Dan mag je die hier even aanpassen, gaat ie de volgende keer erin:quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:21 schreef LethalNinja het volgende:
Mijn Volvo 440 mag ook in de startpost
Heb de mijne er ook meteen bijgezetquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:35 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Dan mag je die hier even aanpassen, gaat ie de volgende keer erin:
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/volvofanboys
Welke dingetjes zijn ermee dan? Ben je van plan om te kopen?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 09:59 schreef IrishBastard het volgende:
Sneak preview:
Zijn wel wat dingetjes mee, maar daar was de prijs ook naar. Rijdt wel erg goed, en behoorlijk complete uitvoering
Laten we hopen dat je er veel plezier mee hebt en vooral wat gelukquote:Op zondag 5 oktober 2014 11:34 schreef IrishBastard het volgende:
Heb 'm al gekocht
Achter ruitenwisser doet het niet, je hoort de motor wel lopen. De vrijlooppoelie van de dynamo moet vervangen en af en toe komt er een motorstoring zonder verlies van vermogen. Uitzoeken wat dat is dus, mogelijk een sensor, vacuumlek, tcv klep of intercooler. Vooralsnog geen echt groot issue aangezien hij prima loopt!
Dat is een wereld van verschil zeg, hij glimt er weer over!quote:Op zondag 12 oktober 2014 21:07 schreef IrishBastard het volgende:
Vandaag bezig geweest met de nieuwe V70, ziet er een stuk beter uit nou. Vorige week had ik het leren interieur al even schoongemaakt, de vorige eigenaar was vrachtwagenmonteur en plofte kennelijk altijd zo in zijn kloffie in de auto
Links zie je hoe in ieder geval de bestuurdersstoel er uit zag voor (links) en na reinigen met groene zeep (rechts):
[ afbeelding ]
Dit vandaag bijgewerkt met leerverf van Colourlock, wat leidde tot:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Resultaat is echt een wereld van verschil, alhoewel het wel wat vlekkerig (lichter) is en lang niet overal goed pakte. Heb alles wel goed schoon proberen te maken en geprobeerd te ontvetten, maar de verf wilde lang niet overal hechten. Nu eens zien hoe het er uit blijft zien, heb het 'verzegeld' met de verzegelingsvloeistof van Colourlock. Heb nog een half busje verf over, dus als het deels loslaat moet ik de volgende keer even op een andere manier ontvetten
Daarna de wagen gewassen en in de wax gezet. Ik vergeet altijd weer hoeveel werk dat isWas uiteindelijk met wassen, in de wax en uitpoetsen 2 á 2,5 uur kwijt
Resultaat mag er gelukkig wel zijn
De wagen is echt nog erg netjes (van buiten) voor z'n 364k en 10 jaar leeftijd
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Net een nieuwe achterruitenwissermotor (3x woordwaarde), een vrijlooppoelie voor de dynamo en alle filters (inclusief koolstof interieurfilter) besteld. Nou even afwachten of een maat nog olie nodig heeft, want die moet ik nog even bestellen. Volgend weekend dus even de beurt doen, misschien ook meteen APK laten doen
Mwah, mijn v40 2.0t is links ook net anders dan rechts qua kleur. Net een ander metallic flinter. En valt alleen op als je het weet. Reden is bij je bekendquote:Op donderdag 2 oktober 2014 16:02 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon lichtval is. Schade is meestal maar op 1 plek, niet de hele auto.
V70N? Of een V70 eerste model?quote:Op maandag 13 oktober 2014 21:09 schreef phpmystyle het volgende:
Hallo,
Weet iemand of ik deze pook kan inbouwen in mijn v70 uit 2000/2001?
Alvast dank!
V70N, ik kan semiautomatisch schakelenquote:
Ziet er strak uit weerquote:Op zondag 12 oktober 2014 21:07 schreef IrishBastard het volgende:
Vandaag bezig geweest met de nieuwe V70, ziet er een stuk beter uit nou. Vorige week had ik het leren interieur al even schoongemaakt, de vorige eigenaar was vrachtwagenmonteur en plofte kennelijk altijd zo in zijn kloffie in de auto
Links zie je hoe in ieder geval de bestuurdersstoel er uit zag voor (links) en na reinigen met groene zeep (rechts):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Resultaat is echt een wereld van verschil, alhoewel het wel wat vlekkerig (lichter) is en lang niet overal goed pakte. Heb alles wel goed schoon proberen te maken en geprobeerd te ontvetten, maar de verf wilde lang niet overal hechten. Nu eens zien hoe het er uit blijft zien, heb het 'verzegeld' met de verzegelingsvloeistof van Colourlock. Heb nog een half busje verf over, dus als het deels loslaat moet ik de volgende keer even op een andere manier ontvetten
Daarna de wagen gewassen en in de wax gezet. Ik vergeet altijd weer hoeveel werk dat isWas uiteindelijk met wassen, in de wax en uitpoetsen 2 á 2,5 uur kwijt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Net een nieuwe achterruitenwissermotor (3x woordwaarde), een vrijlooppoelie voor de dynamo en alle filters (inclusief koolstof interieurfilter) besteld. Nou even afwachten of een maat nog olie nodig heeft, want die moet ik nog even bestellen. Volgend weekend dus even de beurt doen, misschien ook meteen APK laten doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op de laatste foto was het opgeplakte stuk nog iets donkerder, omdat ik die nog een aantal keer geverfd had waardoor ie wat donkerder was tijdens het drogen. In het daglicht geen kleurverschil.(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
Je kunt het deels maskeren met zo'n stifje van de action, Maar dat werkt nooit voor 100%quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:06 schreef IrishBastard het volgende:
Nice wel
Gisteren heeft iemand in de parkeergarage op werk wel een deur tegen mijn bestuurders deur geslagenNu dus van de handgreep krassen naar onder de stootstrip. Vrij zeker dat het me met poetsen opgevallen was, en er zit ook geen wax residu in. Kutzooi
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit,Irishquote:Op zondag 12 oktober 2014 21:07 schreef IrishBastard het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goede shit geworden IB!quote:Op zondag 12 oktober 2014 21:07 schreef IrishBastard het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Morgen ook maar eens aan de gang gaan met de V.....staat het menneke er maandag netjes bij als ie naar Dirk mag voor de apk.quote:Op zondag 12 oktober 2014 21:07 schreef IrishBastard het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jep. Ford C30quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 20:57 schreef banaantjeEE het volgende:
Na 1 maand rijden en 1.100 km op de teller, staat mijn wagentje al bij de garage.
Heb 1 jaar garantie, dus een geluk bij een ongeluk.
Krijg steeds de foutmelding 'motor systeem service vereist'...
Kan verschillende oorzaken hebben dus even afwachten...
Wagen wordt maandag uitgelezen via computer op foutmeldingen...![]()
Zou toch niet mogen?quote:
Goede motoren: ligt eraan welkequote:Op zondag 19 oktober 2014 09:28 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Zou toch niet mogen?
Heb er amper 1.100 km mee gereden. Teller staat nu op 15.200...
Goede motoren, veiligheid etc. was nl. de reden waarom ik een Volvo koos.
Tegenwoordig ben je even goed af met een Kia, Peugeot,...
Maandagavond weet ik meer.quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:48 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Goede motoren: ligt eraan welke
Veiligheid: check
Elektrische problemen vanwege een stuk of 20 modules: check, want Ford
Waarschijnlijk is het iets kleins. Kennis van me had een 2008 V70 automaat die in de noodloop vloog en de motor maakte beroerde geluiden. Er werd dus het ergste gevreesd. Uiteindelijk bleek het een slecht contact bij een van de injectors te zijn waardoor de motormanagement module een foutmelding gaf waardoor de automaatbakmodule zoiets had, ah beperkt motorvermogen dus hop, in de noodloop.
Een nieuw stekkertje verder functioneerde auto weer als nieuw.
Ik ben een leek inzake wagens, dus moest het eventjes opzoeken...quote:
Euh,dat blok wat erin ligt is een PSA krengquote:Op zondag 19 oktober 2014 14:48 schreef r8v2 het volgende:
Elektrische problemen vanwege een stuk of 20 modules: check, want Ford
Sweet!quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:06 schreef Charged het volgende:
En weer een verse apk voor de Classic...wederom geen echte bijzonderheden,uitlaatsteuntje afgebroken maar dat was te lassen,scheurtje in de aandrijfashoes en links klopte iets niet helemaal met de handrem (gebruikt m'n meiske ook nooit,die zet em altijd in de P)
Voor komend jaar iig wel een set nieuwe koplampen nodig...deze reflectoren gaan het dan niet meer redden.
Ow ja,en een andere lichtschakelaar.
Een kleine 150 Euro kwijt
Ja he!...kan mezelf zo verkneuteren als het zo smooth gaat.quote:
Ja, prima, maar alle modules in de auto zijn gebaseerd op het Ford platform waarop de C30 gebouwd is.quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:17 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Euh,dat blok wat erin ligt is een PSA kreng
Vreemd, Ford zou die ellende ook moeten kunnen uitlezen. Schijnbaar heeft Volvo dus toch wat aangepastquote:Op maandag 20 oktober 2014 20:14 schreef banaantjeEE het volgende:
Pffffffffff
Net terug van de Ford garage (160 km rijden in totaal) waar de wagen nog een jaar onder garantie ligt.
Halverwege de rit kwam weer 'motorsysteem service vereist'...
Het enige wat de garage had gedaan was een reset, meer hebben zij niet gezegd.
Dus, gezien de afstand, doe ik hem morgen binnen bij een echte volvo garage en vraag ik om daar te laten uitlezen...
Goverdomme zeg, na 1 maand, al miserie met de wagen.
Morgen doe ik hem opnieuw binnen en krijg ik vervangwagen...quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:26 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Vreemd, Ford zou die ellende ook moeten kunnen uitlezen. Schijnbaar heeft Volvo dus toch wat aangepast.
Koop maar vast VIDA + een DICE module op ebay, gaat je heel wat geld en tripjes naar de dealer besparen.
PSAquote:Op maandag 20 oktober 2014 17:17 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Euh,dat blok wat erin ligt is een PSA kreng
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |