abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 april 2014 @ 01:00:53 #1
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_138967558

quote:
Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekraïne

- 21 november 2013
President Viktor Janoekovitsj maakt bekend dat de regering niet van plan is een samenwerkingsverdrag met de Europese Unie te tekenen, maar in plaats daarvan de banden met buurland Rusland wil aanhalen. Betogers gaan de straat op.

- 30 november
Beelden van betogers die tot bloedens toe zijn geslagen door agenten met gummiknuppels duiken overal op. Steeds meer mensen sluiten zich aan bij de betogers.

- 1 december
Een demonstratie op het Onafhankelijkheidsplein in Kiev trekt driehonderdduizend betogers. Het is de grootste demonstratie sinds de Oranjerevolutie in 2004. Activisten bezetten het gemeentehuis van de hoofdstad.

- 17 december
De Russische president Vladimir Poetin maakt bekend dat Moskou voor 15 miljard aan Oekraïense staatsobligaties koopt en de gasprijs verlaagt.

- Eind december
De protesten in Kiev blijven tienduizenden mensen trekken, maar de opkomst is een stuk lager dan begin december, toen honderdduizenden mensen zich aansloten bij de protestbeweging.

- 22 januari 2014
Drie betogers komen tijdens vechtpartijen met de politie om het leven. Demonstranten richtten barricades op.

- 28 januari
De Oekraïense premier Mykola Azarov maakt het aftreden van de regering bekend. Het besluit is bedoeld als een concessie aan de protestbeweging. Strenge wetten die de protestbeweging moest beperken in haar bewegingsvrijheid worden herroepen.

- 16 februari
Oppositieleden en demonstranten maken een einde aan de bezetting van het gemeentehuis in Kiev in ruil voor de vrijlating van alle 234 betogers die waren opgepakt en vastgezet.

- 18 februari
Betogers vallen linies van de politie aan en stichten brand bij het parlementsgebouw, nadat een grondwetshervorming die de macht van de president moet inperken, was blijven steken in het parlement. De oproerpolitie reageert met geweld in een poging de betogers te verdrijven van het Onafhankelijkheidsplein. Zeker 26 mensen komen om het leven en honderden raken gewond.

- 20 februari
Enkele uren na de afkondiging van een wapenstilstand breekt opnieuw geweld uit. Scherpschutters van de regering nemen betogers vanaf daken onder vuur. Van de 82 slachtoffers die in totaal omkomen vallen de meesten op deze dag.

- 21 februari
Protestleiders en president Janoekovitsj komen na bemiddeling van de Europese Unie overeen een nieuwe regering te vormen en vervroegde verkiezingen te houden. Het parlement perkt de rechten van de president in en zijn politieke rivaal, Joelia Timosjenko, wordt vrijgelaten uit de gevangenis. Ondanks de overeenkomst blijven de betogers op het Onafhankelijkheidsplein. Janoekovitsj ontvlucht Kiev.

- 22 februari
Het parlement stemt in met de afzetting van Janoekovitsj en besluit tot nieuwe verkiezingen. Timosjenko komt vrij en spreekt tienduizenden mensen op het Onafhankelijkheidsplein toe.

- 23 februari
Het parlement van Oekraïne draagt de bevoegdheden van de president over aan voorzitter van het parlement Oleksandr Toertsjinov, een bondgenoot van Timosjenko. De nieuwe autoriteiten vragen het Westen om leningen om een naderend bankroet te voorkomen. Pro-Russische betogers op de Krim gaan de straat op om te protesteren tegen de nieuwe regering. De Krim is een schiereiland in Oekraïne met een autonome status, waar de Russische Zwarte Zeevloot is gelegerd.

- 24 februari
De interim-regering in Kiev vaardigt een arrestatiebevel uit tegen Janoekovitsj. De Russische premier Dmitri Medvedev schildert de nieuwe leiders van het land af als mensen in bivakmutsen met kalasjnikovs.

- 26 februari
Leiders van de Oekraïense protestbeweging stellen voor om Arsenij Jatsenjoek aan te wijzen als premier. In Moskou geeft president Vladimir Poetin het leger opdracht tot paraatheidsoefeningen bij de grens met Oekraïne.

- 27 februari
Gemaskerde en gewapende lieden bezetten overheidsgebouwen op de Krim. De Oekraïense regering belooft met steun van het Westen een opsplitsing van Oekraïne te voorkomen. Janoekovitsj wijkt uit naar Rusland.

- 28 februari
Volgens de Oekraïense regering hebben Russische militairen positie gekozen op strategische plekken op de Krim. Het Oekraïense parlement neemt een resolutie aan waarin van Rusland wordt geëist dat maatregelen die in strijd zijn met de soevereiniteit en territoriale integriteit van Oekraïne worden teruggedraaid. Toertsjinov maakt bekend dat hij het leger in opperste staat van paraatheid heeft gebracht vanwege de mogelijke agressie.

- 1 maart
Russische militairen nemen de Krim over zonder een schot te lossen. Poetin krijgt van de Federatieraad toestemming om het leger in te zetten in Oekraïne. De regering in Kiev en haar westerse bondgenoten staan machteloos. De Amerikaanse president Barack Obama belt Poetin en eist dat hij zijn militairen terugtrekt.

- 2 maart
Oekraïne roept de hulp van de internationale gemeenschap in uit vrees voor een Russische invasie. Aanhangers van de regering en haar tegenstanders gaan in diverse steden in Oekraïne en in Moskou de straat op. Volgens de Verenigde Staten heeft Rusland meer dan zesduizend militairen naar de Krim gestuurd. De G7, de groep zeven rijkste landen op aarde, schorten voorbereidende gesprekken voor een G8-top in Rusland op.

- 3 maart
Pro-Russische militairen bezetten een veerbootterminal in Kersj, in het oosten van de Krim. De vrees dat Rusland voorbereidingen treft om meer militairen naar de Krim te sturen neemt toe.

- 6 maart
Zowel de Europese Unie als de Verenigde Staten besluiten om maatregelen te nemen tegen Rusland. Als de Russische regering besluit niet in gesprek te gaan over de crisis in Oekraïne volgen hardere sancties. De voormalige Oekraïense premier Joelia Timosjenko roept het westen op om snel in te grijpen en dat Rusland gebruikt maakt van de zwakte van het Westen.

- 7 maart
"Er komt geen oorlog met Oekraïne". Dat zegt de voorzitter van het hogerhuis van het parlement in Rusland, Valentina Matvijenko. Ze zegt zeker te weten dat er nooit een oorlog tussen de twee “broedernaties” zal komen.

- 8 maart
De Oekraïne benadrukt opnieuw dat het de Krim nooit zal opgeven.

- 10 maart
De regering in Kiev geeft aan dat het bespreekbaar is dat de Krim en het oosten van het land meer autonomie kunnen krijgen. De NAVO maakt bekend dat men meer vliegtuigen langs de grens met Oekraïne stationeert om de situatie te volgen. AWACS-vliegtuigen zullen oa vanuit Polen en Roemenië opereren. De EU gaat ondertussen verder met de voorbereiding van sancties tegen Rusland.

- 11 maart
Lavrov (Rusland) en Kerry (VS) bespreken opnieuw de Oekraïne. Tot een akkoord leidt dit niet maar er wordt afgesproken verder met elkaar te blijven praten. De Krim maakt bekend dat ze de oorlogsschepen van de Oekraïne in beslag wil nemen.

- 13 maart
Demonstranten uit het Pro-Russische kamp raken slaags met demonstranten die de Oekraïne steunen in Donetsk. Daarbij valt één dode. De Oekraïense interim-premier Arseni Jatsenjoek spreekt openlijk in de VN-veiligheidsraad en uit zijn bezorgdheid. Tevens benadrukt hij dat Oekraïne geen oorlog wil. Zijn Russische ambtsgenoot in de VN zegt hetzelfde. Rusland brengt inmiddels meer en meer troepen naar de grens met de Oekraïne. "Een grootschalige militaire oefening", aldus de Russen.

- 14 maart
Rusland maakt een nieuw dreigement aan de Oekraïne. De Russen zeggen dat het duidelijk is dat de regering in Kiev de situatie in het oosten van de Oekraïne niet in de hand heeft en dreigt met ingrijpen. In Londen praten de Russische minister van Buitenlandse Zaken, Sergei Lavrov, en zijn Amerikaanse tegenhanger John Kerry met elkaar. Het topoverleg levert niets op.

- 15 maart
Zoals verwacht blokkeert Rusland met een veto een stemming in de VN-veiligheidsraad waarbij de uitslag van het Krim-referendum ongeldig wordt verklaard. China onthield zich van stemming, alle overige leden stemden voor het voorstel. Zaterdag meldde de Oekraïense regering dat de Russen een dorp net buiten de Krim hebben ingenomen. In die plaats, Strilkove, staan een gasfabriek en een verdeelcentrum die de Krim van energie voorzien

- 16 maart
Het referendum op de Krim vindt plaats. 96,6 % van de kiezers zou voor afscheiding hebben gestemd. De opkomst zou rond de 83% hebben gelegen.

- 17 maart
De EU en VS stellen nieuwe sancties op tegen Rusland. Onder andere de tegoeden van individuen die betrokken waren bij de onrust op de Krim worden bevroren. De Oekraine noemt het referendum van zondag een farce en blijft bij hun standpunt de Krim niet op te willen geven. Rusland wil een steungroep Oekraïne oprichten om landsdelen meer autonomie toe te kennen. Oekraïense veiligheidstroepen hebben de bewaking van de gasleidingen elders in het land opgevoerd.

- 18 maart
De Russische president Poetin gaat akkoord met de conceptwet waarbij annexatie Krim door Rusland een feit zou zijn. In april zijn ze in staat om de 'roebel’ te herinvoeren. Japan maakt bekend ook sancties tegen Rusland in te stellen.
Live blog van FOK! met links naar vorige dagen
Live blog van het NRC
Live blog van RT

De laatste dispatch van Vice News:

[ Bericht 7% gewijzigd door Specularium op 17-04-2014 02:45:06 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 17 april 2014 @ 01:01:24 #2
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_138967567
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:56 schreef Tchock het volgende:

[..]

... Dus? Ook anti-Amerikaanse, met vlagen. RT doet dat niet.
Wat doet RT niet?
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 01:01:58 #3
421524 SadPanda
pi_138967581
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:56 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Het heeft allemaal betrekking op redelijkheid. Jouw mening is niet vanzelfsprekend een goede oplossing. Daarom beslist daarover het hele land. Niet een deel van de bevolking, die daarmee anderen aandoen wat ze zelf niet willen (dat is ingedeeld worden waar ze biet bij willen horen) .
De meerderheid beslist niet hele land.
Anti-Turkije
pi_138967599
Weet je wat ik trouwens ook grappig vind aan dat artikel van RT:

quote:
There is no large Russian military presence in East Ukraine, head of EU intelligence, Commodore Georgij Alafuzoff, has said. The spy chief has dismissed multiple accusations from the West alleging Russian involvement in the unrest in the region.

In an interview with Finnish national news broadcaster, Yle, Alafuzoff said the Russian military had nothing to do with the seizing of government buildings in eastern Ukraine.

“In my opinion, it’s mostly people who live in the region who are not satisfied with the current state of affairs,” said Alafuzoff, referring to the situation in East Ukraine. He went on to say that the people are worried for the welfare of those who speak Russian as their first language in the region.

Alafuzoff echoed the words of the Russian government which has categorically denied interfering in the ongoing unrest.
Oftewel: Rusland ontkent enige interference en Alafuzoff zou dat bevestigen. Oké, fair enough. Maar als ik dan het originele Finse artikel lees (met behulp van Google Translate):

quote:
EU hoofd van de inlichtingendienst Georgy Alafuzoff gelooft niet dat Rusland aangevallen in Oekraïne. Alfuzoff baseert haar advies op YLE maandagavond A-Studio.

- Ik denk niet dat dat zou het Russische leiderschap en het belang van de staat om naar binnen te dringen of te nemen over het gebied, waar de Russische politieke, economische, kultturellisesti zou binden aan een dergelijke actie, die moeilijk zou zijn om te laten gaan.

Alafuzoff zegt ook dat er geen bewijs is dat Oekraïne is momenteel in een Russische gevechtstroepen. In plaats daarvan, in zijn ogen, is het waarschijnlijk dat Rusland de Oekraïne scouts heeft geïnfiltreerd.

- Het is duidelijk dat een grote macht in Rusland zal er voor zorgen dat de informatie zal worden gebeurtenissen op het gebied van management kennis.
Ho! Wacht! Alafuzoff ontkent helemaal niet dat er Russische inbreng is. En hij zegt ook niet dat er geen Russische macht is. Wat hij zegt is dat hij niet gelooft dat Rusland direct aangevallen wordt, dat er geen bewijs is dat er gevechtstroepen in Oekraïne uit Rusland zijn, en dat het waarschijnlijk is dat er Russische verkenners Oekraïne infiltreren. Dat is iets compleet anders.
pi_138967614
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:01 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Wat doet RT niet?
Pro-Westerse of anti-Russische berichten plaatsen. Ze zijn echt verre van objectief.
  donderdag 17 april 2014 @ 01:03:42 #6
421524 SadPanda
pi_138967618
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:02 schreef Tchock het volgende:
Weet je wat ik trouwens ook grappig vind aan dat artikel van RT:

[..]

Oftewel: Rusland ontkent enige interference en Alafuzoff zou dat bevestigen. Oké, fair enough. Maar als ik dan het originele Finse artikel lees (met behulp van Google Translate):

[..]

Ho! Wacht! Alafuzoff ontkent helemaal niet dat er Russische inbreng is. En hij zegt ook niet dat er geen Russische macht is. Wat hij zegt is dat hij niet gelooft dat Rusland direct aangevallen wordt, dat er geen bewijs is dat er gevechtstroepen in Oekraïne uit Rusland zijn, en dat het waarschijnlijk is dat er Russische verkenners Oekraïne infiltreren. Dat is iets compleet anders.
Het gaat om translate en om een samenvatting van het interview.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 01:04:05 #7
421524 SadPanda
pi_138967626
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:03 schreef Tchock het volgende:

[..]

Pro-Westerse of anti-Russische berichten plaatsen. Ze zijn echt verre van objectief.
Vertel me eens welke pro-westerse berichten ze geplaatst zouden moeten hebben.
Anti-Turkije
pi_138967641
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:03 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Het gaat om translate en om een samenvatting van het interview.
Ik kan mijn Finse huisgenote morgen wel even vragen om een goede vertaling, als dat je overtuigt ;) En verder is het erg bijzonder dat RT een essentieel deel uit de samenvatting weglaat.
pi_138967647
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:59 schreef SadPanda het volgende:
Allemaal aannames die nergens op gebaseerd zijn, ik denk dat RT kijkers meer op de hoogte zijn van zulke dingen dan NOS kijkers.
Dat zal best. Met video's zoals die ik net postte over het begin van WOII, de inval van Polen waar compleet in wordt verzwegen dat Rusland Polen samen met de Nazi's binnenviel.

quote:
Dat is geschiedenis vervalsing, Stalin wou in het begin al een anti-Hitler coalitie maar daar was bij de VK en VS geen interesse in. Ook 'mooi' te zien in de Spaanse burgeroorlog.
Lol, dat is natuurlijk waarom Rusland samen met de Nazi's Polen opsplitste. Omdat ze zo graag samen met de UK en US de Nazi's wilden tegen gaan.

quote:
Ook geschiedenis vervalsing, de verantwoordelijke was een Georgiër en het was niet alleen maar Oekraïne dat het slachtoffer was.
Oh, omdat Stalin een Georgier is, maakt het niet uit dat de Soviet Unie de Oekrainers uithongerde in de miljoenen.
  donderdag 17 april 2014 @ 01:05:23 #10
421524 SadPanda
pi_138967652
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:04 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik kan mijn Finse huisgenote morgen wel even vragen om een goede vertaling, als dat je overtuigt ;) En verder is het erg bijzonder dat RT een essentieel deel uit de samenvatting weglaat.
Misschien komt uit het video interview wat anders naar voren.
Maar de andere media bericht niet eens over het interview.
Anti-Turkije
pi_138967657
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:04 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik moet vertellen welk nieuws RT had moeten plaatsen voor ze objectief waren? :? Dat is een totaal onrealistische vraag. Ik ben geen journalist of verslaggever, ik kan helemaal geen nieuws schrijven. Maar ik kan wel zien wanneer iets niet goed is. Zoals je ook geen architect hoeft te zijn om te zien dat de ramen niet in je nieuwe woonkamer passen, maar wel om het op te lossen. :)
  donderdag 17 april 2014 @ 01:06:33 #12
421524 SadPanda
pi_138967671
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:05 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Lol, dat is natuurlijk waarom Rusland samen met de Nazi's Polen opsplitste. Omdat ze zo graag samen met de UK en US de Nazi's wilden tegen gaan.
Dat zijn de feiten...

quote:
[..]

Oh, omdat Stalin een Georgier is, maakt het niet uit dat de Soviet Unie de Oekrainers uithongerde in de miljoenen.
Net had je het nog over Russen.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 01:07:07 #13
421524 SadPanda
pi_138967688
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:05 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik moet vertellen welk nieuws RT had moeten plaatsen voor ze objectief waren? :? Dat is een totaal onrealistische vraag. Ik ben geen journalist of verslaggever, ik kan helemaal geen nieuws schrijven. Maar ik kan wel zien wanneer iets niet goed is. Zoals je ook geen architect hoeft te zijn om te zien dat de ramen niet in je nieuwe woonkamer passen, maar wel om het op te lossen. :)
Jij zegt dat ze geen pro-westerse berichten plaatsen dus ben ik benieuwd wat je mist.
Anti-Turkije
pi_138967689
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:04 schreef SadPanda het volgende:
De recovery van de Europese economie bijvoorbeeld. De Euro is er nog. De rente op Griekse obligaties is weer acceptabel etc.

Als ik echter RT recovery europe in youtube intik krijg ik dit
Forgive & Forget: Iceland's $1.25 bln mortgage write-down to boost recovery
Euro-Doomsday Scenario: Europeans brace for worst
Spanish Recovery: Reality or Illusion? (Venture Capital E13)
Farage: Europe split in every way possible
Too Far-Right: Neo-Nazism nourished by crisis in Europe

Allemaal van het afgelopen jaar.
pi_138967690
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:06 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dat zijn de feiten...

[..]

Stalin was toch de leider van de Sovjet-Unie (nu Rusland), of mis ik iets? :?
pi_138967702
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:01 schreef SadPanda het volgende:

[..]

De meerderheid beslist niet hele land.
De meerderheid van het hele land, niet per regio afhankelijk van hoe het sommige het beste uitkomt.
The view from nowhere.
  donderdag 17 april 2014 @ 01:08:20 #17
421524 SadPanda
pi_138967711
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Stalin was toch de leider van de Sovjet-Unie (nu Rusland), of mis ik iets? :?
Ja, hij had het over Russen. Terwijl het om Sovjets gaat.
Anti-Turkije
pi_138967719
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:06 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dat zijn de feiten...

[..]

Dude, alsof Stalin in zijn eentje een hongersnood aanricht :') .

En mijn post zijn ook de feiten. Rusland viel samen met de Nazi's Polen binnen. Iets wat RT compleet verzwijgt in een rapportage over de invasie van Polen aan het begin van WOII.
pi_138967722
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:08 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ja, hij had het over Russen. Terwijl het om Sovjets gaat.
Oooh. Dan zijn de Duitsers ook niet verantwoordelijk voor de holocaust, want Hitler was helemaal geen Duitser *O*
pi_138967741
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:08 schreef Tchock het volgende:
Oooh. Dan zijn de Duitsers ook niet verantwoordelijk voor de holocaust, want Hitler was helemaal geen Duitser *O*
Echt, die RT adepten. Wat een verspilling van tijd toch die discussies :'( .
  donderdag 17 april 2014 @ 01:10:15 #21
421524 SadPanda
pi_138967744
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:07 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

De recovery van de Europese economie bijvoorbeeld. De Euro is er nog. De rente op Griekse obligaties is weer acceptabel etc.

Als ik echter RT recovery europe in youtube intik krijg ik dit
Forgive & Forget: Iceland's $1.25 bln mortgage write-down to boost recovery
Euro-Doomsday Scenario: Europeans brace for worst
Spanish Recovery: Reality or Illusion? (Venture Capital E13)
Farage: Europe split in every way possible
Too Far-Right: Neo-Nazism nourished by crisis in Europe

Allemaal van het afgelopen jaar.
Er is ook maar weinig recovery en alweer heeft GR euro's nodig. Dat de euro er nog is is geen nieuws.

Spanish Recovery: Reality or Illusion? (Venture Capital E13) lijkt me gaan over de recovery..
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 01:11:21 #22
421524 SadPanda
pi_138967760
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:08 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dude, alsof Stalin in zijn eentje een hongersnood aanricht :') .

En mijn post zijn ook de feiten. Rusland viel samen met de Nazi's Polen binnen. Iets wat RT compleet verzwijgt in een rapportage over de invasie van Polen aan het begin van WOII.
Hij was dictator weet je nog? Maar de SU bestond uit aardig wat republieken dus zeker niet alleen maar Russen, het is dus niet de schuld van de Russen.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 01:12:15 #23
421524 SadPanda
pi_138967773
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Onzin vergelijking, de SU bestond uit iets van 15 republieken. Zeggen dat Russen verantwoordelijk zijn klopt feitelijk niet. Het Sovjet-regime is verantwoordelijk.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 01:12:52 #24
421524 SadPanda
pi_138967782
One dead, 12 injured as anti-govt protesters rally near Ukrainian military base
http://rt.com/news/mariupol-base-shooting-ukraine-008/
Anti-Turkije
pi_138967787
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:11 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Hij was dictator weet je nog? Maar de SU bestond uit aardig wat republieken dus zeker niet alleen maar Russen, het is dus niet de schuld van de Russen.
Gast, eerder vond ik je nog een sportieve kerel waar ik het gewoon niet mee eens was, maar dit slaat echt alles. Jij weet net zo goed als ik dat de Sovjetrepublieken totaal niet vrij waren op het gebied van het leger en de economie, en dat Stalin alles kon doen wat hij wilde. De centrale regering van de Sovjet-Unie heeft dit veroorzaakt, en dat waren Russen.
pi_138967799
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:10 schreef SadPanda het volgende:
Er is ook maar weinig recovery en alweer heeft GR euro's nodig. Dat de euro er nog is is geen nieuws.

Spanish Recovery: Reality or Illusion? (Venture Capital E13) lijkt me gaan over de recovery..
Je bent zeer slecht op de hoogte.

De rente op Griekse 5 year bonds is nu 4.95%. 10 April 2014, daarom noemde ik dit specifiek. 6 maal overaangemeld nog ook.

Hier de rente op 10 jarige Griekse staatsleningen. Vertrouwen compleet hersteld dus.

bron http://www.tradingeconomics.com/greece/government-bond-yield

En "Spanish Recovery: Reality or Illusion?" is natuurlijk een ontzettend suggestieve titel.
pi_138967800
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:12 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Onzin vergelijking, de SU bestond uit iets van 15 republieken. Zeggen dat Russen verantwoordelijk zijn klopt feitelijk niet. Het Sovjet-regime is verantwoordelijk.
De dictator van Nazi-Duitsland was een Oostenrijker. Zeggen dat de Duitsers verantwoordelijk zijn klopt feitelijk niet. Het Nazi-regime met een Oostenrijkse leider is verantwoordelijk.
  donderdag 17 april 2014 @ 01:15:45 #28
421524 SadPanda
pi_138967816
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:14 schreef Tchock het volgende:

[..]

De dictator van Nazi-Duitsland was een Oostenrijker. Zeggen dat de Duitsers verantwoordelijk zijn klopt feitelijk niet. Het Nazi-regime met een Oostenrijkse leider is verantwoordelijk.
Er werd de nadruk gelegd op de Duitse identiteit.
Anti-Turkije
pi_138967829
Putin Putin Putin ^O^
  donderdag 17 april 2014 @ 01:17:02 #30
421524 SadPanda
pi_138967838
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:14 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Je bent zeer slecht op de hoogte.

De rente op Griekse 5 year bonds is nu 4.95%. 10 April 2014, daarom noemde ik dit specifiek. 6 maal overaangemeld nog ook.

En "Spanish Recovery: Reality or Illusion?" is natuurlijk een ontzettend suggestieve titel.
Is dat nou echt groot nieuws? Bericht de NOS dat ook?

Nee, niet suggestief gewoon een vraag stellen.
Anti-Turkije
pi_138967858
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:17 schreef SadPanda het volgende:

Is dat nou echt groot nieuws? Bericht de NOS dat ook?
Gast, dat is natuurlijk ter illustratie dat de Europese economie ontzettend aan het herstellen is. dat in zijn geheel is best een artikel of rapportage waard het afgelopen jaar.

Echter, als ik op RT kijk, die Max Kaiser show (die ik trouwens tof vond totdat hij hysterisch begon te schreeuwen in een RT uitzending), zou je denken dat Europa financieel op instorten staat.
pi_138967868
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:15 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Er werd de nadruk gelegd op de Duitse identiteit.
En dat was bij Stalin precies hetzelfde met zijn Russische identiteit. De man is zelfs in het Russische Keizerrijk geboren (niet in Georgië), hij was lid van de Russische SDAP, van de Russische Communistische Partij, enzovoorts enzovoorts. Houd toch op met dat het geen Russen waren. :')
  donderdag 17 april 2014 @ 01:19:58 #33
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_138967881
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 17 april 2014 @ 01:22:18 #34
421524 SadPanda
pi_138967916
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:18 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Gast, dat is natuurlijk ter illustratie dat de Europese economie ontzettend aan het herstellen is. dat in zijn geheel is best een artikel of rapportage waard het afgelopen jaar.

Echter, als ik op RT kijk, die Max Kaiser show (die ik trouwens tof vond totdat hij hysterisch begon te schreeuwen in een RT uitzending), zou je denken dat Europa financieel op instorten staat.
Ontzettend :D

Dat gaat ook nog wel gebeuren. Die Max Kaiser gaat over zijn eigen programma, die vertegenwoordigt niet de mening van RT.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 01:23:47 #35
421524 SadPanda
pi_138967938
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

En dat was bij Stalin precies hetzelfde met zijn Russische identiteit. De man is zelfs in het Russische Keizerrijk geboren (niet in Georgië), hij was lid van de Russische SDAP, van de Russische Communistische Partij, enzovoorts enzovoorts. Houd toch op met dat het geen Russen waren. :')
Het waren ook geen Russen, Stalin is Georgiër en bij dat feit laat ik het.
Anti-Turkije
pi_138967939
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:22 schreef SadPanda het volgende:
die vertegenwoordigt niet de mening van RT.
Oh, ik dacht dat ze een objectief nieuwsstation waren. Hoezo verkondigen ze dan een mening?
  donderdag 17 april 2014 @ 01:24:37 #37
421524 SadPanda
pi_138967952
quote:
10s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat ze een objectief nieuwsstation waren. Hoezo verkondigen ze dan een mening?
Je snapt wel wat ik bedoel :')
Anti-Turkije
pi_138967967
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:24 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Je snapt wel wat ik bedoel :')
Ja, je bedoelt dat het één grote schijnheilige bende is en je jezelf een knoop in de tong legt in een poging het nog positief te draaien. Maar dat zeg je niet hè, en wat je zegt is wat uitmaakt.
  donderdag 17 april 2014 @ 01:28:38 #39
421524 SadPanda
pi_138968010
quote:
14s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, je bedoelt dat het één grote schijnheilige bende is en je jezelf een knoop in de tong legt in een poging het nog positief te draaien. Maar dat zeg je niet hè, en wat je zegt is wat uitmaakt.
:') RT programma's verkondigen niet een speciale agenda. Je hebt bijvoorbeeld socialist Galloway of Keiser die juist voor vrije markt is.
Anti-Turkije
pi_138968084
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:28 schreef SadPanda het volgende:
Galloway
Lol, Galloway is uit de Britse labor gekicked en is volgens mij nu gewoon bij aan het klussen voor o.a. Press TV. Qua Iran ben ik het - enigszins - met hem eens.

Hij past wel goed in RT: altijd het anti-Westerse en vooral anti-Amerikaanse en Israelische standpunt innemen. Na de London bombings zei die nog dat hij de bombings best kon begrijpen. Ik kan een complete studie opschrijven over zijn anti-Westerse retoriek, maar iedereen kan wikipedia lezen. Overigens is hij een Moslima getrouwd en nu Moslim.
pi_138968369
Top news story voor "ukraine" op twitter:
quote:
Report: Separatists in east Ukraine town of Donetsk order Jews to register
Measure due to the alleged support of Jews for Kiev and their hostility

Flyers call for Jews to register with pro-Russian separatists in Ukrainian city
Pro-Russian separatists from Donetsk in eastern Ukraine denied any involvement in the circulation of flyers calling on Jews to register with separatists and pay special taxes.
komende van http://www.haaretz.com/jewish-world/jewish-world-news/1.585897

Haaretz vermeldt niet dat Denis Pushilin, wiens handtekening onderaan zou staan, ontkent er iets mee te maken te hebben (wat de jeruzalem post wel meldt). Haaretz is deels eigendom van Leonid Nevzlin, een oligarch die ooit op de Forbes 100 lijst van rijkste mensen stond en in Rusland bij verstek tot levenslang is veroordeeld wegens medeplichtigheid aan meerdere moorden.
pi_138968417
Als het wel zo is dan is het reden genoeg om binnen te vallen als NAVO. Zelfbeschikking is tot daar aan toe, maar dit soort gedrag is een oorlog waard. Als je zo blatant de mensenrechten gaat schenden als Russische separatist dan kan je het niet over je huid laten gaan als Westen om je er afzijdig van te houden, dit soort gedrag kan en mag niet worden getolereerd. Niet binnen Europa, niet na zoveel ellende in het verleden.

[ Bericht 47% gewijzigd door Voorschrift op 17-04-2014 02:30:58 ]
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_138968456
quote:
VS dreigt met nieuwe sancties tegen Rusland

Rusland kan rekenen op nieuwe sancties als het de steun opvoert aan separatisten in Oost-Oekraïne. Dat zei de Amerikaanse president Barack Obama in een interview met nieuwszender CBS.

Obama waarschuwde de Russen dat er 'gevolgen' zijn als 'ze dit soort stappen zetten, die zijn bedoeld om Oekraïne te destabiliseren en hun soevereiniteit te schenden.' De president vreest naar eigen zeggen niet voor een militair treffen met Rusland. 'Ze hebben geen interesse in een militaire confrontatie met ons', benadrukte Obama.

Amerikaanse functionarissen lieten woensdag doorschemeren dat vrijdag mogelijk al nieuwe sancties tegen Rusland worden afgekondigd. De functionarissen verwachten geen doorbraak op de Oekraïne-top die donderdag in Genève wordt gehouden, waardoor het 'aannemelijk' is dat nieuwe strafmaatregelen volgen op de bijeenkomst.

De woordvoerder van het Witte Huis liet weten dat 'nieuwe sancties actief worden voorbereid', maar dat nog het nodige afhangt van de top in Zwitserland. 'We kijken ook naar de bijeenkomst van morgen voor een aanwijzing dat Rusland van plan is te de-escaleren, in plaats van te escaleren', aldus de zegsman.
The view from nowhere.
pi_138968473
quote:
15s.gif Op donderdag 17 april 2014 02:25 schreef Voorschrift het volgende:
Als het wel zo is dan is het reden genoeg om binnen te vallen als NAVO. Zelfbeschikking is tot daar aan toe, maar dit soort gedrag is een oorlog waard. Als je zo blatant de mensenrechten gaat schenden als Russische separatist dan kan je het niet over je huid laten gaan als Westen om je er afzijdig van te houden, dit soort gedrag kan en mag niet worden getolereerd. Niet binnen Europa, niet na zoveel ellende in het verleden.
En als dit soort pamfletten verspreid worden door de pro-Kiev kant om de pro-russische activisten te discrediteren, mag Rusland dan binnenvallen?
pi_138968488
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 02:39 schreef meth1745 het volgende:

[..]

En als dit soort pamfletten verspreid worden door de pro-Kiev kant om de pro-russische activisten te discrediteren, mag Rusland dan binnenvallen?
Nee, want dan is het een leugen. Ik zeg ook expliciet "wanneer dit waar is".
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_138968510
quote:
2s.gif Op donderdag 17 april 2014 02:44 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nee, want dan is het een leugen. Ik zeg ook expliciet "wanneer dit waar is".
En wanneer is het waar? We hebben het over een pamflet dat zogenaamd uitgebracht werd door een groepje mensen die één gebouw in de stad bezetten.
pi_138968518
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 02:48 schreef meth1745 het volgende:

[..]

En wanneer is het waar? We hebben het over een pamflet dat zogenaamd uitgebracht werd door een groepje mensen die één gebouw in de stad bezetten.
Als het zo is dan is het reden genoeg (voor mij) om die hele separatistische beweging te verafschuwen. Wat mij betreft ook meer dan genoeg reden om al dan niet met dodelijk geweld dergelijke idioten weg te werken.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_138968525
quote:
2s.gif Op donderdag 17 april 2014 02:50 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Als het zo is dan is het reden genoeg (voor mij) om die hele separatistische beweging te verafschuwen.
Maar het vervalsen van zo'n pamflet om ze in discrediet te brengen is niet voldoende om de andere kant te verafschuwen, neem ik aan...
pi_138968529
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 02:52 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Maar het vervalsen van zo'n pamflet om ze in discrediet te brengen is niet voldoende om de andere kant te verafschuwen, neem ik aan...
Net zo goed, maar zolang dat niet bewezen is ga ik daar niet van uit. Ik zeg ook, als het waar is.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_138968548
Zouden er Harriman Institute Forum kenners bij Euromaidan of de huidige regering zitten?
quote:
"Although the possibility of war is not as far-fetched as one would like it to be, it would not work to Ukraine's disadvantage. Indeed, the emergence of a genuinely hostile Russia would translate into Ukraine's rapid integration into European economic and security structures and its concomitant transformation into a client state of the United States. As an East European version of South Korea, Ukraine would become the recipient of large-scale Western--in particular, American--military and economic assistance that would guarantee its stability, if not its prosperity.... Russia's aggressiveness, therefore, could be Ukraine's salvation . "
"Will Ukraine Survive 1994?" "Harriman Institute Forum" 1993.]
pi_138968551
WorldNewsNgayon twitterde op donderdag 17-04-2014 om 02:39:08 Ukraine says pro-Russian separatists seize six troop carriers http://t.co/MqLO7EAL5b via Yahoo! reageer retweet
edit: ow, troop carriers, ik dacht aan aircraft carriers...
pi_138968644
quote:
14s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:16 schreef MeningVanNelson het volgende:
Putin Putin Putin ^O^
die zie ik liever dood dan levend
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_138968648
hamptontrainer twitterde op donderdag 17-04-2014 om 03:47:54 “@DLoesch: They solved Ukraine with a selfie! RT @WhiteHouse: Pals. http://t.co/DJsLa1QBAO”Holy crap Grow UP! reageer retweet
pi_138968654
Sarve_Tosi twitterde op donderdag 17-04-2014 om 03:46:06 ‘Signs of Moscow involvement’ in Ukraine violence: US http://t.co/q43IToYE0F #SecKerry #Euronews #Rajavi #uk #Friday reageer retweet
De People's Mudjahedin in Iran hebben ook een newssite!

geen grappige tweet te vinden over Oekraine.
pi_138968669

donderdag 17 april 2014 @ 08:32:19 #56
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_138969518
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 03:00 schreef meth1745 het volgende:
WorldNewsNgayon twitterde op donderdag 17-04-2014 om 02:39:08 Ukraine says pro-Russian separatists seize six troop carriers http://t.co/MqLO7EAL5b via Yahoo! reageer retweet
Volgens mijn bronnen zijn die niet veroverd, maar heben de 'Oekrainsche' soldaten na een goed gesprek met de betogers besloten dat ze niet op mensen willen schieten die nog misschien wel met hun moeder op school hebben gezeten...oh, wacht, dat is natuurlijk propaganda van RT. Ofzo. Eigelijk heeft de KGB het gedaan.
Dit gebabbel hier maakt me echt af en toe misselijk. Oekrainers bestaan nauwelijks meer, het is GEEN Europa, en de Navo heeft er niets te zoeken. Putin gaat niet hierna Polen proberen over te nemen, en dan Duitsland. Hij zal wel keihard achter de Russchische enclaves gaan staan in de voormalige republieken, of hij er zin in heeft of niet, want hij heeft geen keus. Hij is 'Vader van alle Russen'. Zo werken dingen daar gewoon.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_138969596
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 08:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Volgens mijn bronnen zijn die niet veroverd, maar heben de 'Oekrainsche' soldaten na een goed gesprek met de betogers besloten dat ze niet op mensen willen schieten die nog misschien wel met hun moeder op school hebben gezeten...oh, wacht, dat is natuurlijk propaganda van RT. Ofzo. Eigelijk heeft de KGB het gedaan.
Dit gebabbel hier maakt me echt af en toe misselijk. Oekrainers bestaan nauwelijks meer, het is GEEN Europa, en de Navo heeft er niets te zoeken. Putin gaat niet hierna Polen proberen over te nemen, en dan Duitsland. Hij zal wel keihard achter de Russchische enclaves gaan staan in de voormalige republieken, of hij er zin in heeft of niet, want hij heeft geen keus. Hij is 'Vader van alle Russen'. Zo werken dingen daar gewoon.
Je hoopt zeker dat hij ook jouw vader kan spelen? :D Veel putin liefde detected.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  donderdag 17 april 2014 @ 08:46:56 #58
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_138969722
quote:
Hij is ''Vader van alle Russen'. Zo werken dingen daar gewoon.
Als hij met een stapel geweren komt in plaats van goed advies kan hij kogels gaan koppen.
pi_138969748
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 08:38 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Je hoopt zeker dat hij ook jouw vader kan spelen? :D Veel putin liefde detected.
Och, er zijn dit topic al wel meer pro-Russen gedetecteerd.

Gelukkig zijn ze nog steeds een minderheid........euh......
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 17 april 2014 @ 08:51:22 #60
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_138969790
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

Gast, eerder vond ik je nog een sportieve kerel waar ik het gewoon niet mee eens was, maar dit slaat echt alles. Jij weet net zo goed als ik dat de Sovjetrepublieken totaal niet vrij waren op het gebied van het leger en de economie, en dat Stalin alles kon doen wat hij wilde. De centrale regering van de Sovjet-Unie heeft dit veroorzaakt, en dat waren Russen.
Normale mensen hebben een afgewogen standpunt en blijven daarbij.
SadPanda verzet desnoods zijn standpunten een stuk verder.
Als een voetballer die de doelpalen steeds verder uit elkaar zet om maar te kunnen blijven scoren.

Maar ik heb gemerkt in het dagelijks contact met Russen dat zij dat vaak doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door ATan op 17-04-2014 08:58:58 ]
pi_138969862
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 08:48 schreef Montagui het volgende:

[..]

Och, er zijn dit topic al wel meer pro-Russen gedetecteerd.

Gelukkig zijn ze nog steeds een minderheid........euh......
:p
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_138969977
quote:
Russia: No plans to intervene, says ‘hysteria is becoming contagious’

Russia will not invade Ukraine, Russian Ambassador to the EU Vladimir Chizhov told CNN’s Christiane Amanpour on Wednesday.

“Russia has no plans to intervene militarily, no plans to invade anybody – not Ukraine, not any other country; or to annex anything.”

Amanpour asked the ambassador whether Russian would also stay out of Transnistria, the breakaway state - recognized by no sovereign nation – sandwiched in between Moldova and Ukraine.

Authorities in Transnistria asked Russia to recognize the enclave as a sovereign independent state on Wednesday.

“Hysteria is becoming contagious,” Chizhov said. “It’s not Russia’s intention to annex Transnistria or any other territory in any other place of the world.”

Pro-Russian militants appeared to tighten their grip on Ukraine's eastern town of Slovyansk on Wednesday as Ukrainian military forces massed nearby in an uneasy standoff.

In Donetsk, six armored vehicles sent into the nearby city of Kramatorsk in the morning later showed up carrying Russian flags in Slovyansk.

Ukraine's Defense Ministry said the vehicles had been seized by militants after they were "blocked by local residents, including representatives of Russian labeled subversive and terrorist groups."

Chizhov said that Ukraine had “bungled” the operation in eastern Ukraine, and said that it was in “full contravention to the Ukrainian constitution” – a charge very similar to the one levied against the referendum that led up to Russia’s annexation of Crimea.

“You do not calm a popular protest by sending troops, by declaring an anti-terrorist operation,” Chizhov said. “Of course Russia doesn’t mind Ukraine having good relations with the European Union.”

Amanpour challenged Chizhov on the eastern Ukrainian protests.

“Why are you not trying to deescalate the tensions there? Why are we seeing pro-Russian separatists taking over buildings – again, that would be in violation of law – why are they doing that, and why aren’t you stopping it?”

“They are doing that out of desperation, I suppose,” Chizhov said. “Because those who have taken power in Kiev, they have not been listening to the demands, to the requests of people in the eastern part of the country.”

“And those people, they did not see the government in Ukraine as somebody representing their views, their interests. So they didn’t have any other choice.”

Russia is “keenly interested” in deescalating tensions, Chizhov said, adding that the conflict cannot be solved “through use of force.”

The Russian foreign minister is due to meet with his Ukrainian counterpart, U.S. Secretary of State John Kerry, and EU foreign policy chief Catherine Ashton in Geneva on Thursday.
  donderdag 17 april 2014 @ 09:05:25 #63
421524 SadPanda
pi_138970016
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:34 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Lol, Galloway is uit de Britse labor gekicked en is volgens mij nu gewoon bij aan het klussen voor o.a. Press TV. Qua Iran ben ik het - enigszins - met hem eens.

Hij past wel goed in RT: altijd het anti-Westerse en vooral anti-Amerikaanse en Israelische standpunt innemen. Na de London bombings zei die nog dat hij de bombings best kon begrijpen. Ik kan een complete studie opschrijven over zijn anti-Westerse retoriek, maar iedereen kan wikipedia lezen. Overigens is hij een Moslima getrouwd en nu Moslim.
Hij heeft ook een programma op RT genaamd Sputnik.

Hij erkend eerder de reden van al die aanslagen namelijk de bezetting van Irak en Afghanistan.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 09:10:19 #64
421524 SadPanda
pi_138970093
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb niet gezegd dat ze onafhankelijk waren. Stalin was een Georgiër. Nee, dat zijn geen Russen het regime bestond uit verschillende etnische groepen.
Anti-Turkije
pi_138970136
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 09:05 schreef SadPanda het volgende:
Hij heeft ook een programma op RT genaamd Sputnik.

Hij erkend eerder de reden van al die aanslagen namelijk de bezetting van Irak en Afghanistan.
Yeah. Mijn punt is dat Galloway een van de dudes is uit het rondrijdende circus van anti-Westerse huurlingen. Dit is hoe hij in zijn levensonderhoud voorziet. Het is een klein groepje sterke debaters die systematisch een kant, de anti-Westerse, van de discussie laten zien. Het feit dat Galloway zowel voor Press TV (Iran) als kennelijk ook RT werkt, zegt heel wat IMHO.
  donderdag 17 april 2014 @ 09:14:35 #66
421524 SadPanda
pi_138970181
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 09:12 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Yeah. Mijn punt is dat Galloway een van de dudes is uit het rondrijdende circus van anti-Westerse huurlingen. Dit is hoe hij in zijn levensonderhoud voorziet. Het is een klein groepje sterke debaters die systematisch een kant, de anti-Westerse, van de discussie laten zien. Het feit dat Galloway zowel voor Press TV (Iran) als kennelijk ook RT werkt, zegt heel wat IMHO.
Geld verdienen doet hij met MP zijn. Ja, je hebt gelijk maar daar ging het niet over. Het ging erover of RT objectief is.
Anti-Turkije
pi_138970482
WaterdrinkerP twitterde op donderdag 17-04-2014 om 07:41:38 Gerucht als zou Janoekovitsj op Paaszondag hier in Oost-Oekraïne terugkeren wordt steeds hardnekkiger. Hij als Messias. En Poetin dan? God? reageer retweet
  donderdag 17 april 2014 @ 09:29:02 #68
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138970494
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 09:10 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik heb niet gezegd dat ze onafhankelijk waren. Stalin was een Georgiër. Nee, dat zijn geen Russen het regime bestond uit verschillende etnische groepen.
Beria was ook Geogiër, Nikolaj Jezjov kwam uit Letland, Genrich Jagoda was Joods
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_138970506
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 09:14 schreef SadPanda het volgende:
Geld verdienen doet hij met MP zijn. Ja, je hebt gelijk maar daar ging het niet over. Het ging erover of RT objectief is.
Jah. Dat was die RT headlines discussie die we hadden.

Anyway, met dit soort gekleurde figuren als vaste sprekers is RT ook flink subjectief. Ik snap ook best waarom Galloway voor Bethnal Green uitkwam en nu Bradford. Bethnal Green is het little Bangladesh van London. Je loopt daar tussen de burka's. Die haatprediker Anjem Choudary komt ook uit die regio. Past allemaal in het plaatje van anti-Westerse retoriek die hem kennelijk populair heeft gemaakt bij die mensen. Ook een typische Galloway geschiedenis; Galloway was tegen Saddam's regime, tot de 1991 Golf Oorlog (de Iraakse invasie en annexatie van Koeweit).

Alleen het feit al dat Galloway zijn anti-Westerse haat kan spuwen vanuit London laat zien dat het Westen vrijheid van meningsuiting serieus neemt. Als je in hartje Moscow Poetin en Rusland gaat demoniseren, of vanuit hartje Tehran de Ayatollahs, ben ik benieuwd hoelang je hebt voordat je "verdwijnt".
pi_138971292
quote:
09u54 De Grote GAY-show
Zometeen begint het jaarlijkse evenement waarin 'gewone' Russen president Poetin vragen mogen stellen. 'Uiteraard is dit allemaal georkestreerd', zegt Volkskrant-redacteur en voormalige Moskou-correspondent Arnout Brouwers. 'Maar Poetin kan dit erg goed. Hij heeft aardig wat dossierkennis en is een goede prater.'

Het evenement duurt een aantal uur en wordt live uitgezonden op de Russische televisie.
  donderdag 17 april 2014 @ 10:03:34 #71
421524 SadPanda
pi_138971367
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 09:29 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Jah. Dat was die RT headlines discussie die we hadden.

Anyway, met dit soort gekleurde figuren als vaste sprekers is RT ook flink subjectief. Ik snap ook best waarom Galloway voor Bethnal Green uitkwam en nu Bradford. Bethnal Green is het little Bangladesh van London. Je loopt daar tussen de burka's. Die haatprediker Anjem Choudary komt ook uit die regio. Past allemaal in het plaatje van anti-Westerse retoriek die hem kennelijk populair heeft gemaakt bij die mensen. Ook een typische Galloway geschiedenis; Galloway was tegen Saddam's regime, tot de 1991 Golf Oorlog (de Iraakse invasie en annexatie van Koeweit).
Hij heeft gewoon een programma hij is geen vast spreker. Larry King heeft ook een programma op RT

quote:
Alleen het feit al dat Galloway zijn anti-Westerse haat kan spuwen vanuit London laat zien dat het Westen vrijheid van meningsuiting serieus neemt. Als je in hartje Moscow Poetin en Rusland gaat demoniseren, of vanuit hartje Tehran de Ayatollahs, ben ik benieuwd hoelang je hebt voordat je "verdwijnt".
Klopt, ik beweer dan ook niet het omgekeerde.
Anti-Turkije
pi_138971376
Vandaag zijn er ook verschillende Pro Oekraine Demonstraties in Luhansk, Kramatorsk ,Donetsk, zal mij benieuwen of die goed gaan verlopen.
  donderdag 17 april 2014 @ 10:05:04 #73
421524 SadPanda
pi_138971399
Anti-Turkije
pi_138971475
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 09:03 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Officieel vallen ze landen inderdaad niet binnen. Ze sturen gewoon wat operatives de grens over om de boel te ontregelen. Dat is ook veel slimmer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_138971544
Wat een discussie ^^ geen enkele nieuwszender is echt objectief, dit is ook bijna onmogelijk om te realiseren. Je werkt altijd met veel verschillende reporters, de illusie dat die allemaal totaal objectief zouden zijn is onzin.

Zo laat ons NOS journaal ook vaak zat bewust beelden of feiten uit het nieuws.

Maargoed het beste blijft gewoon om alles te bekijken en zelf je oordeel en conclusies te trekken.

OT: Denk dat de kans dat Rusland nog gaat ingrijpen steeds kleiner wordt, de separisten lijken zelf wel hun mannetje te kunnen staan. Onafhankelijkheid uitroepen en aansluiting zoeken tot Rusland lijkt me voldoende.
http://www.the-outbreak.com/ - Online strategy game
pi_138971577
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:10 schreef rudolfb het volgende:
Wat een discussie ^^ geen enkele nieuwszender is echt objectief, dit is ook bijna onmogelijk om te realiseren. Je werkt altijd met veel verschillende reporters, de illusie dat die allemaal totaal objectief zouden zijn is onzin.

Zo laat ons NOS journaal ook vaak zat bewust beelden of feiten uit het nieuws.

Maargoed het beste blijft gewoon om alles te bekijken en zelf je oordeel en conclusies te trekken.

OT: Denk dat de kans dat Rusland nog gaat ingrijpen steeds kleiner wordt, de separisten lijken zelf wel hun mannetje te kunnen staan. Onafhankelijkheid uitroepen en aansluiting zoeken tot Rusland lijkt me voldoende.
Afwachten waar de grens voor Rusland ligt, vannacht 3 doden gevallen onder de separatisten en tig gewonden.
  donderdag 17 april 2014 @ 10:14:00 #78
416284 Maargoed.
Zakelijkheid pur sang.
pi_138971617
quote:
Persconferentie?
☭☭ You are a traitor to the motherland ☭☭
  donderdag 17 april 2014 @ 10:14:28 #79
421524 SadPanda
pi_138971630
quote:
10s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:14 schreef Maargoed. het volgende:

[..]

Persconferentie?
Lezen:
Russian President Vladimir Putin is holding his annual televised question and answer session in which he is expected to speak about Crimean integration into Russia and the current crisis in Ukraine. This is the president’s 12th Q&A session, with the previous year’s lasting a record four hours and 48 minutes.
Anti-Turkije
pi_138971633
quote:
10s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:14 schreef Maargoed. het volgende:

[..]

Persconferentie?
Nee, dat is de jaarlijkse GAY show georganiseerd door Putin
  donderdag 17 april 2014 @ 10:15:00 #81
421524 SadPanda
pi_138971646
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:14 schreef theNull het volgende:

[..]

Nee, dat is de jaarlijkse GAY show georganiseerd door Putin
:')
Anti-Turkije
pi_138971649
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 08:38 schreef firefly3 het volgende:

[..]

:') _O-
pi_138971659
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:15 schreef SadPanda het volgende:

[..]

:')
Tja....

Wat moet je daar nu mee he.
pi_138971662
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:14 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Lezen:
Russian President Vladimir Putin is holding his annual televised question and answer session in which he is expected to speak about Crimean integration into Russia and the current crisis in Ukraine. This is the president’s 12th Q&A session, with the previous year’s lasting a record four hours and 48 minutes.
Is toch allemaal show man.
pi_138971672
Ik zou er niet rouwig om zijn als die Poetin een keer een kogel kopt in ieder geval.
  donderdag 17 april 2014 @ 10:16:16 #86
421524 SadPanda
pi_138971679
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Is toch allemaal show man.
Net als de interviews met Obama.
Anti-Turkije
pi_138971682
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:16 schreef KoosVogels het volgende:
Ik zou er niet rouwig om zijn als die Poetin een keer een kogel kopt in ieder geval.
Ik ook niet.
pi_138971692
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:16 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Net als de interviews met Obama.
Nee.
pi_138971693
quote:
Sympathiek van je hoor, maar een beetje mosterd na de maaltijd. Deze link is gisteravond dus al gepost en daarna vergeleken met datgene wat RT had gepost. Conclusie RT geeft een aardige spin aan het origineel.
  donderdag 17 april 2014 @ 10:16:50 #90
421524 SadPanda
pi_138971696
quote:
Lange termijn denken is moeilijk? Wie is zijn opvolger? Kan alleen maar slechter zijn.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 10:17:12 #91
421524 SadPanda
pi_138971709
quote:

[..]

Nee.
Echt kritische vragen zie ik niet gesteld worden.
Anti-Turkije
pi_138971722
quote:
pi_138971723
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:16 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Lange termijn denken is moeilijk? Wie is zijn opvolger? Kan alleen maar slechter zijn.
Waarom reageer jij op alles?
  donderdag 17 april 2014 @ 10:18:01 #94
421524 SadPanda
pi_138971730
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom reageer jij op alles?
Waarom praat jij onzin?
Anti-Turkije
pi_138971734
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:16 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Sympathiek van je hoor, maar een beetje mosterd na de maaltijd. Deze link is gisteravond dus al gepost en daarna vergeleken met datgene wat RT had gepost. Conclusie RT geeft een aardige spin aan het origineel.
Waar zit die spin?
pi_138971767
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:17 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Echt kritische vragen zie ik niet gesteld worden.
'Discussiëren' met jou heeft weinig zin, maar ik kan je verzekeren dat de westerse media vele malen kritischer zijn dan hun Russische tegenhanger.
pi_138971794
Wat veel mensen lijken te vergeten is dat er niet alleen propaganda is in Rusland, maar ook in het westen.

En aangezien het vooral het westen is dat losgeslagen is in megalomane veroveringszucht na 1989 is het duidelijk waar de kwaal het grootst is momenteel.
  donderdag 17 april 2014 @ 10:22:42 #98
8369 speknek
Another day another slay
pi_138971830
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 09:03 schreef Pharmacist het volgende:
“Hysteria is becoming contagious,” Chizhov said. “It’s not Russia’s intention to annex Transnistria or any other territory in any other place of the world.”
except crimea
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_138971835
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:20 schreef theunderdog het volgende:
Wat veel mensen lijken te vergeten is dat er niet alleen propaganda is in Rusland, maar ook in het westen.

En aangezien het vooral het westen is dat losgeslagen is in megalomane veroveringszucht na 1989 is het duidelijk waar de kwaal het grootst is momenteel.
Ook westerse overheden brengen heel bewust een bepaald beeld naar buiten. Bij gebrek aan alternatieve bronnen, wordt dit nieuws klakkeloos overgenomen. Dus ja, in zekere zin kennen we in het westen ook propaganda.

Echter, de wens om kritische journalistiek te bedrijven is in het westen vele malen groter dan in Rusland.
  donderdag 17 april 2014 @ 10:23:07 #100
421524 SadPanda
pi_138971841
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

'Discussiëren' met jou heeft weinig zin, maar ik kan je verzekeren dat de westerse media vele malen kritischer zijn dan hun Russische tegenhanger.
Op Rusland niet op bondgenoten. Waarom krijgt Obama geen vragen waarom hij wel zeikt over die homowet van Rusland maar tegelijk bij de dictator van S-A op bezoek gaat waar ze de doodstraf krijgen?
Anti-Turkije
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')