Het beestje heeft een andere naam simpelweg omdat het een heel ander beestje is. Een embryo (of een klompje cellen wat daar voor komt) heeft vrijwel niets gemeen met wat wij met de beste wil van de wereld een mens kunnen noemen.quote:Op donderdag 12 juni 2014 16:10 schreef Lyrebird het volgende:
Door het beestje een andere naam te geven, los je het probleem niet op. Dat zijn linkse taktieken FF.
Een embryo leeft niet. Net als een virus.quote:Op donderdag 12 juni 2014 16:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Verre van! Begin eens met uit te leggen waarom het volgens jou niet erg zou zijn om een embyro zijn/haar leven te beëindigen. Laat ik maar een voorzet geven: je zal eerst en vooral moeten aantonen dat die embryo geen enkel bewustzijn heeft. Dat valt nog niet mee bij de oudere embryo's wiens leven mag worden beëindigd.
Waarom mag de vrouw hier niet bepalen wat er met haar lichaam gebeurt?quote:Op donderdag 12 juni 2014 16:04 schreef Lyrebird het volgende:
Een verkrachting is een helse ervaring. Moeders zullen daar niet ongeschonden doorheen komen. Maar het kind heeft daar geen schuld aan. In deze discussie missen we zo'n kind. Ga jij zo'n kind vertellen deze van minder waarde is dan een kind van twee ouders die minder barbaars met elkaar zijn omgegaan?
Dat zal lekker lukken als je geboren bent, en je moeder wil je niet, want je herinnert 'r aan verkrachting.quote:Kinderen zijn ons kostbaarste goed. Richt je samenleving daar op in, zo dat ze zich allemaal welkom voelen.
Ze is destijds uit het comité dat het Watergate-schandaal onderzocht geschopt vanwege liegen en onethisch gedrag, het is bewezen dat ze onder ede heeft gelogen over haar rol in wat er 2 jaar geleden in Benghazi is gebeurd... ja zo iemand moet je echt als president willenquote:Op donderdag 12 juni 2014 16:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hoe vet zou het niet zijn als de voormalige first lady de eerste vrouwelijke president van de USA wordt en de voormalige president de eerste first husband? En beide op eigen kracht, Hillary was de drijvende kracht achter Bill Clinton's politieke carrière.
Ik heb iets meer uitleg nodig (motief) maar liegen is nooit goed bij een politicus/politica indien dit is bewezen.quote:Op donderdag 12 juni 2014 16:55 schreef Royyy het volgende:
[..]
Ze is destijds uit het comité dat het Watergate-schandaal onderzocht geschopt vanwege liegen en onethisch gedrag, het is bewezen dat ze onder ede heeft gelogen over haar rol in wat er 2 jaar geleden in Benghazi is gebeurd... ja zo iemand moet je echt als president willen.
Met een beetje geluk komt er nu in het nieuwe onderzoek naar Benghazi genoeg informatie naar boven om te zorgen dat ze geen enkele kans meer heeft.
Oh mijn beeld zal absoluut niet perfect zijn.quote:Op donderdag 12 juni 2014 16:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet dat ik jouw indrukken in twijfel wil trekken maar ik vraag me af hoe goed je een beeld kan krijgen van DE USA-inwoner aangezien de bevolking daar veel meer gescheiden woont in functie van het inkomen en vermogen. In Nederland wonen de meeste mensen in eenzelfde soort buurt (meestal een rijtjeshuisje), ontmoeten mensen van verschillende lagen elkaar bij verenigingen (hoewel je bij het voetbal een andere vertegenwoordiging van SE klasses hebt dan bij het hockey) etc.
Is het in de USA niet veel lastiger om met mensen uit al die verschillende lagen in contact te komen? Just wondering.
Jij hebt duidelijk nog nooit een boek over embryologie gelezen. Hierbij benadrukkende dat het niet alleen om een embryo maar ook om een foetus tot 3 maanden oud gaat.quote:Op donderdag 12 juni 2014 16:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Een embryo leeft niet. Net als een virus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er wordt trouwens een misleidende voorstelling van zaken gegeven aangezien het niet alleen om embryo's maar ook om foetussen gaat die verwijderd mogen worden! De deskundigen durven niet te stellen dat zo'n oudere foetus die pak hem beet 2-4 weken onder de bovengrens zit geen bewustzijn heeft, dat is voor mij voldoende reden om de hoogste leeftijdsgrens lager te leggen aangezien een vrouw normaal gesproken na een maand weet dat ze zwanger is.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Met Eisenhower begon de enome macht van het militair industrieel complexquote:Op donderdag 12 juni 2014 16:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je zou hopen dat iemand's politieke verleden er nog wat toe zou doen.
Las laatst een stuk over Eisenhower, die voordat hij tot president werd gekozen verantwoordelijk was voor D-day, en aan het hoofd stond van een enorm leger. Tegenwoordig moeten we het doen met community organizers en een voormalig first lady (die er weinig van bakte als mbz).
quote:Op donderdag 12 juni 2014 17:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk nog nooit een boek over embryologie gelezen. Hierbij benadrukkende dat het niet alleen om een embryo maar ook om een foetus tot 3 maanden oud gaat.
Voor jou, ja. Voor anderen niet. Gelukkig maar.quote:Er wordt trouwens een misleidende voorstelling van zaken gegeven aangezien het niet alleen om embryo's maar ook om foetussen gaat die verwijderd mogen worden! De deskundigen durven niet te stellen dat zo'n oudere foetus die pak hem beet 2-4 weken onder de bovengrens zit geen bewustzijn heeft, dat is voor mij voldoende reden om de hoogste leeftijdsgrens lager te leggen aangezien een vrouw normaal gesproken na een maand weet dat ze zwanger is.
Dat Benghazi-'schandaal' is echt de definitie van een storm in een glas waterquote:Op donderdag 12 juni 2014 16:55 schreef Royyy het volgende:
[..]
Ze is destijds uit het comité dat het Watergate-schandaal onderzocht geschopt vanwege liegen en onethisch gedrag, het is bewezen dat ze onder ede heeft gelogen over haar rol in wat er 2 jaar geleden in Benghazi is gebeurd... ja zo iemand moet je echt als president willen.
Met een beetje geluk komt er nu in het nieuwe onderzoek naar Benghazi genoeg informatie naar boven om te zorgen dat ze geen enkele kans meer heeft.
Wat is er storm in een glas water aan?quote:Op donderdag 12 juni 2014 17:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat Benghazi-'schandaal' is echt de definitie van een storm in een glas water. Toont nog maar eens aan hoe verrot de Amerikaanse journalistiek is.
Een politicus mag niet van gedachten veranderen aan de hand van nieuwe informatie volgens de pers.quote:Op donderdag 12 juni 2014 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat is er storm in een glas water aan?
Er is wel wat meer aan de handquote:Op donderdag 12 juni 2014 17:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Een politicus mag niet van gedachten veranderen aan de hand van nieuwe informatie volgens de pers.
Een ambassadeur en drie anderen zijn doodgemarteld doordat iemand in het State Department zijn werk niet deed en niks deed met verzoeken om extra beveiliging. Toen de ambassade werd aangevallen, heeft een onbekend iemand geweigerd hulp te sturen. Waarom de ambassade zich nog steeds daar bevond, nadat alle andere landen hun ambassades hadden gesloten omdat het te gevaarlijk was, is nog steeds niet bekend. En er zijn allerlei emails tevoorschijn gekomen waaruit blijkt dat men terwijl de aanval nog bezig was al allerlei smoesjes aan het verzinnen was om de waarheid onder het tapijt te schuiven.quote:Op donderdag 12 juni 2014 17:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat Benghazi-'schandaal' is echt de definitie van een storm in een glas water. Toont nog maar eens aan hoe verrot de Amerikaanse journalistiek is.
alleen voor democratische politici, als het de Bush regering was geweest had ie moord en brand lopen gillenquote:Op donderdag 12 juni 2014 17:33 schreef Royyy het volgende:
[..]
Een ambassadeur en drie anderen zijn doodgemarteld doordat iemand in het State Department zijn werk niet deed en niks deed met verzoeken om extra beveiliging. Toen de ambassade werd aangevallen, heeft een onbekend iemand geweigerd hulp te sturen. Waarom de ambassade zich nog steeds daar bevond, nadat alle andere landen hun ambassades hadden gesloten omdat het te gevaarlijk was, is nog steeds niet bekend. En er zijn allerlei emails tevoorschijn gekomen waaruit blijkt dat men terwijl de aanval nog bezig was al allerlei smoesjes aan het verzinnen was om de waarheid onder het tapijt te schuiven.
Volgens jou is dit dus perfect acceptabel gedrag voor politici?
Volgens de Republikeinen ja, die dit al een flinke tijd proberen te gebruiken als een stok om Obama en zijn administration mee te slaan. Maar ze hebben bar weinig om mee te werken.quote:Op donderdag 12 juni 2014 17:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er is wel wat meer aan de hand
Zijn ook genoeg democraten die kritisch zijn over wat er gebeurd is, begonnen op de latere hoorzittingen ook steeds meer vragen te stellenquote:Op donderdag 12 juni 2014 17:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgens de Republikeinen ja, die dit al een flinke tijd proberen te gebruiken als een stok om Obama en zijn administration mee te slaan. Maar ze hebben bar weinig om mee te werken.
Klopt. En dat zullen zeker goede vragen zijn.quote:Op donderdag 12 juni 2014 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zijn ook genoeg democraten die kritisch zijn over wat er gebeurd is, begonnen op de latere hoorzittingen ook steeds meer vragen te stellen
En ook al is er een cover-up, ze zijn wel verdacht stil wat betreft alles in Irak; Weapons of mass destruction, Abu Ghraib, je weet wel. En dan nog alle soldaten die erbij om het leven zijn gekomen. Waar is dan de outrage?quote:Op donderdag 12 juni 2014 17:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Klopt. En dat zullen zeker goede vragen zijn.
Maar dat al die onderzoeken niets anders opleveren dan 'ze wisten niet beter' geeft wel aan dat er bar weinig te halen valt. Alle signalen wijzen naar incompetentie en miscommunicatie en niet de 'cover-up' die de Republikeinen graag zouden zien.
Oh absoluut, de hypocrisie en de beflikkerij is tekenend voor het witte huis, doet er niet toe of daar een Rep of Dem zitquote:Op donderdag 12 juni 2014 17:53 schreef OMG het volgende:
[..]
En ook al is er een cover-up, ze zijn wel verdacht stil wat betreft alles in Irak; Weapons of mass destruction, Abu Ghraib, je weet wel. En dan nog alle soldaten die erbij om het leven zijn gekomen. Waar is dan de outrage?
Dan heb jij ofwel een slecht boek gelezen ofwel de inhoud van dat boek niet begrepen. Een foetus van 3 maanden oud heeft toch echt al veel kenmerken van een mens. Iets anders kan ik er niet van maken aangezien het boek wat ik las voor geneeskunde-opleidingen worden gebruikt. Deskundigen zijn van mening dat de grens in Nederland 2-4 weken te hoog is, beter luister je naar die deskundigen! Die grenzen zijn ooit vastgesteld op basis van de toenmalige inzichten, kennis die sinds die tijd erbij is gekomen heeft doen inzien dat die inzichten niet helemaal klopten.quote:Op donderdag 12 juni 2014 17:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]. Ik heb juist toevallig net een boek gelezen met als een van de onderwerpen embryologie.
En een embryo heeft als zodanig niets met een mens te maken. Net als een foetus trouwens.
Snap niet wat het er überhaupt toe doet. Een embryo is bestemd voor het leven.quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dan heb jij ofwel een slecht boek gelezen ofwel de inhoud van dat boek niet begrepen. Een foetus van 3 maanden oud heeft toch echt al veel kenmerken van een mens. Iets anders kan ik er niet van maken aangezien het boek wat ik las voor geneeskunde-opleidingen worden gebruikt. Deskundigen zijn van mening dat de grens in Nederland 2-4 weken te hoog is, beter luister je naar die deskundigen! Die grenzen zijn ooit vastgesteld op basis van de toenmalige inzichten, kennis die sinds die tijd erbij is gekomen heeft doen inzien dat die inzichten niet helemaal klopten.
Over de grens zelf heb ik niets gezegd. Mocht er medische consensus zijn en daarop gebaseerd een wetswijziging zie ik geen reden om daar tegen te zijn.quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dan heb jij ofwel een slecht boek gelezen ofwel de inhoud van dat boek niet begrepen. Een foetus van 3 maanden oud heeft toch echt al veel kenmerken van een mens. Iets anders kan ik er niet van maken aangezien het boek wat ik las voor geneeskunde-opleidingen worden gebruikt. Deskundigen zijn van mening dat de grens in Nederland 2-4 weken te hoog is, beter luister je naar die deskundigen! Die grenzen zijn ooit vastgesteld op basis van de toenmalige inzichten, kennis die sinds die tijd erbij is gekomen heeft doen inzien dat die inzichten niet helemaal klopten.
Ook als deze ontstaat uit een verkrachting?quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:54 schreef mlg het volgende:
[..]
Snap niet wat het er überhaupt toe doet. Een embryo is bestemd voor het leven.
Een embryo is een embryo. Maar als je het over abortus hebt, dan moet bij verkrachting een embryo verwijderd kunnen worden.quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook als deze ontstaat uit een verkrachting?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |