Als je het hebt over een restaurant waar mensen betalen voor het voedsel dat zij kiezen, heb je natuurlijk gelijk. Hier hebben we het echter over een situatie waarbij de belastingbetaler een groot deel van die kosten betaalt en niet-moslim slagers niet mogen/kunnen leveren. Is het dan nog steeds zo logisch?quote:Op zondag 6 april 2014 11:48 schreef Marlan het volgende:
Dat gezegd hebbend, Le Pen's suggestie is natuurlijk stompzinnig. Een ieder moet voor zichzelf kunnen bepalen wat hij eet, en die keuze moet zover dat mogelijk gecaterd kan worden er zijn.
Zou de wereld niet op zijn kop staan als Moslims eisen dat scholen en kantines voor hen voedsel leveren dat alleen door Moslims geproduceerd is?quote:Op zondag 6 april 2014 11:58 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zou de wereld niet op zijn kop staan als Christenen eisen dat scholen en kantines voor hen voedsel leveren dat alleen door Christenen geproduceerd is?
Dat mogen ze wel, het is alleen goedkoper om halal-vlees in te slaan.quote:Op zondag 6 april 2014 11:58 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als je het hebt over een restaurant waar mensen betalen voor het voedsel dat zij kiezen, heb je natuurlijk gelijk. Hier hebben we het echter over een situatie waarbij de belastingbetaler een groot deel van die kosten betaalt en niet-moslim slagers niet mogen/kunnen leveren. Is het dan nog steeds zo logisch?
Aldus de extremistische atheist. Of het nu christen, moslim of atheist is, de extremisten schreeuwen het luidste en zijn het meest overtuigd van hun gelijk. Extremisten.quote:Op zaterdag 5 april 2014 12:43 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Heeft niks met durf te maken maar plaats vooral nog meer reacties die mijn punt bevestigen.
Doorgeslagen atheïsten zijn vaak nog een tikkie erger dan gelovigen.quote:Op zondag 6 april 2014 12:17 schreef Individual het volgende:
[..]
Aldus de extremistische atheist. Of het nu christen, moslim of atheist is, de extremisten schreeuwen het luidste en zijn het meest overtuigd van hun gelijk. Extremisten.
Heb jij dan inzicht in de kosten? Heel leuk dat jij wilt bezuinigen, maar ik kan nergens uit opmaken dat die noodzaak er is.quote:Op zondag 6 april 2014 11:58 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als je het hebt over een restaurant waar mensen betalen voor het voedsel dat zij kiezen, heb je natuurlijk gelijk. Hier hebben we het echter over een situatie waarbij de belastingbetaler een groot deel van die kosten betaalt en niet-moslim slagers niet mogen/kunnen leveren. Is het dan nog steeds zo logisch?
Zou de wereld niet op zijn kop staan als Christenen eisen dat scholen en kantines voor hen voedsel leveren dat alleen door Christenen geproduceerd is?
Alle religies hebben verschillende niveau's van extremisme. Doorgeslagen atheisten zijn wel meer vertegenwoordigd in NL dan in veel andere landen.quote:Op zondag 6 april 2014 12:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Doorgeslagen atheïsten zijn vaak nog een tikkie erger dan gelovigen.
Dus die 5 atheisten die zijn doorgeslagen zijn (slechts) een tikkie erger dan die 6+ miljard gelovigen?quote:Op zondag 6 april 2014 12:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Doorgeslagen atheïsten zijn vaak nog een tikkie erger dan gelovigen.
Dan rundvlees ook compleet van het menu als concessie naar de hindoestanen.. en vlees compleet van het menu als concessie naar de vegetariërs en alle dierlijke producten compleet van het menu als concessie naar de veganisten en dan alles strikt volgens de Joodse voorschriften bereiden.quote:Op zondag 6 april 2014 12:28 schreef TheThirdMark het volgende:
Waarom gewoon niet beide groepen blij maken?
Moet van beide kanten wel wat wil in zitten, maar toch.
Varkensvlees compleet van het menu als concessie van de meerderheid.
En de moslims gaan akkoord met het feit dat de rest niet per se van een halalslager komt.
En dan desnoods op vrijdag oid varkensvlees + 100% halalvlees, als je dan nog mierenneukers houdt.
Maar er lijkt geen sprake te zijn van een probleem. Uit niets blijkt dat de kosten te hoog zijn of dat scholen overvraagd worden.quote:Op zondag 6 april 2014 13:49 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dan rundvlees ook compleet van het menu als concessie naar de hindoestanen.. en vlees compleet van het menu als concessie naar de vegetariërs en alle dierlijke producten compleet van het menu als concessie naar de veganisten en dan alles strikt volgens de Joodse voorschriften bereiden.
Dan heeft niemand meer wat te zeuren.
Probleem 1 is al dat wanneer aan de overheid gelieerde instanties zoals scholen discrimineren op basis van geloof bij het inkopen van voedsel.quote:Op zondag 6 april 2014 13:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar er lijkt geen sprake te zijn van een probleem. Uit niets blijkt dat de kosten te hoog zijn of dat scholen overvraagd worden.
Waarom de boel dan veranderen?
Misschien dat als je het nog 100x zegt dat iemand het dan gaat geloven.quote:Op zondag 6 april 2014 14:00 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Probleem 1 is al dat wanneer aan de overheid gelieerde instanties zoals scholen discrimineren op basis van geloof bij het inkopen van voedsel.
Het voorstel komt van Le Pen, die is volgens mij toch niet erg begaan met de joden?quote:Op zaterdag 5 april 2014 13:03 schreef Aloulou het volgende:
Dan ben ik het maar die de grote vraag stelt; en de Franse joden dan?
De meeste users missen daar de brains voor idd. Of steken liever politiek correct de kop in het zand.quote:Op zondag 6 april 2014 14:01 schreef Specularium het volgende:
[..]
Misschien dat als je het nog 100x zegt dat iemand het dan gaat geloven.
En dat baseer je waarop precies? Je doet allerlei aannames, maar feit blijft dat je geen flauw benul hebt hoe de inkoop is geregeld.quote:Op zondag 6 april 2014 14:00 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Probleem 1 is al dat wanneer aan de overheid gelieerde instanties zoals scholen discrimineren op basis van geloof bij het inkopen van voedsel.
Allright, ik overdreef.quote:Op zondag 6 april 2014 13:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus die 5 atheisten die zijn doorgeslagen zijn (slechts) een tikkie erger dan die 6+ miljard gelovigen?
Fair enough
Nee. Als ik witte veters koop omdat ze goedkoper zijn discrimineer ik niet op basis van geloof. Ook niet als die witte veters gemaakt worden door aanhangers van het vliegende spahettimonster die geloven dat witte veters geluk brengen.quote:Op zondag 6 april 2014 14:00 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Halal vlees ansich is niet goedkoper dan niet-halal vlees.quote:Op zondag 6 april 2014 14:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee. Als ik witte veters koop omdat ze goedkoper zijn discrimineer ik niet op basis van geloof. Ook niet als die witte veters gemaakt worden door aanhangers van het vliegende spahettimonster die geloven dat witte veters geluk brengen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |