Neuh, de Demopublicans zijn van hetzelfde laken en pak. Ja, figuurlijk dan, want wie maakt er dan ook een pak van lakens. Ze vertegenwoordigen over het algemeen andere lobbybelangen (zo kan de "rechtse" Bush opkomen voor olie-, financiele wereld- en wapenbelangen en de "linkse" Obama en Clinton voor de farmaceutische, (selectieve) ontwapen- en CO2-hoaxbelangen).quote:Op maandag 2 juni 2014 09:42 schreef Lyrebird het volgende:
Heb het idee dat EM wat loopt te stangen.
Daar ben ik het wel mee eens.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 05:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Neuh, de Demopublicans zijn van hetzelfde laken en pak. Ja, figuurlijk dan, want wie maakt er dan ook een pak van lakens. Ze vertegenwoordigen over het algemeen andere lobbybelangen (zo kan de "rechtse" Bush opkomen voor olie-, financiele wereld- en wapenbelangen en de "linkse" Obama en Clinton voor de farmaceutische, (selectieve) ontwapen- en CO2-hoaxbelangen).
Niet dat die almaar uitdijende roverheid kleiner wordt, welnee. The only way is more debt, more division, more wars and more dominance.
Hoog tijd dat dat land es teruggegeven wordt aan haar grondwet.
Tja, de afgelopen verkiezingen weten te verliezen was al een prestatie van formaat van de republikeinen. Want Obama was bepaald niet populair.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 03:03 schreef Lyrebird het volgende:
De GOP doet er goed aan om een kandidaat door hun primaries te loodsen die authentiek is, die echt conservatief is, en niet gemaakt conservatief, en die de boodschap goed kan verkopen. Daarmee maakt de GOP na 8 jaar pappen en nathouden door de Dems een kans.
Niet meer in ieder geval. Ze richten zich minder op de conservatieve blankman en meer op hispanics.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 08:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, de afgelopen verkiezingen weten te verliezen was al een prestatie van formaat van de republikeinen. Want Obama was bepaald niet populair.
Maar gaan de republikeinen niet juist nat omdat ze zich teveel op het zware conservatisme richten en daarmee het politieke midden (waar de winst zit) laten liggen?
Deden ze dat bij de afgelopen verkiezingen ook al?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 08:33 schreef waht het volgende:
[..]
Niet meer in ieder geval. Ze richten zich minder op de conservatieve blankman en meer op hispanics.
Ze zeiden van wel maar het was niet bepaald overtuigend gezien hun standpunten omtrent immigratie en 'illegal aliens'. Het naar voren schuiven van een hispanic als kandidaat is niet voldoende, als ze minderheden echt aan willen spreken zullen ze hun standpunten moeten veranderen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 09:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Deden ze dat bij de afgelopen verkiezingen ook al?
Ik vind dat wat gemakkelijk.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 09:26 schreef waht het volgende:
Jeb Bush is wat dat betreft een aardige keuze, maar het blijft een Bush. En wie weet worden de Republikeinen weer gegijzeld door het xenofobe deel van het electoraat.
Dat begrijp ik, het was ook niet zozeer een verwijt maar vooral een observatie.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:23 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik vind dat wat gemakkelijk.
Vergeet niet dat veel Amerikanen een belabberde opleiding hebben - een groot aantal Amerikanen is functioneel analfabeet - en erg veel moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen. Miljoenen Amerikanen zitten in de bijstand. Je moet voor de gein eens door rural America rijden - je weet niet wat je ziet. Amerikanen met methkoppen of crack heads, en vadsige families, die allemaal met een soft drink over straat gaan. En die in zo'n electrisch karretje in de supermarkt rondrijden. Om over de blacks en hispanics in de inner cities nog maar te zwijgen.
Wat wel apart is, is dat nieuwe immigranten geen enkel probleem hebben om een baan te vinden. Als je bijvoorbeeld op een willekeurig Amerikaans vliegveld aan de Oost- of Westkust landt, en een winkel of restaurant bezoekt, dan staan er bijna altijd buitenlanders achter de toonbank. Afrikanen, Aziaten, Zuid-Amerikanen.
Helaas zijn erg veel Amerikanen afhankelijk gemaakt. De war on poverty heeft miljoenen slachtoffers gemaakt, net zoals de war on drugs.
It's the education, stupid! (als in, it's the economy, stupid).
quote:
Weet jij wat er bedoelt wordt als er in Nederland gesproken wordt van ver-Amerikanisering?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:49 schreef Lyrebird het volgende:
[..]Ja, toch wel.
Ik heb er weer een tijdje door mogen brengen, en alhoewel ik de eerste twee dagen erg veel moeite had met de cultuurschok die een reis van Japan naar de VS teweeg brengt (Amerikanen praten zo hard over zo weinig), moet ik na een paar weken VS toegeven dat het een prachtig land met een niet zo'n heel gekke cultuur is.
Je kunt zo gemakkelijk met iedereen ouwehoeren, het zijn vaak hele prettige mensen waar je mee kunt samenwerken, weten vaak van wanten, men werkt slechts 8 uur per dag, je strijkt een vet salaris op, en je kunt er leuk wonen. Alhoewel Amerikaanse ouders hun kinderen de hemel in prijzen, blijven het toch vaak leuke kinderen die zich best kunnen gedragen. Tot ze 16 worden.
Ook genoeg punten om over te klagen hoor: vliegen is vaak een ramp, (klanten)service is bij bijna ieder bedrijf een puinhoop, personeel weet meestal van toeten noch blazen, de Amerikaanse overheid doet bijna alles fout, je moet constant op je hoede zijn om niet belazerd te worden.
Afijn, zo lang je tijdens je vrije tijd niet al te veel met Amerikanen en met Amerikaanse klantenservice hebt te maken, en tijdens je werk met goed opgeleide Amerikanen kunt werken, is het best een prettig land om te wonen en te werken.
Hoe kom je hier nou weer bij? De afgelopen verkiezingscycli hebben juist laten zien dat de Republikeinen het moeten hebben van redelijk "gematigde" kandidaten, en juist niet de "echte" conservatieven die extreme standpunten met zich meebrengen die ze wel goed en gepassioneerd kunnen verwoorden maar die gewoon niet aanslaan bij de meeste Amerikanen. Ja, in de rode staten kun je nog wel met dat geluid wegkomen, maar in de purple states red je het daar gewoon niet mee.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 03:03 schreef Lyrebird het volgende:
De GOP doet er goed aan om een kandidaat door hun primaries te loodsen die authentiek is, die echt conservatief is, en niet gemaakt conservatief, en die de boodschap goed kan verkopen. Daarmee maakt de GOP na 8 jaar pappen en nathouden door de Dems een kans.
Het lijkt me dat ze doelen op verrechtsing, maar men vergeet dat de VS ons op veel gebieden links hebben ingehaald. Ze zijn politiek-correct, en enorm mejeu-bewust, zo lang ze er niets voor hoeven op te geven.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 15:29 schreef Illiberal het volgende:
[..]
Weet jij wat er bedoelt wordt als er in Nederland gesproken wordt van ver-Amerikanisering?
De laatste twee presidentsverkiezingen hebben ze anders toch echt verloren met die strategie. En als je begrijpt hoe slecht Obama er voor stond, dan is het onbegrijpelijk dat ze Romney naar voren hebben geschoven.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 16:33 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Hoe kom je hier nou weer bij? De afgelopen verkiezingscycli hebben juist laten zien dat de Republikeinen het moeten hebben van redelijk "gematigde" kandidaten, en juist niet de "echte" conservatieven die extreme standpunten met zich meebrengen die ze wel goed en gepassioneerd kunnen verwoorden maar die gewoon niet aanslaan bij de meeste Amerikanen. Ja, in de rode staten kun je nog wel met dat geluid wegkomen, maar in de purple states red je het daar gewoon niet mee.
Sorry, maar Romney was in de voorverkiezingen die enige die in de peilingen nog een beetje tred kon houden met Obama. Als jij echt denkt dat Santorum, Gingrich, Perry of zo'n andere joker meer kans had gehad.. Dan heb je iets te veel conservatieve krantjes gelezen.quote:Op woensdag 4 juni 2014 01:07 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De laatste twee presidentsverkiezingen hebben ze anders toch echt verloren met die strategie. En als je begrijpt hoe slecht Obama er voor stond, dan is het onbegrijpelijk dat ze Romney naar voren hebben geschoven.
Wat je hierboven zegt, wordt wel vaker geroepen, met name door mediamensen, maar dat maakt het nog niet waar.
McCain en Romney hadden beiden een RINO (republican in name only) sticker over zich. Chris Christie heeft dat ook wel. Alhoewel ik Christie hoger inschat, zie ik toch liever iemand die de barricades bestormt, en die de cultuuroorlog aan durft te gaan.
De tijd is er rijp voor.
Da's niet zo'n probleem voor republikeinse kandidaten, maar ik kan me zomaar voorstellen dat een deel van de bevolking op die ideeën afknapt. Het terugkerende fenomeen van de groep oude blanke mannen die om één of andere reden de aangewezen groep is om van alles en nog wat over het vrouwelijk lichaam te bepalen, heel hard roepen dat de overheid en alles daarbij veel kleiner moet, maar tegelijkertijd zoveel mogelijk regels en wetten doorvoeren om abortus en andere zaken die niet van de Bijbel mogen te verbieden. Vooral heel erg tegen homo's zijn, want die zijn eng en om voor mij nog steeds onduidelijke reden een bedreiging voor het traditionele huwelijk. Nou ja, je kent het wel, de standaard republikeinse riedel.quote:Op woensdag 4 juni 2014 03:36 schreef Lyrebird het volgende:
Durf keuzes te maken, en sta voor je standpunten.
Ai. Hier ga je toch echt de mist in. Dit soort verwerpelijke standpunten worden alleen verkondigd door mensen die het fenomeen evolutie compleet verkeerd hebben begrepen.quote:Op woensdag 4 juni 2014 06:11 schreef Lyrebird het volgende:
Om op een van je voorbeelden in te gaan: er is wel degelijk ruimte voor een pro-life kandidaat die zich duidelijk durft uit te spreken tegen abortus. Dat zal prima resoneren bij een groot deel van de Amerikaanse bevolking.
Steeds meer Amerikanen zien namelijk in dat Roe vs Wade een blunder van het Hooggerechtshof is geweest.
Als je droog naar de feiten kijkt, is het belangrijkste doel van ons bestaan om ons te vermenigvuldigen.
Het gaat niet om begrijpen, het gaat om een gevoel.quote:Op woensdag 4 juni 2014 12:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ai. Hier ga je toch echt de mist in. Dit soort verwerpelijke standpunten worden alleen verkondigd door mensen die het fenomeen evolutie compleet verkeerd hebben begrepen.
Als je het begrijpt heb je dat gevoel ook niet. Een baby is heel wat anders dan een klompje cellen.quote:Op woensdag 4 juni 2014 12:23 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het gaat niet om begrijpen, het gaat om een gevoel.
Als je met een versgeboren baby in je handen staat, snap je waar ik het over heb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |