abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138754266
quote:
13s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik steun het beslissingsrecht van eenieder. Als een gemeenschap geen homo's wil trouwen, doen ze dat toch lekker niet? Genoeg kansen om wel als homo te trouwen in de VS, in de meer progressieve staten is het nog minder een thema dan in het zogenaamd "homovriendelijke" Nederland. :')

Ik verafgood niemand, je hebt nog steeds niet geluisterd naar me. :')
In je hysterische geschreeuw vervaagt je boodschap wellicht.
Maar je vindt het dis prima dat Paul en consorten hun ultraconservatieve agenda doordrukken ten kostte van bijvoorbeeld vrouwen en homo's? Immers dat bepleit je nu.
pi_138754292
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In je hysterische geschreeuw vervaagt je boodschap wellicht.
Maar je vindt het dis prima dat Paul en consorten hun ultraconservatieve agenda doordrukken ten kostte van bijvoorbeeld vrouwen en homo's? Immers dat bepleit je nu.
Nee, want die agenda hebben ze helemaal niet. Ik vind het prima dat ultraconservatieve gemeenschappen in de VS dat samen kunnen beslissen.

Zo zijn de libertariers ook voor rechten voor indianen die nog steeds gediscrimineerd worden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 11 april 2014 @ 08:57:16 #128
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_138754356
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, want die agenda hebben ze helemaal niet. Ik vind het prima dat ultraconservatieve gemeenschappen in de VS dat samen kunnen beslissen.

Zo zijn de libertariers ook voor rechten voor indianen die nog steeds gediscrimineerd worden.
De enige die staat voor alle standpunten waar jij voor bent ben je zelf. Het is een beetje raar om een politicus af te wijzen omdat hij tegen standpunten is waar jij voor bent. 99.999 denkt pro vrouw te zijn en Ron Paul denkt voor de belangen van de foetus op te komen. Uiteindelijk hebben geen van beiden gelijk want geen een keuze voor abortus wordt om dezelfde redenen genomen.

Trouwen is iets wat je doet voor de staat om in die staat een bepaalde juridische en fiscale positie te verwerven. Met een kleine en helemaal geen staat vervalt die noodzaak en kan je voor jezelf en je geliefde iedere ceremonie optuigen die je relatie naar jouw gevoel echter of af maakt.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  vrijdag 11 april 2014 @ 09:15:38 #129
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_138754657
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah nee, zo komen we verder. Wat is dit nou weer? Welke uitgangspunten? Geen martelingen meer op Cuba? Doorgesnoven Blackwater-PlayStationjochies in Irak zijn weg? _O-
De uitgangspunten van de partij zijn de reden waarom een partij bestaat en volgens welke de politici hun politiek zouden moeten bedrijven. Los van wat individuele politici er verder mee doen.

Bij de Democraten deugen die uitgangspunten in ieder geval nog. Bij de republikeinen deugen ze inherent niet.
pi_138754731
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 09:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De uitgangspunten van de partij zijn de reden waarom een partij bestaat en volgens welke de politici hun politiek zouden moeten bedrijven. Los van wat individuele politici er verder mee doen.

Bij de Democraten deugen die uitgangspunten in ieder geval nog. Bij de republikeinen deugen ze inherent niet.
Bij de libertariërs deugt die duidelijk wel.

Het non-interventiebeginsel is een heel mooi principe, waarvan je juist zou verwachten dat D66 dat zou steunen....
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

vrijdag 11 april 2014 @ 09:21:54 #131
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_138754774
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 april 2014 09:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Bij de libertariërs deugt die duidelijk wel.

Het non-interventiebeginsel is een heel mooi principe, waarvan je juist zou verwachten dat D66 dat zou steunen....
Nou nee, aangezien het sociaal liberalisme uitgaat van een mate van solidariteit van de medemens. In die zin is intervenieren niet altijd slecht, mits dat met zuivere motieven ebeurt.
pi_138754893
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 09:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nou nee, aangezien het sociaal liberalisme uitgaat van een mate van solidariteit van de medemens. In die zin is intervenieren niet altijd slecht, mits dat met zuivere motieven ebeurt.
En de Democraten hebben... zuivere motieven??

vrijdag 11 april 2014 @ 10:06:29 #133
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_138755713
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 april 2014 09:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja. Ze vertegenwoordigen het grootkapitaal en stellen via oorlogen hun belangen veilig.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_138755804
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 09:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ah ja, Hillary Clinton, Joe Biden en John Kerry zullen vast heel erg zuivere motieven hebben gehad, toen ze als Democratische Senatoren VOOR de invasie van Irak stemden...
Vanwege die zuivere motieven heeft Obama ze vervolgens hoge functies in zijn regering gegeven, zo onder de indruk was hij van hun menslievende motieven.
pi_138755917
Oh, ik ben nu trouwens verplicht verzekerd voor zwangerschapstesten, complicaties bij zwangerschappen, en aborties, dankzij Obamacare _O_ . Met natuurlijk ook de bijbehorende verhoging van m'n verzekeringspremie! Wat ben ik toch blij dat de Democraten zo'n goede beslissingen voor me nemen, zelf zou ik die verantwoordelijkheid nooit kunnen nemen. Stel je voor dat ik als man zijnde zwanger wordt, en dat m'n verzekering dat niet zou vergoeden! :).

:r
pi_138757278
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Aha. Ze willen abortus dus niet gelijk stellen aan moord? Waarom pleiten ze daar dan wel volop voor? Iets gaat er scheef in je redenatie :s)
  vrijdag 11 april 2014 @ 11:29:00 #137
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_138758083
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 10:13 schreef Royyy het volgende:
Oh, ik ben nu trouwens verplicht verzekerd voor zwangerschapstesten, complicaties bij zwangerschappen, en aborties, dankzij Obamacare _O_ . Met natuurlijk ook de bijbehorende verhoging van m'n verzekeringspremie! Wat ben ik toch blij dat de Democraten zo'n goede beslissingen voor me nemen, zelf zou ik die verantwoordelijkheid nooit kunnen nemen. Stel je voor dat ik als man zijnde zwanger wordt, en dat m'n verzekering dat niet zou vergoeden! :).

:r
Kinderziektes die er waarschijnlijk niet waren geweest als de GOP gewoon enigszins begripvol was geweest. Je kunt eigenlijk wel zeggen dat de uitwerking van het plan matig/slecht en misschien wel ondoordacht is, maar in plaats van dat de Republikeinen er dan een beter uitgewerkt plan tegenoverstelden zit de Amerikaanse bevolking nu met een nóg slechtere uitwerking. Volgens mij zit er dan iets goed mis bij de GOP.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  vrijdag 11 april 2014 @ 11:37:36 #138
104871 remlof
Europees federalist
pi_138758333
Is het zo dat de Tea Party de GOP zo heeft verscheurd dat ze eigenlijk geen schijn van kans maken op het presidentschap in 2016?
Yankee go home!
pi_138759912
quote:
14s.gif Op donderdag 10 april 2014 01:11 schreef waht het volgende:

[..]

Ik hoop ook op meer chaos en wetteloosheid. En uiteraard de uitwerking op Europa, werd dat ze eens flink op hun flikker krijgen vanwege die terughoudende houding.
Dat jij iemand nodig hebt om je handje vast te houden, of je nu wil of niet, verbaast me wel een beetje.

We zullen zien hoe vriendelijk onze zogenaamde vrienden zijn wanneer het er op aankomt. Ik voorspel je vast, over China lullen we straks niet meer.
You wear your smile like it was going out of fashion...
pi_138760673
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 11:29 schreef Euribob het volgende:

[..]

Kinderziektes die er waarschijnlijk niet waren geweest als de GOP gewoon enigszins begripvol was geweest. Je kunt eigenlijk wel zeggen dat de uitwerking van het plan matig/slecht en misschien wel ondoordacht is, maar in plaats van dat de Republikeinen er dan een beter uitgewerkt plan tegenoverstelden zit de Amerikaanse bevolking nu met een nóg slechtere uitwerking. Volgens mij zit er dan iets goed mis bij de GOP.
Als je in de sprookjes van de Democraten gelooft.

De Republikeinen hebben alternatieven aangedragen, die allemaal zijn afgeschoten. Nogmaals, de Democraten hebben het echt aan zichzelf te danken dat de ACA er zo is uitgekomen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 11 april 2014 @ 14:17:14 #141
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_138763593
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 10:09 schreef Royyy het volgende:

[..]

Ah ja, Hillary Clinton, Joe Biden en John Kerry zullen vast heel erg zuivere motieven hebben gehad, toen ze als Democratische Senatoren VOOR de invasie van Irak stemden...
Vanwege die zuivere motieven heeft Obama ze vervolgens hoge functies in zijn regering gegeven, zo onder de indruk was hij van hun menslievende motieven.
Het gedrag van de politici is iets anders dan de uitgangspunten.

Verder ben ik vooral van de realpolitik. Maar dan wel op progressieve basis.
pi_138763608
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 12:47 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Als je in de sprookjes van de Democraten gelooft.

De Republikeinen hebben alternatieven aangedragen, die allemaal zijn afgeschoten. Nogmaals, de Democraten hebben het echt aan zichzelf te danken dat de ACA er zo is uitgekomen.
Welke alternatieven dan? Overigens is nu het enige alternatief iets in de zin van "We zullen gaan denken aan iets om het mee te vervangen." :').

Ook wel tof dat de ACA deels overeenkomt met het plan waar de republikeinen helemaal wild van waren in de early '90s. Nog toffer is dat Romney in MA iets heeft geregeld wat er heel veel op lijkt, maar beloofde de ACA te repealen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 11 april 2014 @ 14:18:58 #143
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_138763645
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 april 2014 09:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sommigen wel, sommigen niet. Republikeinen kunnen ook zuivere motieven hebben. Maar dan wel gebaseerd op uitgangspunten die imo niet deugen.
pi_138763900
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 14:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Sommigen wel, sommigen niet. Republikeinen kunnen ook zuivere motieven hebben. Maar dan wel gebaseerd op uitgangspunten die imo niet deugen.
Als oplossingen niet deugen, kom je geen steek verder, ook niet als je de juiste uitgangspunten (zou) hebben. Ik zou ook graag zien dat iedere Amerikaan toegang had tot betaalbare zorg. Op dit moment ben ik in Zuid-Korea waar daadwerkelijk betaalbare zorg is, en wij betalen cash. Het kan echt, maar dan moet die zorg wel efficient verleend worden, met stevige concurrentie, zodat dokters niet op hun luie reet blijven zitten. De ACA doet er niets aan om de kosten te reduceren, of om de efficientie in de zorg te verbeteren.

Er is geen enkel land ter wereld waar je zo veel voor zorg betaalt, als de VS. Er is geen enkel land ter wereld, waar je zo veel voor onderwijs betaalt, als de VS. Dan moet er toch ergens een lampje gaan brangen, of niet?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 11 april 2014 @ 16:02:21 #145
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_138766719
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 14:26 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Als oplossingen niet deugen, kom je geen steek verder, ook niet als je de juiste uitgangspunten (zou) hebben. Ik zou ook graag zien dat iedere Amerikaan toegang had tot betaalbare zorg. Op dit moment ben ik in Zuid-Korea waar daadwerkelijk betaalbare zorg is, en wij betalen cash. Het kan echt, maar dan moet die zorg wel efficient verleend worden, met stevige concurrentie, zodat dokters niet op hun luie reet blijven zitten. De ACA doet er niets aan om de kosten te reduceren, of om de efficientie in de zorg te verbeteren.

Er is geen enkel land ter wereld waar je zo veel voor zorg betaalt, als de VS. Er is geen enkel land ter wereld, waar je zo veel voor onderwijs betaalt, als de VS. Dan moet er toch ergens een lampje gaan brangen, of niet?
Jawel. Maar dan is het beter daarover het debat aan te gaan in plaats van:

"Wij willen geen zorgsysteem want alles dat de overheid doet is per definitie slecht"
  vrijdag 11 april 2014 @ 16:53:25 #146
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_138768345
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 16:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Jawel. Maar dan is het beter daarover het debat aan te gaan in plaats van:

"Wij willen geen zorgsysteem want alles dat de overheid Democratische Partij doet is per definitie slecht"
Zolang het die overheid gaat om het leger, politie, binnenlandse veiligheid en het opdringen van normen en waarden is er best wel ruimte voor overheid aldus de GOP.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_138776075
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 22:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat krijg je als je als oppositie alleen maar opportunistisch gaat zieken en frustreren. Dan krijg je inderdaad een wat minder uitgebalanceerde wet. Een wat meer meedenkende houding had het wellicht wat beter gemaakt.

Maar beter een half ei dan een lege dop. In een modern land hoort men verzekerd te zijn voor zorg. En dan is het een goed begin dat met de jaren nog beter uitgewerkt kan worden.
Dat verklaard de dwang? Dat mensen die perfect tevreden waren uit hun zorgverzekering werden gekickt? Omdat die plotseling niet meer voldoet?
  vrijdag 11 april 2014 @ 21:01:32 #148
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_138776788
Geen idee. Maar beter dat dan dat er mensen zonder zorgverzekering blijven.
pi_138778905
Er gaan geruchten dat Romney het nog een keer gaat proberen.. ik denk dat Hillary van iedere republikeinse kandidaat wint behalve van Romney. , Reagan heeft ook 3 keer moeten proberen voordat hij won.
  vrijdag 11 april 2014 @ 21:55:44 #150
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_138779114
Romney wordt toch helemaal niks.

Als GOP een kans wil maken kunnen ze beter met een jongere frissere kandidaat komen die ook latino's mogelijk aan zou kunnen spreken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')