Wat is precies het probleem hier?quote:"Er is al veel gedaan in het gebied. In 2013 is er geen succesvolle kaping geweest"
quote:De teams van de marine zijn niet flexibel genoeg. Er zouden bijvoorbeeld kleinere teams gevormd kunnen worden, waardoor ze ook goedkoper zullen uitvallen."
Of wanneer zich Blackwaterachtige taferelen voordoen als je het gaat uitbesteden aan een stel cowboys.quote:Op donderdag 10 april 2014 00:59 schreef expans het volgende:
[..]
Even alle trainingsmethoden / ervaring weggooien zodat het goedkoper kan. En dan zeker kamervragen stellen als een stel mariniers doodgaan.
Wal-Ge-Lijk.quote:Op woensdag 9 april 2014 18:11 schreef Tikbalang het volgende:
De PvdA wil niet dat het kabinet het mogelijk maakt om Nederlandse schepen die voor de kust van Somalië varen te beveiligen door private beveiligers.
De partij vindt dat het niet wenselijk is dat private beveiligers worden toegelaten op schepen, omdat het geweldsmonopolie bij de overheid moet blijven liggen.
Typische PvdA retoriek: "Wij weten wel wat goed voor U is, wij regelen het wel. Gaat U maar weer rustig slapen".quote:
quote:Op donderdag 10 april 2014 06:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Typische PvdA retoriek: "Wij weten wel wat goed voor U is, wij regelen het wel. Gaat U maar weer rustig slapen".
En er ondertussen een puinzooi van maken.
Die was van de ARP.quote:Op donderdag 10 april 2014 08:13 schreef betyar het volgende:
[..]Je probeerde Colijn te "citeren" ?
Het was de VVD die de Turken en Marokkanen hierheen haalden. En nu de MOElanders.quote:Op donderdag 10 april 2014 02:18 schreef Shreyas het volgende:
Hoe kan de PvdA hier tegen zijn?
Probeert die partij nou nog steeds overal ter wereld goodwill te creëren behalve in Nederland zelf?
Na de Turken en Marokkanen proberen ze nu zeker de Afrikanen naar Nederland te halen zodat ze voor de komende 40 jaar weer stemvee hebben.
Hoeveel Nederlandse schepen zijn er het ŕfgelopen pakweg anderhalf jaar gekaapt?quote:Op donderdag 10 april 2014 06:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Typische PvdA retoriek: "Wij weten wel wat goed voor U is, wij regelen het wel. Gaat U maar weer rustig slapen".
En er ondertussen een puinzooi van maken.
Gratis weggeven zorgt voor overconsumptie. Dus er een bepaalde prijs op zetten is niet zo vreemd.quote:Op donderdag 10 april 2014 09:59 schreef kawa4 het volgende:
ik wist helemaal niet dat de rederij geld moest betalen als ze hulp nodig hadden.
slaat ook nergens op btw,
dus snap ik wel waarom hun private beveiligers wil
Het is echt fantastischquote:Op donderdag 10 april 2014 10:05 schreef 99.999 het volgende:
En 450 euro per dag per marinier incl uitrusting e.d. is niet overdreven duur natuurlijk. Daar zit al subsidie op.
Nee... Dit is gewoon hoe ik de PvdA nog steeds interpreteer...quote:Op donderdag 10 april 2014 08:13 schreef betyar het volgende:
[..]Je probeerde Colijn te "citeren" ?
De VVD wilde ze na de gedane arbeid ook weer weg hebben en daar heeft de PvdA een stokje voor gestoken :-)quote:Op donderdag 10 april 2014 08:56 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het was de VVD die de Turken en Marokkanen hierheen haalden. En nu de MOElanders.
Waar komt dat hardnekkige fabeltje steeds weer vandaan dat het de PvdA was?
Bron?quote:Op donderdag 10 april 2014 10:13 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
De VVD wilde ze na de gedane arbeid ook weer weg hebben en daar heeft de PvdA een stokje voor gestoken :-)
kan je ook nog inhoudelijkingaan op deze kwestie of is het weer enkel dom PvdA-bashen?quote:Op donderdag 10 april 2014 10:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee... Dit is gewoon hoe ik de PvdA nog steeds interpreteer...
De oorsprong van de piraterij is te vinden in illegale overbevissing van Somalische wateren door Aziatische en Europese vissers.quote:Op woensdag 9 april 2014 18:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wat verwacht je anders van het Partijtje voor de Allochtonen
Die maken zich veel drukker over het welzijn van de Somaliërs die 'noodgedwongen' schepen overvallen.
Het is niet alleen Somalie natuurlijk, er is een heel rijtje aan landen waar het voor schepen min of meer wat gevaarlijk is en niet alleen vanwege kapingen, ook diefstal met gebruik van wapens (Maleisie, Indonesie, West Afrika) , alles daaronder valt trouwens onder piraterij. In veel gevallen is 1 locaal mannetje met een geweer (beter is 2 want dan kan er altijd 1 slapen) al genoeg om rustig in een haven te liggen. Maar ook dat is verboden op schepen onder Nederlandse vlag.quote:Op donderdag 10 april 2014 09:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoeveel Nederlandse schepen zijn er het ŕfgelopen pakweg anderhalf jaar gekaapt?
Of waar blijkt anders die puinzooi uit?
en hoeveel verlies is er geleden door de reders het afgelopen jaar door kapingen?quote:Op donderdag 10 april 2014 10:37 schreef Janneke141 het volgende:
De PvdA wil ieder monopolie bij de overheid houden. Weinig verrassend, dit. Ben je lekker mee als reder.
Inderdaad, ieder voor zich!quote:Op woensdag 9 april 2014 18:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je zou jezelf maar eens mogen verdedigen.
Achterhaald concept, dat geweldsmonopolie gedoe.
Kan me op zich wel vinden in de redenering van de PvdA. Vind echter dat er in dit geval wel een uitzondering kan worden gemaakt.quote:Op donderdag 10 april 2014 10:37 schreef Janneke141 het volgende:
De PvdA wil ieder monopolie bij de overheid houden. Weinig verrassend, dit. Ben je lekker mee als reder.
Het gaat niet alleen daarom. Die protectie van de staat is voor kleinere rederijen enorm duur en niet te betalen. Zelf beveiliging regelen kan een stuk goedkoper maar dan zegt de PvdA: "uh uh uh nee nee nee...."quote:Op donderdag 10 april 2014 09:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoeveel Nederlandse schepen zijn er het ŕfgelopen pakweg anderhalf jaar gekaapt?
Of waar blijkt anders die puinzooi uit?
Dat is in feite EXACT hoe het nu is.quote:
ja private beveiliging werkt voor een appel en een ei natuurlijkquote:Op donderdag 10 april 2014 10:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen daarom. Die protectie van de staat is voor kleinere rederijen enorm duur en niet te betalen. Zelf beveiliging regelen kan een stuk goedkoper maar dan zegt de PvdA: "uh uh uh nee nee nee...."
Betutteling.
Wat is goedkoper? Een paar guns for hire of marineschepen laten patrouilleren?quote:Op donderdag 10 april 2014 11:09 schreef Re het volgende:
[..]
ja private beveiliging werkt voor een appel en een ei natuurlijk
We kunnen natuurlijk moeilijk op elke hoek van de straat een agent posten.quote:Op donderdag 10 april 2014 11:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat is in feite EXACT hoe het nu is.
De politie komt je pas redden als je doodgebloed bent na die schiet of steek partij.
Dus moet je het in sommige gevallen zelf oplossen. Zoals in Somalië.quote:Op donderdag 10 april 2014 11:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We kunnen natuurlijk moeilijk op elke hoek van de straat een agent posten.
quote:Op donderdag 10 april 2014 11:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ben het ook wel eens met de PvdA, wil je een beveiligd schip, schakel je de marine in. Blijkbaar werkt het. Zorgt ook nog voor Nederlandse werkgelegenheid, als reders zelf beveiligers in kunnen huren moet je maar afwachten wat voor (schimmig) bedrijf je op je schip haalt.
lijkt me wel ironisch als die 'beveiligers' dan gewoon piraten blijken te zijn.quote:Op donderdag 10 april 2014 11:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat is goedkoper? Een paar guns for hire of marineschepen laten patrouilleren?
Ja, dat kan altijd natuurlijk. Maar goed, niet alleen in Somalië is er veel piraterij. In de straat van Malakka ook bijvoorbeeld. Ik vind dat je als bedrijf gewoon een paar mannetjes moet kunnen inhuren op je schip. Het is niet alsof die mannetjes nou zoveel kwaad kunnen doen midden op zeequote:Op donderdag 10 april 2014 11:24 schreef jogy het volgende:
[..]
lijkt me wel ironisch als die 'beveiligers' dan gewoon piraten blijken te zijn.
Dan moet je jezelf dus legaal kunnen verdedigen.quote:Op donderdag 10 april 2014 11:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We kunnen natuurlijk moeilijk op elke hoek van de straat een agent posten.
Nee, dank je. Graag geen wapens in de zakken van normale burgers.quote:Op donderdag 10 april 2014 11:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dan moet je jezelf dus legaal kunnen verdedigen.
We leven niet meer in 1950.
Extraordinary circumstances require extraordinary measures. Kom op man, die mensen zitten op een schip. Dat het niet bepaald wenselijk is dat iedereen op straat met een pipa rondloopt, a la. Maar ze zitten op zeequote:Op donderdag 10 april 2014 11:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dank je. Graag geen wapens in de zakken van normale burgers.
Ik heb toch helemaal niet over dat schip, man.quote:Op donderdag 10 april 2014 11:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Extraordinary circumstances require extraordinary measures. Kom op man, die mensen zitten op een schip. Dat het niet bepaald wenselijk is dat iedereen op straat met een pipa rondloopt, a la. Maar ze zitten op zee
Touché. Maar de context van het topic gaat over verdediging op zee. Bovendien houdt jezelf verdedigen meer in dan alleen gewapend rondlopen op straat. En dat dat (helaas) nodig is, daar komt eens in de zoveel tijd wel eens een nieuwsberichtje van voorbij. Gelukkig mag je jezelf wettelijk gezien ook verdedigen.quote:Op donderdag 10 april 2014 11:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb toch helemaal niet over dat schip, man.
Van mij mogen die lui wapens dragen op een schip. Ik voelde enkel de behoefte te reageren op Theodd, die blijkbaar pleitbezorger is van vrij wapenbezit.quote:Op donderdag 10 april 2014 11:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Touché. Maar de context van het topic gaat over verdediging op zee. Bovendien houdt jezelf verdedigen meer in dan alleen gewapend rondlopen op straat. En dat dat (helaas) nodig is, daar komt eens in de zoveel tijd wel eens een nieuwsberichtje van voorbij. Gelukkig mag je jezelf wettelijk gezien ook verdedigen.
Fair enough. In ieder geval ben je het wel eens dus met het verdedigen van een schip. Ik zie de nadelen van vrij wapenbezit op straat in en ben daar ook geen voorstander van.quote:Op donderdag 10 april 2014 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Van mij mogen die lui wapens dragen op een schip. Ik voelde enkel de behoefte te reageren op Theodd, die blijkbaar pleitbezorger is van vrij wapenbezit.
Ik vind het ook SCHANDALIG dat ik geen politieagent als bodyguard heb. Waarom betaal ik verdomme belasting?quote:Op donderdag 10 april 2014 11:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat is in feite EXACT hoe het nu is.
De politie komt je pas redden als je doodgebloed bent na die schiet of steek partij.
Dat van malakka snap ik niet echt de landen er om heen zouden goede marineschepen moeten hebben.quote:Op donderdag 10 april 2014 11:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja, dat kan altijd natuurlijk. Maar goed, niet alleen in Somalië is er veel piraterij. In de straat van Malakka ook bijvoorbeeld. Ik vind dat je als bedrijf gewoon een paar mannetjes moet kunnen inhuren op je schip. Het is niet alsof die mannetjes nou zoveel kwaad kunnen doen midden op zee
En toch lijkt het mij wel watquote:Op donderdag 10 april 2014 01:01 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Of wanneer zich Blackwaterachtige taferelen voordoen als je het gaat uitbesteden aan een stel cowboys.
Toch is het zo. Het is gewoon moeilijk om overal op tijd bij te zijn.quote:Op donderdag 10 april 2014 12:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat van malakka snap ik niet echt de landen er om heen zouden goede marineschepen moeten hebben.
Niet te vergeten het rijke Singapore dat vanwege zijn haven er een groot belang bij hoeft.
Juist door mensen zoals jij zijn er zulke "bedrijven" een kwaad.quote:Op donderdag 10 april 2014 12:15 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
En toch lijkt het mij wel wat
Met een paar M-60's een schip beveiligen. Shootin' in a barrel.
Juist door de PvdA zijn er nog veel issues met veiligheid.quote:Op donderdag 10 april 2014 12:30 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Juist door mensen zoals jij zijn er zulke "bedrijven" een kwaad.
Wat voor issues dan?quote:Op donderdag 10 april 2014 12:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Juist door de PvdA zijn er nog veel issues met veiligheid.
Vink maar af op lijstje:quote:
En het verschil voel je? Of ik een M60 afvuur of dat onze marine het doet?quote:Op donderdag 10 april 2014 12:30 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Juist door mensen zoals jij zijn er zulke "bedrijven" een kwaad.
Jeetje. Zijn de rechtsen zo mieterig dat ze al bang zijn voor een kopje Earl Grey?quote:Op donderdag 10 april 2014 13:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Vink maar af op lijstje:
... "De kogel kwam van links!"
... "Theedrinken!"
... "Knuffelen!"
... "Multikul!"
... "Links lullen, rechts vullen!"
Juist. Leuk hoor, piraatje spelen. Ar ar ar ar, kapen die handel. Tot kogels groter dan je vinger om je oren vliegenquote:Op donderdag 10 april 2014 13:10 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
En het verschil voel je? Of ik een M60 afvuur of dat onze marine het doet?
Enige wat ik garandeer is geen gevangenisstraf of een tik op de vingers. Gewoon definitief uitschakelen.
En dat heeft iets met de PvdA te maken omdat?quote:Op donderdag 10 april 2014 13:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Vink maar af op lijstje:
... "De kogel kwam van links!"
... "Theedrinken!"
... "Knuffelen!"
... "Multikul!"
... "Links lullen, rechts vullen!"
Hangt er vanaf met wie die gedronken moet worden natuurlijk!quote:Op donderdag 10 april 2014 13:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Jeetje. Zijn de rechtsen zo mieterig dat ze al bang zijn voor een kopje Earl Grey?
En daarom M60. De piraten hebben ook wel leuk speelgoed. Maar niet heel schokkend.quote:Op donderdag 10 april 2014 13:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Juist. Leuk hoor, piraatje spelen. Ar ar ar ar, kapen die handel. Tot kogels groter dan je vinger om je oren vliegen
Dat is het standaardlijstje wat sommigen hanteren zodra ze de Rode Lap van de PvdA voor ogen krijgen.quote:Op donderdag 10 april 2014 13:12 schreef thom_05 het volgende:
En dat heeft iets met de PvdA te maken omdat?
Dat bedoel ik dus.quote:Op donderdag 10 april 2014 13:10 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
En het verschil voel je? Of ik een M60 afvuur of dat onze marine het doet?
Enige wat ik garandeer is geen gevangenisstraf of een tik op de vingers. Gewoon definitief uitschakelen.
ja straks zijn die Marokkanen nog verantwoordelijk voor het pikken van containerschepen bij Somaliequote:Op donderdag 10 april 2014 12:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Juist door de PvdA zijn er nog veel issues met veiligheid.
En dat zie jij als een realistisch scenario?quote:Op donderdag 10 april 2014 13:16 schreef Ulx het volgende:
Wie gaat eigenlijk controleren of zo'n bewaker niet voor de lol of uit verveling een langsvarende visserboot aan barrels schiet? Dat er goede controle is op het doen en laten van de mariniers geloof ik wel. Die lui zijn ook goed getraind.
Niemand die dat zegt. Issues in Nederland hebben niks te maken met Somalische piraten.quote:Op donderdag 10 april 2014 13:17 schreef Re het volgende:
[..]
ja straks zijn die Marokkanen nog verantwoordelijk voor het pikken van containerschepen bij Somalie
Blackwater personeel ging ook lekker ongestraft tekeer in Irak. Dus ja.quote:Op donderdag 10 april 2014 13:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En dat zie jij als een realistisch scenario?
over welke andere veiligheidsaspecten heb je het dan?quote:Op donderdag 10 april 2014 13:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niemand die dat zegt. Issues in Nederland hebben niks te maken met Somalische piraten.
Dit is gewoon exact het verkiezingsprogramma.quote:Op donderdag 10 april 2014 13:12 schreef thom_05 het volgende:
[..]
En dat heeft iets met de PvdA te maken omdat?
Iedere partij behalve VVD en pvv wil dit. Een ruime meerderheid van de kamer dus. Zelfs de sgp is tegen.quote:Op donderdag 10 april 2014 10:37 schreef Janneke141 het volgende:
Voor sommigen zijn feiten een vreemd fenomeen ja.quote:Op donderdag 10 april 2014 13:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat is het standaardlijstje wat sommigen hanteren zodra ze de Rode Lap van de PvdA voor ogen krijgen.
Per beveiliger zal het niet veel goedkoper zijn inderdaad. Of je moet inderdaad een paar van die qatkauwers met ak47's willen inhurenquote:Op donderdag 10 april 2014 11:09 schreef Re het volgende:
[..]
ja private beveiliging werkt voor een appel en een ei natuurlijk
Wie anders?quote:Op donderdag 10 april 2014 13:17 schreef Re het volgende:
[..]
ja straks zijn die Marokkanen nog verantwoordelijk voor het pikken van containerschepen bij Somalie
Dan huur je dus ook geen Blackwater lui in. Niet elke gun for hire schiet mensen voor de lol overhoop als hij niet binnen één uur los kan gaan op wat piraten.quote:Op donderdag 10 april 2014 13:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Blackwater personeel ging ook lekker ongestraft tekeer in Irak. Dus ja.
Ik heb het vermoeden dat jij nooit het verkiezingsprogramma van de PvdA onder ogen hebt gehad.quote:Op donderdag 10 april 2014 13:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dit is gewoon exact het verkiezingsprogramma.
Dit keer ben ik het, voor het eerst, met de PvdA en 5x9 eensquote:Op donderdag 10 april 2014 10:05 schreef 99.999 het volgende:
Gratis weggeven zorgt voor overconsumptie. Dus er een bepaalde prijs op zetten is niet zo vreemd.
En 450 euro per dag per marinier incl uitrusting e.d. is niet overdreven duur natuurlijk. Daar zit al subsidie op. Ook voor goede particuliere beveiligers zal je dat zeker kwijt zijn voor inzet in een continuerooster voor een aantal weken.
Je kan je eventueel afvragen of altijd 11 mariniers nodig zijn maar daar hebben anderen meer verstand van.
En hoe ga je dat controleren?quote:Op donderdag 10 april 2014 13:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dan huur je dus ook geen Blackwater lui in. Niet elke gun for hire schiet mensen voor de lol overhoop als hij niet binnen één uur los kan gaan op wat piraten.
Achterstandswijken met criminaliteit waarvan bewust werd weggekeken, Servische zigeunerfamilies die op kosten van de gemeenschap kunnen blijven huishouden in plaats van aangepakt worden en waarbij nog een poging wordt gewaagd kranten te kunnen censureren, homo's die weggepest worden in Leidsche Rijn waarbij ook een poging wordt gedaan om dat uit de media te houden. Zoiets?quote:Op donderdag 10 april 2014 13:19 schreef Re het volgende:
[..]
over welke andere veiligheidsaspecten heb je het dan?
Privé legers moeten ten alle tijden verboden zijn voor duidelijke redenen.quote:Op donderdag 10 april 2014 13:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dan huur je dus ook geen Blackwater lui in. Niet elke gun for hire schiet mensen voor de lol overhoop als hij niet binnen één uur los kan gaan op wat piraten.
Er is toch ook gewoon personeel aan boord? Dan huur je toch gewoon een bedrijf in wat wel een goede reputatie heeft? Bovendien zijn er ook genoeg misstanden bij soldaten, dat is ook geen waterdichte veiligheid. Garanties kun je nooit geven.quote:
allemaal op de boot richting somalie, dat zal ze leren...quote:Op donderdag 10 april 2014 13:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Achterstandswijken met criminaliteit waarvan bewust werd weggekeken, Servische zigeunerfamilies die op kosten van de gemeenschap kunnen blijven huishouden in plaats van aangepakt worden en waarbij nog een poging wordt gewaagd kranten te kunnen censureren, homo's die weggepest worden in Leidsche Rijn waarbij ook een poging wordt gedaan om dat uit de media te houden. Zoiets?
Inderdaad. Irak was zo'n jungle dat ze daar gewoon los konden gaan. Als je niet dat soort idioten inhuurt van vage bedrijven en ze geen carte blanche geeft gaan ze echt niet massaal op vissersbootjes knallen.quote:Op donderdag 10 april 2014 13:28 schreef sp3c het volgende:
dat blackwater verhaal was sowieso een beetje opgeblazen (pun intended)
probleem zat hem niet in de private beveiliging an sich maar in het feit dat die figuren volledig carte blanche kregen om hun dingetje te doen
die moesten op een gegeven moment zelfs omrijden omdat generaals ze niet in hun aor wilde hebben meen ik
Wie zegt dat ze illegaal door de wateren varen?quote:Op donderdag 10 april 2014 13:30 schreef Ulx het volgende:
Als je privé legers gaat toestaan, zeggen somlische piraten toch gewoon dat ze een privé marine zijn die illegaal door de somalische wateren varende schepen mag enteren en opbrengen?
Of is dat anders?
Ok. Als jij het zegt. Mijn woorden zijn het niet.quote:Op donderdag 10 april 2014 13:30 schreef Re het volgende:
[..]
allemaal op de boot richting somalie, dat zal ze leren...
De somaliërs.quote:Op donderdag 10 april 2014 13:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze illegaal door de wateren varen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |