abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143051085
Zelfs met 330 euro per kwartaal? Dan rij ik toch liever een 940 :+.
pi_143055039
Minder, zo'n 244 diesel is behoorlijk licht he. :P In het ergste geval had ik 'm geschorst, het ding zou namelijk over minder dan 5 jaar weer belastingvrij zijn ('t was een van de allereerste, zo niet de allereerste 244 diesel aangezien 'ie uit 1979 kwam).
pi_143060154
Geschorst, en waar laat je hem dan?
pi_143064952
In m'n stalling? :)
pi_143066113
Owja, dat kun jij betalen :P.
pi_143080780
Ik reken mezelf een fanboy in wording..... de eerste aanzet is inmiddels:

nog 4/5 weken wachten en dan staat dit ding op mijn oprit:

pi_143082890
V40 lease diesel? :P.
pi_143084704
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:57 schreef r8v2 het volgende:
V40 lease diesel? :P.
Yup, of telt dat niet?

Ik ben zo overtuigd geraakt van de proefritten en de vervangende auto (enkele dagen) dat ik overweeg om onze tweede auto in te ruilen voor een Volvo.
pi_143084821
Oh die mag wel meetellen hoor. En dan ben ik wel benieuwd waardoor je zo overtuigd geraakt bent. Ergonomie? Wegligging? Performance? Comfort?
pi_143084894
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:21 schreef r8v2 het volgende:
Owja, dat kun jij betalen :P.
Dat kost me 100 per jaar, dus dan valt 5 jaar prima te overzien als het nodig was geweest. :+
pi_143085054
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:57 schreef r8v2 het volgende:
Oh die mag wel meetellen hoor. En dan ben ik wel benieuwd waardoor je zo overtuigd geraakt bent. Ergonomie? Wegligging? Performance? Comfort?
Comfort, stoelen, degelijkheid en bovenal geen VAG. ;)
pi_143085409
Die degelijkheid zou ik met een korrel zout nemen, het ding is technisch veel gebaseerd op een Ford Focus. Kies dan wel de 2.0 diesel, dan heb je iig nog een Volvo motor :P.
pi_143087020
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:12 schreef r8v2 het volgende:
Die degelijkheid zou ik met een korrel zout nemen, het ding is technisch veel gebaseerd op een Ford Focus. Kies dan wel de 2.0 diesel, dan heb je iig nog een Volvo motor :P.
Ja die heb ik ook maar de keuze voor de V40 is meer financieel gebaseerd hoor, voeg daarbij het interessante vermogen en je hebt de 2 grootste motivaties.

De keuze voor een tweede auto doel ik dan op.
pi_143092489
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 18:48 schreef Bart-Willem het volgende:
Grrr een of andere kukel vond het nodig om mijn ex-244 diesel te slopen! :( Welke malloot doet dat nou met een prima ding waar kennelijk nog bijna 2 jaar APK op zat? Oldtimer-"liefhebbers" die liever centen aan MRB besparen en daarom maar een toffe auto slopen. :( :'(
Ik weet een leuke (matige) grap voor als je bij een volvoliefhebber bent.
Het gaat zo.
Je loopt naar een huis waar zo'n kansloos figuur volvos voor een halve euro zit te verkopen.

Je gooi een paar briefjes naar dat mannetje en koopt een 244 diesel voor dat geld.

Dan leg je de 244 diesel op de grond en begint er keihard op te stampen!!!!

hehehe. Gozer helemaal flippen natuurlijk (mijn 244 diesel wat doe je?)

jij zo van ja heb hem toch gekocht he! hehehehe

O-)

quote:
4s.gif Op maandag 4 augustus 2014 01:05 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Balans? Koppelcurve? Vraag het de engineers van Volvo zou ik zeggen :+.
Dat ben ik zelf dus ook en daarom vroeg ik het me af. :7 Onze conclusie was uiteindelijk voor meer geleidelijke belasting op de krukas, eerst links en dan rechts, ipv om en om de hele tijd. Maar dat is slechts een random gok. :P
gr gr
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:30:02 #117
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_143370631
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:52 schreef Bart-Willem het volgende:
Als ik 'm nog had dan had ik er gewoon lekker mee gereden. :P Of m'n vrouw, aangezien die 25k/jaar op benzine rijdt. :P
Je oude 244 wordt nu ook alweer van de hand gedaan :P

https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.793075544078429&type=1
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:47:48 #118
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_143371159
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:12 schreef r8v2 het volgende:
Die degelijkheid zou ik met een korrel zout nemen, het ding is technisch veel gebaseerd op een Ford Focus. Kies dan wel de 2.0 diesel, dan heb je iig nog een Volvo motor :P.
Is dat dezelfde 2.0d als in de V50 en V70? Dan is het een PSA blok, geen Volvo ;(
pi_143372426
Nein, ganz neu.
pi_143375084
quote:
6s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:30 schreef Hyman het volgende:

[..]

Je oude 244 wordt nu ook alweer van de hand gedaan :P

https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.793075544078429&type=1
Ik zag 't. :P En dan te bedenken dat ik 'm voor minder dan de helft van zijn vraagprijs verkocht heb. :+

In other news: m'n vrouw heeft een aanrijding gehad. Of beter gezegd: een vrouw in een V50 reed op haar weghelft, m'n vrouw stopt en die V50 rijdt er doodleuk tegenaan. :{ Vreemd genoeg heeft de 740 dik gewonnen aangezien de V50 veel meer schade heeft. :P Alleen verwacht ik gedonder met de verzekering want de tegenpartij was overstuur en had haar man erbij gehaald en die ging ineens zijn eigen "analyse" erop loslaten en proberen de schuld in de schoenen van m'n vrouw te schuiven. :') Leuk en aardig, maar als je op de andere weghelft rijdt is het een duidelijke zaak lijkt me. :{
  woensdag 13 augustus 2014 @ 12:46:34 #121
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_143375314
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 12:39 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Ik zag 't. :P En dan te bedenken dat ik 'm voor minder dan de helft van zijn vraagprijs verkocht heb. :+

In other news: m'n vrouw heeft een aanrijding gehad. Of beter gezegd: een vrouw in een V50 reed op haar weghelft, m'n vrouw stopt en die V50 rijdt er doodleuk tegenaan. :{ Vreemd genoeg heeft de 740 dik gewonnen aangezien de V50 veel meer schade heeft. :P Alleen verwacht ik gedonder met de verzekering want de tegenpartij was overstuur en had haar man erbij gehaald en die ging ineens zijn eigen "analyse" erop loslaten en proberen de schuld in de schoenen van m'n vrouw te schuiven. :') Leuk en aardig, maar als je op de andere weghelft rijdt is het een duidelijke zaak lijkt me. :{
Vaag verhaal zeg. Papieren wel goed ingevuld?
pi_143375433
Er zijn 2 schadeformulieren ingevuld, vrouwen. :')

Het verhaal is eigenlijk helemaal niet vaag: m'n vrouw nadert een kruising, maar op 10-15 meter voordat ze er is komt die V50 de hoek om knallen (dus slaat af, de straat in waar m'n vrouw rijdt). Vrouw zit iets anders te doen (te appen ofzo, naar haar zeggen "de andere kant op te kijken) en zit op de weghelft van de 740 (waar m'n vrouw in rijdt dus). M'n vrouw stopt omdat dat mens op haar helft zit, probeert nog te toeteren maar dat was al te laat: de V50 knalt op de 740 (die dus op dat moment stil stond, zo'n 10-15 meter van de kruising af).

Wat probeert die man van haar er nu van te maken: dat het ongeluk zogenaamd op de kruising zelf was (en dat m'n vrouw dus op de haaientanden stond). Leuk en aardig, maar dan slaat die V50 nog steeds af en is er niet sprake van een voorrangssituatie of wat dan ook, maar puur het op de verkeerde weghelft zitten. :P
  woensdag 13 augustus 2014 @ 14:45:25 #123
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_143379094
Ohja, mn 740 staat ook alweer op de eeuwige jachtvelden.

De automaatbak was kapot, deed niks meer. Naast dat de onderkant gatenkaas was en de gehele voorophanging ervoor zorgde dat je niet harder dan 90 moest rijden omdat het anders je dood werd, besloot ik om hem weg te doen. Daarbij raakte ie ook telkens verstopt waardoor ik een aantal keer midden op de weg stilstond. Die tig vacuumleidinkjes voor de carburateur maakte hem er ook niet betrouwbaarder op.

Ik zal hem missen! als kiespijn.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  woensdag 13 augustus 2014 @ 14:46:13 #124
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_143379121
Ohja, de immer lekkende achterbanden en de barsten in de voor en achterruit ook trouwens.

Maar hey! als iemand roestvrije deuren en voorpanelen zoekt, dan moet je maar naar Hoevelaken rijden, want daar staat ie.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_143379245
Waarom had je het ding überhaupt gekocht? :P
  woensdag 13 augustus 2014 @ 14:57:47 #126
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_143379516
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 14:49 schreef Bart-Willem het volgende:
Waarom had je het ding überhaupt gekocht? :P
Ik wilde een wagen voor tussendoor dat de combi gelast werd, al is daar nog niet veel van terecht gekomen.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_143379818
Had dan een 340 ofzo gescoord. :P
pi_143384160
440. 340 is nog te leuk voor tijdelijk :)

wat betreft mijn volvo perikelen: niks te melden. ze doen het gewoon zonder te mokken O+
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_143385612
Ik heb alles weggegaan qua Volvo's, op de laatste 740 na. Laatste de originele velgen op de kop getikt. Turbovelgen, het is namelijk een blackline.
Zitten nu lelijke aftermarket op.
Dan is de auto weer bijna zoals hij uit de fabriek kwam.
Nee.
pi_143503019
Oef....
Is veel werk geweest maar of het mooi is....




[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2014 11:01:57 ]
pi_143503305
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 12:39 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Ik zag 't. :P En dan te bedenken dat ik 'm voor minder dan de helft van zijn vraagprijs verkocht heb. :+

In other news: m'n vrouw heeft een aanrijding gehad. Of beter gezegd: een vrouw in een V50 reed op haar weghelft, m'n vrouw stopt en die V50 rijdt er doodleuk tegenaan. :{ Vreemd genoeg heeft de 740 dik gewonnen aangezien de V50 veel meer schade heeft. :P Alleen verwacht ik gedonder met de verzekering want de tegenpartij was overstuur en had haar man erbij gehaald en die ging ineens zijn eigen "analyse" erop loslaten en proberen de schuld in de schoenen van m'n vrouw te schuiven. :') Leuk en aardig, maar als je op de andere weghelft rijdt is het een duidelijke zaak lijkt me. :{
Fijn volk :{ Precies de reden dat ik me een dashcam heb aangeschaft en altijd mee laat lopen. Juist om dit soort geintjes meteen de kop in te drukken.
Schip ahoy!
pi_143504625
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 11:01 schreef Charged het volgende:
Oef....
Is veel werk geweest maar of het mooi is....

[ link | afbeelding ]
Ai. M'n ogen branden uit m'n kop door deze foto.
pi_143505790
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 11:01 schreef Charged het volgende:
Oef....
Is veel werk geweest maar of het mooi is....

[ link | afbeelding ]
In het echt wassie mooier, maar die velgen blijven lelijk :P.
pi_143506239
quote:
14s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:49 schreef r8v2 het volgende:

[..]

In het echt wassie mooier, maar die velgen blijven lelijk :P.
Velgen is idd ook totaal niet mijn keuze..en de verhouding tussen de voor en achterkant,brede snuit en achter loopt het veel te smal weg.
  zondag 17 augustus 2014 @ 14:34:48 #135
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_143509571
Weet iemand nog een adresje voor 2de hands onderdelen?
Het dashboardkastdeurtje van de s40 2007 is kapot...
nerovetsrethca
pi_143510129
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 14:34 schreef slangpie het volgende:
Weet iemand nog een adresje voor 2de hands onderdelen?
Het dashboardkastdeurtje van de s40 2007 is kapot...
Welke regio?
  zondag 17 augustus 2014 @ 18:34:19 #137
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_143519083
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 14:49 schreef Charged het volgende:

[..]

Welke regio?
Oost nederland, kwam net al bij Elferink uit, morgen maar eens bellen.


Grappenmakers bij volvo.. Slot kun je niet eens bij, kunststof is er opgelijmd/gelast oid.
nerovetsrethca
pi_144201214
Ik zit met het volgende probleem en vroeg me af of jullie als volvospecialisten misschien kunnen helpen met het vaststellen van de oorzaak. Ik heb een volvo 240 uit 92. Nou wil die al een tijdje af en toe moeilijk in de eerste versnelling als ik stilsta (met motor aan). Als ik de auto laat uitrollen voor bijv. het stoplicht dan krijg ik hem wel soepel in de eerste versnelling. Als de motor uitstaat is het probleem er niet, als ik rij dan gaat hij eenvoudig in alle versnellingen. Er zijn geen rare bijgeluiden en de koppeling slipt niet. Wel trilt de versnellingspook tijdens het rijden (maar dat doet hij eigenlijk al heel lang, ook voordat het probleem er was, wordt ook niet erger).

Wat zou het zijn? Hij moet binnenkort weg voor de APK dus laat er meteen naar kijken, maar wil graag een beetje voorbereid zijn. Dingen waar ik aan denk: drukgroep (maar geen vreemde geluiden en heb er niet constant last van), vliegwiel (vanwege het trillen) maar het zou natuurlijk ook iets simpels kunnen zijn als de afstelling van de koppelingskabel.
pi_144202372
Klinkt als synchromessen (die zorgen dat de snelheid van de as waar de desbetreffende versnelling "op" zit worrdt gematched met de snelheid van de ingaande as).
pi_144203107
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 september 2014 14:20 schreef r8v2 het volgende:
Klinkt als synchromessen (die zorgen dat de snelheid van de as waar de desbetreffende versnelling "op" zit worrdt gematched met de snelheid van de ingaande as).
Moet er dan een nieuwe versnellingsbak in? Of is dat nog te maken?
pi_144204048
Versnellingsbak reviseren. Weet je zeker dat je het koppelingspedaal echt helemaal tot op de bodem intrapt als je hem in z'n 1 probeert te zetten?
pi_144205281
Ja ik trap het koppelingspedaal tot de bodem. Had in eerste instantie ook het idee dat hij niet goed ontkoppelde, maar dan zou ik dat toch in alle versnellingen moeten merken?

Het koppelingspedaal piept ook als ik hem intrap, alsof er ergens iets gesmeerd moet worden.
pi_144206110
Nou, dat hoef je niet in alle versnellingen te merken. Van stationair naar z'n 1 moet de bak/koppeling namelijk het hardst werken. Als je daarna van 1 naar 2 gaat draait alles al en als je een beetje gevoel voor motortoerental en snelheid van de auto hebt kun je dat nog wel zonder koppelen doen als het moet. En dat geldt uiteraard ook voor naar de rest van de versnellingen.

Overigens heeft mijn '77 240 dit grapje ook, maar dat komt omdat ik zeker weet dat mijn M45 er al een aardig aantal km's heeft opzitten. Bij jouw M47-bak moet dat toch wat minder snel voorkomen.
pi_144206138
Overigens is het ws. goedkoper om een tweedehandse M47 ergens op de kop te tikken dan het ding reviseren :P.
pi_144208953
Ja en hij heeft ook nog "maar" 275k gelopen dus hij zou nog wel even mee moeten kunnen..
  vrijdag 5 september 2014 @ 20:46:03 #146
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_144216131
HG leerverf werkt supergoed, de stoelen waren eerst helemaal grijs verkleurd:


Na een laagje leerverf erop:
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_144231704
Ziet er goed uit,Hyman!
Dankbare klus. ^O^

Zo,en nu maar hopen dat je weet waar je eigen roffel staat...

pi_144274952
:D :)
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_144541564
Vandaag de 340 voor de 4e keer sinds de aanschaf naar de APK brengen. Beetje rommelen met de Weber carb en weer een jaar lekker doorjanken met de vario :D *hoop ik*
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  maandag 15 september 2014 @ 09:00:45 #150
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_144542087
Ik zit nog steeds te kijken naar een andere V70 D5, maar wat hebben die dingen hoge standen zeg. Wil je het een beetje betaalbaar houden dan kom je toch uit in een 2002-2004 type. Een Black Sapphire zit qua standaard opties wel redelijk in elkaar, en heeft een mooie kleur. Die staat dus bovenaan in de zoeklijsten voor mij.

Iemand hier nog een sterke mening over handbak vs automaat?

Handbak met 350k moet waarschijnlijk de koppeling gedaan worden, met dan ook het dualmass vliegwiel. Wel een stuk zuiniger.

Automaat heb je als 'gewoon' en Geartronic. Is dit nog raadzaam bij die standen, met eventueel een flush?
pi_144544921
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 09:00 schreef IrishBastard het volgende:
Ik zit nog steeds te kijken naar een andere V70 D5, maar wat hebben die dingen hoge standen zeg. Wil je het een beetje betaalbaar houden dan kom je toch uit in een 2002-2004 type. Een Black Sapphire zit qua standaard opties wel redelijk in elkaar, en heeft een mooie kleur. Die staat dus bovenaan in de zoeklijsten voor mij.

Iemand hier nog een sterke mening over handbak vs automaat?

Handbak met 350k moet waarschijnlijk de koppeling gedaan worden, met dan ook het dualmass vliegwiel. Wel een stuk zuiniger.

Automaat heb je als 'gewoon' en Geartronic. Is dit nog raadzaam bij die standen, met eventueel een flush?
Ik zou toch proberen een 2005 model te fixen. Net ff wat mooier met de facelift, zowel binnen als buiten. Hoge kmstanden is voor die dingen geen enkel probleem, mits niet afgestampt natuurlijk.

En ik zou met een dieselmotor altijd een automaat pakken. Koppel is er altijd genoeg en je rijdt zo'n auto toch niet om te scheuren.

Let trouwens op het geluid van de startmotor bij aanschaf, die willen wel eens de geest geven boven de 300k. En als dan de startmotor eruit ligt, moet er meteen ook een of ander plugje vervangen achterin de behuizing waar je in kijkt. Precieze verhaal weet ik niet, maar onze monteur die al dertig jaar bij Volvo werkt was daar heel stellig in.

Tussen de "gewone" en geartronic automaat weet ik het verschil niet, maar een flush is altijd goed. Dat kan B-W ook wel beamen denk ik :P.

[ Bericht 0% gewijzigd door r8v2 op 15-09-2014 13:24:14 ]
pi_144547633
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 07:57 schreef powerflux het volgende:
Vandaag de 340 voor de 4e keer sinds de aanschaf naar de APK brengen. Beetje rommelen met de Weber carb en weer een jaar lekker doorjanken met de vario :D *hoop ik*
Hoppa, gewoon zonder gepruts goedgekeurd. CO was netjes, geen gezeik met roest of remmen :)
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_144548785
Een flush is altijd wel aan te raden, zeker de modellen uit 2000-2001 stammen nog uit de tijd dat men dacht dat de automaatbakolie nooit vervangen hoefde te worden (met alle gevolgen van dien). :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')