abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 april 2014 @ 13:19:53 #1
192592 SureD1
------------------------------
pi_139070385

quote:
Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekraïne

- 21 november 2013
President Viktor Janoekovitsj maakt bekend dat de regering niet van plan is een samenwerkingsverdrag met de Europese Unie te tekenen, maar in plaats daarvan de banden met buurland Rusland wil aanhalen. Betogers gaan de straat op.

- 30 november
Beelden van betogers die tot bloedens toe zijn geslagen door agenten met gummiknuppels duiken overal op. Steeds meer mensen sluiten zich aan bij de betogers.

- 1 december
Een demonstratie op het Onafhankelijkheidsplein in Kiev trekt driehonderdduizend betogers. Het is de grootste demonstratie sinds de Oranjerevolutie in 2004. Activisten bezetten het gemeentehuis van de hoofdstad.

- 17 december
De Russische president Vladimir Poetin maakt bekend dat Moskou voor 15 miljard aan Oekraïense staatsobligaties koopt en de gasprijs verlaagt.

- Eind december
De protesten in Kiev blijven tienduizenden mensen trekken, maar de opkomst is een stuk lager dan begin december, toen honderdduizenden mensen zich aansloten bij de protestbeweging.

- 22 januari 2014
Drie betogers komen tijdens vechtpartijen met de politie om het leven. Demonstranten richtten barricades op.

- 28 januari
De Oekraïense premier Mykola Azarov maakt het aftreden van de regering bekend. Het besluit is bedoeld als een concessie aan de protestbeweging. Strenge wetten die de protestbeweging moest beperken in haar bewegingsvrijheid worden herroepen.

- 16 februari
Oppositieleden en demonstranten maken een einde aan de bezetting van het gemeentehuis in Kiev in ruil voor de vrijlating van alle 234 betogers die waren opgepakt en vastgezet.

- 18 februari
Betogers vallen linies van de politie aan en stichten brand bij het parlementsgebouw, nadat een grondwetshervorming die de macht van de president moet inperken, was blijven steken in het parlement. De oproerpolitie reageert met geweld in een poging de betogers te verdrijven van het Onafhankelijkheidsplein. Zeker 26 mensen komen om het leven en honderden raken gewond.

- 20 februari
Enkele uren na de afkondiging van een wapenstilstand breekt opnieuw geweld uit. Scherpschutters van de regering nemen betogers vanaf daken onder vuur. Van de 82 slachtoffers die in totaal omkomen vallen de meesten op deze dag.

- 21 februari
Protestleiders en president Janoekovitsj komen na bemiddeling van de Europese Unie overeen een nieuwe regering te vormen en vervroegde verkiezingen te houden. Het parlement perkt de rechten van de president in en zijn politieke rivaal, Joelia Timosjenko, wordt vrijgelaten uit de gevangenis. Ondanks de overeenkomst blijven de betogers op het Onafhankelijkheidsplein. Janoekovitsj ontvlucht Kiev.

- 22 februari
Het parlement stemt in met de afzetting van Janoekovitsj en besluit tot nieuwe verkiezingen. Timosjenko komt vrij en spreekt tienduizenden mensen op het Onafhankelijkheidsplein toe.

- 23 februari
Het parlement van Oekraïne draagt de bevoegdheden van de president over aan voorzitter van het parlement Oleksandr Toertsjinov, een bondgenoot van Timosjenko. De nieuwe autoriteiten vragen het Westen om leningen om een naderend bankroet te voorkomen. Pro-Russische betogers op de Krim gaan de straat op om te protesteren tegen de nieuwe regering. De Krim is een schiereiland in Oekraïne met een autonome status, waar de Russische Zwarte Zeevloot is gelegerd.

- 24 februari
De interim-regering in Kiev vaardigt een arrestatiebevel uit tegen Janoekovitsj. De Russische premier Dmitri Medvedev schildert de nieuwe leiders van het land af als mensen in bivakmutsen met kalasjnikovs.

- 26 februari
Leiders van de Oekraïense protestbeweging stellen voor om Arsenij Jatsenjoek aan te wijzen als premier. In Moskou geeft president Vladimir Poetin het leger opdracht tot paraatheidsoefeningen bij de grens met Oekraïne.

- 27 februari
Gemaskerde en gewapende lieden bezetten overheidsgebouwen op de Krim. De Oekraïense regering belooft met steun van het Westen een opsplitsing van Oekraïne te voorkomen. Janoekovitsj wijkt uit naar Rusland.

- 28 februari
Volgens de Oekraïense regering hebben Russische militairen positie gekozen op strategische plekken op de Krim. Het Oekraïense parlement neemt een resolutie aan waarin van Rusland wordt geëist dat maatregelen die in strijd zijn met de soevereiniteit en territoriale integriteit van Oekraïne worden teruggedraaid. Toertsjinov maakt bekend dat hij het leger in opperste staat van paraatheid heeft gebracht vanwege de mogelijke agressie.

- 1 maart
Russische militairen nemen de Krim over zonder een schot te lossen. Poetin krijgt van de Federatieraad toestemming om het leger in te zetten in Oekraïne. De regering in Kiev en haar westerse bondgenoten staan machteloos. De Amerikaanse president Barack Obama belt Poetin en eist dat hij zijn militairen terugtrekt.

- 2 maart
Oekraïne roept de hulp van de internationale gemeenschap in uit vrees voor een Russische invasie. Aanhangers van de regering en haar tegenstanders gaan in diverse steden in Oekraïne en in Moskou de straat op. Volgens de Verenigde Staten heeft Rusland meer dan zesduizend militairen naar de Krim gestuurd. De G7, de groep zeven rijkste landen op aarde, schorten voorbereidende gesprekken voor een G8-top in Rusland op.

- 3 maart
Pro-Russische militairen bezetten een veerbootterminal in Kersj, in het oosten van de Krim. De vrees dat Rusland voorbereidingen treft om meer militairen naar de Krim te sturen neemt toe.

- 6 maart
Zowel de Europese Unie als de Verenigde Staten besluiten om maatregelen te nemen tegen Rusland. Als de Russische regering besluit niet in gesprek te gaan over de crisis in Oekraïne volgen hardere sancties. De voormalige Oekraïense premier Joelia Timosjenko roept het westen op om snel in te grijpen en dat Rusland gebruikt maakt van de zwakte van het Westen.

- 7 maart
"Er komt geen oorlog met Oekraïne". Dat zegt de voorzitter van het hogerhuis van het parlement in Rusland, Valentina Matvijenko. Ze zegt zeker te weten dat er nooit een oorlog tussen de twee “broedernaties” zal komen.

- 8 maart
De Oekraïne benadrukt opnieuw dat het de Krim nooit zal opgeven.

- 10 maart
De regering in Kiev geeft aan dat het bespreekbaar is dat de Krim en het oosten van het land meer autonomie kunnen krijgen. De NAVO maakt bekend dat men meer vliegtuigen langs de grens met Oekraïne stationeert om de situatie te volgen. AWACS-vliegtuigen zullen oa vanuit Polen en Roemenië opereren. De EU gaat ondertussen verder met de voorbereiding van sancties tegen Rusland.

- 11 maart
Lavrov (Rusland) en Kerry (VS) bespreken opnieuw de Oekraïne. Tot een akkoord leidt dit niet maar er wordt afgesproken verder met elkaar te blijven praten. De Krim maakt bekend dat ze de oorlogsschepen van de Oekraïne in beslag wil nemen.

- 13 maart
Demonstranten uit het Pro-Russische kamp raken slaags met demonstranten die de Oekraïne steunen in Donetsk. Daarbij valt één dode. De Oekraïense interim-premier Arseni Jatsenjoek spreekt openlijk in de VN-veiligheidsraad en uit zijn bezorgdheid. Tevens benadrukt hij dat Oekraïne geen oorlog wil. Zijn Russische ambtsgenoot in de VN zegt hetzelfde. Rusland brengt inmiddels meer en meer troepen naar de grens met de Oekraïne. "Een grootschalige militaire oefening", aldus de Russen.

- 14 maart
Rusland maakt een nieuw dreigement aan de Oekraïne. De Russen zeggen dat het duidelijk is dat de regering in Kiev de situatie in het oosten van de Oekraïne niet in de hand heeft en dreigt met ingrijpen. In Londen praten de Russische minister van Buitenlandse Zaken, Sergei Lavrov, en zijn Amerikaanse tegenhanger John Kerry met elkaar. Het topoverleg levert niets op.

- 15 maart
Zoals verwacht blokkeert Rusland met een veto een stemming in de VN-veiligheidsraad waarbij de uitslag van het Krim-referendum ongeldig wordt verklaard. China onthield zich van stemming, alle overige leden stemden voor het voorstel. Zaterdag meldde de Oekraïense regering dat de Russen een dorp net buiten de Krim hebben ingenomen. In die plaats, Strilkove, staan een gasfabriek en een verdeelcentrum die de Krim van energie voorzien

- 16 maart
Het referendum op de Krim vindt plaats. 96,6 % van de kiezers zou voor afscheiding hebben gestemd. De opkomst zou rond de 83% hebben gelegen.

- 17 maart
De EU en VS stellen nieuwe sancties op tegen Rusland. Onder andere de tegoeden van individuen die betrokken waren bij de onrust op de Krim worden bevroren. De Oekraine noemt het referendum van zondag een farce en blijft bij hun standpunt de Krim niet op te willen geven. Rusland wil een steungroep Oekraïne oprichten om landsdelen meer autonomie toe te kennen. Oekraïense veiligheidstroepen hebben de bewaking van de gasleidingen elders in het land opgevoerd.

- 18 maart
De Russische president Poetin gaat akkoord met de conceptwet waarbij annexatie Krim door Rusland een feit zou zijn. In april zijn ze in staat om de 'roebel’ te herinvoeren. Japan maakt bekend ook sancties tegen Rusland in te stellen.
Liveblog The Guardian
Liveblog Reformatorisch Dagblad
Liveblog Al Jazeera
Live blog RT
Liveblog Kyiv Post

De laatste dispatch van Vice News:

zondag 20 april 2014 @ 13:24:41 #2
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_139070567
WaterdrinkerP twitterde op zondag 20-04-2014 om 13:08:34 Burgemeester Slovjansk vraagt Rusland zenden van peacekeepers na dodelijke aanval vannacht. Geen rustig Pasen hier. reageer retweet
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  zondag 20 april 2014 @ 13:30:59 #3
192592 SureD1
pi_139070744
Zo die dispatch 26 van Vice news had ik nog niet gezien (er is inmiddels ook een dispatch 27).

Een aantal zaken over 26:

De aanduiding 'mob' waar Meth bezwaar tegen maakte een paar topics geleden is meer dan gerechtvaardigd...jeetje zeg...

De bivakmutsen zorgen ervoor dat het geen echte lynchpartij wordt. De bivakmutsen lijken geen bekenden te zijn van de 'mob' op straat...
  zondag 20 april 2014 @ 13:31:49 #4
192592 SureD1
pi_139070762
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 13:24 schreef DeJori het volgende:
WaterdrinkerP twitterde op zondag 20-04-2014 om 13:08:34 Burgemeester Slovjansk vraagt Rusland zenden van peacekeepers na dodelijke aanval vannacht. Geen rustig Pasen hier. reageer retweet
Is dat die burgemeester die pro Russisch of pro Kiev, afhangende van tegen welke zender ze praat?
  zondag 20 april 2014 @ 13:33:34 #5
361691 DeJori
pi_139070813
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 13:31 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Is dat die burgemeester die pro Russisch of pro Kiev, afhangende van tegen welke zender ze praat?
Pro-russische.

quote:
This is the first fatal incident in the region since Thursday's agreement, prompting Sloviansk rebel leader and self-proclaimed mayor Vyacheslav Ponomarev to call on Russian President Vladimir Putin to send peacekeepers.

http://www.bbc.com/news/world-europe-27093347
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  zondag 20 april 2014 @ 13:36:41 #6
192592 SureD1
pi_139070878
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 13:33 schreef DeJori het volgende:

[..]

Pro-russische.

[..]

Ok...die vrouw die ik bedoelde is schijnbaar voorzitter van de gemeenteraad...
  zondag 20 april 2014 @ 13:39:43 #7
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_139070956
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 13:30 schreef SureD1 het volgende:
De bivakmutsen zorgen ervoor dat het geen echte lynchpartij wordt. De bivakmutsen lijken geen bekenden te zijn van de 'mob' op straat...
Dat was me ook opgevallen. Aan het einde van het filmpje zorgt één van de bivakmutsen ervoor dat de 'boze menigte' uit de weg gaat zodat de ambulance kan wegrijden. Het zouden zomaar Russische agenten kunnen zijn die ervoor moeten zorgen dat het niet al te zeer uit de hand loopt.
Please Move The Deer Crossing Sign
  zondag 20 april 2014 @ 13:42:30 #8
192592 SureD1
pi_139071026
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 13:39 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Dat was me ook opgevallen. Aan het einde van het filmpje zorgt één van de bivakmutsen ervoor dat de 'boze menigte' uit de weg gaat zodat de ambulance kan wegrijden. Het zouden zomaar Russische agenten kunnen zijn die ervoor moeten zorgen dat het niet al te zeer uit de hand loopt.
Precies wat ik dacht...
  zondag 20 april 2014 @ 13:58:15 #9
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_139071522
quote:
Rusland boos na aanval Slavjansk

zondag 20 apr 2014, 12:41 (Update: 20-04-14, 12:50)

Rusland heeft verontwaardigd gereageerd op een aanval in het oosten van Oekraïne op een wegblokkade van pro-Russische activisten. Bij de aanval van afgelopen nacht in Slavjansk zijn volgens de Russische tv-zender Russia 24 vijf mensen omgekomen, onder wie drie pro-Russische activisten.

Volgens Rusland getuigt het incident van een ''gebrek aan wil'' van de autoriteiten in Kiev om nationalisten en extremisten aan te pakken en te ontwapenen.

Verbaasd
Het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken is verbaasd dat er zo'n incident kan gebeuren na het akkoord van Genève van afgelopen donderdag. Toen spraken Rusland, de Europese Unie, de Verenigde Staten en Oekraïne af dat illegale gewapende groepen in Oekraïne moeten worden ontwapend.

Rusland dringt aan op strikte naleving van de afspraken om de situatie in het zuidoosten van Oekraïne te deëscaleren. Daar houden betogers overheidsgebouwen bezet.

Rechtse Sector
Volgens Rusland zitten gewapende mannen van de Rechtse Sector achter de aanval. Dat is een extreem-rechtse Oekraïens-nationalistische groep die een prominente rol speelde bij het vertrek van de pro-Russische president Janoekovitsj in februari. De groep zelf ontkent betrokkenheid bij de schietpartij.
De Russen buiten de situatie weer perfect uit. :P
Say what?
  zondag 20 april 2014 @ 14:07:59 #10
361691 DeJori
pi_139071753
WaterdrinkerP twitterde op zondag 20-04-2014 om 14:07:30 Avondklok ingesteld in Slovjansk. reageer retweet
pi_139072375
Blijft een gezellige tyfus bende!
Zonder wrijving geen glans
pi_139072426
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 13:58 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

De Russen buiten de situatie weer perfect uit. :P
Uitmuntende volksmennerij idd, Rusland zegt A te zullen doen, doet B en beschuldigt partij X er vervolgens van dat ze B doen :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 20 april 2014 @ 15:03:29 #13
361691 DeJori
pi_139073100
Zijn er eigenlijk mensen die serieus verwachtten dat beide zijden echt hun wapens zouden inleveren dan? :9
  zondag 20 april 2014 @ 15:26:07 #14
361691 DeJori
pi_139073619
Officiëel statement van Rusland.

quote:
Russian Foreign Ministry statement provocation near g.Slavyansk

932-20-04-2014

On the night of April 20 Slovyansk was broken Easter truce. The armed militants attacked the so-called "right sector" killed innocent civilians.

While residents of the attackers were captured car, which was found with weapons, maps, aerial photographs of the area, the symbolism of the "right sector."

The Russian side of the provocation militants angered that demonstrates the reluctance of the Kiev authorities to curb and disarm nationalists and extremists.

It is surprising that this tragedy happened after the signing April 17 Geneva Declaration on the results of the quadripartite meeting of representatives of Russia, the U.S., the EU and Ukraine, which calls to refrain from all acts of violence, intimidation and provocation.

Russia insists on the strict implementation of the Ukrainian party commitments to de-escalate the situation in the South-East of Ukraine.

http://translate.google.n(...)0B1C44257CC0002F4C26
  zondag 20 april 2014 @ 15:42:19 #15
361691 DeJori
pi_139074049
markmackinnon twitterde op zondag 20-04-2014 om 15:36:16 Ukraine's SBU now accusing Russia of staging a false-flag operation in Slavyansk. A "cynical provocation." reageer retweet
  zondag 20 april 2014 @ 16:00:20 #16
361691 DeJori
pi_139074528
GrahamWP_UK twitterde op zondag 20-04-2014 om 15:54:30 Press conference here starting soon http://t.co/3Id3K8vrxO reageer retweet
pi_139075190
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 16:00 schreef DeJori het volgende:
GrahamWP_UK twitterde op zondag 20-04-2014 om 15:54:30 Press conference here starting soon http://t.co/3Id3K8vrxO reageer retweet
Iets meer info had nuttig geweest in deze tweet, nu lijkt het net een zandzak uitverkoop :')
  zondag 20 april 2014 @ 16:22:16 #18
361691 DeJori
pi_139075239
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 16:20 schreef Nintex het volgende:

[..]

Iets meer info had nuttig geweest in deze tweet, nu lijkt het net een zandzak uitverkoop :')
Mijn fout, die gast staat buiten bij het ziekenhuis van Slaviansk :9 Waarschijnlijk officieel statement over het aantal doden en gewonden
pi_139075359
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 16:22 schreef DeJori het volgende:

[..]

Mijn fout, die gast staat buiten bij het ziekenhuis van Slaviansk :9 Waarschijnlijk officieel statement over het aantal doden en gewonden
Lees het ja, gezellig daar, roepen op tot interventie van Rusland en zien Yatsenyuk en Turchynov niet als mensen :')
  zondag 20 april 2014 @ 16:29:27 #20
361691 DeJori
pi_139075456

Iemand die die vlaggen herkent?

Edit: Links is de vlag van Oblast Donetsk in ieder geval.

Edit 2: En de vlag van de stad Slovjansk

Handig, google :@

[ Bericht 10% gewijzigd door DeJori op 20-04-2014 16:37:07 ]
  zondag 20 april 2014 @ 16:31:35 #21
322645 Voorschrift
See if I care
pi_139075515
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 16:29 schreef DeJori het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand die die vlaggen herkent?
Het hangt soms in wc's om je reet mee af te vegen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 20 april 2014 @ 17:05:07 #22
361691 DeJori
pi_139076616
GrahamWP_UK twitterde op zondag 20-04-2014 om 17:02:17 #Sloviansk feels pretty crazy at the moment. Man forcefully held down by police on street just now. #Ukraine #Russia http://t.co/QBZDftaVDG reageer retweet

Maar dan de reactie eronder :D

PatrickWard9 twitterde op zondag 20-04-2014 om 17:03:50 @GrahamWP_UK That happens I'm glasgow every day day mate usually takes more cops though reageer retweet
pi_139077215
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 13:30 schreef SureD1 het volgende:
Zo die dispatch 26 van Vice news had ik nog niet gezien (er is inmiddels ook een dispatch 27).

Een aantal zaken over 26:

De aanduiding 'mob' waar Meth bezwaar tegen maakte een paar topics geleden is meer dan gerechtvaardigd...jeetje zeg...

Heb je de aanval in Kiev op de presidentskandidaten gezien? Over mob gesproken.
  zondag 20 april 2014 @ 17:28:19 #24
361691 DeJori
pi_139077291
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 17:26 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Dat was ook een mob (Nederlandse vertaling is meute of gepeupel :? , dekt de lading niet echt). Sluit elkaar niet uit hoor :9
pi_139077540
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 15:42 schreef DeJori het volgende:
markmackinnon twitterde op zondag 20-04-2014 om 15:36:16 Ukraine's SBU now accusing Russia of staging a false-flag operation in Slavyansk. A "cynical provocation." reageer retweet
Dus de Russen zouden een pro-Russische wegversperring aanvallen?
  zondag 20 april 2014 @ 17:38:48 #27
361691 DeJori
pi_139077607
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 17:36 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Dus de Russen zouden een pro-Russische wegversperring aanvallen?
Dat beweert de SBU.

Ik zeg niet dat het zo is maar het is al vaker gebeurt in de geschiedenis, die false-flag operaties.
pi_139077674
Graham's youtube channel. De man post alles wat ie tegenkomt, zelfs een pissend varken...
https://www.youtube.com/user/gwplondon
Doet werk voor RT btw.
  zondag 20 april 2014 @ 17:42:56 #29
361691 DeJori
pi_139077727
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 17:41 schreef meth1745 het volgende:
Graham's youtube channel. De man post alles wat ie tegenkomt, zelfs een pissend varken...
https://www.youtube.com/user/gwplondon
Doet werk voor RT btw.
Hij spamt ook mijn twitterfeed vol (net als ik vandaag dit topic volgens mij :9 )
pi_139077788
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 17:38 schreef DeJori het volgende:

[..]

Dat beweert de SBU.

Ik zeg niet dat het zo is maar het is al vaker gebeurt in de geschiedenis, die false-flag operaties.
Meestal zonder doden aan de kant van de aanvallers (tenzij ze dode Poolse gevangen als "bewijs" achterlaten)
Misschien heeft de 10000 $ beloning per dode pro-Rus er iets mee te maken. (of was het 15000$?)
  zondag 20 april 2014 @ 17:49:06 #31
361691 DeJori
pi_139077895
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 17:45 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Meestal zonder doden aan de kant van de aanvallers (tenzij ze dode Poolse gevangen als "bewijs" achterlaten)
Misschien heeft de 10000 $ beloning per dode pro-Rus er iets mee te maken. (of was het 15000$?)
Ik vrees dat we er niet achter gaan komen in de komende dagen, of in ieder geval twee verschillende verhalen zullen blijven horen.
  zondag 20 april 2014 @ 17:52:20 #32
361691 DeJori
pi_139077986
Volgens mij is Graham in Oekraïne voor andere zaken dan journalistiek })

GrahamWP_UK twitterde op zondag 20-04-2014 om 17:48:07 1/2 If these guys on the barricades are getting paid, they are keeping it to themselves. Sasha is on a date with girlfriend but has no money reageer retweet
GrahamWP_UK twitterde op zondag 20-04-2014 om 17:49:31 2/2 I give 100UAH happily, Sasha made me tea, took care of me in barricades. Sasha is 24, from Sloviansk, has no job. #Ukraine reageer retweet
pi_139078080
Het visitekaartje van Dmytro Yarosh terugvinden is wel erg veel geluk. :')
pi_139078338
quote:
In Cold War Echo, Obama Strategy Writes Off Putin

WASHINGTON — Even as the crisis in Ukraine continues to defy easy resolution, President Obama and his national security team are looking beyond the immediate conflict to forge a new long-term approach to Russia that applies an updated version of the Cold War strategy of containment.

Just as the United States resolved in the aftermath of World War II to counter the Soviet Union and its global ambitions, Mr. Obama is focused on isolating President Vladimir V. Putin’s Russia by cutting off its economic and political ties to the outside world, limiting its expansionist ambitions in its own neighborhood and effectively making it a pariah state.

Mr. Obama has concluded that even if there is a resolution to the current standoff over Crimea and eastern Ukraine, he will never have a constructive relationship with Mr. Putin, aides said. As a result, Mr. Obama will spend his final two and a half years in office trying to minimize the disruption Mr. Putin can cause, preserve whatever marginal cooperation can be saved and otherwise ignore the master of the Kremlin in favor of other foreign policy areas where progress remains possible.
http://www.nytimes.com/20(...)smid=tw-nytimes&_r=0
pi_139079113
Dat is Obama's strategie met alles. "Oh shit, hier heeft de teleprompter geen antwoord op, laat ik me daar maar niet mee bezig houden."
  zondag 20 april 2014 @ 18:31:45 #36
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_139079856
komt een moment dat Poetin toch met de soldaten voor de dag moet komen, hij kan dit niet voortzetten met die bivakjongens tot Kiev
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_139080110
Synagoog aangevallen in Mykolaev
quote:
The Nikolayev Synagogue in Ukraine was reportedly firebombed by vandals at approximate 2 AM on Saturday morning, according to Chabad blog Shturem and closed-circuit footage of the attack, uploaded to YouTube at the weekend.

The footage was posted by Yisroel Gotlieb, son of the citys chief rabbi, Sholom Gotlieb.

One firebomb was thrown at the door of the synagogue, which was unoccupied at the time, and another was lobbed at a window, according to the blog.

The junior Gotleib told Shturem that miraculously a person passing by the shul was equipped with a fire extinguisher, and immediately put out the fire that had erupted, preventing massive damage.
http://www.algemeiner.com(...)emitic-flyers-video/

[ Bericht 50% gewijzigd door meth1745 op 20-04-2014 18:42:20 ]
  zondag 20 april 2014 @ 18:49:28 #38
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_139080799
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 18:31 schreef michaelmoore het volgende:
komt een moment dat Poetin toch met de soldaten voor de dag moet komen, hij kan dit niet voortzetten met die bivakjongens tot Kiev
Dan komt de NAVO ook hallo zeggen daar, de NAVO heeft evenveel recht tot ingrijpen daar als Rusland dat heeft.
  zondag 20 april 2014 @ 19:00:34 #39
323876 michaelmoore
pi_139081390
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 18:49 schreef ATan het volgende:

[..]

Dan komt de NAVO ook hallo zeggen daar, de NAVO heeft evenveel recht tot ingrijpen daar als Rusland dat heeft.
Dat doet de NAVO niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_139081691
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 18:31 schreef michaelmoore het volgende:
Lijkt me ook inderdaad, al vanaf het begin van de 'crisis' roepen Engelse journalisten dat het anders de meest dure 'zinloze' mobilisatie is sinds jaren. 40k troepen aan de grens houden, bevoorraden en oefeningen laten doen is geen goedkoop karwei. Als je dan ook nog eens al het logistieke werk daarbij optelt...
  zondag 20 april 2014 @ 19:17:50 #42
323876 michaelmoore
pi_139082215
:|W ;( WIe had dat nu gedacht

http://www.telegraaf.nl/b(...)schietpartij___.html

quote:
zo 20 apr 2014, 12:57
'Rusland zelf achter schietincident'
KIEV - Oekraïense nationalisten hebben zondag ontkend dat ze iets met een schietpartij te maken hebben in de Oost-Oekraïense stad Slavjansk.
Bij dat incident zijn volgens Rusland doden gevallen bij een controlepost, die werd bemand door pro-Russische Oekraïners.
  zondag 20 april 2014 @ 19:19:00 #43
192592 SureD1
pi_139082264
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 17:26 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Dat was ook een mob :)
pi_139082270
quote:
Dat de SBU zoiets zou zeggen? Iedereen ...
pi_139082654

Sinds wanneer draagt Pravy Sektor de armbanden van Svoboda? Was dat altijd al of is het een recente ontwikkeling?
http://www.faz.net/aktuel(...)sektor-12903451.html
pi_139083001
Oost Europese semi-Nazi's blijft raar om te zien. Misschien moeten we in plaats van geld een stapel geschiedenisboeken naar dat land sturen.
  zondag 20 april 2014 @ 19:52:04 #47
323876 michaelmoore
pi_139084469
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 19:31 schreef Nintex het volgende:
Oost Europese semi-Nazi's blijft raar om te zien. Misschien moeten we in plaats van geld een stapel geschiedenisboeken naar dat land sturen.
en toch zijn ze trots dat hun land Hitler heeft overwonnen, rare jongens die russen
  zondag 20 april 2014 @ 20:02:50 #48
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139085242
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 17:45 schreef meth1745 het volgende:

[..]

En $200.000 voor het ontzetten van een bezet gebouw.
The view from nowhere.
  zondag 20 april 2014 @ 20:09:55 #49
240100 ATan
pi_139085712
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 19:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat doet de NAVO niet
Want?
pi_139086076
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 19:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

en toch zijn ze trots dat hun land Hitler heeft overwonnen, rare jongens die russen
wie had het over russen?
  zondag 20 april 2014 @ 20:27:07 #51
361691 DeJori
pi_139086867
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:15 schreef meth1745 het volgende:

[..]

wie had het over russen?
Inderdaad. Volgens mij zijn er behoorlijk wat Oekraïners fout geweest in de Tweede Wereldoorlog.
  zondag 20 april 2014 @ 20:35:40 #52
361691 DeJori
pi_139087323
EuromaidanPR twitterde op zondag 20-04-2014 om 20:34:10 Breaking News: 8 p.m. in the Dobropol′skom district of Donetsk region, Ukrainian Marines were fired on. one attacker inj. Info to follow reageer retweet
Onder voorbehoud, want EuromaidanPR
  zondag 20 april 2014 @ 21:10:16 #53
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139088892
Der Spiegel correspondent Gregor Peter Schmitz interviews George Soros

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 20-04-2014 21:18:45 ]
The view from nowhere.
pi_139089344
quote:
Soros, de man die door veel conspiracy sites als één van de krachten achter de euromaidan opstand gezien wordt.
Uit een opinion van Soros op 26 feb:
quote:
I established the Renaissance Foundation in Ukraine in 1990 – before the country achieved independence. The foundation did not participate in the recent uprising, but it did serve as a defender of those targeted by official repression. The foundation is now ready to support Ukrainians’ strongly felt desire to establish resilient democratic institutions (above all, an independent and professional judiciary). But Ukraine will need outside assistance that only the EU can provide: management expertise and access to markets.
http://www.project-syndic(...)#6jaOm8oAovKkDqL0.99
In de top tien van landen waar zijn Open Society Foundations het meest actief zijn staan 6 voormalige Sovjet staten.
  zondag 20 april 2014 @ 21:32:03 #55
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139089946
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 21:19 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Soros, de man die door veel conspiracy sites als één van de krachten achter de euromaidan opstand gezien wordt.
Uit een opinion van Soros op 26 feb:

[..]

http://www.project-syndic(...)#6jaOm8oAovKkDqL0.99
In de top tien van landen waar zijn Open Society Foundations het meest actief zijn staan 6 voormalige Sovjet staten.
Zeker. Het gaat dan om de vraag:

Wie is goed en wie is fout?
The view from nowhere.
  zondag 20 april 2014 @ 22:37:44 #56
361691 DeJori
pi_139093334
Gaat een geruchten stroom op twitter rond over het arrest van journalist/activist (ligt aan wie je het vraagt) Irma Krat.

shustry twitterde op zondag 20-04-2014 om 20:36:07 Irma Krat is a journalist, activist from Kiev. Separatists interrogating her on suspicion of torture at #Slavyansk SBU building. #Ukraine reageer retweet
shustry twitterde op zondag 20-04-2014 om 22:34:32 I just reached Irma's friends in Kiev. They tried to talk her out of going to Slavyansk to report. Family still unaware of her "arrest" reageer retweet

GrahamWP_UK twitterde op zondag 20-04-2014 om 22:33:00 Clearly highly concerning news about Maidan activist Irma Krat detained here in #Sloviansk. http://t.co/jPWagoMAwT reageer retweet
Hier meer, met video:

http://lifenews.ru/news/131683
pi_139095858
quote:
She is accused of torturing and shooting soldiers antimaydanovtsev "Berkut" , - said the people's militia activist Paul .
Dat lijkt me een kansloze zaak... :')
Laat dat mens toch gaan.
  zondag 20 april 2014 @ 23:33:58 #58
361691 DeJori
pi_139096121
quote:
Separatisten vragen Rusland om wapens

De pro-Russische separatisten in Slovjansk (Slavjansk in het Russisch, red.) hebben Rusland opgeroepen om wapens te leveren. De zelfverklaarde burgemeester van het Oost-Oekraïense plaatsje, Vjatseslav Ponomarev, dreigde er zelfs mee de Oekraïense interim-minister van Binnenlandse Zaken dood te zullen schieten, wanneer die laatste naar het oosten van het land komt.

'Aan de Russische regering en aan Vladimir Vladimirovitsj (Poetin) (...) we vragen hulp. Als jullie geen vredestroepen kunnen sturen, lever ons dan wapens', verklaarde hij. Enkele uren eerder had hij nog geijverd voor de inzet van dergelijke troepen om 'de vreedzame bevolking' te verdedigen tegen Oekraïense troepen, die zelf kunnen rekenen op 'niet-dodelijk' logistieke hulp van de VS. 'Voor het ogenblik heeft Rusland nog niet geantwoord', zei hij nog.

'We hebben wapens nodig, we hebben er niet genoeg', aldus Ponomarev, want de Oekraïense militairen 'hebben een luchtmacht en tanks'. Ponomarev zei nog geen enkel direct contact met Moskou te hebben gehad.

Toen het Franse persagentschap AFP hem ondervroeg over het aangekondigde bezoek van de Oekraïense interim-minister van Binnenlandse Zaken, Arsen Avakov, zei hij droogweg: 'Als hij komt, zal ik hem zelf neerschieten (...) ik schud de hand niet van die nicht.'

Avakov zei zondag dat hij naar de oostelijke gebieden van zijn land zal gaan, om de eenheden van de Nationale Garde te inspecteren. Hij zei niet of het bezoek verband houdt met de schietpartij, waarbij volgens Kiev, hoewel het het incident als Russische propaganda omschreef, toch één dode viel. Volgens Moskou vielen er vijf dodelijke slachtoffers.
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)land-om-wapens.dhtml
Wanneer is dat bezoek van Avakov?
  zondag 20 april 2014 @ 23:42:30 #59
297168 Kikopuz
I like goats
pi_139096494
Kan iemand de luie lurker even updaten van wat er vannacht en vandaag is gebeurd (pwease? O-) )? Ik hoorde dat er een schietpartij was met een dode? Nog meer dingen gebeurd?
  zondag 20 april 2014 @ 23:45:09 #60
192592 SureD1
pi_139096594
quote:
14s.gif Op zondag 20 april 2014 23:42 schreef Kikopuz het volgende:
Kan iemand de luie lurker even updaten van wat er vannacht en vandaag is gebeurd (pwease? O-) )? Ik hoorde dat er een schietpartij was met een dode? Nog meer dingen gebeurd?
Onduidelijke schietpartij
Rusland is daar boos over
Pro-Russen willen wapens van echte Russen

Dat is het zo'n beetje
  zondag 20 april 2014 @ 23:45:24 #61
361691 DeJori
pi_139096608
quote:
14s.gif Op zondag 20 april 2014 23:42 schreef Kikopuz het volgende:
Dat weet niemand helemaal zeker: Russische persbureaus melden dat er vannacht doden en gewonden zijn gevallen bij een aanval op een pro-russische checkpoint in Oblast Donetsk. Sommigen zeggen dat het Pravyi Sector was, sommigen beweren dat er helemaal geen doden zijn gevallen en dat het false flag is.
  zondag 20 april 2014 @ 23:50:27 #62
297168 Kikopuz
I like goats
pi_139096790
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 23:45 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Onduidelijke schietpartij
Rusland is daar boos over
Pro-Russen willen wapens van echte Russen

Dat is het zo'n beetje
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 23:45 schreef DeJori het volgende:

[..]

Dat weet niemand helemaal zeker: Russische persbureaus melden dat er vannacht doden en gewonden zijn gevallen bij een aanval op een pro-russische checkpoint in Oblast Donetsk. Sommigen zeggen dat het Pravyi Sector was, sommigen beweren dat er helemaal geen doden zijn gevallen en dat het false flag is.
Ah oké, dat begint een beetje de mode te worden. Eerst iets melden en achteraf is het maar de vraag of het daadwerkelijk zo is.
pi_139097071
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 23:45 schreef DeJori het volgende:

[..]

Een journalist van Reuters had toch 2 lijken gezien? (bbc bericht dat je eerder postte)
en het reuters bericht uit vorig topic:
quote:
A Reuters cameraman at the scene said he saw the bodies of two local fighters, one with what appeared to be gunshot wounds to the head and face. One of the dead was dressed in camouflage fatigues, the other in civilian clothes.

In Kiev, the Interior Ministry said one person had been killed and three injured in an armed clash. It said police were trying to establish more details of what happened.

The deaths were the first in armed clashes in eastern Ukraine since the Geneva accord was signed on Thursday.
  zondag 20 april 2014 @ 23:59:07 #65
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139097117
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 23:33 schreef DeJori het volgende:
'Aan de Russische regering en aan Vladimir Vladimirovitsj (Poetin) (...) we vragen hulp. Als jullie geen vredestroepen kunnen sturen, lever ons dan wapens', verklaarde hij. Enkele uren eerder had hij nog geijverd voor de inzet van dergelijke troepen om 'de vreedzame bevolking' te verdedigen tegen Oekraïense troepen, die zelf kunnen rekenen op 'niet-dodelijk' logistieke hulp van de VS. 'Voor het ogenblik heeft Rusland nog niet geantwoord', zei hij nog.
Ze zullen in Moskou niet blij zijn, zo voor het blok gezet te worden. Als Moskou deze separatisten in de kou laat staan, is een kans dat het akkoord toch nog gestalte krijgt.
The view from nowhere.
  maandag 21 april 2014 @ 00:01:24 #66
361691 DeJori
pi_139097207
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 23:58 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Een journalist van Reuters had toch 2 lijken gezien? (bbc bericht dat je eerder postte)
Ja, en een dokter in het ziekenhuis beweert dat er alleen gewonden waren, wat dan weer laat twijfelen :9

GrahamWP_UK twitterde op zondag 20-04-2014 om 20:39:28 1/2 Just interviewed a senior doctor here in #Sloviansk who confirms he has seen one man with a bullet wound in leg. http://t.co/E2XxgHeWlz reageer retweet
GrahamWP_UK twitterde op zondag 20-04-2014 om 20:44:31 2 fingers raised by the doctor relate to the 2 victims in the hospital from last night's incident in #Sloviansk. http://t.co/hH07gDAxj5 reageer retweet
  maandag 21 april 2014 @ 00:02:02 #67
361691 DeJori
pi_139097242
pi_139097314
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 00:01 schreef DeJori het volgende:

[..]

Ja, en een dokter in het ziekenhuis beweert dat er alleen gewonden waren, wat dan weer laat twijfelen :9

GrahamWP_UK twitterde op zondag 20-04-2014 om 20:39:28 1/2 Just interviewed a senior doctor here in #Sloviansk who confirms he has seen one man with a bullet wound in leg. http://t.co/E2XxgHeWlz reageer retweet
GrahamWP_UK twitterde op zondag 20-04-2014 om 20:44:31 2 fingers raised by the doctor relate to the 2 victims in the hospital from last night's incident in #Sloviansk. http://t.co/hH07gDAxj5 reageer retweet
Dokters behandelen geen lijken.
  maandag 21 april 2014 @ 00:04:36 #69
361691 DeJori
pi_139097358
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 00:03 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Dokters behandelen geen lijken.
Ik ontken het ook niet he, maar er zijn mensen die dat wel doen.
pi_139097409
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 00:04 schreef DeJori het volgende:

[..]

Ik ontken het ook niet he, maar er zijn mensen die dat wel doen.
Die berichten heb ik niet gezien, bedoel je op twitter?
  maandag 21 april 2014 @ 00:10:18 #71
361691 DeJori
pi_139097594
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 00:05 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Die berichten heb ik niet gezien, bedoel je op twitter?
Ja, waren berichten van onder andere Euromaidan vanmiddag, maar ik zie nu dat zelfs de minister van binnenlandse zaken het heeft bekendgemaakt, en dat een link naar de website van Pravyi Sector waar een verklaring zou moeten staan op niets uitkomt.

Wordt volgens mij tijd om EuromaidanPR uit mijn lijst te pleuren.
pi_139097797
Zhirinovsky zal weinig vrienden overhouden na z'n laatste persconferentie.
http://www.dailymail.co.u(...)against-Ukraine.html
  maandag 21 april 2014 @ 00:17:57 #73
192592 SureD1
pi_139097919
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 00:15 schreef meth1745 het volgende:
Walgelijke man...hoe lang is die clown al actief in de politiek daar? Ook al twintig jaar of zo...
  maandag 21 april 2014 @ 00:26:19 #75
192592 SureD1
pi_139098193
quote:
Die droeftoeter is dus ook nog deputy speaker van de Doema...
  maandag 21 april 2014 @ 00:28:17 #76
361691 DeJori
pi_139098254
Mocht er nog enige twijfel over bestaan, hierbij de foto's van de doden van vanmiddag:

maandag 21 april 2014 @ 00:32:22 #77
192592 SureD1
pi_139098385
Er staat een gelijkaardige foto in het artikel van de daily mail dat Meth net postte..
  maandag 21 april 2014 @ 00:34:35 #78
361691 DeJori
pi_139098456
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 00:32 schreef SureD1 het volgende:
Er staat een gelijkaardige foto in het artikel van de daily mail dat Meth net postte..
Ik zie het nu ook ja, heb er langsgescrollt de eerste keer.
pi_139098484
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 00:26 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Die droeftoeter is dus ook nog deputy speaker van de Doema...
Dat zegt weinig: blijkbaar heeft elke partij één of meer deputy chairmen/deputies
https://en.wikipedia.org/(...)en_of_the_State_Duma

denk ik tenminste, vind er geen duidelijkheid over...
hij was het sinds 2000 voor de LDP
  maandag 21 april 2014 @ 00:40:13 #80
192592 SureD1
pi_139098645
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 00:35 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Dat zegt weinig: blijkbaar heeft elke partij één of meer deputy chairmen/deputies
https://en.wikipedia.org/(...)en_of_the_State_Duma

denk ik tenminste, vind er geen duidelijkheid over...
hij was het sinds 2000 voor de LDP
Net zoals als vice-presidenten van de Europese Commissie...die zijn er ook een hand vol
  maandag 21 april 2014 @ 00:54:41 #81
323876 michaelmoore
pi_139098994
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 00:28 schreef DeJori het volgende:
Mocht er nog enige twijfel over bestaan, hierbij de foto's van de doden van vanmiddag:

[ afbeelding ]
gewoon overhoop geschoten door de russen om een paar slachtoffers te hebben
pi_139099059
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 00:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

gewoon overhoop geschoten door de russen om een paar slachtoffers te hebben
Nazi's aan de ene kant, communisten aan de andere kant, privé legertje van Tymoshenko erbij, Berkut, de FSB, Kozakken, 'Self Defense' forces, Servische nationalisten, Oekraïense soldaten waarvan het niet duidelijk is bij welke club ze nu eigenlijk horen... met zekerheid zeggen dat de Russen het gedaan hebben is een voorbarige conclusie in deze situatie.
pi_139099134
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 00:58 schreef Nintex het volgende:

[..]

Nazi's aan de ene kant, communisten aan de andere kant, privé legertje van Tymoshenko erbij, Berkut, de FSB, Kozakken, 'Self Defense' forces, Servische nationalisten, Oekraïense soldaten waarvan het niet duidelijk is bij welke club ze nu eigenlijk horen... met zekerheid zeggen dat de Russen het gedaan hebben is een voorbarige conclusie in deze situatie.
Het lijkt Syrië wel....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_139099324
lol, een onverwacht resultaat bij google news voor Ukraine:
quote:
This measure includes violent crime and homicide rates. Indeed, in the latter category, the U.S. is tied at number 41 with turbulent countries like Ukraine and Lebanon. In the political terror sub-category, the U.S. ranks 80th, along with Venezuela, Indonesia and Cuba.
http://globalpublicsquare(...)ure-social-progress/ (CNN blog)
ben geen fan van de VS, maar wtf was de gebruikte definitie van political terror?! :D
pi_139099485
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 00:15 schreef meth1745 het volgende:
Die kill spoort um sowieso niet natuurlijk.
pi_139099521
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 01:11 schreef meth1745 het volgende:
lol, een onverwacht resultaat bij google news voor Ukraine:

[..]

http://globalpublicsquare(...)ure-social-progress/
ben geen fan van de VS, maar wtf was de gebruikte definitie van political terror?! :D
Nog niet zolang geleden was er een vrouwelijke senator(?) neergeschoten? Je hoort wel vaker over aanslagen op politici in de VS. De presidenten zijn daar ook al een aantal keer het slachtoffer van geweest, in JFK's geval was het zelfs dodelijk. Daarnaast heb je ook nog clubjes als de KKK die geweld niet uit de weg gaan.
  maandag 21 april 2014 @ 01:21:13 #89
192592 SureD1
pi_139099526
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 01:02 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het lijkt Syrië wel....
Of Joegoslavië for that matter, waar Arkans Tijgers en de harde kern van Rode Ster Belgrado huishielden...
pi_139099553
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 01:21 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Of Joegoslavië for that matter, waar Arkans Tijgers en de harde kern van Rode Ster Belgrado huishielden...
Welnee, qua gewonden en doden verloopt dit conflict nog hartstikke netjes.

Niet te vergelijken met Syrie of Joegoslavië.
  maandag 21 april 2014 @ 01:23:55 #91
192592 SureD1
pi_139099600
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 01:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Welnee, qua gewonden en doden verloopt dit conflict nog hartstikke netjes.

Niet te vergelijken met Syrie of Joegoslavië.
Nu nog wel ja..de vergelijking sloeg op de onduidelijkheid en veelheid van groepjes over en weer...
pi_139099654
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 01:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom nou weer een synagoog aanvallen.
Misschien een provocatie, maar met al de aandacht dat het fake pamflet gekregen heeft is het ook mogelijk dat sommige separatisten de Joodse gemeenschap mee verantwoordelijk stellen voor de negatieve publiciteit die het genereerde.
pi_139099723
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 01:23 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Nu nog wel ja..de vergelijking sloeg op de onduidelijkheid en veelheid van groepjes over en weer...
Er gaan gewoon niet veel doden en of gewonden vallen in dit conflict.

Heel misschien dat Oekraïne opgesplitst gaat worden.
pi_139099742
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 01:21 schreef Nintex het volgende:

[..]

Nog niet zolang geleden was er een vrouwelijke senator(?) neergeschoten? Je hoort wel vaker over aanslagen op politici in de VS. De presidenten zijn daar ook al een aantal keer het slachtoffer van geweest, in JFK's geval was het zelfs dodelijk. Daarnaast heb je ook nog clubjes als de KKK die geweld niet uit de weg gaan.
Ah, op die manier, da's mogelijk.
ik zou het rapport kunnen bekijken maar ben te lui momenteel.
pi_139099749
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 01:27 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Misschien een provocatie, maar met al de aandacht dat het fake pamflet gekregen heeft is het ook mogelijk dat sommige separatisten de Joodse gemeenschap mee verantwoordelijk stellen voor de negatieve publiciteit die het genereerde.
Hoe dan?
pi_139100017
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 01:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoe dan?
Hoe ze mee verantwoordelijk zijn? Dat zijn ze niet, ze waren zelf ook niet blij met de aandacht. Maar ik acht het mogelijk dat sommigen zoiets denken.
pi_139100041
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 01:47 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Hoe ze mee verantwoordelijk zijn? Dat zijn ze niet, ze waren zelf ook niet blij met de aandacht. Maar ik acht het mogelijk dat sommigen zoiets denken.
Naja, wat zijn de argumenten van de mensen die zoiets denken?

Bedoel, zelfs de meest achterlijke gedachtes zijn meestal wel onderhevig aan bepaalde argumenten. Maar zover ik weet hebben de Joden niets te maken met dit conflict toch?
pi_139100467
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 01:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Naja, wat zijn de argumenten van de mensen die zoiets denken?

Bedoel, zelfs de meest achterlijke gedachtes zijn meestal wel onderhevig aan bepaalde argumenten. Maar zover ik weet hebben de Joden niets te maken met dit conflict toch?
Die pamfletten domineren het nieuws over Donetsk al een week. Sommige rabijnen hebben gesuggereerd dat het misschien splintergroepen van de separatisten waren die wat wilden bijverdienen. Er wordt zoveel geschreven, en mensen letten niet altijd op wie wat gezegd heeft. Een zondebok zoeken is human nature...

Net zoals buitenlands protest tegen zwarte piet in Nederland spanningen zou kunnen veroorzaken.
  maandag 21 april 2014 @ 10:04:48 #100
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_139102730
quote:
'Russisch paspoort voor Russischtaligen'

Russisch-sprekende mensen in republieken van de voormalige Sovjet-Unie kunnen in de toekomst makkelijker het Russische staatsburgerschap krijgen.

President Vladimir Poetin heeft daartoe maandag een aantal wetswijzigingen goedgekeurd.

De veranderingen volgen op de spanningen in buurland Oekraïne waar veel Russisch-sprekende mensen wonen. Een deel van hen wil zich afscheiden van Oekraïne en zich aansluiten bij Rusland.
Say what?
pi_139103522
quote:
Ukraine Boosts Russian Gas Imports as Prepayment Threat Looms

Ukraine is boosting natural-gas imports from Russia to the highest in 10 weeks after President Vladimir Putin gave the country one month to resume payments or have to start prepaying for the fuel.

Ukraine imported almost 115 million cubic meters of gas from Russia on April 19, the most since Feb. 5, preliminary data from the Russian Energy Ministry’s CDU-TEK unit show. That compares with 40 million cubic meters on April 16, before Putin’s statement. The daily average in April last year was about 49 million cubic meters, according to Ukrainian Energy Ministry data.

Gazproms contract signed with Ukraine in 2009 stipulates a move to advance payments if the country falls behind on paying for supplies.
http://www.bloomberg.com/(...)nt-threat-looms.html
  maandag 21 april 2014 @ 10:58:38 #102
361691 DeJori
pi_139103772
quote:
Het onvermogen van het Oekraïense leger om zich te verweren tegen eigen burgers blijft me verbazen.
  maandag 21 april 2014 @ 10:59:17 #103
192592 SureD1
pi_139103782
quote:
Interessant weer om te zien..alles mag gefilmd worden tot er zo'n gast in zo'n typisch bruin met groen uniform opduikt, dan mag er niet gefilmd worden...
  maandag 21 april 2014 @ 11:01:21 #104
192592 SureD1
pi_139103827
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 10:58 schreef DeJori het volgende:

[..]

Het onvermogen van het Oekraïense leger om zich te verweren tegen eigen burgers blijft me verbazen.
Nou ja, de Conventie van Genève verbiedt dat er op burgers geschoten wordt. Het blijkt weer, net als op de Krim dat ze hun slagpennen inleveren als er met hun gesproken wordt..ik ben benieuwd wat ze te horen krijgen, beloftes of dreigementen?
  maandag 21 april 2014 @ 11:02:57 #105
361691 DeJori
pi_139103872
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 11:01 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Nou ja, de Conventie van Genève verbiedt dat er op burgers geschoten wordt. Het blijkt weer, net als op de Krim dat ze hun slagpennen inleveren als er met hun gesproken wordt..ik ben benieuwd wat ze te horen krijgen, beloftes of dreigementen?
Zie je het al voor je dat we met een groepje mensen een colonne pantservoertuigen stoppen en dat ze hun vuurwapens inleveren? :9 Ik zeg niet dat ze het makkelijk hebben maar je merkt wel dat het Oekraïense leger niet uitblinkt in professionaliteit.
  maandag 21 april 2014 @ 11:03:50 #106
361691 DeJori
pi_139103896
lalpert1 twitterde op maandag 21-04-2014 om 11:02:20 US VP Joe Biden in Kiev Monday for meetings on stabilizing #Ukraine's economy and upcoming elections http://t.co/hS9JewNoYc reageer retweet
  maandag 21 april 2014 @ 11:07:08 #107
361691 DeJori
pi_139103958
Dit staat als Breaking News op de BBC website, maar dat was toch allang bekend?

quote:
Russia says Kiev 'breaking accord'
Breaking news

Russian foreign minister accuses Kiev authorities of breaking last week's Geneva accord on resolving Ukraine crisis

More to follow.
Gisteren heeft het Kremlin al een officieel statement naar buiten gebracht...
  maandag 21 april 2014 @ 11:22:38 #108
192592 SureD1
pi_139104282
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 11:02 schreef DeJori het volgende:

[..]

Zie je het al voor je dat we met een groepje mensen een colonne pantservoertuigen stoppen en dat ze hun vuurwapens inleveren? :9 Ik zeg niet dat ze het makkelijk hebben maar je merkt wel dat het Oekraïense leger niet uitblinkt in professionaliteit.
APC's zijn ook niet gemaakt voor crowd control. Ze hebben, als ze de waarheid spreken, geen tot zeer onduidelijke orders. Zo'n commandant van zo'n colonne zal niks doen tenzij hij duidelijke orders heeft, op dat niveau zijn de officieren niet gewend om voor zichzelf na te denken (dat drammen ze eruit namelijk). Zo'n eerste luitenant of kapitein heeft geen zin om in zijn eentje verantwoordelijk te zijn voor een zeer ernstige escalatie. (Gelukkig zijn er, zoals het verhaal van James Blunt duidelijk maakt ook militairen die wel voor zichzelf nadenken en die zelfs domme orders naast zich neer leggen).

Granaatwerpers met traangasgranaten zou al helpen, dan laat je ze niet dichtbij komen...onze CV-90's hebben (rook)granaatwerpers wellicht dat daar ook traangaspatronen in kunnen. Deze oude sovjetbeestjes maken nog rookgordijnen op de oude manier...dmv olie...

[ Bericht 0% gewijzigd door SureD1 op 21-04-2014 11:33:26 ]
  maandag 21 april 2014 @ 11:25:04 #109
192592 SureD1
pi_139104348
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 11:07 schreef DeJori het volgende:
Dit staat als Breaking News op de BBC website, maar dat was toch allang bekend?

[..]

Gisteren heeft het Kremlin al een officieel statement naar buiten gebracht...
Dat ze niet happy waren ja, dit is een officieel statement dat ze ervan uitgaan dat het akkoord gebroken is (wat hun het recht geeft om hun verplichtingen onder het akkoord op te schorten). Dit statement is juridisch significant en daarom wel een 'breaking news' banner waard!
pi_139105641
quote:
Ukraine conflict: Fatal Sloviansk attack to be investigated

Ukraine says it will launch an investigation into a fatal shooting in the east of the country which has raised tension with Russia further.

At least three people died in the raid on a checkpoint manned by pro-Russian separatists near the town of Sloviansk.

The incident came as pro-Russian groups continued to occupy government buildings, defying a deal to leave.
  maandag 21 april 2014 @ 12:13:06 #111
192592 SureD1
pi_139105678
Achtergrond over 'the green men'

http://www.nytimes.com/20(...)-to-russia.html?_r=0
  maandag 21 april 2014 @ 12:17:47 #112
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_139105806
quote:
Lavrov: Kiev laat het afweten

maandag 21 apr 2014, 11:30 (Update: 21-04-14, 11:47)

De regering in Kiev doet niets om extremisten tegen te houden. Dat heeft de Russische minister van Buitenlandse Zaken Lavrov gezegd. Demonstranten in Kiev kunnen volgens hem gewoon hun gang gaan en dat is tegen de afspraken die afgelopen week in Genève zijn gemaakt.

Lavrov heeft ook uitgehaald naar de Verenigde Staten. Hij vindt dat Washington verantwoordelijkheid moet nemen voor het gedrag van de Oekraïense regering en zich minder druk moet maken over het stellen van ultimatums aan Rusland.

De Russische minister reageerde ook op de schietpartij van gisteren in de Oost-Oekraïense stad Slavjansk, bij een wegblokkade van pro-Russische seperatisten.

Woedend
Volgens Lavrov laat deze misdaad zien dat de regering in Kiev niet van plan is om extremisten tegen te houden. Rusland is woedend over het incident en zegt dat de afspraken die in Genève zijn gemaakt, worden geschonden.

Bij de schietpartij in Slavjansk zouden zeker vijf mensen zijn omgekomen.
Say what?
pi_139106757
Volgens de zelfverklaarde burgemeester van Slavjansk is een visitekaartje van Pravy Sektor wat in de (tot de grond toe afgebrande) auto's betrokken bij de aanslag hét bewijs dat die groepering die actie op z'n geweten heeft. Uiteindelijk is de hashtag #ВизиткаЯроша, waarin dat statement belachelijk werd gemaakt, trending topic geworden op twitter in Oekraïne en Rusland. In onderstaande link nog wat meer info.
http://www.news-republic.(...)4&articleid=21919482
  maandag 21 april 2014 @ 12:50:09 #114
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_139106758
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 10:58 schreef DeJori het volgende:

[..]

Nou ja, je hebt te maken met een leger waarvan de dreiging van geweldsuitoefening niet meer geloofwaardig is (want anders krijgen ze het Russische leger op hun dak). Een leger dat gedemoraliseerd is, inadequaat uitgerust is voor crowd control (zoals SureD1 ook al opmerkt), slecht betaald wordt (makkelijk omkoopbaar) en slecht geleid wordt. Het is een behoorlijk ongelijke strijd.
Je ziet trouwens ook weer de bivakmutsen opduiken aan het einde van de video om alles in goede banen te leiden. Echt als er nog mensen zijn die durven te beweren dat er geen Russische militaire of paramilitaire eenheden opereren in Oost-Oekraïne |:(
pi_139106816
quote:
Rusland sluit vier Oekraïense banken op de Krim

Na de omstreden aanhechting van de Krim heeft Rusland vier Oekraïense banken op het schiereiland gesloten. De financiële instellingen kwamen hun verplichtingen niet na. Dat deelde de centrale bank vandaag in Moskou mee.

Klanten hadden geklaagd dat ze geen geld konden afhalen noch overschrijven. Rusland heeft de Krim-bewoners gegarandeerd dat tegoeden tot 700.000 roebel (ongeveer 14.200 euro) per rekening door de staat beschermd zijn.

De overige Oekraïense banken op het van Kiev afvallige schiereiland mogen tot 1 januari 2015 ook zonder Russische licentie werken, zei vicedirecteur Michail Soechov van de centrale bank. Voorwaarde is echter dat ze al hun verplichtingen nakomen. Er zijn reeds aanvragen van Oekraïense banken die aan de slag willen blijven op de Krim. Tegen eind april willen Russische banken er bovendien meer dan 200 filialen openen.
Ура для россии
pi_139106914
MaximEristavi twitterde op maandag 21-04-2014 om 12:53:23 Ukraine flag is back on the top of Crimea Tatars parl in Simferopol - Majlis spox Lilia Muslieva reageer retweet
MaximEristavi twitterde op maandag 21-04-2014 om 12:21:01 At Crimea Tatars parl in Simferopol: building is attacked by pro-Russia militia, some Tatars beaten, no police - local media reageer retweet
pi_139107802
quote:
Paspoort laten zien om te bewijzen dat je geen buitenlander bent. Het contrast met Euromaidan kon niet groter zijn.
Foreigners join pro-European protests
quote:
Zhvania is just one of hundreds of Georgians, Belarusians, and other post-Soviet neighbors who have traveled to Ukraine in recent weeks...
The influx has included politicians, including former Georgian President Mikheil Saakashvili and Moldovan ex-Prime Minister Vlad Filat...
Young Belarusian activists have streamed into Ukraine to share in the Euromaidan events...
...we see oligarchs putting big money into supporting it, we see companies allowing their employees to take time off to participate in the protests.
http://www.rferl.org/cont(...)ghbors/25204027.html
quote:
He put up a blue tent in front of the central post office and hung out simple signs that said “International Tent” and “We Speak English.”
Some 200 citizens of different countries showed up in his tent last weekend.
http://www.kyivpost.com/c(...)al-event-334091.html
quote:
Hundreds of foreigners have expressed their support already, dozens have become a part of it by cooking food, constructing barricades and guarding the Euromaidan at night, according to organizers
http://www.kyivpost.com/c(...)-updates-333857.html
  maandag 21 april 2014 @ 13:40:54 #118
104871 remlof
Europees federalist
pi_139108008
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 12:13 schreef SureD1 het volgende:
Achtergrond over 'the green men'

http://www.nytimes.com/20(...)-to-russia.html?_r=0
Haha, dezelfde Ruski's overal:

maandag 21 april 2014 @ 14:10:43 #119
192592 SureD1
pi_139108734
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:33 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Paspoort laten zien om te bewijzen dat je geen buitenlander bent. Het contrast met Euromaidan kon niet groter zijn.
Foreigners join pro-European protests

[..]

http://www.rferl.org/cont(...)ghbors/25204027.html

[..]

http://www.kyivpost.com/c(...)al-event-334091.html

[..]

http://www.kyivpost.com/c(...)-updates-333857.html
Maar dat werd niet onder stoelen of banken gestoken hè Meth? Hier gaat het om het feit dat het aan de pro-Russische kant bij hoog en laag wordt volgehouden dat ze locals zijn...als er mensen waren die riepen dat ze uit Rusland kwamen en hun vrienden in Oost-Ukraïne zouden komen bijstaan dan zou ik daar een stuk minder problemen mee hebben, tenzij het Russische troepen zouden zijn, want dan heb je een interventie en een overtreding van 2(4) HVN aan je fiets hangen....
  maandag 21 april 2014 @ 14:20:52 #120
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_139109042
absurd dat de misdadigers in Kiev zich niet eens houden aan het geneve accoord, waar Rusland zich nota bene zo ruimhartig heeft opgesteld. Nu dat duidelijk is dat de zogenaamde regering in Kiev de accoorden aan hun laars lapt wordt het tijd dat er een veroordeling van de VN komt en dat er sancties komen tegen de Oekraine, als dit niet gebeurt, is het volledig legitiem en hoog tijd dat de Russen de controle over dat land overnemen.
pi_139109093
Wtf
pi_139109103
Je mist een PI?
  maandag 21 april 2014 @ 14:32:23 #123
323876 michaelmoore
pi_139109314
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 14:20 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
absurd dat de misdadigers in Kiev zich niet eens houden aan het geneve accoord, waar Rusland zich nota bene zo ruimhartig heeft opgesteld. Nu dat duidelijk is dat de zogenaamde regering in Kiev de accoorden aan hun laars lapt wordt het tijd dat er een veroordeling van de VN komt en dat er sancties komen tegen de Oekraine, als dit niet gebeurt, is het volledig legitiem en hoog tijd dat de Russen de controle over dat land overnemen.
de Russen hebben daer in Kiev niets te zoeken , net als de Duitsers hier niet
pi_139109426
quote:
Matige troll.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 21 april 2014 @ 14:50:15 #125
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_139109776
Nog een stukje over Poetin's populistische vrienden in Europa en hun onderlinge verschillen:

http://www.economist.com/(...)ussias-friends-black
pi_139110418
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 14:10 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Maar dat werd niet onder stoelen of banken gestoken hè Meth? Hier gaat het om het feit dat het aan de pro-Russische kant bij hoog en laag wordt volgehouden dat ze locals zijn...als er mensen waren die riepen dat ze uit Rusland kwamen en hun vrienden in Oost-Ukraïne zouden komen bijstaan dan zou ik daar een stuk minder problemen mee hebben, tenzij het Russische troepen zouden zijn, want dan heb je een interventie en een overtreding van 2(4) HVN aan je fiets hangen....
Ik dacht dat we dat soort zaken in eerdere topics al gezien hadden. Bijvoorbeeld het interview met één van de bezetters in Donetsk op de Russische radio. En net nog in het stuk in de NY Times dat je postte.
quote:
Over the course of several hours, several of them told bystanders in the sympathetic crowd that they were Russians. They allowed themselves to be photographed with local girls, and drove an armored personnel carrier in circles to please the crowd.
Maar het verschil is dat het telkens wordt aangegrepen als bewijs dat Moskou achter de opstand zit, terwijl dat bij Euromaidan nauwelijks gezegd werd. Nochtans was de Westerse steun voor Yatsenyuk overduidelijk reeds voor Euromaidan op gang kwam, kijk bvb naar de Yatsenyuk Foundation, met als partners ondermeer de NAVO, USA State Department, National Endowment for Democracy, Chatham House, de Black Sea Trust en de Poolse overheid.
pi_139110807
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 14:50 schreef JimmyJames het volgende:
Nog een stukje over Poetin's populistische vrienden in Europa en hun onderlinge verschillen:

http://www.economist.com/(...)ussias-friends-black
registratie vereist...

Hier thread over Right Sektor op een sympathisanten forum:
New heroes of Ukraine. Nationalists in Ukraine uprising. Right Sector.
http://www.stormfront.org/forum/t1025158/

Ukraine thread (user "Client" is een nationalist die meedeed aan de protesten in Kiev.. )
http://www.stormfront.org/forum/t414368-280/
  maandag 21 april 2014 @ 15:31:57 #128
192592 SureD1
pi_139111021
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 15:11 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ik dacht dat we dat soort zaken in eerdere topics al gezien hadden. Bijvoorbeeld het interview met één van de bezetters in Donetsk op de Russische radio. En net nog in het stuk in de NY Times dat je postte.

[..]

Maar het verschil is dat het telkens wordt aangegrepen als bewijs dat Moskou achter de opstand zit, terwijl dat bij Euromaidan nauwelijks gezegd werd. Nochtans was de Westerse steun voor Yatsenyuk overduidelijk reeds voor Euromaidan op gang kwam, kijk bvb naar de Yatsenyuk Foundation, met als partners ondermeer de NAVO, USA State Department, National Endowment for Democracy, Chatham House, de Black Sea Trust en de Poolse overheid.
Het gaat erom of die Russen militairen zijn, als dat zo is, is er een probleem...
  maandag 21 april 2014 @ 15:41:14 #129
322645 Voorschrift
See if I care
pi_139111287
Ik snap niet dat er nog steeds mensen zijn die de Russische insteek hier lopen te verdedigen. Alsof je de Nazi overname van Sudetenland verdedigt anno 2014.

Dat 'heim ins reich' gedoe moet je toch niet willen?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_139111387
quote:
15s.gif Op maandag 21 april 2014 15:41 schreef Voorschrift het volgende:
Ik snap niet dat er nog steeds mensen zijn die de Russische insteek hier lopen te verdedigen. Alsof je de Nazi overname van Sudetenland verdedigt anno 2014.

Die figuren laten zich verleiden door Russische propaganda.

Weg-met-ons in zijn ergste vorm.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 21 april 2014 @ 15:46:47 #131
322645 Voorschrift
See if I care
pi_139111457
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 15:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die figuren laten zich verleiden door Russische propaganda.

Weg-met-ons in zijn ergste vorm.
Je moet toch wel een enorme josti zijn wil je dat gelul uit het Kremlin serieus nemen. :')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_139111535
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 15:46 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Je moet toch wel een enorme josti zijn wil je dat gelul uit het Kremlin serieus nemen. :')
En dan nog. Niks mis met wat gezonde zelfreflectie, maar er kan weinig twijfel bestaan over wie de bad guys zijn in deze.

Hint: het is niet het westen.
pi_139111629
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 15:31 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Het gaat erom of die Russen militairen zijn, als dat zo is, is er een probleem...
De enige waarvan we naam en beelden in actie hebben, de man die zich voorstelde als een luitenant kolonel van het Russische leger, blijkt Igor Bezler, een begrafenisondernemer uit Horlivka te zijn. Volgens de SBU een "sleeper agent" van de GRU.
Dan is er Igor Ivanovich Strelkov, die zou geïdentificeerd zijn op foto's, maar de SBU wanted poster toont naar het schijnt een tekening.
  maandag 21 april 2014 @ 15:53:48 #134
322645 Voorschrift
See if I care
pi_139111639
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 15:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dan nog. Niks mis met wat gezonde zelfreflectie, maar er kan weinig twijfel bestaan over wie de bad guys zijn in deze.

Sterker nog, het handelen van het Westen is eerder absurd absent te noemen. Laat staan dat het een reden voor het Kremlin moet zijn om de Oekraïne te annexeren danwel destabiliseren.

Maar goed, zal allemaal wel. Genoeg gekkies hier die meegaan in de gedachte.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 21 april 2014 @ 15:55:01 #135
322645 Voorschrift
See if I care
pi_139111678
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 15:53 schreef meth1745 het volgende:

[..]

De enige waarvan we naam en beelden in actie hebben, de man die zich voorstelde als een luitenant kolonel van het Russische leger, blijkt Igor Bezler, een begrafenisondernemer uit Horlivka te zijn. Volgens de SBU een "sleeper agent" van de GRU.
Dan is er Igor Ivanovich Strelkov, die zou geïdentificeerd zijn op foto's, maar de SBU wanted poster toont naar het schijnt een tekening.
Ja joh, al die zwaarbewapende militairen zijn simpele straatarme boeren die toevallig nog modern wapentuig en uitrusting hadden liggen op zolder.

Denk toch na man. :')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 21 april 2014 @ 15:58:55 #136
323876 michaelmoore
pi_139111805
quote:
zo, speciaal aangemeld op FOK om Rusland te steunen ??
pi_139111835
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 15:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mening in Oost-oekraine:
quote:
driekwart is voor toetreding tot de Euraziatische vrijhandelszone zoals voorgesteld door Moskou, en slechts een tiende voor de toetreding tot de EU.

Bijzonder duidelijk is het gebrek aan enthousiasme voor de nieuwe machthebbers in Kiev: 74 procent van de respondenten noemt Oleksandr Toertsjinov een onwettige president; 72,1 procent vindt hetzelfde van de interim-regering van Arseni Jatsenjoek.
http://www.deredactie.be/(...)nd/1.1944494#757Live
En die regering tekent meteen een verdrag met de EU, voor heel Oekraine...
  maandag 21 april 2014 @ 16:00:58 #138
322645 Voorschrift
See if I care
pi_139111872
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 15:59 schreef meth1745 het volgende:

[..]

[..]

Een handelsverdag, nou moe, te wapen!

:')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 21 april 2014 @ 16:01:13 #139
104871 remlof
Europees federalist
pi_139111884
quote:

De rechts-populisten in de EU vinden het anders prima.

PVV: Nederland moet over Oekraïne geen confrontatie aangaan met Rusland
  maandag 21 april 2014 @ 16:02:25 #140
322645 Voorschrift
See if I care
pi_139111930
quote:
15s.gif Op maandag 21 april 2014 16:01 schreef remlof het volgende:

[..]

De rechts-populisten in de EU vinden het anders prima.

PVV: Nederland moet over Oekraïne geen confrontatie aangaan met Rusland
Dat is wat anders dan pro-Russisch zijn, maar a la ik gun je momentje.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 21 april 2014 @ 16:03:30 #141
104871 remlof
Europees federalist
pi_139111973
quote:
2s.gif Op maandag 21 april 2014 16:02 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Lees mee:

In toekomstige onderhandelingen zal door alle partijen bereidheid moeten worden getoond om de Russische belangen te erkennen en daar rekening mee te houden.
  maandag 21 april 2014 @ 16:04:16 #142
322645 Voorschrift
See if I care
pi_139112000
quote:
7s.gif Op maandag 21 april 2014 16:03 schreef remlof het volgende:

[..]

Lees mee:

In toekomstige onderhandelingen zal door alle partijen bereidheid moeten worden getoond om de Russische belangen te erkennen en daar rekening mee te houden.
Ja onzinnig, ik zei toch; ik gun je je momentje.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_139112040
quote:
2s.gif Op maandag 21 april 2014 16:02 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Subversieve elementen, VS. In het geval van oorlog zit er niets anders op dan die hele club opsluiten.
pi_139112107
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 15:59 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Mening in Oost-oekraine:

[..]

Oh geen zorgen, wat mij betreft zoeken die arme sloebers het maar uit dat stinkland. En laat ze vooral uit de EU.

Maar dan nog zijn wij de good guys.
  maandag 21 april 2014 @ 16:07:10 #145
322645 Voorschrift
See if I care
pi_139112109
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 16:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Subversieve elementen, VS. In het geval van oorlog zit er niets op dan die hele club opsluiten.
Ach EU en oorlog, vergeet het maar.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_139112223
quote:
10s.gif Op maandag 21 april 2014 16:07 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Poetin lacht zich rot om de verdeeldheid in Europa.
  maandag 21 april 2014 @ 16:11:24 #147
322645 Voorschrift
See if I care
pi_139112247
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 16:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Precies, de enige waar hij eventueel naar luistert zit in D.C.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 21 april 2014 @ 16:12:03 #148
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139112269
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 16:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar is deze meneer toch voor gekomen, een sterk leider die europa op de kaart zou zetten..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_139112293
quote:

[..]

Lees mee:

Wat stel jij dan voor? Een realistische oplossing, dus geen geneuzel van constructief overleg dit en diplomatie dat.
  maandag 21 april 2014 @ 16:13:00 #150
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139112308
quote:

[..]

De EU kon een landje als Servie nog niet terug in het hok zetten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_139112395
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 16:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Daar is deze meneer toch voor gekomen, een sterk leider die europa op de kaart zou zetten..
[ afbeelding ]
Er is juist heel bewust voor zo'n natte krant als Van Rompuy gekozen. Anders was eurosceptisch Europa direct in de gordijnen gevlogen.
  maandag 21 april 2014 @ 16:14:51 #152
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_139112396
quote:

[..]

Lees mee:

Dat is niet zo gek toch? Natuurlijk moet daar rekening mee gehouden worden.
  maandag 21 april 2014 @ 16:49:11 #153
192592 SureD1
pi_139113716
Weer gesodemieter in Sloviansk, twee pro-Russen dood uit de rivier gevist:

http://www.nytimes.com/20(...)ner=rss&emc=rss&_r=0
  maandag 21 april 2014 @ 17:01:03 #154
240100 ATan
pi_139114103
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 16:49 schreef SureD1 het volgende:
Weer gesodemieter in Sloviansk, twee pro-Russen dood uit de rivier gevist:

http://www.nytimes.com/20(...)ner=rss&emc=rss&_r=0
Stabwounds. Geeneens geweervuur. Het ging om militanten overigens.
pi_139114136
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 16:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er is juist heel bewust voor zo'n natte krant als Van Rompuy gekozen. Anders was eurosceptisch Europa direct in de gordijnen gevlogen. opgeruimd.
En zo is het.
pi_139114308
De EU gaat denk ik binnen niet al te lange tijd een hele andere vorm krijgen. Het risico dat de UK eruit stapt lijkt me 'te groot' voor de bureaucraten in Brussel dat ze zich zullen moeten aanpassen aan wat met name Cameron en Merkel willen. Doen ze dat niet dan moeten ze onderhandelen met Nigel Farrage, die direct een streep door de EU plannen zet.

Frankrijk stelt al geen donder meer voor dus zonder de UK is de EU eigenlijk Duitsland en haar provincies (Nederland, België, Luxemburg, Oostenrijk) + Scandinavië die Zuid Europese landen moeten subsidiëren.
  maandag 21 april 2014 @ 17:09:47 #157
192592 SureD1
pi_139114345
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 17:01 schreef ATan het volgende:

[..]

Stabwounds. Geeneens geweervuur. Het ging om militanten overigens.
Right sector krijgt wel de schuld...
  maandag 21 april 2014 @ 17:11:41 #158
192592 SureD1
pi_139114406
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 17:08 schreef Nintex het volgende:
De EU gaat denk ik binnen niet al te lange tijd een hele andere vorm krijgen. Het risico dat de UK eruit stapt lijkt me 'te groot' voor de bureaucraten in Brussel dat ze zich zullen moeten aanpassen aan wat met name Cameron en Merkel willen. Doen ze dat niet dan moeten ze onderhandelen met Nigel Farrage, die direct een streep door de EU plannen zet.

Frankrijk stelt al geen donder meer voor dus zonder de UK is de EU eigenlijk Duitsland en haar provincies (Nederland, België, Luxemburg, Oostenrijk) + Scandinavië die Zuid Europese landen moeten subsidiëren.
Farage is voor de bühne.. De gevestigde orde in het UK weet ook wel dat de EU en het UK tot elkaar veroordeeld zijn.. Het UK gaat er aan onderdoor als ze uit de EU stappen...

Een nieuwe 'koude oorlog' leidt eerder tot (veel) meer integratie dan tot minder...
  maandag 21 april 2014 @ 17:24:09 #159
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_139114820
mfa_russia twitterde op maandag 21-04-2014 om 16:01:35 #Lavrov: We view attacks by armed militants in southeastern #Ukraine as attempts to provoke a civil war reageer retweet
mfa_russia twitterde op maandag 21-04-2014 om 16:02:12 #Lavrov: Russia is increasingly called upon to save southeastern #Ukraine from chaos. We are in a very difficult position @osce_ru @RF_OSCE reageer retweet
mfa_russia twitterde op maandag 21-04-2014 om 16:08:36 #Lavrov: Firing at unarmed people at a Slavyansk checkpoint on Easter Sunday is beyond understanding @osce reageer retweet
mfa_russia twitterde op maandag 21-04-2014 om 16:08:58 #Lavrov: By all accounts, Kiev is unable or maybe unwilling to control the extremists who are still calling the shots reageer retweet
Ze hoeven straks iig geen rechtvaardiging meer te verzinnen om even orde op zaken te komen stellen..
pi_139115138
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 17:11 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Farage is voor de bühne.. De gevestigde orde in het UK weet ook wel dat de EU en het UK tot elkaar veroordeeld zijn.. Het UK gaat er aan onderdoor als ze uit de EU stappen...

Een nieuwe 'koude oorlog' leidt eerder tot (veel) meer integratie dan tot minder...
quote:
Asked about whether Britain could quit the European Convention On Human Rights, Mr Cameron said: “It may be that that is where we end up.

“I’m less interested in which convention we are signed up to. As Prime Minister, I want to know I can keep our country safe.
http://www.express.co.uk/(...)ledges-David-Cameron
Ondertekening van de Conventie is één van de Copenhagen criteria voor lidmaatschap van de EU.
  maandag 21 april 2014 @ 17:37:50 #161
192592 SureD1
pi_139115239
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 17:35 schreef meth1745 het volgende:

[..]

[..]

http://www.express.co.uk/(...)ledges-David-Cameron
Ondertekening van de Conventie is één van de Copenhagen criteria voor lidmaatschap van de EU.
Ook voor de bühne...de man gaat een verkiezing verliezen als hij niet zo praat...
pi_139116168
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 17:37 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ook voor de bühne...de man gaat een verkiezing verliezen als hij niet zo praat...
Ze hebben een plan klaar waarmee ze ondertekenaar blijven zonder de uitspraken van het hof te moeten naleven.
quote:
The Conservatives’ reforms have been drawn up by a committee, chaired by Damian Green, a minister in the Home Office, and including Lord Howard of Lympne, the former Tory leader, and backbench MPs Dominic Raab and Charlie Elphicke.

Under the proposed new law, the principles of the European Convention on Human Rights are expected to be written into a new Bill of Rights.

A passage in Labour’s Human Rights Act requiring the government to have regard to the European Court of Human Rights will be repealed.

Senior Tories believe these reforms will allow Britain to remain a signatory to the European Convention, while ensuring that the Supreme Court is the final arbiter of complex human rights cases, rather than the European Court.
[..]
He said a future Tory government would then put the resulting arrangement to voters in the form of an “in/out” referendum on whether to remain in the EU, by the end of 2017.

The referendum pledge has been the central plank of the Conservatives’ European policy ever since, and the party even backed a Bill designed to enshrine the referendum in law.
http://www.telegraph.co.u(...)o-election-plan.html
  maandag 21 april 2014 @ 18:26:31 #163
192592 SureD1
pi_139116540
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 18:12 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ze hebben een plan klaar waarmee ze ondertekenaar blijven zonder de uitspraken van het hof te moeten naleven.

[..]

http://www.telegraph.co.u(...)o-election-plan.html
We shall see :)
  maandag 21 april 2014 @ 18:48:17 #164
323876 michaelmoore
pi_139117051
xx

[ Bericht 35% gewijzigd door michaelmoore op 21-04-2014 18:49:31 ]
pi_139117872
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 16:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh geen zorgen, wat mij betreft zoeken die arme sloebers het maar uit dat stinkland. En laat ze vooral uit de EU.

Maar dan nog zijn wij de good guys.
Omdat we de mensen steunen die hun mening aan de rest willen opleggen?
  maandag 21 april 2014 @ 19:18:45 #166
322645 Voorschrift
See if I care
pi_139118130
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 19:10 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Omdat we de mensen steunen die hun mening aan de rest willen opleggen?
Nee, we zeggen toch net dat we niet pro-Russisch zijn.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_139119866
Wij zijn in het westen dan ook gewoon de good guys. We kiezen soms 'verkeerde' vrienden uit in het buitenland, maar alles bij elkaar opgeteld doen wij het de afgelopen 60 jaar nog altijd beter dan veel andere machtsblokken en landen. Als we de VS niet meetellen dan slaat de meter nog verder richting de plus, maar ik zie ons nog steeds verbonden met de VS.

Het feit dat je op het internet van alles kunt plempen over je eigen mening(pro-russisch of niet) zegt genoeg lijkt me.
pi_139120232
Is het nu een beetje met een sisser afgelopen? Wat jullie?
  maandag 21 april 2014 @ 20:18:17 #169
192592 SureD1
pi_139121233
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 20:01 schreef elbowpudding het volgende:
Nee het is rust...de tweede helft begint morgen ;)
pi_139121261
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 20:18 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Nee het is rust...de tweede helft begint morgen ;)
Nja ik bedoel mi was dat overleg van laatst wel een stap voorwaarts niet?
pi_139121297
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 19:56 schreef Nintex het volgende:
Wij zijn in het westen dan ook gewoon de good guys.
En zolang we onszelf dat blijven zeggen, zal er niks veranderen. Om maar eens een lijstje te geven waar de VS heeft zitten te kloten sinds de tweede wereldoorlog, vrijwel altijd gesteund door Europa:
pi_139121377
quote:
WASHINGTON (AP) — The State Department has released images of soldiers in eastern Ukraine that it says are Russian forces, showing militants wearing similar uniforms and brandishing Russian weapons.

The pictures mark the latest effort by the West to prove that Moscow is using its military to stir unrest in Ukraine.

A copy of the 11-page State Department document was given to reporters.

It includes pictures captioned as "concerned citizens" in Crimea and the city of Slovyansk who are dressed the same and carrying the same kind of RPG-30 rocket launchers that are issued to Russian troops.

There was no way to immediately verify the photographs, which were either taken from the Internet or were given to the Organization for Security and Cooperation in Europe last week by Ukraine diplomats.
http://news.yahoo.com/us-(...)13399--politics.html

RPG-30 weer :Z
Als Washington echt bewijs heeft, waarom komen ze dan af met dit soort fake claims?
pi_139122365
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 20:19 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

En zolang we onszelf dat blijven zeggen, zal er niks veranderen. Om maar eens een lijstje te geven waar de VS heeft zitten te kloten sinds de tweede wereldoorlog, vrijwel altijd gesteund door Europa:
[ afbeelding ]
Ze zijn Europa en Japan tussen '40 en '45 nog vergeten op deze lijst... :')

Geeft toch wel altijd mooi het contrast weer.
Pro-westers: "Mwoah, over het algemeen zijn wij de good guys, maar er zijn genoeg voorbeelden waarbij we ook foute regimes hebben gesteund of verkeerde beslissingen hebben gemaakt en waar we van moeten leren."

niet pro-westers: "Amerika is aan alles schuldig! Al die andere landen zijn volkomen onschuldig!"

Er zit inderdaad wat smerigheid in de geschiedenis, van de contra's steunen tot aan de Irak-invasie, maar niemand kan beweren dat deze hele lijst louter gebaseerd is op Amerikaanse of Europese militaire agressie. De communisten waren net zoveel tegen de kapitalisten als de kapitalisten tegen hen, dus alles tussen '45 en '70 kun je dan al wegstrepen. Vergeet ook niet dat in veel gevallen de Amerikanen werd gevraagd om te helpen of in te grijpen al dan niet door de landen zelf of een meerderheid bij de VN.

Veel van de genoemde acties heeft juist voor een verbetering van de situatie gezorgd. De Amerikanen en zeker ook de Russen hebben er voor gezorgd dat er niet nog een derde grote oorlog is uitgebroken op het Europese continent.
  maandag 21 april 2014 @ 21:31:36 #174
192592 SureD1
pi_139125983
https://mobile.twitter.co(...)506352017408/photo/1

:) :)

Edit: de functieomschrijving is woord dat wordt weggepiept on daytime television volgens mij...
pi_139126108
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 20:37 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ze zijn Europa en Japan tussen '40 en '45 nog vergeten op deze lijst... :')
quote:
VS heeft zitten te kloten sinds de tweede wereldoorlog
quote:
Geeft toch wel altijd mooi het contrast weer.
Pro-westers: "Mwoah, over het algemeen zijn wij de good guys, maar er zijn genoeg voorbeelden waarbij we ook foute regimes hebben gesteund of verkeerde beslissingen hebben gemaakt en waar we van moeten leren."

niet pro-westers: "Amerika is aan alles schuldig! Al die andere landen zijn volkomen onschuldig!"
:') Praten over contrast en dan op zo'n manier het verschil tussen pro-westers en niet pro-westers neerzetten.

quote:
Er zit inderdaad wat smerigheid in de geschiedenis, van de contra's steunen tot aan de Irak-invasie, maar niemand kan beweren dat deze hele lijst louter gebaseerd is op Amerikaanse of Europese militaire agressie. De communisten waren net zoveel tegen de kapitalisten als de kapitalisten tegen hen, dus alles tussen '45 en '70 kun je dan al wegstrepen.
Ten eerste zijn er zat gebeurtenissen tussen '45 en '70 die niks met communisme vs kapitalisme te maken hebben. De afzetting van de democratisch gekozen president van Iran in 1953 door het Westen bijvoorbeeld, waarna een pro-westerse dictator werd geïnstalleerd.
Ten tweede, wat is het überhaupt voor een onzin argument dat omdat communisten niet van kapitalisten houden en andersom, je ze dan maar uit mag gaan moorden/hun politiek mag saboteren of wat is je redenering? :')
Dan kan je net zo goed alles weg gaan strepen, want de partij die platgebombardeerd wordt door het Westen zullen vaak inderdaad geen liefhebber zijn van kapitalisme of het Westen.
quote:
Vergeet ook niet dat in veel gevallen de Amerikanen werd gevraagd om te helpen of in te grijpen al dan niet door de landen zelf of een meerderheid bij de VN.
Als ik die lijst zo bekijk, dan schat ik nog geen 20% en dan is een meerderheid bij de VN nog altijd geen rechtvaardiging voor wat ze vervolgens hebben uitgevoerd. Zo had je in Libië het VN-mandaat waarin werd toegestaan om de burgerbevolking te beschermen, zo werd het verkocht. Vervolgens was het gewoon simpelweg regime-change en ging het helemaal niet om het beschermen van de burgerbevolking.

quote:
Veel van de genoemde acties heeft juist voor een verbetering van de situatie gezorgd. De Amerikanen en zeker ook de Russen hebben er voor gezorgd dat er niet nog een derde grote oorlog is uitgebroken op het Europese continent.
Ik ben het met je eens dat sommige van deze acties tot een verbetering hebben geleid, maar ik zou het bij lange na niet veel noemen. Wederom zul je echt niet boven de 20% uitkomen.
pi_139126212
quote:
12s.gif Op maandag 21 april 2014 15:25 schreef meth1745 het volgende:

[..]

registratie vereist...

Hier thread over Right Sektor op een sympathisanten forum:
New heroes of Ukraine. Nationalists in Ukraine uprising. Right Sector.
http://www.stormfront.org/forum/t1025158/

Ukraine thread (user "Client" is een nationalist die meedeed aan de protesten in Kiev.. )
http://www.stormfront.org/forum/t414368-280/
Wat wil je precies aantonen met deze forum discussies?
  maandag 21 april 2014 @ 21:36:38 #177
361691 DeJori
pi_139126318
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 21:33 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

[..]

[..]

:') Praten over contrast en dan op zo'n manier het verschil tussen pro-westers en niet pro-westers neerzetten.

[..]

Ten eerste zijn er zat gebeurtenissen tussen '45 en '70 die niks met communisme vs kapitalisme te maken hebben. De afzetting van de democratisch gekozen president van Iran in 1953 door het Westen bijvoorbeeld, waarna een pro-westerse dictator werd geïnstalleerd.
Ten tweede, wat is het überhaupt voor een onzin argument dat omdat communisten niet van kapitalisten houden en andersom, je ze dan maar uit mag gaan moorden/hun politiek mag saboteren of wat is je redenering? :')
Dan kan je net zo goed alles weg gaan strepen, want de partij die platgebombardeerd wordt door het Westen zullen vaak inderdaad geen liefhebber zijn van kapitalisme of het Westen.

[..]

Als ik die lijst zo bekijk, dan schat ik nog geen 20% en dan is een meerderheid bij de VN nog altijd geen rechtvaardiging voor wat ze vervolgens hebben uitgevoerd. Zo had je in Libië het VN-mandaat waarin werd toegestaan om de burgerbevolking te beschermen, zo werd het verkocht. Vervolgens was het gewoon simpelweg regime-change en ging het helemaal niet om het beschermen van de burgerbevolking.

[..]

Ik ben het met je eens dat sommige van deze acties tot een verbetering hebben geleid, maar ik zou het bij lange na niet veel noemen. Wederom zul je echt niet boven de 20% uitkomen.
Kom jij de rol van SadPanda over nemen met saaie lange posts die niet over Oekraïne gaan?
pi_139126447
quote:

[..]

Waarom zou je oorlog willen dan?
  maandag 21 april 2014 @ 21:38:10 #179
323876 michaelmoore
pi_139126452
quote:

[..]

[ afbeelding ]
maar goed dat ze hier hebben zitten kloten in 1940- 1945
  maandag 21 april 2014 @ 21:38:38 #180
322645 Voorschrift
See if I care
pi_139126484
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 21:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom zou je oorlog willen dan?
Eh niet, maar dat staat er ook niet?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 21 april 2014 @ 21:39:08 #181
323876 michaelmoore
pi_139126510
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 20:01 schreef elbowpudding het volgende:
nee Poetin die rust niet voor ie die Janoekovitsj weer in het zadel heeft zitten in Kiev
pi_139126512
Rellen in Bishkek, Kyrgyzstan, 7 april 2010:

Oekraine 2014:

RPG-30 my ass.

De rellen in Bishkek vertonen een aantal gelijkenissen met die in Oost-Oekraine:
Een Russische mediacampagne tegen het bewind, op 1 April een verhoging van de energieprijzen door Rusland, betogers die heel wat politiewapens buitmaken, bezetting van een KGB hoofdkwartier...
quote:
On 7 April 2010, Kyrgyz President Kurmanbek Bakiyev imposed a state of emergency. Police and special services arrested many opposition leaders. In response protesters took control over the internal security headquarters (former KGB headquarters) and a state TV channel in the capital, Bishkek.
http://en.wikipedia.org/wiki/Kyrgyz_Revolution_of_2010
pi_139126556
quote:
2s.gif Op maandag 21 april 2014 21:38 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Eh niet, maar dat staat er ook niet?
Naja niet direct, maar daarna beaam jij dat Poetin zich rot lacht om de zogenaamde verdeeldheid binnen de EU.

De EU/NAVO wil gewoon geen grootschalig conflict om een land als Oekraïne, en gelijk hebben ze.
  maandag 21 april 2014 @ 21:40:14 #184
322645 Voorschrift
See if I care
pi_139126591
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 21:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Naja niet direct, maar daarna beaam jij dat Poetin zich rot lacht om de zogenaamde verdeeldheid binnen de EU.

De EU/NAVO wil gewoon geen grootschalig conflict om een land als Oekraïne, en gelijk hebben ze.
Daarom kan Putin nog wel lachen?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 21 april 2014 @ 21:41:38 #185
323876 michaelmoore
pi_139126693
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 21:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja die Polen die mogen wel blij zijn
pi_139126783
quote:
10s.gif Op maandag 21 april 2014 21:40 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Daarom kan Putin nog wel lachen?
Natuurlijk, downies lachen ook altijd.
pi_139126845
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 21:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja die Polen die mogen wel blij zijn
Want?
  maandag 21 april 2014 @ 21:43:45 #188
192592 SureD1
pi_139126864
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 21:39 schreef meth1745 het volgende:
Rellen in Bishkek, Kyrgyzstan, 7 april 2010:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oekraine 2014:
[ afbeelding ]
RPG-30 my ass.

De rellen in Bishkek vertonen een aantal gelijkenissen met die in Oost-Oekraine:
Een Russische mediacampagne tegen het bewind, op 1 April een verhoging van de energieprijzen door Rusland, betogers die heel wat politiewapens buitmaken, bezetting van een KGB hoofdkwartier...

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Kyrgyz_Revolution_of_2010
Meth ff uitzoomen..ok Yahoo neemt die caption op die onderste foto te letterlijk..we waren voor de Pasen al tot de conclusie gekomen dat het een ouder model was...maar jij ziet toch hopelijk wel het verschil tussen die hipster die blij is dat hij een RPG heeft gevonden en de Spetnaz op de onderste foto?!

[ Bericht 0% gewijzigd door SureD1 op 21-04-2014 22:03:08 ]
  maandag 21 april 2014 @ 21:49:01 #189
192592 SureD1
pi_139127308
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 20:18 schreef elbowpudding het volgende:

[..]

Nja ik bedoel mi was dat overleg van laatst wel een stap voorwaarts niet?
Dat akkoord waarvan Obama de dag erna al zei dat de Russen er zich waarschijnlijk niet aan zouden houden en het akkoord waarvan Lavrov vandaag zei dat Ukraïne het gebroken had, dat akkoord? Ik denk het niet....
pi_139127941
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 21:36 schreef DeJori het volgende:

[..]

Kom jij de rol van SadPanda over nemen met saaie lange posts die niet over Oekraïne gaan?
Ja
pi_139132218
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 21:49 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dat akkoord waarvan Obama de dag erna al zei dat de Russen er zich waarschijnlijk niet aan zouden houden en het akkoord waarvan Lavrov vandaag zei dat Ukraïne het gebroken had, dat akkoord? Ik denk het niet....
Nope, zoals ik al eerder zei, Putin is deels de controle kwijt over de lui in Oost Oekraïne, die meer zwaaien met de vlaggen van de republiek Donetsk, dan Russische vlaggen. Kiev dondert ieder verdrag dat door de EU of VS verzonnen is zonder meer de prullenbak in, nu al voor de tweede keer overigens.

Het gaat pas echt leuk worden als de deadline van die gas betalingen weer afloopt. Rusland heeft namelijk heel veel legitieme redenen om de regering in Kiev tot verantwoording te roepen, maar de manier waarop (opstootjes organiseren en de Krim annexeren) werkt averechts voor de Russische belangen.
pi_139133934
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 21:43 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Meth ff uitzoomen..ok Yahoo neemt die caption op die onderste foto te letterlijk
Jij zegt dat het yahoo en niet het state department is? Waarom komen alle media die de brochure gekregen hebben dan met het RPG-30 verhaal?
quote:
..we waren voor de Pasen al tot de conclusie gekomen dat het een ouder model was...maar jij ziet toch hopelijk wel het verschil tussen die hipster die bij is dat hij een RPG heeft gevonden en de Spetnaz op de onderste foto?!
Hoe zou die hipster eruit zien in een airsoft uitrusting?
De enige die claimde een Russisch soldaat (officier) te zijn en ook geïdentificeerd is blijkt een Oekrainse begrafenisondernemer.

Hier enkele airsoft spelers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoek anders eens een new militia op (Michigan bvb). Net zo professioneel.

Jij vindt het niet verdacht dat het state department blijkbaar met niets beters voor de dag kan komen dan wat men op twitter en euromaidan websites vindt? En dat ze het nodig vinden om duidelijk onjuiste claims (als de RPG) te verspreiden?

Misschien hebben ze helemaal geen bewijzen, enkel een hoop vermoedens. De zogenaamde afgeluisterde communicatie lijkt me fake, en ik betwijfel dat de SBU zou weten hoeveel Russische agenten de laatste maanden het land in gekomen waren, dat zou enkel Moskou weten, en die gaan het niet doorgeven.

Het maakt ook niet uit of het Russen zijn of niet, ze handelen in opdracht van Moskou, of het nu Berkut, huurlingen, paramilitaire organisaties of Spetsnaz zijn. Maar ik geloof niet dat de SBU of de Amerikanen het bewijs hebben dat ze claimen.
pi_139134375
De enige bedenkingen die ik heb is dat er bij de Euromaidan protesten honkbalknuppels en ander zelfgemaakt wapentuig was en zeker geen AK 47's etc. . Als wapens in Oekraïne zo gemakkelijk voor het grijpen liggen dan hadden die Maidan demonstranten ook flink wapentuig kunnen hebben.

Misschien is er veel buitgemaakt toen Yanukovich vluchtte met de regering en de aan hem loyale leger leiding en veiligheidsdiensten?
  dinsdag 22 april 2014 @ 00:23:52 #194
192592 SureD1
pi_139134695
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 23:56 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Jij zegt dat het yahoo en niet het state department is? Waarom komen alle media die de brochure gekregen hebben dan met het RPG-30 verhaal?

[..]

Hoe zou die hipster eruit zien in een airsoft uitrusting?
De enige die claimde een Russisch soldaat (officier) te zijn en ook geïdentificeerd is blijkt een Oekrainse begrafenisondernemer.

Hier enkele airsoft spelers:
SPOILER
Zoek anders eens een new militia op (Michigan bvb). Net zo professioneel.

Jij vindt het niet verdacht dat het state department blijkbaar met niets beters voor de dag kan komen dan wat men op twitter en euromaidan websites vindt? En dat ze het nodig vinden om duidelijk onjuiste claims (als de RPG) te verspreiden?

Misschien hebben ze helemaal geen bewijzen, enkel een hoop vermoedens. De zogenaamde afgeluisterde communicatie lijkt me fake, en ik betwijfel dat de SBU zou weten hoeveel Russische agenten de laatste maanden het land in gekomen waren, dat zou enkel Moskou weten, en die gaan het niet doorgeven.

Het maakt ook niet uit of het Russen zijn of niet, ze handelen in opdracht van Moskou, of het nu Berkut, huurlingen, paramilitaire organisaties of Spetsnaz zijn. Maar ik geloof niet dat de SBU of de Amerikanen het bewijs hebben dat ze claimen.
Dat laatste ben ik met je eens... Ze komen niet verder dan baardmans en die bivakmuts die wij hier al ontmaskert hadden nog voordat dat getweet werd.

Ik weet niet hoe populair airsoft in Oost-Ukraïne is :) zullen we voor nu afspreken om te agree to disagree? Als de geschiedenis jou straks gelijk geeft dan zal ik ruiterlijk mijn dwaling bekennen ;)
pi_139135761
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 00:23 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik met je eens... Ze komen niet verder dan baardmans en die bivakmuts die wij hier al ontmaskert hadden nog voordat dat getweet werd.

Ik weet niet hoe populair airsoft in Oost-Ukraïne is :) zullen we voor nu afspreken om te agree to disagree? Als de geschiedenis jou straks gelijk geeft dan zal ik ruiterlijk mijn dwaling bekennen ;)
Misschien had ik niet over airsoft moeten beginnen. Het ergert me gewoon dat mensen zo makkelijk denken dat ze de Russen "betrapt hebben", terwijl als het inderdaad Russen zijn, je precies dat te zien krijgt wat ze je willen tonen. Want Russische special forces zijn heus in staat om in Oekrainse kledij en met Oekrainse wapens te vechten, of ieder in een andere outfit, met parkas in camouflage die vloekt met de broeken. Net zo goed als de Russen in staat zijn om Oekrainse huurlingen te vinden en die uit te rusten met Russische wapens en kledij. Dan verwacht ik dat een verslaggever die werkelijk denkt dat het Russische wapens zijn die niemand anders heeft, dat die zich zou afvragen, waarom die keuze, waarom zouden ze tonen dat ze Russen zijn? That's all I'm saying.
  dinsdag 22 april 2014 @ 02:05:30 #196
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_139135886
quote:

Poetin heeft ook zijn mankementjes, maar de regering in Kiev bestaat uit stormfront-kaalkopjes. Als ik dan een afweging moet maken tussen twee kwaden, kies ik de zijde van Rusland.
Rusland mag dan wel bagger zijn met Poetin, het nazisme, waar de regering in Kiev mee dweept (20 april zal wel uitbundig gevierd zijn in Kiev :') ), is vele malen afschrikwekkender.
Multinationale ondernemingen en grootindustrielen varen wel bij nazisme en vooral fascistisch coorperatisme, dus logisch dat zij deze illegale regering in Kiev steunen. :{

Het is al kiezen tussen paardenzeik en Heineken. Uiteindelijk ga je dan toch maar voor Heineken. :P
  dinsdag 22 april 2014 @ 07:07:27 #197
323876 michaelmoore
pi_139136674
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 21:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Want?
ze zijn de dans ontsprongen
  dinsdag 22 april 2014 @ 07:09:04 #198
323876 michaelmoore
pi_139136681
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 april 2014 02:05 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Poetin heeft ook zijn mankementjes, maar de regering in Kiev bestaat uit stormfront-kaalkopjes. Als ik dan een afweging moet maken tussen twee kwaden, kies ik de zijde van Rusland.
Rusland mag dan wel bagger zijn met Poetin, het nazisme, waar de regering in Kiev mee dweept (20 april zal wel uitbundig gevierd zijn in Kiev :') ), is vele malen afschrikwekkender.
Multinationale ondernemingen en grootindustrielen varen wel bij nazisme en vooral fascistisch coorperatisme, dus logisch dat zij deze illegale regering in Kiev steunen. :{

Het is al kiezen tussen paardenzeik en Heineken. Uiteindelijk ga je dan toch maar voor Heineken. :P
jij zou ook voor stalin gekozen hebben
pi_139136963
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 07:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ze zijn de dans ontsprongen
Rusland had Polen kunnen laten dansen van vreugde inderdaad.
pi_139137079
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 20:20 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Als Washington echt bewijs heeft, waarom komen ze dan af met dit soort fake claims?
Meth, burgers hebben geen rpg's. Echt waar, hoe groot is jouw aluhoedje?
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_139137086
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 april 2014 02:05 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Poetin is de fascist.
pi_139137105
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 april 2014 08:22 schreef waht het volgende:

[..]

Poetin is de fascist.
Idd.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 22 april 2014 @ 08:25:52 #203
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_139137106
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 08:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

nou die zijn inderdaad op het nippertje voorkomen , dat ze een tweederangs staat van rusland zouden worden, nu zijn ze een van de koplopers binenn de EU aan het worden
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_139137431
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Weg-met-ons-mentaliteit :')
pi_139137442
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 april 2014 08:22 schreef waht het volgende:

[..]

Poetin is de fascist.
Ach, je weet wie het zegt. Een of andere pedofiele dictator-lover.
pi_139137452
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 08:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Weg-met-ons-mentaliteit :')
Het Westen nummer 1, wij doen nooit iets fout mentaliteit :')
pi_139137501
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 08:57 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Het westen is alles behalve perfect. Want ook onze leiders zijn wat dat betreft net mensen. Afgezet tegen de rest van de wereld weet ik echter wel wie de good en bad guys zijn.
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:09:31 #208
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_139137648
JA het westen laat die Poetin en zijn regime vallen , zijn niet te vertrouwen die jongens
Hij kon wel eens erger dan Stalin, Assad of de KIM familie worden

http://www.telegraaf.nl/d(...)_voor_Rusland__.html

quote:
ma 21 apr 2014, 15:59
Recessie dreigt voor Rusland
door onze financiële redactie

AMSTERDAM - De Russische economie kan in het tweede kwartaal in recessie wegzakken, terwijl het kabinet niet met extra financiële impulsen komt, aldus het ministerie maandagmiddag.

Ruslands economie, die al zwak is, wordt geraakt door afnemende investerngen en uitstroom van kapitaal. Bedrijven en particulieren kopen buitenlandse valuta nu gevreesd wordt voor nieuwe sancties tegen Rusland dat Oost-Oekraïne annexeert.

Volgens Maxim Oreshkin, verantwoordelijk voor langetermijnplanning bij het ministerie van Financiën, neemt de kans op groeiafname voor zeker twee kwartalen toe.

Het ministerie becijferde dat zijn economie in de eerste drie maanden met 0,5% kromp, in vergelijking met het voorgaande kwartaal. Zij zal voor heel 2014 niet meer dan 0,5% kunnen groeien. Als de uitstroom van kapitaal echter doorzet, zakt de economie met 1,8% ineen.
pi_139137653
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het westen is alles behalve perfect. Want ook onze leiders zijn wat dat betreft net mensen. Afgezet tegen de rest van de wereld weet ik echter wel wie de good en bad guys zijn.
Ook de leiders van de 'slechte' landen zijn net mensen. Door in de internationale politiek altijd maar te doen alsof je de beste bent en nooit iets fout doet en volledige gebieden als 'axis of evil' bestempelt, daar los je helemaal niks mee op.
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:11:04 #210
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_139137671
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:09 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Ook de leiders van de 'slechte' landen zijn net mensen. Door in de internationale politiek altijd maar te doen alsof je de beste bent en nooit iets fout doet en volledige gebieden als 'axis of evil' bestempelt, daar los je helemaal niks mee op.
je moet die Axes of Evil zoals Noord Korea dan ook aanpakken
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:12:06 #211
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_139137690
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 08:57 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

een democratie kan in principe niets fout doen, het volk controleert en stuurt de politiek
pi_139137704
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:09 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Soms is dat prima, morele superioriteit aannemen is doorgaans een nuttig middel. In Rusland zou dat op dit moment niet kunnen, maar in Amerika werkt het wel.
pi_139137788
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:12 schreef HD9 het volgende:

[..]

een democratie kan in principe niets fout doen, het volk controleert en stuurt de politiek
De VS is niet eens een democratie, los daarvan kan een democratie wel zeker veel dingen fout doen. Alleen omdat de bevolking het er mee eens is om foute dingen te doen, is het oppeens goed?
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:34:26 #214
192592 SureD1
pi_139138050
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:18 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

De VS is niet eens een democratie, los daarvan kan een democratie wel zeker veel dingen fout doen. Alleen omdat de bevolking het er mee eens is om foute dingen te doen, is het oppeens goed?
De VS is in ieder geval meer een democratie dan Rusland...wel the bigger picture in de gaten houden...

Democratie is (veel) meer dan de wil van het volk uitvoeren.
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:42:53 #215
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_139138199
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:18 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

zoalng er iedere vier jaar een andere president kan en iedere acht jaar gekozen moet worden is het een democratie,

Als een president meer dan 12 jaar aan het bewind is en blijft herkozen worden met 90% van de stemmen , dan is er iets grondig mis

Wedden dat Poetin volgend jaar weer herkozen gaat worden ???
Poetin is de nieuwe Stalin
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:46:38 #216
192592 SureD1
pi_139138246
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:42 schreef HD9 het volgende:

[..]

zoalng er iedere vier jaar een andere president kan en iedere acht jaar gekozen moet worden is het een democratie, als een president meer dan 12 jaar aan het bewind is en blijft herkozen worden met 90% van de stemmen , dan is er iets grondig mis

Wedden dat Poetin volgend jaar weer herkozen gaat worden ???
Hij zit pas weer sinds 2012 he... En hij heeft de termijn in de Grondwet verlengd naar 6 jaar...dus hij hoeft in 2018 pas weer...en als hij dan weer herkozen wordt mag hij tot 2024. Dan is hij 71 en zou hij best nog meekunnen :)
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:47:58 #217
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_139138280
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:46 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Hij zit pas weer sinds 2012 he... En hij heeft de termijn in de Grondwet verlengd naar 6 jaar...dus hij hoeft in 2018 pas weer...en als hij dan weer herkozen wordt mag hij tot 2024. Dan is hij 71 en zou hij best nog meekunnen :)
Ja de oppositie gaat toch gelijk naar een strafkamp in Siberie, dus dat gaat lukken
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:51:23 #218
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_139138354
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:46 schreef SureD1 het volgende:

[..]

account aangemaakt om positief over rusland te kunnen posten ??

Lijkt erop dat de tentakels van Poetin zelfs op Fok komen

Stalin was ook tot zijn dood president en dat kostte tientallen miljoenen Russen het leven , maar ook 7,5 miljoen Oekrainers
http://en.wikipedia.org/wiki/Holodomor

http://en.wikipedia.org/wiki/Joseph_Stalin

[ Bericht 3% gewijzigd door HD9 op 22-04-2014 10:08:29 ]
  dinsdag 22 april 2014 @ 10:09:59 #219
192592 SureD1
pi_139138714
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:51 schreef HD9 het volgende:

[..]

account aangemaakt om positief over rusland te kunnen posten ??

Lijkt erop dat de tentakels van Poetin zelfs op Fok komen

Stalin was ook tot zijn dood president en dat kostte tientallen miljoenen Russen het leven , maar ook 7,5 miljoen Oekrainers
http://en.wikipedia.org/wiki/Holodomor

http://en.wikipedia.org/wiki/Joseph_Stalin
Vriend lees eens even terug wil je? Voordat je gekke dingen gaat roepen, of sarcastisch geplaatste smileys verkeerd gaat begrijpen... Ik heb me gvd vijf jaar eerder geregistreerd dan jij...
  dinsdag 22 april 2014 @ 10:23:10 #220
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_139139039
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 10:09 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Vriend lees eens even terug wil je? Voordat je gekke dingen gaat roepen, of sarcastisch geplaatste smileys verkeerd gaat begrijpen... Ik heb me gvd vijf jaar eerder geregistreerd dan jij...
nou zeg dan niet dat Poetin zich net als Stalin blijft gedragen, want daar is iedereen bang voor

Eeen president kan normaal niet langer dan 8 jaar president zijn, dictators blijven hun leven lang een land terroriseren
  dinsdag 22 april 2014 @ 10:25:16 #221
192592 SureD1
pi_139139096
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 10:23 schreef HD9 het volgende:

[..]

nou zeg dan niet dat Poetin zich net als Stalin gaat gedragen want daar is iedereen bang voor
Ik zeg dat het in de lijn van waarschijnlijkheid ligt dat Poetin nog in ieder geval tot 2024 president van Rusland is. Daar is wat mij betreft niks positiefs (of democratisch for that matter) aan.

Vergelijkingen met Stalin zijn en blijven voor jouw rekening.
  dinsdag 22 april 2014 @ 10:26:16 #222
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_139139122
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 10:25 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Vergelijkingen met Stalin zijn en blijven voor jouw rekening.
Ja en die worden steeds duidelijker, het had zijn broer kunnen zijn

Stel je voor dat Obama eventuele kandidaten preventief laat opsluiten in Alaska en zijn eigen termijn laat verlengen

[ Bericht 2% gewijzigd door HD9 op 22-04-2014 10:48:00 ]
pi_139139728
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:42 schreef HD9 het volgende:

[..]

zoalng er iedere vier jaar een andere president kan en iedere acht jaar gekozen moet worden is het een democratie,
Ga eens wat boeken lezen over wat democratie daadwerkelijk betekent en hoe het functioneert. Iedere 4 jaar een bolletje aankruisen op een biljet heeft vrijwel niks met democratie te maken.
Dat de meerderheid van het volk het ergens mee eens is, betekent bij lange na niet dat dat goed is.
Verder doe je hier alsof een democratie de beste bestuursmethode is, terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo is.

Ik raad je ook aan eens wat te lezen over hoe de politiek werkt en democratisch het daadwerkelijk is. De VS een democratie noemen is namelijk gewoon onjuist. Zo is er laatst zelfs nog een studie gedaan die dit heeft bevestigd:

quote:
When the preferences of economic elites and the stands of organized interest groups are controlled for, the preferences of the average American appear to have only a minuscule, near-zero, statistically non-significant impact upon public policy.

http://www.princeton.edu/(...)heories%203-7-14.pdf
  dinsdag 22 april 2014 @ 11:50:38 #224
192592 SureD1
pi_139141261
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 01:46 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Misschien had ik niet over airsoft moeten beginnen. Het ergert me gewoon dat mensen zo makkelijk denken dat ze de Russen "betrapt hebben", terwijl als het inderdaad Russen zijn, je precies dat te zien krijgt wat ze je willen tonen. Want Russische special forces zijn heus in staat om in Oekrainse kledij en met Oekrainse wapens te vechten, of ieder in een andere outfit, met parkas in camouflage die vloekt met de broeken. Net zo goed als de Russen in staat zijn om Oekrainse huurlingen te vinden en die uit te rusten met Russische wapens en kledij. Dan verwacht ik dat een verslaggever die werkelijk denkt dat het Russische wapens zijn die niemand anders heeft, dat die zich zou afvragen, waarom die keuze, waarom zouden ze tonen dat ze Russen zijn? That's all I'm saying.
Eensch:

Volgens de Volkskrant zijn er meer foto's... Om er vervolgens een te posten die we allemaal al kenden:

http://www.volkskrant.nl/(...)ne-zijn-Russen.dhtml

Edit: volgens de NRC is er een document van 11 bladzijdes... Heeft iemand dat al, kan het bij state department niet vinden. Overigens hebben zij het weer over de RPG-30, ook al debunked hier...

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-actief-in-oekraine/

[ Bericht 10% gewijzigd door SureD1 op 22-04-2014 12:11:38 ]
pi_139142031
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Precies!!
pi_139142156
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 10:51 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Ga eens wat boeken lezen over wat democratie daadwerkelijk betekent en hoe het functioneert. Iedere 4 jaar een bolletje aankruisen op een biljet heeft vrijwel niks met democratie te maken.
Dat de meerderheid van het volk het ergens mee eens is, betekent bij lange na niet dat dat goed is.
Verder doe je hier alsof een democratie de beste bestuursmethode is, terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo is.

Ik raad je ook aan eens wat te lezen over hoe de politiek werkt en democratisch het daadwerkelijk is. De VS een democratie noemen is namelijk gewoon onjuist. Zo is er laatst zelfs nog een studie gedaan die dit heeft bevestigd:

[..]

Hoe meer mensen, hoe minder invloed per persoon, dat is logisch. Wat is beter dan democratie volgens jou?

[ Bericht 0% gewijzigd door firefly3 op 22-04-2014 12:31:44 ]
  dinsdag 22 april 2014 @ 12:28:14 #227
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_139142366
quote:

[..]

[..]

Zit er een verband tussen de twee zinnen die ik even dikgedrukt heb? Want een slechte beslissing kan best democratisch zijn.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  dinsdag 22 april 2014 @ 12:48:07 #228
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_139142934
quote:

[..]
. Zo is er laatst zelfs nog een studie gedaan die dit heeft bevestigd:

[..]

maf
ik heb laatst een studie laten doen die het tegengestelde aangeeft
  dinsdag 22 april 2014 @ 12:51:06 #229
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_139143040
quote:

[..]

[..]

ene president die zichzelf iedere 4 jaar laat herkiezen is een aanfluiting, iemand die zichzelf belachelijk maakt door een democratie na te bootsen

Kim heeft ook iedere 4 jaar verkiezingen en dan mag je maar een vakje aankruisen
  dinsdag 22 april 2014 @ 12:54:31 #230
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_139143134
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 april 2014 12:28 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Zit er een verband tussen de twee zinnen die ik even dikgedrukt heb? Want een slechte beslissing kan best democratisch zijn.
Als Hitler democratisch was geweest, en men had vooraf een referendum gehouden, dan was er nooit WW2 uitgebroken
  dinsdag 22 april 2014 @ 12:57:41 #231
192592 SureD1
pi_139143242
@ HD9: hoewel we het in essentie wel eens zijn denk ik (er zit een houdbaarheidsdatum van een jaar of 8 op elke functie van premier of president) kan het echt geen kwaad om er eens een geschiedenisboek bij te pakken..

Bovendien proberen we wat nuance te zoeken hier, uitgesproken meningen aan beide kanten van het spectrum voegen ook weinig aan de collectieve kennis en het collectieve begrip van dit conflict toe...
pi_139143924
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 20:20 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Het is een RPG-26.

https://www.google.nl/sea(...)oAQ&biw=1440&bih=780
  dinsdag 22 april 2014 @ 13:26:31 #233
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_139144185
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 12:57 schreef SureD1 het volgende:
@ HD9: hoewel we het in essentie wel eens zijn denk ik (er zit een houdbaarheidsdatum van een jaar of 8 op elke functie van premier of president) kan het echt geen kwaad om er eens een geschiedenisboek bij te pakken..

Ik wil alleen benadrukken dat Poetin op weg is om een karikatuur van een dictator te worden of al is.

Iemand die tegenkandidaten naar Siberie kan sturen zonder opsluitingstermijn is in mijn ogen een gevaarlijke dictator
Als Obama dat zou doen , was de wereld te klein voor verontwaardiging

[ Bericht 0% gewijzigd door HD9 op 22-04-2014 14:19:38 ]
  dinsdag 22 april 2014 @ 13:34:45 #234
192592 SureD1
pi_139144466
quote:
Daar lijkt het meer op inderdaad (of een 27). De RPG kan dus niet dienen als bewijs dat het Russen zijn. De RPG-30 is gloednieuw en alleen in Rusland in gebruik. Dat zou dus bewijs zijn (al is het dan nog maar circumstantial). Nu zegt het niks omdat die oudere RPG versies overal rondzwerven.

Overigens is een RPG-30 met zijn tweede lanceerbuis vrij goed te onderscheiden van de rest van de RPG-2X familie die onderling een heel stuk moeilijker van elkaar te onderscheiden zijn.
pi_139144606
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 12:21 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Hoe meer mensen, hoe minder invloed per persoon, dat is logisch. Wat is beter dan democratie volgens jou?
Daar ging het niet om, het ging erom dat de gemiddelde Amerikaan die elke 4 jaar stemt een miniscule invloed heeft op beslissingen, vergeleken met rijke Amerikanen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 12:54 schreef HD9 het volgende:

[..]

Als Hitler democratisch was geweest, en men had vooraf een referendum gehouden, dan was er nooit WW2 uitgebroken
Waarom denk je dat? Als je als volk in een economische crisis zit dan kan je rare, maar in die situatie rationele, beslissingen maken.
  dinsdag 22 april 2014 @ 13:49:23 #236
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_139144898
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 april 2014 12:28 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Voor jajammerjan is democratie dat iedereen het met hem eens is. Democratie naar Russisch model.
pi_139144984
Dat Rusland dan maar snel de Dollar laat vallen.
Ура для россии
pi_139145052
Waar is SadPanda eigenlijk?
Wie dit leest is een lezer van dit.
  dinsdag 22 april 2014 @ 13:56:02 #239
192592 SureD1
pi_139145077
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 13:54 schreef b4kl4p het volgende:
Met "vakantie" had ik begrepen...
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:00:54 #240
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_139145211
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 13:56 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dat is wel prettig, rust voor hem, maar toch ook zeker voor de andere deelnemers in dit topic.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_139145322
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 11:50 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Eensch:

Volgens de Volkskrant zijn er meer foto's... Om er vervolgens een te posten die we allemaal al kenden:

http://www.volkskrant.nl/(...)ne-zijn-Russen.dhtml

Edit: volgens de NRC is er een document van 11 bladzijdes... Heeft iemand dat al, kan het bij state department niet vinden. Overigens hebben zij het weer over de RPG-30, ook al debunked hier...

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-actief-in-oekraine/
De Standaard had ook fotos afgedrukt, personen die ook op de Krim gezien waren. Moeilijk (voor mij toch) om te beoordelen of het om dezelfde mensen gaat, maar dat zijn tenminste echte bewijzen.
pi_139145568
quote:
Ow, had ik dat niet in m'n post gezet? :@ Was al bij de oorspronkelijke Kyrgyzstan foto vermeld http://www.everydaynodays(...)the-kyrgyzstan-riot/
had ook de maten van een RPG-26 met die op de foto uit Oekraine vergeleken, (totale lengte, diameter, lengte sticker, afstand veiligheidspin tot uiteinde, lengte stang), vielen allemaal binnen +- 1 pixel marge.
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:15:53 #243
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_139145619
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 13:38 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Daar ging het niet om, het ging erom dat de gemiddelde Amerikaan die elke 4 jaar stemt een miniscule invloed heeft op beslissingen, vergeleken met rijke Amerikanen.

[..]

Waarom denk je dat? Als je als volk in een economische crisis zit dan kan je rare, maar in die situatie rationele, beslissingen maken.
Ja en volgens een referendum zouden dan 6 miljoen joden zijn afgemaakt ???

Net als Stalin 15 miljoen russen en oekraniers af liet maken
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:20:09 #244
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_139145739
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 13:54 schreef b4kl4p het volgende:
naar Siberie gestuurd in een strafkamp
pi_139146136
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 13:49 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Voor jajammerjan is democratie dat iedereen het met hem eens is. Democratie naar Russisch model.
?? Waar haal je dit vandaan dan. Zit je weer aan de drugs?
pi_139146147
quote:
How damning are they?
The Ukrainian press release says the photos show the same heavily bearded gunman taking part in militant operations in Kramatorsk and Sloviansk this year, and in an operation in Georgia in 2008, when Russia fought a brief war with that former Soviet republic.

This would be damning evidence indeed but in the 2014 photos, the man's greying beard appears to be black while in Georgia six years ago, the slimmer-looking man shown has a reddish beard.

The Ukrainian government highlights a Russian special forces badge on the sleeve of the gunman in Georgia but such badges can be bought on the internet for less than $5 (£2.90).

Another set of photos purports to show the same masked gunman in both Crimea earlier and in the Donetsk region this month. However, while a similar combat uniform is worn in both photos, the masks are different, as is the way the pistol is worn on his belt.

Do they prove anything?
What comes across from the photos is that at least one unit of heavily armed, well-equipped, pro-Russian paramilitaries has been operating in the Donetsk region.

But it cannot be said for sure that they are actual Russian special forces, as the Ukrainians argue. At the same time, the idea that they might be a local militia from Donetsk is belied by their apparent military professionalism.

Without using photos, Gen Philip Breedlove, Nato's commander in Europe, argued convincingly last week that they must be "Russian forces".

That said, theoretically, the paramilitaries in the photos could be ex-servicemen from Russia or elsewhere. Military veterans of the Soviet war in Afghanistan have been active on both the nationalist side in Ukraine and in patriotic groups in Russia.

Will more evidence emerge?
There are several clear photos of three of the gunmen's faces so their identity may be established eventually. However, the fact that they all have beards may complicate matters.
http://www.bbc.com/news/world-europe-27104904
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:38:31 #247
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_139146207
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 12:54 schreef HD9 het volgende:

[..]

Relevantie..?
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:42:08 #248
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_139146284
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:38 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Relevantie..?
Als Poetin zo door gaat dan krijgen we WW3
Machtswellust

De Grootste heerser na Het Romeinse rijk, de droom van iedere kleine man, Napoleon , Hitler, Stalin, Poetin, allemaal kleine opsodemieters
  Moderator dinsdag 22 april 2014 @ 14:46:58 #249
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139146407
lijkt me wat te vroeg om poetin in hetzelfde rijtje als napoleon en hitler te plaatsen

zo heel raar is het nu ook weer niet wat hier gebeurt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_139146794
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:42 schreef HD9 het volgende:

[..]

Machtswellust

De Grootste heerser na Het Romeinse rijk, de droom van iedere kleine man, Napoleon , Hitler, Stalin, Poetin, allemaal kleine opsodemieters
Hoe betrouwbaar het is weet ik niet, maar ik vind als lengte voor Hitler: 1.73m en voor Stalin: 1.65m
Niet opvallend klein, ik zou denken dat 1.73 zelfs boven het gemiddelde lag in 1914. Data over Canadese soldaten geeft mediane lengtes van 5 foot 7.3 inch en 5 foot 6.9 inch, maw 1.70 of 1.71 m
http://1914-1918.invision(...).php?showtopic=12563

SPOILER: Lengte van leiders, toen en nu

[ Bericht 20% gewijzigd door meth1745 op 22-04-2014 15:08:39 ]
pi_139146935
En die Van Velzen vind ik ook wel verdacht.
pi_139147075
Haha, is die Ahmadinejad 1.57 :')?
  dinsdag 22 april 2014 @ 15:27:21 #253
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_139147512
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 15:01 schreef meth1745 het volgende:
Charles de Gaulle 196 6'5 FranceAngela Merkel 165 5'5 GermanyGerhard Schröder 174 5'8 GermanyHelmut Kohl 193 6'4 GermanyAdolf Hitler 173 5'8 GermanyViktor Orban 174 5'8 HungaryMahmoud Ahmadinejad 157 5'2 IranSaddam Hussein 188 6'2 IraqDavid Ben Gurion 152 5'0 IsraelSilvio Berlusconi 165 5'5 ItalyBenito Mussolini 169 5'6 ItalyYasuo Fukuda 169 5'6 JapanKim Yong Ill 160 5'3 Korea (North)Muammar Gaddafi 183 6'0 LibyaBenito Juarez 137 4'6 MexicoJosef Stalin 165 5'5 RussiaDmitry Medvedev 163 5'4 RussiaVladimir Putin 170 5'7 RussiaBoris Yeltsin 187 6'1 RussiaVladimir Lenin 165 5'5 RussiaTony Blair 183 6'0 UKDavid Cameron 185 6'1 UKWinston Churchill 168 5'6 UKGordon Brown 180 5'11 UKNick Clegg 185 6'1 UKMargaret Thatcher 165 5'5 UKRobert Gascoyne-Cecil 193 6'4 UKSir Alec Douglas-Home 185 6'1 UKJames Callaghan 185 6'1 UKEdward Heath 183 6'0 UKJohn Major 180 5'11 UKQueen Elizabeth II 163 5'4 UKHarold Wilson 173 5'8 UKGeorge W. Bush 182 5'11 USABarack Obama 185 6'1 USAJohn F Kennedy 183 6'0 USAGeorge Washington 187 6'2 USAAbraham Lincoln 193 6'4 USARonald Reagan 185 6'1 USABill Clinton 184 6'2 USAGeorge H.W Bush 188 6'2 USAGerald Ford 183 6'0 USARichard Nixon 182 5'11 USAHugo Chávez 173 5'8 Venezuela
Valt op dat Medvedev 2 cm kleiner is dan Poetin met zijn 1,65 mr

Maar Berlusconi heeft een piemel van 20 CM volgens zijn Buga Bunga vriendinnen

Wel zijn ze gemiddeld 25 cm kleiner dan ik
quote:
Mahmoud Ahmadinejad 157 5'2 Iran
Adolf Hitler 173 5'8 Germany
Silvio Berlusconi 165 5'5 Italy
Josef Stalin 165 5'5 Russia
Vladimir Lenin 165 5'5 Russia
Benito Mussolini 169 5'6 Italy
Kim Yong Ill 160 5'3 Korea (North)
Dmitry Medvedev 163 5'4 Russia

[ Bericht 3% gewijzigd door HD9 op 22-04-2014 15:39:31 ]
pi_139147663
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 15:27 schreef HD9 het volgende:

[..]

Valt op dat Medvedev kleiner is dan Poetin met zijn 1,65 mr

[..]

waarom zijn al de newlines (return's) verdwenen in die quote? :?
pi_139147726
quote:
Crimean Tatars to vote in Ukraine's elections

Crimean Tatars will be able vote in Ukraine's presidential election set for May 25.

The Crimean Tatar assembly or the Mejlis have gathered Tuesday to discuss where and how the Crimean Tatars will cast their votes.

The Mejlis agreed to apply to the Kiev government to provide a polling station in the Kherson province of southern Ukraine for the Crimean Tatars. Russia annexed Crimea after a political crisis in Ukraine.
http://www.worldbulletin.(...)0-in-mombasa-roundup
Dat lijkt me geen verstandige zet...
  dinsdag 22 april 2014 @ 15:38:23 #256
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_139147829
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 april 2014 15:06 schreef Fides het volgende:
En die Van Velzen vind ik ook wel verdacht.
zijnn prestaties en lef anders niet
pi_139147898
quote:
VIDEO: Chilling moment Ukraine thugs beat up pro-Russia supporter and throw him in river

The gang uploaded the video of their callous actions to YouTube in a chilling attempt to intimidate anyone not seen as loyal to the new Ukraine government.

The clip shows two masked activists threatening the younger man, slapping him and demanding that he obey the true leaders of the country.

When he refuses, the activists slap him again, then grab him by the legs and throw him off the bridge.

The video clip has not resulted in any police action - despite being viewed by over half a million people.

The river was not searched, and there was no indication on whether the man survived.

The only clue was footage showing he had landed in the water and was last seen struggling to stay afloat.

A police spokesman asked for a statement said: "We have not had any reports of anyone missing or being attacked, this might just be more pro-Russian propaganda."

Donetsk, an industrial city officially in Ukraine on the Kalmius River where the attack happened, is largely filled with ethnic Russians.

Large numbers of anti-government separatists have been staging angry protests in the area.

But there have now been growing reports of masked thugs from the pro-government side trawling the streets, claiming to be acting as agents of the Ukrainian nationalist political party.
http://www.express.co.uk/(...)d-throw-him-in-river
  dinsdag 22 april 2014 @ 15:41:40 #258
322645 Voorschrift
See if I care
pi_139147913
Goddomme zeg, is dit het RT forum?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_139148279
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 april 2014 15:41 schreef Voorschrift het volgende:
Goddomme zeg, is dit het RT forum?
Voor zover ik weet is The Express Brits en conservatief, anders had ik het niet gepost.

Verkies je misschien een ander verhaal van het laatste uur?:

Switzerland Ups Arms Budget Due to Ukraine Unrest
McCain calls Russia a 'gas station'
Biden to Ukraine: 'You will not walk this road alone'
Liberman: Reparing Russia-Ukraine Relations an Israeli Priority
Ukraine Doctor, Wounded Kiev Protester Meet in Jenkintown
Forex: Ukraine Crisis, Weakened Yuan Elicits Yawns
Lukashenko: Ukraine unlikely to join NATO
Russia sees war with Ukraine as unlikely
Frida Ghitis: Mystery of Ukraine's anti-Semitic pamphlet
Five killed in Ukraine gas station blast
German Minister Urges China to Help Solve Ukraine Crisis
Russia ready for new sanctions over Ukraine: Medvedev
Ukraine PM to meet Pope Francis amid crisis
The End Is Approaching For Eastern Ukrainian Oligarchs
  dinsdag 22 april 2014 @ 16:12:24 #260
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_139148868
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:42 schreef HD9 het volgende:

[..]

Machtswellust

Misschien wel, maar wat heeft dat met democratie en besluitvorming te maken?
pi_139150708
Ligt het nou aan mij of is het opvallend stil laatste dagen rondom Oekraïne, op wat kleine 'incidenten' na?
Zonder wrijving geen glans
pi_139151372
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 13:26 schreef HD9 het volgende:

[..]

Ik wil alleen benadrukken dat Poetin op weg is om een karikatuur van een dictator te worden of al is.

Iemand die tegenkandidaten naar Siberie kan sturen zonder opsluitingstermijn is in mijn ogen een gevaarlijke dictator
Als Obama dat zou doen , was de wereld te klein voor verontwaardiging
idd!
pi_139151534
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:08 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ligt het nou aan mij of is het opvallend stil laatste dagen rondom Oekraïne, op wat kleine 'incidenten' na?
Maak je geen zorgen, meth houdt je op de hoogte over elke rus dat in het water wordt gegooid :D
  dinsdag 22 april 2014 @ 17:37:22 #265
323876 michaelmoore
pi_139151642
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 08:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

en daarna van pijn
pi_139151659
quote:
Klopt helemaal, dit conflict is sowieso erg rustig.

Weinig reden om hysterische conclusies te trekken in ieder geval.
  dinsdag 22 april 2014 @ 17:38:41 #267
323876 michaelmoore
pi_139151683
quote:
Het is diplomaten oorlog met blufpoker met Oekraïne als toeschouwer
pi_139152059
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:33 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Maak je geen zorgen, meth houdt je op de hoogte over elke rus dat in het water wordt gegooid :D
dit beter?:
quote:
Ukrainian Roma attacked and robbed

Ukrainian Roma are claiming armed, masked men threatened and robbed several of the 150 Roma families in Sloviansk.

"They began shooting here, at the windows," said Natasha Cheripovskaya as she pointed to her house with shattered windows. "They were in masks, about 15 people. And they had automatic weapons. Some had guns. They started to shoot to provoke fear. They asked for money and gold. We were very scared and said, 'We don't have any gold or money.' Even the neighbors saw this but they are afraid to speak out."

Cheripovskaya walked through her house and showed the mess the men had left behind, after they rummaged through her family's belongings and took what they wanted.

"We have a lot of children, you know. We have been living here for years," said Pyotr Povolsky. "They say they are going to evict the Roma from here. And we don't sleep in our houses, because we are afraid someone will come, you know. We don't go to the city because of this war here, you see."

http://www.upi.com/Top_Ne(...)robbed/5231398172543
pi_139152624
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:52 schreef meth1745 het volgende:

[..]

dit beter?:

[..]

Rtl boulevard nieuws :P Hier in nederland was er laatst ook een overval, waarbij doden vielen. Incidenten zul je altijd wel hebben.
  dinsdag 22 april 2014 @ 18:48:36 #270
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_139153348
BBCBreaking twitterde op dinsdag 22-04-2014 om 18:44:34 Acting Ukraine president calls for relaunch of anti-terrorist operation in east after politician "tortured to death" http://t.co/mLWQikEIt3 reageer retweet
En de journalist van de Vice dispatches wordt vastgehouden:
RolandOliphant twitterde op dinsdag 22-04-2014 om 18:35:25 The mayor of Slavyansk & his press sec have confirmed @SimonOstrovsky is in custody in Slavyansk. I was at the presser. reageer retweet
obk twitterde op dinsdag 22-04-2014 om 18:31:59 Vijf collega's / vrienden afgelopen nacht gekidnapt in Slavjansk. Vier weer vrijgelaten, een zit er nog vast. Godverdomme. reageer retweet
American Vice News Journalist Captured in Eastern Ukraine
http://mashable.com/2014/04/22/vice-journalist-captured-ukraine/

[ Bericht 21% gewijzigd door JimmyJames op 22-04-2014 18:57:24 ]
pi_139153643
Elke journalist die levend uit de invloedssfeer van Rusland komt mag zichzelf gelukkig prijzen.
pi_139153691
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 18:48 schreef JimmyJames het volgende:
BBCBreaking twitterde op dinsdag 22-04-2014 om 18:44:34 Acting Ukraine president calls for relaunch of anti-terrorist operation in east after politician "tortured to death" http://t.co/mLWQikEIt3 reageer retweet
Neem aan dat het hier mee te maken heeft:
quote:
Dead body resembling kidnapped deputy of Horlivka council found in Sloviansk

A dead body of a man resembling member of Horlivka Town Council Volodymyr Rybak, who was abducted a few days ago, has been found in the town of Sloviansk in Donetsk region. According to the city's Web portal Gorlovka.ua, the dead body was found near the Siversky Donets River. "A notification has come from Sloviansk, where a body of a man, who looks like member of Horlivka Town Council Volodymyr Rybak, who was kidnapped in Horlivka by unknown masked men, was found... The investigation will now be launched, as the criminal proceedings were started previously under Part 2 of Article 146 of the Criminal Code of Ukraine (the unlawful confinement or kidnapping)," Head of the Ukrainian Interior Ministry's branch in Horlivka Andriy Kryschenko told the portal.
http://www.kyivpost.com/c(...)loviansk-344640.html
  dinsdag 22 april 2014 @ 19:00:15 #273
192592 SureD1
pi_139153716
quote:
RolandOliphant twitterde op dinsdag 22-04-2014 om 18:35:25 The mayor of Slavyansk & his press sec have confirmed @SimonOstrovsky is in custody in Slavyansk. I was at the presser. reageer retweet
obk twitterde op dinsdag 22-04-2014 om 18:31:59 Vijf collega's / vrienden afgelopen nacht gekidnapt in Slavjansk. Vier weer vrijgelaten, een zit er nog vast. Godverdomme. reageer retweet
Kon je op wachten, Simon stond overal met zijn snufferd vooraan, plus stak zijn anti-Russische houding niet onder stoelen of banken...
  dinsdag 22 april 2014 @ 19:01:54 #274
192592 SureD1
pi_139153782
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:33 schreef firefly3 het volgende:

[..]

To be honest dat wat ik...en dat bericht postte ik vooral om een van de vele welles nietes combo's hier te breaken ;)
pi_139153903
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:01 schreef SureD1 het volgende:

[..]

To be honest dat wat ik...en dat bericht postte ik vooral om een van de vele welles nietes combo's hier te breaken ;)
Haha ok :D
pi_139153922
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 18:59 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Neem aan dat het hier mee te maken heeft:

[..]

http://www.kyivpost.com/c(...)loviansk-344640.html
Dat is wel heftig ja!
pi_139154169
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 13:56 schreef SureD1 het volgende:

[..]

ah heerlijk zo'n meivakantie
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_139154854
Eerder in Horlivka
quote:
KIEV, April 17. /ITAR-TASS/. Alexander Sapunov, known as people' s mayor of the settlement of Horlivka in the Donetsk region, has been kidnapped. Alexander Sapunov's wife has confirmed reports about the abduction of the head of the local administration elected by local protesters.

Sapunov's supporters, who have informed police that Sapunov has been missing, have begun search for the missing mayor on their own.

Alexander Sapunov was proclaimed a new mayor of the settlement of Gorlovka on April 14 when the local opposition seized the building of the Horlivka administration.
http://en.itar-tass.com/world/728366
quote:
Horlivka pro-Russian activists looking for 'people's mayor' Sapunov

Supporters of the so-called "people's mayor" of the town of Horlivka (Donetsk region) Oleksandr Sapunov has said he went missing last night, and declared operation Hunt.
http://www.kyivpost.com/c(...)-sapunov-344005.html
En er was deze video:
http://ukrstream.tv/en/vi(...)ieksika#.U1alfNe-6CE
"Kidnapping of the deputy of city council in Horlivka, on April 17, 2014"
  dinsdag 22 april 2014 @ 19:26:00 #279
361691 DeJori
pi_139154855
quote:
Damn. Hopelijk komt hij er zonder kleerscheuren vanaf. Ben gehecht geraakt aan zijn dispatches :9
pi_139154967
quote:
Ukraine to restart anti-terrorist operation as military plane 'hit by gunfire'

Ukraine's acting president called for the relaunch of an anti-terrorist operation in the east of the country on Tuesday after the body of a local politician from his own party was found showing signs of torture.

Oleksander Turchynov said in a statement that "brutally tortured" bodies had been found near the city of Slavyansk. One was that of Volodymyr Rybak, a member of Turchynov's Batkivshchyna party, who had recently been abducted by "terrorists".

"These crimes are being carried out with the full support and indulgence of the Russian Federation," he said. "I call on the security agencies to relaunch and carry out effective anti-terrorist measures, with the aim of protecting Ukrainian citizens living in eastern Ukraine from terrorists."

The defence ministry earlier stated a Ukrainian military surveillance plane was hit and damaged by small arms fire as it was on a reconnaissance flight over the rebel-held eastern town of Slavyansk.

The plane, a propellor-driven Antonov An-30, safely made an emergency landing, a ministry spokesman told AFP. None of its crew members was hurt.
http://www.telegraph.co.u(...)-hit-by-gunfire.html
  dinsdag 22 april 2014 @ 19:35:50 #281
192592 SureD1
pi_139155284
De retoriek zwelt inderdaad weer aan:

http://www.volkskrant.nl/(...)litici-ontdekt.dhtml
pi_139156074
EuromaidanPR twitterde op dinsdag 22-04-2014 om 19:39:27 #Luhansk International airport (eastern #Ukraine) stopped working until May 12. No explanations so far http://t.co/OqbVPb2cVQ | EMPR News reageer retweet
Het sluiten van vliegvelden, waar kennen we dat eerder van.
  dinsdag 22 april 2014 @ 20:00:08 #283
323876 michaelmoore
pi_139156319

Die hadden daar niet heen moeten gaan

quote:
Lichamen 'zwaar gemartelde' Oekraïense politici ontdekt
quote:
De grimmigheid neemt hier met de minuut verder toe. Lichaam gevonden van gemeenteraadslid Gorlovka, hij zou eerst zwaar zijn mishandeld.
  dinsdag 22 april 2014 @ 20:39:48 #284
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_139157740
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:00 schreef michaelmoore het volgende:

Die hadden daar niet heen moeten gaan

[..]

[..]

en de Amerikanen maken zich volkomen belachelijk met hun retoriek en die absurde trip van Biden. Als het al niet duidelijk was dat de coup een amerkaans complot was is het dat nu wel. Stevige maatregelen om dat illegale regime in Kiev ten val te brengen zijn noodzakelijk en zal ook gebeuren. De Amerikanen moeten niet denken dat ze hiermee weg kunnen komen.
  dinsdag 22 april 2014 @ 20:41:30 #285
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_139157833
quote:
stilte voor de storm. Het zal mij benieuwen hoe die verkiezingen straks gaan verlopen.
pi_139157835
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:39 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

en de Amerikanen maken zich volkomen belachelijk met hun retoriek en die absurde trip van Biden. Als het al niet duidelijk was dat de coup een amerkaans complot was is het dat nu wel. Stevige maatregelen om dat illegale regime in Kiev ten val te brengen zijn noodzakelijk en zal ook gebeuren. De Amerikanen moeten niet denken dat ze hiermee weg kunnen komen.
Een Amerikaans complot. Toe maar.
  dinsdag 22 april 2014 @ 20:43:22 #287
322645 Voorschrift
See if I care
pi_139157938
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een Amerikaans complot. Toe maar.
One does not simply find intelligence in this topic.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 22 april 2014 @ 20:44:13 #288
240100 ATan
pi_139157990
Mensen worden aan de lopende band vermoord, noem het maar kleine incidenten.
Maar ja, dat is toch wat de terroristen/separatisten/militanten wilden? Een hoop onlusten, zodat Rusland 'moet' ingrijpen? Waarna de NAVO overigens net zo veel recht heeft tot ingrijpen.
  dinsdag 22 april 2014 @ 20:44:59 #289
192592 SureD1
pi_139158034
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:39 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Dude... :')
pi_139158062
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:26 schreef DeJori het volgende:

[..]

Damn. Hopelijk komt hij er zonder kleerscheuren vanaf. Ben gehecht geraakt aan zijn dispatches :9
Nee, maar de pro-Russen zijn de slachtoffers hoor. De good guys.
  dinsdag 22 april 2014 @ 20:46:19 #291
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_139158105
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:44 schreef ATan het volgende:
Mensen worden aan de lopende band vermoord, noem het maar kleine incidenten.
Of een flinke overdrijving.
  dinsdag 22 april 2014 @ 20:47:17 #292
322645 Voorschrift
See if I care
pi_139158161
quote:
12s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:46 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Of een flinke overdrijving.
Dát zal het zijn ja.

Heb je al gesolliciteerd voor een Kremlin snuffelstage?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 22 april 2014 @ 20:47:48 #293
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_139158190
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:44 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dude... :')
Ik vind het verdacht dat de Russen overal de schuld van krijgen, terwijl zij alleen maar op een eerlijke manier voor hun belangen opkomen. Dit terwijl de geweldadige coupplegers in Kiev ineens de grote vrienden van het westen zijn. De figuren die zich nu hebben opgeworpen als leiders zijn gefinancierd en naar voren geschoven door het westen.
  dinsdag 22 april 2014 @ 20:48:04 #294
240100 ATan
pi_139158204
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:47 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dát zal het zijn ja.

Wel schrijven in cyrillisch want een ander alfabet gaat gelijk in de prullenbak.
  dinsdag 22 april 2014 @ 20:49:03 #295
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_139158268
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:47 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dát zal het zijn ja.

Ik breng een kleine relativering aan en ik ben meteen een pro-Rus? :')

Ga ergens anders trollen ajb.
pi_139158300
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:47 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Ik vind het verdacht dat de Russen overal de schuld van krijgen, terwijl zij alleen maar op een eerlijke manier voor hun belangen opkomen. Dit terwijl de geweldadige coupplegers in Kiev ineens de grote vrienden van het westen zijn. De figuren die zich nu hebben opgeworpen als leiders zijn gefinancierd en naar voren geschoven door het westen.
Met troepen een schiereiland bezetten dat in een ander land ligt. Heel eerlijk inderdaad.
  dinsdag 22 april 2014 @ 20:49:39 #297
322645 Voorschrift
See if I care
pi_139158307
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:49 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Ik breng een kleine relativering aan en ik ben meteen een pro-Rus? :')

Ja.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 22 april 2014 @ 20:50:47 #298
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_139158390
Weten we dat ook weer. Bedankt voor je uiterst zinnige bijdrage aan dit topic.
  dinsdag 22 april 2014 @ 20:51:43 #299
322645 Voorschrift
See if I care
pi_139158449
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:50 schreef JimmyJames het volgende:
Weten we dat ook weer. Bedankt voor je uiterst zinnige bijdrage aan dit topic.
Ik doe gewoon mee met de trend hier.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 22 april 2014 @ 20:53:41 #300
297168 Kikopuz
I like goats
pi_139158593
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:54 schreef theNull het volgende:
EuromaidanPR twitterde op dinsdag 22-04-2014 om 19:39:27 #Luhansk International airport (eastern #Ukraine) stopped working until May 12. No explanations so far http://t.co/OqbVPb2cVQ | EMPR News reageer retweet
Het sluiten van vliegvelden, waar kennen we dat eerder van.
Waarschijnlijk een retorische vraag, maar ik weet het antwoord niet. Waar kennen we dat eerder van? O-)
  dinsdag 22 april 2014 @ 20:55:26 #301
192592 SureD1
pi_139158686
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:53 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een retorische vraag, maar ik weet het antwoord niet. Waar kennen we dat eerder van? O-)
Van de Krim...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')