waarom kies je dan voor oploskoffie?quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:27 schreef PluisigNijntje het volgende:
De eerste keer oploskoffie.. Niet echt te zuipen. Maar het zal wel wennen.
Je hoeft het niet te drinken hoor ;-)quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:27 schreef PluisigNijntje het volgende:
De eerste keer oploskoffie.. Niet echt te zuipen. Maar het zal wel wennen.
Omdat ik zin had in koffie en ze bij de Jumbo geen koffiezetapparaten verkopen?quote:
Je hebt geen koffie automaat nodig voor koffie heur, gewoon water koken en door dat filter pleuren??quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:39 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Omdat ik zin had in koffie en ze bij de Jumbo geen koffiezetapparaten verkopen?![]()
Het viel toch te proberen, zo kieskeurig ben ik nou ook weer niet.
Een deel van de sparerib, zonder bot erin voor zover ik weetquote:
Ah, duidelijkquote:Op woensdag 9 april 2014 11:50 schreef minilot het volgende:
Vanavond een Grieksachtige salade van jonge spinazie, little gem, rode ui, kalamata-olijven, geroosterde paprika, tomaten *die momenteel zachtjes aan het drogen zijn in mijn oven op lage temperatuur terwijl ik op kantoor zit) feta en een dressing van handenvol groene kruiden, knoflook, olie en dikke yoghurt (gepureerd in de blender). Voor mij wat geroosterde hazelnoten erbij, voor mijn lief een stuk gegrillde kalkoen.
[..]
Een deel van de sparerib, zonder bot erin voor zover ik weet
Wat minilot zei, spareribs zonder bot, maar met kraakbeen. En meer vlees.quote:
Wat is het?quote:Op woensdag 9 april 2014 17:21 schreef Iwanius het volgende:
Vandaag is woensdag en van oudsher 'blauwe' hap dagwat voor mij weer een reden is om Thais te eten.
Uiteraard met heel veul pepers om jezelf nog wat extra te pijnigen.
*Burp*
Klopt.quote:Op woensdag 9 april 2014 17:37 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Volgend mij is een blauwe hap altijd indonesisch.
Geniet er nog maar van nu het nog kan, en vooral: vraag haar om het receptquote:Op woensdag 9 april 2014 16:23 schreef MaLo het volgende:
Oma's Zuurkool
(ja, echt gemaakt door mijn 92 jarige oma, niemand kan dat zo goed als zij)
En hoe noem je dat als je het bestelt?quote:Op woensdag 9 april 2014 17:26 schreef Iwanius het volgende:
In Thailand noemen ze dit geloof het of niet "arme mensen voedsel"![]()
Het is gebakken rijst met rode uien er doorheen en trasie met gekarameliseerde spek,ommelet rol en wat sla,komkomer en slices tomaat voor de frisheid ( en om de pepers wat tegengas te bieden) te samen met een visbouilon om het geheel verder af te blussen.(schaal ernaast) De drank spreekt voor zich.
ik zou dat zo nu en dan prima lusten als lunch hoorquote:Op woensdag 9 april 2014 17:34 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Is dat serieus een lunch?? Wat ga je vanavond met je vriendin nog eten dan? Of sport je er heel erg veel bij?
Huh?quote:Op woensdag 9 april 2014 22:37 schreef FutureFairytale het volgende:
Paaseitjes met praliné en zeezout
Bij de Jamin geschept. Lekker die combinatie van chocola en zoutquote:
Zeezout bij Jamin okquote:Op woensdag 9 april 2014 22:39 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Bij de Jamin geschept. Lekker die combinatie van chocola en zout
dat zit dus al door de chocolade of praliné heenquote:
Hier ben ik ook nieuwsgierig naquote:Op woensdag 9 april 2014 17:34 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Is dat serieus een lunch?? Wat ga je vanavond met je vriendin nog eten dan? Of sport je er heel erg veel bij?
Kun je nog antwoord geven op mijn vraag over je eten van gisteren..?quote:Op donderdag 10 april 2014 20:05 schreef Iwanius het volgende:
Vandaag ging ik op de Turkse toer. Genoten!
En mijn vraagquote:Op donderdag 10 april 2014 20:39 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Kun je nog antwoord geven op mijn vraag over je eten van gisteren..?
Ja,sorry niet gezien.quote:Op donderdag 10 april 2014 20:39 schreef Mord_Sith het volgende:
Kun je nog antwoord geven op mijn vraag over je eten van gisteren..?
Sporten wat is dat? of bedoel je die gang van de slaapkamer naar de zitkamer/badkamer en naar de voordeur van mijn huis?quote:Op woensdag 9 april 2014 17:34 schreef Miauw_Zedong het volgende:
.... Of sport je er heel erg veel bij?
Ok, het ziet er namelijk lekker uit. Heeft dat gefrituurde eiding (die rol?) wedl een naam? Ik ben oprecht nieuwsgierig en wil het bestellenquote:Op vrijdag 11 april 2014 19:46 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ja,sorry niet gezien.![]()
Wat ik meestal eet staat niet op de kaart en gaat dus buiten de kaart om gewoon omdat ik wat op de kaart staat nu wel ken. Dus eigenlijk kun je dit gerecht het beste als een veredeld ratjetoe omschrijven.
[..]
Sporten wat is dat? of bedoel je die gang van de slaapkamer naar de zitkamer/badkamer en naar de voordeur van mijn huis?
On topic: Wat en waar heb ik vandaag gegeten?
Wederom Turks.![]()
Ze wil graag weten wat ze moet zeggen als ze dat wil bestellen in een restaurantquote:
quote:
quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Ze wil graag weten wat ze moet zeggen als ze dat wil bestellen in een restaurant
Van wat ik maak mislukt steevast de helft hoor.quote:Op zaterdag 12 april 2014 11:01 schreef Molo het volgende:
Mag ik af en toe bij jou komen eten Minilot?
Nog een keer. Het staat niet op de kaart en kan ook niet bestelt worden als de chefkok er niet is omdat alleen zij het op deze perfecte wijze kan bereiden.Haar assistenten kunnen dit gerecht ook niet zo goed maken zoals zij het maakt. Dat is geen arrogantie of onwil maar dat is dus kennis en praktijkervaring die de andere sous-chefs niet hebben. Wil je het toch weten dan zal ik je voor het gemak de Nederlandse vertaling geven want als ik de Thaise naam geef na spreek je het ongetwijfeld verkeerd uit waardoor de kans dat je een heel ander gerecht krijgt heel erg groot is. Heeft allemaal te maken met de klemtoon en woorden!quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:34 schreef Molo het volgende:
Ze wil graag weten wat ze moet zeggen als ze dat wil bestellen in een restaurant
Nou weet ik nog niks, haske bedankt.quote:Op zaterdag 12 april 2014 18:17 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Nog een keer. Het staat niet op de kaart en kan ook niet bestelt worden als de chefkok er niet is omdat alleen zij het op deze perfecte wijze kan bereiden.Haar assistenten kunnen dit gerecht ook niet zo goed maken zoals zij het maakt. Dat is geen arrogantie of onwil maar dat is dus kennis en praktijkervaring die de andere sous-chefs niet hebben. Wil je het toch weten dan zal ik je voor het gemak de Nederlandse vertaling geven want als ik de Thaise naam geef na spreek je het ongetwijfeld verkeerd uit waardoor de kans dat je een heel ander gerecht krijgt heel erg groot is. Heeft allemaal te maken met de klemtoon en woorden!
Traditionele (belangrijk omdat te vermelden want je hebt ook niet-traditionele) roerbakrijst met trasie. Die versnipperde eggrol die jij bedoelt zit er dan standaard bij te samen met slices tomaat en blaadjes sla.
On topic: Vandaag wederom voordat ik met mijn vriendin ging shoppen even Turks genoten = Köfte met aardappelschijfjes en een groente/aardappelschoteltje ernaast & brood & gemengde sla.![]()
Mocht je naar SOI3 gaan, kijk of vraag of de chefkok er is (Thaise) en als die er is zeg dat je een special wilt en zeg gewoon: "ik wil graag de traditionele roerbakrijst met trassie en gecalamiseerde spek." Meer niet! want dat ei gebeuren zit er automatisch bij!quote:Op zaterdag 12 april 2014 18:43 schreef Mord_Sith het volgende:.
Ik vraag volgende keer wel naar een ratjetoe inclusief gefrituurde eggroll. Of gewoon de traditionele roerbakrijst met trassie.
Dank je wel voor je uitleg.
stiekem? Hoe oud ben je? 4?quote:Op zaterdag 12 april 2014 19:55 schreef uniekhoorn het volgende:
Stiekem nog een paar dubbel zoute dropjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |