neequote:Op donderdag 17 april 2014 15:59 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Rot toch op. Ik discussieer gewoon.
Tsjetsjenië be like, whut?quote:Op donderdag 17 april 2014 16:01 schreef SadPanda het volgende:
Putin on Kiev op: 'Tanks, jets against own people?! Are they nuts?!'
http://rt.com/news/putin-ukraine-military-operation-120/
Als die zogenaamde 'inwoners' niet tot de tanden gewapend zouden zijn, zou het misschien ook een ander verhaal zijn.quote:
nee ik rot niet op en de andere users ook nietquote:Op donderdag 17 april 2014 16:04 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Moet een mod nu ook al zo beginnen? Graag een voorbeeld wanneer ik dat niet deed...
Precies, wij willen ook Friesland nu al platgooien en afsteken, laat staan als ze bewapend zijn en rellen.quote:Op donderdag 17 april 2014 16:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als die zogenaamde 'inwoners' niet tot de tanden gewapend zouden zijn, zou het misschien ook een ander verhaal zijn.
In WOII heeft een nationalistische beweging in de Oekraine de kant van de Duitsers gekozen in de hoop zich los te maken van de Sovjet Unie. Binnen de Oekrainse context is er een ideologisch verband tussen Oekrainse nationalisten en Neo nazi's. In de ideologische oorlogsvoering wordt dit misbruikt door Kiev Neo-Nazi's te noemen. Dat doet men in Donbass en ook in Rusland. Hoewel er extreem rechtse politieke bewegingen zijn zoals Svoboda en de Right sector, zijn Neo Nazi's een kleine minderheid. Maar in de ideologische oorlogsvoering worden Kiev betogers regelmatig als als nazi's afgeschilderd.quote:Op donderdag 17 april 2014 15:45 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ah ja ik ben aan het trollen, terwijl andere blijven zeggen dat Rusland alle Kiev betogers als nazi's zien en alle waarnemers extreemrechts waren.
Politiek gezien en qua aanhang zijn ze inderdaad een minderheid. Maar de Right Sector was wel verantwoordelijk voor het innemen van gebouwen enzovoort tijdens de coup. Ze hebben dan ook 10 tot 15 duizend leden.quote:Op donderdag 17 april 2014 16:19 schreef deelnemer het volgende:
[..]
In WOII heeft een nationalistische beweging in de Oekraine de kant van de duidser gekozen in de hoop zich los te maken van de Sovjet Unie. Binnen de Oekrainse context is eer een ideologisch verband tussen Oekrainse nationalisten en Neo nazi's. In de ideologische oorlogsvoering wordt dit misbruikt door Kiev Neo-Nazi's te noemen. Dat doet men in Donbass en ook in Rusland. Hoewel er extreem rechtse politieke bewegingen zijn zoals Svoboda en de Right sector, zijn Neo Nazi's een kleine minderheid. Maar in de ideologische oorlogsvoering worden Kiev betogers regelmatig als als nazi's afgeschilderd.
quote:Joden moeten zich melden in Donetsk
Joden in de Oost-Oekraïense stad Donetsk moeten zich melden bij de autoriteiten. Zij hebben pamfletten ontvangen met een dergelijk verzoek.
Dat melden diverse buitenlandse media. De pamfletten werden uitgedeeld voor de ingang van de grote synagoge in Donetsk. Veel Joden komen daar deze week samen om Pesach te vieren. De pamfletten werden door drie gewapende mannen rondgedeeld.
In de stukken staat dat de Joden zich moeten registreren bij de nieuwe machthebbers van de pas uitgeroepen Volksrepubliek Donetsk. Ook moeten ze hun bezittingen laten registreren. De makers refereren aan banden tussen de Joden en junta-leider Stepan Bander, die in de Tweede Wereldoorlog in Kiev de scepter zwaaide.
Het pamflet is opgesteld in het Russisch en heeft het symbool van de Russische staat (dubbele adelaar met kroon) en die van de clandestine Volksrepubliek Donetsk eronder. Het is ondertekend door Denis Pushilin, de voorzitter van de interimregering van de Volksrepubliek. De pro-Russische activisten houden al dagen Oekraïense en regionale overheidsgebouwen bezet en hebben de Volksrepubliek Donetsk uitgeroepen. Zij eisen aansluiting bij Rusland.
Voorman Pushilin heeft op een Joods-Oekraïense website toegegeven dat de pamfletten van zijn organisatie afkomstig zijn. Eerder stelde hij op een pro-Russisch tv-station dat de pamfletten 'onzin' en een 'provocatie' waren. Natan Sharansky, de voorzitter van het Jewish Agency in Israël - zelf een voormalige Sovjet-Jood - verwacht dat het aantal Joden dat vanuit de Oekraïne naar Israël zal verhuizen tegen het einde van 2014 verdubbeld zal zijn als de ontwikkelingen zo doorgaan.
Is er wel bevestiging dat het hem was op die website? En waarom zou hij op een Joodse website dat bevestigen? Sowieso, waarom zou hij zo'n pamflet verspreiden?quote:
Misschien omdat de organisatie niet bepaald tof is?quote:Op donderdag 17 april 2014 16:32 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Is er wel bevestiging dat het hem was op die website? En waarom zou hij op een Joodse website dat bevestigen? Sowieso, waarom zou hij zo'n pamflet verspreiden?
Je selectieve kritische houding ten opzichte van bronnen is toch stuitend. In principe stel je hier de juiste vragen, maar ik snap werkelijk niet waarom je diezelfde kritische blik niet ook hanteert wanneer je weer met een willekeurig RT artikel op de proppen komt.quote:Op donderdag 17 april 2014 16:32 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Is er wel bevestiging dat het hem was op die website? En waarom zou hij op een Joodse website dat bevestigen? Sowieso, waarom zou hij zo'n pamflet verspreiden?
Ik vind het nogal een vreemd verhaal, vooral dit:quote:Op donderdag 17 april 2014 16:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien omdat de organisatie niet bepaald tof is?
Het volk in die regio staat immers niet bepaald bekend om hun jodenliefde.
Omdat ik die betrouwbaar vind, maar ga daar nou niet weer een discussie over beginnen.quote:Op donderdag 17 april 2014 16:37 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Je selectieve kritische houding ten opzichte van bronnen is toch stuitend. In principe stel je hier de juiste vragen, maar ik snap werkelijk niet waarom je diezelfde kritische blik niet ook hanteert wanneer je weer met een willekeurig RT artikel op de proppen komt.
twitter:BBCGavinHewitt twitterde op donderdag 17-04-2014 om 16:41:24In Geneva signs there will be a joint statement on Ukraine. Officials talking of progress#Ukraine reageer retweet
Dat zou wel een doorbraak zijn als alle betrokkenen ze zich in één verklaring kunnen vinden.quote:Op donderdag 17 april 2014 16:42 schreef JimmyJames het volgende:
twitter:BBCGavinHewitt twitterde op donderdag 17-04-2014 om 16:41:24In Geneva signs there will be a joint statement on Ukraine. Officials talking of progress#Ukraine reageer retweet
Alles wat toevallig bij jouw mening aansluit is betrouwbaar.quote:Op donderdag 17 april 2014 16:41 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat ik die betrouwbaar vind, maar ga daar nou niet weer een discussie over beginnen.
En hetzelfde geldt voor jou, en nu graag weer ontopic.quote:Op donderdag 17 april 2014 16:56 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Alles wat toevallig bij jouw mening aansluit is betrouwbaar.
Nee, niet dus.quote:Op donderdag 17 april 2014 16:56 schreef SadPanda het volgende:
[..]
En hetzelfde geldt over jou, en nu graag weer ontopic.
In Oost-Oekraine zie je hetzelfde. Daar is ook een militante groep. Ze zijn zelfs nog beter bewapend. Tevens zie je een grote groep gewone burgers die protesteren. Maar in het westen en het oosten hebben ze tegengestelde politieke voorkeuren / idealen, met historische gronden economische belangen, en waarschijnlijk ook met de nodige misvattingen.quote:Op donderdag 17 april 2014 16:22 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Politiek gezien en qua aanhang zijn ze inderdaad een minderheid. Maar de Right Sector was wel verantwoordelijk voor het innemen van gebouwen enzovoort tijdens de coup. Ze hebben dan ook 10 tot 15 duizend leden.
Klopt maar die hebben geen verwerpelijke ideologie.quote:Op donderdag 17 april 2014 16:57 schreef deelnemer het volgende:
[..]
In Oost-Oekraine zie je hetzelfde. Daar is ook een militante groep. Ze zijn zelfs nog beter bewapend. Tevens zie je een grote groep gewone burgers die protesteren. Maar in het westen en het oosten hebben ze tegengestelde politieke voorkeuren / idealen, met historische gronden economische belangen, en waarschijnlijk ook met de nodige misvattingen.
Of het een goed idee is om de Oekraine uiteen te laten vallen, weet ik niet. Dan zou ik meer moeten weten van de situatie. Maar het gaat daar politiek en economisch zo slecht dat mensen ontevreden worden en oorzaken / oplossingen zoeken. Vaak vergist men zich in de oorzaak of de oplossing of beide. Als de bevolking uberhaupt de kans krijgt daar zelf een koers in te varen zonder inmenging van buiten en corruptie van binnen.
Oekraine zou net als Finland een neutrale koers kunnen varen.
quote:Yikes! 52% of Russians willing to fight in Ukraine or send their sons, also support incursion into Baltics uainfo.org/yandex/305245-… (Russian)
Nou, afdwingen dat mensen knielen, zie ik alleen in het oosten. Maar goed, in ieder land heb je mensen die zich door een ideologisch laten meeslepen die niet deugd. Maar dat zijn de vaak radicale minderheden.quote:Op donderdag 17 april 2014 17:01 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Klopt maar die hebben geen verwerpelijke ideologie.
De corruptie is een heel serieus probleem. In hoeverre is de oligarchen cultuur in Rusland en in Oekraine soortgelijk? De bevolking van West-Europa zit niet te wachten op de toetreding van zeer corrupte landen tot de EU.quote:Neutrale keurs is de vraag of dat mogelijk is. De EU weigerde om samen met Rusland en de Oekraïne een akkoord te sluiten. Tevens is het ook de vraag of daar bij de bevolking wel interesse voor is. Ik denk het niet, vooral niet in het westen gezien die denken dat de aansluiting bij de EU hun leven sterk gaat verbeteren en de corruptie oplost.

Toch zijn er veel corrupte Oost-Europese landen toegetreden. En het meest corrupte en arme land van Europa, Moldavië, gaat dat ook doen als pro-EU de verkiezingen dit jaar wint.quote:Op donderdag 17 april 2014 17:15 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De bevolking van West-Europa zit zelf niet te wachten op de toetreding van zeer corrupte landen tot de EU.
Ik geloof niet dat Transnistrië snel bij Rusland komt. Al sinds 1990 willen ze bij Rusland en toch gebeurt dat niet. Als het nu zou gebeuren zorgt het alleen maar voor veel gedoe en meer sancties, in Transnistrië is er geen nood om snel te handelen.quote:Op donderdag 17 april 2014 17:17 schreef superworm het volgende:
Kaartje gemaakt met eenzijdig onafhankelijkheid uitroepende oblasten. Wanneer volgen de laatste middelste vier?
[ afbeelding ]
11 maart: Autonome Krimrepubliek
18 maart: Transnistrië wil bij Rusland
7 april: Volksrepubliek Kharkov
7 april: Volksrepubliek Donetsk
8 april: Parlementaire Republiek Lugansk
16 april: Volksrepubliek Odessa
Eind mei zijn ze Russisch
Transnistrië heeft het verzoek ingediend en als er in Odessa een referendum voor toetreding tot Russische Federatie doorheen wordt gejast, ligt Transnistrië plots aan de grens met Rusland. Al 20 jaar lang is een flink deel van het Russische leger in Transnistrië gestationeerd, ze hebben Russische paspoorten, Russisch geld... er hoeft weinig te veranderen.quote:Op donderdag 17 april 2014 17:21 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat Transnistrië snel bij Rusland komt. Al sinds 1990 willen ze bij Rusland en toch gebeurt dat niet. Als het nu zou gebeuren zorgt het alleen maar voor veel gedoe en meer sancties, in Transnistrië is er geen nood om snel te handelen.
Ik denk dat Transnistrië sowieso nooit bij Rusland komt. Of ze worden als onafhankelijk land lid van de Euraziatische Unie of ze worden weer onderdeel van Moldavië als dat land lid wordt van de Euraziatische Unie.
Klopt maar dat verzoek hebben ze elke zoveel jaar wel gedaan.quote:Op donderdag 17 april 2014 17:23 schreef superworm het volgende:
[..]
Transnistrië heeft het verzoek ingediend en als er in Odessa een referendum voor toetreding tot Russische Federatie doorheen wordt gejast, ligt Transnistrië plots aan de grens met Rusland.
Dank dat je me er even aan herinnerde. Poetin heeft zich vandaag blijkbaar uitgesproken voor een referendum: http://en.apa.az/news/210000quote:Op donderdag 17 april 2014 17:23 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Klopt maar dat verzoek hebben ze elke zoveel jaar wel gedaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |