abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 mei 2014 @ 17:24:25 #1
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_140391594
Misschien weten jullie het wel.

Ik heb sinds een maandje of 1,5 nu een volvo 740 automaat voor "dagelijks" gebruik, echter heb ik hem nog niet dagelijks kunnen gebruiken omdat ie telkens uitvalt tijdens het rijden. Zomaar ineens.

Eerst was het zo af en toe, nu valt ie om de 500 meter uit. Vervolgens een paar keer op het gaspedaal rammen en dan kan ie weer starten.

Stationair lopen doet ie perfect (kan ook gewoon flink gas geven), motor loopt heel soepel(ook op temperatuur), geen plofjes niets. Benzine komt ook door het filter heen. Net nog de benzinepomp relais vervangen: hielp ook niet. Verder zijn ook alle vacuumslangen vervangen (waarmee de choke wordt aangestuurd)

Verder loopt hij wel wat hoog in de toeren als hij in de P of N staat. Wanneer ik hem uit wil zetten dieselt hij nog erg vaak na.

Het is een B230K motor met Pierburg carburateur.

Ideeën?
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  maandag 26 mei 2014 @ 17:30:14 #2
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_140391767
Denk eens aan je ontstekingsmodule... Die kunnen gekke dingen veroorzaken..
  maandag 26 mei 2014 @ 17:30:15 #3
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_140391768
LMM al vervangen ?
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_140392044
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 17:30 schreef mvdejong het volgende:
LMM al vervangen ?
Die zit niet op een auto met carburateur :P.
pi_140392056
Heeft het ding eerder op LPG gelopen toevallig?
  maandag 26 mei 2014 @ 18:02:42 #6
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_140392724
quote:
3s.gif Op maandag 26 mei 2014 17:40 schreef r8v2 het volgende:
Heeft het ding eerder op LPG gelopen toevallig?
Niet dat ik weet, volgens mij niet.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_140392834
quote:
6s.gif Op maandag 26 mei 2014 18:02 schreef Hyman het volgende:

[..]

Niet dat ik weet, volgens mij niet.
Geen gaten waar het niet hoort in de bumper/plaatwerk en/of dashboard?

Klinkt sowieso als carb problemen. Eerst testen met een andere, daarna reviseren. Alhoewel dat met een Pierburg vrij lastig wordt aangezien 9/10 je naald versleten is en die zijn niet meer nieuw te vinden.
  maandag 26 mei 2014 @ 18:10:20 #8
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_140392923
quote:
4s.gif Op maandag 26 mei 2014 18:06 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Geen gaten waar het niet hoort in de bumper/plaatwerk en/of dashboard?

Klinkt sowieso als carb problemen. Eerst testen met een andere, daarna reviseren. Alhoewel dat met een Pierburg vrij lastig wordt aangezien 9/10 je naald versleten is en die zijn niet meer nieuw te vinden.
Lijkt me eerder niet dat de naald is versleten, CO waarde is gewoon goed namelijk. Misschien verstopt dan eerder ofzo.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  maandag 26 mei 2014 @ 18:16:24 #9
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_140393099
Kan het namelijk zijn dat waneer je een paar keer flink voor het starten op het gaspedaal ramt, de vlotterkamer dan gevuld wordt? En zo ja, werkt een carburateur cleaner goedje dat je bij de benzine gooit echt?
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  maandag 26 mei 2014 @ 18:22:53 #10
347415 r8v2
Relbie.
pi_140393277
quote:
10s.gif Op maandag 26 mei 2014 18:16 schreef Hyman het volgende:
Kan het namelijk zijn dat waneer je een paar keer flink voor het starten op het gaspedaal ramt, de vlotterkamer dan gevuld wordt? En zo ja, werkt een carburateur cleaner goedje dat je bij de benzine gooit echt?
Nee, dan moet je de carburateur uit elkaar halen en kijken waarom de vlotter niet goed functioneert.
  maandag 26 mei 2014 @ 18:29:42 #11
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_140393514
quote:
3s.gif Op maandag 26 mei 2014 18:22 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Nee, dan moet je de carburateur uit elkaar halen en kijken waarom de vlotter niet goed functioneert.
Hmm, zit niks anders op denk ik dan de carburateur eraf te slopen.

http://www.bccp.nl/shop2/contents/nl/p2912.html

Hier heb ik nog wel een kitje gevonden, zou die werken, mocht ik de boel slopen?
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  maandag 26 mei 2014 @ 20:53:01 #12
347415 r8v2
Relbie.
pi_140400044
Geen idee, ik heb daar zelf geen ervaring mee. Mocht overigens alsnog de gasnaald niet helemaal lekker zijn, controleer dan ook de bus waar die inzit. Als die ovaal is kun je hem wel echt weggooien want die ga je niet vinden, gasnaalden schijnbaar dus nog wel.

Ik zeg, Weber kitje regelen en die eropschroeven :P.
pi_140402178
Of ombouwen op gas, als de ontsteking tenminste goed is.
.
pi_140414794
ik ben niet bekend met de carburatieversie van de 740, maar zo'n revisiesetje voor je carb kan wonderen doen. echter, het kan ook je bobine zijn bijvoorbeeld. maar nadieselen is vaak een teken voor te rijk lopen.

vraag het eens hier http://www.volvo700vereniging.nl/forum
registreren voor het forum is gratis.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_140417051
Zit hier zo'n elektronische carb op?
  dinsdag 27 mei 2014 @ 13:26:49 #16
347415 r8v2
Relbie.
pi_140423736
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 21:30 schreef Fer het volgende:
Of ombouwen op gas, als de ontsteking tenminste goed is.
Weet je wat de wegenbelasting is voor zo'n ding op LPG per maand? :').
  dinsdag 27 mei 2014 @ 15:38:18 #17
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_140429447
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 10:06 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Zit hier zo'n elektronische carb op?
Volgens mij niet, geheel met vacuumslangetjes.

Ik heb ook helemaal geen ECU dacht ik.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  woensdag 4 juni 2014 @ 23:51:02 #18
429144 celica85
dont drive fast just fly low
pi_140729909
mischien domme vraag heb je een startonderbreker erop je zou kunne kijken met een scroboscoop lamp als het niet je ontsteking is wat wegvald soms wild een stardonderbreker wel eens rottig doen
verder vervang eens je bougies en controleer je bougiekabels eens op doorslaan kun je het beste zien als het donker is je kunt ook langs je bougie kabels gaan met je hande als de moter loopt maar als die doorslaan kan het best pijn doen veiliger is te kijken als de moter loopt als geen vok overslaat na het moterblok het zou ook in de verdelerkap of contacktpunten kunnen zitten als hij contacktpunten heefd
omg wat is dit
  donderdag 5 juni 2014 @ 08:24:40 #19
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_140735057
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 23:51 schreef celica85 het volgende:
mischien domme vraag heb je een startonderbreker erop je zou kunne kijken met een scroboscoop lamp als het niet je ontsteking is wat wegvald soms wild een stardonderbreker wel eens rottig doen
verder vervang eens je bougies en controleer je bougiekabels eens op doorslaan kun je het beste zien als het donker is je kunt ook langs je bougie kabels gaan met je hande als de moter loopt maar als die doorslaan kan het best pijn doen veiliger is te kijken als de moter loopt als geen vok overslaat na het moterblok het zou ook in de verdelerkap of contacktpunten kunnen zitten als hij contacktpunten heefd
Nope heb ik niet. Ik heb ondertussen de brandstofpomp relais vervangen, alleen zie je maar echt een heel klein beetje benzine door het filter lopen.

En als ie koud is valt ie om de 5 seconden uit, 15 keer starten later blijft ie pas lopen, zodra ie warm is :P

Ik heb em maar even naar de garage laten brengen, kunnen ze de benzinepomp nakijken
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')