quote:Op woensdag 16 april 2014 21:19 schreef Elfletterig het volgende:
Je bent weer een beetje aan het doordraven.
Moet je koffie eens onder "doping" gaan scharen (of coke in de bankenwereld, for that matter), eens opletten hoe alles in elkaar zakt.quote:Op woensdag 16 april 2014 21:22 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niks met Armstrong en ik vind het werkelijk abject dat hij zijn ziekte heeft gebruikt om allerlei duistere zaken te verbergen en andere mensen te naaien die vervelend deden.
Maar er zijn nog vele andere sporters die ook dopeerden. En nee, daar geniet ik echt niet van, maar ik heb het maar geaccepteerd. De sport zelf blijft mooi.
Technische discussie die niet boeiend is, want waar het bij wedstrijden om gaat, is dat er bepaalde spelregels zijn. Die worden van tevoren afgesproken. En daar moeten alle deelnemers zich aan houden. Dat is het hele principe van sport.quote:Op woensdag 16 april 2014 21:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat is doping? Waarom is die ene grens die in dat jaar gesteld wordt aan hematocrietwaardes, adrenalineniveaus en alle andere chemomedische standaards de juiste?
Waarom niet accepteren dat mensen over de hele wereld over de hele linie gedurende de hele geschiedenis stoffen hebben gezocht en later uitgevonden die ons sterker, sneller, weerbarstiger, flexibeler, wendbaarder, etc. maken?
Ik begrijp nu even niet wat je wil. Wel doping, geen bloedtransfusies?quote:Op woensdag 16 april 2014 21:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Moet je koffie eens onder "doping" gaan scharen (of coke in de bankenwereld, for that matter), eens opletten hoe alles in elkaar zakt.
Gewoon accepteren dat men die stoffen opzoekt en die belachelijke levensgevaarlijke en medisch volkomen nutteloze bloedtransfusies stoppen.
Ik vergat nog iets. Dit klopt natuurlijk gewoon niet, wat hier staat. Wat er moet staan, is het volgende:quote:Op woensdag 16 april 2014 21:03 schreef El_Matador het volgende:
Als snelste over de finish komen, is winnen
Prima, maar zolang dat niet in de reglementen van de sport staat, gelden andere regels. Als de UCI morgen sinaasappelsap op de lijst van verboden middelen zet, is het voor wielrenners dus verboden om een sinaasappelsap te drinken voorafgaand aan of tijdens wedstrijden.quote:Op woensdag 16 april 2014 21:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Moet je koffie eens onder "doping" gaan scharen (of coke in de bankenwereld, for that matter), eens opletten hoe alles in elkaar zakt.
Gewoon accepteren dat men die stoffen opzoekt en die belachelijke levensgevaarlijke en medisch volkomen nutteloze bloedtransfusies stoppen.
Nee, want zoals je zag bij -nota bene!- Armstrong is die diskwalificatie pas (lang) achteraf. Winnen is winnen, wat rechtsstaatjihadisten en regeltjesneukers dan ook vinden.quote:Op woensdag 16 april 2014 21:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vergat nog iets. Dit klopt natuurlijk gewoon niet, wat hier staat. Wat er moet staan, is het volgende:
Als snelste over de finish komen en je aan de regels houden, is winnen.
Dat weet jij ook best natuurlijk.
Kennelijk denk jij heel goed te weten hoe anderen denken, maar bijzonder slecht hoe je zelf denkt.quote:Op woensdag 16 april 2014 21:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Prima, maar zolang dat niet in de reglementen van de sport staat, gelden andere regels. Als de UCI morgen sinaasappelsap op de lijst van verboden middelen zet, is het voor wielrenners dus verboden om een sinaasappelsap te drinken voorafgaand aan of tijdens wedstrijden.
Kennelijk vind je dat principe moeilijk te bevatten, gezien de rare vergelijkingen die maakt met niet-prestatiegerichte zaken en dingen die geen sport zijn.
De diskwalificatie kwam pas achteraf, omdat toen pas duidelijk werd dat meneer jarenlang stijf stond van de doping. En daar is niet schouderophalend op gereageerd. Integendeel: Armstrong is geschrapt - ook niet een paar plekken teruggezet, maar volledig geschrapt - uit de uitslagen. Dat je nu ook al niet meer met feiten kunt omgaan, kan ik verder ook niet helpen.quote:Op woensdag 16 april 2014 21:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, want zoals je zag bij -nota bene!- Armstrong is die diskwalificatie pas (lang) achteraf. Winnen is winnen, wat rechtsstaatjihadisten en regeltjesneukers dan ook vinden.
Een maat van je die die chick die jullie beiden op het oog hadden van je wegkaapt heeft ook gewonnen, hoe hard jij ook op je lip bijt.
menneke (37) toch... De feiten zijn; 7 keer achter elkaar het snelste in het mogelijk zwaarste sportevenement ter wereld. Je rechtsstaatjihadisme mag je bij je houden.quote:Op woensdag 16 april 2014 21:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De diskwalificatie kwam pas achteraf, omdat toen pas duidelijk werd dat meneer jarenlang stijf stond van de doping. En daar is niet schouderophalend op gereageerd. Integendeel: Armstrong is geschrapt - ook niet een paar plekken teruggezet, maar volledig geschrapt - uit de uitslagen. Dat je nu ook al niet meer met feiten kunt omgaan, kan ik verder ook niet helpen.
Legale doping = ok, illegale doping niet.quote:En de vergelijking met de chick die ik najaag, gaat niet op. Vrouwelijk schoon najagen is geen sport, met een overkoepelende bond en allerlei wedstrijdregels. Zolang alles binnen de wet blijft, is er een boel geoorloofd. Ook dat weet je best, maar je stelt je vanavond graag een beetje aan, heb ik de indruk.
Volgens mij weet ik beter hoe ik zelf denk dan wat blijkt uit de rare woorden en opvattingen die ik in de mond gelegd krijg. Het zal me kort gezegd aan de reet roesten hoe veel regels er van kracht zijn in de wielrensport.quote:Op woensdag 16 april 2014 21:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kennelijk denk jij heel goed te weten hoe anderen denken, maar bijzonder slecht hoe je zelf denkt.
Je tenenkrommende autisme m.b.t. wetjes en regeltjes strookt absoluut niet met je ophef over zaken die JIJ moreel onaanvaardbaar vindt en waar je vierkant achter iemand gaat staan die bijvoorbeeld de politie aanvalt.
In dat laatste kan ik je steunen, maar niet als je volledig tegenstrijdig zo regeltjesgeil bent, zoals in deze discussie.
En juist daarom zeg ik en anderen met mij: Het maakt geen reet uit of je met 34 mg hematocriet en 0.87% adrenaline fietst en wint, of dat je dat met de "illegale" 51 respectievelijk 1,02% doet.*quote:Op woensdag 16 april 2014 21:49 schreef Elfletterig het volgende:
in de wielrensport gelden regels en tegelijkertijd komt keer op keer aan het licht dat sporters zich niet aan die regels houden. Zoiets ondermijnt in mijn optiek de geloofwaardigheid van een sport enorm.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Dat is hij wat mij betreft nog steeds.quote:Op woensdag 16 april 2014 21:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wat als Armstrong niet was geschrapt? Dan was hij de grootste sportman aller tijden?
Was ook meer een vraag aan 11quote:Op woensdag 16 april 2014 21:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is hij wat mij betreft nog steeds.
En al die andere renners ook, daar niet van, ik ben geen Armstrongfan ofzo.
Je spreekt over "feiten" en je noemt één gegeven dat in jouw optiek een feit is. Mijn vermeende rechtsstaatjihadisme is geen feit, maar puur jouw mening.quote:Op woensdag 16 april 2014 21:49 schreef El_Matador het volgende:
menneke (37) toch... De feiten zijn; 7 keer achter elkaar het snelste in het mogelijk zwaarste sportevenement ter wereld. Je rechtsstaatjihadisme mag je bij je houden.
Je zit enorm moeilijk en omslachtig te doen over iets dat zo simpel als de pest is, namelijk: regels zijn regels zolang die regels van kracht zijn. Toen Lance Armstrong de Tour reed, golden er ook regels; ongeacht de inhoud daarvan en ongeacht de vraag of jij die regels leuk vindt.quote:Op woensdag 16 april 2014 21:49 schreef El_Matador het volgende:
Legale doping = ok, illegale doping niet. 'Legale' manieren je zin te krijgen zijn ok, illegale niet.
Waar precies die dopingwet van nu (of toen Lance fietste) nou zo heilig in is, snap ik nog steeds niet.
Wellicht hebben de Nederlandse schaatsers in Sotsji iets meer pindakaas gegeten dan de verliezende VSAmerikanen, en wie weet hoeveel ontraceerbare doping? NOU FUCKING EN?
Wat als de meesteroplichter zijn hele carrière niet wordt gesnapt. Is hij dan een succesvol zakenman? Ja, waarschijnlijk wel.quote:Op woensdag 16 april 2014 21:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wat als Armstrong niet was geschrapt? Dan was hij de grootste sportman aller tijden?
quote:Op woensdag 16 april 2014 21:55 schreef Elfletterig het volgende:
Mijn vermeende rechtsstaatjihadisme is geen feit,
In 1 post. 1tje.quote:normaal, moeite met , feiten, minder scherp, normaal.
simpel als de pest, namelijk: regels zijn regels regels regels; regels
Feit regels geschrapt Per saldo
Dat mag; je mag een ander moreel kompas hebben, zoals je ook goedgelovig mag zijn rondom alles dat wielrennen aangaat. De daadwerkelijke uitslag van de Tour de France wordt echter geen millimeter anders van jouw morele kompas. Wel van feiten.quote:Op woensdag 16 april 2014 22:01 schreef El_Matador het volgende:
In 1 post. 1tje.
Regels zijn regels en de dan geldende wetten maken voor jou de "feiten". Dat kan, ik heb een ander moreel kompas.![]()
De echte top in het wielrennen is ook niet groot.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:28 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Als wat jij zegt waar is dan zou de echte top in die sporten niet zo ontzettend smal zijn.
Vind er niks aan, maar met alle dope vd wereld is het nog een prestatie waar ik respect voor op kan brengen.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:11 schreef Twiitch het volgende:
Kutsport.
Dat men daar nog serieus naar kan kijken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |