Daar heb je inderdaad een punt.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:33 schreef Ouder1 het volgende:
'De voorsnijder (degene die het dier slacht) moet een moslim zijn'.
Welke kern van waarheid?quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:04 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Le Pen is een rascist. Dat wil niet zeggen dat er soms wel een kern van waarheid in zijn plannen zit. Eender met Wilders.
Nooit op stemmen dus, maar ook niet je oren dichtdoen en tralalalala gaan gillen om wie de boodschapper is.
De eigenaar van de slachterij mag wel een niet-moslim zijn, de slagers echter moeten moslim zijn.quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:01 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Waarom lees ik hier dan dat Jan en Hans "halalvlees" leverden aan Franse consumenten?
Directeur Jan F. (61) van vleeshandel Draap werd als hoofdverdachte veroordeeld tot 1 jaar cel, waarvan 3 maanden voorwaardelijk. In 2007 en 2008 verkocht hij in Frankrijk paardenvlees als halal geslacht rundvlees uit Nederland. Hij vervalste documenten en facturen die beweerden dat het halal geslacht vlees was. De Oosterhoutse vleeshandelaar Hans W. (55) kreeg destijds als 'katvanger' een werkstraf voor medeplichtigheid. Zijn bedrijf werd beboet.
http://www.ad.nl/ad/nl/45(...)de-halal-vlees.dhtml
Aha, dus jij wil de kosten op scholen drukken zodat de luiers van bejaarden vaker worden verschoond?quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:02 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, heel Europa bezuinigd zich een slag in de rondte, bejaarden liggen de godganse dag in één luier, mensen in de zorg worden massaal ontslagen, bijstandsgerechtigden worden als goedkope krachten bij gemeentes ingezet ipv betaald personeel.. Maar laten we vooral het niet en nooit hebben over de kosten van het toegeven aan voedseleisen op religieuze gronden op scholen en in kantines.
"racist" & "haar"quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:04 schreef Ouder1 het volgende:
Le Pen is een rascist. Dat wil niet zeggen dat er soms wel een kern van waarheid in zijn plannen zit.
Nou dan, de niet-islamitische eigenaar maakt winst door halalvlees te leveren aan de moslims.quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:06 schreef Ouder1 het volgende:
De eigenaar van de slachterij mag wel een niet-moslim zijn, de slagers echter moeten moslim zijn.
Dat halal slachten een vorm van discriminatie is en dat het faciliteren hiervan door de overheid door halalvlees in te kopen dus discriminatie door de overheid is.quote:
Het ging toch om de kosten? Wie wordt er nou precies gediscrimineerd, slagers? of de leerlingen?quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:11 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat halal slachten een vorm van discriminatie is en dat het faciliteren hiervan door de overheid door halalvlees in te kopen dus discriminatie door de overheid is.
De overheid zou zich daar dus van moeten distantiëren en niet mee moeten werken.
Je moet je tegenwoordig al verdiepen in iets om te weten dat Marine le Pen, dochter van Jean Marie, het Front National leidt?quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:12 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ach ja.. Ik heb me nooit zo in Le Pen verdiept, ik heb niet zoveel met racistische partijen.
Nee, je moet het grote geheel zien. Het basispunt is discriminatie.quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:14 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Het ging toch om de kosten? Wie wordt er nou precies gediscrimineerd, slagers? of de leerlingen?
ISO-certificering is dus ook discriminatie ?quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:21 schreef Ouder1 het volgende:
(...)
Halal slachten is discriminatie omdat het per se door een moslim moet gebeuren en er een imam in dienst moet zijn.
(...)
quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:12 schreef Treinhomo het volgende:
Je vergeet nog dat 'wel', 'niet' had moeten zijn.
Taalnazi FTW.![]()
quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:13 schreef Treinhomo het volgende:
Waarom loopt Ouder1 trouwens in een burka ?
If the non-Muslim butcher is not from among the People of the Book, then meat slaughtered by him is not halaal. If he is from among the People of the Book, Jewish or Christian, then meat slaughtered by him is halaal.quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:21 schreef Ouder1 het volgende:
Halal slachten is discriminatie omdat het persé door een moslim moet gebeuren en er een imam in dienst moet zijn.
Toch vreemd want de christelijke normen zitten overal in de wetten, ook in Frankrijk:quote:Op zaterdag 5 april 2014 12:16 schreef Woestijnvos het volgende:
Er is absoluut geen reden om het geloof te verweven in de publieke sfeer
Nee, het is voor Le Pen een principekwestie.quote:Op zaterdag 5 april 2014 12:33 schreef Hathor het volgende:
Dit snap ik nou echt niet, is het nou echt zoveel moeite om rekening te houden met de wensen van beide groepen?
Ehquote:Op zaterdag 5 april 2014 15:29 schreef Charismatisch het volgende:
Moslimslager zegt ook allerlei islamitische gebeden op:
Als je het hebt over een restaurant waar mensen betalen voor het voedsel dat zij kiezen, heb je natuurlijk gelijk. Hier hebben we het echter over een situatie waarbij de belastingbetaler een groot deel van die kosten betaalt en niet-moslim slagers niet mogen/kunnen leveren. Is het dan nog steeds zo logisch?quote:Op zondag 6 april 2014 11:48 schreef Marlan het volgende:
Dat gezegd hebbend, Le Pen's suggestie is natuurlijk stompzinnig. Een ieder moet voor zichzelf kunnen bepalen wat hij eet, en die keuze moet zover dat mogelijk gecaterd kan worden er zijn.
Zou de wereld niet op zijn kop staan als Moslims eisen dat scholen en kantines voor hen voedsel leveren dat alleen door Moslims geproduceerd is?quote:Op zondag 6 april 2014 11:58 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zou de wereld niet op zijn kop staan als Christenen eisen dat scholen en kantines voor hen voedsel leveren dat alleen door Christenen geproduceerd is?
Dat mogen ze wel, het is alleen goedkoper om halal-vlees in te slaan.quote:Op zondag 6 april 2014 11:58 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als je het hebt over een restaurant waar mensen betalen voor het voedsel dat zij kiezen, heb je natuurlijk gelijk. Hier hebben we het echter over een situatie waarbij de belastingbetaler een groot deel van die kosten betaalt en niet-moslim slagers niet mogen/kunnen leveren. Is het dan nog steeds zo logisch?
Aldus de extremistische atheist. Of het nu christen, moslim of atheist is, de extremisten schreeuwen het luidste en zijn het meest overtuigd van hun gelijk. Extremisten.quote:Op zaterdag 5 april 2014 12:43 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Heeft niks met durf te maken maar plaats vooral nog meer reacties die mijn punt bevestigen.
Doorgeslagen atheïsten zijn vaak nog een tikkie erger dan gelovigen.quote:Op zondag 6 april 2014 12:17 schreef Individual het volgende:
[..]
Aldus de extremistische atheist. Of het nu christen, moslim of atheist is, de extremisten schreeuwen het luidste en zijn het meest overtuigd van hun gelijk. Extremisten.
Heb jij dan inzicht in de kosten? Heel leuk dat jij wilt bezuinigen, maar ik kan nergens uit opmaken dat die noodzaak er is.quote:Op zondag 6 april 2014 11:58 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als je het hebt over een restaurant waar mensen betalen voor het voedsel dat zij kiezen, heb je natuurlijk gelijk. Hier hebben we het echter over een situatie waarbij de belastingbetaler een groot deel van die kosten betaalt en niet-moslim slagers niet mogen/kunnen leveren. Is het dan nog steeds zo logisch?
Zou de wereld niet op zijn kop staan als Christenen eisen dat scholen en kantines voor hen voedsel leveren dat alleen door Christenen geproduceerd is?
Alle religies hebben verschillende niveau's van extremisme. Doorgeslagen atheisten zijn wel meer vertegenwoordigd in NL dan in veel andere landen.quote:Op zondag 6 april 2014 12:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Doorgeslagen atheïsten zijn vaak nog een tikkie erger dan gelovigen.
Dus die 5 atheisten die zijn doorgeslagen zijn (slechts) een tikkie erger dan die 6+ miljard gelovigen?quote:Op zondag 6 april 2014 12:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Doorgeslagen atheïsten zijn vaak nog een tikkie erger dan gelovigen.
Dan rundvlees ook compleet van het menu als concessie naar de hindoestanen.. en vlees compleet van het menu als concessie naar de vegetariërs en alle dierlijke producten compleet van het menu als concessie naar de veganisten en dan alles strikt volgens de Joodse voorschriften bereiden.quote:Op zondag 6 april 2014 12:28 schreef TheThirdMark het volgende:
Waarom gewoon niet beide groepen blij maken?
Moet van beide kanten wel wat wil in zitten, maar toch.
Varkensvlees compleet van het menu als concessie van de meerderheid.
En de moslims gaan akkoord met het feit dat de rest niet per se van een halalslager komt.
En dan desnoods op vrijdag oid varkensvlees + 100% halalvlees, als je dan nog mierenneukers houdt.
Maar er lijkt geen sprake te zijn van een probleem. Uit niets blijkt dat de kosten te hoog zijn of dat scholen overvraagd worden.quote:Op zondag 6 april 2014 13:49 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dan rundvlees ook compleet van het menu als concessie naar de hindoestanen.. en vlees compleet van het menu als concessie naar de vegetariërs en alle dierlijke producten compleet van het menu als concessie naar de veganisten en dan alles strikt volgens de Joodse voorschriften bereiden.
Dan heeft niemand meer wat te zeuren.
Probleem 1 is al dat wanneer aan de overheid gelieerde instanties zoals scholen discrimineren op basis van geloof bij het inkopen van voedsel.quote:Op zondag 6 april 2014 13:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar er lijkt geen sprake te zijn van een probleem. Uit niets blijkt dat de kosten te hoog zijn of dat scholen overvraagd worden.
Waarom de boel dan veranderen?
Misschien dat als je het nog 100x zegt dat iemand het dan gaat geloven.quote:Op zondag 6 april 2014 14:00 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Probleem 1 is al dat wanneer aan de overheid gelieerde instanties zoals scholen discrimineren op basis van geloof bij het inkopen van voedsel.
Het voorstel komt van Le Pen, die is volgens mij toch niet erg begaan met de joden?quote:Op zaterdag 5 april 2014 13:03 schreef Aloulou het volgende:
Dan ben ik het maar die de grote vraag stelt; en de Franse joden dan?
De meeste users missen daar de brains voor idd. Of steken liever politiek correct de kop in het zand.quote:Op zondag 6 april 2014 14:01 schreef Specularium het volgende:
[..]
Misschien dat als je het nog 100x zegt dat iemand het dan gaat geloven.
En dat baseer je waarop precies? Je doet allerlei aannames, maar feit blijft dat je geen flauw benul hebt hoe de inkoop is geregeld.quote:Op zondag 6 april 2014 14:00 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Probleem 1 is al dat wanneer aan de overheid gelieerde instanties zoals scholen discrimineren op basis van geloof bij het inkopen van voedsel.
Allright, ik overdreef.quote:Op zondag 6 april 2014 13:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus die 5 atheisten die zijn doorgeslagen zijn (slechts) een tikkie erger dan die 6+ miljard gelovigen?
Fair enough
Nee. Als ik witte veters koop omdat ze goedkoper zijn discrimineer ik niet op basis van geloof. Ook niet als die witte veters gemaakt worden door aanhangers van het vliegende spahettimonster die geloven dat witte veters geluk brengen.quote:Op zondag 6 april 2014 14:00 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Halal vlees ansich is niet goedkoper dan niet-halal vlees.quote:Op zondag 6 april 2014 14:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee. Als ik witte veters koop omdat ze goedkoper zijn discrimineer ik niet op basis van geloof. Ook niet als die witte veters gemaakt worden door aanhangers van het vliegende spahettimonster die geloven dat witte veters geluk brengen.
Als ik in een kantine iets bestel vind ik niet dat producten met varkensvlees mij ontzegt mogen worden alleen maar omdat jij het niet mag eten. De meeste Franse kantines in de scholen zijn grote kantines waar je uit meerdere gerechten kan kiezen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 12:27 schreef zarGon het volgende:
Goede richting gaan we op met z'n allen.
Zo vol haat zitten dat je hier een punt van gaat maken...
Dat is hier ook niet het geval.quote:Op zondag 6 april 2014 15:04 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Als ik in een kantine iets bestel vind ik niet dat producten met varkensvlees mij ontzegt mogen worden alleen maar omdat jij het niet mag eten.
quote:Scholen in Frankrijk moeten moslimkinderen in de kantines niet langer de mogelijkheid bieden om speciale lunches zonder varkensvlees te kiezen.
Er wordt niemand wat ontzegd. Het gaat om verschillende soorten lunch die worden aangeboden.quote:Op zondag 6 april 2014 15:04 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Als ik in een kantine iets bestel vind ik niet dat producten met varkensvlees mij ontzegt mogen worden alleen maar omdat jij het niet mag eten. De meeste Franse kantines in de scholen zijn grote kantines waar je uit meerdere gerechten kan kiezen.
Soms zit daar varkensvlees tussen, maar soms ook niet. Álthans, dat was het. Want nu hebben veel scholen alle producten waar varkensvlees in zit uit de menu's gehaald. Ik ben geen fan van Marine Le Pen maar hier heeft ze wel gewoon gelijk.
Nee, in veel Franse scholen is juist varkensvlees volledig uit het menu gehaald. Dat maakt mensen boos. Niet dat ze geen varkensvlees willen eten, maar die keuze moet wel voor niet-moslims (en ook niet-joden) mogelijk blijven. Ik vind het heerlijk om ze af en toe in Frankrijk rillettes, paté en varkensvlees te eten. Dus de anti-varkensvlees brigade moet mij niet lastigvallen. Dat vind ik nou écht veel storender dan een hoofddoek, ondanks dat er meer discussies over hoofddoeken zijn.quote:Op zaterdag 5 april 2014 12:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar waarom zou je die speciale lunches verbieden? Zelf kun je gewoon varkensvlees eten. Wat maakt het uit wat jouw islamitische klasgenoot eet?
Wat een vreemde vorm van afgunst. Zo bang om te worden achtergesteld dat anderen hun plezier moet worden ontzegd.
Het bericht in de OP vertelt een ander verhaal.quote:Op zondag 6 april 2014 15:09 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Nee, in veel Franse scholen is juist varkensvlees volledig uit het menu gehaald. Dat maakt mensen boos. Niet dat ze geen varkensvlees willen eten, maar die keuze moet wel voor niet-moslims (en ook niet-joden) mogelijk blijven. Ik vind het heerlijk om ze af en toe in Frankrijk rillettes, paté en varkensvlees te eten. Dus de anti-varkensvlees brigade moet mij niet lastigvallen. Dat vind ik nou écht veel storender dan een hoofddoek, ondanks dat er meer discussies over hoofddoeken zijn.
Ik ben half Frans en weet wat er speelt. Op Franse radio's al verschillende keren gehoord dat ouders echt boos waren dat varkensvlees compleet uit de Franse scholen verbannen werd.quote:Op zondag 6 april 2014 15:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het bericht in de OP vertelt een ander verhaal.
Wat is het percentage scholen dat geen varkensvlees meer serveert?quote:Op zondag 6 april 2014 15:21 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ik ben half Frans en weet wat er speelt. Op Franse radio's al verschillende keren gehoord dat ouders echt boos waren dat varkensvlees compleet uit de Franse scholen verbannen werd.
Ik vind dan ook dat leerlingen moeten kunnen kiezen. Varkensvlees behoort niet te worden verbannen van scholen.quote:Op zondag 6 april 2014 15:21 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ik ben half Frans en weet wat er speelt. Op Franse radio's al verschillende keren gehoord dat ouders echt boos waren dat varkensvlees compleet uit de Franse scholen verbannen werd.
Dan is het nog kinderachter. Ik mag geen varkensvlees, dus moslims mogen ook hun portie halalvlees niet. Lekker puh.quote:Op zondag 6 april 2014 15:21 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ja inderdaad, en doordat moslims hier zo intolerant en veeleisend mee doen begrijp ik dat je een felle tegenreactie krijgt. Als ze het allemaal niet zover hebben laten lopen waren mensen zoals Le Pen en Wilders nooit heel populair geworden.quote:Op zondag 6 april 2014 15:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind dan ook dat leerlingen moeten kunnen kiezen. Varkensvlees behoort niet te worden verbannen van scholen.
Echter, hier wordt gesproken over speciale lunches die FN in de ban wil doen.
Geen idee, heb het alleen wel van meerdere klagende ouders op de radio gehoord.quote:Op zondag 6 april 2014 15:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat is het percentage scholen dat geen varkensvlees meer serveert?
Tja, actie = reactiequote:Op zondag 6 april 2014 15:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan is het nog kinderachter. Ik mag geen varkensvlees, dus moslims mogen ook hun portie halalvlees niet. Lekker puh.
Precies mijn punt, want het zijn niet de moslims geweest die het serveren van varkensvlees hebben verboden. Maar ja, bepaalde Fransen zijn niet al te snugger en begrijpen veelal niet veel van het concept diversiteit.quote:
Mja, dat is nou niet bepaald de meest objectieve graadmeter.quote:Op zondag 6 april 2014 15:29 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Geen idee, heb het alleen wel van meerdere klagende ouders op de radio gehoord.
Dat betwijfel ik. Veel mensen willen een zondebok hebben.quote:Op zondag 6 april 2014 15:29 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ja inderdaad, en doordat moslims hier zo intolerant en veeleisend mee doen begrijp ik dat je een felle tegenreactie krijgt. Als ze het allemaal niet zover hebben laten lopen waren mensen zoals Le Pen en Wilders nooit heel populair geworden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |