Snap er helemaal niks van. Zorg dat je genoeg centen hebt, je bedrijf hebt verpatst en ga er dan vol voor. Dit is super inefficiėnt.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:15 schreef Injetta het volgende:
Dat gaat toch nooit opschieten zo met die paar weekjes die hij maar heeft???
Heb je al naar de reserveringen 2014 gekeken? Die zijn er amper, en terecht, deze naļviteit moet gelijk afgestraft worden.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:17 schreef -0- het volgende:
Het ziet er op de foto´s van de site ook nog niet echt aantrekkelijk uit.
Als Frans bier al niet kan, is een Franse kapper ongetwijfeld ook niet goed genoeg.quote:
Ja maar dan moet je er niet in wonen voor het klaar is.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:20 schreef Buitendam het volgende:
Tering, wat een mooi pand. De buitenkant dan. Hoewel een beetje aannemer ook die binnenkant goed kan maken, natuurlijk.
1664, niks mis mee.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:20 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Als Frans bier al niet kan, is een Franse kapper ongetwijfeld ook niet goed genoeg.
Dacht ik ookquote:
Ik zou ook een paar maanden wachten tot in ieder geval de basiscomponenten als verwarming en isolatie erin zitten.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:20 schreef waxmask het volgende:
[..]
Ja maar dan moet je er niet in wonen voor het klaar is.
Echt vaag ja... die hebben veel hulp van buiten gehad...quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:22 schreef Injetta het volgende:
Ze zijn er al een jaar.
Seizoen gaat beginnen. 95% af?? Hoe dan??
God is toch ook enorm oud?quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:23 schreef Injetta het volgende:
Ze ziet er al 10 jaar ouder uit.
Echt geweldig zo'n nieuw leven in Frankrijk.
Als het maar niet in Nederland is!quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:23 schreef Injetta het volgende:
quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:24 schreef Injetta het volgende:
Altijd wel wonderbaarlijk hoe die jonge kinderen zo'n taal oppakken he?
Dat vind ik wel meevallen, ze is wel afgevallen volgens mij.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:23 schreef Injetta het volgende:
Waarom moet dat in Frankrijk?quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:24 schreef snellejelle het volgende:
"Augustus 2011 zijn wij door een advertentie tegen dit pand aangelopen. Er werd een stel / echtpaar gezocht, die bouwkundig waren onderlegd en ervaring hadden in het jongerenwerk en hulpverlening. Wij denken dat het zo heeft moeten zijn, want zoveel stellen zullen er niet zijn, die deze combinatie hebben.
Thetmar komt uit de bouw en heeft zijn eigen aannemersbedrijf in Nederland en ook een bouwbedrijf in Frankrijk.
Saskia heeft gewerkt in het jongerenwerk, sociaal cultureel werk, heeft een eigen restaurant gerund en is maatschappelijk werker geweest binnen de vrouwenopvang.
Wij besloten contact op te nemen met 1 van de 2 eigenaren Peter, van wie wij de geschiedenis van het pand hoorden en wat zij graag zouden zien.
Sinds begin jaren 90 hebben Peter en Henk (2 compagnons uit Nederland) met in totaal meer dan 600 jongeren van diverse ZMOK scholen en diverse vrijwilligers gewerkt aan de restaurantie van de molen. Henk is helaas overleden, waardoor er niet actief meer met groepen jongeren gewerkt kon worden aan de restauratie van de molen. Peter vond een nieuwe compagnon Eddy, maar samen kregen zij het niet voor elkaar wat het streven was. In een paar jaar tijd de molen om te toveren tot een groepsaccomodatie voor jongeren.
Eddy en Peter besloten uiteindelijk het pand te verkopen en op zoek te gaan naar een stel wat verder wilde gaan met hun droom.
En dat zijn wij!
Wij hopen in de toekomst weer met werkweken voor (ZMOK) scholen aan de gang te gaan, maar we hebben in ieder geval al plek gemaakt in ons gezin voor 2 gastjongeren die geplaatst kunnen worden door Emireurope."
Dit maakt het verhaal omtrent de slaven al wat anders
quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:25 schreef alors het volgende:
[..]
Dat vind ik wel meevallen, ze is wel afgevallen volgens mij.
Ze kijkt niet meer zo depri.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:26 schreef marcodej het volgende:
Ik vind haar wel iets opgeknapt juist.
Ik snap dat echt niet. Als je besloten hebt om zo'n avontuur aan te gaan is het eerste wat ik zou doen een taalcursus volgen.quote:
Vooral omdat ze eigenlijk bezig waren de wasmachinefabrikant op te lichten.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:30 schreef marcodej het volgende:
Net zo erg als dat jochie die met de wasmachinemonteur moest praten en toen op zijn kop kreeg.
