twitter:BBCGavinHewitt twitterde op donderdag 17-04-2014 om 16:41:24In Geneva signs there will be a joint statement on Ukraine. Officials talking of progress#Ukraine reageer retweet
Dat zou wel een doorbraak zijn als alle betrokkenen ze zich in één verklaring kunnen vinden.quote:Op donderdag 17 april 2014 16:42 schreef JimmyJames het volgende:
twitter:BBCGavinHewitt twitterde op donderdag 17-04-2014 om 16:41:24In Geneva signs there will be a joint statement on Ukraine. Officials talking of progress#Ukraine reageer retweet
Alles wat toevallig bij jouw mening aansluit is betrouwbaar.quote:Op donderdag 17 april 2014 16:41 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat ik die betrouwbaar vind, maar ga daar nou niet weer een discussie over beginnen.
En hetzelfde geldt voor jou, en nu graag weer ontopic.quote:Op donderdag 17 april 2014 16:56 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Alles wat toevallig bij jouw mening aansluit is betrouwbaar.
Nee, niet dus.quote:Op donderdag 17 april 2014 16:56 schreef SadPanda het volgende:
[..]
En hetzelfde geldt over jou, en nu graag weer ontopic.
In Oost-Oekraine zie je hetzelfde. Daar is ook een militante groep. Ze zijn zelfs nog beter bewapend. Tevens zie je een grote groep gewone burgers die protesteren. Maar in het westen en het oosten hebben ze tegengestelde politieke voorkeuren / idealen, met historische gronden economische belangen, en waarschijnlijk ook met de nodige misvattingen.quote:Op donderdag 17 april 2014 16:22 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Politiek gezien en qua aanhang zijn ze inderdaad een minderheid. Maar de Right Sector was wel verantwoordelijk voor het innemen van gebouwen enzovoort tijdens de coup. Ze hebben dan ook 10 tot 15 duizend leden.
Klopt maar die hebben geen verwerpelijke ideologie.quote:Op donderdag 17 april 2014 16:57 schreef deelnemer het volgende:
[..]
In Oost-Oekraine zie je hetzelfde. Daar is ook een militante groep. Ze zijn zelfs nog beter bewapend. Tevens zie je een grote groep gewone burgers die protesteren. Maar in het westen en het oosten hebben ze tegengestelde politieke voorkeuren / idealen, met historische gronden economische belangen, en waarschijnlijk ook met de nodige misvattingen.
Of het een goed idee is om de Oekraine uiteen te laten vallen, weet ik niet. Dan zou ik meer moeten weten van de situatie. Maar het gaat daar politiek en economisch zo slecht dat mensen ontevreden worden en oorzaken / oplossingen zoeken. Vaak vergist men zich in de oorzaak of de oplossing of beide. Als de bevolking uberhaupt de kans krijgt daar zelf een koers in te varen zonder inmenging van buiten en corruptie van binnen.
Oekraine zou net als Finland een neutrale koers kunnen varen.
quote:Yikes! 52% of Russians willing to fight in Ukraine or send their sons, also support incursion into Baltics uainfo.org/yandex/305245-… (Russian)
Nou, afdwingen dat mensen knielen, zie ik alleen in het oosten. Maar goed, in ieder land heb je mensen die zich door een ideologisch laten meeslepen die niet deugd. Maar dat zijn de vaak radicale minderheden.quote:Op donderdag 17 april 2014 17:01 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Klopt maar die hebben geen verwerpelijke ideologie.
De corruptie is een heel serieus probleem. In hoeverre is de oligarchen cultuur in Rusland en in Oekraine soortgelijk? De bevolking van West-Europa zit niet te wachten op de toetreding van zeer corrupte landen tot de EU.quote:Neutrale keurs is de vraag of dat mogelijk is. De EU weigerde om samen met Rusland en de Oekraïne een akkoord te sluiten. Tevens is het ook de vraag of daar bij de bevolking wel interesse voor is. Ik denk het niet, vooral niet in het westen gezien die denken dat de aansluiting bij de EU hun leven sterk gaat verbeteren en de corruptie oplost.

Toch zijn er veel corrupte Oost-Europese landen toegetreden. En het meest corrupte en arme land van Europa, Moldavië, gaat dat ook doen als pro-EU de verkiezingen dit jaar wint.quote:Op donderdag 17 april 2014 17:15 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De bevolking van West-Europa zit zelf niet te wachten op de toetreding van zeer corrupte landen tot de EU.
Ik geloof niet dat Transnistrië snel bij Rusland komt. Al sinds 1990 willen ze bij Rusland en toch gebeurt dat niet. Als het nu zou gebeuren zorgt het alleen maar voor veel gedoe en meer sancties, in Transnistrië is er geen nood om snel te handelen.quote:Op donderdag 17 april 2014 17:17 schreef superworm het volgende:
Kaartje gemaakt met eenzijdig onafhankelijkheid uitroepende oblasten. Wanneer volgen de laatste middelste vier?
[ afbeelding ]
11 maart: Autonome Krimrepubliek
18 maart: Transnistrië wil bij Rusland
7 april: Volksrepubliek Kharkov
7 april: Volksrepubliek Donetsk
8 april: Parlementaire Republiek Lugansk
16 april: Volksrepubliek Odessa
Eind mei zijn ze Russisch
Transnistrië heeft het verzoek ingediend en als er in Odessa een referendum voor toetreding tot Russische Federatie doorheen wordt gejast, ligt Transnistrië plots aan de grens met Rusland. Al 20 jaar lang is een flink deel van het Russische leger in Transnistrië gestationeerd, ze hebben Russische paspoorten, Russisch geld... er hoeft weinig te veranderen.quote:Op donderdag 17 april 2014 17:21 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat Transnistrië snel bij Rusland komt. Al sinds 1990 willen ze bij Rusland en toch gebeurt dat niet. Als het nu zou gebeuren zorgt het alleen maar voor veel gedoe en meer sancties, in Transnistrië is er geen nood om snel te handelen.
Ik denk dat Transnistrië sowieso nooit bij Rusland komt. Of ze worden als onafhankelijk land lid van de Euraziatische Unie of ze worden weer onderdeel van Moldavië als dat land lid wordt van de Euraziatische Unie.
Klopt maar dat verzoek hebben ze elke zoveel jaar wel gedaan.quote:Op donderdag 17 april 2014 17:23 schreef superworm het volgende:
[..]
Transnistrië heeft het verzoek ingediend en als er in Odessa een referendum voor toetreding tot Russische Federatie doorheen wordt gejast, ligt Transnistrië plots aan de grens met Rusland.
Dank dat je me er even aan herinnerde. Poetin heeft zich vandaag blijkbaar uitgesproken voor een referendum: http://en.apa.az/news/210000quote:Op donderdag 17 april 2014 17:23 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Klopt maar dat verzoek hebben ze elke zoveel jaar wel gedaan.
Wel erg voorbarig, referendum wordt nergens genoemd en er staat dat de onderhandelingen moeten doorgaan. Vooral dat laatste lijkt er op te lijken dat er voorlopig nog niks gebeurt.quote:Op donderdag 17 april 2014 17:25 schreef superworm het volgende:
[..]
Dank dat je me er even aan herinnerde. Poetin heeft zich vandaag blijkbaar uitgesproken voor een referendum: http://en.apa.az/news/210000 Ga even nieuwsberichtje schrijven
ik wacht het nog even af voor vollediger beeld; Moldavië heeft het Transnistrische verzoek inmiddels wel al afgekeurd, zie ik.quote:Op donderdag 17 april 2014 17:27 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wel erg voorbarig, referendum wordt nergens genoemd en er staat dat de onderhandelingen moeten doorgaan. Vooral dat laatste lijkt er op te lijken dat er voorlopig nog niks gebeurt.
Mja volgens mij is er ook al jarenlang een brain drain uit Rusland bezig. Lage lonen, op 130 miljoen inwoners geen enkele topuniversiteit en al twaalf jaar een irredentistische soort Wilders aan de macht. Ik ken hele leuke Russen, maar die wonen allemaal in het buitenland en gaan nooit van z'n leven meer terug.quote:Op donderdag 17 april 2014 17:01 schreef poemojn het volgende:
Over de vraag of het Russische volk achter Putin staat: http://twitter.com/edwardlucas/status/456018881891794944
[..]
Dat is neem ik aan het plan. Tot nu toe is het een kopie van het Krimgedoe.quote:Op donderdag 17 april 2014 17:27 schreef Romanus het volgende:
Lijkt me dat Transnistrië alleen onderdeel van Rusland wordt als het ook daadwerkelijk aan Rusland grenst. Wat evt mogelijk zou zijn als Odessa onderdeel van Rusland wordt
quote:Pro-Russische troepen bezetten vliegveld Donetsk
16u33
Pro-russische activisten bezetten vliegveld Donetsk
Het vliegveld van Donetsk is ingenomen door pro-Russische troepen, mogelijk als reactie op de maatregelen van Oekraïne om strengere eisen te stellen aan Russische mannen die Oekraïne in willen. De wegen rondom Donetsk zijn niet meer begaanbaar door lange files.
quote:Op donderdag 17 april 2014 17:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Mja volgens mij is er ook al jarenlang een brain drain uit Rusland bezig. Lage lonen, op 130 miljoen inwoners geen enkele topuniversiteit en al twaalf jaar een irredentistische soort Wilders aan de macht. Ik ken hele leuke Russen, maar die wonen allemaal in het buitenland en gaan nooit van z'n leven meer terug.
quote:Luhansk students rally for Ukrainian unity
Several thousand students, teachers and staff staged a rally in favor of Ukrainian unity outside the Luhansk Taras Shevchenko National University.
quote:Meer dan duizend man zijn in Donetsk samengekomen om te pleiten voor een verenigd Oekraïne. Meer dan 1200 agenten worden ingezet om alles in veilige banen te leiden ( Lifestream).
Die eerste foto heeft er niets mee te maken btw...quote:Op donderdag 17 april 2014 17:53 schreef deelnemer het volgende:
Luhansk students rally for Ukrainian unity
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
Kan je die drop 2010-2011 in Letland verklaren? Dat moet artificieel zijn; een land verliest niet ineens ruim 7% van de populatie in een jaar zonder ofwel een ramp, ofwel een artifact.quote:Op donderdag 17 april 2014 17:51 schreef meth1745 het volgende:
[ afbeelding ]Vergelijking tussen Letlands "succes-story" en Ruslands "ramp" in Forbes:
http://www.forbes.com/sit(...)y-you-mean-disaster/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |