Weet je wel wat je vraagt? Dit is FOK!, zo werkt het hier niet.quote:Op donderdag 17 april 2014 15:52 schreef SadPanda het volgende:
[..]
We kunnen ook collectief afspreken niet op de persoon te spelen.
Zou je dan aub alles wat je te zeggen hebt in 1 post zetten en niet 3 of 4 onder elkaar. Het is een beetje irritant als de helft van de pagina over geneuzel tussen jou en andere leden van het forum gaat.quote:
Daar ging het niet over die 3 waarnemers zijn zeker geen extreemrechts. Of zijn sociaaldemocraten ook al extreemrechts?quote:Op donderdag 17 april 2014 15:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat gaat niet over alle waarnemers in het algemeen, maar alle die daarvoor werden genoemd (drie geloof ik).
En over dat fascisme, lees dit eens:
http://www.theguardian.co(...)rotesters-euromaidan
http://news.nationalpost.(...)tive-president-says/
Hier zelfs eentje van RT: http://rt.com/op-edge/ukraine-existential-threat-russia-413/
http://americablog.com/20(...)-really-fascist.html
Enzovoorts enzovoorts. Er zijn echt tientallen, honderden verschillende instanties van Russen of pro-Russische sympathisanten die de pro-regeringsmensen uitmaken voor fascisten. Dat kun je simpelweg niet ontkennen.
Gaat lastig hè in een discussie. Dit soort oproepen als die van jou vervuilen het topic alleen maar meer.quote:Op donderdag 17 april 2014 15:53 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Zou je dan aub alles wat je te zeggen hebt in 1 post zetten en niet 3 of 4 onder elkaar. Het is een beetje irritant als de helft van de pagina over geneuzel tussen jou en andere leden van het forum gaat.
Mijn hemelquote:Op donderdag 17 april 2014 15:56 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Daar ging het niet over die 3 waarnemers zijn zeker geen extreemrechts. Of zijn sociaaldemocraten ook al extreemrechts?
theguardian: op edge
RT: op edge
nationalpost: het gaat over Rusland niet de gevluchte president
americablog: ook geen bewijs dat Rusland ze allemaal nazi's noemt.
Ken jij het verschil niet tussen een column en een nieuwsbericht?
Ik vraag om bewijs dat de Russische overheid ze als nazi's ziet.
Je hebt meer van dat soort landenquote:Op donderdag 17 april 2014 14:59 schreef meth1745 het volgende:
Polls tonen dat meerderheid in het Oosten tegen splitsing is!
Regering maakt steun voor separatisme strafbaar met 9 tot 12 jaar gevangenis. Volgende dag: enqueteurs bellen mensen met de vraag "steunt u separatisme"...
quote:Met harde hand één land
Separatisme moet in Rusland zwaarder worden bestraft. In het Russische parlement ligt een wetsvoorstel tegen separatisme in daad én in woord. Zelfs twijfel zaaien over de eenheid van de Russische staat kan voortaan strafbaar worden.
Op propaganda en agitatie komt dan tussen drie en zes jaar gevangenisstraf. Een separatist kan een beroepsverbod krijgen van zes tot twaalf jaar. Ook strafbaar wordt materiaal waarin de territoriale eenheid van Rusland openlijk wordt ontkend of betwijfeld. Momenteel is alleen daadwerkelijke separatistische actie een misdrijf volgens het Russische strafrecht.
Dat is niet zo lastig, gewoon niet el directo willen reageren en even een minuut of wat wachten. Dan kun je multiquoten en dat zal al een heleboel schelen in de ergernis. Ik persoonlijk vind dat iedereen z'n mening moet hebben maar je spammed het topic nogal onder.quote:Op donderdag 17 april 2014 15:57 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Gaat lastig hè in een discussie. Dit soort oproepen als die van jou vervuilen het topic alleen maar meer.
Zie je wel en dat zijn dan maar 2 posts van mij, jij hebt er al een stuk of 500 die het topic vervuilen. Ben blij dat je inziet dat jou posts het topic vervuilen.quote:Op donderdag 17 april 2014 15:57 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Gaat lastig hè in een discussie. Dit soort oproepen als die van jou vervuilen het topic alleen maar meer.
Jij bent hier dus de troll, ik neem de moeite om overal op te reageren en jij komt met zo'n reactie. Jij haalt een column van RT aan als bewijs... En de gevluchte president, daar ging het niet over...quote:Op donderdag 17 april 2014 15:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mijn hemelIk ben er klaar mee. Ik kom wel terug in dit topic als jij opgesodemieterd bent.
Ik moet toegeven de kwaliteit van je posts gaan omhoog momenteel.quote:
neequote:Op donderdag 17 april 2014 15:59 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Rot toch op. Ik discussieer gewoon.
Tsjetsjenië be like, whut?quote:Op donderdag 17 april 2014 16:01 schreef SadPanda het volgende:
Putin on Kiev op: 'Tanks, jets against own people?! Are they nuts?!'
http://rt.com/news/putin-ukraine-military-operation-120/
Als die zogenaamde 'inwoners' niet tot de tanden gewapend zouden zijn, zou het misschien ook een ander verhaal zijn.quote:
nee ik rot niet op en de andere users ook nietquote:Op donderdag 17 april 2014 16:04 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Moet een mod nu ook al zo beginnen? Graag een voorbeeld wanneer ik dat niet deed...
Precies, wij willen ook Friesland nu al platgooien en afsteken, laat staan als ze bewapend zijn en rellen.quote:Op donderdag 17 april 2014 16:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als die zogenaamde 'inwoners' niet tot de tanden gewapend zouden zijn, zou het misschien ook een ander verhaal zijn.
In WOII heeft een nationalistische beweging in de Oekraine de kant van de Duitsers gekozen in de hoop zich los te maken van de Sovjet Unie. Binnen de Oekrainse context is er een ideologisch verband tussen Oekrainse nationalisten en Neo nazi's. In de ideologische oorlogsvoering wordt dit misbruikt door Kiev Neo-Nazi's te noemen. Dat doet men in Donbass en ook in Rusland. Hoewel er extreem rechtse politieke bewegingen zijn zoals Svoboda en de Right sector, zijn Neo Nazi's een kleine minderheid. Maar in de ideologische oorlogsvoering worden Kiev betogers regelmatig als als nazi's afgeschilderd.quote:Op donderdag 17 april 2014 15:45 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ah ja ik ben aan het trollen, terwijl andere blijven zeggen dat Rusland alle Kiev betogers als nazi's zien en alle waarnemers extreemrechts waren.
Politiek gezien en qua aanhang zijn ze inderdaad een minderheid. Maar de Right Sector was wel verantwoordelijk voor het innemen van gebouwen enzovoort tijdens de coup. Ze hebben dan ook 10 tot 15 duizend leden.quote:Op donderdag 17 april 2014 16:19 schreef deelnemer het volgende:
[..]
In WOII heeft een nationalistische beweging in de Oekraine de kant van de duidser gekozen in de hoop zich los te maken van de Sovjet Unie. Binnen de Oekrainse context is eer een ideologisch verband tussen Oekrainse nationalisten en Neo nazi's. In de ideologische oorlogsvoering wordt dit misbruikt door Kiev Neo-Nazi's te noemen. Dat doet men in Donbass en ook in Rusland. Hoewel er extreem rechtse politieke bewegingen zijn zoals Svoboda en de Right sector, zijn Neo Nazi's een kleine minderheid. Maar in de ideologische oorlogsvoering worden Kiev betogers regelmatig als als nazi's afgeschilderd.
quote:Joden moeten zich melden in Donetsk
Joden in de Oost-Oekraïense stad Donetsk moeten zich melden bij de autoriteiten. Zij hebben pamfletten ontvangen met een dergelijk verzoek.
Dat melden diverse buitenlandse media. De pamfletten werden uitgedeeld voor de ingang van de grote synagoge in Donetsk. Veel Joden komen daar deze week samen om Pesach te vieren. De pamfletten werden door drie gewapende mannen rondgedeeld.
In de stukken staat dat de Joden zich moeten registreren bij de nieuwe machthebbers van de pas uitgeroepen Volksrepubliek Donetsk. Ook moeten ze hun bezittingen laten registreren. De makers refereren aan banden tussen de Joden en junta-leider Stepan Bander, die in de Tweede Wereldoorlog in Kiev de scepter zwaaide.
Het pamflet is opgesteld in het Russisch en heeft het symbool van de Russische staat (dubbele adelaar met kroon) en die van de clandestine Volksrepubliek Donetsk eronder. Het is ondertekend door Denis Pushilin, de voorzitter van de interimregering van de Volksrepubliek. De pro-Russische activisten houden al dagen Oekraïense en regionale overheidsgebouwen bezet en hebben de Volksrepubliek Donetsk uitgeroepen. Zij eisen aansluiting bij Rusland.
Voorman Pushilin heeft op een Joods-Oekraïense website toegegeven dat de pamfletten van zijn organisatie afkomstig zijn. Eerder stelde hij op een pro-Russisch tv-station dat de pamfletten 'onzin' en een 'provocatie' waren. Natan Sharansky, de voorzitter van het Jewish Agency in Israël - zelf een voormalige Sovjet-Jood - verwacht dat het aantal Joden dat vanuit de Oekraïne naar Israël zal verhuizen tegen het einde van 2014 verdubbeld zal zijn als de ontwikkelingen zo doorgaan.
Is er wel bevestiging dat het hem was op die website? En waarom zou hij op een Joodse website dat bevestigen? Sowieso, waarom zou hij zo'n pamflet verspreiden?quote:
Misschien omdat de organisatie niet bepaald tof is?quote:Op donderdag 17 april 2014 16:32 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Is er wel bevestiging dat het hem was op die website? En waarom zou hij op een Joodse website dat bevestigen? Sowieso, waarom zou hij zo'n pamflet verspreiden?
Je selectieve kritische houding ten opzichte van bronnen is toch stuitend. In principe stel je hier de juiste vragen, maar ik snap werkelijk niet waarom je diezelfde kritische blik niet ook hanteert wanneer je weer met een willekeurig RT artikel op de proppen komt.quote:Op donderdag 17 april 2014 16:32 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Is er wel bevestiging dat het hem was op die website? En waarom zou hij op een Joodse website dat bevestigen? Sowieso, waarom zou hij zo'n pamflet verspreiden?
Ik vind het nogal een vreemd verhaal, vooral dit:quote:Op donderdag 17 april 2014 16:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien omdat de organisatie niet bepaald tof is?
Het volk in die regio staat immers niet bepaald bekend om hun jodenliefde.
Omdat ik die betrouwbaar vind, maar ga daar nou niet weer een discussie over beginnen.quote:Op donderdag 17 april 2014 16:37 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Je selectieve kritische houding ten opzichte van bronnen is toch stuitend. In principe stel je hier de juiste vragen, maar ik snap werkelijk niet waarom je diezelfde kritische blik niet ook hanteert wanneer je weer met een willekeurig RT artikel op de proppen komt.
twitter:BBCGavinHewitt twitterde op donderdag 17-04-2014 om 16:41:24In Geneva signs there will be a joint statement on Ukraine. Officials talking of progress#Ukraine reageer retweet
Dat zou wel een doorbraak zijn als alle betrokkenen ze zich in één verklaring kunnen vinden.quote:Op donderdag 17 april 2014 16:42 schreef JimmyJames het volgende:
twitter:BBCGavinHewitt twitterde op donderdag 17-04-2014 om 16:41:24In Geneva signs there will be a joint statement on Ukraine. Officials talking of progress#Ukraine reageer retweet
Alles wat toevallig bij jouw mening aansluit is betrouwbaar.quote:Op donderdag 17 april 2014 16:41 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat ik die betrouwbaar vind, maar ga daar nou niet weer een discussie over beginnen.
En hetzelfde geldt voor jou, en nu graag weer ontopic.quote:Op donderdag 17 april 2014 16:56 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Alles wat toevallig bij jouw mening aansluit is betrouwbaar.
Nee, niet dus.quote:Op donderdag 17 april 2014 16:56 schreef SadPanda het volgende:
[..]
En hetzelfde geldt over jou, en nu graag weer ontopic.
In Oost-Oekraine zie je hetzelfde. Daar is ook een militante groep. Ze zijn zelfs nog beter bewapend. Tevens zie je een grote groep gewone burgers die protesteren. Maar in het westen en het oosten hebben ze tegengestelde politieke voorkeuren / idealen, met historische gronden economische belangen, en waarschijnlijk ook met de nodige misvattingen.quote:Op donderdag 17 april 2014 16:22 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Politiek gezien en qua aanhang zijn ze inderdaad een minderheid. Maar de Right Sector was wel verantwoordelijk voor het innemen van gebouwen enzovoort tijdens de coup. Ze hebben dan ook 10 tot 15 duizend leden.
Klopt maar die hebben geen verwerpelijke ideologie.quote:Op donderdag 17 april 2014 16:57 schreef deelnemer het volgende:
[..]
In Oost-Oekraine zie je hetzelfde. Daar is ook een militante groep. Ze zijn zelfs nog beter bewapend. Tevens zie je een grote groep gewone burgers die protesteren. Maar in het westen en het oosten hebben ze tegengestelde politieke voorkeuren / idealen, met historische gronden economische belangen, en waarschijnlijk ook met de nodige misvattingen.
Of het een goed idee is om de Oekraine uiteen te laten vallen, weet ik niet. Dan zou ik meer moeten weten van de situatie. Maar het gaat daar politiek en economisch zo slecht dat mensen ontevreden worden en oorzaken / oplossingen zoeken. Vaak vergist men zich in de oorzaak of de oplossing of beide. Als de bevolking uberhaupt de kans krijgt daar zelf een koers in te varen zonder inmenging van buiten en corruptie van binnen.
Oekraine zou net als Finland een neutrale koers kunnen varen.
quote:Yikes! 52% of Russians willing to fight in Ukraine or send their sons, also support incursion into Baltics uainfo.org/yandex/305245-… (Russian)
Nou, afdwingen dat mensen knielen, zie ik alleen in het oosten. Maar goed, in ieder land heb je mensen die zich door een ideologisch laten meeslepen die niet deugd. Maar dat zijn de vaak radicale minderheden.quote:Op donderdag 17 april 2014 17:01 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Klopt maar die hebben geen verwerpelijke ideologie.
De corruptie is een heel serieus probleem. In hoeverre is de oligarchen cultuur in Rusland en in Oekraine soortgelijk? De bevolking van West-Europa zit niet te wachten op de toetreding van zeer corrupte landen tot de EU.quote:Neutrale keurs is de vraag of dat mogelijk is. De EU weigerde om samen met Rusland en de Oekraïne een akkoord te sluiten. Tevens is het ook de vraag of daar bij de bevolking wel interesse voor is. Ik denk het niet, vooral niet in het westen gezien die denken dat de aansluiting bij de EU hun leven sterk gaat verbeteren en de corruptie oplost.

Toch zijn er veel corrupte Oost-Europese landen toegetreden. En het meest corrupte en arme land van Europa, Moldavië, gaat dat ook doen als pro-EU de verkiezingen dit jaar wint.quote:Op donderdag 17 april 2014 17:15 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De bevolking van West-Europa zit zelf niet te wachten op de toetreding van zeer corrupte landen tot de EU.
Ik geloof niet dat Transnistrië snel bij Rusland komt. Al sinds 1990 willen ze bij Rusland en toch gebeurt dat niet. Als het nu zou gebeuren zorgt het alleen maar voor veel gedoe en meer sancties, in Transnistrië is er geen nood om snel te handelen.quote:Op donderdag 17 april 2014 17:17 schreef superworm het volgende:
Kaartje gemaakt met eenzijdig onafhankelijkheid uitroepende oblasten. Wanneer volgen de laatste middelste vier?
[ afbeelding ]
11 maart: Autonome Krimrepubliek
18 maart: Transnistrië wil bij Rusland
7 april: Volksrepubliek Kharkov
7 april: Volksrepubliek Donetsk
8 april: Parlementaire Republiek Lugansk
16 april: Volksrepubliek Odessa
Eind mei zijn ze Russisch
Transnistrië heeft het verzoek ingediend en als er in Odessa een referendum voor toetreding tot Russische Federatie doorheen wordt gejast, ligt Transnistrië plots aan de grens met Rusland. Al 20 jaar lang is een flink deel van het Russische leger in Transnistrië gestationeerd, ze hebben Russische paspoorten, Russisch geld... er hoeft weinig te veranderen.quote:Op donderdag 17 april 2014 17:21 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat Transnistrië snel bij Rusland komt. Al sinds 1990 willen ze bij Rusland en toch gebeurt dat niet. Als het nu zou gebeuren zorgt het alleen maar voor veel gedoe en meer sancties, in Transnistrië is er geen nood om snel te handelen.
Ik denk dat Transnistrië sowieso nooit bij Rusland komt. Of ze worden als onafhankelijk land lid van de Euraziatische Unie of ze worden weer onderdeel van Moldavië als dat land lid wordt van de Euraziatische Unie.
Klopt maar dat verzoek hebben ze elke zoveel jaar wel gedaan.quote:Op donderdag 17 april 2014 17:23 schreef superworm het volgende:
[..]
Transnistrië heeft het verzoek ingediend en als er in Odessa een referendum voor toetreding tot Russische Federatie doorheen wordt gejast, ligt Transnistrië plots aan de grens met Rusland.
Dank dat je me er even aan herinnerde. Poetin heeft zich vandaag blijkbaar uitgesproken voor een referendum: http://en.apa.az/news/210000quote:Op donderdag 17 april 2014 17:23 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Klopt maar dat verzoek hebben ze elke zoveel jaar wel gedaan.
Wel erg voorbarig, referendum wordt nergens genoemd en er staat dat de onderhandelingen moeten doorgaan. Vooral dat laatste lijkt er op te lijken dat er voorlopig nog niks gebeurt.quote:Op donderdag 17 april 2014 17:25 schreef superworm het volgende:
[..]
Dank dat je me er even aan herinnerde. Poetin heeft zich vandaag blijkbaar uitgesproken voor een referendum: http://en.apa.az/news/210000 Ga even nieuwsberichtje schrijven
ik wacht het nog even af voor vollediger beeld; Moldavië heeft het Transnistrische verzoek inmiddels wel al afgekeurd, zie ik.quote:Op donderdag 17 april 2014 17:27 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wel erg voorbarig, referendum wordt nergens genoemd en er staat dat de onderhandelingen moeten doorgaan. Vooral dat laatste lijkt er op te lijken dat er voorlopig nog niks gebeurt.
Mja volgens mij is er ook al jarenlang een brain drain uit Rusland bezig. Lage lonen, op 130 miljoen inwoners geen enkele topuniversiteit en al twaalf jaar een irredentistische soort Wilders aan de macht. Ik ken hele leuke Russen, maar die wonen allemaal in het buitenland en gaan nooit van z'n leven meer terug.quote:Op donderdag 17 april 2014 17:01 schreef poemojn het volgende:
Over de vraag of het Russische volk achter Putin staat: http://twitter.com/edwardlucas/status/456018881891794944
[..]
Dat is neem ik aan het plan. Tot nu toe is het een kopie van het Krimgedoe.quote:Op donderdag 17 april 2014 17:27 schreef Romanus het volgende:
Lijkt me dat Transnistrië alleen onderdeel van Rusland wordt als het ook daadwerkelijk aan Rusland grenst. Wat evt mogelijk zou zijn als Odessa onderdeel van Rusland wordt
quote:Pro-Russische troepen bezetten vliegveld Donetsk
16u33
Pro-russische activisten bezetten vliegveld Donetsk
Het vliegveld van Donetsk is ingenomen door pro-Russische troepen, mogelijk als reactie op de maatregelen van Oekraïne om strengere eisen te stellen aan Russische mannen die Oekraïne in willen. De wegen rondom Donetsk zijn niet meer begaanbaar door lange files.
quote:Op donderdag 17 april 2014 17:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Mja volgens mij is er ook al jarenlang een brain drain uit Rusland bezig. Lage lonen, op 130 miljoen inwoners geen enkele topuniversiteit en al twaalf jaar een irredentistische soort Wilders aan de macht. Ik ken hele leuke Russen, maar die wonen allemaal in het buitenland en gaan nooit van z'n leven meer terug.
quote:Luhansk students rally for Ukrainian unity
Several thousand students, teachers and staff staged a rally in favor of Ukrainian unity outside the Luhansk Taras Shevchenko National University.
quote:Meer dan duizend man zijn in Donetsk samengekomen om te pleiten voor een verenigd Oekraïne. Meer dan 1200 agenten worden ingezet om alles in veilige banen te leiden ( Lifestream).
Die eerste foto heeft er niets mee te maken btw...quote:Op donderdag 17 april 2014 17:53 schreef deelnemer het volgende:
Luhansk students rally for Ukrainian unity
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
Kan je die drop 2010-2011 in Letland verklaren? Dat moet artificieel zijn; een land verliest niet ineens ruim 7% van de populatie in een jaar zonder ofwel een ramp, ofwel een artifact.quote:Op donderdag 17 april 2014 17:51 schreef meth1745 het volgende:
[ afbeelding ]Vergelijking tussen Letlands "succes-story" en Ruslands "ramp" in Forbes:
http://www.forbes.com/sit(...)y-you-mean-disaster/
Oekraïne was vorige maand anders ook plotsklaps 2,4 miljoen inwoners lichterquote:Op donderdag 17 april 2014 18:03 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Kan je die drop 2010-2011 in Letland verklaren? Dat moet artificieel zijn; een land verliest niet ineens ruim 7% van de populatie in een jaar zonder ofwel een ramp, ofwel een artifact.
Inderdaad. Post aangepast.quote:Op donderdag 17 april 2014 17:57 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Die eerste foto heeft er niets mee te maken btw...
Yeah, dat was dan ook een ramp. Mogelijk gaan ze er nog veel meer verliezenquote:Op donderdag 17 april 2014 18:05 schreef DeJori het volgende:
Oekraïne was vorige maand anders ook plotsklaps 2,4 miljoen inwoners lichter
En de bevolking in Rusland maar groeien. Daar hoeven Rusinnen niet eens zwanger voor te worden, of Russische wetenschappers een technologische doorbraak te realiseren.quote:Op donderdag 17 april 2014 18:05 schreef DeJori het volgende:
[..]
Oekraïne was vorige maand anders ook plotsklaps 2,4 miljoen inwoners lichter
quote:
Het kind is gewoon op z'n piemeltje getrapt.quote:In Putin’s view, the deterioration in relations between the two countries did not begin with the crisis over Ukraine, but could be traced back to 2011, following Nato’s intervention in Libya, which culminated in Muammar Gaddafi being ousted from power and later killed.
quote:Nato's action plan in Ukraine is right out of Dr Strangelove
From China to Ukraine, the US is pursuing its longstanding ambition to dominate the Eurasian landmass
Ik geloof niet dat Poetin echt zo dom was dat hij niet wist dat Gaddafi weg gebombardeerd zou worden. Het lijkt mij dat het een soort van good will richting het westen was. Die analyse had ik eerder ook al eens ergens gelezen. Rusland heeft qua belangen dan ook niks verloren, alle contracten gaan gewoon door.quote:Op donderdag 17 april 2014 18:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
Het kind is gewoon op z'n piemeltje getrapt.
Misschien hebben ze toen een volkstelling gedaan en zijn andere cijfers schattingen. Letland heeft op 10 jaar 13% van z'n bevolking verloren door emigratie.quote:Op donderdag 17 april 2014 18:03 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Kan je die drop 2010-2011 in Letland verklaren? Dat moet artificieel zijn; een land verliest niet ineens ruim 7% van de populatie in een jaar zonder ofwel een ramp, ofwel een artifact.
twitter:AP twitterde op donderdag 17-04-2014 om 18:25:30BREAKING: Russia's foreign minister says top diplomats adopt a joint roadmap to ease tensions in Ukraine. reageer retweet
Foto van de deal. Het lijkt erop dat Rusland zich heel redelijk opstelt als ze hiermee akkoord zijn gegaan. Misschien is het gewoon een rookgordijn en gaan ze gewoon door met het destabiliseren van Oost-Oekraine.twitter:
Als ze dat al deden, er is evenveel bewijs als dat de NAVO verantwoordelijk was voor de coup. Oftewel er is geen bewijs.quote:Op donderdag 17 april 2014 18:57 schreef JimmyJames het volgende:
Misschien is het gewoon een rookgordijn en gaan ze gewoon door met het destabiliseren van Oost-Oekraine.
Totaal geen discriminatie tegen de Russen hoor.twitter:maxseddon twitterde op donderdag 17-04-2014 om 15:09:08Aeroflot claims Kiev will no longer admit Russian men ages 16 to 60 and is severely restricting the entry of Crimeans http://t.co/sGdAQo4JfD reageer retweet
twitter:StateOfUkraine twitterde op donderdag 17-04-2014 om 18:44:45oligarch governor of #Dnipropetrovsk #Ukraine has just given out the first $10000 reward for a captured #Russian saboteur reageer retweet
Als we het over films hebben:quote:Op donderdag 17 april 2014 18:22 schreef deelnemer het volgende:
John Pilgers vertrouwd de VS niet (Wel een oudje: 17 April 2014).
[..]
RT heeft nou eenmaal een schema namelijk rond xx:30 stopt het nieuws en begin een programma of een docu. Ze hebben niet eeuwig de tijd voor een persconferentie.quote:Op donderdag 17 april 2014 19:12 schreef JimmyJames het volgende:
Lol ik zat de persconferentie van Kerry te kijken via de stream van RT (hier: http://www.zerohedge.com/(...)-escalate-ukraine-cr). Komt er opeens een kritische vraag over de Krim van een journalist (iets van "can you confirm the West has given up on Crimea..") gaat de regie van RT meteen terug naar de studio![]()
![]()
![]()
Heeft iemand het antwoord gehoord en de volledige vraag op een andere minder debiele en propagandistische stream?
Bewijs maar eens dat het propaganda is.quote:Op donderdag 17 april 2014 19:39 schreef meth1745 het volgende:
Het jodenpamflet lijkt de meest succesvolle actie in de propaganda-oorlog te worden. Petje af voor Svoboda's "Joseph Goebbels Political Research Centre", ze hebben alvast iets geleerd van hun grote voorbeeld.
Vooral die autobanden zijn treffend.quote:Op donderdag 17 april 2014 19:17 schreef corkydiggles het volgende:
vriend van me heeft een schilderij gemaakt over deze oekrainse happening. vond wel waard om hier te delen
[ afbeelding ]
wat denk jij?quote:Op donderdag 17 april 2014 19:05 schreef SadPanda het volgende:
De vraag is ook of Rusland die pro-Russen als illegaal ziet.
Ah, ik geloof niet in dat pamflet.quote:Op donderdag 17 april 2014 19:40 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Bewijs maar eens dat het propaganda is.
Wanneer leer je het nou, wat jij gelooft is doorgaans fout.quote:Op donderdag 17 april 2014 18:24 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat Poetin echt zo dom was dat hij niet wist dat Gaddafi weg gebombardeerd zou worden. Het lijkt mij dat het een soort van good will richting het westen was. Die analyse had ik eerder ook al eens ergens gelezen. Rusland heeft qua belangen dan ook niks verloren, alle contracten gaan gewoon door.
Goed argument. Maar zoals jij kan lezen heb ik die analyse ergens anders gelezen.quote:Op donderdag 17 april 2014 19:43 schreef waht het volgende:
[..]
Wanneer leer je het nou, wat jij gelooft is doorgaans fout.
Ga eens lezen in plaats van geloven.
Eerst maar eens zien of de afspraken zich ook zullen vertalen naar daden.quote:Op donderdag 17 april 2014 19:47 schreef Nintex het volgende:
Het lijkt erop dat alle internet generaals weer de aftocht kunnen blazen. Geen derde wereldoorlog, guerrillastrijd in Oekraïne of beleg van Kiev. Misschien loopt het toch nog met een sisser af.
roepen in de woestijntwitter:MarquardtA twitterde op donderdag 17-04-2014 om 19:34:34Spokesman for pro-Russian council in #Donestk vehemently denies that flyer telling Jews to register is from them. #Ukraine reageer retweet
want zo'n reactie zou men niet kunnen voorzien...quote:Op donderdag 17 april 2014 19:49 schreef JimmyJames het volgende:
Ja logisch dat hij het ontkent gezien de ophef die het heeft losgemaakt
Dat betekent niet dat hij zegt dat ze het wel hebben gedaan.quote:Op donderdag 17 april 2014 19:53 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dus Rusland heeft nu afgesproken dat ze geen provocerende acties zullen inzetten. Acties die ze altijd ontkent hebben.
Vertel me eens waarom hij het zou doen?quote:Op donderdag 17 april 2014 19:49 schreef JimmyJames het volgende:
Ja logisch dat hij het ontkent gezien de ophef die het heeft losgemaakt
Mensen doen soms nou eenmaal ondoordachte dingen. Er lopen nou eenmaal veel antisemieten rond in Rusland en tussen de pro-Russen in Oekraïne. Als je op het internet rondkijkt zijn de "joodse wereldcomplot"types ook niet zelden pro-Poetin.quote:Op donderdag 17 april 2014 19:53 schreef meth1745 het volgende:
[..]
want zo'n reactie zou men niet kunnen voorzien...
Dat zeg ik ook niet.quote:Op donderdag 17 april 2014 19:55 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat hij zegt dat ze het wel hebben gedaan.
En niet zelden zijn ze anti-Poetin zoals Svobodaquote:Op donderdag 17 april 2014 19:56 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Mensen doen soms nou eenmaal ondoordachte dingen. Er lopen nou eenmaal veel antisemieten rond in Rusland en tussen de pro-Russen in Oekraïne. Als je op het internet rondkijkt zijn de "joodse wereldcomplot"types ook niet zelden pro-Poetin.
Het is in lijn met andere propaganda acties, bvbquote:Op donderdag 17 april 2014 19:56 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Mensen doen soms nou eenmaal ondoordachte dingen. Er lopen nou eenmaal veel antisemieten rond in Rusland en tussen de pro-Russen in Oekraïne. Als je op het internet rondkijkt zijn de "joodse wereldcomplot"types ook niet zelden pro-Poetin.
quote:Báez: You were one of the main people responsible for the parental custody campaign against the Revolution.
L. Grau: That's true. We spread a rumor that the communist government had absolute power over the children, and that parents would lose their rights, that they would send their children to Russia. A fake revolutionary government law on that was even invented and printed.
Báez: Did you really believe that?
L. Grau: Not really.
Báez: So, why did you do it?
L. Grau: It was a way of destabilizing the government. For people to start losing faith in the Revolution.
Báez: That's a pretty cynical attitude.
L. Grau: Maybe so, but we were at war with the government. And in war, everything goes.
Goede actie van de VS, zegquote:Op donderdag 17 april 2014 19:58 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Het is in lijn met andere propaganda acties, bvb
Peter Pan actie van CIA op Cuba:
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Peter_Pan
[..]
Ik hoop het. Even de boel wakker geschud. Oost en west moet elkaar eens goed in de ogen kijken. Die de oligarchen lijkt mij een betere plek om de strijd te hervatten, zonder de tanks.quote:Op donderdag 17 april 2014 19:47 schreef Nintex het volgende:
Het lijkt erop dat alle internet generaals weer de aftocht kunnen blazen. Geen derde wereldoorlog, guerrillastrijd in Oekraïne of beleg van Kiev. Misschien loopt het toch nog met een sisser af.
Ik weet het niet. De daden zeggen meer dan woorden. Een piloot die een foutje maakt en toch even schiet. En het is WO3.quote:Op donderdag 17 april 2014 20:02 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Goede actie van de VS, zeg![]()
Al die kinderen die dankzij de CIA in vrijheid hebben kunnen opgroeien![]()
![]()
En verder denken dat alles wat het Russische kamp in een kwaad daglicht zet propaganda is
twitter:Interpreter_Mag twitterde op donderdag 17-04-2014 om 20:08:33Ukraine Liveblog: New Statements from Separatist Leader in Donetsk confirm authenticity of anti-Jewish leaflets http://t.co/TRWjXpkAZM reageer retweet
Bullshit (voor de zoveelste keer) De Russen hebben meer dan genoeg propaganda verspreid, oa over antisemitische aanvallen in Oekraine, maar dit is klassiek geval haast rechtstreeks uit het CIA handboek.quote:Op donderdag 17 april 2014 20:02 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Goede actie van de VS, zeg![]()
Al die kinderen die dankzij de CIA in vrijheid hebben kunnen opgroeien![]()
![]()
En verder denken dat alles wat het Russische kamp in een kwaad daglicht zet propaganda is
Uit die bron:quote:Op donderdag 17 april 2014 20:10 schreef JimmyJames het volgende:
twitter:Interpreter_Mag twitterde op donderdag 17-04-2014 om 20:08:33Ukraine Liveblog: New Statements from Separatist Leader in Donetsk confirm authenticity of anti-Jewish leaflets http://t.co/TRWjXpkAZM reageer retweet
interpretermag lijkt me erg betrouwbaar...quote:In an interview with Ukrainian press, Pushilin confirmed that the flyers, marked with the emblem of his organization, were really distributed in Donetsk. But unlike various English translations, in the original interview with Ukrainian media, Pushilin not only rejected the content of the flyers, but also denied that his organization was behind their printing. “Some idiots yesterday were giving out these flyers in targeted areas,” he said, claiming that he had never himself used the “people’s governor” title the flyer bestows on him. Pushilin did not suggest who else may have been handing out the anti-Semetic flyers, but went on to criticize the original site for posting it online.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |