn ex-244 diesel te slopen! Welke malloot doet dat nou met een prima ding waar kennelijk nog bijna 2 jaar APK op zat? Oldtimer-"liefhebbers" die liever centen aan MRB besparen en daarom maar een toffe auto slopen. | |
Quyxz_ | zaterdag 2 augustus 2014 @ 20:36 |
Ik heb een vraag over de vijfcylinder van de 850. Volgens het boekje is de ontstekingsvolgorde 1-2-4-5-3. Weet iemand waarom er voor deze volgorde gekozen is? | |
UncleFunk | zaterdag 2 augustus 2014 @ 20:41 |
Nee toch?! Die je ook een tijd hier te koop had staan? Wat ongelooflijk zonde. | |
Bart-Willem | zaterdag 2 augustus 2014 @ 23:22 |
Jep, die dus! Ik heb ooit op het punt gestaan om 'm terug te kopen, maar de persoon die 'm toen in bezit had (overgenomen van de persoon waar ik 'm verkocht aan had) zag toen dollartekens in zijn ogen terwijl er letterlijk níets aan de auto gedaan was. Maar echt ongelooflijk zonde! | |
Hyman | zondag 3 augustus 2014 @ 07:06 |
Tijd voor de FOK! Knokploeg | |
Bart-Willem | zondag 3 augustus 2014 @ 14:51 |
Alleen heb ik geen idee waar we wezen moeten. | |
Hyman | zondag 3 augustus 2014 @ 16:42 |
Klas-/projectgenoot van me gaat ook eindelijk een amazon kopen. Gisteren de deuren en de achterklep uit de combi gesloopt, samen met de voorruit. Die ga ik alvast ergens anders laten lassen. | |
r8v2 | maandag 4 augustus 2014 @ 01:05 |
Balans? Koppelcurve? Vraag het de engineers van Volvo zou ik zeggen . | |
r8v2 | maandag 4 augustus 2014 @ 01:06 |
Als jij dat ding zelf had gehad, wat had je ermee gedaan dan? Bewaren? | |
Bart-Willem | maandag 4 augustus 2014 @ 13:52 |
Als ik 'm nog had dan had ik er gewoon lekker mee gereden. Of m'n vrouw, aangezien die 25k/jaar op benzine rijdt. | |
r8v2 | maandag 4 augustus 2014 @ 14:07 |
Zelfs met 330 euro per kwartaal? Dan rij ik toch liever een 940 . | |
Bart-Willem | maandag 4 augustus 2014 @ 16:09 |
Minder, zo'n 244 diesel is behoorlijk licht he. In het ergste geval had ik 'm geschorst, het ding zou namelijk over minder dan 5 jaar weer belastingvrij zijn ('t was een van de allereerste, zo niet de allereerste 244 diesel aangezien 'ie uit 1979 kwam). | |
r8v2 | maandag 4 augustus 2014 @ 18:42 |
Geschorst, en waar laat je hem dan? | |
Bart-Willem | maandag 4 augustus 2014 @ 20:51 |
In m'n stalling? | |
r8v2 | maandag 4 augustus 2014 @ 21:21 |
Owja, dat kun jij betalen . | |
Rekkie | dinsdag 5 augustus 2014 @ 10:43 |
Ik reken mezelf een fanboy in wording..... de eerste aanzet is inmiddels: nog 4/5 weken wachten en dan staat dit ding op mijn oprit: | |
r8v2 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 11:57 |
V40 lease diesel? . | |
Rekkie | dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:53 |
Yup, of telt dat niet? Ik ben zo overtuigd geraakt van de proefritten en de vervangende auto (enkele dagen) dat ik overweeg om onze tweede auto in te ruilen voor een Volvo. | |
r8v2 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:57 |
Oh die mag wel meetellen hoor. En dan ben ik wel benieuwd waardoor je zo overtuigd geraakt bent. Ergonomie? Wegligging? Performance? Comfort? | |
Bart-Willem | dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:58 |
Dat kost me 100 per jaar, dus dan valt 5 jaar prima te overzien als het nodig was geweest. | |
Rekkie | dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:03 |
Comfort, stoelen, degelijkheid en bovenal geen VAG. | |
r8v2 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:12 |
Die degelijkheid zou ik met een korrel zout nemen, het ding is technisch veel gebaseerd op een Ford Focus. Kies dan wel de 2.0 diesel, dan heb je iig nog een Volvo motor . | |
Rekkie | dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:00 |
Ja die heb ik ook maar de keuze voor de V40 is meer financieel gebaseerd hoor, voeg daarbij het interessante vermogen en je hebt de 2 grootste motivaties. De keuze voor een tweede auto doel ik dan op. | |
Quyxz_ | dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:52 |
Ik weet een leuke (matige) grap voor als je bij een volvoliefhebber bent. Het gaat zo. Je loopt naar een huis waar zo'n kansloos figuur volvos voor een halve euro zit te verkopen. Je gooi een paar briefjes naar dat mannetje en koopt een 244 diesel voor dat geld. Dan leg je de 244 diesel op de grond en begint er keihard op te stampen!!!! hehehe. Gozer helemaal flippen natuurlijk (mijn 244 diesel wat doe je?) jij zo van ja heb hem toch gekocht he! hehehehe Dat ben ik zelf dus ook en daarom vroeg ik het me af. Onze conclusie was uiteindelijk voor meer geleidelijke belasting op de krukas, eerst links en dan rechts, ipv om en om de hele tijd. Maar dat is slechts een random gok. | |
Hyman | woensdag 13 augustus 2014 @ 10:30 |
Je oude 244 wordt nu ook alweer van de hand gedaan https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.793075544078429&type=1 | |
IrishBastard | woensdag 13 augustus 2014 @ 10:47 |
Is dat dezelfde 2.0d als in de V50 en V70? Dan is het een PSA blok, geen Volvo | |
r8v2 | woensdag 13 augustus 2014 @ 11:26 |
Nein, ganz neu. | |
Bart-Willem | woensdag 13 augustus 2014 @ 12:39 |
Ik zag 't. En dan te bedenken dat ik 'm voor minder dan de helft van zijn vraagprijs verkocht heb. In other news: m'n vrouw heeft een aanrijding gehad. Of beter gezegd: een vrouw in een V50 reed op haar weghelft, m'n vrouw stopt en die V50 rijdt er doodleuk tegenaan. Vreemd genoeg heeft de 740 dik gewonnen aangezien de V50 veel meer schade heeft. Alleen verwacht ik gedonder met de verzekering want de tegenpartij was overstuur en had haar man erbij gehaald en die ging ineens zijn eigen "analyse" erop loslaten en proberen de schuld in de schoenen van m'n vrouw te schuiven. Leuk en aardig, maar als je op de andere weghelft rijdt is het een duidelijke zaak lijkt me. | |
IrishBastard | woensdag 13 augustus 2014 @ 12:46 |
Vaag verhaal zeg. Papieren wel goed ingevuld? | |
Bart-Willem | woensdag 13 augustus 2014 @ 12:50 |
Er zijn 2 schadeformulieren ingevuld, vrouwen. Het verhaal is eigenlijk helemaal niet vaag: m'n vrouw nadert een kruising, maar op 10-15 meter voordat ze er is komt die V50 de hoek om knallen (dus slaat af, de straat in waar m'n vrouw rijdt). Vrouw zit iets anders te doen (te appen ofzo, naar haar zeggen "de andere kant op te kijken) en zit op de weghelft van de 740 (waar m'n vrouw in rijdt dus). M'n vrouw stopt omdat dat mens op haar helft zit, probeert nog te toeteren maar dat was al te laat: de V50 knalt op de 740 (die dus op dat moment stil stond, zo'n 10-15 meter van de kruising af). Wat probeert die man van haar er nu van te maken: dat het ongeluk zogenaamd op de kruising zelf was (en dat m'n vrouw dus op de haaientanden stond). Leuk en aardig, maar dan slaat die V50 nog steeds af en is er niet sprake van een voorrangssituatie of wat dan ook, maar puur het op de verkeerde weghelft zitten. | |
Hyman | woensdag 13 augustus 2014 @ 14:45 |
Ohja, mn 740 staat ook alweer op de eeuwige jachtvelden. De automaatbak was kapot, deed niks meer. Naast dat de onderkant gatenkaas was en de gehele voorophanging ervoor zorgde dat je niet harder dan 90 moest rijden omdat het anders je dood werd, besloot ik om hem weg te doen. Daarbij raakte ie ook telkens verstopt waardoor ik een aantal keer midden op de weg stilstond. Die tig vacuumleidinkjes voor de carburateur maakte hem er ook niet betrouwbaarder op. Ik zal hem missen! als kiespijn. | |
Hyman | woensdag 13 augustus 2014 @ 14:46 |
Ohja, de immer lekkende achterbanden en de barsten in de voor en achterruit ook trouwens. Maar hey! als iemand roestvrije deuren en voorpanelen zoekt, dan moet je maar naar Hoevelaken rijden, want daar staat ie. | |
Bart-Willem | woensdag 13 augustus 2014 @ 14:49 |
Waarom had je het ding überhaupt gekocht? | |
Hyman | woensdag 13 augustus 2014 @ 14:57 |
Ik wilde een wagen voor tussendoor dat de combi gelast werd, al is daar nog niet veel van terecht gekomen. | |
Bart-Willem | woensdag 13 augustus 2014 @ 15:07 |
Had dan een 340 ofzo gescoord. | |
powerflux | woensdag 13 augustus 2014 @ 17:31 |
440. 340 is nog te leuk voor tijdelijk wat betreft mijn volvo perikelen: niks te melden. ze doen het gewoon zonder te mokken | |
Dimitri_ | woensdag 13 augustus 2014 @ 18:24 |
Ik heb alles weggegaan qua Volvo's, op de laatste 740 na. Laatste de originele velgen op de kop getikt. Turbovelgen, het is namelijk een blackline. Zitten nu lelijke aftermarket op. Dan is de auto weer bijna zoals hij uit de fabriek kwam. | |
Charged | zondag 17 augustus 2014 @ 11:01 |
Oef.... Is veel werk geweest maar of het mooi is.... | |
Piet__Piraat | zondag 17 augustus 2014 @ 11:16 |
Fijn volk Precies de reden dat ik me een dashcam heb aangeschaft en altijd mee laat lopen. Juist om dit soort geintjes meteen de kop in te drukken. | |
UncleFunk | zondag 17 augustus 2014 @ 12:03 |
Ai. M'n ogen branden uit m'n kop door deze foto. | |
r8v2 | zondag 17 augustus 2014 @ 12:49 |
In het echt wassie mooier, maar die velgen blijven lelijk . | |
Charged | zondag 17 augustus 2014 @ 13:06 |
Velgen is idd ook totaal niet mijn keuze..en de verhouding tussen de voor en achterkant,brede snuit en achter loopt het veel te smal weg. | |
slangpie | zondag 17 augustus 2014 @ 14:34 |
Weet iemand nog een adresje voor 2de hands onderdelen? Het dashboardkastdeurtje van de s40 2007 is kapot... | |
Charged | zondag 17 augustus 2014 @ 14:49 |
Welke regio? | |
slangpie | zondag 17 augustus 2014 @ 18:34 |
Oost nederland, kwam net al bij Elferink uit, morgen maar eens bellen. Grappenmakers bij volvo.. Slot kun je niet eens bij, kunststof is er opgelijmd/gelast oid. | |
tumske | vrijdag 5 september 2014 @ 13:48 |
Ik zit met het volgende probleem en vroeg me af of jullie als volvospecialisten misschien kunnen helpen met het vaststellen van de oorzaak. Ik heb een volvo 240 uit 92. Nou wil die al een tijdje af en toe moeilijk in de eerste versnelling als ik stilsta (met motor aan). Als ik de auto laat uitrollen voor bijv. het stoplicht dan krijg ik hem wel soepel in de eerste versnelling. Als de motor uitstaat is het probleem er niet, als ik rij dan gaat hij eenvoudig in alle versnellingen. Er zijn geen rare bijgeluiden en de koppeling slipt niet. Wel trilt de versnellingspook tijdens het rijden (maar dat doet hij eigenlijk al heel lang, ook voordat het probleem er was, wordt ook niet erger). Wat zou het zijn? Hij moet binnenkort weg voor de APK dus laat er meteen naar kijken, maar wil graag een beetje voorbereid zijn. Dingen waar ik aan denk: drukgroep (maar geen vreemde geluiden en heb er niet constant last van), vliegwiel (vanwege het trillen) maar het zou natuurlijk ook iets simpels kunnen zijn als de afstelling van de koppelingskabel. | |
r8v2 | vrijdag 5 september 2014 @ 14:20 |
Klinkt als synchromessen (die zorgen dat de snelheid van de as waar de desbetreffende versnelling "op" zit worrdt gematched met de snelheid van de ingaande as). | |
tumske | vrijdag 5 september 2014 @ 14:44 |
Moet er dan een nieuwe versnellingsbak in? Of is dat nog te maken? | |
r8v2 | vrijdag 5 september 2014 @ 15:16 |
Versnellingsbak reviseren. Weet je zeker dat je het koppelingspedaal echt helemaal tot op de bodem intrapt als je hem in z'n 1 probeert te zetten? | |
tumske | vrijdag 5 september 2014 @ 15:54 |
Ja ik trap het koppelingspedaal tot de bodem. Had in eerste instantie ook het idee dat hij niet goed ontkoppelde, maar dan zou ik dat toch in alle versnellingen moeten merken? Het koppelingspedaal piept ook als ik hem intrap, alsof er ergens iets gesmeerd moet worden. | |
r8v2 | vrijdag 5 september 2014 @ 16:22 |
Nou, dat hoef je niet in alle versnellingen te merken. Van stationair naar z'n 1 moet de bak/koppeling namelijk het hardst werken. Als je daarna van 1 naar 2 gaat draait alles al en als je een beetje gevoel voor motortoerental en snelheid van de auto hebt kun je dat nog wel zonder koppelen doen als het moet. En dat geldt uiteraard ook voor naar de rest van de versnellingen. Overigens heeft mijn '77 240 dit grapje ook, maar dat komt omdat ik zeker weet dat mijn M45 er al een aardig aantal km's heeft opzitten. Bij jouw M47-bak moet dat toch wat minder snel voorkomen. | |
r8v2 | vrijdag 5 september 2014 @ 16:23 |
Overigens is het ws. goedkoper om een tweedehandse M47 ergens op de kop te tikken dan het ding reviseren . | |
tumske | vrijdag 5 september 2014 @ 17:52 |
Ja en hij heeft ook nog "maar" 275k gelopen dus hij zou nog wel even mee moeten kunnen.. | |
Hyman | vrijdag 5 september 2014 @ 20:46 |
HG leerverf werkt supergoed, de stoelen waren eerst helemaal grijs verkleurd: Na een laagje leerverf erop: | |
Charged | zaterdag 6 september 2014 @ 09:07 |
Ziet er goed uit,Hyman! Dankbare klus. Zo,en nu maar hopen dat je weet waar je eigen roffel staat... | |
winterstorm666 | zondag 7 september 2014 @ 16:18 |
powerflux | maandag 15 september 2014 @ 07:57 |
Vandaag de 340 voor de 4e keer sinds de aanschaf naar de APK brengen. Beetje rommelen met de Weber carb en weer een jaar lekker doorjanken met de vario *hoop ik* | |
IrishBastard | maandag 15 september 2014 @ 09:00 |
Ik zit nog steeds te kijken naar een andere V70 D5, maar wat hebben die dingen hoge standen zeg. Wil je het een beetje betaalbaar houden dan kom je toch uit in een 2002-2004 type. Een Black Sapphire zit qua standaard opties wel redelijk in elkaar, en heeft een mooie kleur. Die staat dus bovenaan in de zoeklijsten voor mij. Iemand hier nog een sterke mening over handbak vs automaat? Handbak met 350k moet waarschijnlijk de koppeling gedaan worden, met dan ook het dualmass vliegwiel. Wel een stuk zuiniger. Automaat heb je als 'gewoon' en Geartronic. Is dit nog raadzaam bij die standen, met eventueel een flush? | |
r8v2 | maandag 15 september 2014 @ 11:31 |
Ik zou toch proberen een 2005 model te fixen. Net ff wat mooier met de facelift, zowel binnen als buiten. Hoge kmstanden is voor die dingen geen enkel probleem, mits niet afgestampt natuurlijk. En ik zou met een dieselmotor altijd een automaat pakken. Koppel is er altijd genoeg en je rijdt zo'n auto toch niet om te scheuren. Let trouwens op het geluid van de startmotor bij aanschaf, die willen wel eens de geest geven boven de 300k. En als dan de startmotor eruit ligt, moet er meteen ook een of ander plugje vervangen achterin de behuizing waar je in kijkt. Precieze verhaal weet ik niet, maar onze monteur die al dertig jaar bij Volvo werkt was daar heel stellig in. Tussen de "gewone" en geartronic automaat weet ik het verschil niet, maar een flush is altijd goed. Dat kan B-W ook wel beamen denk ik . [ Bericht 0% gewijzigd door r8v2 op 15-09-2014 13:24:14 ] | |
powerflux | maandag 15 september 2014 @ 13:22 |
Hoppa, gewoon zonder gepruts goedgekeurd. CO was netjes, geen gezeik met roest of remmen | |
Bart-Willem | maandag 15 september 2014 @ 14:04 |
Een flush is altijd wel aan te raden, zeker de modellen uit 2000-2001 stammen nog uit de tijd dat men dacht dat de automaatbakolie nooit vervangen hoefde te worden (met alle gevolgen van dien). | |
Charged | maandag 15 september 2014 @ 18:07 |
Zit te denken om dit dingetje erbij te nemen,de Charade haalt de apk niet (kosten/baten plaatje) en heeft een trekhaak itt tot de roffel. Hoeft het maar een jaartje vol te houden.. km stand voor een 1.8 is wel wat zorgwekkend. http://www.marktplaats.nl(...)19df&previousPage=lr | |
IrishBastard | maandag 15 september 2014 @ 19:47 |
Ze rijden wel prima Zelf een 2.0 gehad | |
IrishBastard | maandag 15 september 2014 @ 19:49 |
Maar geen problemen met die automaten bij hogere standen? | |
r8v2 | maandag 15 september 2014 @ 20:20 |
Die motortjes blijven wel lopen. | |
Charged | maandag 15 september 2014 @ 21:00 |
Ervaring? | |
r8v2 | maandag 15 september 2014 @ 22:13 |
- Ex-huisgenoot 1: 1.8 op LPG. Twee jaar lang mishandeld. - Ex-huisgenoot 2: 1.8 benzine. En daar gingen we mee met koude motor met 150km/h achter brandweerwagens aan. - Tante: 1.8 benzine. Nul verstand van auto's. Alleen APK gehad, verder geen onderhoud. 3 jaar mee gereden. - Maatje: diesel, ook met koude motor mishandeld. Alledrie de benzines zijn rijdend verkocht danwel naar de sloop gegaan. De diesel is zelfs nog gexporteerd. Beetje hetzelfde als de 1.8 motor van VAG uit dat tijdperk, zolang er olie inzit blijft ie aan de gang. | |
budvar | dinsdag 16 september 2014 @ 00:21 |
Sinds 2 weken in het bezit van deze s60 2.4t. Heerlijke wagen zeg, had hiervoor een Alfa 146 en dit is wel echt iets anders. Na 2 dagen al wel een abs ring stuk maar ja kan gebeuren en zit nog garantie op. Maar zaterdag na wat boodschappen doen reed ik van de parkeerplaats de weg op toen er ineens vrij snel een auto achteruit op mij af kwam ik had maar 1 keuze(in mijn gedachten althans) en dat is achteruit, maar daar stond een scooter blijkbaar.....gelukkig niet veel schade maar toch kut . Ik hoop iig nog lang van deze auto te genieten en hem zeker naar de 400k te rijden(nu 270k). | |
Bart-Willem | dinsdag 16 september 2014 @ 19:35 |
Gaaf ding! De 2.4T heb ik ook in m'n S80, echt een awesome motor. | |
IrishBastard | dinsdag 16 september 2014 @ 21:13 |
| |
budvar | dinsdag 16 september 2014 @ 21:22 |
Zeker een awesome motor, moet me wel een beetje inhouden anders gaat het straks boetes regenen . | |
Bart-Willem | woensdag 17 september 2014 @ 12:15 |
Oeps, overheen gelezen. Je merkt dat gauw genoeg met het rijden: als ze teveel slippen en/of bonken dan moet je er weg van blijven. Als er in de onderhoudshistorie e.e.a. terug te vinden is van oliewissels dan zit je wel goed. Dus het is wellicht het slimste om een auto te kopen waar een hoop facturen bij zitten (zoals bij m'n V70 het geval was). | |
Rekkie | woensdag 17 september 2014 @ 15:23 |
Zo, sinds maandag ben ik ook eindelijk volvo rijder: Dit stuiterbakje is nu mijn nieuwe auto: | |
r8v2 | woensdag 17 september 2014 @ 15:39 |
Ah, wederom een 14% hok . | |
debuurvrouw | woensdag 17 september 2014 @ 15:45 |
ja, daar rechts, tussen die rij groenen. | |
Rekkie | woensdag 17 september 2014 @ 15:57 |
Het is een automaat | |
RRD_kiter | woensdag 17 september 2014 @ 16:25 |
ah, wat mooi om te zien dat deze reeks nog steeds bestaat.....ik ben hem jaren geleden eens begonnen toen ik nog een v40 had. Inmiddels een prius, honda civic en renault megane versleten, en over twee maanden krijg ik een skoda octavia. Maar toch blijf ik telkens weer even rekenen of een mooie volvo in het leasebudget past. | |
r8v2 | woensdag 17 september 2014 @ 17:16 |
Waarom precies ben je ooit deze reeks gestart? . | |
r8v2 | woensdag 17 september 2014 @ 17:17 |
25% hok? | |
Charged | woensdag 17 september 2014 @ 18:18 |
Goed om te weten,thnx! Vriendin wil net als de V70 ook weer van die eland badges erop,koop het ding goffer om naar het werk op en neer te kachelen voor een jaartje ,niet om op te leuken.... Maar wie weet als ie in het echt zo netjes erop staat zoals de foto's..we zullen het wel zien morgen. Radiootje zit er in en een paar goede all season bandjes,verse apk.. Kan niet slechter zijn als de Charade. | |
Charged | woensdag 17 september 2014 @ 18:28 |
Mooi ding,hoor! Jammer van die tik tegen de achterbumper maar misschien is het met een spotrepair op te lossen. | |
budvar | woensdag 17 september 2014 @ 18:56 |
Is inderdaad jammer ja, ga na het weekend wel eens kijken of het nog een beetje te repareren is. | |
phpmystyle | donderdag 18 september 2014 @ 00:27 |
Hier een volvo v70 200pk aut bezitter Weet iemand waar je poken voor een automaat N kunt halen? Ik heb dat ontgrendelknopje per ongelijk stuk gemaakt | |
r8v2 | donderdag 18 september 2014 @ 03:35 |
Regio? | |
phpmystyle | donderdag 18 september 2014 @ 12:38 |
Overijssel. | |
r8v2 | donderdag 18 september 2014 @ 14:58 |
Hmm, nee dan heb ik zo geen tips . | |
Bart-Willem | donderdag 18 september 2014 @ 18:23 |
Zit er in het noorden niet iets van Hunter Volvo parts ofzoiets? | |
IrishBastard | donderdag 18 september 2014 @ 18:56 |
Die zitten toch bij Ermelo oid? | |
Charged | donderdag 18 september 2014 @ 19:16 |
Volvo nr 2..zojuist opgehaald. | |
IrishBastard | donderdag 18 september 2014 @ 20:20 |
Goed bezig! Nette wagen? Hoe zijn de wielkasten? | |
debuurvrouw | donderdag 18 september 2014 @ 20:48 |
ja. In Gorredijk. | |
Charged | donderdag 18 september 2014 @ 20:56 |
Randjes achter zijn wat knapperig maar niet ernstig,binnen gewoon erg netjes en loopt lekker,heb er een 80km mee gereden,niks te klagen,remt ook mooi recht. Voor dat geld mag ie best wel wat hebben. Trekhaak en de verse apk was het mij om te doen. | |
IrishBastard | donderdag 18 september 2014 @ 21:06 |
Nice | |
Hyman | donderdag 18 september 2014 @ 21:19 |
Nee, dan had ik het wel geweten | |
r8v2 | vrijdag 19 september 2014 @ 01:15 |
Das een standaard optie . | |
banaantjeEE | zondag 21 september 2014 @ 14:05 |
Mijn nieuwe Volvo sinds eergisteren Alleen jammer dat er geen AUX-aansluiting aanwezig is, dus hier nog iets op vinden. Ook spijtig dat de velgen wat uitsteken, lijken wel spinnenpoten. Telkens je wil parkeren met hoge borduur, krijg je wat schade aan je velg . Reeds twee keer voorgehad. | |
phpmystyle | zondag 21 september 2014 @ 20:35 |
Nice car, automaatje? | |
banaantjeEE | maandag 22 september 2014 @ 19:02 |
Nee een manueel en ben er zeer tevreden over. Waar rijd jij mee? | |
phpmystyle | maandag 22 september 2014 @ 19:14 |
V70 automaat, maar ben voornemens om'm in te ruilen voor een nieuwe s60 met vol lederen bekleding en navigatiesysteem, ik heb nog zo'n 2001 model | |
r8v2 | maandag 22 september 2014 @ 19:30 |
Liever een 2001 V70 dan een Ford S60 . | |
Martijn137 | dinsdag 23 september 2014 @ 08:44 |
mooie auto, ik heb in mijn V50 hetzelfde probleem.. (geen aux ) wil het binnenkort gaan oplossen door een MMMI te plaatsen... dan loopt alles nog via de versterker en niet via parrot's kleine kasje wat alles omzeilt en bagger geluid geeft...... | |
banaantjeEE | dinsdag 23 september 2014 @ 19:06 |
Heb er zelf geen verstand van, dus ik hoop dat een garage dat voor jezelf kan regelen? Ben je van plan het zelf te doen? Lijkt mij nogal ingewikkeld. Moet wel zeggen, bij ritjes in de stad, drinkt hij absurd veel. | |
Hyman | dinsdag 23 september 2014 @ 20:57 |
Valt reuze mee die installatie | |
Martijn137 | woensdag 24 september 2014 @ 08:29 |
ik ga het zelf doen, het lijkt misschien heel moeilijk maar dat valt wel mee. als je de radio eruit kan halen lukt de rest ook. hier een mooi instructie filmpje om de radio van de V50 eruit te halen. weet niet hoe dat zit bij een C30 maar daar zal toch wel het zelfde zijn denk ik de gemiddelde garage zou het ook voor je moeten kunnen doen. ik ga het eerst zelf proberen. waarschijnlijk volgende maand (als t budget het toelaat ) dan zal ik wel ff bijhouden hoe het gedaan moet worden wat voor motor ligt erin dan dat hij zoveel drinkt ? | |
banaantjeEE | woensdag 24 september 2014 @ 18:37 |
1.6 D, diesel 120 pk | |
Hyman | donderdag 25 september 2014 @ 07:22 |
Dat kan nooit veel zijn | |
Hyman | donderdag 25 september 2014 @ 07:22 |
B-W, ben je ook op de VKB? | |
Martijn137 | donderdag 25 september 2014 @ 10:08 |
ik heb een 2.0D en ik moet zeggen dat ik niet ga kijken wat hij in de stad doet... daar ga ik nerveus van worden maar constante snelheden doet hij netjes, 80km/h rond de 4 L per 100km en 130 rond de 5,5 / 6 L per 100km (beetje afhankelijk van de weg e.d. soms wel wat zuiniger ) | |
Bart-Willem | donderdag 25 september 2014 @ 11:57 |
Jawel meester, ik ga zaterdag. | |
r8v2 | donderdag 25 september 2014 @ 17:12 |
Ach, mijn 940 doet in de stad 1 op 5-6 op benzine. Dus jullie mogen niet klagen . | |
r8v2 | donderdag 25 september 2014 @ 17:12 |
Ik wil oohook! Maar ik zit 1000km te ver weg . | |
Hyman | donderdag 25 september 2014 @ 17:40 |
Kom je ook bij het jongerenregister een kijkje nemen :p? Ik ben er vr-za en zo | |
Bart-Willem | donderdag 25 september 2014 @ 18:43 |
Vrijdag? Hoezo vrijdag? | |
Hyman | donderdag 25 september 2014 @ 19:54 |
Dan zijn de meeste jongeren er al | |
Charged | donderdag 25 september 2014 @ 20:22 |
Hm,eigenlijk ook wel zin om daarheen te gaan. Denk wel dat ik ga zaterdag met de roffel. [ Bericht 37% gewijzigd door Charged op 25-09-2014 21:04:19 ] | |
Bart-Willem | donderdag 25 september 2014 @ 21:31 |
Maar waarom? Stand opbouwen? | |
Charged | donderdag 25 september 2014 @ 21:35 |
Neem aan van wel,deden wij ook met de zaak...clubstands bouwen dan ook op. | |
Hyman | vrijdag 26 september 2014 @ 07:17 |
das pas zaterdagochtend 2 uur voordat de beurs officieel begint, maar sommigen moeten van ver komen, dus was er bedacht om in een huisje/tent te gaan overnachten | |
powerflux | vrijdag 26 september 2014 @ 07:23 |
bizar. ik heb in de 1,5 jaar dat ik de 740 heb nog nooit minder dan 1:10 gereden. | |
Martijn137 | vrijdag 26 september 2014 @ 08:27 |
klaag ook niet wordt alleen nerveus als ik de verbruiksmeter aanzet in de stad... | |
r8v2 | vrijdag 26 september 2014 @ 12:47 |
Dat was vast geen turbo met 0.7 bar en grotere injectoren. En 50% benzine, 50% E85 . | |
powerflux | vrijdag 26 september 2014 @ 13:39 |
nope, een turboloze LH injectie | |
IrishBastard | zondag 28 september 2014 @ 18:00 |
Morgen komt er een Litouw naar mijn V70 kijken die 'm wil hebben voor de export. Zou mij benieuwen Aan de ene kant wat awkward en stom genoeg voelt het 'niet te vertrouwen', aan de andere kant: zolang ik cash (echt geld ) en een vrijwaring krijg zal het mij een rotzorg zijn | |
r8v2 | zondag 28 september 2014 @ 18:06 |
Niet heel raar, die auto's zijn goedkoop genoeg voor de aldaar geldende levensstandaard, betrouwbaar en wegenbelasting is non-existent of heel laag. | |
IrishBastard | zondag 28 september 2014 @ 18:13 |
Nee, daarom. Wat dat betreft kan ik denk ik niet makkelijk een minder kieskeurige koper vinden, dus dat is dan wel weer prima Meneer bood 1000 euro, en dan neemt hij 'm op de winterbanden mee. Dat vind ik een prima deal | |
IrishBastard | zondag 28 september 2014 @ 19:07 |
Bij nader inzien (en het feit dat ik via het 850 Forum een gewone gegadigde heb) toch niet gedaan. Zat me niet lekker dat ik de auto ergens anders zou moeten afleveren. Dan toch, voor misschien iets minder, verkopen aan iemand met een beter verifieerbaar trackrecord | |
Hyman | zondag 28 september 2014 @ 20:40 |
Ik heb dé Bart-Willem gesproken op de vkb haha | |
Hyman | zondag 28 september 2014 @ 20:41 |
En iemand va het jongerenregister had de katterug gewonnen welke werd verloot | |
r8v2 | zondag 28 september 2014 @ 21:00 |
Ah mooi, al die oude knarren rijden er toch niet mee. Een 444 van mijn pa was trouwens een van de nominaties voor de te verloten wagen, maar op het laatste moment niet geworden. | |
Hyman | zondag 28 september 2014 @ 21:04 |
Beetje een bekende pa binnen de vkv? | |
Hyman | zondag 28 september 2014 @ 21:07 |
Och man, soms zijn die oude mensen ook echte bejaarden. Een jongen heef een aardig strakke 264, met open dakje. Zit er een klein roestplekje op, komt er zo'n oud stel langs "Goh die wagen is wel onverzorgd zeg " "Oh daar heb je dus de eigenaar" * afkeurende toon | |
r8v2 | zondag 28 september 2014 @ 21:08 |
Dat kun je wel stellen ja. Hij ging al in '74 mee op een Göteborg trip . En uiteraard omdat hij al 30 jaar in die dingen handelt. | |
r8v2 | zondag 28 september 2014 @ 21:08 |
Klinkt bekend . | |
Hyman | zondag 28 september 2014 @ 21:08 |
Net zo onverzorgd als die dikke reet van je, muts! Als die jongen dat nou had gezegd, was dr mond tenminste gensnoerd, je komt dat soort personen best vaak tegen, terwijl ze zelf geen oldtimer rijden | |
Bart-Willem | maandag 29 september 2014 @ 12:16 |
Ik ken het, en als je dan onder de auto gaat liggen van dat soort klaagbejaarden is het van buiten mooi maar van onder 1 grote teringbende omdat ze met hun zwakke ruggetjes niet meer onder de auto durven/kunnen. | |
r8v2 | maandag 29 september 2014 @ 14:43 |
Ja, of er zitten 240 stoelen in hun Katterug vanwege diezelfde zwakke ruggetjes . | |
Bart-Willem | maandag 29 september 2014 @ 16:17 |
Of die figuren die bij alles roepen "dat dat niet origineel is!!!111einzeinz" Nee hun kunstheupen zijn wel origineel zeker? | |
Charged | maandag 29 september 2014 @ 19:44 |
Wat een frustratie,mannen! | |
Hyman | maandag 29 september 2014 @ 20:19 |
| |
Hyman | maandag 29 september 2014 @ 20:20 |
Geheel terecht | |
Charged | maandag 29 september 2014 @ 20:45 |
Kan het me serieus niet voorstellen dat het zo erg is geweest. | |
Hyman | maandag 29 september 2014 @ 20:50 |
Dan moet je eens oldtimers gaan rijden ipv youngtimers en naar een landelijk evenement gaan , komen ze met hordes | |
Hyman | maandag 29 september 2014 @ 20:52 |
Dr werden bij een kampeerweekend zelfs twee mannen boos op ons omdat we met een jongen zn 164 door de blubber waren gaan jagen. Tieren dat ze deden haha. Volgens mij is dat gezever altijd maar omdat ze jaloers zijn | |
Hyman | maandag 29 september 2014 @ 20:54 |
Normaal poets je em elke week, maar wanneer er toevallig even een dagje wat viezigheid opzit dan "ga je er niet goed mee om en investeer je er te weinig in" Ook al heb je die week ervoor 1200¤ geinvesteerd. Maakt niet uit want er zit modder op. | |
IrishBastard | maandag 29 september 2014 @ 20:56 |
En de V70 is weg Naar StefanCJ | |
Charged | maandag 29 september 2014 @ 21:38 |
Ow,damn..jammer.. | |
Charged | maandag 29 september 2014 @ 21:39 |
Zou het serieus eens willen doen om ze over de zeik te krijgen.. | |
IrishBastard | maandag 29 september 2014 @ 22:33 |
Eerste auto waarbij ik het oprecht raar vond om hem weg te zien rijden Maaarrr tijd om nieuwe V70s te gaan bekijken Een nette op het oog, deze week even langs | |
Charged | maandag 29 september 2014 @ 23:33 |
Als je weer een classic onder je reet wil hebben,dm me...zonde.. | |
Piet__Piraat | dinsdag 30 september 2014 @ 08:27 |
Haha, heb ik je aan het denken gezet? Wel fijn dat ie nu dan weg is naar een koper die er blij mee is | |
IrishBastard | dinsdag 30 september 2014 @ 10:35 |
Haha, ik ga heel bewust voor een V70N D5, maar bedankt voor het aanbod | |
IrishBastard | dinsdag 30 september 2014 @ 10:36 |
En die hem mogelijk ook uit elkaar trekt, maar soit | |
Bart-Willem | dinsdag 30 september 2014 @ 12:50 |
Het is echt zo erg, ik kan tig voorbeelden en anekdotes noemen. Die nog erger kunnen zijn ook. | |
winterstorm666 | dinsdag 30 september 2014 @ 23:13 |
hoort er gewoon op (ook al zit er een frans blok in) | |
IrishBastard | woensdag 1 oktober 2014 @ 08:09 |
Haha, is het ondertussen al geregeld dan? Heb de V al tijden niet zien staan langs de A50 trouwens, weinig ochtenddiensten? | |
winterstorm666 | woensdag 1 oktober 2014 @ 23:45 |
Nee nog niet! Maar komt goed! Nee! Vanwege onze honden heb ik wat meer avonddiensten en late bakkerij diensten genomen. Dan zitten ze minder lang alleen. | |
IrishBastard | donderdag 2 oktober 2014 @ 07:39 |
Kijk, zo zouden meer mensen moeten denken | |
banaantjeEE | donderdag 2 oktober 2014 @ 08:57 |
Een echte dierenvriend! Chapeau | |
banaantjeEE | donderdag 2 oktober 2014 @ 08:59 |
Het is me eigenlijk net opgevallen dat mijn nieuwe tweedehandswagen uit twee kleuren lijkt te bestaan... De achterzijde is donkergrijs terwijl de voorzijde lichtgrijs is. Wanneer de wagen in een bepaalde positie staat valt het toch wel op. Ongeval mee gebeurd bij de vorige eigenaar? Al bij al, rijdt hij goed, heb hem 2 weken en staat al 550 km op de teller. Ik zal straks een foto proberen te nemen... | |
r8v2 | donderdag 2 oktober 2014 @ 16:02 |
Ik denk dat het gewoon lichtval is. Schade is meestal maar op 1 plek, niet de hele auto. | |
IrishBastard | vrijdag 3 oktober 2014 @ 07:33 |
Vanmiddag kijken bij een V70 Black Sapphire edition, 2004, met gereviseerde GT bak, ben heel benieuwd! | |
banaantjeEE | vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:22 |
Foto's foto's! | |
Charged | vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:19 |
En? | |
IrishBastard | zaterdag 4 oktober 2014 @ 09:59 |
Sneak preview: Zijn wel wat dingetjes mee, maar daar was de prijs ook naar. Rijdt wel erg goed, en behoorlijk complete uitvoering [ Bericht 14% gewijzigd door IrishBastard op 04-10-2014 22:31:19 ] | |
LethalNinja | zaterdag 4 oktober 2014 @ 20:21 |
Mijn Volvo 440 mag ook in de startpost | |
r8v2 | zaterdag 4 oktober 2014 @ 20:35 |
Dan mag je die hier even aanpassen, gaat ie de volgende keer erin: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/volvofanboys | |
LethalNinja | zondag 5 oktober 2014 @ 00:08 |
Van: Tot: Lijstje van Zweedse tank-bestuurders: P544 (Kattenrug) - Amazon 131 TheSilencer / Hyman - '67 import P1800 - 142 - r8ality ('72 DL) 144 - 240 ed_reeb / snoertje - DL estate - 1990 / Pinkerton - 1986 DL 242 gias 244 DeBastaard / r8ality ('77 DLS) / Bart-Willem ('79 diesel & '86 geschorst) 340 powerflux - 1.4 3drs Variomatic '86 345 mirelia 360 Pinball / Barcaconia - 360 injection, ombouw naar 2.3 restauratieproject - 1987 / Carioca- 360 GL, 1986, 2.0 carb (B200K) 440 addie / Broodjepoep / Dandelion / Pascal86 / snoertje / StefanCJ / swilden /LethalNinja/ Mattt - 1.7 Turbo - 1991 460 SuN-CRuSHeR / godigita - 1.8i / Deniz070 - 1.6i 480 Garagefluit / Picht / Greetz 740 MaGNeT - sedan - 2.3 GL - 1986 / Bart-Willem - sedan - 2.3 GLE - 1990 / Dimitri_ - sedan - 2.3 GLE - 1988 / CorsaAJoy - sedan - 2.0->2.3 - 1988 / vakantiebak Bart-Willem - turbo intercooler - 1986 / powerflux - 2.3i GL Estate '89 850 KonnieKipke / TradeMarkie - T5 / OreO - R - RPowa / Delnooz - 2.5 GLE 1993 / SuN-CRuSHeR - 2.5 - sedan - 1994 / Pas259 / CasB 2.3 T5 Estaste (1995) / Kaapenkoop 2.5 Estate 270k (1994) 940 DucatiOwner (Estate - 1994) / JJH (Estate - 1991) / AGiath (Polar 2.3 IC - 1995) / r8ality (Estate Turbo 1996) 960 Dimitri_ (2 stuks sedan, 3.0) / H-D (Sedan 1991,3.0) S90 - C30 Abonides - D5 / DJ_WB / thumper / Mr.Adams / SinofEnvy (2010) S40 dscx / Game_Error / Goochie / UncleFunk - 1.8 - automaat - 1996 / kratjuh - 2.0D Momentum / Zeemon - 1998 / IrishBastard - 2.0 - 1997 / JDude - 1.8 - 2001 V40 ArcticBlizzard / fathank / Windsurfbart / sj44k - 1.9D / suikertaartje - 1.8 Europa - 1999 / Mithrandirrr - 2.0t Europa Sports Automaat 2003 / ..-._---_-.- - 1.9D V50 Posdnous - Edition II / Hoppla - 2.0D Momentum / wjschreuder - 2.0D (180pk door Rica) - 2004 / Sunnythesun - 2.0D - 2005 / TheSilencer - D5 / IkWilbert - 2.0 Edition 2 - 2009 S60 Broertie / renetje19 / Repeat - D5 - / Sbv6 / dnzl - 2.4 / Man_Made_God - 2.4 automaat / Smart-Einstein - D5 2001 / budvar - 2.4t S70 - T5 - Future_Echo / Arclight-S / Tosti-vreter (2.5 benzine) V70 Gambolputty - 2.5D 1999 (Classic) / DaKKiE1984 - 2.0 benzine 1997 / Charged - 2.5 10v (Classic) / Bart-Willem - 2.4 140pk 2001 (V70N) / MisterManiac V70 Classic Europa 2.4 20v 170pk 1999 / Kingjotte - 2.4 LPG-3 1999 XC70 GI - benzine 2007 S80 Salvad0R - 2.4 D5 / Ultivor - T6 - 2005 / Dennis121 - 2.4 / Roel_Jewel - 2.9 / The Zappa T6 / [url=http://i44.tinypic.com/5tvtjk.jpg]Hyman - 2.9 2000 / dh105 2.9 1999 XC90 - D5 - ArcticBlizzard Ex-Volvo rijders: bluebit (Toyota Prius ) Deze op is hier [url=http://wiki.fok.nl/index.php/OP/volvofanboys]hier[/url] te vinden | |
LethalNinja | zondag 5 oktober 2014 @ 00:08 |
euh ik weet niet hoe dit werkt maar ik heb m'm naam erbij gezet :S | |
banaantjeEE | zondag 5 oktober 2014 @ 09:14 |
Heb de mijne er ook meteen bijgezet | |
banaantjeEE | zondag 5 oktober 2014 @ 09:15 |
Welke dingetjes zijn ermee dan? Ben je van plan om te kopen? | |
IrishBastard | zondag 5 oktober 2014 @ 11:34 |
Heb 'm al gekocht Achter ruitenwisser doet het niet, je hoort de motor wel lopen. De vrijlooppoelie van de dynamo moet vervangen en af en toe komt er een motorstoring zonder verlies van vermogen. Uitzoeken wat dat is dus, mogelijk een sensor, vacuumlek, tcv klep of intercooler. Vooralsnog geen echt groot issue aangezien hij prima loopt! | |
banaantjeEE | zondag 5 oktober 2014 @ 11:44 |
Laten we hopen dat je er veel plezier mee hebt en vooral wat geluk | |
IrishBastard | zondag 5 oktober 2014 @ 12:40 |
Dat komt vast wel goed | |
r8v2 | zondag 12 oktober 2014 @ 20:38 |
Godnonde. Het duurt drie uur en zelfs het wisselen van zowel de ontstekingscomputer als de normale ECU maar dan vind je ook uit dat de fucking krukassensor zum klote is. | |
IrishBastard | zondag 12 oktober 2014 @ 21:07 |
Vandaag bezig geweest met de nieuwe V70, ziet er een stuk beter uit nou. Vorige week had ik het leren interieur al even schoongemaakt, de vorige eigenaar was vrachtwagenmonteur en plofte kennelijk altijd zo in zijn kloffie in de auto Links zie je hoe in ieder geval de bestuurdersstoel er uit zag voor (links) en na reinigen met groene zeep (rechts): Dit vandaag bijgewerkt met leerverf van Colourlock, wat leidde tot: Resultaat is echt een wereld van verschil, alhoewel het wel wat vlekkerig (lichter) is en lang niet overal goed pakte. Heb alles wel goed schoon proberen te maken en geprobeerd te ontvetten, maar de verf wilde lang niet overal hechten. Nu eens zien hoe het er uit blijft zien, heb het 'verzegeld' met de verzegelingsvloeistof van Colourlock. Heb nog een half busje verf over, dus als het deels loslaat moet ik de volgende keer even op een andere manier ontvetten Daarna de wagen gewassen en in de wax gezet. Ik vergeet altijd weer hoeveel werk dat is Was uiteindelijk met wassen, in de wax en uitpoetsen 2 á 2,5 uur kwijt Resultaat mag er gelukkig wel zijn De wagen is echt nog erg netjes (van buiten) voor z'n 364k en 10 jaar leeftijd Net een nieuwe achterruitenwissermotor (3x woordwaarde ), een vrijlooppoelie voor de dynamo en alle filters (inclusief koolstof interieurfilter) besteld. Nou even afwachten of een maat nog olie nodig heeft, want die moet ik nog even bestellen. Volgend weekend dus even de beurt doen, misschien ook meteen APK laten doen | |
budvar | zondag 12 oktober 2014 @ 21:15 |
Dat is een wereld van verschil zeg, hij glimt er weer over! | |
r8v2 | zondag 12 oktober 2014 @ 22:47 |
Bak staat er netjes bij . | |
bleiblei | zondag 12 oktober 2014 @ 23:07 |
Mwah, mijn v40 2.0t is links ook net anders dan rechts qua kleur. Net een ander metallic flinter. En valt alleen op als je het weet. Reden is bij je bekend . | |
phpmystyle | maandag 13 oktober 2014 @ 21:09 |
Hallo, Weet iemand of ik deze pook kan inbouwen in mijn v70 uit 2000/2001? Alvast dank! [ Bericht 0% gewijzigd door phpmystyle op 14-10-2014 00:08:02 ] | |
CasB | maandag 13 oktober 2014 @ 23:43 |
....of....niet als.... | |
r8v2 | dinsdag 14 oktober 2014 @ 00:36 |
V70N? Of een V70 eerste model? | |
phpmystyle | dinsdag 14 oktober 2014 @ 00:37 |
V70N, ik kan semiautomatisch schakelen | |
r8v2 | dinsdag 14 oktober 2014 @ 00:44 |
Beetje twijfelachtig aangezien er in 2006 en later nieuwe motoren en bakken kwamen. Je zult even de bakcode moeten hebben, dan kun je het matchen qua nummers. | |
Hyman | dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:56 |
Ziet er strak uit weer . Scheelt dat je hem niet met een polijstmachine hebt gepoetst, anders was je zo een halve dag bezig. | |
Hyman | dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:08 |
Haha, de laatste bank die ik moest verfen had dikke gaten en scheuren erin. Uiteindelijk met een dikke beunoplossing nog aardig weten te fixen.
Op de laatste foto was het opgeplakte stuk nog iets donkerder, omdat ik die nog een aantal keer geverfd had waardoor ie wat donkerder was tijdens het drogen. In het daglicht geen kleurverschil. | |
IrishBastard | dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:06 |
Nice wel Gisteren heeft iemand in de parkeergarage op werk wel een deur tegen mijn bestuurders deur geslagen Nu dus van de handgreep krassen naar onder de stootstrip. Vrij zeker dat het me met poetsen opgevallen was, en er zit ook geen wax residu in. Kutzooi | |
phpmystyle | dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:22 |
Je kunt het deels maskeren met zo'n stifje van de action, Maar dat werkt nooit voor 100% | |
Charged | vrijdag 17 oktober 2014 @ 05:31 |
Ziet er goed uit,Irish Jammer van de klinkschade | |
Piet__Piraat | vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:02 |
Goede shit geworden IB! Ziet er netjes uit, ook mooi hoe het interieur meteen een dikke opknapbeurt krijgt van zo'n leerbehandeling hè. Hoe lang ben je daar mee bezig geweest? Dat exterieur poetsen is echt niet mijn ding, maar je ziet wel mooi resultaat zeg. | |
aegir_de_viking | vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:00 |
Onlangs een maat van mij geholpen met z'n 940. Deze viel geregeld uit zowel op gas als op benzine. Pas na een minuut of 15 kon er weer gestart worden. Volvo specialist had er al een paar keer naar gekeken, maar het probleem niet kunnen vinden. 5 minuten googlen leverde mij op dat het wel eens het brandstof relais kon zijn, dus even relais eruit en alle contacten op de print opnieuw gesoldeerd. Probleem is sindsdien weg... | |
r8v2 | vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:38 |
Dat is altijd het eerste wat ik controleer als ze niet willen starten of uitvallen... | |
Charged | vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:45 |
Morgen ook maar eens aan de gang gaan met de V.....staat het menneke er maandag netjes bij als ie naar Dirk mag voor de apk. Denk dat ik het leer ook maar eens op jouw manier ga doen. De 440 krijgt even een gewoon wasbeurtje. | |
banaantjeEE | zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:57 |
Na 1 maand rijden en 1.100 km op de teller, staat mijn wagentje al bij de garage. Heb 1 jaar garantie, dus een geluk bij een ongeluk. Krijg steeds de foutmelding 'motor systeem service vereist'... Kan verschillende oorzaken hebben dus even afwachten... Wagen wordt maandag uitgelezen via computer op foutmeldingen... | |
r8v2 | zaterdag 18 oktober 2014 @ 23:56 |
Jep. Ford C30 . | |
banaantjeEE | zondag 19 oktober 2014 @ 09:28 |
Zou toch niet mogen? Heb er amper 1.100 km mee gereden. Teller staat nu op 15.200... Goede motoren, veiligheid etc. was nl. de reden waarom ik een Volvo koos. Tegenwoordig ben je even goed af met een Kia, Peugeot,... | |
r8v2 | zondag 19 oktober 2014 @ 14:48 |
Goede motoren: ligt eraan welke Veiligheid: check Elektrische problemen vanwege een stuk of 20 modules: check, want Ford Waarschijnlijk is het iets kleins. Kennis van me had een 2008 V70 automaat die in de noodloop vloog en de motor maakte beroerde geluiden. Er werd dus het ergste gevreesd. Uiteindelijk bleek het een slecht contact bij een van de injectors te zijn waardoor de motormanagement module een foutmelding gaf waardoor de automaatbakmodule zoiets had, ah beperkt motorvermogen dus hop, in de noodloop. Een nieuw stekkertje verder functioneerde auto weer als nieuw . | |
banaantjeEE | zondag 19 oktober 2014 @ 15:19 |
Maandagavond weet ik meer. Onderweg naar de garage is er trouwens nog een lampje beginnen branden... nl. deze van de gasuitlaat | |
r8v2 | zondag 19 oktober 2014 @ 15:59 |
Lambdasonde? | |
banaantjeEE | zondag 19 oktober 2014 @ 16:34 |
Ik ben een leek inzake wagens, dus moest het eventjes opzoeken... We zien morgen wat de uitslag is | |
IrishBastard | zondag 19 oktober 2014 @ 17:32 |
Gisteren en vandaag weer lekker gesleuteld: volledige beurt met alle filters, inclusief interieur koolstoffilter en olie natuurlijk. Brandstoffilter moet ik nog een nieuwe hebben, had een inlay ipv vast filter. Achter ruitenwisser motor vervangen en leer ingevet. Daarnaast de dynamo los gehad om de poelie te vervangen, maar heb je toch echt speciaal gereedschap voor nodig, dus van de week even langs de Brezan | |
Charged | maandag 20 oktober 2014 @ 17:06 |
En weer een verse apk voor de Classic...wederom geen echte bijzonderheden,uitlaatsteuntje afgebroken maar dat was te lassen,scheurtje in de aandrijfashoes en links klopte iets niet helemaal met de handrem (gebruikt m'n meiske ook nooit,die zet em altijd in de P) Voor komend jaar iig wel een set nieuwe koplampen nodig...deze reflectoren gaan het dan niet meer redden. Ow ja,en een andere lichtschakelaar. Een kleine 150 Euro kwijt | |
bokkepoot | maandag 20 oktober 2014 @ 17:17 |
Euh,dat blok wat erin ligt is een PSA kreng | |
IrishBastard | maandag 20 oktober 2014 @ 19:05 |
Sweet! | |
Charged | maandag 20 oktober 2014 @ 19:09 |
Ja he!...kan mezelf zo verkneuteren als het zo smooth gaat. (Al staat de distributie voor de deur bijna en een krukas keerring is niet helemaal lekker meer,moet even gefixed worden voordat ie echt gaat lekken) | |
banaantjeEE | maandag 20 oktober 2014 @ 20:14 |
Pffffffffff Net terug van de Ford garage (160 km rijden in totaal) waar de wagen nog een jaar onder garantie ligt. Halverwege de rit kwam weer 'motorsysteem service vereist'... Het enige wat de garage had gedaan was een reset, meer hebben zij niet gezegd. Dus, gezien de afstand, doe ik hem morgen binnen bij een echte volvo garage en vraag ik om daar te laten uitlezen... Goverdomme zeg, na 1 maand, al miserie met de wagen. | |
r8v2 | maandag 20 oktober 2014 @ 20:24 |
Ja, prima, maar alle modules in de auto zijn gebaseerd op het Ford platform waarop de C30 gebouwd is. | |
r8v2 | maandag 20 oktober 2014 @ 20:26 |
Vreemd, Ford zou die ellende ook moeten kunnen uitlezen. Schijnbaar heeft Volvo dus toch wat aangepast . Koop maar vast VIDA + een DICE module op ebay, gaat je heel wat geld en tripjes naar de dealer besparen . | |
banaantjeEE | dinsdag 21 oktober 2014 @ 19:18 |
Morgen doe ik hem opnieuw binnen en krijg ik vervangwagen... | |
powerflux | woensdag 22 oktober 2014 @ 20:07 |
PSA rij nu al enige tijd 1000km/week met de 740 25 jaar oud en geen centje pijn. |