De chambre d'hōtes (B&B) beschikt over 3 familiekamers.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:31 schreef Injetta het volgende:
Hoeveel gasten kunnen ze hebben?
Paar tenten en 3 of 4 kamers? Hoe kun je daarvan leven???????
Precies, dan hoef je echt geen perfect Frans te spreken, maar een brood bij een bakker bestellen zou dan toch moeten lukken.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:30 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik snap dat echt niet. Als je besloten hebt om zo'n avontuur aan te gaan is het eerste wat ik zou doen een taalcursus volgen.
Zal niet goedkoop zijn maar er zijn goedkopere alternatieven, zeker voor een taal als Frans.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:31 schreef marcodej het volgende:
Een cursusje Frans bij de LOI? Wat kost dat nou eigenlijk?
Omdat hij de waarheid zei, dat was erg ja.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:30 schreef marcodej het volgende:
Net zo erg als dat jochie die met de wasmachinemonteur moest praten en toen op zijn kop kreeg.
En dan ook nog beweren dat je het daar wel kunt verdienen met je vak...quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:30 schreef Ronaldsen het volgende:
Dat je nog niets eens kunt uitleggen wat voor werk je doet is wel slecht ja
Of niet eens kunnen vragen of iemand iets wil drinkenquote:Op zaterdag 12 april 2014 22:30 schreef Ronaldsen het volgende:
Dat je nog niets eens kunt uitleggen wat voor werk je doet is wel slecht ja
Of die man met zijn dure fietsen in Noorwegen Zweden.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:34 schreef Gnittoo het volgende:
Wel jammer dat dit weer de zoveelste b&b/minicamping was. Ik wil wel weer eens wat nieuws zien zoals die chocolatier in zuid Duitsland.
Episch.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:35 schreef themole het volgende:
[..]
Of die man met zijn dure fietsen in Noorwegen Zweden.
Uiteindelijk was hij zelf de beste klantquote:Op zaterdag 12 april 2014 22:35 schreef themole het volgende:
[..]
Of die man met zijn dure fietsen in Noorwegen Zweden.
Man is ook aan het klussen in de omgeving en subsidiequote:Op zaterdag 12 april 2014 22:31 schreef Injetta het volgende:
Hoeveel gasten kunnen ze hebben?
Paar tenten en 3 of 4 kamers? Hoe kun je daarvan leven???????
Te weinig mislukkingen?quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:38 schreef hexje het volgende:
Toch valt het programma mij dit seizoen tegen. Ik weet niet waar het aan ligt.
Te weinig geklungel tijdens het klussen. Dat kreeg je in het verleden meer te zien.quote:
Te lange intro en vel vluchtige shots evenals weinig informatie krijgen..quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:38 schreef hexje het volgende:
Ja dat. Ik was al zo'n beetje afgehaakt omdat er gewoon geen spanning meer in zit. Vanavond was ook weer saai en niets meer.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:50 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Te lange intro en vel vluchtige shots evenals weinig informatie krijgen..
Leuk voor de mensen dat het goed gaat, maar echt spannende tv levert het niet op inderdaad.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja dat. Ik was al zo'n beetje afgehaakt omdat er gewoon geen spanning meer in zit. Vanavond was ook weer saai en niets meer.
Nou, eigenlijk weten we niet echt hoe goed het gaat. Er wordt gewoon veel minder getoond.quote:Op zaterdag 12 april 2014 23:25 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Leuk voor de mensen dat het goed gaat, maar echt spannende tv levert het niet op inderdaad.
quote:(Uitzending 12 april 2014) Juli 2013 zijn de laatste opnames geweest. Ondertussen hebben wij het 1e seizoen erop zitten. Zonder echt veel reclame te maken hebben we redelijk wat gasten gehad, familie, vrienden en vrienden/collega's van vrienden en een aantal gasten die gewoon via google bij ons terecht zijn gekomen.
2 (familie)kamers voor 4 personen waren klaar in 2013 en vanaf 1 mei is de grote kamer voor een gezin met meer dan 3 kinderen klaar. Toen we 2013 aan het seizoen begonnen waren we echt helemaal stuk. Dit jaar is het grote werk eind april allemaal klaar en kunnen we ons klaar gaan maken voor het nieuwe seizoen.
De eerste reserveringen zijn binnen en er is op dit moment zelfs al 1 dag dat alle 3 de kamers vol zijn! Dat geeft wel een goed gevoel. Ook voor de minicamping zijn er een aantal reserveringen binnen. Natuurlijk hopen wij op een druk, gezellig en goed seizoen.
Met de kinderen gaat het goed, Dimitri heeft wat moeite met lezen, maar daar ligt zijn interesse ook niet, dus ik denk dat we dat probleem in Nederland ook gehad zouden hebben. Gelukkig krijgt hij op school bijles en besteden ze aandacht aan het lezen. Ondertussen hebben de kinderen al heel wat vriendjes. Wij hadden begrepen dat er niet echt een speelcultuur was op het "platteland" maar ondertussen komen er regelmatig 4 jongens hier spelen (ze wonen iets verder naar boven). Roos en Dimitri spelen regelmatig samen bij 2 van die jongens. Dimitri regelt logeerpartijtjes. Dus hij heeft al bij een Franse vriend gelogeerd en het eerste weekend van april hebben 2 Engelse kinderen bij ons gelogeerd. (Onze kinderen zijn niet meer de enige buitenlandse kindjes op een school met 65 kinderen, sinds een maand zijn er een Engelse jongen 7 jaar en Engels meisje 8 jaar bijgekomen!) Het Franse vriendje waar hij gelogeerd heeft komt hier binnenkort logeren en de kinderen zijn voor hun 1e kinderfeestje in Frankrijk uitgenodigd!
Natuurlijk wordt er ook met Nederlandse en Belgische vriendjes gepeeld en gelogeerd, dat is fijn, kan je gewoon lekker even in je moedertaal alles doen. Wat zijn wij trots!! De kinderen hebben hun draai gevonden, wij burgeren ook steeds meer in, hebben onze eerste aperitief gedronken bij Franse mensen die we nog niet kenden (ouders van een vriendje van Dimitri). Dimitri zit op voetbal en Roos zit op pony rijden.
Het wordt wat afgeraffeld. Soms lijken er (relevante) stukken van het verhaal te missen.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:38 schreef hexje het volgende:
Bijna alleen maar gepraat over de kinderen en hun vriendjes. Klinkt alsof het met hun B&B en camping nog steeds wat teleurstellend gaat, ze zelf in een sociaal isolement zitten en hun kinderen hun plekje allang gevonden hebben.quote:
En mensen in dit topic zich maar druk maken over die kinderen....quote:Op zondag 13 april 2014 09:22 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Bijna alleen maar gepraat over de kinderen en hun vriendjes. Klinkt alsof het met hun B&B en camping nog steeds wat teleurstellend gaat, ze zelf in een sociaal isolement zitten en hun kinderen hun plekje allang gevonden hebben.
Wat een sitequote:Op zondag 13 april 2014 10:11 schreef Gnittoo het volgende:
in hetzelfde dorp zit nog een b&b van een nederlands stel, http://www.veilouqueri.com/
Kleine kinderen leren de taal snel en passen zich snel aan. Met kids van 4 kun je niet echt spreken van kids meeslepen in een avontuur op de manier zoals dat hier in dit topic werd gezegd.quote:Op zondag 13 april 2014 12:01 schreef Amarantha het volgende:
Knap hoe kinderen de taal altijd zo snel oppikken. Dat kleine meisje vond ik trouwens erg cute
Ze zong aan het eind ook nog een Frans liedje.quote:Op zondag 13 april 2014 14:40 schreef Gnittoo het volgende:
ik heb die dochter ook alleen maar toilette s'il vous plait horen zeggen. natuurlijk zullen die kinderen het wel oppakken, maar het was wel leuk geweest als vaders en moeders ook enige kennis van de franse taal hadden.
Hij woonde destijds bij lange na niet een jaar in Frankrijk wegens zijn werk in Nederland. Vreemd moet dat dan ook niet zijn. De Franse taal is ook niet de makkelijkste voor personen van middelbare leeftijd om onder de knie te krijgen.quote:Op zondag 13 april 2014 00:31 schreef Individual het volgende:
Dat Thetmar na een jaar slechts een paar woordjes in het Frans kan praten is wel heel slecht.. een klein vertaalcomputertje zou dingen al veel makkelijker maken.
What happened??quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:31 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Vooral omdat ze eigenlijk bezig waren de wasmachinefabrikant op te lichten.
Loopt jouw camping inmiddels een beetje? Zijn die Japanners kampeerders? Nog last gehad van die kernramp?quote:Op zondag 13 april 2014 17:03 schreef Gruj0 het volgende:
Nou nou... wat een sneu gedoe hier en dat elke keer voor, tijdens en na een aflevering. Allemaal van zogenaamde betweters die het zo eff wel beter zouden doen.![]()
Als het niet (flink) bergafwaarts gaat in een aflevering krijgt deze al gauw het "saai" stempel opgedrukt. Het moet immers een en al leedvermaak zijn, waarom zou je je medemens toch het beste gunnen??![]()
![]()
Meeste negatieve reacties komen hier vast van dat soort volk dat het ook wel ziet zitten in het buitenland maar het niet aandurft / geen lef voor heeft.
Zo slecht gaat het ze in Frankrijk ook weer niet af.
[..]
Hij woonde destijds bij lange na niet een jaar in Frankrijk wegens zijn werk in Nederland. Vreemd moet dat dan ook niet zijn. De Franse taal is ook niet de makkelijkste voor personen van middelbare leeftijd om onder de knie te krijgen.
[..]
What happened??
^ Reacties van wammeskachel... altijd kansloos.quote:Op zondag 13 april 2014 17:29 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Loopt jouw camping inmiddels een beetje? Zijn die Japanners kampeerders? Nog last gehad van die kernramp?
14 jaar in het buitenland.quote:Op zondag 13 april 2014 17:03 schreef Gruj0 het volgende:
Meeste negatieve reacties komen hier vast van dat soort volk dat het ook wel ziet zitten in het buitenland maar het niet aandurft / geen lef voor heeft.
quote:
Tja... kleine kinderen kunnen moeilijke eters zijn. Als ouder begrijp ik dan wel dat je een voorraadje meeneemt totdat de kinderen definitief gewend zijn aan het voedsel in Frankrijk.quote:Op zondag 13 april 2014 17:54 schreef Individual het volgende:
[..]
... maar voor 2 maanden brood meenemen naar een land dat uitblinkt in brood?
Tja.. het niet spreken van de taal is natuurlijk wel een zonde. Aan de andere kant als je geen tijd hebt voor cursussen of je alles eerst voor 100% in orde wilt hebben, dan stel je het dusdanig zo uit dat er op een gegeven moment niets meer van komt.quote:Op zondag 13 april 2014 17:54 schreef Individual het volgende:
Ook het niet spreken van de taal is slecht. Als je er van plan bent te wonen zorg je toch iig voor een basis?
Wij zijn 9 jaar geleden geėmigreerd inmiddels. En inderdaad, het leedvermaak dat het onvoorbereide en stuntelige gedrag van dit soort mensen in mij naar boven brengt is geweldig vermaak!!quote:Op zondag 13 april 2014 17:03 schreef Gruj0 het volgende:
Een liefhebber, enigjes!quote:Op zondag 13 april 2014 17:30 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
^ Reacties van wammeskachel... altijd kansloos.
Seriously.....quote:
Nee. Geen enkel compromis gesloten. Maar wij zijn dan ook niet zo iets vaags als een minicamping en B&B gaan doen, zonder enige ervaring op dat gebied, en in een bouwval.quote:Volgens mij vergissen mensen zich hier in dit topic in de complexiteit van zo'n project. Je krijgt nooit alles wat je had uitgedacht exact voor elkaar. Je sluit vrijwel altijd een of meerdere compromissen.
quote:Op zondag 13 april 2014 18:09 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Wij zijn 9 jaar geleden geėmigreerd inmiddels. En inderdaad, het leedvermaak dat het onvoorbereide en stuntelige gedrag van dit soort mensen in mij naar boven brengt is geweldig vermaak!!
Met een flink pak geld is het altijd makkelijker. Zeg ajb. niet dat jullie geen pak geld hadden want zo klink je niet; "geen enkel compromis gesloten"...quote:Op zondag 13 april 2014 18:15 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Seriously.....
[..]
Nee. Geen enkel compromis gesloten. Maar wij zijn dan ook niet zo iets vaags als een minicamping en B&B gaan doen, zonder enige ervaring op dat gebied, en in een bouwval.
Je doet nu net alsof een flink pak geld zomaar aan komt waaien. Als ze een flink pak geld hadden is de kans groot dat ze daar ook hard voor hebben gewerkt.quote:Op zondag 13 april 2014 18:19 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
[..]
Met een flink pak geld is het altijd makkelijker. Zeg ajb. niet dat jullie geen pak geld hadden want zo klink je niet; "geen enkel compromis gesloten"...
Nope...quote:
Een flink pak geld komt niet zomaar aanwaaien natuurlijk, maar dat betekent niet dat deze 2 uit de aflevering van gisteren deze hele dag op hun kont zaten. Middelmatige inkomens willen ook wel eens wat en dat gaat dan niet zonder slag of stoot. Ik snap niet waarom altijd raar opgekeken moet worden bij deze afleveringen.quote:Op zondag 13 april 2014 19:01 schreef Operc het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof een flink pak geld zomaar aan komt waaien. Als ze een flink pak geld hadden is de kans groot dat ze daar ook hard voor hebben gewerkt.
Je maakt mij niet wijs dat zij iets heeft gedaan terwijl haar man nog in Nederland werkte.quote:Op zondag 13 april 2014 19:06 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Nope...
[..]
Een flink pak geld komt niet zomaar aanwaaien natuurlijk, maar dat betekent niet dat deze 2 uit de aflevering van gisteren deze hele dag op hun kont zaten.
Wat een sneue reactiequote:Op zondag 13 april 2014 18:19 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
[..]
Met een flink pak geld is het altijd makkelijker. Zeg ajb. niet dat jullie geen pak geld hadden want zo klink je niet; "geen enkel compromis gesloten"...
Haha, we komen er toch niet met elkaar uit.quote:Op zondag 13 april 2014 19:46 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Wat een sneue reactieWij waren gewoon goed voorbereid. En niet iedereen begint iets in de toeristenbranche.
Moet je om in te burgeren een paspoort voor dat land hebben?quote:Op zondag 13 april 2014 19:57 schreef Gruj0 het volgende:
Heb je nog een NL pass, of ben je volledig ingeburgerd?
Vraag slecht geformuleerd door mij.quote:Op zondag 13 april 2014 20:06 schreef Individual het volgende:
[..]
Moet je om in te burgeren een paspoort voor dat land hebben?![]()
Als je een NL paspoort hebt ben je gek dat op te geven.
Ik heb je al veel onzin zien uitkramen, maar dit slaat toch wel alles.quote:Op zondag 13 april 2014 20:10 schreef Gruj0 het volgende:
Als je beweert dat je het zo goed voor elkaar hebt in het buitenland kun je net zo goed je NL pass opgeven. Een NL pass behouden zie ik meer als iets achter de hand hebben voor mocht het nog ooit bergafwaarts gaan.
Is dat zo'n rare vraag dan waarom de NL nationaliteit niet wordt opgegeven? Wij vragen/verwachten dat toch hier ook min of meer van allochtonen of geldt dit slechts eenzijdig?quote:Op zondag 13 april 2014 20:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik heb je al veel onzin zien uitkramen, maar dit slaat toch wel alles.
Ben je nou echt zo dom of speel je dat alleen maar?
Nee, sneue mensen vragen/verwachten dat van de nieuwe Nederlanders.quote:Op zondag 13 april 2014 20:16 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Is dat zo'n rare vraag dan waarom de NL nationaliteit niet wordt opgegeven? Wij vragen/verwachten dat toch hier ook min of meer van allochtonen of geldt dit slechts eenzijdig?
Al tig keer van div. landgenoten gehoord dat men met een dubbele pass deze er alleen op nahoud als backup voor het geval dat.
Als je PVV-er bent misschien, maar normale weldenkende mensen vragen dat niet.quote:Op zondag 13 april 2014 20:16 schreef Gruj0 het volgende:
Is dat zo'n rare vraag dan waarom de NL nationaliteit niet wordt opgegeven? Wij vragen/verwachten dat toch hier ook min of meer van allochtonen of geldt dit slechts eenzijdig?
Volgens mij is onderstaand een succes verhaal. Het werd 'vroeger' leuker geėdit.quote:Op zondag 13 april 2014 17:03 schreef Gruj0 het volgende:
Nou nou... wat een sneu gedoe hier en dat elke keer voor, tijdens en na een aflevering. Allemaal van zogenaamde betweters die het zo eff wel beter zouden doen.![]()
Als het niet (flink) bergafwaarts gaat in een aflevering krijgt deze al gauw het "saai" stempel opgedrukt. Het moet immers een en al leedvermaak zijn, waarom zou je je medemens toch het beste gunnen??![]()
![]()
Is dat zo slecht? Mooie verzekering toch?quote:Op zondag 13 april 2014 20:10 schreef Gruj0 het volgende:
Een NL pass behouden zie ik meer als iets achter de hand hebben voor mocht het nog ooit bergafwaarts gaan.
Niet dat het je ook maar iets aangaat, maar ik heb uiteraard mijn Nederlandse paspoort (met 1 s, knul) nog. En dat hou ik ook, zolang de AOW nog bestaat, want elke cent die ik nog uit de Nederlandse staat kan lospeuteren, zal ik halen. Ik heb er tenslotte jarenlang aan betaald, samen met andere sociale voorzieningen waar ik nooit gebruik van heb gemaakt.quote:Op zondag 13 april 2014 20:16 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Al tig keer van div. landgenoten gehoord dat men met een dubbele pass deze er alleen op nahoud als backup voor het geval dat.
Dat is helemaal je recht natuurlijk.quote:Op zondag 13 april 2014 21:32 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Niet dat het je ook maar iets aangaat, maar ik heb uiteraard mijn Nederlandse paspoort (met 1 s, knul) nog. En dat hou ik ook, zolang de AOW nog bestaat, want elke cent die ik nog uit de Nederlandse staat kan lospeuteren, zal ik halen. Ik heb er tenslotte jarenlang aan betaald, samen met andere sociale voorzieningen waar ik nooit gebruik van heb gemaakt.
Daar heb ik nooit over getwijfeld. Ik ben en blijf Nederlander. Een andere erbij nemen zou ik wel doen, maar het moet ook niet te moeilijk zijn om te doen en helemaal niet voor een Europees paspoort.quote:Mocht de AOW opgeheven worden, wat ik wel verwacht, en dat gebeurt voor ik er recht op ga hebben, dan ga ik nog eens heel goed nadenken of ik wel Nederlandse wil blijven..
Daar neig ik ook het meeste naarquote:Op zondag 13 april 2014 21:43 schreef Individual het volgende:
Daar heb ik nooit over getwijfeld. Ik ben en blijf Nederlander. Een andere erbij nemen zou ik wel doen, maar het moet ook niet te moeilijk zijn om te doen en helemaal niet voor een Europees paspoort.
Is er in Ierland ook zo'n systeem dat je na 5 jaar een paspoort kan aanvragen?quote:Op zondag 13 april 2014 21:49 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Daar neig ik ook het meeste naarMaar ben nog niet 100% zeker.
En welke 2e nationaliteit heb je?quote:Op zondag 13 april 2014 22:27 schreef Insomnia_ het volgende:
Veel Nederlanders doen zo autistisch over dubbele paspoorten/nationaliteiten dat ik soms zin heb die van mij in te leveren
Britsequote:Op zondag 13 april 2014 22:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En welke 2e nationaliteit heb je?
Waarom vind je dat je recht hebt op de Nederlandse en Britse?quote:
Als je sinds je geboorte beide hebt zie ik geen reden om er ooit een op te gevenquote:Op zondag 13 april 2014 22:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waarom vind je dat je recht hebt op de Nederlandse en Britse?
Dan ben je sws niet genaturaliseerd en bestaande gevallen kunnen niet met terugwerkende kracht worden verandertquote:Op zondag 13 april 2014 22:37 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Als je sinds je geboorte beide hebt zie ik geen reden om er ooit een op te geven
quote:Op zondag 13 april 2014 19:46 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Wat een sneue reactieWij waren gewoon goed voorbereid. En niet iedereen begint iets in de toeristenbranche.
Kan het in het andere forum?quote:Op maandag 14 april 2014 09:10 schreef Zocalo het volgende:
Wat doen de mensen hier die wel succes hebben in het buitenland dan? Als het geen B&B is.
Baan?quote:Op maandag 14 april 2014 09:10 schreef Zocalo het volgende:
Wat doen de mensen hier die wel succes hebben in het buitenland dan? Als het geen B&B is.
AOW is niet afhankelijk van je nationaliteit. Als je in Nederland hebt gewerkt en gewoond heb je daar later recht op ongeacht of je je in een ander land bevind of een andere nationaliteit hebt.quote:
quote:
Hier krijg jequote:Op maandag 14 april 2014 15:15 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
AOW is niet afhankelijk van je nationaliteit. Als je in Nederland hebt gewerkt en gewoond heb je daar later recht op ongeacht of je je in een ander land bevind of een andere nationaliteit hebt.
[..]Met jou gaat het kennelijk ook niet al te best lezende jouw posts vol denigrerende reacties.
Toch niet zo'n succesverhaal als je ons wilt wijsmaken?
Succes is leuk om te zien en een complete faal. Half-half levert meestal niet zo'n leuke uitzending op.quote:Op maandag 14 april 2014 08:38 schreef ElisaaaaaE het volgende:
[..]Na honderden aflevering 'Ik vertrek' gewoon lekker om ook eens van succesverhalen te horen!
Ik kan me vergissen, maar volgens mij was jij degene die begon met denigrerend doen, door te stellen dat alleen mislukte emigranten in dit topic leedvermaak hadden om de mislukkelingen in het programma. Ik dien dergelijke onbenulligheid graag van repliekquote:Op maandag 14 april 2014 15:15 schreef Gruj0 het volgende:
[..]Met jou gaat het kennelijk ook niet al te best lezende jouw posts vol denigrerende reacties.
Dat is voor jou een vraag en voor mij een weet.quote:Toch niet zo'n succesverhaal als je ons wilt wijsmaken?
quote:Op maandag 14 april 2014 17:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hier krijg je
A) Geen reactie op
B) Scheldpartij op
quote:Op maandag 14 april 2014 09:16 schreef hexje het volgende:
[..]
Kan het in het andere forum?
Kaaskoppen in het Buitenland
yep, sorryquote:
Kijkmijeenscoolzijnquote:Op maandag 14 april 2014 19:00 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik kan me vergissen, maar volgens mij was jij degene die begon met denigrerend doen, door te stellen dat alleen mislukte emigranten in dit topic leedvermaak hadden om de mislukkelingen in het programma. Ik dien dergelijke onbenulligheid graag van repliek
[..]
Dat is voor jou een vraag en voor mij een weet.
Dan vergis je je grof, want dat heb ik nergens gedaan.quote:Op maandag 14 april 2014 19:00 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik kan me vergissen, maar volgens mij was jij degene die begon met denigrerend doen, door te stellen dat alleen mislukte emigranten in dit topic leedvermaak hadden om de mislukkelingen in het programma. Ik dien dergelijke onbenulligheid graag van repliek
Dat zijn niet mijn aannames. Sinds 2007 zijn dubbele paspoorten niet meer toegestaan in Nederland. Iedereen die hiervoor een dubbele paspoort in bezit had mag deze behouden, de rest moet kiezen; het is het een of het ander. Het is algemeen bekend dat men de loyaliteit aan Nederland bepaalt o.b.v. je nationaliteit, anders was deze wetgeving immers nooit aangenomen.quote:Op zondag 13 april 2014 21:32 schreef ElizabethR het volgende:
En je aannames omtrent de buitenlandse Nederlanders kloppen ook al niet.
Tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen. Expats mogen naast de nationaliteit van het land waar ze werken ook de eigen Nederlandse behouden. Voor het gros deel van het ongetrouwde volk of het volk waarbij beide partners uit een ander land komen (m.u.v. Marokko, Griekenland e.d.) en de nationaliteit daarvan hebben, geldt; het is het een of het ander. En dat is een behoorlijke groep mensen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:06 schreef Halcon het volgende:
Is dat zo?
Uitzonderingen op afstandsplicht
Er zijn verschillende situaties waarin u geen afstand hoeft de doen van uw oorspronkelijke nationaliteit:
Het land van herkomst bepaalt de nationaliteit. Ook bepaalt ieder land zelf wanneer iemand de nationaliteit verliest. Voor Grieken en Marokkanen is het bijvoorbeeld juridisch niet mogelijk de nationaliteit af te staan.
Als u getrouwd bent met een Nederlander, mag u uw eigen nationaliteit houden. Dit geldt ook bij een geregistreerd partnerschap.
Vluchtelingen die genaturaliseerd willen worden, mogen hun oorspronkelijke nationaliteit houden. Ze moeten erkend vluchteling zijn in Nederland, Aruba, Curaēao of Sint Maarten
http://www.rijksoverheid.(...)ubbele-nationaliteit
Tja ik ga niet alles uitlichten natuurlijk. Het moge duidelijk zijn dat er uitzonderingen zijn.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:16 schreef Halcon het volgende:
Er zijn inderdaad een aantal uitzonderingen mogelijk, vandaar ook dat de uitspraak "Dat zijn niet mijn aannames. Sinds 2007 zijn dubbele paspoorten niet meer toegestaan in Nederland. Iedereen die hiervoor een dubbele paspoort in bezit had mag deze behouden, de rest moet kiezen; het is het een of het ander." niet klopt.
Net zei je heel wat anders, maar goed... de situatie in Nederland is verder duidelijk.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:21 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Tja ik ga niet alles uitlichten natuurlijk. Het moge duidelijk zijn dat er uitzonderingen zijn.
Wat het niet zo dat kinderen uit een gemengd huwelijk weer op den duur een keuze moeten maken uit een van beide nationaliteiten (op 18e jaar)? Kom je weer terug op hetzelfde verhaal.
Plus, zoals ik al zij de wet die sinds 2007 in werking is getreden treft een grote groep mensen.
Bovendien is dat antwoord totaal buiten context, want zijn aannames over Nederlanders in het buitenland, waarop ik reageerde, en hij vervolgens ook weer, waren dat die Nederlanders het hardste de mislukkelingen van 'Ik vertrek' veroordeelden. Hij doet echter net alsof ik het over die off topic kwestie had in mijn oorspronkelijke antwoord. Dikke fail.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:16 schreef Halcon het volgende:
Er zijn inderdaad een aantal uitzonderingen mogelijk, vandaar ook dat de uitspraak "Dat zijn niet mijn aannames. Sinds 2007 zijn dubbele paspoorten niet meer toegestaan in Nederland. Iedereen die hiervoor een dubbele paspoort in bezit had mag deze behouden, de rest moet kiezen; het is het een of het ander." niet klopt.
Waar doe ik deze aanname dan,... nou?quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:23 schreef ElizabethR het volgende:
...waren dat die Nederlanders het hardste de mislukkelingen van 'Ik vertrek' veroordeelden
'Taal niet spreken' kan ook doorgehaald worden.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:37 schreef hexje het volgende:
'Geld op' heb ik al doorgehaald op de bingokaart.
quote:
Hier. Halcon en ikzelf geven zeer negatieve reacties op de uitzending. Maar wij durfden het wel aan, en hadden wel het lef.:Pquote:Op zondag 13 april 2014 17:03 schreef Gruj0 het volgende:
Het andere deel van de zin niet gelezen??quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:41 schreef ElizabethR het volgende:
Hier. Halcon en ikzelf geven zeer negatieve reacties op de uitzending. Maar wij durfden het wel aan, en hadden wel het lef.:P
En 'komen hier vast van dat soort volk .... etc...' is een aanname. Geen feit.
Nergens doel ik op emigranten, dat is wederom wat jij ervan maakt.quote:Op zondag 13 april 2014 17:03 schreef Gruj0 het volgende:
Het gaat toch over dat programma?quote:Op vrijdag 18 april 2014 13:07 schreef Mike het volgende:
De algemene discussie hoort natuurlijk in een ander forum, hier aub weer over 'Ik Vertrek'.
Nee, het is een veel grotere discussie geworden en daar zijn klachten over.quote:
quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:33 schreef Halcon het volgende:
Dat klinkt als "de moeite waard om te kijken".
Dat klinkt zweverig.quote:Biodanza (Grieks βίος, bios „leven“, Spaans danza „dans“; „Dans van het leven“) is een alternatieve groepsactiviteit afkomstig uit Zuid-Amerika. Doel is zelfontplooiing en het verhogen van de levenskwaliteit, onder andere door middel van vrije dans, muziek (met name new age- en wereldmuziek) en gesprekken.
Erg zweverig...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja mij ook. Niet zoals vroeger.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:38 schreef hexje het volgende:
Op zich denk ik niet dat dat heel moeilijk is. Je herkent er veel Nederlands, Duits en Engels in. Maar goed, in het eerste jaar is het natuurlijk wel logisch dat je nog niet echt vloeiend Deens kunt. En voor een baan 'op niveau' is goede kennis van de taal vaak wel belangrijk. Bij werk 'op niveau' moet je tenslotte met je collega's en klanten/opdrachtgevers schriftelijk en mondeling kunnen communiceren. Bij de schriftelijke communicatie aan klanten wordt verwacht dat dat (zo goed als) foutloos gedaan wordt. Er zijn er maar weinigen die in een paar maanden een taal zo goed kunnen leren dat ze zonder moeite een inhoudelijke brief/e-mail kunnen schrijven of vloeiend een telefoongesprek kunnen voeren.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:38 schreef golfer het volgende:
Ik verheug me al. Deens is helemaal niet zo lastig om te leren.
Dat was dan ook het enige dat ze begrepen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:44 schreef Van_Poppel het volgende:
kartoffelen moet je toch kunnen begrijpen
Maar jij bent vrouw.quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:46 schreef alors het volgende:
Ik heb dat ook nooit geleerd. Ik kan het toch.
Godver wat een simpel figuur.
zelfs een echte Slowchat nietquote:Op zaterdag 19 april 2014 21:46 schreef OProg het volgende:
Deze zou het tempo in een gemiddeld fok topic niet bij kunnen houden.
Nee, nadat je je mbo (mts) hebt gehaald kun je nooit meer wat nieuws leren. Onmogelijk.quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:46 schreef marcodej het volgende:
Nooit geleerd vroeger. En ja, het is natuurlijk ondenkbaar dat je dat op latere leeftijd gaat leren.
Hangt er vanaf of Biodanza haar zen heeft gemaakt of niet.quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:48 schreef alors het volgende:
Waarom krijgt Peter een harde dobber daaraan? Kan dat wijf niet helpen ofzo?
Als ik haar hoor praten, denk ik van niet inderdaad. Biodansen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:48 schreef alors het volgende:
Waarom krijgt Peter een harde dobber daaraan? Kan dat wijf niet helpen ofzo?
Allemaal oude wijvenquote:Op zaterdag 19 april 2014 21:51 schreef snellejelle het volgende:
Ziet er wel gezellig uit hoor. Ik ga ook een club zoeken![]()
Straks gaan ze pas echt swingen.quote:
Of je krijgt te slappe lach of je hebt teveel verbazing om het te krijgen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:52 schreef Jula123 het volgende:
Lijkt me afschuwelijk om daar tussen te staan.
ze was druk met de taal leren???quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:52 schreef snellejelle het volgende:
Handig dat ze haar rijbewijs nog niet heeft gehaald
Deense taal hebben ze ws. wel al onder de knie........quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:52 schreef snellejelle het volgende:
Handig dat ze haar rijbewijs nog niet heeft gehaald
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |