twitter:hendriksmj twitterde op donderdag 03-04-2014 om 08:50:00Dion van Bommel per direct weg als ploegarts bij Belkin, meldt De Telegraaf. “Om een boek te schrijven”. Benieuwd naar dat boek! reageer retweet
twitter:sporza_koers twitterde op donderdag 03-04-2014 om 09:40:09Ochtendrit Driedaagse gestart. 4 niet-starters: Gatto (2e in stand), Démare (8e), De Vreese en Hoogerland. http://t.co/KTGUpqUYOw #ddp reageer retweet
Ja, bijvoorbeeld Beppu en Arashiro.quote:
In japan houden ze van Keirinquote:
Bedankt. Had er niet aan gedacht dat er een ochtendrit is.quote:Op donderdag 3 april 2014 09:40 schreef borisz het volgende:
twitter:sporza_koers twitterde op donderdag 03-04-2014 om 09:40:09Ochtendrit Driedaagse gestart. 4 niet-starters: Gatto (2e in stand), Démare (8e), De Vreese en Hoogerland. http://t.co/KTGUpqUYOw #ddp reageer retweet
Waar zijn de tijden gebleven dat je hem in de top 5 kon zetten voor bijv volgende week zondagquote:Op donderdag 3 april 2014 10:53 schreef TargaFlorio het volgende:
Hé Martijn Maaskant fietst ook nog.
Alleen in 2009/2010 toch? Edit: zelfs 2008/2009 zie ik nu.quote:Op donderdag 3 april 2014 10:56 schreef franklop het volgende:
[..]
Waar zijn de tijden gebleven dat je hem in de top 5 kon zetten voor bijv volgende week zondag
Ach Langeveld wint zo nu en dan nog wel eens wat. Voor een Nederlandse wielrenner is dat al heel wat. Maaskant is zoals 90% van de Nederlandse wielrenners niet meer dan pelotonvulling geworden.quote:Op donderdag 3 april 2014 11:12 schreef TargaFlorio het volgende:
Maaskant en Langeveld hebben helaas hun belofte nooit waargemaakt.
Inderdaad. Langeveld vorig jaar gewoon nog top 10 in zowel de E3, RvV en PR. Dan kun je ook zomaar per ongeluk eens winnen, zoals Nuyens bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 3 april 2014 11:46 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ach Langeveld wint zo nu en dan nog wel eens wat. Voor een Nederlandse wielrenner is dat al heel wat. Maaskant is zoals 90% van de Nederlandse wielrenners niet meer dan pelotonvulling geworden.
Vind dit nog aparter dan die mensen die afstappen voor de RvVtwitter:Tom_Stamsnijder twitterde op donderdag 03-04-2014 om 14:04:42This afternoon I will not start in the TT. Together with the team we decided to take some well deserved rest. Next race will be scheldeprijs reageer retweet
Zat niet( goed) in klikpedaal, was daar hele rechte stuk mee in de weerquote:
Niet heel verrassen in mijn optiek.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:49 schreef franklop het volgende:
Ruijgh nog ergens top 10 in een klassement. Wie had dat verwacht
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140403_01053993quote:Gent-Wegdek-Wevelgem
Meer nog dan de Vlaamse heuvels lijkt het asfalt obstakel nummer één tijdens de voorjaarskoersen. De omgangsvormen in het wielerpeloton verharden alsmaar, schrijft Peter Winnen.
quote:Op vrijdag 4 april 2014 05:50 schreef Reya het volgende:
[..]
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140403_01053993
Ik heb dat spul een tijd geslikt ivm een brandwond, maar je kan dab echt niet fatsoenlijk meer, het maakt je duf als een konijn. Natuurlijk kan je met een flinke dosis cafeïne dat effect wel iets temperen, maar goed kan het niet zijn.quote:De ploegdokter van Lotto-Belisol ziet nog een oorzaak van de vele valpartijen: het gebruik (en dus ook misbruik) bij een aantal teams van de zware pijnstiller Tramadol, die het concentratievermogen aantast.
quote:Peloton:
De Ronde
mooiste koers
OUDENAARDE – Niet alleen de
Vlamingen zijn gek op ‘hun’
Ronde, blijkt uit een enquête
van deWaalse krant La Derniere
Heure. Het hele profpeloton
wijst de Ronde van
Vlaanderen aan als mooiste
klassieker.
Van de 205 geïnterviewde
renners (171) en oud-coureurs
(34) zetten 67 vakbroeders
De Ronde op de eerste
plaats. Bij 153 van de 205 geraadpleegden
staat hij in de
persoonlijke top-3.
Alleen Parijs-Roubaix scoort
wat de top-3 betreft ietsje beter
met 155 vernoemingen.
De Hel van het Noorden
neemt op de ranglijst de
tweede plaats in voor
Luik-Bastenaken-Luik, Milaan-
Sanremo en de Amstel
Gold Race.
La Derniere Heure meldt met
trots dat maar liefst zeventien
renners uit de top-20
van de wereldranglijst meewerkten
aan de enquête. Alleen
Christopher Froome,
Nairo Quintana en Diego
Ulissi brachten hun stem
niet uit.
Zal wel de top 20 zijn aangevuld met Belgenquote:Op vrijdag 4 april 2014 12:48 schreef ItaloDancer het volgende:
Oud nieuws, en ik heb nog steeds geen idee welke nationaliteit deze renners hebben.
Zeker een mooie plek achter de 'grote 4'quote:Op vrijdag 4 april 2014 14:54 schreef oxylus11 het volgende:
Toch maar mooi de AGR op de 5e stek. Dus voor wedstrijden als Lombardije, E3, Waalse Pijl, Parijs-Tours, etc. Maximaal te behalen score denk ik voor deze wedstrijd. de andere 4 zijn toch echt grotere monumenten.
Gestopt met kijken toen de World Ports Classic een belangrijke klassieker in de World Tour werd genoemd.quote:Op zaterdag 5 april 2014 11:25 schreef poiuytr het volgende:
Geen idee of het hier thuis hoort maar wel leuk filmpje (als hij al niet gepost is) van Reinier Honig, trainingsmaatje van Poels en LtD.
Expres op de weg gestrooid?quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:28 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zo, hier in banholt net met de verkeersregelaar de straat met een bezem kunnen schoonmaken, lagen stenen op de weg
Breukink imo.quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:29 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik ben dus niet de enige die dat denkt. Het zal dus inderdaad wel Nelissen zijn.
Die doet commentaar ja, maar op de motor lijkt me Danny.quote:
was tgv een verkeersdrempel. Dus waarschijnlijk gevalletje "van aanhanger gevallen"quote:
Kijk via TV en heb Silverlight niet geinstalleerd, kan dus niet testen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:46 schreef -Sisyphus- het volgende:
Live-stream doet het niet meer hier. Bij jullie nog wel?
Werkt hier ook voor geen meter.quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:46 schreef -Sisyphus- het volgende:
Live-stream doet het niet meer hier. Bij jullie nog wel?
Nooit geen fan van de Italiaan geweest maar heb toch wel enigzins respect voor wat hij in de laatste paar jaar laat zien.quote:
en de finishlijn zelf bovenop een drempel... lekker verantwoord idd.quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:54 schreef Ambrosius het volgende:
Wat een debiele finishstraat zeg met die kasseien en die bocht.
zitmet op tv gevaarlijk uit. Valt in echt meequote:Op zaterdag 5 april 2014 16:54 schreef Ambrosius het volgende:
Wat een debiele finishstraat zeg met die kasseien en die bocht.
Finish ligt niet op drempel maar op overgang van kasseien naar klinkers?quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:57 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
zitmet op tv gevaarlijk uit. Valt in echt mee
Kortom niks mis mee.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:01 schreef Sjoerd102 het volgende:
Amper een drempel te noemen. En klinkers liggen strak tegen elkaar
Mee eens!quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:02 schreef Steven184 het volgende:
Moreno Hofland, ene type renner die we in Nederland eigenlijk al jaren hebben gemist.
Het is (of lijkt me) in ieder geval wel een "baasje" met winnaarsmentaliteit.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:04 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Mee eens!
Met welk type kunnen we hem het beste vergelijken? Type Boonen?
Afgelopen jaren toch een paar keer volgens mij.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:05 schreef Marcoss het volgende:
Deze koers eindigt ook niet zo vaak in een sprint met zo'n grote groep, volgens mij
Dat begint inderdaad wel ernstige vormen aan te nemenquote:Op zaterdag 5 april 2014 17:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Arme Colbrelli. Die jongen is de Italiaanse Van Avermaet.
Aantal keren solo-overwinning of met 2 renners vooruit, enkel in 2011 een aardige groep met Ligthart die de sprint wint in een groep van 27 renners, maar de groep leek mij vandaag een stuk groter eigenlijk.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:10 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Afgelopen jaren toch een paar keer volgens mij.
Vorig jaar toch ook een sprint?quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:12 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Aantal keren solo-overwinning of met 2 renners vooruit, enkel in 2011 een aardige groep met Ligthart die de sprint wint in een groep van 27 renners, maar de groep leek mij vandaag een stuk groter eigenlijk.
(zal ook wel door het weer komen.. )
Oh, van 16 renners inderdaad, dacht dat er een groepje vooruit bleef omdat er maar 5 in dezelfde tijd stonden.quote:
http://www.cqranking.com/(...)2014&all=1¤t=0quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:10 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Dat begint inderdaad wel ernstige vormen aan te nemen
Hij heeft dit jaar al meer 5e plaatsen dan Van Avermaetquote:Op zaterdag 5 april 2014 17:24 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
http://www.cqranking.com/(...)2014&all=1¤t=0
En 11x top 5 al dit seizoen en 6e in MSR, waar hij als ie minder idioot was geweest nog hoger had kunnen eindigenquote:Op zaterdag 5 april 2014 17:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hij heeft dit jaar al meer 5e plaatsen dan Van Avermaet
dat is netjes van TJS dat is een lastige koers. Netjes dat hij daar 2e eindigt. Ik hoop dat ze bij Garmin hem een beschermende rol geven tijdens de Brabantse Pijl en AGRquote:Op zaterdag 5 april 2014 17:53 schreef Marcoss het volgende:
Valverde wint GP Miguel Indurain, Slagter 2de. Ben benieuwd wat hij volgende week kan in Baskenland
quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:53 schreef Marcoss het volgende:
Valverde wint GP Miguel Indurain, Slagter 2de. Ben benieuwd wat hij volgende week kan in Baskenland
Wat een verschillen trouwens:quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:53 schreef Marcoss het volgende:
Waalse Pijl lijkt me trouwens de perfecte wedstrijd voor hem.quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:05 schreef Evertjan het volgende:
[..]
dat is netjes van TJS dat is een lastige koers. Netjes dat hij daar 2e eindigt. Ik hoop dat ze bij Garmin hem een beschermende rol geven tijdens de Brabantse Pijl en AGR
Lijkt wel of ze hem zwaarder hebben gemaakt of zo. In mijn herinnering eindigde deze koers altijd in een sprintje bergop tussen de puncheurs (Kreder een keer tweede enzo), maar de laatste twee edities zijn de verschillen echt gigantisch.quote:Op zaterdag 5 april 2014 19:29 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Wat een verschillen trouwens:
http://cqranking.com/men/asp/gen/race.asp?raceid=25379
Meer type Sagan denk ik.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:04 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Mee eens!
Met welk type kunnen we hem het beste vergelijken? Type Boonen?
Ja paar zakjes bloed erin en knallenquote:Op zaterdag 5 april 2014 20:46 schreef DeeBee het volgende:
Valv.Piti. Iedereen lekker op minuten rijden.
Gaat gewoon weer mee met de besten in de Pyreneen straks ook zeker? Het nieuwe wielrennen!
Niet het type die de forcing kan voeren maar wel iemand die de forcing kan overleven en dan de sprint winnen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 20:11 schreef Steven184 het volgende:
Ik hou er niet zo van om met namen te gooien, gewoonweg iemand die een zware wedstrijd kan overleven en goed eindschot in huis heeft.
Ik denk eigenlijk dat Piti dit niet op bloedzakjes doet hoor. Toch niet voor al die kleinere koersjesquote:Op zaterdag 5 april 2014 20:54 schreef balaverde het volgende:
[..]
Ja paar zakjes bloed erin en knallen
Toch heeft ie de AGR gewonnen...denk dat Hofland daar slechts van kan dromen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 23:16 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Freire. Zabel hield minder van heuveltjes.
Was dat niet op een ander parcours. Geen finish op de Cauberg enzo?quote:Op zaterdag 5 april 2014 23:22 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Toch heeft ie de AGR gewonnen...denk dat Hofland daar slechts van kan dromen.
Klopt. Aankomst was destijds op de Maasboulevard in Maastricht.quote:Op zaterdag 5 april 2014 23:25 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Was dat niet op een ander parcours. Geen finish op de Cauberg enzo?
Klopt dat was nog in Maastricht. (dacht ik)quote:Op zaterdag 5 april 2014 23:25 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Was dat niet op een ander parcours. Geen finish op de Cauberg enzo?
Geen onrealistische dromenquote:Op zaterdag 5 april 2014 23:22 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Toch heeft ie de AGR gewonnen...denk dat Hofland daar slechts van kan dromen.
Boogerd werd daar trouwens nog knap 2e...zo traag was ie echt niet.quote:Op zaterdag 5 april 2014 23:27 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Klopt. Aankomst was destijds op de Maasboulevard in Maastricht.
Nee die bewaart hij voor de Tour natuurlijk. Fuentes komt weer met de koelbox langs.quote:Op zaterdag 5 april 2014 23:18 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat Piti dit niet op bloedzakjes doet hoor. Toch niet voor al die kleinere koersjes
Tjah, vorig jaar had hij zonder die ene vlakke rit waarin hij stomweg 10 minuten verloor toch ook op het podium gestaan.quote:Op zaterdag 5 april 2014 20:36 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als Contador en Froome afzeggen misschien.
Podium ok, maar Contador heeft deze winter echt een stap gezet...denk dat Froome en Contador het straks gaan uitmaken in juli.quote:Op zaterdag 5 april 2014 23:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Tjah, vorig jaar had hij zonder die ene vlakke rit waarin hij stomweg 10 minuten verloor toch ook op het podium gestaan.
In de bergen zal hij ze niet verslaan , maar ik heb toch het idee dat hij in die kasseienrit iets gaat proberen te forceren. In Dwars door Vlaanderen vond ik hem daar toch opvallend sterk voor de dag in komen.
Fixed.quote:Op zondag 6 april 2014 00:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Podium ok, maar Contador heeft deze winter echt een stap spuit gezet...denk dat Froome en Contador het straks gaan uitmaken in juli.
Ik zit eigenlijk nog te wachten op het moment dat Tinkov zichzelf opsteltquote:Op zondag 6 april 2014 00:03 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Tinkov was vorige zomer not amused...dan moet je toch wat.
En Freire werd daar 9de, ook wel opvallend..quote:Op zaterdag 5 april 2014 23:28 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Boogerd werd daar trouwens nog knap 2e...zo traag was ie echt niet.
quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
En 11x top 5 al dit seizoen en 6e in MSR, waar hij als ie minder idioot was geweest nog hoger had kunnen eindigen
Zijn twitterfoto daarentegen compenseer weer veel![]()
https://twitter.com/sonnycolbrelli
twitter:sonnycolbrelli twitterde op woensdag 25-12-2013 om 17:36:12Buon natale love ❤️❤️❤️🎅🎅 http://t.co/LFjrXHldNW reageer retweet
quote:Op zaterdag 5 april 2014 19:29 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Wat een verschillen trouwens:
http://cqranking.com/men/asp/gen/race.asp?raceid=25379
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net efkes anges
Paar punten die me gisteren opvielen:quote:Op maandag 7 april 2014 08:53 schreef ultra_ivo het volgende:
soort sloffen aan heeft. Twee dingen die niet handig zijn als je een
quote:Met tranen in mijn ogen keek ik zondag naar de Ronde van Vlaanderen. Van mijn plan om te turven hoeveel valpartijen er waren kwam niks terecht: ik raakte de tel kwijt. Het was geen wielrennen. Het was oorlog. Net als vorige week en de week daarvoor.
Wielrennen op deze manier kan niet meer. En hou alsjeblieft op met dooddoeners als 'vallen hoort erbij' en 'vallen deden ze vroeger ook'. Het peloton is sneller, compacter en nerveuzer dan voorheen; de wegen worden volgestampt met verkeersdrempels, rotondes en paaltjes; de belangen zijn groter dan ooit.
De UCI heeft vorig jaar in een onderzoek al geconcludeerd dat er veel meer gevallen wordt dan vroeger, maar ze doen er niks aan. En als ze het bij de UCI niet doen, dan moet het ergens anders vandaan komen. Daarom doe ik hier een aanzet voor een discussie over veiligheid door tien concrete maatregelen voor te stellen.
1. Het peloton wordt verkleind. Met meer dan tweehonderd man over smalle weggetjes razen is vragen om problemen. Honderdtwintig of honderddertig renners is meer dan genoeg voor een mooie wedstrijd. Dat geldt óók voor (Vlaamse) amateurwedstrijden, waar soms zelfs met bijna driehonderd man over dezelfde parcoursen wordt gereden.
2. Het parcours wordt van tevoren voorgelegd aan de renners. Die kunnen aangeven welke punten ze gevaarlijk vinden en welke alternatieven ze beter achten.
3. Radioverbindingen met de ploegleiders worden afgeschaft om te voorkomen dat renners continu worden opgejaagd en naar voren worden geschreeuwd. In plaats daarvan krijgen de renners een oortje dat in verbinding staat met de jurywagen. Die houdt ze op de hoogte over gevaarlijke punten en de koerssituatie.
4. Renners die anderen in gevaar brengen worden bestraft. Niet alleen voor de wedstrijd zelf, maar ook voor de wedstrijden in de week of weken erna. Voorbeeld: de twee coureurs van BMC die zondag van wiel wisselden in een bocht in een afdaling, en een gigantische crash veroorzaakten. Rode kaart, schorsing voor twee weken.
5. Wie inhaalt via het fietspad of de stoep wordt uit de wedstrijd gehaald. Die regel bestaat al, maar wordt niet gehandhaafd.
6. Er komen spotjes op radio en tv om toeschouwers te informeren wat er wel mag en niet mag. Op de weg staan: verboden. Op vluchtheuvels staan: verboden. Het is tragisch dat er nu een oude dame in coma in het ziekenhuis ligt als gevolg van een botsing met Johan Vansummeren, maar als je de beelden van de crash ziet vraag je je af wat ze op die vluchtheuvel doet - met een klein kind nota bene. En waarom stond er geen seingever op dat punt?
7. Mochten er na die spotjes nog steeds toeschouwers zijn die op de weg staan of met een fles bier zwaaien naar de camera terwijl de renners voorbij komen, dan worden ze beboet. Het geld ervan gaat naar de organisatie van de koers onder de voorwaarde dat ze het gebruiken om het jaar erop meer seingevers in te huren tegen een vrijwilligersbijdrage.
8. Tramadol en andere zware pijnstillers komen op de dopinglijst. Renners die zware pijnstilling nodig hebben horen thuis op bed, niet op de fiets.
9. Bij vlakke ritten in etappekoersen wordt de tijd van alle renners op drie kilometer voor de finish opgenomen, zodat de sprinters hun ding kunnen doen zonder dat ze in de weg worden gereden door klimmers en klassementsrenners die bang zijn dat ze een paar secondes verliezen.
10. Een Safety Car invoeren die de koers lam kan leggen in geval van ernstige en massale valpartijen - net als bij de Formule 1.
Iemand betere ideeën? Kom maar op. Het is tijd dat we er een keer serieus werk van maken.
Nee eigenlijk niet. Safety car die een koers lam gaat leggen? Buiten het feit dat je met een safety car nooit voor aan de koers kan komen, is het ook nog eens tegen de geest van de sport in.quote:
Oh god. Thijsje heeft weer een nieuwe "de berg" waar hij het komende jaar Nederland mee gaat vervelenquote:
Punt 9 bestaat nog niet. Wel is het zo dat indien een renner betrokken raakt bij een valpartij in de laatste 3km hij dezelfde tijd krijgt als de groep waarin hij fietst.quote:Op maandag 7 april 2014 11:04 schreef balaverde het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet. Safety car die een koers lam gaat leggen? Buiten het feit dat je met een safety car nooit voor aan de koers kan komen, is het ook nog eens tegen de geest van de sport in.
Punt 9, 5 en 3 zijn sowieso al ingevoerd. En punt 2,7 en 10 zijn praktisch onuitvoerbaar. Had van Thijs als oud-renner toch wat meer verwacht
De route staat toch al vast. Renners kunnen aangeven wat ze een gevaarlijk punt vinden ja. Maar als ze al weten dat het een gevaarlijk punt is dan kunnen ze zelf toch ook even gas terugnemen.quote:Op maandag 7 april 2014 11:17 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Punt 9 bestaat nog niet. Wel is het zo dat indien een renner betrokken raakt bij een valpartij in de laatste 3km hij dezelfde tijd krijgt als de groep waarin hij fietst.
En renners aangeven wat ze gevaarlijk punt vinden. Goed plan.
Thijsquote:
Ja, en dan laten de ploegen de renners thuis die toch al bij het eerste de beste obstakel moeten lossen, waarna we vrolijk met de mannen die er wel toe doen precies dezelfde scenario's gaan uittekenen.quote:1. Het peloton wordt verkleind. Met meer dan tweehonderd man over smalle weggetjes razen is vragen om problemen. Honderdtwintig of honderddertig renners is meer dan genoeg voor een mooie wedstrijd. Dat geldt óók voor (Vlaamse) amateurwedstrijden, waar soms zelfs met bijna driehonderd man over dezelfde parcoursen wordt gereden.
Want daar is uiteraard overeenstemming over in het peloton? Willen we echt dat de klassementsrijders, en vanzelfsprekend hun ploegen, want die gaan dan natuurlijk allemaal voor hun klassementsman stemmen, straks de kasseien uit de Tour kunnen halen omdat ze het 'te gevaarlijk vinden'?quote:2. Het parcours wordt van tevoren voorgelegd aan de renners. Die kunnen aangeven welke punten ze gevaarlijk vinden en welke alternatieven ze beter achten.
Nee, dank je wel. Wielrennen is een teamsport, alle maatregelen die het samenwerken als een team tegenwerken, ben ik faliekant op tegen. We krijgen nu in de koersen zonder oortjes al veel te veel clowneske situaties door mis- en desinformatie. Bovendien, in koersen zonder oortjes wordt ook gewoon vaak gevallen. Of als dat niet zo is, zie ik graag de statistieken in Thijs, die heb je dan vast wel.quote:3. Radioverbindingen met de ploegleiders worden afgeschaft om te voorkomen dat renners continu worden opgejaagd en naar voren worden geschreeuwd. In plaats daarvan krijgen de renners een oortje dat in verbinding staat met de jurywagen. Die houdt ze op de hoogte over gevaarlijke punten en de koerssituatie.
Mja, misschien. Maar in een wedstrijd zijn er ettelijke duizenden momenten en acties die potentieel gevaar kunnen opleveren. Dit gaat altijd rieken naar willekeur. Sowieso wordt het onmogelijk om duidelijk en objectief vast te stellen wat té gevaarlijk is en wat niet.quote:4. Renners die anderen in gevaar brengen worden bestraft. Niet alleen voor de wedstrijd zelf, maar ook voor de wedstrijden in de week of weken erna. Voorbeeld: de twee coureurs van BMC die zondag van wiel wisselden in een bocht in een afdaling, en een gigantische crash veroorzaakten. Rode kaart, schorsing voor twee weken.
Hartstikke mee eens hoor, maar dan niet om het voorkomen van valpartijen, want voor hoeveel valpartijen is het rijden over stoepen en fietspaden nu echt verantwoordelijk, ik ken eigenlijk alleen Langeveld, maar vanwege de competitievervalsing.quote:5. Wie inhaalt via het fietspad of de stoep wordt uit de wedstrijd gehaald. Die regel bestaat al, maar wordt niet gehandhaafd.
Leuk! Verbieden, verbieden, en verbieden! Werkt niet. Anders zouden we geen politie nodig hebben hè?quote:6. Er komen spotjes op radio en tv om toeschouwers te informeren wat er wel mag en niet mag. Op de weg staan: verboden. Op vluchtheuvels staan: verboden.
Ja prima idee, met snelheidsboetes vullen we ook de staatskas. Het helpt niet om het 'probleem' op te lossen, maar het levert wel een leuk zakcentje op. Jammer wel dat eventuele opgelegde boetes voor toeschouwers alleen door de politie/gemeente kunnen geïnd worden en dus gewoon ook in de staatskas zullen vloeien. Leuk idee om het naar de organisatie te doneren, maar dat kan wetstechnisch gezien gewoon totaal niet.quote:7. Mochten er na die spotjes nog steeds toeschouwers zijn die op de weg staan of met een fles bier zwaaien naar de camera terwijl de renners voorbij komen, dan worden ze beboet. Het geld ervan gaat naar de organisatie van de koers onder de voorwaarde dat ze het gebruiken om het jaar erop meer seingevers in te huren tegen een vrijwilligersbijdrage.
Zowaar een goed idee, helemaal mee eens. 't Blijft natuurlijk afwachten of dit echt iets oplevert voor valpartijen, maar pijnstilling is sowieso zo belachelijk dat afschaffen totaal geen kwaad kan.quote:8. Tramadol en andere zware pijnstillers komen op de dopinglijst. Renners die zware pijnstilling nodig hebben horen thuis op bed, niet op de fiets.
Slechtste plan ooit. De 'actie' verplaatst zich dan alleen maar van de finish naar drie kilometer voor de streep en dan komen de klassementsploegen de treintjesvormende ploegen op drie kilometer van de finish in de weg rijden voor hun positie in plaats van bij de finish. Sterker nog, dit levert alleen maar meer gevaar op, want a) de klassementsrenners en hun ploegen zijn bij de echte finish echt wel weg uit de voorste voorste regionen omdat het hun dan toch echt te hard gaat, op drie kilometer is dat nogal anders, en b) als ze drie kilometer voor het einde klaar zijn, heb je allemaal mensen die het voor de rest wel geloven dan, in de 'remmen knijpen' en zich terug laten zakken door het peloton heen, waar de renners voor wie het er nog wel toe doet juist dán naar voren willen.quote:9. Bij vlakke ritten in etappekoersen wordt de tijd van alle renners op drie kilometer voor de finish opgenomen, zodat de sprinters hun ding kunnen doen zonder dat ze in de weg worden gereden door klimmers en klassementsrenners die bang zijn dat ze een paar secondes verliezen.
Hele rare regel sowieso. Hoe denk je valpartijen te kunnen voorkomen door de koers lam te leggen als er al een valpartij is geweest? Mosterd na de maaltijd enzo. En een safetycar? Hoe krijg je die überhaupt het parcours op. Is het niet gevaarlijk om zomaar opeens een auto het parcours op te slingeren? En wat leg je dan met zo'n auto stil? De hele koers? De kopgroep, het peloton, de gelosten? Ze kunnen allemaal die safetycar zien en de benen stil houden? Zou het dan niet beter zijn om dit via de vermaledijde oortjes te doen?quote:10. Een Safety Car invoeren die de koers lam kan leggen in geval van ernstige en massale valpartijen - net als bij de Formule 1
Dat is het grootste punt. Hij roept dingen zonder ondersteuning. Zonder data is dit gewoon onderbuikgevoel.quote:Op maandag 7 april 2014 15:12 schreef Zelva het volgende:
Of als dat niet zo is, zie ik graag de statistieken in Thijs, die heb je dan vast wel.
Zet je de taal op Engelsquote:Op maandag 7 april 2014 15:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Geen topic voor het Baskenland?
De hele week José Been.
Analoog picture-in-picture, gaat niet hier. Maar vind t niet erg.quote:
Beter dan dat Belgische pubertje.quote:
Het is een wedstrijd op de openbare weg, dus mensen staan, waar dan ook, er op eigen risico. De renners gaan niet 25Km/u maar tegen de 50Km/u dus een foutje is snel gemaakt vooral in een grote groep.quote:Op maandag 7 april 2014 08:21 schreef tong80 het volgende:
Een inschattingsfout van Van Summeren lag aan de basis van het ongeval. Dat verklaarde de renner gisteren zelf. Hij had te laat de vluchtheuvel opgemerkt waarop de vrouw, de 65-jarige Marie-Claire Moreels, de Ronde volgde.
Ja, was een grapje van mij.quote:Op maandag 7 april 2014 16:14 schreef StephanL het volgende:
Ze heet José Been
Ik zoeken op José Hoebee, kom je uit op de zangeres van Luv
Ik dacht dat Bauke 'er klaar voor' was?quote:Op maandag 7 april 2014 16:35 schreef Max23 het volgende:
Mollema is al gelost uit het peloton dat nog een man of 50/60 is. Gesink, Slagter en Poels zitten er nog wel in.
volgens mij zag ik hem anders net rijden, in dat helicopter shot.quote:Op maandag 7 april 2014 16:35 schreef Max23 het volgende:
Mollema is al gelost uit het peloton dat nog een man of 50/60 is. Gesink, Slagter en Poels zitten er nog wel in.
Ja, net weer aangeslotenquote:Op maandag 7 april 2014 16:44 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
volgens mij zag ik hem anders net rijden, in dat helicopter shot.
2km, 13% gemiddeldquote:Op maandag 7 april 2014 17:07 schreef Van_Poppel het volgende:
Schakel net in en hoor iets over een slotklim...heeft iemand de stats van dat ding?
Die was dan beter in Cataloniëquote:
idd. doe dan ook gewoon de namen in het baskisch, dan is er ook nog wat te lachen. Lasterketa burua anyone?quote:
Geen idee.quote:Op maandag 7 april 2014 17:14 schreef thettes het volgende:
[..]
Wie stort zich als een blok beton in de afdaling?
Oh, ik dacht John Beton Degenkolb.quote:
quote:Op maandag 7 april 2014 17:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb wel zin in de Waalse Peil zo.Is die de 16e of de 23e?
*Pijl.quote:Op maandag 7 april 2014 17:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Toch tussen AGR en LBL?quote:Op maandag 7 april 2014 17:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die gaan zich niet kapot rijden voor deze kutrondjes, wij gaan alleen nog maar voor de klassiekers en de grote rondes.quote:Op maandag 7 april 2014 17:20 schreef johannes_vermeer het volgende:
Waar zijn de Nederlandse Goden eigenlijk gebleven?
Daar is geen pijl op te trekkenquote:Op maandag 7 april 2014 17:20 schreef johannes_vermeer het volgende:
Waar zijn de Nederlandse Goden eigenlijk gebleven?
Ronde van Baskenland, dat kent U niet.quote:Op maandag 7 april 2014 17:21 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Die gaan zich niet kapot rijden voor deze kutrondjes, wij gaan alleen nog maar voor de klassiekers en de grote rondes.
Die zijn niet te pijlen.quote:Op maandag 7 april 2014 17:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daar is geen pijl op te trekken
Snap je hem? xd
*peilquote:Op maandag 7 april 2014 17:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daar is geen pijl op te trekken
Snap je hem? xd
Je bent zelf een Janlul.quote:Op maandag 7 april 2014 17:22 schreef Mansjester het volgende:
De doorsnee Eredivisie Janlul stream is beter dan deze uitzending op Eurosport
Op die snelweg in Spanje inderdaad. Prachtig moment.quote:Op maandag 7 april 2014 17:23 schreef thettes het volgende:
Wat lult die britse commentator nu over de afdaalkwaliteiten van Cunego? Kan me hem vooral herinneren dat ie ingehaald werd door Sanchez alsof ie stil stond. Hij kan vast redelijk dalen, maar is echt geen Savoldelli.
Waar is Geesink?quote:
Tokyoquote:Op maandag 7 april 2014 17:25 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Op de Anton Geesinkstraat nummer 1.
Want hij was nummer 1 in Tokyo.
quote:Ram: "In de afgelopen tien jaar is er heel veel veranderd en we praten over een ander wielrennen dan tien jaar geleden
Toen de Giro door Nederland kwam werden de mensen die op de rotonde en de vluchtheuveltjes stonden waar wij bij stonden gewoon weggestuurd. Terecht ook, daar ga je toch niet staanquote:6. Er komen spotjes op radio en tv om toeschouwers te informeren wat er wel mag en niet mag. Op de weg staan: verboden. Op vluchtheuvels staan: verboden. Het is tragisch dat er nu een oude dame in coma in het ziekenhuis ligt als gevolg van een botsing met Johan Vansummeren, maar als je de beelden van de crash ziet vraag je je af wat ze op die vluchtheuvel doet - met een klein kind nota bene. En waarom stond er geen seingever op dat punt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |