Peilingen zijn nutteloos en je kan ze zelf opzoeken, ik heb mijn eigen inzichten en ik heb geen onderbuik.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, dat zal Van der Stoep vertrouwen geven. De onderbuik van iemand die in Colombia woont denkt dat zijn partij een zetel haalt. Dat geeft de burger moed.
Je beseft dat veruit de meeste Nederlanders niet eens weten dat Artikel50 bestaat?quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Peilingen zijn nutteloos en je kan ze zelf opzoeken, ik heb mijn eigen inzichten en ik heb geen onderbuik.
Die dikzak heeft toch aardig wat media-aandacht gehad, en hij kwam prima over ondanks het feit dat ik het niet vaak met hem eens was.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je beseft dat veruit de meeste Nederlanders niet eens weten dat Artikel50 bestaat?
Geen plicht voor de stembureaus, dat klopt. Die hoeven zich daar dus ook niet druk over te maken, en het is burgers ook niet verboden om uitslagen bekend te maken. Sterker nog: de stembureaus zijn verplicht om de uitslag voor te lezen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 19:24 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Er valt niet zoveel te noteren, behalve als de stemmen geteld zijn en alles opgeteld is.
Zeg gewoon dat je uit interesse komt kijken. De kieswet voorziet erin dat je altijd aanwezig mag zijn bij het tellen. Het niet bekendmaken van de uitslag is voldoen aan een verzoek van europa, geen plicht.
Zijn presentatie mag nog wel wat verbeteren, het niet verspreken ook. Maar de boodschap is helemaal de mijne. Geen enkele politicus is ideaal, dus het beste ervan maken. Die Alexander Sassen van Elsloo komt trouwens stukken beter uit zijn woorden.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:24 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Die dikzak heeft toch aardig wat media-aandacht gehad, en hij kwam prima over ondanks het feit dat ik het niet vaak met hem eens was.
Wat dan wel? Voor mij als linkse kiezer is enkel de PvdD een optie, de rechtse kiezer zal bij Artikel50 of de PVV terecht moeten. Waar anders? Nu heb ik als linkse stemmer het geluk dat de PvdD waarschijnlijk wel een zetel zal krijgen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 20:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Referenda ontbreken in algemene zin. Dat is niet voorbehouden aan Europese thema's.
Maar goed, als ik jullie was zou ik een beetje strategisch anti stemmen. Een stem op Artikel50 heeft bijvoorbeeld weinig waarde.
Ik word tegenwoordig omringd door mensen die toch redelijk op de hoogte zijn van wat de beslommeringen in politiek Nederland, maar ik krijg vooral vragende blikken wanneer ik Artikel50 ter sprake breng.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:24 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Die dikzak heeft toch aardig wat media-aandacht gehad, en hij kwam prima over ondanks het feit dat ik het niet vaak met hem eens was.
De vorige keer maakten ze wel een 'voorlopige uitslag' bekend. Maar dat truukje durven ze niet meer, hard op de vingers getikt door europa.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:27 schreef freako het volgende:
[..]
Geen plicht voor de stembureaus, dat klopt. Die hoeven zich daar dus ook niet druk over te maken, en het is burgers ook niet verboden om uitslagen bekend te maken. Sterker nog: de stembureaus zijn verplicht om de uitslag voor te lezen.
De gemeenten en de hoofdstembureaus van de kieskringen mogen hun totaaluitslagen volgens de Kieswet niet eerder dan zondagavond 23.00 uur bekend maken.
Wat doet zijn postuur er toe?quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:24 schreef Sloggi het volgende:
Je beseft dat veruit de meeste Nederlanders niet eens weten dat Artikel50 bestaat?
De link laadt helaas niet in mijn browser (teveel troep die je mee moet laden en die ik niet mee wil laden). Blijkbaar dus volop polarisatie? Wat een verrassing.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:43 schreef KoosVogels het volgende:
Hier trouwens een redelijk recente peiling. Artikel50 is nergens te bekennen.
PVV en D66 de grootste in Europa
Dikke mensen zijn grappig.quote:
Ik heb hem wel eens gesproken in brussel, maar je wordt er niet vrolijk van hoor. Hij lijkt continu in een soort van zendtijd voor politieke partijen te leven. Discussiert een beetje als de man in de achterstandsbuurt met een biertje op de stoep 'ja het is toch allemaal kut, niet dan ja toch'.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik word tegenwoordig omringd door mensen die toch redelijk op de hoogte zijn van wat de beslommeringen in politiek Nederland, maar ik krijg vooral vragende blikken wanneer ik Artikel50 ter sprake breng.
Dat is wellicht wat minder geworden sinds het optreden in Buitenhof, maar dan zijn het meestal alsnog enkel de politieke junkies die de partij kennen.
Oh, en de lezers van GS, maar het gros daarvan mag volgens mij nog niet stemmen.
Ik had het over Sassen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zijn presentatie mag nog wel wat verbeteren, het niet verspreken ook. Maar de boodschap is helemaal de mijne. Geen enkele politicus is ideaal, dus het beste ervan maken. Die Alexander Sassen van Elsloo komt trouwens stukken beter uit zijn woorden.
Terzijde, als we toch dat soort speelgoed kopen laten we dan alsjeblieft Europese bedrijven opdrachten geven, dan blijft het geld in Europa in plaats van dat we de USA verrijken.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nederland moet volgens jou een vliegdekschip kopen?
Ach, als je bijvoorbeeld naar een VVD luistert, dan worden er ook best zinnige dingen gezegd over de EU. Kritisch ook. VVD maakt alleen wel deel uit van die club van Verhofstadt.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:46 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik heb hem wel eens gesproken in brussel, maar je wordt er niet vrolijk van hoor. Hij lijkt continu in een soort van zendtijd voor politieke partijen te leven. Discussiert een beetje als de man in de achterstandsbuurt met een biertje op de stoep 'ja het is toch allemaal kut, niet dan ja toch'.
Maar zo lang sophie in 't veld een tegenstander is zijn de standpunten niet eens heel gek. Er zou best veel ruimte zijn voor een conservatieve partij, eurokritisch, maar dan niet gemotiveerd door boosheid. Want er zijn veel mensen die niks tegen samenwerkingsverbanden tussen politie of justitie hebben, maar wel tegen de manier waarop het georganiseerd is. Binnen de hele EU.
Of laten we het gewoon niet doen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Terzijde, als we toch dat soort speelgoed kopen laten we dan alsjeblieft Europese bedrijven opdrachten geven, dan blijft het geld in Europa in plaats van dat we de USA verrijken.
Op mij is het niet van toepassing dus nee, ik vind het gewoon erg ongepast.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:47 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je voelt je aangesproken? Ik kwam niet op zijn naam.
Ze zijn ineens niet meer grappig als ze niet meer dik zijn?quote:
In het ideale geval maar helaas heb je vroeg of laat waarschijnlijk weer een leger nodig, bijv. zogauw de strijd om grondstoffen losbarst.quote:
Ik vind het anders niet erg zinnig mensen in Brussel wanbeleid dat je zelf hebt goedgekeurd in de schoenen te schuiven.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, als je bijvoorbeeld naar een VVD luistert, dan worden er ook best zinnige dingen gezegd over de EU. Kritisch ook. VVD maakt alleen wel deel uit van die club van Verhofstadt.
En die strijd denk jij te winnen met een vliegdekschip?quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In het ideale geval maar helaas heb je vroeg of laat waarschijnlijk weer een leger nodig, bijv. zogauw de strijd om grondstoffen losbarst.
Helemaal mee eens. Maar dat is op zich weer een andere discussie.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:52 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik vind het anders niet erg zinnig mensen in Brussel wanbeleid dat je zelf hebt goedgekeurd in de schoenen te schuiven.
Ik denk dat die strijd wordt gewonnen met millitair geweld. Mijn ideaal is het niet maar het is altijd al zo geweest sinds we wapens waken, ik zie dat voorlopig niet veranderen. Dat je met een nuke snel veel schade kan aanrichten is niet zo relevant zolang geen normale generaal/president/... bereid is om die te gebruiken en de grote gekken die niet tot hun beschikking hebben (dreiging voor in de toekomst).quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En die strijd denk jij te winnen met een vliegdekschip?
Bij de PvdA bleken de europarlementariërs een soort van dissidenten te zijn.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:52 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik vind het anders niet erg zinnig mensen in Brussel wanbeleid dat je zelf hebt goedgekeurd in de schoenen te schuiven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |