abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138943637
quote:
Een Britse wielerfan die zondag toeschouwer was bij Parijs-Roubaix, maakte een valpartij van dichtbij mee. Op de plaats van de massale crash - in de aanloop naar een kasseistrook - vond hij een flesje vol pillen.
De wielerfan in kwestie werkt bij Thames Medical, een dierenartsenpraktijk in Worthing. Op het etiket staat een barcode en de woorden 'test product'. Het pakketje is zwaar beschadigd, omdat er een volgwagen overheen reed. De vinder vraagt zich in een Shakespeariaanse bui af 'to test or not to test?'.

Via Twitter roept hij de UCI op om de zaak eventueel te onderzoeken.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)Parijs-Roubaix.dhtml

Tuurlijk testen :D
blablablabla
  woensdag 16 april 2014 @ 15:11:09 #2
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_138943711
Kutsport.
Dat men daar nog serieus naar kan kijken :')
Graag op anoniem
  woensdag 16 april 2014 @ 15:12:22 #3
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_138943756
Ofwel : die idioot had de valpartij veroorzaakt door een flesje pillen van zijn werk mee te nemen en daar neer te gooien ?
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_138943782
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:11 schreef Twiitch het volgende:
Kutsport.
Bazensport. Eén van de weinige sporten waar je als sporter 10x door je grens heen moet. Dat is ook de reden dat dopinggebruik daar meer voorkomt, omdat het een hele zware sport is. Maar er is vooral veel meer controle dan in andere sporten.

Wel erg dom mocht het doping zijn. Dat neem je toch niet onderweg mee? :D
pi_138943786
quote:
Kutsport.
Helemaal mee eens ook.

De volkshysterie afgelopen weekend toen die Terpstra een race won :')
DIKKE VETTE HOOFDLETTERS bovenaan pagina 101 van Teletekst :')
Een breaking news alert (rode balk) op NOS.nl :')

Waarom? Omdat een individuele Nederlandse sporter een wedstrijd binnen een zeer twijfelachtige sport wint. Het was me geen KLB-topic waard, maar ik wil er - bij deze - best nog even over klagen.
pi_138943819
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Helemaal mee eens ook.

Waarom? Omdat een individuele Nederlandse sporter een wedstrijd binnen een zeer twijfelachtige sport wint. Het was me geen KLB-topic waard, maar ik wil er - bij deze - best nog even over klagen.
Ze zouden in het voetbal en tennis een serieus moeten controleren. Kijken wat dan een twijfelachtige sport is.
  woensdag 16 april 2014 @ 15:17:56 #7
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_138943940
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:14 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ze zouden in het voetbal en tennis een serieus moeten controleren. Kijken wat dan een twijfelachtige sport is.
Met doping maak je van een middelmatige wielrenner een hele goede renner. Met doping blijft een middelmatige voetballer nog steeds een middelmatige voetballer, alleen kan die dan wat harder/langer rennen, idem met tennissen.

Het talent wat bij die sporten nodig is voor de absolute top zit niet in een flesje.
Graag op anoniem
pi_138943954
Als je een slimme fritkothouder bent dan gooi je vanmiddag een frikandel op de weg en suggereert dat deze tijdens de Brabantse Pijl uit een van de zakken van de wielrenners is gevallen. Wel tweeten onder de naam van je fritkot en even het adres erbij vermelden.
  woensdag 16 april 2014 @ 15:21:39 #9
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_138944054
quote:

[..]

Tennis twijfel ik ook wel eens over (zusjes Williams en zo). Maar bij voetbal moet je het toch wel wat vaker van je techniek hebben denk ik. En ja, er zijn wel eens verhalen over voetballers die cocaïne hebben gebruikt voor de wedstrijd, maar een echt prestatiebevorderend middel is dat nu ook niet bepaald, misschien mentaal een beetje.
pi_138944250
Viral marketing 101
  woensdag 16 april 2014 @ 15:27:02 #11
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_138944264
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:21 schreef DarkAccountant het volgende:
En ja, er zijn wel eens verhalen over voetballers die cocaïne hebben gebruikt voor de wedstrijd, maar een echt prestatiebevorderend middel is dat nu ook niet bepaald, misschien mentaal een beetje.
Tegenwoordig is fysiek uithoudings-vermogen voor een voetballer ook erg belangrijk.

Maar de sport waar doping natuurlijk al decennia meer regel dan uitzondering is, is atletiek. Maar blijkbaar zijn de duizenden of tienduizenden atleten die betrapt en veroordeeld zijn geen teken dat de atletiek een vuile sport is, maar de tientallen of honderden betrapte wielrenners wel een teken dat wielrennen een vuile sport is.

Maar er is natuurlijk ook wel een groot verschil tussen wielrennen en atletiek : vertel de marathon-wereld eens dat ze in het vervolg voor de grote prijzen meerdaagse wedstrijden moeten gaan lopen, waarbij de zwaarste, en meest lucratieve, wedstrijd er eentje wordt waarin ze in 22 dagen 7 marathons, 7 halve marathons, 6 10 km's moeten gaan lopen, en nog 2 1 km-etappes.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_138944461
Een wielrenner die tijdens de wedstrijd doping meeneemt, dat kan ik echt niet geloven.
pi_138944533
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:17 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Met doping maak je van een middelmatige wielrenner een hele goede renner.
Dom gelul.
pi_138944578
quote:
Kutsport.
-XOXO-
pi_138944725
quote:

[..]

Met doping maak je van een middelmatige wielrenner een hele goede renner. Met doping blijft een middelmatige voetballer nog steeds een middelmatige voetballer, alleen kan die dan wat harder/langer rennen, idem met tennissen.

Het talent wat bij die sporten nodig is voor de absolute top zit niet in een flesje.
Marc Lotz werd inderdaad een hele goede renner :')
pi_138944845
quote:
Kutsport.
Bij voetbal wordt waarschijnlijk veel meer doping gebruikt, maar dat wordt allemaal onder de tafel geschoven.
pi_138944876
quote:

[..]

Onzin. Een middelmatige renner wordt met doping geen winnaar. Wielrennen is niet alleen maar hard fietsen net zoals tennis niet alleen maar hard slaan en en hard lopen is.
pi_138944893
Doping gebruik lijkt alleen vaker voor te komen in het wielrennen om dat daar ook echt gecontroleerd wordt. Het is zelfs zo erg dat de wielrenner een grote inbreuk op zijn privacy moet tolereren om zijn sport te mogen blijven beoefenen. Als voetballers of andere sporters om de zoveel uur zouden moeten aangeven waar ze zijn en wat ze aan het doen zijn zou de wereld te klein zijn.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_138944947
quote:

[..]

Je weet dat je Grand Slams niet wint omdat je technisch goed bent? Daar gaat het om een technische basis, maar de rest is fysiek. Uiteraard valt er met techniek nog wat te compenseren, maar fysiek is ook hartstikke belangrijk.
Bij voetbal is fysiek ook hartstikke belangrijk. Als je zelf zou voetballen dan zou je dat moeten weten. Als de tegenstander langen door kan rennen dan jij, wint de tegenstander. Tenzij jij heel veel beter bent.
pi_138945329
quote:

[..]

Helemaal mee eens ook.

Vanaf de zolderkamer mensen die zich de ziekte in fietsen eventjes wegzetten als een stel amateuristische paupers.

:') x 4562 km.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138945539
Al die mensen die haten op wielrennen. Facking triest. :')
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_138945656
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:08 schreef Elan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Tuurlijk testen :D
Wel heel toevallig dat dit buisje gevonden werd door iemand die werkt in een dierenartspraktijk. Van de weinige personen die aan "testproducts"kunnen komen hoort hij bij een kleine groep personen die dat toevallig wel kunnen.
pi_138945814
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 16:13 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

Wel heel toevallig dat dit buisje gevonden werd door iemand die werkt in een dierenartspraktijk. Van de weinige personen die aan "testproducts"kunnen komen hoort hij bij een kleine groep personen die dat toevallig wel kunnen.
Idd :P
Men spreekt ook over een barcode die nog zichtbaar zou zijn kwestie van even opzoeken via internet lijkt mij.

blablablabla
pi_138945903
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:47 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Bij voetbal wordt waarschijnlijk veel meer doping gebruikt, maar dat wordt allemaal onder de tafel geschoven.
En kickboxen.
pi_138945961
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 16:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Idd :P
Men spreekt ook over een barcode die nog zichtbaar zou zijn kwestie van even opzoeken via internet lijkt mij.

[ afbeelding ]
Dat is inderdaad makkelijk. Wil overigens natuurlijk niet zeggen dat het etiket vermeldt wat er daadwerkelijk in de capsules dit.

Apart overigens dat het flesje onbeschadigd is en de capsules in het flesje kapot zijn.
  woensdag 16 april 2014 @ 16:28:35 #26
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_138946206
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:50 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Je weet dat je Grand Slams niet wint omdat je technisch goed bent? Daar gaat het om een technische basis, maar de rest is fysiek. Uiteraard valt er met techniek nog wat te compenseren, maar fysiek is ook hartstikke belangrijk.
Bij voetbal is fysiek ook hartstikke belangrijk. Als je zelf zou voetballen dan zou je dat moeten weten. Als de tegenstander langen door kan rennen dan jij, wint de tegenstander. Tenzij jij heel veel beter bent.
Als wat jij zegt waar is dan zou de echte top in die sporten niet zo ontzettend smal zijn.
Graag op anoniem
pi_138946342
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:13 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Bazensport. Eén van de weinige sporten waar je als sporter 10x door je grens heen moet. Dat is ook de reden dat dopinggebruik daar meer voorkomt, omdat het een hele zware sport is. Maar er is vooral veel meer controle dan in andere sporten.

Wel erg dom mocht het doping zijn. Dat neem je toch niet onderweg mee? :D
je moet door je grens heen omdat iedereen om je heen drugs gebruikt...
drugs zijn niet nodig, jij doet alsof het wel zo is :')

quote:

[..]

nog meer onzin...
  woensdag 16 april 2014 @ 16:46:28 #28
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_138946838
quote:
18s.gif Op woensdag 16 april 2014 16:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vanaf de zolderkamer mensen die zich de ziekte in fietsen eventjes wegzetten als een stel amateuristische paupers.

Tour de Epo is geen natuurlijk evenement meer. Het blijft echter wel knap hoor. Ook met doping. De laatste keer dat ik onder de dope stond kon ik niet eens op mijn fiets komen.
pi_138947018
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 16:32 schreef rival het volgende:

[..]

je moet door je grens heen omdat iedereen om je heen drugs gebruikt...
drugs zijn niet nodig, jij doet alsof het wel zo is :')
Niemand gaat echt kapot van een voetbalwedstrijdje of een gemiddelde tenniswedstrijd. Itt bij een wielerwedstrijd van 150 KM of meer. Het is gewoon fysiek veel zwaarder waardoor dopinggebruik meer op de loer ligt. Ik zeg nergens dat het nodig is.
quote:
[..]

nog meer onzin...
Waarom is de controle in de wielerwereld dan veel beter dan in andere sporten?
  woensdag 16 april 2014 @ 16:56:28 #30
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_138947121
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 16:53 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Niemand gaat echt kapot van een voetbalwedstrijdje of een gemiddelde tenniswedstrijd. Itt bij een wielerwedstrijd van 150 KM of meer. Het is gewoon fysiek veel zwaarder waardoor dopinggebruik meer op de loer ligt. Ik zeg nergens dat het nodig is.

[..]

Omdat het na de grootste klap in Duitsland niet meer werd uitgezonden, en je in Frankrijk met gemak 20 jaar kan krijgen als ze je pakken (ook naderhand).
De controle is er niet omdat de wielersport het zo graag wil. De controle is er omdat het nu stomweg niet meer anders kan aangezien elke winnaar ooit, toegegeven heeft strak te staat van de doping.
pi_138947264
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:21 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Tennis twijfel ik ook wel eens over (zusjes Williams en zo). Maar bij voetbal moet je het toch wel wat vaker van je techniek hebben denk ik. En ja, er zijn wel eens verhalen over voetballers die cocaïne hebben gebruikt voor de wedstrijd, maar een echt prestatiebevorderend middel is dat nu ook niet bepaald, misschien mentaal een beetje.
Serieus?

KIjk maar eens naar Rijkaard toen ie bij Ajax weg ging, en toen ie terug kwam, echt geen stimulerende middelen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_138947330
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 16:53 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

[..]

Schei nou toch uit man denk je werkelijk dan een tenniswedstrijd minder intensief is dan een wielerwedstrijd, hoe komen die gasten dan aan die extreem afgetrainde lijven?

Tijdens een wielerkoers heb je ook heel veel constante perioden het is juist de kunst om je krachten te verdelen.
blablablabla
  woensdag 16 april 2014 @ 17:06:39 #33
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_138947423
Techniekloze kutsport waar de grootste pillenbek wint. :')
  woensdag 16 april 2014 @ 17:07:00 #34
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_138947428
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Schei nou toch uit man denk je werkelijk dan een tenniswedstrijd minder intensief is dan een wielerwedstrijd, hoe komen die gasten dan aan die extreem afgetrainde lijven?

Tijdens een wielerkoers heb je ook heel veel constante perioden het is juist de kunst om je krachten te verdelen.
haha
pi_138947447
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:06 schreef Nobu het volgende:
Techniekloze kutsport waar de grootste pillenbek wint. :')
Nobu gaat van de zomer 4000+ km door Frankrijk fietsen met een gemiddelde van 52 km/u (35 km/u bergop) om zijn punt te maken.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

woensdag 16 april 2014 @ 17:10:00 #36
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_138947515
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nobu gaat van de zomer 4000+ km door Frankrijk fietsen met een gemiddelde van 52 km/u (35 km/u bergop) om zijn punt te maken.
Nee dank je, ik wil graag nog een paar jaar zonder hartritmestoornissen door het leven. :')
pi_138947556
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:10 schreef Nobu het volgende:

[..]

Nee dank je, ik wil graag nog een paar jaar zonder hartritmestoornissen door het leven. :')
Veiligheid gaat voor alles. Gewoon lekker naar de camping van de zomer, het bord voer op de bierbuik en kankeren op "die techniekloze kutfietsers".

pi_138947580
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Denk dat hij eerst een jaar of twee aan de pillen moet. Dan na elke etappe even bloed wisselen. Fluitje van een cent.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 16 april 2014 @ 17:13:39 #39
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_138947631
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Veiligheid gaat voor alles. Gewoon lekker naar de camping van de zomer, het bord voer op de bierbuik en kankeren op "die techniekloze kutfietsers".
Zoveel ongefundeerde aannames en ondertussen niet geloven dat de laatste schone prof waarschijnlijk nog op een velocipede rondtrapte. :')
pi_138947673
Zullen wel drugs zijn.
Ура для россии
pi_138947674
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:13 schreef Nobu het volgende:

[..]

Zoveel ongefundeerde aannames en ondertussen niet geloven dat de laatste schone prof waarschijnlijk nog op een velocipede rondtrapte. :')
Een Gatorade na het fitnessen sla jij ook af?

Het onderscheid "toegestane middelen" versus "verboden doping" is veel te vaag. Het gebruiken van doping diskwalificeert ook de prestatie niet, maar ik begrijp dat jij zonder moeite eventjes een berg op fietst op de manier waarop die "techniekloze kutfietsers" dat doen.

woensdag 16 april 2014 @ 17:18:45 #42
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_138947791
Daar heb je gelijk in. Doping of niet. Zonder techniek kom je nergens.
  woensdag 16 april 2014 @ 17:19:51 #43
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_138947830
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een Gatorade na het fitnessen sla jij ook af?

Het onderscheid "toegestane middelen" versus "verboden doping" is veel te vaag. Het gebruiken van doping diskwalificeert ook de prestatie niet, maar ik begrijp dat jij zonder moeite eventjes een berg op fietst op de manier waarop die "techniekloze kutfietsers" dat doen.
Alleen mensen die de volledige catalogus van Pfizer ingenomen hebben fietsen op die manier tegen een berg op. Dus nee, ik niet.
pi_138947865
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:18 schreef TheThirdMark het volgende:
Daar heb je gelijk in. Doping of niet. Zonder techniek kom je nergens.
Sowieso is doping geen wondermiddel waardoor je ff een aantal uur in beastmode gaat en fysieke grenzen niet meer bestaan.
  woensdag 16 april 2014 @ 17:21:40 #45
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_138947891
En als er dan eens iemand echt bovenuit steekt volgt er een heksenjacht over diens dopinggebruik. Rot toch op, iedereen gebruikt. :')
pi_138947947
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:21 schreef Nobu het volgende:
En als er dan eens iemand echt bovenuit steekt volgt er een heksenjacht over diens dopinggebruik. Rot toch op, iedereen gebruikt. :')
Dat iedereen als een dolle fietst, is niet van belang?

pi_138947969
quote:

[..]

+1
pi_138947996
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:27 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Tegenwoordig is fysiek uithoudings-vermogen voor een voetballer ook erg belangrijk.

Maar de sport waar doping natuurlijk al decennia meer regel dan uitzondering is, is atletiek. Maar blijkbaar zijn de duizenden of tienduizenden atleten die betrapt en veroordeeld zijn geen teken dat de atletiek een vuile sport is, maar de tientallen of honderden betrapte wielrenners wel een teken dat wielrennen een vuile sport is.

Maar er is natuurlijk ook wel een groot verschil tussen wielrennen en atletiek : vertel de marathon-wereld eens dat ze in het vervolg voor de grote prijzen meerdaagse wedstrijden moeten gaan lopen, waarbij de zwaarste, en meest lucratieve, wedstrijd er eentje wordt waarin ze in 22 dagen 7 marathons, 7 halve marathons, 6 10 km's moeten gaan lopen, en nog 2 1 km-etappes.
Volgens mij overschat je de controle capaciteit van de atletiek bonden! Als je meer test, en ook meer buiten de competities test is het logisch dat je ook meer spelers betrapt op doping.

Je hebt inderdaad wel gelijk dat wielrennen het uiterste verwacht van de sporters.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  woensdag 16 april 2014 @ 17:25:15 #49
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_138948016
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat iedereen als een dolle fietst, is niet van belang?
Dat ze zichzelf helemaal leeg fietsen wel, de steeds hogere snelheden voor mij niet nee.
pi_138948033
Alsof dat kunststof buisje zo zwaar beschadigd en verweerd kan zijn nadat er een autowiel over is gereden :')
Ding ziet eruit alsof het er al weken lag, gewoon rotzooi van de straat.
pindazakje
pi_138948067
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:25 schreef Nobu het volgende:

[..]

Dat ze zichzelf helemaal leeg fietsen wel, de steeds hogere snelheden voor mij niet nee.
Bergaf met 80 en bergop met 35 met verboden doping is stukken minder knap dan bergaf met 70 en bergop met 32,4 met slechts "toegestane" middelen (net zo goed doping tussen)?

pi_138948113
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Door training, niet door wedstrijden.
  woensdag 16 april 2014 @ 17:31:10 #53
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_138948212
quote:
11s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Bergaf met 80 en bergop met 35 met verboden doping is stukken minder knap dan bergaf met 70 en bergop met 32,4 met slechts "toegestane" middelen (net zo goed doping tussen)?
Wie zegt mij dat de ene renner niet met 31 omhoog zou gaan en de ander met 32,4 puur terwijl ze nu met dezelfde snelheid omhoog rijden, puur en alleen omdat nummer 1 een betere arts heeft dan nummer 2?
pi_138948245
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:28 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Door training, niet door wedstrijden.
Dat zal met wielrennen niet anders zijn.
Daarbij zijn er in de voetballerij ook wekelijks dopingcontroles dus dat hele gelul over een gebrek aan controle mag ook de kast weer in.
blablablabla
pi_138948261
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:31 schreef Nobu het volgende:
Wie zegt mij ...
Probeer het zelf eens, zou ik zeggen.

Moderator woensdag 16 april 2014 @ 17:33:46 #56
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_138948305
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 16:56 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Omdat het na de grootste klap in Duitsland niet meer werd uitgezonden, en je in Frankrijk met gemak 20 jaar kan krijgen als ze je pakken (ook naderhand).

20 jaar brommen? Omdat je een beetje drugs hebt gebruikt?!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 16 april 2014 @ 17:34:07 #57
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_138948318
quote:
6s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Probeer het zelf eens, zou ik zeggen.
Ik rij niet met 30km/h tegen een berg op, en nu?
pi_138948366
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:34 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ik rij niet met 30km/h tegen een berg op, en nu?
Ik ook niet, maar ik trek geen grote scheur open over mensen die die prestatie wel leveren.

woensdag 16 april 2014 @ 17:37:14 #59
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_138948416
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 16:09 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Al die mensen die haten op wielrennen. Facking triest. :')
Liefhebbers van wielrennen :')
  woensdag 16 april 2014 @ 17:37:27 #60
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_138948421
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Handel in doping wordt daar als net zo aangepakt als handel in harddrugs. Dus heroine of EPO, evenveel straf als je het levert aan sporters.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 16 april 2014 @ 17:38:58 #61
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_138948459
quote:
15s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar ik trek geen grote scheur open over mensen die die prestatie wel leveren.
Als iemand dat doet zonder de hele medicijnkast leeg te vreten ben ik de eerste om daarvoor te applaudisseren.

Ook als ze dat wel doen trouwens, maar dan wel toegeven graag.
  Moderator woensdag 16 april 2014 @ 17:39:21 #62
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_138948468
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Handel in doping wordt daar als net zo aangepakt als handel in harddrugs. Dus heroine of EPO, evenveel straf als je het levert aan sporters.
Bizar. Maar dat zijn de meeste wetten aangaande drugs sowieso al :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 16 april 2014 @ 17:42:18 #63
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138948550
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Sowieso is doping geen wondermiddel waardoor je ff een aantal uur in beastmode gaat en fysieke grenzen niet meer bestaan.
Waarom slikken ze het dan allemaal?

Je kunt de wielersport best mooi vinden zonder je kop in het zand te steken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 16 april 2014 @ 17:43:22 #64
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_138948585
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Financiële winsten behaalt door het gebruik van drugs worden in Frankrijk gezien als de grootst mogelijke fraude. En daar staat 20 jaar op (ze hebben die straf volgens mij echter nog nooit gegeven aan een wielrenner).
pi_138948611
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:42 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Sja, waarom drink jij een energiedrankje, waarom eten mensen mueslirepen, waarom doen sporters een gebedje.

Allemaal irrelevant, die waaromvragen.

woensdag 16 april 2014 @ 17:45:35 #66
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138948658
quote:
6s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sja, waarom drink jij een energiedrankje, waarom eten mensen mueslirepen, waarom doen sporters een gebedje.

Allemaal irrelevant, die waaromvragen.
Vind ik niet. Als dope nauwelijks effect zou hebben zouden de problemen er niet zijn.

Als kanttekening nog even dat ik de wielersport sowieso al geen reet aan vind, drugs of niet.
  woensdag 16 april 2014 @ 17:45:44 #67
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_138948663
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:42 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je kunt de wielersport best mooi vinden zonder je kop in het zand te steken.
De Tour leunt zwaar op techniek. Met doping kan je je eigen techniek langer volhouden. Dus net iets langer de sprint volhouden, dat laatste bochtje bult op toch nog kunnen trekken in redelijk tempo.
En ja, een hoop renners zouden de Tour niet compleet kunnen fietsen zonder doping. De anderen wel, maar dan langzamer.
pi_138948691
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:45 schreef Fir3fly het volgende:
Vind ik niet. Als dope nauwelijks effect zou hebben zouden de problemen er niet zijn.
:D Exact mijn punt; cognitieve dissonantie. "De wereld klopt niet"

De "waarom"vraag is daarmee onzin.

woensdag 16 april 2014 @ 17:48:19 #69
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138948739
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:D Exact mijn punt; cognitieve dissonantie. "De wereld klopt niet"

De "waarom"vraag is daarmee onzin.
Beetje vaag zoals gewoonlijk, maar zo te zien zijn we het eens.
pi_138948832
quote:

[..]

De woorden "amateuristische paupers" zijn toch echt jouw verzinsel. Je hebt mij niet zien beweren dat deze mensen niet professioneel met hun sport bezig zijn. Het is meer dat de sport zo door doping is verziekt dat je niet meer weet waar je naar zit te kijken. Nu wordt Terpstra op handen gedragen. Over 10 jaar verklaart hij dat hij nooit of te nimmer doping heeft gebruikt, twee jaar blijkt dat hij dat voortdurend deed.
  woensdag 16 april 2014 @ 17:52:00 #71
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_138948858
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:45 schreef TheThirdMark het volgende:
En ja, een hoop renners zouden de Tour niet compleet kunnen fietsen zonder doping. De anderen wel, maar dan langzamer.
Nee, als je genoeg talent hebt om het tot de tour te brengen, kun je het ook zonder dope. Alleen haal je dan in de derde week de snelheden niet meer, omdat je lichamelijk op je tandvlees loopt. 1 van de opvallenste dingen die in het wielrennen zijn gebeurd sinds men zo streng is op dope, dat renners niet meer 10 keer kunnen aanvallen, ze hebben kracht voor een aanval of twee, en als die niet goed gaat, is het voorbij voor die dag. Dus hoe menselijker de renners zich gedragen, hoe effectiever de controles waarschijnlijk zijn!. Vorige zondag was Terpstra niet veruit de sterkste, hij had gewoon als laatste een klein beetje kracht over. Dat was vroeger niet genoeg om te winnen, tegenwoordig wel. Dus is het fietsen schoon? Vast niet, maar er is heel wat mest uit de stal gespoeld sinds de invoering van het bloed paspoort, dat is zeker.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_138948870
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De woorden "amateuristische paupers" zijn toch echt jouw verzinsel. Je hebt mij niet zien beweren dat deze mensen niet professioneel met hun sport bezig zijn. Het is meer dat de sport zo door doping is verziekt dat je niet meer weet waar je naar zit te kijken. Nu wordt Terpstra op handen gedragen. Over 10 jaar verklaart hij dat hij nooit of te nimmer doping heeft gebruikt, twee jaar blijkt dat hij dat voortdurend deed.
Met doping is het allemaal een eitje. Het is de doping, niet de sportmensen, waardeloze lui, "met een bak doping kan ik dat ook".

Je mening is duidelijk. En verknipt, zoals gewoonlijk. O+

woensdag 16 april 2014 @ 17:53:55 #73
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_138948912
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

http://www.twenteinsite.n(...)bruikten-doping.html

Dit wist je toch wel?
  woensdag 16 april 2014 @ 17:54:52 #74
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_138948939
Ik denk dat in die vial gewoon een legaal middeltje zat. Iets wat niet verboden is, maar wel zou kunnen helpen dus.
pi_138949192
quote:
6s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Met doping is het allemaal een eitje. Het is de doping, niet de sportmensen, waardeloze lui, "met een bak doping kan ik dat ook".

Je mening is duidelijk. En verknipt, zoals gewoonlijk. O+
Je leest gewoon totaal niet wat ik schrijf en je ratelt door over een vermeende uitspraak die ik helemaal niet heb gedaan. Ik heb nergens gezegd dat het "een eitje" is of dat ik het ook kan.

Dat je mijn mening als "verknipt" betitelt, beschouw ik, gezien je discussiegedrag vandaag, dan ook maar als een compliment...

quote:
Ik word altijd een beetje moe van argumentatie uit de categorie "Omdat het in Saoedi-Arabië erg is, mogen we het niet over Iran hebben". Lees: omdat het in de voetballerij ook gebeurt, mogen we het niet over wielrennen hebben.

Ik heb er niks op tegen dat ook in andere sporten het gebruik van doping grondig wordt onderzocht en blootgelegd. Overigens is de invloed van doping bij een teamsport natuurlijk heel anders dan bij een veel meer individueel ingestelde* prestatiesport als wielrennen.

* Ja, ik weet dat alle wielrenners in teams rijden, maar per saldo moet iedere renner even ver fietsen en dus een identieke prestatie leveren.
  woensdag 16 april 2014 @ 18:14:45 #76
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_138949496
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 18:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je leest gewoon totaal niet wat ik schrijf en je ratelt door over een vermeende uitspraak die ik helemaal niet heb gedaan. Ik heb nergens gezegd dat het "een eitje" is of dat ik het ook kan.

Dat je mijn mening als "verknipt" betitelt, beschouw ik, gezien je discussiegedrag vandaag, dan ook maar als een compliment...

[..]

Ik word altijd een beetje moe van argumentatie uit de categorie "Omdat het in Saoedi-Arabië erg is, mogen we het niet over Iran hebben". Lees: omdat het in de voetballerij ook gebeurt, mogen we het niet over wielrennen hebben.

Ik heb er niks op tegen dat ook in andere sporten het gebruik van doping grondig wordt onderzocht en blootgelegd. Overigens is de invloed van doping bij een teamsport natuurlijk heel anders dan bij een veel meer individueel ingestelde* prestatiesport als wielrennen.

* Ja, ik weet dat alle wielrenners in teams rijden, maar per saldo moet iedere renner even ver fietsen en dus een identieke prestatie leveren.
Check. Ik dacht dat je voetbal er bijhaalde, maar dat was niet zo.

Maar goed als ik toch die vergelijking met voetbal mag maken: daar wordt net zo goed doping gebruikt en ook dat blijven we kijken. Waarom zou dat voor wielrennen anders zijn? Omdat het daar bekender is wie er gebruiken?

quote:

[..]

Helemaal mee eens ook.

Wat betreft dit: Dit is precies alles wat juist opgaat voor voetbal. Voetbal = hysterie = religie.

Daarnaast is de overwinning van Terpstra wel degelijk erg bijzonder, voor het eerst in 10 jaar een grote klassieker gewonnen. Volkomen terecht dat daar veel aandacht voor is.
pi_138949660
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 18:14 schreef Immerdebestebob het volgende:
Daarnaast is de overwinning van Terpstra wel degelijk erg bijzonder, voor het eerst in 10 jaar een grote klassieker gewonnen. Volkomen terecht dat daar veel aandacht voor is.
We vonden het ook heel bijzonder dat Lance Armstrong jaren op rij de Tour won. We kwamen superlatieven tekort.
pi_138949693
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 18:20 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

We vonden het ook heel bijzonder dat Lance Armstrong jaren op rij de Tour won. We kwamen superlatieven tekort.
Vonden? Kwamen?

Het is een wereldprestatie van formaat.

woensdag 16 april 2014 @ 18:23:06 #79
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_138949729
quote:

[..]

Welk punt wil je maken?
pi_138949766
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 18:23 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Welk punt wil je maken?
7 jaar achter elkaar 4000 km in 3 weken als allersnelste rijden is niet zo bijzonder meer als je wat pilletjes neemt om je ietsjes sterker te maken.

:')

woensdag 16 april 2014 @ 18:48:01 #81
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_138950552
quote:

[..]

Vind ik nog steeds. Die man stak met kop en schouders boven de rest van de gebruikers uit. Dat komt dus voort uit iets anders dan doping.
pi_138950665
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 18:04 schreef Elfletterig het volgende:
Hoezo anders?
  woensdag 16 april 2014 @ 19:44:16 #83
380998 DarkAccountant
pi_138952907
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 18:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoezo anders?
Je kan wel heel hard aan de rechterkant rennen zoals een Dennis Rommedahl bij Ajax vroeger, maar als je dan blind een voorzet naar het strafschopgebied stuurt omdat je anders de achterlijn over loopt met de bal, ja dan win je ook geen Champions League hé. ;)
pi_138952935
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 19:44 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Je kan wel heel hard aan de rechterkant rennen zoals een Dennis Rommedahl bij Ajax vroeger, maar als je dan blind een voorzet naar het strafschopgebied stuurt omdat je anders de achterlijn over loopt met de bal, ja dan win je ook geen Champions League hé. ;)
En dus is de invloed van doping bij wielrennen anders dan bij voetballen?
  woensdag 16 april 2014 @ 19:54:16 #85
380998 DarkAccountant
pi_138953315
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 19:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En dus is de invloed van doping bij wielrennen anders dan bij voetballen?
De invloed op het lichaam is altijd hetzelfde. Alleen is de vraag of je er in het voetbal even veel aan hebt als in wielrennen.

Kijk bv. naar een Romelu Lukaku, speelt nu bij Everton maar eigendom naar Chelsea (bijgenaamd "The Beast"). Die was op zijn zestiende al topscorer in de Belgische eerste klasse hé! Denk je dan dat door doping komt?

Ik denk gewoon dat die jongen er de lichaamsbouw voor had en gewoon heel hard getraind heeft. Ik geloof niet dat dat doping is. Maar nu heeft hij een beetje een conflict met Chelsea omdat hij dus eigenlijk als counterspits wil gebruikt worden, en dus zijn snelheid en kracht wil kunnen gebruiken, want technisch schiet hij soms wat te kort.
  woensdag 16 april 2014 @ 20:14:00 #86
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_138954092
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 19:54 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

De invloed op het lichaam is altijd hetzelfde. Alleen is de vraag of je er in het voetbal even veel aan hebt als in wielrennen.

Kijk bv. naar een Romelu Lukaku, speelt nu bij Everton maar eigendom naar Chelsea (bijgenaamd "The Beast"). Die was op zijn zestiende al topscorer in de Belgische eerste klasse hé! Denk je dan dat door doping komt?

Ik denk gewoon dat die jongen er de lichaamsbouw voor had en gewoon heel hard getraind heeft. Ik geloof niet dat dat doping is. Maar nu heeft hij een beetje een conflict met Chelsea omdat hij dus eigenlijk als counterspits wil gebruikt worden, en dus zijn snelheid en kracht wil kunnen gebruiken, want technisch schiet hij soms wat te kort.
Wenger is altijd vrij antidoping geweest naar het schijnt, terwijl ManU daar geen fuck om geeft. Hoor je later Van Persie zeggen dat hij meer spiermassa heeft gekregen zonder specifieke training. Lekker geloofwaardig :')
  woensdag 16 april 2014 @ 20:26:36 #87
380998 DarkAccountant
pi_138954596
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:14 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Wenger is altijd vrij antidoping geweest naar het schijnt, terwijl ManU daar geen fuck om geeft. Hoor je later Van Persie zeggen dat hij meer spiermassa heeft gekregen zonder specifieke training. Lekker geloofwaardig :')
Ja van wie ongeloofwaardig? Van Persie kan daar dan eigenlijk net zo goed zeggen dat hij dikker is geworden. :')

"Spiermassa", dat dacht mijn vriendin ooit ook toen we op een zomerse dag in ons strakke t-shirtje op het gras lagen, toen heb heb ik haar verklapt dat het helemaal geen spiermassa was. :D :P
  woensdag 16 april 2014 @ 20:29:13 #88
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_138954708
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:26 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Ja van wie ongeloofwaardig? Van Persie kan daar dan eigenlijk net zo goed zeggen dat hij dikker is geworden. :')

"Spiermassa", dat dacht mijn vriendin ooit ook toen we op een zomerse dag in ons strakke t-shirtje op het gras lagen, toen heb heb ik haar verklapt dat het helemaal geen spiermassa was. :D :P
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=181982

Hier het interviewtje. Als je dan geen :') -hoofd krijgt :D
pi_138954916
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 17:54 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik denk dat in die vial gewoon een legaal middeltje zat. Iets wat niet verboden is, maar wel zou kunnen helpen dus.
Pijnstillers waarschijnlijk.
Heb je wel nodig tijdens Parijs - Roubaix
pi_138955908
quote:
11s.gif Op woensdag 16 april 2014 18:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vonden? Kwamen?

Het is een wereldprestatie van formaat.
Lance Armstrong heeft geen enkele Tour de France gewonnen. Dat is gewoon een feit.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 18:23 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Welk punt wil je maken?
Dat hij jarenlang doping gebruikte en uit de uitslagen is geschrapt. En hij is niet bepaald de enige die is geschrapt. Tal van vooraanstaande renners zijn ook gepakt. Al met al heeft de sport flink aan geloofwaardigheid ingeboet. Al heb je altijd nog Mart Smeets-adepten die twee vingers in de oren doen en keihard "la la la" roepen.
pi_138955978
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 18:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoezo anders?
Dat kun je echt niet zelf bedenken? Sterker nog: ik heb al altijd gegeven, lees maar terug.
pi_138956189
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:57 schreef Elfletterig het volgende:
Lance Armstrong heeft geen enkele Tour de France gewonnen. Dat is gewoon een feit.
Als snelste over de finish komen, is winnen, wat jij er in je ziekelijke (rechtsstaat)autisme -met deze opmerking heb je een nieuw niveau bereikt, "gefeliciteerd" :X - ook allemaal van maakt.

Elfletterig, veilig vanaf een aangenaam verwarmd doch met een lage pH in de lucht zolderkamertje: "Prutsrennertje, die ex-kankerpatiënt uit Texas. Waardeloos ventje."

Je bent hoogst vermakelijk, dat moet ik je nageven. O+

woensdag 16 april 2014 @ 21:07:34 #93
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_138956372
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als snelste over de finish komen, is winnen, wat jij er in je ziekelijke (rechtsstaat)autisme -met deze opmerking heb je een nieuw niveau bereikt, "gefeliciteerd" :X - ook allemaal van maakt.

Elfletterig, veilig vanaf een aangenaam verwarmd doch met een lage pH in de lucht zolderkamertje: "Prutsrennertje, die ex-kankerpatiënt uit Texas. Waardeloos ventje."

Armstrong is uit de uitslagen gehaald en officieel niet meer de winnaar. Tuurlijk was hij dopeur, en al dat dopinggezeik doet afbreuk aan de sport, maar wielrennen blijft een geniale sport, waar renners tot het gaatje gaan, nooit aan schwalbes doen en waar heroïek en historie belangrijk zijn _O_
pi_138956549
quote:

[..]

Volgens mij heeft het schrappen van Armstrong uit de uitslagen niet zo bijster veel te maken met de rechtsstaat, maar meer met de regels die binnen de betreffende sport van kracht zijn. Het is merkwaardig dat je nu al in de gordijnen vliegt vanwege opmerkingen die gewoon feitelijk juist zijn. Misschien moet je even kalmeren.

Het woord "prutsrennertje" heb je me niet horen gebruiken; andermaal jouw verzinsel. Ongetwijfeld behoort Armstrong bij de beste wielrenners van zijn tijdperk. Desondanks is zijn prijzenkast een stuk leger dan een paar jaar geleden. En dat komt allemaal door de vele dopingschandalen in de sport.

Eigenlijk is de hele ophef in dit topic terug te voeren op het gegeven dat sommigen - onder wie ik - gewoon de wielersport niet meer geloofwaardig vinden. Waarom mogen wij die mening niet hebben? Lig je daar wakker van? :?
pi_138956691
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:07 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Armstrong is uit de uitslagen gehaald en officieel niet meer de winnaar. Tuurlijk was hij dopeur, en al dat dopinggezeik doet afbreuk aan de sport, maar wielrennen blijft een geniale sport, waar renners tot het gaatje gaan, nooit aan schwalbes doen en waar heroïek en historie belangrijk zijn _O_
Ik vind het ook prachtig en heb groot respect voor die lui. heb alleen niet het geduld zo'n hele Tour te kijken. De Vuelta in gebieden waar ik veel geweest ben vind ik wel mooi, maar de laatste was ook iets van 6 jaar geleden. :+

Armstrong was een baas, hoeveel pilletjes je ook slikt.

Terugkomen van kanker op een van de heftigste plaatsen is an sich een prestatie. Dan nog eens de belangrijkste wielerwedstrijd (en vermoedelijk zwaarste sportevenement ter wereld) 7 keer (!) achter elkaar winnen, dan ben je helemaal een baas.

Dan zou ik ook geen presentaties mogen voorbereiden onder invloed van een blowtje. Dat is dan ook "doping en oneerlijke concurrentie, moet bestraft worden, klootzak, je kan niets, loser, ik heb een luxe zolderkamer en zeg jou dat, swz...!@!!!!1!1EINZ!!!1".

FOK! is bijzonder, maar dat mensen echt zo denken, en niet trollen, is echt treurig.

pi_138956788
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:07 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Nee, ze doen inderdaad niet aan schwalbes. Maar als je zo'n hekel hebt aan schwalbes - een vorm van gemeen spelen / misleiding - snap ik nog minder dat je je schouders ophaalt over het zoveelste dopingschandaal. Zeg dan gewoon: "Ik vind het een geniale sport en dat het zo nu en dan enorm oneerlijk eraan toe gaat, neem ik op de koop toe". Dat zou dan tenminste nog consequent zijn.

En dan zal ik verder zwijgen over de klungelige valpartijen; wielrennen lijkt bij vlagen meer op fietsbehendigheid dan dat het gaat om zo hard mogelijk fietsen. Maar goed, ieder z'n pleziertje.
pi_138957062
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:13 schreef El_Matador het volgende:
Dan zou ik ook geen presentaties mogen voorbereiden onder invloed van een blowtje. Dat is dan ook "doping en oneerlijke concurrentie, moet bestraft worden, klootzak, je kan niets, loser, ik heb een luxe zolderkamer en zeg jou dat, swz...!@!!!!1!1EINZ!!!1".

FOK! is bijzonder, maar dat mensen echt zo denken, en niet trollen, is echt treurig.
Je bent weer een beetje aan het doordraven. Je zou een punt hebben met je rare vergelijking wanneer die presentaties een wedstrijdvorm kenden en wanneer duidelijk was dat blowen de prestaties positief beïnvloedt. Tot die tijd slaat je vergelijking als een tang op een varken.

Ben overigens voorstander van het legaliseren van softdrugs, maar dat terzijde.
pi_138957143
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, ze doen inderdaad niet aan schwalbes. Maar als je zo'n hekel hebt aan schwalbes - een vorm van gemeen spelen / misleiding - snap ik nog minder dat je je schouders ophaalt over het zoveelste dopingschandaal. Zeg dan gewoon: "Ik vind het een geniale sport en dat het zo nu en dan enorm oneerlijk eraan toe gaat, neem ik op de koop toe". Dat zou dan tenminste nog consequent zijn.

En dan zal ik verder zwijgen over de klungelige valpartijen; wielrennen lijkt bij vlagen meer op fietsbehendigheid dan dat het gaat om zo hard mogelijk fietsen. Maar goed, ieder z'n pleziertje.
Wat is doping? Waarom is die ene grens die in dat jaar gesteld wordt aan hematocrietwaardes, adrenalineniveaus en alle andere chemomedische standaards de juiste?

Waarom niet accepteren dat mensen over de hele wereld over de hele linie gedurende de hele geschiedenis stoffen hebben gezocht en later uitgevonden die ons sterker, sneller, weerbarstiger, flexibeler, wendbaarder, etc. maken?

woensdag 16 april 2014 @ 21:22:20 #99
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_138957260
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik vind het ook prachtig en heb groot respect voor die lui. heb alleen niet het geduld zo'n hele Tour te kijken. De Vuelta in gebieden waar ik veel geweest ben vind ik wel mooi, maar de laatste was ook iets van 6 jaar geleden. :+

Armstrong was een baas, hoeveel pilletjes je ook slikt.

Terugkomen van kanker op een van de heftigste plaatsen is an sich een prestatie. Dan nog eens de belangrijkste wielerwedstrijd (en vermoedelijk zwaarste sportevenement ter wereld) 7 keer (!) achter elkaar winnen, dan ben je helemaal een baas.

Ik heb helemaal niks met Armstrong en ik vind het werkelijk abject dat hij zijn ziekte heeft gebruikt om allerlei duistere zaken te verbergen en andere mensen te naaien die vervelend deden.

Maar er zijn nog vele andere sporters die ook dopeerden. En nee, daar geniet ik echt niet van, maar ik heb het maar geaccepteerd. De sport zelf blijft mooi.
  woensdag 16 april 2014 @ 21:23:32 #100
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_138957321
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zeg toch praktisch "Ik vind het een geniale sport en dat het zo nu en dan enorm oneerlijk eraan toe gaat, neem ik op de koop toe". Tuurlijk doet doping afbraak aan de sport, dat ontken ik ook niet.
pi_138957490
quote:
15s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:19 schreef Elfletterig het volgende:
Je bent weer een beetje aan het doordraven.

pi_138957607
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:22 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niks met Armstrong en ik vind het werkelijk abject dat hij zijn ziekte heeft gebruikt om allerlei duistere zaken te verbergen en andere mensen te naaien die vervelend deden.

Maar er zijn nog vele andere sporters die ook dopeerden. En nee, daar geniet ik echt niet van, maar ik heb het maar geaccepteerd. De sport zelf blijft mooi.
Moet je koffie eens onder "doping" gaan scharen (of coke in de bankenwereld, for that matter), eens opletten hoe alles in elkaar zakt.

Gewoon accepteren dat men die stoffen opzoekt en die belachelijke levensgevaarlijke en medisch volkomen nutteloze bloedtransfusies stoppen. :r

pi_138957725
quote:
11s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat is doping? Waarom is die ene grens die in dat jaar gesteld wordt aan hematocrietwaardes, adrenalineniveaus en alle andere chemomedische standaards de juiste?

Waarom niet accepteren dat mensen over de hele wereld over de hele linie gedurende de hele geschiedenis stoffen hebben gezocht en later uitgevonden die ons sterker, sneller, weerbarstiger, flexibeler, wendbaarder, etc. maken?
Technische discussie die niet boeiend is, want waar het bij wedstrijden om gaat, is dat er bepaalde spelregels zijn. Die worden van tevoren afgesproken. En daar moeten alle deelnemers zich aan houden. Dat is het hele principe van sport.
  woensdag 16 april 2014 @ 21:30:45 #104
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_138957740
quote:
12s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Moet je koffie eens onder "doping" gaan scharen (of coke in de bankenwereld, for that matter), eens opletten hoe alles in elkaar zakt.

Gewoon accepteren dat men die stoffen opzoekt en die belachelijke levensgevaarlijke en medisch volkomen nutteloze bloedtransfusies stoppen. :r
Ik begrijp nu even niet wat je wil. Wel doping, geen bloedtransfusies?
  woensdag 16 april 2014 @ 21:32:36 #105
380998 DarkAccountant
pi_138957849
Het gaat er ook om dat in bv. atletiek, maar ook wielrennen altijd een discussie is over wie de "snelste" is. Daar kan je op een bepaald moment zonder doping niet meer overheen weet je, het zijn de limieten van het menselijke lichaam. En het zou erg dom zijn om te denken dat we over 100 of 200 jaar sneller rennen of lopen dan nu.

We kunnen wel nieuwe fietsen en nieuwe schoenen ontwerpen, maar ook daar zit wel een bepaalde grens aan hé.

Ik stoor me bv. enorm altijd aan die uitzendingen van atletiek op de Olympische Spelen, daarbij zetten ze er de hele tijd het wereldrecord onder? Is dat dan het doel?

In dat opzicht zijn balsporten zoals voetbal, maar ook basketbal of handbal, veel tactischer. Daar gaat het al lang niet meer om hoeveel goals je precies scoort, maar of je wint. En dat kan in de allerlaatste minuut zijn natuurlijk.
pi_138957922
quote:
Als snelste over de finish komen, is winnen
Ik vergat nog iets. Dit klopt natuurlijk gewoon niet, wat hier staat. Wat er moet staan, is het volgende:
Als snelste over de finish komen en je aan de regels houden, is winnen.

Dat weet jij ook best natuurlijk. :)
pi_138958073
quote:
12s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Prima, maar zolang dat niet in de reglementen van de sport staat, gelden andere regels. Als de UCI morgen sinaasappelsap op de lijst van verboden middelen zet, is het voor wielrenners dus verboden om een sinaasappelsap te drinken voorafgaand aan of tijdens wedstrijden.

Kennelijk vind je dat principe moeilijk te bevatten, gezien de rare vergelijkingen die maakt met niet-prestatiegerichte zaken en dingen die geen sport zijn.
pi_138958231
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vergat nog iets. Dit klopt natuurlijk gewoon niet, wat hier staat. Wat er moet staan, is het volgende:
Als snelste over de finish komen en je aan de regels houden, is winnen.

Dat weet jij ook best natuurlijk. :)
Nee, want zoals je zag bij -nota bene!- Armstrong is die diskwalificatie pas (lang) achteraf. Winnen is winnen, wat rechtsstaatjihadisten en regeltjesneukers dan ook vinden.

Een maat van je die die chick die jullie beiden op het oog hadden van je wegkaapt heeft ook gewonnen, hoe hard jij ook op je lip bijt.

pi_138958321
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:36 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Prima, maar zolang dat niet in de reglementen van de sport staat, gelden andere regels. Als de UCI morgen sinaasappelsap op de lijst van verboden middelen zet, is het voor wielrenners dus verboden om een sinaasappelsap te drinken voorafgaand aan of tijdens wedstrijden.

Kennelijk vind je dat principe moeilijk te bevatten, gezien de rare vergelijkingen die maakt met niet-prestatiegerichte zaken en dingen die geen sport zijn.
Kennelijk denk jij heel goed te weten hoe anderen denken, maar bijzonder slecht hoe je zelf denkt.

Je tenenkrommende autisme m.b.t. wetjes en regeltjes strookt absoluut niet met je ophef over zaken die JIJ moreel onaanvaardbaar vindt en waar je vierkant achter iemand gaat staan die bijvoorbeeld de politie aanvalt.

In dat laatste kan ik je steunen, maar niet als je volledig tegenstrijdig zo regeltjesgeil bent, zoals in deze discussie.

pi_138958582
Jahoor. Die pilletjes zouden ze ook echt in meenemen en dan ook nog in een dergelijke tube :')
pi_138958626
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, want zoals je zag bij -nota bene!- Armstrong is die diskwalificatie pas (lang) achteraf. Winnen is winnen, wat rechtsstaatjihadisten en regeltjesneukers dan ook vinden.

Een maat van je die die chick die jullie beiden op het oog hadden van je wegkaapt heeft ook gewonnen, hoe hard jij ook op je lip bijt.
De diskwalificatie kwam pas achteraf, omdat toen pas duidelijk werd dat meneer jarenlang stijf stond van de doping. En daar is niet schouderophalend op gereageerd. Integendeel: Armstrong is geschrapt - ook niet een paar plekken teruggezet, maar volledig geschrapt - uit de uitslagen. Dat je nu ook al niet meer met feiten kunt omgaan, kan ik verder ook niet helpen.

En de vergelijking met de chick die ik najaag, gaat niet op. Vrouwelijk schoon najagen is geen sport, met een overkoepelende bond en allerlei wedstrijdregels. Zolang alles binnen de wet blijft, is er een boel geoorloofd. Ook dat weet je best, maar je stelt je vanavond graag een beetje aan, heb ik de indruk.
pi_138958916
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:44 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De diskwalificatie kwam pas achteraf, omdat toen pas duidelijk werd dat meneer jarenlang stijf stond van de doping. En daar is niet schouderophalend op gereageerd. Integendeel: Armstrong is geschrapt - ook niet een paar plekken teruggezet, maar volledig geschrapt - uit de uitslagen. Dat je nu ook al niet meer met feiten kunt omgaan, kan ik verder ook niet helpen.
menneke (37) toch... De feiten zijn; 7 keer achter elkaar het snelste in het mogelijk zwaarste sportevenement ter wereld. Je rechtsstaatjihadisme mag je bij je houden.

quote:
En de vergelijking met de chick die ik najaag, gaat niet op. Vrouwelijk schoon najagen is geen sport, met een overkoepelende bond en allerlei wedstrijdregels. Zolang alles binnen de wet blijft, is er een boel geoorloofd. Ook dat weet je best, maar je stelt je vanavond graag een beetje aan, heb ik de indruk.
Legale doping = ok, illegale doping niet.
'Legale' manieren je zin te krijgen zijn ok, illegale niet.

Waar precies die dopingwet van nu (of toen Lance fietste) nou zo heilig in is, snap ik nog steeds niet.

Wellicht hebben de Nederlandse schaatsers in Sotsji iets meer pindakaas gegeten dan de verliezende VSAmerikanen, en wie weet hoeveel ontraceerbare doping? NOU FUCKING EN? :D

pi_138958928
quote:
6s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kennelijk denk jij heel goed te weten hoe anderen denken, maar bijzonder slecht hoe je zelf denkt.

Je tenenkrommende autisme m.b.t. wetjes en regeltjes strookt absoluut niet met je ophef over zaken die JIJ moreel onaanvaardbaar vindt en waar je vierkant achter iemand gaat staan die bijvoorbeeld de politie aanvalt.

In dat laatste kan ik je steunen, maar niet als je volledig tegenstrijdig zo regeltjesgeil bent, zoals in deze discussie.
Volgens mij weet ik beter hoe ik zelf denk dan wat blijkt uit de rare woorden en opvattingen die ik in de mond gelegd krijg. Het zal me kort gezegd aan de reet roesten hoe veel regels er van kracht zijn in de wielrensport.

Maar feit is dat er bepaalde regels van kracht zijn. Wellicht omstreden, wellicht achterhaald. Maar ze zijn van kracht zolang ze van kracht zijn. Dus iedere sporter die aan een wedstrijd meedoet, heeft zich aan die regels te houden.

Ik ben dus niet "regeltjesgeil", ik stel slechts dat er doorgaans (spel)regels van kracht zijn wanneer er sportwedstrijden zijn. Net zoals je bij voetbal niet met 12 spelers in het veld mag staan, mag je bij wielrennen bepaalde verboden middelen niet gebruiken.

En om het terug te brengen naar het begin van dit topic: in de wielrensport gelden regels en tegelijkertijd komt keer op keer aan het licht dat sporters zich niet aan die regels houden. Zoiets ondermijnt in mijn optiek de geloofwaardigheid van een sport enorm.
  woensdag 16 april 2014 @ 21:51:37 #114
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_138959081
Wat als Armstrong niet was geschrapt? Dan was hij de grootste sportman aller tijden?
pi_138959115
quote:
15s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:49 schreef Elfletterig het volgende:
in de wielrensport gelden regels en tegelijkertijd komt keer op keer aan het licht dat sporters zich niet aan die regels houden. Zoiets ondermijnt in mijn optiek de geloofwaardigheid van een sport enorm.
En juist daarom zeg ik en anderen met mij: Het maakt geen reet uit of je met 34 mg hematocriet en 0.87% adrenaline fietst en wint, of dat je dat met de "illegale" 51 respectievelijk 1,02% doet.*

De prestatie is er helemaal niet minder om. Zowel, nodig ik je uit het eens te proberen. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

pi_138959144
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wat als Armstrong niet was geschrapt? Dan was hij de grootste sportman aller tijden?
Dat is hij wat mij betreft nog steeds. :)

En al die andere renners ook, daar niet van, ik ben geen Armstrongfan ofzo.

woensdag 16 april 2014 @ 21:53:45 #117
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_138959204
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is hij wat mij betreft nog steeds. :)

En al die andere renners ook, daar niet van, ik ben geen Armstrongfan ofzo.
Was ook meer een vraag aan 11 :P Jouw mening kon ik wel raden :P

Wat ik verder wel jammer vind is dat wielrennen zo ondergewaardeerd wordt als sport.
pi_138959252
Ik denk dat we uiteindelijk moeten accepteren, dat topsport dopingsport is met alle risico's tot gevolg.
Daar waar veel geld verdiend wordt en waar sponsor belangen groot zijn, is vals spelen onvermijdelijk.
pi_138959316
quote:
6s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:49 schreef El_Matador het volgende:
menneke (37) toch... De feiten zijn; 7 keer achter elkaar het snelste in het mogelijk zwaarste sportevenement ter wereld. Je rechtsstaatjihadisme mag je bij je houden.
Je spreekt over "feiten" en je noemt één gegeven dat in jouw optiek een feit is. Mijn vermeende rechtsstaatjihadisme is geen feit, maar puur jouw mening.

Volgens mij heb je vandaag wat meer dan normaal moeite met het scheiden van feiten en meningen. Geeft niet, we zijn allemaal wel eens wat minder scherp dan normaal.

quote:
6s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:49 schreef El_Matador het volgende:
Legale doping = ok, illegale doping niet. 'Legale' manieren je zin te krijgen zijn ok, illegale niet.
Waar precies die dopingwet van nu (of toen Lance fietste) nou zo heilig in is, snap ik nog steeds niet.

Wellicht hebben de Nederlandse schaatsers in Sotsji iets meer pindakaas gegeten dan de verliezende VSAmerikanen, en wie weet hoeveel ontraceerbare doping? NOU FUCKING EN? :D
Je zit enorm moeilijk en omslachtig te doen over iets dat zo simpel als de pest is, namelijk: regels zijn regels zolang die regels van kracht zijn. Toen Lance Armstrong de Tour reed, golden er ook regels; ongeacht de inhoud daarvan en ongeacht de vraag of jij die regels leuk vindt.

Feit is dat Armstrong zich niet aan de regels hield, net als diverse andere rijders. Al deze rijders zijn hetzelfde behandeld, namelijk: geschrapt uit de uitslagen. Per saldo komt Armstrong dus niet meer voor in de uitslagenlijsten van de Tour in de bewuste jaargangen.

Leer ermee leven of zo.... :N
pi_138959705
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wat als de meesteroplichter zijn hele carrière niet wordt gesnapt. Is hij dan een succesvol zakenman? Ja, waarschijnlijk wel.

Als nooit was gebleken dat Armstrong de boel had bedonderd, stond hij nu inderdaad nog als een groot sportman te boek. De realiteit is echter een andere. En daar gaat het hier over; een sport die al TIG jaar wordt getroffen door het ene na het andere dopingschandaal.

Laat ik eens een veel relevantere vraag stellen dan dat geneuzel over Armstrong; over wie we de feiten allang weten.

Je hebt zondag Terpstra Parijs-Roubaix zien winnen. Was het een zuivere, eerlijke overwinning? Durf jij je handen daarvoor in het vuur te steken?

Ik niet, in elk geval. Voor geen enkele wieleruitslag.
pi_138959767
quote:
15s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:55 schreef Elfletterig het volgende:

Mijn vermeende rechtsstaatjihadisme is geen feit,
quote:
normaal, moeite met , feiten, minder scherp, normaal.
simpel als de pest, namelijk: regels zijn regels regels regels; regels

Feit regels geschrapt Per saldo
In 1 post. 1tje. _O-

Regels zijn regels en de dan geldende wetten maken voor jou de "feiten". Dat kan, ik heb een ander moreel kompas. :*

pi_138959990
quote:
10s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:01 schreef El_Matador het volgende:
In 1 post. 1tje. _O-

Regels zijn regels en de dan geldende wetten maken voor jou de "feiten". Dat kan, ik heb een ander moreel kompas. :*
Dat mag; je mag een ander moreel kompas hebben, zoals je ook goedgelovig mag zijn rondom alles dat wielrennen aangaat. De daadwerkelijke uitslag van de Tour de France wordt echter geen millimeter anders van jouw morele kompas. Wel van feiten.
pi_138982548
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 16:28 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Als wat jij zegt waar is dan zou de echte top in die sporten niet zo ontzettend smal zijn.
De echte top in het wielrennen is ook niet groot.
pi_138983550
quote:
Kutsport.
Vind er niks aan, maar met alle dope vd wereld is het nog een prestatie waar ik respect voor op kan brengen.
You wear your smile like it was going out of fashion...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')