Tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen. Expats mogen naast de nationaliteit van het land waar ze werken ook de eigen Nederlandse behouden. Voor het gros deel van het ongetrouwde volk of het volk waarbij beide partners uit een ander land komen (m.u.v. Marokko, Griekenland e.d.) en de nationaliteit daarvan hebben, geldt; het is het een of het ander. En dat is een behoorlijke groep mensen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:06 schreef Halcon het volgende:
Is dat zo?
Uitzonderingen op afstandsplicht
Er zijn verschillende situaties waarin u geen afstand hoeft de doen van uw oorspronkelijke nationaliteit:
Het land van herkomst bepaalt de nationaliteit. Ook bepaalt ieder land zelf wanneer iemand de nationaliteit verliest. Voor Grieken en Marokkanen is het bijvoorbeeld juridisch niet mogelijk de nationaliteit af te staan.
Als u getrouwd bent met een Nederlander, mag u uw eigen nationaliteit houden. Dit geldt ook bij een geregistreerd partnerschap.
Vluchtelingen die genaturaliseerd willen worden, mogen hun oorspronkelijke nationaliteit houden. Ze moeten erkend vluchteling zijn in Nederland, Aruba, Curaçao of Sint Maarten
http://www.rijksoverheid.(...)ubbele-nationaliteit
Tja ik ga niet alles uitlichten natuurlijk. Het moge duidelijk zijn dat er uitzonderingen zijn.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:16 schreef Halcon het volgende:
Er zijn inderdaad een aantal uitzonderingen mogelijk, vandaar ook dat de uitspraak "Dat zijn niet mijn aannames. Sinds 2007 zijn dubbele paspoorten niet meer toegestaan in Nederland. Iedereen die hiervoor een dubbele paspoort in bezit had mag deze behouden, de rest moet kiezen; het is het een of het ander." niet klopt.
Net zei je heel wat anders, maar goed... de situatie in Nederland is verder duidelijk.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:21 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Tja ik ga niet alles uitlichten natuurlijk. Het moge duidelijk zijn dat er uitzonderingen zijn.
Wat het niet zo dat kinderen uit een gemengd huwelijk weer op den duur een keuze moeten maken uit een van beide nationaliteiten (op 18e jaar)? Kom je weer terug op hetzelfde verhaal.
Plus, zoals ik al zij de wet die sinds 2007 in werking is getreden treft een grote groep mensen.
Bovendien is dat antwoord totaal buiten context, want zijn aannames over Nederlanders in het buitenland, waarop ik reageerde, en hij vervolgens ook weer, waren dat die Nederlanders het hardste de mislukkelingen van 'Ik vertrek' veroordeelden. Hij doet echter net alsof ik het over die off topic kwestie had in mijn oorspronkelijke antwoord. Dikke fail.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:16 schreef Halcon het volgende:
Er zijn inderdaad een aantal uitzonderingen mogelijk, vandaar ook dat de uitspraak "Dat zijn niet mijn aannames. Sinds 2007 zijn dubbele paspoorten niet meer toegestaan in Nederland. Iedereen die hiervoor een dubbele paspoort in bezit had mag deze behouden, de rest moet kiezen; het is het een of het ander." niet klopt.
Waar doe ik deze aanname dan,... nou?quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:23 schreef ElizabethR het volgende:
...waren dat die Nederlanders het hardste de mislukkelingen van 'Ik vertrek' veroordeelden
'Taal niet spreken' kan ook doorgehaald worden.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:37 schreef hexje het volgende:
'Geld op' heb ik al doorgehaald op de bingokaart.
quote:
Hier. Halcon en ikzelf geven zeer negatieve reacties op de uitzending. Maar wij durfden het wel aan, en hadden wel het lef.:Pquote:Op zondag 13 april 2014 17:03 schreef Gruj0 het volgende:
Nou nou... wat een sneu gedoe hier en dat elke keer voor, tijdens en na een aflevering. Allemaal van zogenaamde betweters die het zo eff wel beter zouden doen.![]()
Meeste negatieve reacties komen hier vast van dat soort volk dat het ook wel ziet zitten in het buitenland maar het niet aandurft / geen lef voor heeft.
Het andere deel van de zin niet gelezen??quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:41 schreef ElizabethR het volgende:
Hier. Halcon en ikzelf geven zeer negatieve reacties op de uitzending. Maar wij durfden het wel aan, en hadden wel het lef.:P
En 'komen hier vast van dat soort volk .... etc...' is een aanname. Geen feit.
Nergens doel ik op emigranten, dat is wederom wat jij ervan maakt.quote:Op zondag 13 april 2014 17:03 schreef Gruj0 het volgende:
Meeste negatieve reacties komen hier vast van dat soort volk dat het ook wel ziet zitten in het buitenland maar het niet aandurft / geen lef voor heeft.
Het gaat toch over dat programma?quote:Op vrijdag 18 april 2014 13:07 schreef Mike het volgende:
De algemene discussie hoort natuurlijk in een ander forum, hier aub weer over 'Ik Vertrek'.
Nee, het is een veel grotere discussie geworden en daar zijn klachten over.quote:
quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:33 schreef Halcon het volgende:
Dat klinkt als "de moeite waard om te kijken".
Dat klinkt zweverig.quote:Biodanza (Grieks βίος, bios „leven“, Spaans danza „dans“; „Dans van het leven“) is een alternatieve groepsactiviteit afkomstig uit Zuid-Amerika. Doel is zelfontplooiing en het verhogen van de levenskwaliteit, onder andere door middel van vrije dans, muziek (met name new age- en wereldmuziek) en gesprekken.
Erg zweverig...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja mij ook. Niet zoals vroeger.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:38 schreef hexje het volgende:
Toch valt het programma mij dit seizoen tegen. Ik weet niet waar het aan ligt.
Op zich denk ik niet dat dat heel moeilijk is. Je herkent er veel Nederlands, Duits en Engels in. Maar goed, in het eerste jaar is het natuurlijk wel logisch dat je nog niet echt vloeiend Deens kunt. En voor een baan 'op niveau' is goede kennis van de taal vaak wel belangrijk. Bij werk 'op niveau' moet je tenslotte met je collega's en klanten/opdrachtgevers schriftelijk en mondeling kunnen communiceren. Bij de schriftelijke communicatie aan klanten wordt verwacht dat dat (zo goed als) foutloos gedaan wordt. Er zijn er maar weinigen die in een paar maanden een taal zo goed kunnen leren dat ze zonder moeite een inhoudelijke brief/e-mail kunnen schrijven of vloeiend een telefoongesprek kunnen voeren.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:38 schreef golfer het volgende:
Ik verheug me al. Deens is helemaal niet zo lastig om te leren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |