abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 april 2014 @ 18:55:35 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138950808
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland.
fokplaat.jpg DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
SPOILER
>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
>> Achter de schermen
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 16-04-2014 19:03:34 ]
  woensdag 16 april 2014 @ 18:59:18 #2
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138950942
Ik had stiekum gehoopt dat men bij NS wakker is geworden ivm NS Weekendvrij, maar helaas.

SOV-week = korting, SOV-weekend = vrij..
  woensdag 16 april 2014 @ 19:16:44 #3
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_138951590
Nostalgie-TT _O_
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_138951810
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 19:16 schreef JDude het volgende:
Nostalgie-TT _O_
Museumstoomtopic :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_138952610
Kijk, dat ze een seinstoring "overkomt", lullig. Dat er ook nog een asbest bij in het spel is, tsja, kut.

Maar dat ze het EN in geen drie dagen gerepareerd krijgen is al over de lijn.

EN gewoon geen idee hebben van hoe lang ze er verder nog over gaan doen (want die prognoses zijn tot nu toe allemaal van het kaliber "lul maar wat" gebleken) dan moet je je toch maar eens gaan afvragen waar je in godsnaam mee bezig bent.
  woensdag 16 april 2014 @ 19:51:51 #6
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_138953211
Als je geen prognose bekend maakt kun je daar ook niet op afgestraft worden, ghehehehe
  woensdag 16 april 2014 @ 19:54:06 #7
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_138953311
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 19:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als je geen prognose bekend maakt kun je daar ook niet op afgestraft worden, ghehehehe
Ja net zoals door doe korter dan 10 dagen voor vertrek de reisplanner tsjek...Zetten we er geen treinen in, dan kan er ook niemand op onze vingers tikken... Als dat spoorboekloos ijden moet zijn hebben ze het niet begrepen 8)7

Edit: Oh, wacht, dat was het niet meer uitbrengen van het spoorboekje al _O-
pi_138953333
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 19:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nee, dat klopt _O_

Maar als je eerst een prognose afgeeft voor Maandag 14:00 en dat wordt maandag 18:00 en dat wordt maandag 21:00 en dat wordt maandag einde dienst en dat wordt dinsdag na de spits en dat wordt "onbekend" en dat wordt weer wat anders, wat moet ik dan denken van een prognose die woensdagavond gegeven wordt terwijl het nog steeds niet opgelost is? :') Dan heb je gewoon geen idee wat er aan de hand is en roep je maar wat "om naar wat te roepen".
pi_138953739
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, dat klopt _O_

Maar als je eerst een prognose afgeeft voor Maandag 14:00 en dat wordt maandag 18:00 en dat wordt maandag 21:00 en dat wordt maandag einde dienst en dat wordt dinsdag na de spits en dat wordt "onbekend" en dat wordt weer wat anders, wat moet ik dan denken van een prognose die woensdagavond gegeven wordt terwijl het nog steeds niet opgelost is? :') Dan heb je gewoon geen idee wat er aan de hand is en roep je maar wat "om naar wat te roepen".
Maandag wisten ze niets van asbest, dinsdag dachten ze dat het vanochtend gefixt zou zijn. Het was gefixt totdat er een trein overheen reed. Conclusie: geen treinen laten rijden.
pi_138953769
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:04 schreef b2py het volgende:
dinsdag dachten ze dat het vanochtend gefixt zou zijn. Het was gefixt totdat er een trein overheen reed. Conclusie: geen treinen laten rijden.
Q.E.D.
pi_138953845
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Q.E.D.
Wattes?
pi_138953958
Quod Erat Demonstrandum =

Hetgeen (aan)getoond diende te worden =

Dat zeg ik =

Gamma
pi_138953989
"het was gefixt totdat er een trein overheen reed" bitch please :')

maar dat staat dus gelijk aan "dan heb je geen idee waar je in godsnaam mee bezig bent" ^O^
  woensdag 16 april 2014 @ 20:19:24 #14
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_138954305
Zo kan ik het ook, een spoorlijn neerleggen met misschien een lijntje erboven en dan roepen dat het prima werkt. Maar hee, laten we er maar geen treinen over laten rijden want dan weet ik het niet zeker meer!
pi_138954712
Kom op man, dat is toch gewoon pamperen van de publieke opinie. Er kan EEN keer een complicatie bij komen in de vorm van asbest ja. maar er komt niet "elke 4 uur weer een nieuwe complicatie bij die we niet hadden kunnen voorzien". Dan ben je gewoon een klojo en een volksverlakker.
  woensdag 16 april 2014 @ 20:33:53 #16
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138954882
He Darkwing. Ik moet tickets hebben van Lille Flandres naar Amiens en terug op één dag voor de TER. Ik heb op Lille Flandres geen tijd om langs een automaat te gaan. Via Voyages-SNCF gewoon kopen neem ik aan? Die zeggen: heen ¤21,70. Terug: ¤16,30.
  woensdag 16 april 2014 @ 20:36:08 #17
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138954985
Oja, ter toevoeging: Ik heb in de TER-regio Nord pas de Calais zo'n pas voor 1e 2 reizigers 50% korting op retour. Hoe zit dat eigenlijk als ik die nog gebruiken wil voor Lille - Amiens?
Kaartjes opsplitsen zeker?
pi_138955060
Woei. Na het stagelopen (22 april-27 juni) stap ik zaterdag 28 juni in de trein vanuit Enschede, via Hengelo en Berlijn naar Praag :) En dan een paar dagen naar Dresden. En dan die zondag via Hannover weer terug :)
Bij twijfel: gebruik beton.
  woensdag 16 april 2014 @ 20:38:40 #19
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138955093
Nice! Ik vertrek vrijdag weer uit Dresden, via Basel en Wenen.
  woensdag 16 april 2014 @ 20:40:04 #20
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138955144
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Museumstoomtopic :')
Er reed een Plan V Utrecht uit vanmiddag! Nostalgisch geluid!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 16 april 2014 @ 20:41:04 #21
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138955183
O+ Plan V *O* _O_
  woensdag 16 april 2014 @ 20:47:43 #22
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138955449
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:41 schreef greavy het volgende:
O+ Plan V *O* _O_
Tjezus, vergeet de tissues niet.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 16 april 2014 @ 20:48:45 #23
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138955501
:D
pi_138955605
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er reed een Plan V Utrecht uit vanmiddag! Nostalgisch geluid!
Stadskind. We have Plan V evely day :D
  woensdag 16 april 2014 @ 20:54:14 #25
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138955759
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Stadskind. We have Plan V evely day :D
Ze zijn meestal verbannen naar de rurale buitengebieden inderdaad.

Op Oudewater haalde m'n trein twee DDZ's in, in Gouda bleek de achterste, 7509, gesleept te worden. Zal wel richting Leidschendam gegaan zijn.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_138956084
IC(18.23) vertrok met +10 uit Amersfoort. In Apeldoorn is de sprinter naar Enschede er al vooruit gestuurd en in Deventer ingehaald. In Wierden is (de andere) sprinter naar Enschede (maar nu uit Zwolle) er vooruit gestuurd. En tot Drienerlo erachter gesukkeld. Te Enschede stond spoor 3 bezet door de sprinter Enschede-Zwolle, spoor 4a nog bezet door een los Vtje. Die moest eerst weg (moet gesplitst worden, een treinstel leeg naar Hengelo de andere leeg naar het opstelterrein van Enschede) Dus de eerdere sprinter Zwolle-Enschede mocht nog even voor rood wachten en de IC kon er _eindelijk_ omheen (via spoor 412 zie sporenplan.nl).
pi_138956204
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:01 schreef _JdM_ het volgende:
IC(18.23) vertrok met +10 uit Amersfoort. In Apeldoorn is de sprinter naar Enschede er al vooruit gestuurd en in Deventer ingehaald. In Wierden is (de andere) sprinter naar Enschede (maar nu uit Zwolle) er vooruit gestuurd. En tot Drienerlo erachter gesukkeld. Te Enschede stond spoor 3 bezet door de sprinter Enschede-Zwolle, spoor 4a nog bezet door een los Vtje. Die moest eerst weg (moet gesplitst worden, een treinstel leeg naar Hengelo de andere leeg naar het opstelterrein van Enschede) Dus de eerdere sprinter Zwolle-Enschede mocht nog even voor rood wachten en de IC kon er _eindelijk_ omheen (via spoor 412 zie sporenplan.nl).
ON BE GRIJPELIJK

SPOILER
  woensdag 16 april 2014 @ 21:07:02 #28
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138956339
In Amersfoort hef je zo'n trein toch al op als het aan NS ligt?
pi_138956402
Als je het aan ziet komen ja. Maar daar heb je dan weer een vooruitziende blik voor nodig he :+
  woensdag 16 april 2014 @ 21:08:37 #30
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138956429
Had laatst een 1900 die in Breda werd opgeheven door +13, en mocht toen leeg naar Eindhoven met hetzelfde personeel :')
Het personeel heeft iig voorelkaar gekregen dat de reizigers gewoon mee mochten naar Tilburg en Eindhoven ^O^
Daar was het dan weer: Ja, sorry. Vertraging enzo. Over 15 minuten komt de volgende trein wel.
Hadden ze 3xV ff ingezet als Pendel Eindhoven-Venlo, en die was gewoon punctueel. Staat beter in de statistieken hč.
pi_138956599
treinen die opgeheven worden wegens "te grote vertraging" serieus, daar kan gewoon NOOIT begrip voor bestaan, ook al heb je drie uur aan je broek.

Dat is namelijk precies hetzelfde als zeggen "Krijg de pest, wij vinden ijzer schuiven belangrijker dan mensen vervoeren." Ik weet niet onder welke verantwoordelijke bewindspersoon dat er kennelijk als gangbare praktijk in heeft kunnen sluipen, maar dat moet eruit. Helemaal.
  woensdag 16 april 2014 @ 21:17:14 #32
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138956931
Zolang de minister staatssecretaris het blijft gedogen, zal het niet veranderen vrees ik.
pi_138957227
Lol verkeerde trein geboekt. Nu 2 uur overstap in Dusseldorf ipv de geplande 1. Awkward. :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2014 @ 21:24:20 #34
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138957367
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 16:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

Aldus Treinreiziger.nl
Ik vind het te prijzen dat ze het treinverkeer door hebben laten gaan in plaats van alles helemaal plat te gooien
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2014 @ 21:24:37 #35
Maffe Fries
pi_138957384
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 16:23 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat was inderdaad een mooie docu :Y
Nu moet ik m nog zien :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2014 @ 21:25:35 #36
Maffe Fries
pi_138957441
quote:
2s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ze zijn meestal verbannen naar de rurale buitengebieden inderdaad.

Op Oudewater haalde m'n trein twee DDZ's in, in Gouda bleek de achterste, 7509, gesleept te worden. Zal wel richting Leidschendam gegaan zijn.
Nog meer verdwaald DDZ, want vanochtend reed een setje gekoppeld DDZ een slag Zwolle - Leeuwarden - Zwolle
pi_138957458
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:17 schreef greavy het volgende:
Zolang de minister staatssecretaris het blijft gedogen, zal het niet veranderen vrees ik.
Nee dat blijkt. Alles wat er aan verantwoordlijke bewindspersonen zit die zich met het spoor bezig zouden moeten houden, willen er het liefst niet mee lastig gevallen worden. Melanie kiept het over de schutting naar Wilma, Wilma "kijkt er in 2019 nog wel een keertje naar" (net of dan iemand r nog kent), en ondertussen heeft NS een vrijbrief om er maar op los te blunderen, want van enige handhaving vanuit de concessieverlener is geen sprake.
pi_138957495
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nog meer verdwaald DDZ, want vanochtend reed een setje gekoppeld DDZ een slag Zwolle - Leeuwarden - Zwolle
Oh ik zag er ook al 2 x 4 vanuit Deventer naar Zwolle gaan om 7:17 :D
  woensdag 16 april 2014 @ 21:27:15 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138957539
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:
treinen die opgeheven worden wegens "te grote vertraging" serieus, daar kan gewoon NOOIT begrip voor bestaan, ook al heb je drie uur aan je broek.

Dat is namelijk precies hetzelfde als zeggen "Krijg de pest, wij vinden ijzer schuiven belangrijker dan mensen vervoeren." Ik weet niet onder welke verantwoordelijke bewindspersoon dat er kennelijk als gangbare praktijk in heeft kunnen sluipen, maar dat moet eruit. Helemaal.
Vanavond nog eentje meegemaakt. ICd 960 (18:25 uit Amsterdam) had onderweg zo'n +20 opgelopen. In Rotterdam stond hij nog gewoon op de borden, maar ik ben toch maar in de IC naar Venlo gestapt. 1 minuut na vertrek uit Rotterdam zag ik op Twitter dat de 960 was opgeheven wegens "te grote vertraging".

Als ze dat 3 minuten eerder hadden omgeroepen hadden ze reizigers die toch bleven wachten op die ICd een dienst kunnen bewijzen, maarja. :')

quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:21 schreef b2py het volgende:
Lol verkeerde trein geboekt. Nu 2 uur overstap in Dusseldorf ipv de geplande 1. Awkward. :')
Op Düsseldorf Hbf zit een restaurant waar ze schnitzels en bier serveren. DEUVM.
pi_138957604
Schnitzels en bier, dat is een puike combo.
pi_138957610
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:27 schreef James1988 het volgende:

[..]

Vanavond nog eentje meegemaakt. ICd 960 (18:25 uit Amsterdam) had onderweg zo'n +20 opgelopen. In Rotterdam stond hij nog gewoon op de borden, maar ik ben toch maar in de IC naar Venlo gestapt. 1 minuut na vertrek uit Rotterdam zag ik op Twitter dat de 960 was opgeheven wegens "te grote vertraging".

Als ze dat 3 minuten eerder hadden omgeroepen hadden ze reizigers die toch bleven wachten op die ICd een dienst kunnen bewijzen, maarja. :')
Serieus. Kun je je klantenkring NOG harder in hun gezicht schijten? Als je het zou proberen? Ik denk het niet.
pi_138957634
quote:

[..]

Op Düsseldorf Hbf zit een restaurant waar ze schnitzels en bier serveren. DEUVM.
Strak plan tussen 09:20 en 11:21 :')
pi_138957655
quote:

[..]
Die vind je in Duitsland verder ook niet hč?
pi_138957670
quote:

Ja hehe. In Nederland hebben zulke tenten een tapVERGUNNING. In Duitsland een tapplicht. You's doin' it right :Y
  woensdag 16 april 2014 @ 21:29:47 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138957685
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:29 schreef remcoP het volgende:

[..]

Die vind je in Duitsland verder ook niet hč?
Je kunt ook naar één van de zevenentachtig bakkerijen toe gaan. :')
pi_138957689
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:28 schreef b2py het volgende:

[..]

Strak plan tussen 09:20 en 11:21 :')
Het in nooit te vroeg voor bier :{w
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2014 @ 21:30:28 #47
Maffe Fries
pi_138957724
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee dat blijkt. Alles wat er aan verantwoordlijke bewindspersonen zit die zich met het spoor bezig zouden moeten houden, willen er het liefst niet mee lastig gevallen worden. Melanie kiept het over de schutting naar Wilma, Wilma "kijkt er in 2019 nog wel een keertje naar" (net of dan iemand r nog kent), en ondertussen heeft NS een vrijbrief om er maar op los te blunderen, want van enige handhaving vanuit de concessieverlener is geen sprake.
Het is opvallend, omdat in het geval van ProRail de touwtjes wel strakker aangehaald worden, maar als het gaat om het concessieverlenen dat er bij wijze van spreken de andere kant op wordt gekeken.
  woensdag 16 april 2014 @ 21:30:32 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138957727
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:29 schreef remcoP het volgende:

[..]

Het in nooit te vroeg voor bier :{w
Dat bewees Mono wel tijdens het nieuwjaarsrondje. _O-
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2014 @ 21:31:09 #49
Maffe Fries
pi_138957766
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ziggy en ik zaten ook aan het bier toen :P
pi_138957792
Wat is dit voor gejank trouwens, waarom kan ik op bahn.de niet alleen zitplaatsreservering boeken voor een grensoverschrijdende verbinding?
pi_138957806
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Je kunt ook naar één van de zevenentachtig bakkerijen toe gaan. :')
Waar je in Duitsland ook bent, ze hebben altijd een of ander lokaal baksel :')
pi_138957854
Toen was het ook al 11 uur trouwens.

Waar is de tijd dat ik op WO1 frontlijnbezoek met Yvonnen op zaterdagmorgen om 8:15 bij hazeldonk de grens over reed en aan het bier ging :D
pi_138957879
Niets mis met vroeg bier (y)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 16 april 2014 @ 21:36:29 #54
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138958079
In de IC Berlijn zitten ze al om half 8 aan het bier. Toen ging ik een ontbijtje in het BordRestaurant scoren.
pi_138958143
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het was een goede dag.
pi_138958164
Guys, waar boek ik grensoverschrijdende verbindingen met alleen een zitplaatsreservering? bahn.de laat het me niet doen. Huil. :'(
  woensdag 16 april 2014 @ 21:38:17 #57
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138958195
Bij de Treinreiswinkel?
Of bij het loket?

Als het bij DB niet kan, dan zal het wel lastig worden om het online te roggelen.
pi_138958252
Kwart over 7 in de ICE van Amsterdam naar Frankfurt was mijn bier-op-het-spoor-record.
Op wintersport, koffers in de coupé gelegd bij de rest van de familie en met een maat naar de bistro gegaan. We zijn behoorlijk draaierig uitgestapt op Frankfurt :')
  woensdag 16 april 2014 @ 21:40:47 #59
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138958369
_O- _O- _O-
Je moet doen wat je niet laten kan, maar ik kijk altijd vreemd op, als men zo vroeg bier drinkt.
pi_138958391
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:37 schreef b2py het volgende:
Guys, waar boek ik grensoverschrijdende verbindingen met alleen een zitplaatsreservering? bahn.de laat het me niet doen. Huil. :'(
beetje met de conduc smoezen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2014 @ 21:43:36 #61
Maffe Fries
pi_138958565
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:38 schreef Monopoly het volgende:
Kwart over 7 in de ICE van Amsterdam naar Frankfurt was mijn bier-op-het-spoor-record.
Op wintersport, koffers in de coupé gelegd bij de rest van de familie en met een maat naar de bistro gegaan. We zijn behoorlijk draaierig uitgestapt op Frankfurt :')
_O- _O-

Dan heb ik het met half elf 's ochtends nog niet al te bont gemaakt. Na een middag en avondje stappen even ontbijten en daarna gelijk weer vol laten lopen
pi_138958709
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:38 schreef Monopoly het volgende:
Laten we een soort PTA TT Gamification in het leven roepen. Achievements Unlocked:

Beginnend met

N00b: Van een station naar een ander station gereisd hebben per trein

via

Network Manager: het hele spoornet van NL afgelegd hebben

naar echt knotsgekke dingen als

Early Booze: Voor het begin van de Daluren in on-board catering aan het bier zitten

We hadden het al eerder over bordjes, over buitenlandverbindingen, je kunt nog dingen bedenken als "zoveel kilometers" (evt binnen zo weinig tijd), alle soorten materieel, en bijvoorbeeld One Time Off Specials zoals: Beboet zijn voor zwartrijden, trein uitgezet zijn om een andere reden dan zwartrijden, ontsporing meegemaakt hebben, etc.
pi_138958741
De tering, ik moet het OBB boekingscenter gaan bellen :')
pi_138958748
I'm game _O_
pi_138958883
de sloop van het Mat 64 materieel gaat nonstop door in Amsterdam Westpoort.

Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 16 april 2014 @ 21:49:06 #66
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138958910
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:46 schreef b2py het volgende:
De tering, ik moet het OBB boekingscenter gaan bellen :')
Voor een trein van Nederland naar Duitsland? :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2014 @ 21:49:33 #67
Maffe Fries
pi_138958940
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Laten we een soort PTA TT Gamification in het leven roepen. Achievements Unlocked:

Beginnend met

via

Early Booze: Voor het begin van de Daluren in on-board catering aan het bier zitten

We hadden het al eerder over bordjes, over buitenlandverbindingen, je kunt nog dingen bedenken als "zoveel kilometers" (evt binnen zo weinig tijd), alle soorten materieel, en bijvoorbeeld One Time Off Specials zoals: Beboet zijn voor zwartrijden, trein uitgezet zijn om een andere reden dan zwartrijden, ontsporing meegemaakt hebben, etc.
Reizen met een zo hoog mogelijk aantal treinvervoerders binnen Nederland binnen 12 uren :P
pi_138958947
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

Voor een trein van Nederland naar Duitsland? :')
Munchen -> Wenen en Wenen -> Budapest :P
pi_138958962
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Reizen met een zo hoog mogelijk aantal treinvervoerders binnen Nederland binnen 12 uren :P
Eitje, dat is gewoon Dordrecht - Hengelo :P
(En dan even Amersfoort - Ede-Wageningen doen)
pi_138958977
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Beginnend met

via

Ik ben voor :D
  woensdag 16 april 2014 @ 21:50:46 #71
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138959019
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan mis je Veolia nog :+

Oh en DB Regio kun je nog meepakken als je naar Glanerbrug ofzo gaat.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2014 @ 21:51:10 #72
Maffe Fries
pi_138959047
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan zit je nog maar op 5 ofzo. Dat moet beter kunnen ;)
pi_138959160
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dan mis je Veolia nog :+
Challenge accepted. Ede-Centrum - Ede-Wageningen - Utrecht - Geldermalsen - Beesd - Geldermalsen - Tiel - Elst - Nijmegen - Nijmegen Heyendaal - Nijmegen - Arnhem - Arnhem Velperpoort (Breng) - Zutphen - Lochem.

Doe ik het zo goed? :P

Hispeed ook? DB Fernverkehr AG? DB Regio? Eurobahn? NMBS?
pi_138959170
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

"Multi-Blieper"
pi_138959269
Sex-Sex-Sex: Alle stations met een Sextant-gebouwtje bezocht en gefotografeerd hebben.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2014 @ 21:54:51 #76
Maffe Fries
pi_138959276
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Challenge accepted. Ede-Centrum - Ede-Wageningen - Utrecht - Geldermalsen - Beesd - Geldermalsen - Tiel - Elst - Nijmegen - Nijmegen Heyendaal - Nijmegen - Arnhem - Arnhem Velperpoort (Breng) - Zutphen - Lochem.

Doe ik het zo goed? :P

Hispeed ook? DB Fernverkehr AG? DB Regio? Eurobahn? NMBS?
Je moet wel binnen Nederland blijven he.

Mijn record staat op 9 en als je NS Regio meerekent zelfs 10 ;)

En ja. NSH, DB Regio, etc tellen dan als aparte vervoerders
  woensdag 16 april 2014 @ 21:55:25 #77
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138959315
En binnenkort komt Abellio ook nog eens aanzetten op Arnhem - Düsseldorf :s)
pi_138959390
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:55 schreef James1988 het volgende:
En binnenkort komt Abellio ook nog eens aanzetten op Arnhem - Düsseldorf :s)
Everybody's whore: Met alle NS-dochterondernemingen op 1 dag gereden hebben (NSR, NSH, Abellio, NS Regio, weetik wat nog meer)
pi_138959394
Extra regel dus, binnen NL blijven, NMBS kan op Maastricht - Maastricht zuid.
pi_138959411
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Everybody's whore: Met alle NS-dochterondernemingen op 1 dag gereden hebben (NSR, NSH, Abellio, NS Regio, weetik wat nog meer)
Held.

Zit je weer te Cookieclickeren? :P
pi_138959475
Centrum of the Universe: Vlaardingen, Schiedam, Kerkrade, Veenendaal, Ede, Barneveld, Almere en Lelystad op 1 dag aangedaan hebben.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2014 @ 21:58:03 #82
Maffe Fries
pi_138959512
Ik had destijds zelf:
- Arriva
- NS
- VSM
- Veolia
- Syntus
- DB Regio
- Prignitzer Eisenbahn
- NSH
- Connexxion

(- NS Regio)
pi_138959516
De prognose voor de storing tussen Rotterdam en Delft is nu 23:30, wie drinkt er een biertje mee dat het niet zo is ?

Edit : de aannemer gaat het vannacht opnieuw proberen :
http://www.treinreiziger.(...)lft_houdt_aan-146162

[ Bericht 50% gewijzigd door _serial_ op 16-04-2014 22:21:15 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_138959554
Corners of the World: Vanuit huis op 1 dag Vlissingen, Den Helder, Roodeschool (of Nieuweschans) en Kerkrade (of Eijsden) aangedaan hebben EN weer thuis komen.
  woensdag 16 april 2014 @ 21:58:42 #85
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_138959566
MATness: in elke materieelsoort op één dag.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_138959568
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Centrum of the Universe: Vlaardingen, Schiedam, Kerkrade, Veenendaal, Ede, Barneveld, Almere en Lelystad op 1 dag aangedaan hebben.
_O-
pi_138959593
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:58 schreef _serial_ het volgende:
De prognose voor de storing tussen Rotterdam en Delft is nu 23:30, wie drinkt er een biertje mee dat het niet zo is ?
Ik zet een kratje in. Moet er morgenochtend weer langs.
pi_138959638
Down Under, alle dive-unders, tunnels & ondergrondse stations.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2014 @ 21:59:59 #89
Maffe Fries
pi_138959663
quote:
3s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Corners of the World: Vanuit huis op 1 dag Vlissingen, Den Helder, Roodeschool (of Nieuweschans) en Kerkrade (of Eijsden) aangedaan hebben EN weer thuis komen.
Die wordt erg lastig volgens mij, tenzij je het stuk van Roodeschool naar Den Helder afsteekt met de bus vanuit Leeuwarden. Anders is het sowieso onmogelijk om te doen.

Edit: om tijd te winnen zou je ipv Roodeschool waarschijnlijk Delfzijl aan moeten doen
pi_138959738
Alphabet Challenger: 26 stations naar keuze met opeenvolgende beginletters op 1 dag.

Voor de Q moet je Usquert doen, voor de Y mag IJlst. Xanten is dichtbij genoeg. Denk ik.
pi_138959766
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die wordt erg lastig volgens mij, tenzij je het stuk van Roodeschool naar Den Helder afsteekt met de bus vanuit Leeuwarden. Anders is het sowieso onmogelijk om te doen.

Edit: om tijd te winnen zou je ipv Roodeschool waarschijnlijk Delfzijl aan moeten doen
Nee vanuit Utrecht kan het. iig in Drgl 2010 want dat heb ik een keer gepland :D
pi_138959793
Ik heb een keer Monopoly_on_tour gedaan *) Langs elke straat van het monopoly-spel langs geweest... (en nee, niet een rondje om de FOK!-gebruiker gedaan _O- )
pi_138959796
Enneh, noone said that it'd be easy :P
pi_138959821
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:01 schreef _JdM_ het volgende:
Ik heb een keer Monopoly_on_tour gedaan *) Langs elke straat van het monopoly-spel langs geweest... (en nee, niet een rondje om de FOK!-gebruiker gedaan _O- )
Oh cool! Dat is ook gaaf, nemen we mee *O*

"mono mono" (wat in het Spaans een lekker foute uitspraak is trouwens :X )
  woensdag 16 april 2014 @ 22:04:59 #95
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_138959988
6.20 Utrecht Centraal
9.07 Roodeschool

9.28 Roodeschool
14.56 Kerkrade

14.59 Kerkrade
18.54 Vlissingen

19.06 Vlissingen
22.56 Den Helder

23.04 Den Helder
00.51 Utrecht Centraal

Misschien dat er via een andere route wat meer tijd is voor lunchpauze en avondetentje
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2014 @ 22:05:41 #96
Maffe Fries
pi_138960029
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee vanuit Utrecht kan het. iig in Drgl 2010 want dat heb ik een keer gepland :D
Ik zie zelfs dat het zonder pauzes onderweg te nemen makkelijk haalbaar is, zelfs als je alles per spoor doet.
pi_138960040
Compass: 4 stations A-zuid, B-west, C-noord en D-oost aandoen in zo kort mogelijke tijd waarbij 4 verschillende steden natuurlijk (anders is Rotterdam zuid en noord met Vlaardingen oost en west wel TE makkelijk :D )
pi_138960080
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
6.20 Utrecht Centraal
9.07 Roodeschool

9.28 Roodeschool
14.56 Kerkrade

14.59 Kerkrade
18.54 Vlissingen

19.06 Vlissingen
22.56 Den Helder

23.04 Den Helder
00.51 Utrecht Centraal

Misschien dat er via een andere route wat meer tijd is voor lunchpauze en avondetentje
Ik kan een late-night snack komen brengen om 22:28.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2014 @ 22:06:37 #99
Maffe Fries
pi_138960087
quote:
6.20 Utrecht Centraal
9.07 Roodeschool

9.28 Roodeschool
14.56 Kerkrade

14.59 Kerkrade
18.54 Vlissingen

19.06 Vlissingen
22.56 Den Helder

23.04 Den Helder
00.51 Utrecht Centraal

Heb ik het makkelijk. De 5.00 uur trein uit Groningen naar Roodeschool nemen. Kun je zelfs om 22.44 uur al terug zijn ;)
  woensdag 16 april 2014 @ 22:06:50 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138960102
quote:
6.20 Utrecht Centraal
9.07 Roodeschool

9.28 Roodeschool
14.56 Kerkrade

14.59 Kerkrade
18.54 Vlissingen

19.06 Vlissingen
22.56 Den Helder

23.04 Den Helder
00.51 Utrecht Centraal

Hier kijkdan. Eitje _O_ 1400+ km zonder nachttreinen EN zonder het land uit te gaan.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:07:07 #101
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_138960122
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Heb ik het makkelijk. De 5.00 uur trein uit Groningen naar Roodeschool nemen. Kun je zelfs om 22.44 uur al terug zijn ;)
Ik nam maar een centraal middelpunt, vanuit mijn huis zal het lastiger zijn gok ik zo
pi_138960164
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hier kijkdan. Eitje _O_ 1400+ km zonder nachttreinen EN zonder het land uit te gaan.
Maar dan komt die verkankerde OVC om de hoek kijken....
pi_138960165
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:07 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ik nam maar een centraal middelpunt, vanuit mijn huis zal het lastiger zijn gok ik zo
En vanaf Heerhugowaard? Kutte is dat eerste trein naar Den Helder zo laat gaat. (Tenzij je een lieve mcn kent die je even in een LM van 05:22 meeneemt.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:08:20 #104
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_138960186
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:07 schreef b2py het volgende:

[..]

En vanaf Heerhugowaard? Kutte is dat eerste trein naar Den Helder zo laat gaat. (Tenzij je een lieve mcn kent die je even in een LM van 05:22 meeneemt.
5.30 Heerhugowaard
9.37 Roodeschool

9.58 Roodeschool
15.26 Kerkrade

15.29 Kerkrade
19.24 Vlissingen

19.36 Vlissingen
23.26 Den Helder incluis ICd, zonder is het een half uur langer

23.57 Den Helder
00.20 Heerhugowaard

[ Bericht 19% gewijzigd door Frozen-assassin op 16-04-2014 22:13:33 ]
  woensdag 16 april 2014 @ 22:08:23 #105
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138960192
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:07 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Voor veel gevallen zul je niet echt aan een beetje nachtnet ontkomen denk ik, maar het is dus op zich goed te doen :)
  woensdag 16 april 2014 @ 22:08:45 #106
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_138960218
Wireless,

Zolang de Maaslijn nog zonder waslijn is, alle niet geëlektrificeerde lijntjes op een dag ^O^ .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 16 april 2014 @ 22:08:50 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138960220
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Maar dan komt die verkankerde OVC om de hoek kijken....
Koop je toch zoeen huisvrouwenkaartje man kan jou het rukken :P
  woensdag 16 april 2014 @ 22:09:57 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138960293
quote:
3s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:08 schreef bork het volgende: alle niet geëlektrificeerde lintjes op een dag ^O^ .
Van die typo wordt de uitdaging echt niet makkelijker :D
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2014 @ 22:11:18 #109
Maffe Fries
pi_138960376
quote:
3s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:08 schreef bork het volgende:
Wireless,

Zolang de Maaslijn nog zonder waslijn is, alle niet geëlektrificeerde lijntjes op een dag ^O^ .
Alleen stukjes doen, want helemaal gaat je echt niet lukken. Een rondje Arriva (met ook een tripje naar Leer) kostte me destijds al een halve dag en dan had ik tussen Delfzijl en Roodeschool nog afgestoken ook en was het lijntje naar Veendam er nog niet.
pi_138960439
Roodeschool - Delfzijl met een buurtbus. O+
pi_138960453
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Koop je toch zoeen huisvrouwenkaartje man kan jou het rukken :P
Ohjah! Of die meermanskaart die er tegenwoordig is!
  woensdag 16 april 2014 @ 22:12:44 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138960471
Mattie Maus: Persconferentie van AB bezoeken :+
  woensdag 16 april 2014 @ 22:13:16 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138960504
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:12 schreef b2py het volgende:
Dat was best leuk, kom op :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2014 @ 22:15:09 #114
Maffe Fries
pi_138960637
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:12 schreef b2py het volgende:
Dat ging destijds met taxibusjes. Met 100 per uur en rammelende deuren door het Groninger landschap en met een overstap in Spijk. Geweldig avontuur was dat _O-
  woensdag 16 april 2014 @ 22:16:24 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138960718
Kamikaze Veteran: Een rit met de V250 gemaakt en overleefd hebben.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2014 @ 22:16:43 #116
Maffe Fries
pi_138960736
Het mooie was dat het nog gratis was ook. Sowieso heeft dat dagje alle Arriva lijntjes mij geen cent gekost, behalve hier en daar een versnapering _O-
pi_138960739
quote:
11s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja ik mag strepen!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2014 @ 22:17:11 #118
Maffe Fries
pi_138960771
quote:
snif, ik heb die dingen alleen zien staan
pi_138960784
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:16 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja ik mag strepen!
Nog een streepje! :D
pi_138960797
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat was best leuk, kom op :P
"Ik wil nog wel even poseren voor mijn bus hoor. Hoor ik bij de dag dat jullie lekker met de trein op stap zijn!"

_O_
  woensdag 16 april 2014 @ 22:17:44 #121
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_138960813
Voor b2py

5.30 Heerhugowaard
9.37 Roodeschool

9.58 Roodeschool
15.26 Kerkrade

15.29 Kerkrade
19.24 Vlissingen

19.36 Vlissingen

23.57 Den Helder
00.20 Heerhugowaard
  woensdag 16 april 2014 @ 22:18:11 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138960848
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:16 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja ik mag strepen!
EN James ook geloof ik. Maar ik niet ;(
  woensdag 16 april 2014 @ 22:18:35 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138960870
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:17 schreef b2py het volgende:

[..]

"Ik wil nog wel even poseren voor mijn bus hoor. Hoor ik bij de dag dat jullie lekker met de trein op stap zijn!"

[ afbeelding ]

_O_
Mijn foto! :D
pi_138960882
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Voor b2py

5.30 Heerhugowaard
9.37 Roodeschool

9.58 Roodeschool
15.26 Kerkrade

15.29 Kerkrade
19.24 Vlissingen

19.36 Vlissingen

23.57 Den Helder
00.20 Heerhugowaard
Best netjes, eerst naar Den Helder gaan heeft geen effect? Laatste treinen uit Amsterdam gaan allemaal tot aan Heerhugowaard dus dat heeft een voordeel.
pi_138960958
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mijn foto! :D
Je hebt ook van iedere verspilde euro belastinggeld aan die treinperronbewijzers (Schermen met volgende trein) een foto gemaakt :P
  woensdag 16 april 2014 @ 22:19:59 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138960968
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Voor b2py

5.30 Heerhugowaard
9.37 Roodeschool

9.58 Roodeschool
15.26 Kerkrade

15.29 Kerkrade
19.24 Vlissingen

19.36 Vlissingen

23.57 Den Helder
00.20 Heerhugowaard
En eigenlijk wil je dan een reisplanner waar je opdrachten in kan gooien als "Vanaf welke stations kan dit NIET op 1 dag?"

Gewoon lekker flat out in die database roeren jwz.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:20:08 #127
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138960975
quote:
pi_138961027
Hier moeten we inderdaad van die kekke paints voor hebben. Genoeg te bedenken _O_
Wat een plan _O_
  woensdag 16 april 2014 @ 22:20:48 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138961030
"unlocked" is de term ;(
  woensdag 16 april 2014 @ 22:22:50 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138961147
Iets als:

Wisselende contacten: E, D en Stoom op 1 dag rijden

of

3 verschillende spoorbreedtes op 1 dag rijden.
pi_138961173
Wie werkt het een beetje leuk uit?
  woensdag 16 april 2014 @ 22:23:53 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138961213
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:23 schreef b2py het volgende:
Wie werkt het een beetje leuk uit?
Wij allemaal, de komende dagen :) apart kopje in de OP en zo :)
  woensdag 16 april 2014 @ 22:24:15 #133
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_138961228
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Best netjes, eerst naar Den Helder gaan heeft geen effect? Laatste treinen uit Amsterdam gaan allemaal tot aan Heerhugowaard dus dat heeft een voordeel.
Eerst naar Den Helder gaan (6.30 ongeveer) heeft het effect dat je 2 uur later bent in Roodeschool. Dat kan op zich wel, maar dat wordt dan wel een latertje
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2014 @ 22:24:18 #134
Maffe Fries
pi_138961233
quote:
3s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Iets als:

Die heb ik al eens gedaan *)
pi_138961256
quote:
3s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Iets als:

Beekbergen-Apeldoorn-Zutphen-Dieren.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:24:57 #136
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138961264
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
"unlocked" is de term ;(
Dat paste niet meer ;(
  woensdag 16 april 2014 @ 22:25:01 #137
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138961271
Tegen bestuurlijke hervormingen: alle 12 de provinciehoofdsteden op één dag.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_138961275
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:24 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Eerst naar Den Helder gaan (6.30 ongeveer) heeft het effect dat je 2 uur later bent in Roodeschool. Dat kan op zich wel, maar dat wordt dan wel een latertje
Ohja, lastig.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:25:13 #139
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138961282
All I Want Is Just A One Day Weekend Love: Minstens 3000 km sporen in 1 weekend, EN een biertje gedronken hebben in een land dat niet aan Nederland grenst.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:25:39 #140
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138961301
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
All I Want Is Just A One Day Weekend Love: Minstens 3000 km sporen in 1 weekend, EN een biertje gedronken hebben in een land dat niet aan Nederland grenst.
Ik mis de Ardennenexpress. ;(
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 16 april 2014 @ 22:25:41 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138961302
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:24 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Greenwheels ertussen om over de Afsluitdijk te jakkeren? :P
  woensdag 16 april 2014 @ 22:25:58 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138961316
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:25 schreef Duvel het volgende:
Tegen bestuurlijke hervormingen: alle 12 de provinciehoofdsteden op één dag.
Heb ik in 1994 gedaan, het laatste weekend dat de SOV zowel week als weekend geldig was (wie weet dat nog? ;( )
pi_138961337
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zet een kratje in. Moet er morgenochtend weer langs.
Ik ook, bier is altijd een excuus voor te vinden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:26:31 #144
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138961344
quote:
17s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heb ik in 1994 gedaan, het laatste weekend dat de SOV zowel week als weekend geldig was (wie weet dat nog? ;( )
Toen was ik 6 en wist ik zo ongeveer net wat een trein was :')
pi_138961368
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:26 schreef James1988 het volgende:

[..]

"MAMA MAMA, KIJK EEN HONDEKOPPETREIN!!!!1!!!EINZZ!!!" :D
  woensdag 16 april 2014 @ 22:27:11 #146
200192 Darkwing_Duck
pi_138961380
Ik kan vanuit Parijs zeker niet meedoen :{
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2014 @ 22:27:22 #147
Maffe Fries
pi_138961392
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als je per se ov moet nemen, dan pak je de bus over de dijk. In Leeuwarden heeft deze een redelijke aansluiting op de sneltrein naar Groningen.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:27:29 #148
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138961397
quote:
15s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:25 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik mis de Ardennenexpress. ;(
Bedenk je daar een eigen achievement voor :)
SPOILER
  woensdag 16 april 2014 @ 22:27:43 #149
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138961415
quote:
15s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Natuurlijk wel!

Ride the baguette: Maak minstens 5 ritten met Thalys in 5 weken tijd
pi_138961430
quote:

[..]

Ik weet dat het zo was maar mocht pas een paar jaar later er zelf een ophalen bij het postkantoor.
pi_138961432
quote:
Ik denk dat we wel een joker/bonus kunnen bedenken voor het Franse net.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:28:15 #152
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138961445
quote:
Tuurlijk wel man *O*
Bedenk achievements die voor jou wat makkelijker en voor een ander wat moeilijker zijn :)
  woensdag 16 april 2014 @ 22:28:40 #153
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138961467
Omelette du Fromage! Bezoek alle Parijse metro- en RER-stations in zo kort mogelijke tijd
  woensdag 16 april 2014 @ 22:28:55 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138961477
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:27 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik denk dat we wel een joker/bonus kunnen bedenken voor het Franse net.
Get Stuck: Volledig efficiënte overstap van meer dan 120 minuten maken.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:29:09 #155
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138961484
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:28 schreef James1988 het volgende:
Omelette du Fromage! Bezoek alle Parijse metro- en RER-stations in zo kort mogelijke tijd
_O- _O_
pi_138961490
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:26 schreef James1988 het volgende:

[..]

Huilend op het perron een half uur wachten omdat er plan U reed ipv het nieuwe DM90 op Apeldoorn-Zutphen.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:29:26 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138961504
Oh man dit wordt steeds beter O+
  woensdag 16 april 2014 @ 22:29:40 #158
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_138961517
Dat Kerkrade, moet dat persé Centrum zijn?
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Net uitgerekend met de Q-liner naar Leeuwarden, dan kan je hem doen in 17 uur en 25 minuten.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:30:42 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138961574
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:29 schreef Anno1982 het volgende:
How many stations do you think it HAS??

Ja ik weet dat er een bordje met alleen "Kerkrade" hangt ;)
pi_138961587
De Bier express.
Reis mee met een andere deelnemer en doe niets anders dan bier drinken.
Extra bonuspunten als de magische grens van 12 halve liters is bereikt zonder de maaginhoud te hebben verloren!
  woensdag 16 april 2014 @ 22:31:43 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138961625
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:30 schreef Monopoly het volgende:
De Bier express.
Extra bonuspunten als de magische grens van 12 halve liters is bereikt zonder de maaginhoud te hebben verloren!
En dan stellen we voor jou nog een achievement EuroJonko in, goed? :P
  woensdag 16 april 2014 @ 22:31:50 #162
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138961632
quote:

[..]

Toen hanteerde ik voor het eerst een scheerapparaat.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_138961645
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En dan stellen we voor jou nog een achievement EuroJonko in, goed? :P
Dat lijkt me geen goed plan :')
  woensdag 16 april 2014 @ 22:32:18 #164
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138961652
Du pain, du vin et du Paturain Vertrek met een stokbrood uit Parijs, haal een kuipje Paturain in de Provence en haal een fles goede wijn uit de Loirevallei om het geheel mee weg te spoelen. Op één dag.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:32:39 #165
200192 Darkwing_Duck
pi_138961668
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:33 schreef greavy het volgende:
He Darkwing. Ik moet tickets hebben van Lille Flandres naar Amiens en terug op één dag voor de TER. Ik heb op Lille Flandres geen tijd om langs een automaat te gaan. Via Voyages-SNCF gewoon kopen neem ik aan? Die zeggen: heen ¤21,70. Terug: ¤16,30.
Jup maar dan heb je dus zugbinding

quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:36 schreef greavy het volgende:
Oja, ter toevoeging: Ik heb in de TER-regio Nord pas de Calais zo'n pas voor 1e 2 reizigers 50% korting op retour. Hoe zit dat eigenlijk als ik die nog gebruiken wil voor Lille - Amiens?
Kaartjes opsplitsen zeker?
Jep :)
pi_138961681
Waarom zou je je maaginhoud moeten binnenhouden trouwens :(
  woensdag 16 april 2014 @ 22:33:23 #167
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138961722
Boredom-galore: laat minstens drie treinen schieten omdat het materieel je niet aanstaat.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 16 april 2014 @ 22:33:41 #168
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_138961740
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:30 schreef Monopoly het volgende:
De Bier express.
Pissen is toegestaan hoop ik :P
  woensdag 16 april 2014 @ 22:33:56 #169
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138961756
De greavy-award: sloop minstens 5 bosjes/bomen omdat ze je foto verpesten.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:34:00 #170
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138961761
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Waarom zou je je maaginhoud moeten binnenhouden trouwens :(
Omdat je anders een flikker bent en je dus door de overige deelnemers gedwongen zult worden te solliciteren bij de vingerverfclub.
pi_138961773
12 halve liters in alleen SLT :D
  woensdag 16 april 2014 @ 22:34:18 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138961779
quote:
6s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:33 schreef Duvel het volgende:
Boredom-galore: laat minstens drie treinen schieten omdat het materieel je niet aanstaat.
^O^

3 op rij of 5 in totaal over een hele dag.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:34:32 #173
200192 Darkwing_Duck
pi_138961790
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:28 schreef James1988 het volgende:
Die heb ik dus al :+
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2014 @ 22:34:56 #174
Maffe Fries
pi_138961810
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:29 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Net uitgerekend met de Q-liner naar Leeuwarden, dan kan je hem doen in 17 uur en 25 minuten.
Ik kan als ik de bus inplan het zelfs in 17 uur en 5 minuten doen
  woensdag 16 april 2014 @ 22:35:13 #175
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138961826
Like a Sir: reis minimaal 1000 km onafgebroken* in 1e klas.

(* zonder ritjes in 2 tussendoor)
pi_138961848
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:35 schreef James1988 het volgende:

_O_ _O_
pi_138961862
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:35 schreef James1988 het volgende:

Heb ik al meerdere keren.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:36:02 #178
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138961870
Feeding Frenzy: eet binnen een werkweek een grote patat met bij elke Smullers.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 16 april 2014 @ 22:36:04 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138961873
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Heb ik al meerdere keren.
Mooi toch? :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2014 @ 22:36:18 #180
Maffe Fries
pi_138961889
Dubbeldekkerloos: reis het land door zonder dubbeldekkers te gebruiken
  woensdag 16 april 2014 @ 22:38:02 #181
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_138961986
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:36 schreef Peterselieman het volgende:
Ofwel op sommige trajecten gedwongen in de Sprinter :P
  woensdag 16 april 2014 @ 22:38:22 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138962006
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:32 schreef James1988 het volgende:
Du pain, du vin et du Paturain Vertrek met een stokbrood uit Parijs, haal een kuipje Paturain in de Provence en haal een fles goede wijn uit de Loirevallei om het geheel mee weg te spoelen. Op één dag.
Dit soort dingen vind ik ook leuk :Y

zo kun je ook dingen toevoegen als "fish and chips" - in 1 van de kuststations (mag ook in België) een stopover van minstens 1 kerende trein inlassen om te eten.

Waterzooi: minstens +30 oplopen vanwege weersomstandigheden.

Hutspot: Een trein met gemengd materieel treffen (is in NL al onmogelijk geloof ik)

En uiteindelijk Kookboek: All of the above binnen een maand.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:38:48 #183
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138962024
Like a tramp: overnacht op een bankje op de vijf grootste zwerverstations van Nederland: Amsterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven en Heerlen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 16 april 2014 @ 22:39:04 #184
200192 Darkwing_Duck
pi_138962039
Mission Presque Impossible: Neem een trein op station Bercy waarbij de eerste stop nog binnen de Regio Ile de France is...
  woensdag 16 april 2014 @ 22:39:10 #185
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138962044
De landenknaller: doe in een weekend minimaal 8 EU-landen aan zonder tweemaal hetzelfde punt te passeren.
pi_138962056
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:38 schreef Duvel het volgende:
Like a tramp: overnacht op een bankje op de vijf grootste zwerverstations van Nederland: Amsterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven en Heerlen.
Lady & The Tramp; Scoor en chick en doe haar op het bankje.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:39:25 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138962059
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:36 schreef Peterselieman het volgende:
Reis minstens 1000 km zonder dubbeldeks mat te gebruiken (heb ik in 2007 al eens gedaan)

"het land door" is namelijk niet te definiëren en niet te controleren.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:39:48 #188
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138962079
Schommelbotenkoning: reis een week lang met alleen maar VIRM.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:40:14 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138962098
Neuroot-a-gogo: reis in noordelijke en westelijke richting altijd bovenin, en in zuidelijke en oostelijke altijd onderin de dubbeldekker.*

*Extra attentie bij kopmaken.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 16 april 2014 @ 22:40:43 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138962125
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:38 schreef Duvel het volgende:
Gewoon een hoer aardig vinden (aan te tonen door haar een drankje aan te bieden) mag ook? O-)
pi_138962158
Ersatzverkehr: leg het hele Nederlandse net af per treinvervangend vervoer.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:41:54 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138962185
Servexsloerie: maak binnen een dag gebruik van alle Servex-formules, inclusief Seats2meet.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:42:24 #193
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_138962213
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:39 schreef James1988 het volgende:
En als bonus:

Schommelbotenfaler: wordt zeeziek in een VIRM.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:42:41 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138962228
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:39 schreef James1988 het volgende:
Dan denk ik vooral aan Fletcher Christian of een andere referentie naar de muiterij op de HMS Bounty
  woensdag 16 april 2014 @ 22:42:53 #195
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138962247
Expect_the_unexpected: eet met Julia bij de Burger King.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 16 april 2014 @ 22:43:01 #196
200192 Darkwing_Duck
pi_138962255
C'est Facile: Ga over al het spoor van Monaco

C' est difficile Ga over al het spoor van Vaticaanstad

Für Gott, Fürst und Vaterland Spoorbingo in Lichtenstein

Erg Luxe Spoorbingo in Luxemburg
  woensdag 16 april 2014 @ 22:43:11 #197
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138962267
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:41 schreef b2py het volgende:
Ersatzverkehr: leg het hele Nederlandse net af per treinvervangend vervoer.
Dat is ook een mooie ja. Moet in een jaar kunnen.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:43:59 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138962304
quote:
2s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:42 schreef Duvel het volgende:
Expect_the_unexpected: eet met Julia bij de Burger King.
En dat jij dan je volgende dochter Julia noemt JUST FOR THIS _O-
  woensdag 16 april 2014 @ 22:44:47 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138962337
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En dat jij dan je volgende dochter Julia noemt JUST FOR THIS _O-
Ehrm...

FOK!-fuck: noem je dochter Trijntje.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 16 april 2014 @ 22:44:59 #200
200192 Darkwing_Duck
pi_138962349
Grote Binck: Doe de binckhorstboog met regulier omgeleid reizigersmat...
pi_138962398
Stap uit op het perron van Stroe.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2014 @ 22:46:06 #202
Maffe Fries
pi_138962405
Rood-Wit-Blauw-challenge

Roodeschool - Eijs-Wittem - Hardinxveld Blauwe Zoom
pi_138962408
Ultra hard mode: twee uur vertraging oplopen in Japan in de Shinkansen.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:46:13 #204
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138962410
Er zijn natuurlijk ook nog standaard dingen als: reis met elke Koploper, VIRM, etc.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_138962413
Puinzooi: minimaal drie storingen op een dag op jouw reis. Werkzaamheden tellen niet.
pi_138962441
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:46 schreef Duvel het volgende:
Er zijn natuurlijk ook nog standaard dingen als: reis met elke Koploper, VIRM, etc.
Alle VIRM1 & 2, ICM en Plan-V heb ik al gehad in ieder geval (y)
  woensdag 16 april 2014 @ 22:46:54 #207
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138962443
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:46 schreef b2py het volgende:
Puinzooi: minimaal drie storingen op een dag op jouw reis. Werkzaamheden tellen niet.
De eerste sneeuwdag en de twee weken daarna tellen ook niet mee.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 16 april 2014 @ 22:47:05 #208
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_138962453
Heat Seeker: reis op de warmste zomerdag met Plan V.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:47:11 #209
200192 Darkwing_Duck
pi_138962461
quote:
9s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

De eerste sneeuwdag en de twee weken daarna tellen ook niet mee.
_O-
  woensdag 16 april 2014 @ 22:47:46 #210
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138962496
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

_O-
Idem voor de eerste dag warmer dan 22,5 graad.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2014 @ 22:48:09 #211
Maffe Fries
pi_138962529
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:47 schreef KnightSolaire het volgende:
Heat Seeker: reis op de warmste zomerdag met Plan V.
mja, ik heb de overtreffende trap al gehad: de wadloper op een zomerse dag
  woensdag 16 april 2014 @ 22:48:21 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138962537
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:46 schreef Duvel het volgende:
Nee nummertjesgefap is veel te flauw. Je moet er ook lol aan kunnen hebben :) Ofjah, misschien heeft iemand dat aan nummertjesgefap ook wel. Waarom ook niet.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:48:51 #213
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138962564
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee nummertjesgefap is veel te flauw. Je moet er ook lol aan kunnen hebben :) Ofjah, misschien heeft iemand dat aan nummertjesgefap ook wel. Waarom ook niet.
Zie D2K.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_138962567
Even met de trein: Minimaal 1000 km op een dag met alleen even treinstelnummers

Of

Priema met de trein: Minimaal 1000 km op een dag met alleen treinstelnummers die priemgetal zijn

Geen idee hoe moeilijk dat laatste is :+
  woensdag 16 april 2014 @ 22:49:09 #215
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_138962577
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Maar dat kan niet meer!
  woensdag 16 april 2014 @ 22:49:11 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138962580
quote:
Heb drie dagen op rij last van dezelfde futiele storing waarvan de prognose minstens 8 keer bijgesteld is O-)
pi_138962585
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Een nachttrein waarin tussen Padborg en Amsterdam de verwarming uitgevallen was op 2 januari en buiten was het -23 in de omgeving van Hannover, ín de trein dus ook. Pas na Keulen waren er weer verwarmde plekken beschikbaar.
pi_138962598
quote:
6s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:48 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zie D2K.
Das war einmal.
pi_138962611
quote:
Reisje Apeldoorn-Zandvoort aan Zee... (Zaterdagavond WK-finale Nederland-Spanje.
-Apeldoorn-Amersfoort eruit door een boom op de bovenleiding, dus via Zutphen
-Apeldoorn-Zutphen een uursdienst door defect aan het materieel, dus via Deventer
In Deventer zien dat de IC naar Zwolle +35 had, want:
-Stroomstoring Zutphen. Als laatste trein vanuit Deventer door Zutphen geloodst.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:49:50 #220
200192 Darkwing_Duck
pi_138962622
De Sporter: Stop op Rotterdam Stadion, PSV Perron, Amsterdam Arena en Thialf

Zoekt en Gij zult vinden: Vind de sleutel van OLV Ter Nood terug..
pi_138962637
Triangel: Amsterdam - Brussel - Keulen - Amsterdam.

Bermuda: Amsterdam - Parijs - Frankfurt - Amsterdam.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:50:11 #222
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138962639
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:48 schreef Viezze het volgende:
Priema met de trein: Minimaal 1000 km op een dag met alleen treinstelnummers die priemgetal zijn
Dit is wel een leuke uitdaging eigenlijk. Gaat VEEL Somda huiswerk aan vooraf.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:50:43 #223
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138962669
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Das war einmal.
quote:
And some things that should not have been forgotten were lost. History became legend. Legend became myth.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 16 april 2014 @ 22:50:54 #224
200192 Darkwing_Duck
pi_138962679
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dit is wel een leuke uitdaging eigenlijk.
Wies hier nou de nummertjesfapper :{w
pi_138962723
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Wies hier nou de nummertjesfapper :{w
Flessie is van de priemgetallen :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2014 @ 22:51:52 #226
Maffe Fries
pi_138962727
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De Sporter: Stop op Rotterdam Stadion, PSV Perron, Amsterdam Arena en Thialf
Heerenveen IJsstadion kan ik al afstrepen *)

Leeuwarden Achter de Hoven ook :7
  woensdag 16 april 2014 @ 22:52:33 #227
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138962766
Echt ELKE keer als ik een bus zie met een 2macht als grootwagennummer, denk ik "Dat zou ook weleens leuk zijn om te verzamelen" :')

Foto's van bussen met grootwagennummers 1, 2, 4, 8, 16, 32 etc. Heb in Amersfoort al eens de 8192 rond zien rijden dus we kunnen een eind komen O-)
  woensdag 16 april 2014 @ 22:52:40 #228
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138962773
Happiness: laat de hele coupé "Always look on the bright side of life" meezingen bij een vertraging van meer dan een uur zonder airco of verwarming.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_138962796
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dit is wel een leuke uitdaging eigenlijk. Gaat VEEL Somda huiswerk aan vooraf.
Ja nu ik even zit te denken/kijken wordt dit wel heel moeilijk. Maar het hoeft ook niet makkelijk te zijn natuurlijk.
pi_138962818
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Echt ELKE keer als ik een bus zie met een 2macht als grootwagennummer, denk ik "Dat zou ook weleens leuk zijn om te verzamelen" :')

Foto's van bussen met grootwagennummers 1, 2, 4, 8, 16, 32 etc. Heb in Amersfoort al eens de 8192 rond zien rijden dus we kunnen een eind komen O-)
16384 in NYC gezien!
pi_138962831
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:52 schreef Duvel het volgende:
Happiness: laat de hele coupé "Always look on the bright side of life" meezingen bij een vertraging van meer dan een uur zonder airco of verwarming.
ICE pakken in de hoogzomer?
  woensdag 16 april 2014 @ 22:54:11 #232
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138962841
Maar qua treinen wordt het erg lastig denk ik: 256 is allang gesloopt, 512 inmiddels ook, 1024 was een eloc, ook gesloopt (als die serie al zo groot was) 2048 geen idee, 4096 zoveel 3baks koplopers zijn er niet..
pi_138962848
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:52 schreef Duvel het volgende:
Schoolreisje: Laat een hele bus (bij treinvervanged busvervoer tijdens een storing) bukken zodat iedereen denkt dat de bus leeg is.
  woensdag 16 april 2014 @ 22:54:34 #234
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138962859
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

16384 in NYC gezien!
Wat echt??

SPOILER
  woensdag 16 april 2014 @ 22:54:36 #235
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138962862
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:53 schreef b2py het volgende:

[..]

ICE pakken in de hoogzomer?
Olveez loek on ze brait zait ov laiv.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2014 @ 22:55:15 #236
Maffe Fries
pi_138962899
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:53 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ja nu ik even zit te denken/kijken wordt dit wel heel moeilijk. Maar het hoeft ook niet makkelijk te zijn natuurlijk.
4231 staat in het lijstje. Speciaal treinstel was dat vroeger
  woensdag 16 april 2014 @ 22:55:36 #237
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138962920
quote:
2s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Senk jüü for trewweling wif Dojtshe Baan :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2014 @ 22:55:47 #238
Maffe Fries
pi_138962935
quote:
5s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar qua treinen wordt het erg lastig denk ik: 256 is allang gesloopt, 512 inmiddels ook, 1024 was een eloc, ook gesloopt (als die serie al zo groot was) 2048 geen idee, 4096 zoveel 3baks koplopers zijn er niet..
4096 is er wel. Het gaat tot 4097 namelijk ;)
pi_138962942
quote:
2s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

:D _O_
  woensdag 16 april 2014 @ 22:56:01 #240
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138962956
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

4231 staat in het lijstje. Speciaal treinstel was dat vroeger
ja die 4444 met die gedeklasseerde A-bak.
pi_138962965
2048, hmm, waren er zoveel SGM's?
  woensdag 16 april 2014 @ 22:56:46 #242
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138963014
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
waarschijnlijk niet?
  woensdag 16 april 2014 @ 22:57:07 #243
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138963036
quote:
Sik 256: gesloopt week 6/2003 :(
512: ook stuk
Hoogste 1000 was 1010
2048 is nu 2948
4096 rijdt vrolijk rond (loopt tot 4097)
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2014 @ 22:58:09 #244
Maffe Fries
pi_138963105
quote:
Ja. Die is later verlengd tot een drietje en vernummerd. Bij de revisie zijn de stellen nogmaals vernummerd
https://nl.wikipedia.org/(...)21-2035_en_2836-2895
  woensdag 16 april 2014 @ 22:58:10 #245
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138963106
quote:
Jawel, maar een groot deel van de tweetjes is verlengd en toen 2800 geworden, na revisie 2900.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 16 april 2014 @ 22:58:36 #246
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138963133
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ja. Die is later verlengd tot een drietje en vernummerd. Bij de revisie zijn de stellen nogmaals vernummerd
quote:
3s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jawel, maar een groot deel van de tweetjes is verlengd en toen 2800 geworden, na revisie 2900.
Die seconde verschil ook. :')
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 16 april 2014 @ 22:58:46 #247
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138963146
magoe. We moeten eigenlijk een stuk of minstens 20 denk ik, leuke achievements selecteren, op alle gebieden, en die dan in de OP zetten en zo, dat iedereen kan kijken hoeveel hij er al heeft en wat er hierna nog te doen staat. Voor als je in een loos weekendje weer eens denkt "Zin in een ritje, maar GEEN IDEE waarheen". Dit is een erg goed plan gewoon. O+
  woensdag 16 april 2014 @ 22:59:11 #248
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138963171
Succes, ik ga slapen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 16 april 2014 @ 22:59:39 #249
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138963203
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Sik 256: gesloopt week 6/2003 :(
Was dat een sik? Ik nam aan een stroomlijnstel analoog aan de 252 :@
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2014 @ 22:59:43 #250
Maffe Fries
pi_138963205
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:58 schreef Dr_Flash het volgende:
magoe. We moeten eigenlijk een stuk of minstens 20 denk ik, leuke achievements selecteren, op alle gebieden, en die dan in de OP zetten en zo, dat iedereen kan kijken hoeveel hij er al heeft en wat er hierna nog te doen staat. Voor als je in een loos weekendje weer eens denkt "Zin in een ritje, maar GEEN IDEE waarheen". Dit is een erg goed plan gewoon. O+
Die uithoeken zijn volgens mij alleen op doordeweekse dagen haalbaar
pi_138963207
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

https://nl.wikipedia.org/(...)21-2035_en_2836-2895
Nee dus, de driewagenstellen werden 2800 ;)
pi_138963273
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Was dat een sik? Ik nam aan een stroomlijnstel analoog aan de 252 :@
Ook!
pi_138963278
The burning man: in een trein zitten die al eens in de brand heeft gestaan.

It was an accident: trein die al eens een ongelukje heeft gehad.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2014 @ 23:01:13 #254
Maffe Fries
pi_138963283
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Nee dus, de driewagenstellen werden 2800 ;)
jawel. Van 20xx naar 28xx na de verlenging en dan naar 29xx na de revisie. Stond er prima
  woensdag 16 april 2014 @ 23:01:13 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138963285
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die uithoeken zijn volgens mij alleen op doordeweekse dagen haalbaar
Ja maar All I Want Is Just A One Day Weekend Love vereist CNL

Sommige dingen zijn beter voor het weekend, sommige beter voor de week. Alleen maar beter :)
  woensdag 16 april 2014 @ 23:03:37 #256
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138963401
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ook!
O+
I Think We're A Clone Now in 2 treinstellen met hetzelfde nummer gereden hebben _O_
  woensdag 16 april 2014 @ 23:03:54 #257
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138963414
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:01 schreef b2py het volgende:

Deathwish: reis met de 4224.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 16 april 2014 @ 23:04:19 #258
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138963433
quote:
11s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

O+
I Think We're A Clone Now in 2 treinstellen met hetzelfde nummer gereden hebben _O_
Dat kan nu weer met Arriva/Veolia.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_138963434
quote:
Loc 512: http://nmld.nl/nl/object/2266
  woensdag 16 april 2014 @ 23:05:00 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138963460
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja idd de Titus Brandsma Schizophreny _O_
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2014 @ 23:05:51 #261
Maffe Fries
pi_138963505
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja idd de Titus Brandsma Schizophreny _O_
die wilde je altijd nog een keer doen ja _O-
  woensdag 16 april 2014 @ 23:06:04 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138963515
quote:
Ik dacht aan een Plan T ;)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2014 @ 23:07:54 #263
Maffe Fries
pi_138963613
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als je de ene nummering aanhoudt wel ja. Met andere nummering zou het straks kunnen dat je overlapping krijgt tussen Veolia en de DD-AR-drietjes
  woensdag 16 april 2014 @ 23:08:21 #264
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138963641
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

die wilde je altijd nog een keer doen ja _O-
Klopt ja dat had ik al eerder bedacht. Maar dat hoort zeker in zo'n lijstje thuis natuurlijk ^O^
pi_138963645
  woensdag 16 april 2014 @ 23:09:35 #266
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138963711
Uitgestelde Russische roulette: reis alleen met oplopende materieelnummers. Vooral kut als je eerste trein de 9481 is.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 16 april 2014 @ 23:11:06 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138963777
Soow kan die squirrel springen joh :o
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2014 @ 23:11:57 #268
Maffe Fries
pi_138963821
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Klopt ja dat had ik al eerder bedacht. Maar dat hoort zeker in zo'n lijstje thuis natuurlijk ^O^
Zeker. Je hebt daarvoor Somda en een portie geluk nodig
  woensdag 16 april 2014 @ 23:12:06 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138963836
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:09 schreef Duvel het volgende:
Uitgestelde Russische roulette: reis alleen met oplopende materieelnummers. Vooral kut als je eerste trein de 9481 is.
of treinnummers. En dat doe je dan in een weekend en dan is er natuurlijk gezeik dus dan begint je eerste met 690xxx :'(
  woensdag 16 april 2014 @ 23:13:10 #270
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_138963922
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

of treinnummers. En dat doe je dan in een weekend en dan is er natuurlijk gezeik dus dan begint je eerste met 690xxx :'(
Nooit meer naar huis.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_138963954
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

69xxxx wordt tegenwoordig niet meer gebruikt
  woensdag 16 april 2014 @ 23:15:46 #272
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138964074
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:13 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

69xxxx wordt tegenwoordig niet meer gebruikt
Niet?
  woensdag 16 april 2014 @ 23:16:40 #273
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138964133
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zeker. Je hebt daarvoor Somda en een portie geluk nodig
Nou inderdaad. Als je het echt gaat proberen wordt alleen dat al een hele uitdaging op 1 dag.
  woensdag 16 april 2014 @ 23:24:35 #274
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138964545
Ik dans dus ik besta - Szigetfestival comleet op en neer met de trein gedaan hebben.
pi_138964565
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Alle provinciehoofdsteden af,
- alfabetsporen. Eerst naar station met A reizen, dan B enz..
- Maak het meest grappige woord met de beginletters van bezochte stations
- Materieelreis: reis met alle treintypes op 1 dag.
- Reis exact 1000 km op een dag
  woensdag 16 april 2014 @ 23:30:31 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138964869
Achievements moeten wel aan bepaalde voorwaarden voldoen. Ze moeten voor iedereen haalbaar zijn, ze moeten objectief meetbaar zijn (dus niet "het leukste woord"), ze moeten door meerdere mensen tegelijk gehaald kunnen worden (dus al niet iets met hoogste meeste etc, dat zijn Records, geen Achievements) en ze moeten controleerbaar zijn.
pi_138965431
Hallo iedereen nu we het toch over rare treinreizen hebben. 30 april is mijn laatste dag met een studenten OV en ik wil graag een grote reis maken. Zelf zat ik er aan te denken om van Roodeschool naar Eijsden te reizen, ik woon zelf in Arnhem dus dat wordt iets van Arnhem - Roodeschool - Eijsden -Arnhem.

Iemand andere leuke ideeën?
  woensdag 16 april 2014 @ 23:47:07 #278
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138965595
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:43 schreef tweemeter het volgende:
Hallo iedereen nu we het toch over rare treinreizen hebben. 30 april is mijn laatste dag met een studenten OV en ik wil graag een grote reis maken. Zelf zat ik er aan te denken om van Roodeschool naar Eijsden te reizen, ik woon zelf in Arnhem dus dat wordt iets van Arnhem - Roodeschool - Eijsden -Arnhem.

Iemand andere leuke ideeën?
Provinciehoofdstedenbingo ^O^
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2014 @ 23:48:52 #279
Maffe Fries
pi_138965673
Rood-Wit-Blauw-challenge

hmm, die kan die dag helaas niet, want de ZLSM rijdt die dag niet tussen Simpelveld en Schin op Geul/Valkenburg
  woensdag 16 april 2014 @ 23:54:20 #280
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138965916
ik mis ook een beetje wat je daarmee had willen bedoelen
pi_138965937
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:48 schreef Peterselieman het volgende:
Rood-Wit-Blauw-challenge

hmm, die kan die dag helaas niet, want de ZLSM rijdt die dag niet tussen Simpelveld en Schin op Geul/Valkenburg
Kan ook een dag eerder, maar wat is dat?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 april 2014 @ 00:01:16 #282
Maffe Fries
pi_138966184
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:54 schreef Dr_Flash het volgende:
ik mis ook een beetje wat je daarmee had willen bedoelen
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:54 schreef tweemeter het volgende:

[..]

Kan ook een dag eerder, maar wat is dat?
Het staat ergens hierboven in het topic:
- Roodeschool
- Eijs-Wittem
- Hardinxveld Blauwe Zoom
  donderdag 17 april 2014 @ 00:01:53 #283
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_138966220
Oh, gemist. Maar klinkt leuk ^O^
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 april 2014 @ 00:04:18 #284
Maffe Fries
pi_138966307
Zag alleen dat de ZLSM helaas geen Eijs-Wittem op het station heeft station heeft staan, maar alleen Eijs. Dat maakt voor de challenge echter niets uit.
  donderdag 17 april 2014 @ 00:15:40 #285
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138966598
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heb drie dagen op rij last van dezelfde futiele storing waarvan de prognose minstens 8 keer bijgesteld is O-)
Niet te hard zeggen, maar die storing is verdwenen uit de lijst. Ssssst!
pi_138967595
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nee hoor, ze geven hem gewoon niet aan. Kijk maar op de vertrektijden van delft en rotterdam
pi_138967600
Voordat de ov-chipkaart er was moest je je OV-kaart inleveren wanneer je er geen recht meer op had. Dan ging je naar het postkantoor en werd er een gat door de pasfoto heen gestanst en tekende je een inleverbewijs. Hoe gaat dat tegenwoordig eigenlijk wanneer het recht op de studenten-OV afloopt?
pi_138967612
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:02 schreef lyolyrc het volgende:
Voordat de ov-chipkaart er was moest je je OV-kaart inleveren wanneer je er geen recht meer op had. Dan ging je naar het postkantoor en werd er een gat door de pasfoto heen gestanst en tekende je een inleverbewijs. Hoe gaat dat tegenwoordig eigenlijk wanneer het recht op de studenten-OV afloopt?
Loop je naar een automaat en klik je op verwijderen
  donderdag 17 april 2014 @ 01:10:01 #289
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138967739
quote:
10s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nee hoor, ze geven hem gewoon niet aan. Kijk maar op de vertrektijden van delft en rotterdam
Ohja, da's waar ook. Tijdens de nacht van woensdag op donderdag ligt Rotterdam - Den Haag er standaard uit voor werkzaamheden. :')
pi_138967919
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 01:10 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ohja, da's waar ook. Tijdens de nacht van woensdag op donderdag ligt Rotterdam - Den Haag er standaard uit voor werkzaamheden. :')
volgens de storing pagina gaan ze morgen ook echt nog niet rijden :P
pi_138968263
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:01 schreef b2py het volgende:

De 313 in Groningen :') Die heeft een keer iemand aan gruzelementen gereden, en ik zat er op de volgende slag. Niemand had wat gemerkt :')
pi_138968683
Over dat vroeg bier drinken: neem eens een ferry om 6 uur 's morgens van Helsinki naar Tallinn, je weet niet wat je meemaakt met die Finnen :')
  donderdag 17 april 2014 @ 06:23:55 #293
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_138968741
Op de weg ermee!
Reis op 1 dag met vervangend busvervoer, (ex)interliner, greenwheels en OV-fiets.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_138968745
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Hij is nog steeds weg.

En iemand heeft een van de allereerste treinen bij Diemen geraakt. Duurt tot 08:00.
  donderdag 17 april 2014 @ 06:45:34 #295
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138968789
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Jup maar dan heb je dus zugbindingen

[..]

Jep :)
dank. Weet je welke kortingskaart ik dan moet selecteren? De juiste staat er niet bij.
Treinbinding is geen probleem
  donderdag 17 april 2014 @ 06:54:59 #296
200192 Darkwing_Duck
pi_138968811
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 06:45 schreef greavy het volgende:

[..]

dank. Weet je welke kortingskaart ik dan moet selecteren? De juiste staat er niet bij.
Treinbinding is geen probleem
Als je een rit pakt in 2 Regionen moet je opsplitsen. Als dat niet werkt kan ik me voorstellen dat het alleen aan de automaat of het lokte verkrijgbaar is. Volgensmij worden dat soort dingen ingesteld en gefinancierd door de Regio (Net zoals hier bijvoorbeeld Dalvoordeel Brabant) en ik kan me zo voorstellen dat de algemene site sncf voyages al die initiatieven niet kent. Omdat een lokaal iemand de automaat doet. Je zou de lokale TER site nog kunnen proberen. Ik had daar bijvoorbeeld met de grand prix van Monaco op voorhand mn actieretourtjes gekocht op TER PACA ;)
  donderdag 17 april 2014 @ 06:59:00 #297
200192 Darkwing_Duck
pi_138968819
Alleen Automaat dus blijkt...
Heb je voor TER Picardie ook nog een kortingsprodukt?

Anders moet je opsplitsen in 3en bij de automaat..

tot het laatste station in NPC

laatste station NPC tot eerste station Picardie

vanaf eerste station Picardie
  donderdag 17 april 2014 @ 07:02:47 #298
200192 Darkwing_Duck
pi_138968834
Ik heb er ook nog een:

Reis Fijn met een redelijk geprijsde Trein: Reizen op een traject met een van A naar B eter kaartje

De kans voor de komende tijd:

Trajecten
Traject Almere Oostvaarders – Amsterdam Centraal (vice versa)

Zaterdag 10 en zondag 11 mei 2014
Traject Almere Oostvaarders – Schiphol (vice versa)

Traject Hilversum – Amsterdam Centraal (vice versa)

Traject Hilversum – Schiphol (vice versa)
  donderdag 17 april 2014 @ 07:06:51 #299
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_138968853
Rijden de stopbussen tussen Muiderpoort en Weesp de 'normale' treinvertrektijden? Reisplanner geeft geen informatie nog over de bussen.

Edit: never mind al opgelost.

[ Bericht 13% gewijzigd door Ajaxfan op 17-04-2014 07:16:06 ]
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_138969156
quote:
6s.gif Op donderdag 17 april 2014 07:06 schreef Ajaxfan het volgende:
Rijden de stopbussen tussen Muiderpoort en Weesp de 'normale' treinvertrektijden? Reisplanner geeft geen informatie nog over de bussen.

Edit: never mind al opgelost.
Nee, volle bus is vertrekken. Vaak komen er tientallen bussen dus zal het wel vlot verlopen.
  donderdag 17 april 2014 @ 08:01:18 #301
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_138969205
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 07:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Nee, volle bus is vertrekken. Vaak komen er tientallen bussen dus zal het wel vlot verlopen.
Ik was te snel en het was al verholpen. Wel goed om te weten voor een volgende keer.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')