abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138753002
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 02:25 schreef Hathor het volgende:
Boooommmm.....we hebben er in een klap miljoenen criminelen bij. :')
Nee.

:')
  vrijdag 11 april 2014 @ 06:34:48 #252
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_138753265
Hoevel krom je ook recht wil lullen. Het is een feit: download is diefstal. Of iedereen het nu doet of niet, of je nu wel of niet te veel betaalt voor films, boeken of muziek: download is diefstal.

Niet dat zo'n verbod helpt, of riekt naar een oplossing van het probleem. Dat niet. Maar toch. Download is diefstal.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_138753300
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 april 2014 06:34 schreef Ringo het volgende:
Hoevel krom je ook recht wil lullen. Het is een feit: download is diefstal. Of iedereen het nu doet of niet, of je nu wel of niet te veel betaalt voor films, boeken of muziek: download is diefstal.

Niet dat zo'n verbod helpt, of riekt naar een oplossing van het probleem. Dat niet. Maar toch. Download is diefstal.
Precies wat ik ook zeg.

Credit default swaps en financial derivatives zijn dat trouwens ook
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 11 april 2014 @ 06:55:44 #254
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_138753325
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 22:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ja lijkt me echt realistisch dat ik 1000en euros per maand aan muziek, software en films ga betalen.
Types die ZO veel downloaden, daar is dat verbod nou zéker voor bedoeld.
WTF moet je met duizenden euro's aan media per maand?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 11 april 2014 @ 06:59:13 #255
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_138753334
quote:

Gelul. Information is free.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_138753341
quote:

Gegeven dat diefstal een specifieke term is uit het strafrecht en zelfs Teeven dit in het civielrecht wil laten, is dit uiteraard incorrect. Is downloaden (of andere inbreuken op auteursrecht) even moreel onjuist als diefstal? Daar valt over te praten.

Een geheel ander punt: zou het mogelijk zijn (uiteraard niet onder Teeven en Opstelten) om akkoord te gaan met deze interpretatie van het Europese Hof maar vast te stellen dat de bewijslast voor schade bij de houder van het auteursrecht ligt? Dat zou excessen als "u heeft een mp3tje gedownload, nu bent u failliet alsmede uw kinderen en kindskinderen" de kop indrukken.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_138753347
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 april 2014 07:00 schreef Litpho het volgende:

[..]

Gegeven dat diefstal een specifieke term is uit het strafrecht en zelfs Teeven dit in het civielrecht wil laten, is dit uiteraard incorrect. Is downloaden (of andere inbreuken op auteursrecht) even moreel onjuist als diefstal? Daar valt over te praten.

Een geheel ander punt: zou het mogelijk zijn (uiteraard niet onder Teeven en Opstelten) om akkoord te gaan met deze interpretatie van het Europese Hof maar vast te stellen dat de bewijslast voor schade bij de houder van het auteursrecht ligt? Dat zou excessen als "u heeft een mp3tje gedownload, nu bent u failliet alsmede uw kinderen en kindskinderen" de kop indrukken.
Een schilderij van een kunstenaar stelen is diefstal, niet?

Die miljoenen die in die films gestoken worden, stelen wij allemaal door er niet voor te betalen, althans, niet aan de filmmaatschappijen. Ik heb daar geen enkel probleem mee, maar dat maakt het niet minder diefstal?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_138753366
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 april 2014 07:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die miljoenen die in die films gestoken worden, stelen wij allemaal door er niet voor te betalen, althans, niet aan de filmmaatschappijen. Ik heb daar geen enkel probleem mee, maar dat maakt het niet minder diefstal?
Als je het puur bekijkt vanuit de schade aan de rechthebbende is er een verschil tussen het ontvreemden van zijn eigendom en het niet vergoed worden van hypothetische verkopen. Om het op het morele vlak te trekken wordt er vervolgens altijd bijgehaald dat de partij die zich de media toeëigend kan genieten van iets waar hij geen recht op heeft. Dat is ook correct. Maar de werkelijke schade aan de rechthebbende is niet gelijk. Moet deze dan gelijk behandeld worden vanwege morele verontwaardiging?
pi_138753392
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 april 2014 07:08 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als je het puur bekijkt vanuit de schade aan de rechthebbende is er een verschil tussen het ontvreemden van zijn eigendom en het niet vergoed worden van hypothetische verkopen. Om het op het morele vlak te trekken wordt er vervolgens altijd bijgehaald dat de partij die zich de media toeëigend kan genieten van iets waar hij geen recht op heeft. Dat is ook correct. Maar de werkelijke schade aan de rechthebbende is niet gelijk. Moet deze dan gelijk behandeld worden vanwege morele verontwaardiging?
Hoe zou jij het vinden als iemand jouw werk zou stelen zonder ervoor te betalen (in welke vorm dan ook)?

pi_138753408
Ik heb een abbo bij UPC. Elke vrijdag avond wordt er op een van de zenders een serie uitgezonden. Ik vind die serie erg leuk om te zien, maar.......

Vrijdagavond beoefen ik een sport, als ik niet nog aan het werk ben. De herhalingen worden uitgezonden op tijdstippen dat ik aan het werk ben.

Dus als ik het nu goed begrijp ben ik crimineel bezig als ik een serie download waarvoor ik betaald heb om naar te kijken?
60 HRC
  vrijdag 11 april 2014 @ 07:21:00 #261
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_138753419
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 april 2014 07:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als je hem van de wand trekt en thuis ophangt wel ja, als je er een foto van maakt en deze aan de wand hangt niet.
pi_138753425
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 07:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als je hem van de wand trekt en thuis ophangt wel ja, als je er een foto van maakt en deze aan de wand hangt niet.
Ook als hij geen toestemming voor die foto heeft gegeven, zijn werk te kopiëren?

pi_138753452
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 april 2014 07:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe zou jij het vinden als iemand jouw werk zou stelen zonder ervoor te betalen (in welke vorm dan ook)?
Laten we voor het gemak even aannemen dat ik een schilderij heb wat ik tentoonstel, dat praat makkelijker.

In het geval van het ontvreemden van mijn schilderij heb ik er geen inkomsten meer van, dat lijkt me duidelijk.
In het geval van een digitale kopie van mijn schilderij heb ik vermoedelijk teruglopende inkomsten. Wat ook verklaard kan worden doordat bijv. mijn werk niet meer aansluit bij wat men wil. Als commercieel bedrijf moet ik dus mijn business model aanpassen zodat ik een meerwaarde bied of voorstellen dat mijn paard-en-wagen imperium gered moet worden door een belasting op die nieuwerwetsche verbrandingsmotor.
pi_138753459
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 april 2014 07:28 schreef Litpho het volgende:

[..]

Laten we voor het gemak even aannemen dat ik een schilderij heb wat ik tentoonstel, dat praat makkelijker.

In het geval van het ontvreemden van mijn schilderij heb ik er geen inkomsten meer van, dat lijkt me duidelijk.
In het geval van een digitale kopie van mijn schilderij heb ik vermoedelijk teruglopende inkomsten. Wat ook verklaard kan worden doordat bijv. mijn werk niet meer aansluit bij wat men wil. Als commercieel bedrijf moet ik dus mijn business model aanpassen zodat ik een meerwaarde bied of voorstellen dat mijn paard-en-wagen imperium gered moet worden door een belasting op die nieuwerwetsche verbrandingsmotor.
En wat als concertkaartjes vervalst worden? Dan zijn die inkomsten ook niet meer uniek...

vrijdag 11 april 2014 @ 07:30:29 #265
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_138753462
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 april 2014 07:22 schreef El_Matador het volgende:

Ook als hij geen toestemming voor die foto heeft gegeven, zijn werk te kopiëren?
Nee, want zijn schilderij is niet weg, dat de foto dan illegaal is is een ander verhaal.
pi_138753474
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 07:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, want zijn schilderij is niet weg, dat de foto dan illegaal is is een ander verhaal.
Dat jij pronkt met andermans werk vind je wel kies?

vrijdag 11 april 2014 @ 07:32:54 #267
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138753475
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 07:19 schreef HardMetal het volgende:
Ik heb een abbo bij UPC. Elke vrijdag avond wordt er op een van de zenders een serie uitgezonden. Ik vind die serie erg leuk om te zien, maar.......

Vrijdagavond beoefen ik een sport, als ik niet nog aan het werk ben. De herhalingen worden uitgezonden op tijdstippen dat ik aan het werk ben.

Dus als ik het nu goed begrijp ben ik crimineel bezig als ik een serie download waarvoor ik betaald heb om naar te kijken?
Met de voetnoot dat je niet aan het betalen bent voor de serie maar om UFC te kunnen ontvangen welke die serie uitzendt. Wel je de rechtstreekse 'rechten' hebben van de serie dan kan je die gewoon kopen en/of huren, net zoals UPC gedaan heeft.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 11 april 2014 @ 07:33:42 #268
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_138753481
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 april 2014 07:30 schreef El_Matador het volgende:

En wat als concertkaartjes vervalst worden? Dan zijn die inkomsten ook niet meer uniek...
Nee, maar zonder die vervalste kaartjes zouden er nog exact even veel betalende bezoekers zijn geweest. Het is niet zo dat voor elk vervalst kaartje een betalende klant zou staan.
  vrijdag 11 april 2014 @ 07:35:20 #269
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_138753486
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 april 2014 07:32 schreef El_Matador het volgende:

Dat jij pronkt met andermans werk vind je wel kies?
Als ik er geld mee verdiend zou worden zou ik dat niet kies vinden, als mensen het thuis op de slaapkamer hangen boeit me geen ruk.
pi_138753505
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 07:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als ik er geld mee verdiend zou worden zou ik dat niet kies vinden, als mensen het thuis op de slaapkamer hangen boeit me geen ruk.
Jij verdient er geld mee, doordat je geen dure films, games en muziek hoeft te kopen.

En tussenpersonen als de Pirate Bay, Napster, Kazaa en andere sharemogelijkheden aanbieders, die jou, luie downloader van je genot voorzien, zijn die niet degenen die die foto's van dat schilderij verkochten? Ben jij geen heler dan?

vrijdag 11 april 2014 @ 07:41:56 #271
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138753526
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 april 2014 07:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij verdient er geld mee, doordat je geen dure films, games en muziek hoeft te kopen.

En tussenpersonen als de Pirate Bay, Napster, Kazaa en andere sharemogelijkheden aanbieders, die jou, luie downloader van je genot voorziet, zijn die niet degenen die die foto's van dat schilderij verkochten? Ben jij geen heler dan?
Er zit een verschil tussen verdienen en besparen ;)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_138753532
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 07:41 schreef Dven het volgende:

[..]

Er zit een verschil tussen verdienen en besparen ;)
Effectief natuurlijk niet. ;)

vrijdag 11 april 2014 @ 07:45:18 #273
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138753551
Muziek hoef je sowieso niet te kopen want Youtube. Als ik naar mezelf kijk, ik heb een aardige kast vol met legale dvd's. Mijn downloads zijn dingen die ik toch niet zou kopen, een snel filmpje voor met vrienden ofzo. Een goede film koop ik zelf wel. Ik kijk ook veel Koreaanse films en series en daar is hier veel lastiger aan te komen.

Ondanks alles, ben ik me ervan bewust dat ik gratis iets consumeer wat niet gratis is bedoeld te zijn. Daarom kan ik onmogelijk gaan zeuren over dit verbod.
pi_138753559
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 07:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, maar zonder die vervalste kaartjes zouden er nog exact even veel betalende bezoekers zijn geweest. Het is niet zo dat voor elk vervalst kaartje een betalende klant zou staan.
Het is hetzelfde als zwartrijden in de trein, of de weg gebruiken en wegenbelasting ontduiken. Niemand heeft er direct last van, maar je gebruikt wel degelijk jets waar je geen recht op heb. Copyright geldt wel degelijk op digitale producten, dat het een serie enen en nullen is maakt niet uit.

Ik zal niet beweren dat ik zelf nooit downloadde, maar ik moet wel lachen om al die mensen die nu roepen dat productiemaatschappijen graaiers zijn omdat ze geld willen voor hun producten. En vervolgens op hoge poten hun paar tientjes (if that) kopieheffing terugeisen :')
pi_138753564
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 april 2014 07:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De markt in concertkaartjes is op dit moment al vervalst genoeg doordat dochterbedrijven van Eventim/Ticketmaster op de één of andere reden altijd nog wel kaartjes voor concerten hebben tegen woekerprijzen. Niet je beste voorbeeld :P.

Ik snap de morele verontwaardiging wel en ik deel die tot op zekere hoogte ook (zoals hierboven vermeldt, als het gaat om iets wat voor mij niet te krijgen is - materiaal wat alleen op vinyl bestaat, regio 1 dvd's waarbij mijn computer op verzoek van Big Media regiogebonden is - houdt dat snel op), maar proberen met repressieve wetgeving terug te gaan naar de goede oude tijd is een heilloze weg. Vraag maar aan Pandora :+.
  vrijdag 11 april 2014 @ 07:47:06 #276
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_138753571
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 april 2014 07:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En tussenpersonen als de Pirate Bay, Napster, Kazaa en andere sharemogelijkheden aanbieders, die jou, luie downloader van je genot voorzien, zijn die niet degenen die die foto's van dat schilderij verkochten? Ben jij geen heler dan?
Ben je net zo oud als Opstelten ofzo? :')

Ik verdien er niks mee, mijn downloads bestaan voornamelijk uit series. Zou dat niet kunnen had ik wel gewacht tot ik ze op tv kwamen.
  vrijdag 11 april 2014 @ 07:48:19 #277
396550 Richestorags
pi_138753586
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 07:47 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik verdien er niks mee, mijn downloads bestaan voornamelijk uit series. Zou dat niet kunnen had ik wel gewacht tot ik ze op tv kwamen.
Dat met die series heb ik ook. Maar je moet je wel realiseren dat het niet zo is bedoeld natuurlijk.
pi_138753606
Het zal mij allemaal benieuwen. Ik hoop eerlijk gezegd op een averechts effect. Maar goed, we zullen 't zien. In de praktijk zal er eerst sowieso niet zo heel veel veranderen.

Als ik me serieus aan zo'n verbod zou moeten houden komt het er kortweg op neer dat ik dan een hoop films sowieso niet eens probeer. Die superheldenshit zou ik bijvoorbeeld nooit aan beginnen. Ben alleen na gedownloade Iron Man 1 wel naar de vervolgen geweest in de bios. Achteraf spijt van want het was ruk maar toch. Harde knaken voor afgetikt. :P Toen ook nog Superman geprobeerd, weer harde knaken in het afvoerputje. :P Taken 2 was wel geinig in de bios, na deel 1 via download.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 11 april 2014 @ 07:52:23 #279
396550 Richestorags
pi_138753630
Ach zolang je het gewoon bij een paar gigs per maand houdt en niet uploadt zal er in ieder geval de komende tijd weinig voor je veranderen denk ik zo.
  vrijdag 11 april 2014 @ 07:52:25 #280
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_138753631
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 07:48 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat met die series heb ik ook. Maar je moet je wel realiseren dat het niet zo is bedoeld natuurlijk.
Dat snap ik. Maar het geval wil dat ik door de week niet thuis ben, ben altijd de de hele week van huis en verschillende malen per jaar meerdere weken/ maanden. Dan staat mijn duurbetaalde UPC box werkloos te zijn, dus neem ik het fysiek mee aangezien streamen geen optie is want geen of belabberd internet op locatie. En als je het fysiek wil meenemen moet je wel downloaden aangezien je het niet van die UPC box kunt trekken.
pi_138753676
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 april 2014 07:46 schreef Litpho het volgende:

[..]

De markt in concertkaartjes is op dit moment al vervalst genoeg doordat dochterbedrijven van Eventim/Ticketmaster op de één of andere reden altijd nog wel kaartjes voor concerten hebben tegen woekerprijzen. Niet je beste voorbeeld :P.

Ik snap de morele verontwaardiging wel en ik deel die tot op zekere hoogte ook (zoals hierboven vermeldt, als het gaat om iets wat voor mij niet te krijgen is - materiaal wat alleen op vinyl bestaat, regio 1 dvd's waarbij mijn computer op verzoek van Big Media regiogebonden is - houdt dat snel op), maar proberen met repressieve wetgeving terug te gaan naar de goede oude tijd is een heilloze weg. Vraag maar aan Pandora :+.
Tuurlijk, het is allemaal marktwerking; de mens downloadt en de producers moeten met wat nieuws komen, 3D, nog steeds voor mij de enige echte reden naar de bios te gaan. Thuis heb ik het ook, maar er is hier bijna niks te koop (geen Mediamarkt, zal ik maar zeggen...).

Electronische muziek is zelf allemaal bij elkaar gejat.

Goeie games zou je niet illegaal moeten hebben, daar zit heel erg veel hard en origineel werk in.

pi_138753699
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 07:47 schreef AchJa het volgende:

[..]

Qua downloaden wel bijna ja, ik koop mijn films bij de neger op straat (dat houdt een grote markt in stand, van mensen die gewoon werken, als jij en ik) en muziek haal ik via YouTube en vrije downloads.

vrijdag 11 april 2014 @ 08:03:26 #283
396550 Richestorags
pi_138753723
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Qua downloaden wel bijna ja, ik koop mijn films bij de neger op straat (dat houdt een grote markt in stand, van mensen die gewoon werken, als jij en ik) en muziek haal ik via YouTube en vrije downloads.
Ik neem aan dat die films van die neger niet legaal zijn trouwens?
pi_138753736
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:03 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik neem aan dat die films van die neger niet legaal zijn trouwens?
Ja, wat is legaal. Die man doet niemand kwaad en mij een hoop goed. Kon zelfs Borgman bij hem kopen. En een goeie (!) IJslandse (whut?) film.

Die zwarte industrie (no pun intended) werkt prima, want handel = geen geweld.

vrijdag 11 april 2014 @ 08:08:56 #285
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_138753782
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 07:46 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Het is hetzelfde als zwartrijden in de trein, of de weg gebruiken en wegenbelasting ontduiken. Niemand heeft er direct last van, maar je gebruikt wel degelijk jets waar je geen recht op heb. Copyright geldt wel degelijk op digitale producten, dat het een serie enen en nullen is maakt niet uit.
Ik zie dat anders, het is meer dat de treinkaartjes/ wegenbelasting al betaald zijn (abbo UPC/ omroepbijdrage) maar je mag er nog geen gebruik van maken, dat mag pas op het moment dat de regering/ NS (UPC) beslist dat je toch gebruik mag maken van de weg/ trein en dan het liefst met een stapel hindernissen, vertragingen en omwegen.

quote:
Ik zal niet beweren dat ik zelf nooit downloadde, maar ik moet wel lachen om al die mensen die nu roepen dat productiemaatschappijen graaiers zijn omdat ze geld willen voor hun producten. En vervolgens op hoge poten hun paar tientjes (if that) kopieheffing terugeisen :')
Dat doe ik ook niet, ik had ook veel liever gezien dat ze bv een extra abbo in het leven hadden geroepen van een tientje per maand ofzo duurder waarbij ik ongebreideld kan downloaden zonder gezeik. En dat dat tientje dan in een grote pot gestort wordt die als compensatie gebruikt wordt.
  vrijdag 11 april 2014 @ 08:09:21 #286
396550 Richestorags
pi_138753788
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, wat is legaal. Die man doet niemand kwaad en mij een hoop goed. Kon zelfs Borgman bij hem kopen. En een goeie (!) IJslandse (whut?) film.

Die zwarte industrie (no pun intended) werkt prima, want handel = geen geweld.
In Italie werken die negers vaak in dienst van de Maffia ;). Maar ik snap je punt. Het punt is wel dat je weliswaar mensen ondersteunt maar niet de makers. Het is nu alsof jij een kopie van mijn schilderij koopt zonder dat ik daar geld voor krijg ;)
pi_138753814
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]

In Italie werken die negers vaak in dienst van de Maffia ;). Maar ik snap je punt. Het punt is wel dat je weliswaar mensen ondersteunt maar niet de makers. Het is nu alsof jij een kopie van mijn schilderij koopt zonder dat ik daar geld voor krijg ;)
Precies. En dat doet iedereen want TPB, Napster, Kazaa en al die anderen verdienen er ook heus wel (wat) geld mee. ;) er zit bij mij een tussenpersoon tussen, wiens familie ik kan helpen onderhouden. Prima regeling. Hij zit voor de supermarkt zijn filmpjes te verkopen, terwijl de bewapende Brinks-auto de pinautomaat komt bijvullen. Heel vredelievend allemaal. Is dat "crimineel"? Mwah.

vrijdag 11 april 2014 @ 08:14:03 #288
396550 Richestorags
pi_138753825
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Precies. En dat doet iedereen want TPB, Napster, Kazaa en al die anderen verdienen er ook heus wel (wat) geld mee. ;) er zit bij mij een tussenpersoon tussen, wiens familie ik kan helpen onderhouden. Prima regeling. Hij zit voor de supermarkt zijn filmpjes te verkopen, terwijl de bewapende Brinks-auto de pinautomaat komt bijvullen. Heel vredelievend allemaal. Is dat "crimineel"? Mwah.
Neuh. En het is al beter dat je direct iemand ondersteunt die het echt nodig heeft.
pi_138753835
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Neuh. En het is al beter dat je direct iemand ondersteunt die het echt nodig heeft.
De vrije markt is de beste garantie tegen armoede. Overheden maken het alleen maar erger.

pi_138754082
quote:

onzin. ik steel niks als ik download. mij een kopie verkopen van een werkelijk product en dan nog claimen dat het helemaal niet van mij is, maar altijd en eeuwig van de producent blijft, dat is diefstal.
  vrijdag 11 april 2014 @ 08:53:17 #291
pi_138754294
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 april 2014 07:08 schreef Litpho het volgende:

[..]

Recht? Alles wat ik hoor en zie kan ik opnemen. Welk recht heeft iemand om dat te verbieden? Als je dat niet wil, moet je je lawaai opsluiten in een kluis.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_138754891
De mensen die hier klagen dat het niet praktisch is om legaal je media te verkrijgen omdat het zoveel geld kost zijn echt totaal wereldvreemd.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 11 april 2014 @ 10:41:16 #293
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_138756706
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 00:06 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

er is ook geen andere manier om anime te krijgen :'( . de overheid kan opflikkeren.
Dit dus, sowieso man.... Nu is net een goeie anime No life no game uitgekomen. Die wil afkijken verdomme. Dus ik ga dat ook gewoon doen, alsof ze me gaan aanklagen omdat ik anime download. :') Ze zullen wel vooral voor Hollywood en Nederlandse entertaiment sites werken grote bedrijven etc.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_138756749
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik zie dat anders, het is meer dat de treinkaartjes/ wegenbelasting al betaald zijn (abbo UPC/ omroepbijdrage) maar je mag er nog geen gebruik van maken, dat mag pas op het moment dat de regering/ NS (UPC) beslist dat je toch gebruik mag maken van de weg/ trein en dan het liefst met een stapel hindernissen, vertragingen en omwegen.
In dat geval bepaal jij dus dat je UPC abbotje je aankoopbewijs is voor films, muziek etc. Dat is niet het geval, UPC abbo is voor toegang tot internet. Op dat internet staan echter ook dingen die auteursrechtelijk beschermd zijn, die je mag pas gebruiken als je van de rechthebbende toestemming hebt (vaak na betaling). Het feit dat de openbare weg vrij toegankelijk is geeft je nog geen toestemming om een cd uit het rek dat voor de winkel staat mee te nemen.

Natuurlijk is het jammer dat er nog geen goede diensten zijn voor films en dergelijke. In vergelijking met de VS hebben we slechts een tien keer zo kleine Netflix, terwijl ze daar ook nog Hulu en Mubi hebben bijvoorbeeld. Maar goed, BluRaytjes kan je ook gewoon kopen. Of Sovjet films downloaden, die zijn vrijwel allemaal vrijgegeven.

De hele redenatie dat op internet alles vrij voor de consument moet zijn vind ik een vreemd soort neosocialisme. Mijns inziens moet internet ongereguleerd zijn, zonder inmenging van overheid, maar dat betekent niet dat bedrijven niet over het internet hun diensten en producten als rechthebbende kunnen aanbieden. Niemand is verplicht om daarvan gebruik te maken, maar de redenatie dat het duur en/of matig bereikbaar is is echt een kulreden om illegaal downloaden te verdedigen.
  vrijdag 11 april 2014 @ 10:56:15 #295
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_138757178
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 10:42 schreef Panthera. het volgende:

[..]

In dat geval bepaal jij dus dat je UPC abbotje je aankoopbewijs is voor films, muziek etc. Dat is niet het geval, UPC abbo is voor toegang tot internet. Op dat internet staan echter ook dingen die auteursrechtelijk beschermd zijn, die je mag pas gebruiken als je van de rechthebbende toestemming hebt (vaak na betaling). Het feit dat de openbare weg vrij toegankelijk is geeft je nog geen toestemming om een cd uit het rek dat voor de winkel staat mee te nemen.
Je UPC abbo behelst meer dan alleen internet. En zoals je hebt kunnen lezen heb ik het over series die ik fysiek op een schijf wil hebben ivm regelmatig van huis.

quote:
Natuurlijk is het jammer dat er nog geen goede diensten zijn voor films en dergelijke. In vergelijking met de VS hebben we slechts een tien keer zo kleine Netflix, terwijl ze daar ook nog Hulu en Mubi hebben bijvoorbeeld. Maar goed, BluRaytjes kan je ook gewoon kopen. Of Sovjet films downloaden, die zijn vrijwel allemaal vrijgegeven.
Het punt is dat ik niet zoveel aan streaming heb, de locaties waar ik het gros van de tijd zit hebben geen of belabberd internet.

quote:
De hele redenatie dat op internet alles vrij voor de consument moet zijn vind ik een vreemd soort neosocialisme. Mijns inziens moet internet ongereguleerd zijn, zonder inmenging van overheid, maar dat betekent niet dat bedrijven niet over het internet hun diensten en producten als rechthebbende kunnen aanbieden. Niemand is verplicht om daarvan gebruik te maken, maar de redenatie dat het duur en/of matig bereikbaar is is echt een kulreden om illegaal downloaden te verdedigen.
Als ik de mogelijkheid had tot streamen bij eoa dienst had ik het wel gedaan.
pi_138757390
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 10:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je UPC abbo behelst meer dan alleen internet.
Zoals wat meer?

quote:
Het punt is dat ik niet zoveel aan streaming heb, de locaties waar ik het gros van de tijd zit hebben geen of belabberd internet.

[..]

Als ik de mogelijkheid had tot streamen bij eoa dienst had ik het wel gedaan.
Ik snap je probleem wel en downloaden is wat dat betreft ideaal. Een druk op de knop, een tijdje later heb je het bestand en je kan ermee doen wat je wilt: overzetten, pauzeren, etc. Dat iets handig is en voor je uitkomt is alleen niet relevant in de downloaddiscussie... dat is wat ik bedoel met neosocialisme: omdat jij iets wilt maar het is niet beschikbaar is het onrechtmatig bemachtigen verdedigd.
pi_138757392
Er zijn wel meer dingen waar de legale manier of onbetaalbaar is of te weinig gebruiksgemak geniet. Dat geeft geen vrijbrief om dan maar het illegale circuit op te zoeken.
Je hebt niet overal recht op.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138757543
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 11:02 schreef ThePlaneteer het volgende:
Er zijn wel meer dingen waar de legale manier of onbetaalbaar is of te weinig gebruiksgemak geniet. Dat geeft geen vrijbrief om dan maar het illegale circuit op te zoeken.
Je hebt niet overal recht op.
Overigens zitten daar ook weer grenzen aan, vind ik. Op het moment dat de overheid me verbiedt op YouTube te gaan vind ik het op alle manieren verdedigbaar om dat te omzeilen.
  vrijdag 11 april 2014 @ 11:10:02 #299
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_138757576
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 11:02 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Zoals wat meer?
TV, analoog en digitaal met daarbij inbegrepen je extra zenderpakket en de on-demand mogelijkheden, waarbij je de mogelijkheid hebt om te "tapen" om het maar even bij oldskool termen te houden. Echter je opnames kun je niet meenemen/ extern kijken.

Kijk bv eens naar een serie als True Detective, NLD loopt maar iets van een aflevering of 4 achter tov de USA. Ik volg die serie maar zie eigenlijk alleen maar kans om die door de week te zien. Als ik het nou opneem op die box of een week of vier eerder download en meeneem zie ik niet in dat ik niet betaald zou hebben.
  vrijdag 11 april 2014 @ 11:13:32 #300
pi_138757675
De platenmaatschappijen hebben gewoon geen business meer. Dat geeft ze niet het recht de wereld en internet te terroriseren met fascistische wetgeving. En neo-socialisme? Denk je dat je Europeanen daar bang mee maakt? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')