Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 16-04-2014 19:03:34 ]
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Kijk, dat ze een seinstoring "overkomt", lullig. Dat er ook nog een asbest bij in het spel is, tsja, kut.
Maar dat ze het EN in geen drie dagen gerepareerd krijgen is al over de lijn.
EN gewoon geen idee hebben van hoe lang ze er verder nog over gaan doen (want die prognoses zijn tot nu toe allemaal van het kaliber "lul maar wat" gebleken) dan moet je je toch maar eens gaan afvragen waar je in godsnaam mee bezig bent.
Ja net zoals door doe korter dan 10 dagen voor vertrek de reisplanner tsjek...Zetten we er geen treinen in, dan kan er ook niemand op onze vingers tikken... Als dat spoorboekloos ijden moet zijn hebben ze het niet begrepen
Edit: Oh, wacht, dat was het niet meer uitbrengen van het spoorboekje al
Maar als je eerst een prognose afgeeft voor Maandag 14:00 en dat wordt maandag 18:00 en dat wordt maandag 21:00 en dat wordt maandag einde dienst en dat wordt dinsdag na de spits en dat wordt "onbekend" en dat wordt weer wat anders, wat moet ik dan denken van een prognose die woensdagavond gegeven wordt terwijl het nog steeds niet opgelost is? Dan heb je gewoon geen idee wat er aan de hand is en roep je maar wat "om naar wat te roepen".
Maar als je eerst een prognose afgeeft voor Maandag 14:00 en dat wordt maandag 18:00 en dat wordt maandag 21:00 en dat wordt maandag einde dienst en dat wordt dinsdag na de spits en dat wordt "onbekend" en dat wordt weer wat anders, wat moet ik dan denken van een prognose die woensdagavond gegeven wordt terwijl het nog steeds niet opgelost is? Dan heb je gewoon geen idee wat er aan de hand is en roep je maar wat "om naar wat te roepen".
Maandag wisten ze niets van asbest, dinsdag dachten ze dat het vanochtend gefixt zou zijn. Het was gefixt totdat er een trein overheen reed. Conclusie: geen treinen laten rijden.
Op woensdag 16 april 2014 20:04 schreef b2py het volgende: dinsdag dachten ze dat het vanochtend gefixt zou zijn. Het was gefixt totdat er een trein overheen reed. Conclusie: geen treinen laten rijden.
Zo kan ik het ook, een spoorlijn neerleggen met misschien een lijntje erboven en dan roepen dat het prima werkt. Maar hee, laten we er maar geen treinen over laten rijden want dan weet ik het niet zeker meer!
Kom op man, dat is toch gewoon pamperen van de publieke opinie. Er kan EEN keer een complicatie bij komen in de vorm van asbest ja. maar er komt niet "elke 4 uur weer een nieuwe complicatie bij die we niet hadden kunnen voorzien". Dan ben je gewoon een klojo en een volksverlakker.
He Darkwing. Ik moet tickets hebben van Lille Flandres naar Amiens en terug op één dag voor de TER. Ik heb op Lille Flandres geen tijd om langs een automaat te gaan. Via Voyages-SNCF gewoon kopen neem ik aan? Die zeggen: heen ¤21,70. Terug: ¤16,30.
Oja, ter toevoeging: Ik heb in de TER-regio Nord pas de Calais zo'n pas voor 1e 2 reizigers 50% korting op retour. Hoe zit dat eigenlijk als ik die nog gebruiken wil voor Lille - Amiens? Kaartjes opsplitsen zeker?
Woei. Na het stagelopen (22 april-27 juni) stap ik zaterdag 28 juni in de trein vanuit Enschede, via Hengelo en Berlijn naar Praag En dan een paar dagen naar Dresden. En dan die zondag via Hannover weer terug
IC(18.23) vertrok met +10 uit Amersfoort. In Apeldoorn is de sprinter naar Enschede er al vooruit gestuurd en in Deventer ingehaald. In Wierden is (de andere) sprinter naar Enschede (maar nu uit Zwolle) er vooruit gestuurd. En tot Drienerlo erachter gesukkeld. Te Enschede stond spoor 3 bezet door de sprinter Enschede-Zwolle, spoor 4a nog bezet door een los Vtje. Die moest eerst weg (moet gesplitst worden, een treinstel leeg naar Hengelo de andere leeg naar het opstelterrein van Enschede) Dus de eerdere sprinter Zwolle-Enschede mocht nog even voor rood wachten en de IC kon er _eindelijk_ omheen (via spoor 412 zie sporenplan.nl).
Op woensdag 16 april 2014 21:01 schreef _JdM_ het volgende: IC(18.23) vertrok met +10 uit Amersfoort. In Apeldoorn is de sprinter naar Enschede er al vooruit gestuurd en in Deventer ingehaald. In Wierden is (de andere) sprinter naar Enschede (maar nu uit Zwolle) er vooruit gestuurd. En tot Drienerlo erachter gesukkeld. Te Enschede stond spoor 3 bezet door de sprinter Enschede-Zwolle, spoor 4a nog bezet door een los Vtje. Die moest eerst weg (moet gesplitst worden, een treinstel leeg naar Hengelo de andere leeg naar het opstelterrein van Enschede) Dus de eerdere sprinter Zwolle-Enschede mocht nog even voor rood wachten en de IC kon er _eindelijk_ omheen (via spoor 412 zie sporenplan.nl).
ON BE GRIJPELIJK
SPOILER
Had laatst een 1900 die in Breda werd opgeheven door +13, en mocht toen leeg naar Eindhoven met hetzelfde personeel Het personeel heeft iig voorelkaar gekregen dat de reizigers gewoon mee mochten naar Tilburg en Eindhoven Daar was het dan weer: Ja, sorry. Vertraging enzo. Over 15 minuten komt de volgende trein wel. Hadden ze 3xV ff ingezet als Pendel Eindhoven-Venlo, en die was gewoon punctueel. Staat beter in de statistieken hč.
treinen die opgeheven worden wegens "te grote vertraging" serieus, daar kan gewoon NOOIT begrip voor bestaan, ook al heb je drie uur aan je broek.
Dat is namelijk precies hetzelfde als zeggen "Krijg de pest, wij vinden ijzer schuiven belangrijker dan mensen vervoeren." Ik weet niet onder welke verantwoordelijke bewindspersoon dat er kennelijk als gangbare praktijk in heeft kunnen sluipen, maar dat moet eruit. Helemaal.
Op woensdag 16 april 2014 21:17 schreef greavy het volgende: Zolang de minister staatssecretaris het blijft gedogen, zal het niet veranderen vrees ik.
Nee dat blijkt. Alles wat er aan verantwoordlijke bewindspersonen zit die zich met het spoor bezig zouden moeten houden, willen er het liefst niet mee lastig gevallen worden. Melanie kiept het over de schutting naar Wilma, Wilma "kijkt er in 2019 nog wel een keertje naar" (net of dan iemand r nog kent), en ondertussen heeft NS een vrijbrief om er maar op los te blunderen, want van enige handhaving vanuit de concessieverlener is geen sprake.
Op woensdag 16 april 2014 21:11 schreef Dr_Flash het volgende: treinen die opgeheven worden wegens "te grote vertraging" serieus, daar kan gewoon NOOIT begrip voor bestaan, ook al heb je drie uur aan je broek.
Dat is namelijk precies hetzelfde als zeggen "Krijg de pest, wij vinden ijzer schuiven belangrijker dan mensen vervoeren." Ik weet niet onder welke verantwoordelijke bewindspersoon dat er kennelijk als gangbare praktijk in heeft kunnen sluipen, maar dat moet eruit. Helemaal.
Vanavond nog eentje meegemaakt. ICd 960 (18:25 uit Amsterdam) had onderweg zo'n +20 opgelopen. In Rotterdam stond hij nog gewoon op de borden, maar ik ben toch maar in de IC naar Venlo gestapt. 1 minuut na vertrek uit Rotterdam zag ik op Twitter dat de 960 was opgeheven wegens "te grote vertraging".
Als ze dat 3 minuten eerder hadden omgeroepen hadden ze reizigers die toch bleven wachten op die ICd een dienst kunnen bewijzen, maarja.
quote:
Op woensdag 16 april 2014 21:21 schreef b2py het volgende: Lol verkeerde trein geboekt. Nu 2 uur overstap in Dusseldorf ipv de geplande 1. Awkward.
Op Düsseldorf Hbf zit een restaurant waar ze schnitzels en bier serveren. DEUVM.
Vanavond nog eentje meegemaakt. ICd 960 (18:25 uit Amsterdam) had onderweg zo'n +20 opgelopen. In Rotterdam stond hij nog gewoon op de borden, maar ik ben toch maar in de IC naar Venlo gestapt. 1 minuut na vertrek uit Rotterdam zag ik op Twitter dat de 960 was opgeheven wegens "te grote vertraging".
Als ze dat 3 minuten eerder hadden omgeroepen hadden ze reizigers die toch bleven wachten op die ICd een dienst kunnen bewijzen, maarja.
Serieus. Kun je je klantenkring NOG harder in hun gezicht schijten? Als je het zou proberen? Ik denk het niet.
Nee dat blijkt. Alles wat er aan verantwoordlijke bewindspersonen zit die zich met het spoor bezig zouden moeten houden, willen er het liefst niet mee lastig gevallen worden. Melanie kiept het over de schutting naar Wilma, Wilma "kijkt er in 2019 nog wel een keertje naar" (net of dan iemand r nog kent), en ondertussen heeft NS een vrijbrief om er maar op los te blunderen, want van enige handhaving vanuit de concessieverlener is geen sprake.
Het is opvallend, omdat in het geval van ProRail de touwtjes wel strakker aangehaald worden, maar als het gaat om het concessieverlenen dat er bij wijze van spreken de andere kant op wordt gekeken.
Kwart over 7 in de ICE van Amsterdam naar Frankfurt was mijn bier-op-het-spoor-record. Op wintersport, koffers in de coupé gelegd bij de rest van de familie en met een maat naar de bistro gegaan. We zijn behoorlijk draaierig uitgestapt op Frankfurt
Op woensdag 16 april 2014 21:37 schreef b2py het volgende: Guys, waar boek ik grensoverschrijdende verbindingen met alleen een zitplaatsreservering? bahn.de laat het me niet doen. Huil.
Op woensdag 16 april 2014 21:38 schreef Monopoly het volgende: Kwart over 7 in de ICE van Amsterdam naar Frankfurt was mijn bier-op-het-spoor-record. Op wintersport, koffers in de coupé gelegd bij de rest van de familie en met een maat naar de bistro gegaan. We zijn behoorlijk draaierig uitgestapt op Frankfurt
Dan heb ik het met half elf 's ochtends nog niet al te bont gemaakt. Na een middag en avondje stappen even ontbijten en daarna gelijk weer vol laten lopen
Op woensdag 16 april 2014 21:38 schreef Monopoly het volgende: Kwart over 7 in de ICE van Amsterdam naar Frankfurt was mijn bier-op-het-spoor-record. Op wintersport, koffers in de coupé gelegd bij de rest van de familie en met een maat naar de bistro gegaan. We zijn behoorlijk draaierig uitgestapt op Frankfurt
Laten we een soort PTA TT Gamification in het leven roepen. Achievements Unlocked:
Beginnend met
N00b: Van een station naar een ander station gereisd hebben per trein
via
Network Manager: het hele spoornet van NL afgelegd hebben
naar echt knotsgekke dingen als
Early Booze: Voor het begin van de Daluren in on-board catering aan het bier zitten
We hadden het al eerder over bordjes, over buitenlandverbindingen, je kunt nog dingen bedenken als "zoveel kilometers" (evt binnen zo weinig tijd), alle soorten materieel, en bijvoorbeeld One Time Off Specials zoals: Beboet zijn voor zwartrijden, trein uitgezet zijn om een andere reden dan zwartrijden, ontsporing meegemaakt hebben, etc.
Laten we een soort PTA TT Gamification in het leven roepen. Achievements Unlocked:
Beginnend met
via
Early Booze: Voor het begin van de Daluren in on-board catering aan het bier zitten
We hadden het al eerder over bordjes, over buitenlandverbindingen, je kunt nog dingen bedenken als "zoveel kilometers" (evt binnen zo weinig tijd), alle soorten materieel, en bijvoorbeeld One Time Off Specials zoals: Beboet zijn voor zwartrijden, trein uitgezet zijn om een andere reden dan zwartrijden, ontsporing meegemaakt hebben, etc.
Reizen met een zo hoog mogelijk aantal treinvervoerders binnen Nederland binnen 12 uren
Beginnend met
via
Ik ben voor
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Corners of the World: Vanuit huis op 1 dag Vlissingen, Den Helder, Roodeschool (of Nieuweschans) en Kerkrade (of Eijsden) aangedaan hebben EN weer thuis komen.
Op woensdag 16 april 2014 21:57 schreef Dr_Flash het volgende: Centrum of the Universe: Vlaardingen, Schiedam, Kerkrade, Veenendaal, Ede, Barneveld, Almere en Lelystad op 1 dag aangedaan hebben.
Op woensdag 16 april 2014 21:58 schreef _serial_ het volgende: De prognose voor de storing tussen Rotterdam en Delft is nu 23:30, wie drinkt er een biertje mee dat het niet zo is ?
Ik zet een kratje in. Moet er morgenochtend weer langs.
Op woensdag 16 april 2014 21:58 schreef Dr_Flash het volgende: Corners of the World: Vanuit huis op 1 dag Vlissingen, Den Helder, Roodeschool (of Nieuweschans) en Kerkrade (of Eijsden) aangedaan hebben EN weer thuis komen.
Die wordt erg lastig volgens mij, tenzij je het stuk van Roodeschool naar Den Helder afsteekt met de bus vanuit Leeuwarden. Anders is het sowieso onmogelijk om te doen.
Edit: om tijd te winnen zou je ipv Roodeschool waarschijnlijk Delfzijl aan moeten doen
Die wordt erg lastig volgens mij, tenzij je het stuk van Roodeschool naar Den Helder afsteekt met de bus vanuit Leeuwarden. Anders is het sowieso onmogelijk om te doen.
Edit: om tijd te winnen zou je ipv Roodeschool waarschijnlijk Delfzijl aan moeten doen
Nee vanuit Utrecht kan het. iig in Drgl 2010 want dat heb ik een keer gepland
Ik heb een keer Monopoly_on_tour gedaan Langs elke straat van het monopoly-spel langs geweest... (en nee, niet een rondje om de FOK!-gebruiker gedaan )
Op woensdag 16 april 2014 22:01 schreef _JdM_ het volgende: Ik heb een keer Monopoly_on_tour gedaan Langs elke straat van het monopoly-spel langs geweest... (en nee, niet een rondje om de FOK!-gebruiker gedaan )
Oh cool! Dat is ook gaaf, nemen we mee
"mono mono" (wat in het Spaans een lekker foute uitspraak is trouwens )
Compass: 4 stations A-zuid, B-west, C-noord en D-oost aandoen in zo kort mogelijke tijd waarbij 4 verschillende steden natuurlijk (anders is Rotterdam zuid en noord met Vlaardingen oost en west wel TE makkelijk )
Ik nam maar een centraal middelpunt, vanuit mijn huis zal het lastiger zijn gok ik zo
En vanaf Heerhugowaard? Kutte is dat eerste trein naar Den Helder zo laat gaat. (Tenzij je een lieve mcn kent die je even in een LM van 05:22 meeneemt.
En vanaf Heerhugowaard? Kutte is dat eerste trein naar Den Helder zo laat gaat. (Tenzij je een lieve mcn kent die je even in een LM van 05:22 meeneemt.
5.30 Heerhugowaard 9.37 Roodeschool
9.58 Roodeschool 15.26 Kerkrade
15.29 Kerkrade 19.24 Vlissingen
19.36 Vlissingen 23.26 Den Helder incluis ICd, zonder is het een half uur langer
23.57 Den Helder 00.20 Heerhugowaard
[ Bericht 19% gewijzigd door Frozen-assassin op 16-04-2014 22:13:33 ]
Zolang de Maaslijn nog zonder waslijn is, alle niet geëlektrificeerde lijntjes op een dag .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Zolang de Maaslijn nog zonder waslijn is, alle niet geëlektrificeerde lijntjes op een dag .
Alleen stukjes doen, want helemaal gaat je echt niet lukken. Een rondje Arriva (met ook een tripje naar Leer) kostte me destijds al een halve dag en dan had ik tussen Delfzijl en Roodeschool nog afgestoken ook en was het lijntje naar Veendam er nog niet.
Dat ging destijds met taxibusjes. Met 100 per uur en rammelende deuren door het Groninger landschap en met een overstap in Spijk. Geweldig avontuur was dat
19.36 Vlissingen 23.26 Den Helder incluis ICd, zonder is het een half uur langer
23.57 Den Helder 00.20 Heerhugowaard
Best netjes, eerst naar Den Helder gaan heeft geen effect? Laatste treinen uit Amsterdam gaan allemaal tot aan Heerhugowaard dus dat heeft een voordeel.
Best netjes, eerst naar Den Helder gaan heeft geen effect? Laatste treinen uit Amsterdam gaan allemaal tot aan Heerhugowaard dus dat heeft een voordeel.
Eerst naar Den Helder gaan (6.30 ongeveer) heeft het effect dat je 2 uur later bent in Roodeschool. Dat kan op zich wel, maar dat wordt dan wel een latertje
Eerst naar Den Helder gaan (6.30 ongeveer) heeft het effect dat je 2 uur later bent in Roodeschool. Dat kan op zich wel, maar dat wordt dan wel een latertje
All I Want Is Just A One Day Weekend Love: Minstens 3000 km sporen in 1 weekend, EN een biertje gedronken hebben in een land dat niet aan Nederland grenst.
Op woensdag 16 april 2014 22:25 schreef Dr_Flash het volgende: All I Want Is Just A One Day Weekend Love: Minstens 3000 km sporen in 1 weekend, EN een biertje gedronken hebben in een land dat niet aan Nederland grenst.
Ik mis de Ardennenexpress.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Greenwheels ertussen om over de Afsluitdijk te jakkeren?
Op woensdag 16 april 2014 22:28 schreef James1988 het volgende: Omelette du Fromage! Bezoek alle Parijse metro- en RER-stations in zo kort mogelijke tijd
De Bier express. Reis mee met een andere deelnemer en doe niets anders dan bier drinken. Extra bonuspunten als de magische grens van 12 halve liters is bereikt zonder de maaginhoud te hebben verloren!
Op woensdag 16 april 2014 22:30 schreef Monopoly het volgende: De Bier express. Reis mee met een andere deelnemer en doe niets anders dan bier drinken. Extra bonuspunten als de magische grens van 12 halve liters is bereikt zonder de maaginhoud te hebben verloren!
En dan stellen we voor jou nog een achievement EuroJonko in, goed?
Du pain, du vin et du Paturain Vertrek met een stokbrood uit Parijs, haal een kuipje Paturain in de Provence en haal een fles goede wijn uit de Loirevallei om het geheel mee weg te spoelen. Op één dag.
Op woensdag 16 april 2014 20:33 schreef greavy het volgende: He Darkwing. Ik moet tickets hebben van Lille Flandres naar Amiens en terug op één dag voor de TER. Ik heb op Lille Flandres geen tijd om langs een automaat te gaan. Via Voyages-SNCF gewoon kopen neem ik aan? Die zeggen: heen ¤21,70. Terug: ¤16,30.
Jup maar dan heb je dus zugbinding
quote:
Op woensdag 16 april 2014 20:36 schreef greavy het volgende: Oja, ter toevoeging: Ik heb in de TER-regio Nord pas de Calais zo'n pas voor 1e 2 reizigers 50% korting op retour. Hoe zit dat eigenlijk als ik die nog gebruiken wil voor Lille - Amiens? Kaartjes opsplitsen zeker?
Op woensdag 16 april 2014 22:30 schreef Monopoly het volgende: De Bier express. Reis mee met een andere deelnemer en doe niets anders dan bier drinken. Extra bonuspunten als de magische grens van 12 halve liters is bereikt zonder de maaginhoud te hebben verloren!
Op woensdag 16 april 2014 22:28 schreef James1988 het volgende: Omelette du Fromage! Bezoek alle Parijse metro- en RER-stations in zo kort mogelijke tijd
Op woensdag 16 april 2014 22:32 schreef James1988 het volgende: Du pain, du vin et du Paturain Vertrek met een stokbrood uit Parijs, haal een kuipje Paturain in de Provence en haal een fles goede wijn uit de Loirevallei om het geheel mee weg te spoelen. Op één dag.
Dit soort dingen vind ik ook leuk
zo kun je ook dingen toevoegen als "fish and chips" - in 1 van de kuststations (mag ook in België) een stopover van minstens 1 kerende trein inlassen om te eten.
Op woensdag 16 april 2014 22:38 schreef Duvel het volgende: Like a tramp: overnacht op een bankje op de vijf grootste zwerverstations van Nederland: Amsterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven en Heerlen.
Lady & The Tramp; Scoor en chick en doe haar op het bankje.
Op woensdag 16 april 2014 22:38 schreef Duvel het volgende: Like a tramp: overnacht op een bankje op de vijf grootste zwerverstations van Nederland: Amsterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven en Heerlen.
Gewoon een hoer aardig vinden (aan te tonen door haar een drankje aan te bieden) mag ook?
Op woensdag 16 april 2014 22:46 schreef Duvel het volgende: Er zijn natuurlijk ook nog standaard dingen als: reis met elke Koploper, VIRM, etc.
Nee nummertjesgefap is veel te flauw. Je moet er ook lol aan kunnen hebben Ofjah, misschien heeft iemand dat aan nummertjesgefap ook wel. Waarom ook niet.
Nee nummertjesgefap is veel te flauw. Je moet er ook lol aan kunnen hebben Ofjah, misschien heeft iemand dat aan nummertjesgefap ook wel. Waarom ook niet.
Zie D2K.
mja, ik heb de overtreffende trap al gehad: de wadloper op een zomerse dag
Een nachttrein waarin tussen Padborg en Amsterdam de verwarming uitgevallen was op 2 januari en buiten was het -23 in de omgeving van Hannover, ín de trein dus ook. Pas na Keulen waren er weer verwarmde plekken beschikbaar.
Op woensdag 16 april 2014 22:46 schreef b2py het volgende: Puinzooi: minimaal drie storingen op een dag op jouw reis. Werkzaamheden tellen niet.
Reisje Apeldoorn-Zandvoort aan Zee... (Zaterdagavond WK-finale Nederland-Spanje. -Apeldoorn-Amersfoort eruit door een boom op de bovenleiding, dus via Zutphen -Apeldoorn-Zutphen een uursdienst door defect aan het materieel, dus via Deventer In Deventer zien dat de IC naar Zwolle +35 had, want: -Stroomstoring Zutphen. Als laatste trein vanuit Deventer door Zutphen geloodst.
Op woensdag 16 april 2014 22:48 schreef Viezze het volgende: Priema met de trein: Minimaal 1000 km op een dag met alleen treinstelnummers die priemgetal zijn
Dit is wel een leuke uitdaging eigenlijk. Gaat VEEL Somda huiswerk aan vooraf.
Op woensdag 16 april 2014 22:52 schreef Dr_Flash het volgende: Echt ELKE keer als ik een bus zie met een 2macht als grootwagennummer, denk ik "Dat zou ook weleens leuk zijn om te verzamelen"
Foto's van bussen met grootwagennummers 1, 2, 4, 8, 16, 32 etc. Heb in Amersfoort al eens de 8192 rond zien rijden dus we kunnen een eind komen
16384 in NYC gezien!
Op woensdag 16 april 2014 22:52 schreef Duvel het volgende: Happiness: laat de hele coupé "Always look on the bright side of life" meezingen bij een vertraging van meer dan een uur zonder airco of verwarming.
Maar qua treinen wordt het erg lastig denk ik: 256 is allang gesloopt, 512 inmiddels ook, 1024 was een eloc, ook gesloopt (als die serie al zo groot was) 2048 geen idee, 4096 zoveel 3baks koplopers zijn er niet..
Op woensdag 16 april 2014 22:52 schreef Duvel het volgende: Happiness: laat de hele coupé "Always look on the bright side of life" meezingen bij een vertraging van meer dan een uur zonder airco of verwarming.
Schoolreisje: Laat een hele bus (bij treinvervanged busvervoer tijdens een storing) bukken zodat iedereen denkt dat de bus leeg is.
Op woensdag 16 april 2014 22:54 schreef Dr_Flash het volgende: Maar qua treinen wordt het erg lastig denk ik: 256 is allang gesloopt, 512 inmiddels ook, 1024 was een eloc, ook gesloopt (als die serie al zo groot was) 2048 geen idee, 4096 zoveel 3baks koplopers zijn er niet..
Op woensdag 16 april 2014 22:54 schreef Dr_Flash het volgende: Maar qua treinen wordt het erg lastig denk ik: 256 is allang gesloopt, 512 inmiddels ook, 1024 was een eloc, ook gesloopt (als die serie al zo groot was) 2048 geen idee, 4096 zoveel 3baks koplopers zijn er niet..
Sik 256: gesloopt week 6/2003 512: ook stuk Hoogste 1000 was 1010 2048 is nu 2948 4096 rijdt vrolijk rond (loopt tot 4097)
magoe. We moeten eigenlijk een stuk of minstens 20 denk ik, leuke achievements selecteren, op alle gebieden, en die dan in de OP zetten en zo, dat iedereen kan kijken hoeveel hij er al heeft en wat er hierna nog te doen staat. Voor als je in een loos weekendje weer eens denkt "Zin in een ritje, maar GEEN IDEE waarheen". Dit is een erg goed plan gewoon.
Op woensdag 16 april 2014 22:58 schreef Dr_Flash het volgende: magoe. We moeten eigenlijk een stuk of minstens 20 denk ik, leuke achievements selecteren, op alle gebieden, en die dan in de OP zetten en zo, dat iedereen kan kijken hoeveel hij er al heeft en wat er hierna nog te doen staat. Voor als je in een loos weekendje weer eens denkt "Zin in een ritje, maar GEEN IDEE waarheen". Dit is een erg goed plan gewoon.
Die uithoeken zijn volgens mij alleen op doordeweekse dagen haalbaar
Op woensdag 16 april 2014 23:09 schreef Duvel het volgende: Uitgestelde Russische roulette: reis alleen met oplopende materieelnummers. Vooral kut als je eerste trein de 9481 is.
of treinnummers. En dat doe je dan in een weekend en dan is er natuurlijk gezeik dus dan begint je eerste met 690xxx
Op woensdag 16 april 2014 22:58 schreef Dr_Flash het volgende: magoe. We moeten eigenlijk een stuk of minstens 20 denk ik, leuke achievements selecteren, op alle gebieden, en die dan in de OP zetten en zo, dat iedereen kan kijken hoeveel hij er al heeft en wat er hierna nog te doen staat. Voor als je in een loos weekendje weer eens denkt "Zin in een ritje, maar GEEN IDEE waarheen". Dit is een erg goed plan gewoon.
Alle provinciehoofdsteden af, - alfabetsporen. Eerst naar station met A reizen, dan B enz.. - Maak het meest grappige woord met de beginletters van bezochte stations - Materieelreis: reis met alle treintypes op 1 dag. - Reis exact 1000 km op een dag
Achievements moeten wel aan bepaalde voorwaarden voldoen. Ze moeten voor iedereen haalbaar zijn, ze moeten objectief meetbaar zijn (dus niet "het leukste woord"), ze moeten door meerdere mensen tegelijk gehaald kunnen worden (dus al niet iets met hoogste meeste etc, dat zijn Records, geen Achievements) en ze moeten controleerbaar zijn.
Hallo iedereen nu we het toch over rare treinreizen hebben. 30 april is mijn laatste dag met een studenten OV en ik wil graag een grote reis maken. Zelf zat ik er aan te denken om van Roodeschool naar Eijsden te reizen, ik woon zelf in Arnhem dus dat wordt iets van Arnhem - Roodeschool - Eijsden -Arnhem.
Op woensdag 16 april 2014 23:43 schreef tweemeter het volgende: Hallo iedereen nu we het toch over rare treinreizen hebben. 30 april is mijn laatste dag met een studenten OV en ik wil graag een grote reis maken. Zelf zat ik er aan te denken om van Roodeschool naar Eijsden te reizen, ik woon zelf in Arnhem dus dat wordt iets van Arnhem - Roodeschool - Eijsden -Arnhem.
Zag alleen dat de ZLSM helaas geen Eijs-Wittem op het station heeft station heeft staan, maar alleen Eijs. Dat maakt voor de challenge echter niets uit.
Voordat de ov-chipkaart er was moest je je OV-kaart inleveren wanneer je er geen recht meer op had. Dan ging je naar het postkantoor en werd er een gat door de pasfoto heen gestanst en tekende je een inleverbewijs. Hoe gaat dat tegenwoordig eigenlijk wanneer het recht op de studenten-OV afloopt?
Op donderdag 17 april 2014 01:02 schreef lyolyrc het volgende: Voordat de ov-chipkaart er was moest je je OV-kaart inleveren wanneer je er geen recht meer op had. Dan ging je naar het postkantoor en werd er een gat door de pasfoto heen gestanst en tekende je een inleverbewijs. Hoe gaat dat tegenwoordig eigenlijk wanneer het recht op de studenten-OV afloopt?
Loop je naar een automaat en klik je op verwijderen
Op de weg ermee! Reis op 1 dag met vervangend busvervoer, (ex)interliner, greenwheels en OV-fiets.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
dank. Weet je welke kortingskaart ik dan moet selecteren? De juiste staat er niet bij. Treinbinding is geen probleem
Als je een rit pakt in 2 Regionen moet je opsplitsen. Als dat niet werkt kan ik me voorstellen dat het alleen aan de automaat of het lokte verkrijgbaar is. Volgensmij worden dat soort dingen ingesteld en gefinancierd door de Regio (Net zoals hier bijvoorbeeld Dalvoordeel Brabant) en ik kan me zo voorstellen dat de algemene site sncf voyages al die initiatieven niet kent. Omdat een lokaal iemand de automaat doet. Je zou de lokale TER site nog kunnen proberen. Ik had daar bijvoorbeeld met de grand prix van Monaco op voorhand mn actieretourtjes gekocht op TER PACA
Op donderdag 17 april 2014 07:06 schreef Ajaxfan het volgende: Rijden de stopbussen tussen Muiderpoort en Weesp de 'normale' treinvertrektijden? Reisplanner geeft geen informatie nog over de bussen.
Edit: never mind al opgelost.
Nee, volle bus is vertrekken. Vaak komen er tientallen bussen dus zal het wel vlot verlopen.