abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139007930
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:06 schreef Halcon het volgende:
Is dat zo?

Uitzonderingen op afstandsplicht

Er zijn verschillende situaties waarin u geen afstand hoeft de doen van uw oorspronkelijke nationaliteit:
Het land van herkomst bepaalt de nationaliteit. Ook bepaalt ieder land zelf wanneer iemand de nationaliteit verliest. Voor Grieken en Marokkanen is het bijvoorbeeld juridisch niet mogelijk de nationaliteit af te staan.
Als u getrouwd bent met een Nederlander, mag u uw eigen nationaliteit houden. Dit geldt ook bij een geregistreerd partnerschap.
Vluchtelingen die genaturaliseerd willen worden, mogen hun oorspronkelijke nationaliteit houden. Ze moeten erkend vluchteling zijn in Nederland, Aruba, Curaçao of Sint Maarten

http://www.rijksoverheid.(...)ubbele-nationaliteit
Tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen. Expats mogen naast de nationaliteit van het land waar ze werken ook de eigen Nederlandse behouden. Voor het gros deel van het ongetrouwde volk of het volk waarbij beide partners uit een ander land komen (m.u.v. Marokko, Griekenland e.d.) en de nationaliteit daarvan hebben, geldt; het is het een of het ander. En dat is een behoorlijke groep mensen.
pi_139008001
Er zijn inderdaad een aantal uitzonderingen mogelijk, vandaar ook dat de uitspraak "Dat zijn niet mijn aannames. Sinds 2007 zijn dubbele paspoorten niet meer toegestaan in Nederland. Iedereen die hiervoor een dubbele paspoort in bezit had mag deze behouden, de rest moet kiezen; het is het een of het ander." niet klopt.
pi_139008136
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:16 schreef Halcon het volgende:
Er zijn inderdaad een aantal uitzonderingen mogelijk, vandaar ook dat de uitspraak "Dat zijn niet mijn aannames. Sinds 2007 zijn dubbele paspoorten niet meer toegestaan in Nederland. Iedereen die hiervoor een dubbele paspoort in bezit had mag deze behouden, de rest moet kiezen; het is het een of het ander." niet klopt.
Tja ik ga niet alles uitlichten natuurlijk. Het moge duidelijk zijn dat er uitzonderingen zijn.
Wat het niet zo dat kinderen uit een gemengd huwelijk weer op den duur een keuze moeten maken uit een van beide nationaliteiten (op 18e jaar)? Kom je weer terug op hetzelfde verhaal.

Plus, zoals ik al zij de wet die sinds 2007 in werking is getreden treft een grote groep mensen.
pi_139008162
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:21 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Tja ik ga niet alles uitlichten natuurlijk. Het moge duidelijk zijn dat er uitzonderingen zijn.
Wat het niet zo dat kinderen uit een gemengd huwelijk weer op den duur een keuze moeten maken uit een van beide nationaliteiten (op 18e jaar)? Kom je weer terug op hetzelfde verhaal.

Plus, zoals ik al zij de wet die sinds 2007 in werking is getreden treft een grote groep mensen.
Net zei je heel wat anders, maar goed... de situatie in Nederland is verder duidelijk. :)
  vrijdag 18 april 2014 @ 12:23:49 #180
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_139008187
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:16 schreef Halcon het volgende:
Bovendien is dat antwoord totaal buiten context, want zijn aannames over Nederlanders in het buitenland, waarop ik reageerde, en hij vervolgens ook weer, waren dat die Nederlanders het hardste de mislukkelingen van 'Ik vertrek' veroordeelden. Hij doet echter net alsof ik het over die off topic kwestie had in mijn oorspronkelijke antwoord. Dikke fail.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_139008456
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:23 schreef ElizabethR het volgende:
...waren dat die Nederlanders het hardste de mislukkelingen van 'Ik vertrek' veroordeelden
Waar doe ik deze aanname dan,... nou?
  vrijdag 18 april 2014 @ 12:32:43 #182
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_139008465
Morgen:
Scandinavië-fan Peter van der Deijl (48) droomt er al jaren van om een camping te beginnen. Samen met zijn partner Paula Krijbolder (48) stuit hij tijdens een vakantie in Denemarken op een zeer rustig gelegen boerderijtje op een enorm stuk grond. Beiden zijn opslag verliefd op de mooie plek, en als de boerderij ook nog eens te koop blijkt te zijn, is hun emigratie een feit. Peter werkt in Nederland op kantoor en is zijn werk meer dan zat. Hij staat dan ook te springen om te vertrekken. Paula heeft een dansschool waar ze Biodanza lessen geeft, dit wil ze in Denemarken graag voortzetten. Paula en Peter zien het al helemaal voor zich, ze willen in één deel van de nu nog vervallen boerderij het woonhuis realiseren en het andere deel wordt een groot appartement voor de verhuur. Bovendien moeten er vier blokhutten komen en een natuurcamping aan zee. Maar aangezien het hele terrein in slechte staat verkeerd, moet er nog hard gewerkt worden.Paula en Peter zetten alles op alles om voor het hoogseizoen klaar te zijn, er moet namelijk geld in het laatje komen. Het beetje spaargeld dat ze hadden, raakt al snel op... Noodgedwongen moeten ze op zoek naar een bijbaantje. Maar omdat ze beiden de Deense taal niet onder de knie krijgen, is het lastig om een baan te vinden. :o
pi_139008479
Dat klinkt als "de moeite waard om te kijken". :)
  vrijdag 18 april 2014 @ 12:37:46 #184
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_139008591
'Geld op' heb ik al doorgehaald op de bingokaart. :P
  vrijdag 18 april 2014 @ 12:38:33 #185
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_139008611
Ik verheug me al. Deens is helemaal niet zo lastig om te leren.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_139008642
quote:
9s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:37 schreef hexje het volgende:
'Geld op' heb ik al doorgehaald op de bingokaart. :P
'Taal niet spreken' kan ook doorgehaald worden.
  vrijdag 18 april 2014 @ 12:41:03 #187
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_139008668
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:32 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Waar doe ik deze aanname dan,... nou?
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 17:03 schreef Gruj0 het volgende:
Nou nou... wat een sneu gedoe hier en dat elke keer voor, tijdens en na een aflevering. Allemaal van zogenaamde betweters die het zo eff wel beter zouden doen. :')

Meeste negatieve reacties komen hier vast van dat soort volk dat het ook wel ziet zitten in het buitenland maar het niet aandurft / geen lef voor heeft.

Hier. Halcon en ikzelf geven zeer negatieve reacties op de uitzending. Maar wij durfden het wel aan, en hadden wel het lef.:P

En 'komen hier vast van dat soort volk .... etc...' is een aanname. Geen feit.

Ga nu dan maar fijn in de ballenbak spelen. Of emigreer naar Timboektoe en laat het filmen.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_139008858
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:41 schreef ElizabethR het volgende:

Hier. Halcon en ikzelf geven zeer negatieve reacties op de uitzending. Maar wij durfden het wel aan, en hadden wel het lef.:P

En 'komen hier vast van dat soort volk .... etc...' is een aanname. Geen feit.
Het andere deel van de zin niet gelezen?? :')

quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 17:03 schreef Gruj0 het volgende:

Meeste negatieve reacties komen hier vast van dat soort volk dat het ook wel ziet zitten in het buitenland maar het niet aandurft / geen lef voor heeft.
Nergens doel ik op emigranten, dat is wederom wat jij ervan maakt.
  Moderator vrijdag 18 april 2014 @ 13:07:57 #189
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_139009293
De algemene discussie hoort natuurlijk in een ander forum, hier aub weer over 'Ik Vertrek'.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_139009326
quote:
4s.gif Op vrijdag 18 april 2014 13:07 schreef Mike het volgende:
De algemene discussie hoort natuurlijk in een ander forum, hier aub weer over 'Ik Vertrek'.
Het gaat toch over dat programma?
  Moderator vrijdag 18 april 2014 @ 13:57:27 #191
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_139010653
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 13:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het gaat toch over dat programma?
Nee, het is een veel grotere discussie geworden en daar zijn klachten over. :+ In dit topic dus graag weer ontopic. Eventuele verdere opmerkingen mogen naar het FB-topic.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_139018582
quote:
9s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:33 schreef Halcon het volgende:
Dat klinkt als "de moeite waard om te kijken". :)
pi_139041504
Jep ik ga er vanavond ook weer voor zitten.
pi_139043989
Ga er ook voor zitten, leuk! Zag al iets van ze voorbijkomen op Facebook en ben redelijk bekend in de omgeving waar ze zitten.
  zaterdag 19 april 2014 @ 15:37:50 #195
14505 OProg
A Life in Music
pi_139044172
quote:
Biodanza (Grieks βίος, bios „leven“, Spaans danza „dans“; „Dans van het leven“) is een alternatieve groepsactiviteit afkomstig uit Zuid-Amerika. Doel is zelfontplooiing en het verhogen van de levenskwaliteit, onder andere door middel van vrije dans, muziek (met name new age- en wereldmuziek) en gesprekken.
Dat klinkt zweverig. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_139044670
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 april 2014 15:37 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat klinkt zweverig. :')
Erg zweverig...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139044764
Biodanza klinkt als een merk olie op biologische basis.
  zaterdag 19 april 2014 @ 18:18:14 #198
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_139047622
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 april 2014 22:38 schreef hexje het volgende:
Toch valt het programma mij dit seizoen tegen. Ik weet niet waar het aan ligt.
Ja mij ook. Niet zoals vroeger.
opgezegd@fok.nl
pi_139049513
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:38 schreef golfer het volgende:
Ik verheug me al. Deens is helemaal niet zo lastig om te leren.
Op zich denk ik niet dat dat heel moeilijk is. Je herkent er veel Nederlands, Duits en Engels in. Maar goed, in het eerste jaar is het natuurlijk wel logisch dat je nog niet echt vloeiend Deens kunt. En voor een baan 'op niveau' is goede kennis van de taal vaak wel belangrijk. Bij werk 'op niveau' moet je tenslotte met je collega's en klanten/opdrachtgevers schriftelijk en mondeling kunnen communiceren. Bij de schriftelijke communicatie aan klanten wordt verwacht dat dat (zo goed als) foutloos gedaan wordt. Er zijn er maar weinigen die in een paar maanden een taal zo goed kunnen leren dat ze zonder moeite een inhoudelijke brief/e-mail kunnen schrijven of vloeiend een telefoongesprek kunnen voeren.

Wat over blijft zijn de baantjes voor lager opgeleiden en/of waarbij lichamelijk arbeid verricht wordt. Daar is vooral schriftelijke communicatie veel minder van toepassing en de mondelinge communicatie op een veel eenvoudiger niveau. Bovendien worden spelling- en grammaticafouten je bij dit soort werk vaak niet zwaar aangerekend, omdat de werknemer geen zakelijke relatie met de klant onderhoud.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 19 april 2014 @ 21:36:12 #200
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_139054057
JAAAAA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')