abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138534033
land uit trappen, geen enkel probleem mee. Nederland is gewoon te klein voor een multi-culturele samenleving
pi_138580345
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 11:13 schreef LogiteX het volgende:
Nederland is gewoon te klein voor een multi-culturele samenleving
Onzin.. Nederland is een multiculturele samenleving. En het gaat hier echter niet slechter dan in andere grotere landen.
  zondag 6 april 2014 @ 19:45:32 #78
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_138581639
Multicultureel is gewoon een ander woord voor apartheid. Een samenleving waarin mensen niet van nature min of meer dezelfde waarden onderschrijven is helemaal geen samenleving. Het woord samen betekent namelijk echt iets.

Als je in Nederland woont dien je in eerste instantie een Nederlander te zijn. Dat lukt niet door hier vast te houden aan gebruiken en normen en waarden uit een andere cultuur die er haaks op staat.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_138581885
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 19:45 schreef Paper_Tiger het volgende:
Multicultureel is gewoon een ander woord voor apartheid. Een samenleving waarin mensen niet van nature min of meer dezelfde waarden onderschrijven is helemaal geen samenleving. Het woord samen betekent namelijk echt iets.

Als je in Nederland woont dien je in eerste instantie een Nederlander te zijn. Dat lukt niet door hier vast te houden aan gebruiken en normen en waarden uit een andere cultuur die er haaks op staat.
Van wie moet je in eerste instantie een "Nederlander" zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2014 20:00:39 ]
pi_138582108
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 19:45 schreef Paper_Tiger het volgende:
Mensen zijn mensen en ze onderschrijven dezelfde waarden globaal:
Rustig leven, geen ruzie zoeken het beste willen voor de kinderen en de ouderen.
Het is onzin dat mensen persé hetzelfde geloof of non-geloof of politieke visies moeten hebben om rustig in dezelfde straat te kunnen leven of op dezelfde werkplek verblijven.

quote:
Hoezo 'haaks' ? Ieder doet zijn eigen thing en laat andersdenkenden met rust.
Pas als men gaat denken dat die anderen haaks zijn en dat mag niet, begint de shit.
pi_138586665
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 07:51 schreef KoosVogels het volgende:
De multiculturele samenleving is er nou gewoon eenmaal. Er valt niets op te lossen.
Malmö -Zweden- heeft een sociaal democraat als burgemeester. Ilmar Reepalu is zijn naam.
Hij riep jaren geleden luid en duidelijk: Mijn stad moet een afspiegeling zijn van de wereldbevolking.
Dat is gelukt. Resultaat is dat de Zweden zelf massaal Malmö hebben verlaten. Dat was niet de bedoeling zei hij in een interview, want hij schrok toch wel.
Maar wat dan wel? Dat wist hij zo gauw niet.
Zoals gezegd, de Zweedse burger weet het wel...wegwezen.

-

Meer dan 1.700.000 Nederlanders hebben sinds 2000 hun eigen land verlaten. De laatste 3 jaar waren er dat 375.000.
Niettegenstaande groeit het aantal inwoners in Nederland...door immigratie.

-

In 2011 zochten nog maar 4000 mensen een baan buiten Nederland, inmiddels staat de teller op 47.000. http://www.telegraaf.nl/o(...)enland_gewild__.html

-
Nederlanders depressiefste volk van Europa. http://www.volkskrant.nl/(...)olk-van-Europa.dhtml
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 6 april 2014 @ 21:16:03 #82
379943 Paper_Tiger
pi_138587352
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 19:51 schreef Tem het volgende:

[..]

Van wie moet je in eerste instantie een "Nederlander" zijn?
Niet van iemand maar van iets. Wat dat iets is? Ik denk de samenleving. De mensen om je heen.
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 19:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Mensen zijn mensen en ze onderschrijven dezelfde waarden globaal:
Rustig leven, geen ruzie zoeken het beste willen voor de kinderen en de ouderen.
Het is onzin dat mensen persé hetzelfde geloof of non-geloof of politieke visies moeten hebben om rustig in dezelfde straat te kunnen leven of op dezelfde werkplek verblijven.

[..]

Hoezo 'haaks' ? Ieder doet zijn eigen thing en laat andersdenkenden met rust.
Pas als men gaat denken dat die anderen haaks zijn en dat mag niet, begint de shit.
Was het maar allemaal zo mooi. Mensen respecteren in de praktijk helemaal andermans religie, seksuele voorkeur, waarden en normen niet. Zo krijg je een land met allemaal subculturen waar mensen in samenklitten.

Neemt niet weg dat heel veel mensen kans zien om al deze zaken wel te doen. Het percentage mensen die onze normen en waarden afwijst is helaas nog te groot.
pi_138588354
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 19:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Onzin.. Nederland is een multiculturele samenleving.
Daarom sturen blanke ouders hun kinderen massaal naar gekleurde scholen. Yeah right.
pi_138588681
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 21:16 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Niet van iemand maar van iets. Wat dat iets is? Ik denk de samenleving. De mensen om je heen.

[..]

Was het maar allemaal zo mooi. Mensen respecteren in de praktijk helemaal andermans religie, seksuele voorkeur, waarden en normen niet. Zo krijg je een land met allemaal subculturen waar mensen in samenklitten.
Tuurlijk doen de meeste mensen gewoon hun eigen thing en respecteert men dat anderen ook de vrijheid hebben rustig hun eigen thing moeten doen.
Wel of niet subculturen die in jouw ogen geen bestaansrecht hebben in die Hollandse monocultuur ( is anti-libertair) ... het is echt niet zo hopeloos dat men elkaar afknalt. In werkelijkheid zie je ook dat die grenzen tussen groepen mensen vervaagt.

quote:
. Het percentage mensen die onze normen en waarden afwijst is helaas nog te groot.
Wat zijn dan "onze normen" ? Die normen die wezenlijk zijn voor een samenleving ( rustig je eigen leven leiden, niet ruzie zoeken) vind je overal ter wereld en niet alleen bij Nederlanders.
Maar jij vindt dat iedereen hetzelfde moet denken? Dat is collectivisme.
pi_138588774
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 21:27 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Daarom sturen blanke ouders hun kinderen massaal naar gekleurde scholen. Yeah right.
Ontken je nu dat Nederland een multicultureel land is ?
  zondag 6 april 2014 @ 23:20:19 #86
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_138595068
Ik denk niet dat er echt een probleem veroorzaakt wordt door verschillende rassen en culturen bij elkaar te voegen. In New York en grote delen van de VS leeft men al jaren op vergelijkbare manier. Echter probeert men hier vanalles te claimen en overtuiging te verspreiden. Als mensen nou eens stoppen met het profileren van eigen voorkeuren en wederzijds respect hebben wordt het al veel leefbaarder.

Voorbeeld:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Say what?
pi_138597083
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 21:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ontken je nu dat Nederland een multicultureel land is ?
Nee, maar we zijn er wel te klein voor
pi_138603247
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 00:07 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat precies? Kunnen mensen van verschillende komaf enkel in een soort 'Apartheidsmodel' samen leven?
pi_138605058
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 00:07 schreef LogiteX het volgende:

[..]

In jouw angst is er geen ruimte voor. Jij bent zelf de schepper van het probleem.
Nederland is een multicultureel land . Dat is een feit.
En net als een monocultureel land is er niks ideaals an. Maar het is nog zeker goed leven in Nederland.
  maandag 7 april 2014 @ 13:04:32 #90
379943 Paper_Tiger
pi_138607329
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 10:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat precies? Kunnen mensen van verschillende komaf enkel in een soort 'Apartheidsmodel' samen leven?
Wat je ziet is dat dit automatisch gebeurt dus ik neig in ieder geval naar ja.
pi_138608018
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:04 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De assimilatie van verschillende groepen in onze samenleving compleet gemist?
pi_138608170
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:04 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De vraag was "enkel" ..
Dus je neigt ernaar te stellen dat mensen van verschillende afkomsten niet met elkaar in een land kunnen leven.

Kijk eens naar de geschiedenis van Nederland. Hardstikke veel niet-Nederlandse afkomsten. Er waren spanningen tussen groepen mensen, maar geen burgeroorlogen ( of je moet de veldslagen van de 80-jarige oorlog als burgeroorlog katholieken-protestanten willen zien)
Die diverse groepen assimileren, gaan op in die grote etniciteit die we Nederlands noemen.
  maandag 7 april 2014 @ 14:17:55 #93
379943 Paper_Tiger
pi_138610073
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De vraag was "enkel" ..
Dus je neigt ernaar te stellen dat mensen van verschillende afkomsten niet met elkaar in een land kunnen leven.

Kijk eens naar de geschiedenis van Nederland. Hardstikke veel niet-Nederlandse afkomsten. Er waren spanningen tussen groepen mensen, maar geen burgeroorlogen ( of je moet de veldslagen van de 80-jarige oorlog als burgeroorlog katholieken-protestanten willen zien)
Die diverse groepen assimileren, gaan op in die grote etniciteit die we Nederlands noemen.
Dat klopt. Het duurt alleen erg lang voordat alle diverse groepen zichzelf gaan beschouwen als onderdeel van een volk. Hoe verder de oorspronkelijk cultuur afstaat van de onze hoe langer het duurt.

Op dit moment zie je nog dat er groepen zijn die hier aanwezig zijn sinds de 70er jaren en die zichzelf in de derde generatie nog steeds niet als Nederlander beschouwen.
pi_138610321
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 14:17 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat klopt. Het duurt alleen erg lang voordat alle diverse groepen zichzelf gaan beschouwen als onderdeel van een volk. Hoe verder de oorspronkelijk cultuur afstaat van de onze hoe langer het duurt.
Niet beschouwen als deel van dat dominante volk is heus geen bewijs van niet kunnen samenleven.

quote:
Op dit moment zie je nog dat er groepen zijn die hier aanwezig zijn sinds de 70er jaren en die zichzelf in de derde generatie nog steeds niet als Nederlander beschouwen.
En je ziet ook dat de jongeren zich wél steeds meer als Nederlands zien.
Ook al gebruiken zij ( en die dominante etniciteit) nog de oorspronkelijke groepsnaam
Wel of niet.... er wordt best wel samengeleefd. In het algemeen best wel rustig.
Je schetst een situatie wat helemaal niet bestaat.
pi_138613835
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 21:06 schreef cempexo het volgende:

[..]

Malmö -Zweden- heeft een sociaal democraat als burgemeester. Ilmar Reepalu is zijn naam.
Hij riep jaren geleden luid en duidelijk: Mijn stad moet een afspiegeling zijn van de wereldbevolking.
Dat is gelukt. Resultaat is dat de Zweden zelf massaal Malmö hebben verlaten. Dat was niet de bedoeling zei hij in een interview, want hij schrok toch wel.
Maar wat dan wel? Dat wist hij zo gauw niet.
Zoals gezegd, de Zweedse burger weet het wel...wegwezen.

-

Meer dan 1.700.000 Nederlanders hebben sinds 2000 hun eigen land verlaten. De laatste 3 jaar waren er dat 375.000.
Niettegenstaande groeit het aantal inwoners in Nederland...door immigratie.

-

In 2011 zochten nog maar 4000 mensen een baan buiten Nederland, inmiddels staat de teller op 47.000. http://www.telegraaf.nl/o(...)enland_gewild__.html

-
Nederlanders depressiefste volk van Europa. http://www.volkskrant.nl/(...)olk-van-Europa.dhtml
Waar jij (uiteraard geheel per ongeluk) weer niet bij vermeld dat veruit de grootste groep van die emigranten geen autochtonen Nederlanders zijn (beide ouders in Nederland geboren).
pi_138622098
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 16:01 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Waar jij (uiteraard geheel per ongeluk) weer niet bij vermeld dat veruit de grootste groep van die emigranten geen autochtonen Nederlanders zijn (beide ouders in Nederland geboren).
Allen hebben één motief...ze willen niet meer in Nederland wonen.
  maandag 7 april 2014 @ 20:17:51 #97
379943 Paper_Tiger
pi_138624971
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 19:22 schreef cempexo het volgende:

[..]

Allen hebben één motief...ze willen niet meer in Nederland wonen.
Ik zou ook liever ergens anders wonen.
pi_138626061
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 20:17 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

diverse onderzoeken:

aantal mannen is 30-40% die weg willen uit NL
aantal vrouwen is 3-5% die weg willen, reden is sociale cohesie
pi_138626586
Nederland is geen multicultureel land. Het is een land met een Leitkultur, en daarbuiten een 10% van mensen uit andere culturen die zich hoe dan ook moeten en zullen (over 20-30 jaar zijn Marrokanen en Turken prima geintegreerd) aanpassen. En hier is niets mis mee. Dat aanpassen betekent niet dat iedereen bitterballen en patat moet eten, of naar programma's als "ik hou van Holland" kijken, maar wel dat er een bepaalde minimum aan normen en waarden bestaat die je dient te accepteren. Zoals de vrijheid van meningsuiting en scheiding van kerk en staat accepteren, afzien van de primitieve "eercultuur" en dito nadruk op het geven en verdienen van "respect" zoals die bestaat in het Midden-Oosten, en het zich onthouden van haatzaaiende uitspraken en volksmennerij zoals Wilders dat heeft gedaan.
pi_138629405
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 20:17 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Wat let je?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138630223
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 10:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De kleine oppervlak van dit land maakt dat we niet meer mensen kunnen dragen: De Randstad puilt uit en ik wil niet dat de rest van Nederland de Randstad achterna gaat.
pi_138630304
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 11:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

In jouw angst is er geen ruimte voor. Jij bent zelf de schepper van het probleem.
Het is uiteraard een mening. Maar wel eentje die ergens op gebaseerd is

quote:
Nederland is een multicultureel land . Dat is een feit.
ontken ik niet

quote:
En net als een monocultureel land is er niks ideaals an. Maar het is nog zeker goed leven in Nederland.
waar
pi_138630823
Jij hebt een kut-leven in Nederland, Logitex?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_138632381
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 21:57 schreef KoosVogels het volgende:
Jij hebt een kut-leven in Nederland, Logitex?
Geniale intelligente en doordachte vraag van je...

Hier is het antwoord http://www.omroepbrabant.(...)et+naartoe+gaat.aspx
pi_138632535
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:24 schreef cempexo het volgende:

[..]

Geniale intelligente en doordachte vraag van je...

Hier is het antwoord http://www.omroepbrabant.(...)et+naartoe+gaat.aspx
Dat gebeurt elders natuurlijk niet. Nederland is immers de enige plek op deze aardkloot waar gewelddadigheden voorkomen.

Ik heb me nog geen minuut van m'n leven onveilig gevoeld in Nederland.
pi_138632558
Nederland is vaak een beetje vermoeiend. Een soort FOK!discussie vol trolletjes zeg maar. Het is gewoon te druk, teveel mensen die boven op elkaars lip zitten. En dan helemaal als ze zo "direct" (eerder: onbeschoft) zijn als Nederlanders.

De wereld is zoveel groter. En daar doen mensen niet zo moeilijk over waar je vandaan komt, zoals in Nederland (ontopic).
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_138632616
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 22:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat gebeurt elders natuurlijk niet. Nederland is immers de enige plek op deze aardkloot waar gewelddadigheden voorkomen.

In een enclave op de Veluwe is het anders dan als blonde meid in Kanaleneiland, dat begrijp je?

pi_138632637
quote:
12s.gif Op maandag 7 april 2014 22:28 schreef El_Matador het volgende:
Nederland is vaak een beetje vermoeiend. Een soort FOK!discussie vol trolletjes zeg maar. Het is gewoon te druk, teveel mensen die boven op elkaars lip zitten. En dan helemaal als ze zo "direct" (eerder: onbeschoft) zijn als Nederlanders.

De wereld is zoveel groter. En daar doen mensen niet zo moeilijk over waar je vandaan komt, zoals in Nederland (ontopic).
Er is dan ook niets mooiers dan reizen. Ik mag graag in het buitenland komen. Echter, dat Nederland een klote-plek is om te wonen, gaat er bij mij niet in.
pi_138632686
quote:
12s.gif Op maandag 7 april 2014 22:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In een enclave op de Veluwe is het anders dan als blonde meid in Kanaleneiland, dat begrijp je?
Een vriendin van me woont in Kanaleneiland. Er is haar nog nooit iets naars overkomen.
pi_138632774
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 22:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er is dan ook niets mooiers dan reizen. Ik mag graag in het buitenland komen. Echter, dat Nederland een klote-plek is om te wonen, gaat er bij mij niet in.
Dat is het ook niet. Nederland is extreem gemakkelijk. Het hele land is ingericht op gemak.

Wat wel zo is, is dat het niet prettig is voor mensen die boven het maaiveld uitsteken/mensen die buiten de box denken. En daarom gaat het veel te weinig vooruit, het land staat stil, er is geen drive, geen progressie.

De staat van het land is op de meeste niveaus natuurlijk erg goed, maar dat wil niet zeggen dat je niet op dezelfde of andere vlakken (waar Nederland minder goed scoort, vooral sociaal) elders betere omstandigheden kan vinden.

pi_138632933
quote:
6s.gif Op maandag 7 april 2014 22:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is het ook niet. Nederland is extreem gemakkelijk. Het hele land is ingericht op gemak.

Wat wel zo is, is dat het niet prettig is voor mensen die boven het maaiveld uitsteken/mensen die buiten de box denken. En daarom gaat het veel te weinig vooruit, het land staat stil, er is geen drive, geen progressie.

De staat van het land is op de meeste niveaus natuurlijk erg goed, maar dat wil niet zeggen dat je niet op dezelfde of andere vlakken (waar Nederland minder goed scoort, vooral sociaal) elders betere omstandigheden kan vinden.
Gast, als jij het elders beter toeven vindt; by all means, leef je uit, ga er wonen.

Waar ik echter moeite mee heb, zijn zure expats die mij even komen vertellen dat er van alles mis is met Nederland. Prima dat jij dat vindt, maar als je zo'n hekel aan dit land hebt, waarom zit je dan onze fora vol te kalken met je azijnzeik?

Laatste is overigens niet per se aan jou gericht.
pi_138633107
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 22:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geniaal antwoord...
pi_138633263
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 22:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gast, als jij het elders beter toeven vindt; by all means, leef je uit, ga er wonen.

Waar ik echter moeite mee heb, zijn zure expats die mij even komen vertellen dat er van alles mis is met Nederland. Prima dat jij dat vindt, maar als je zo'n hekel aan dit land hebt, waarom zit je dan onze fora vol te kalken met je azijnzeik?

Laatste is overigens niet per se aan jou gericht.
Op een forum komen dingen natuurlijk gechargeerder over, helemaal als het andere meningen betreft.

Waar ik me -en ik spreek over mezelf- over verbaas, is dat een land waar ik 30 jaar ben opgegroeid, zo statisch, zo weinig dynamisch, zo weinig innoverend was geworden. Pappen, nathouden en om 18:00 aan de prak.

Hoe meer andere landen je beter leert kennen, hoe meer je ziet dat Nederland allerminst het "paradijslijk postzegeltje" van vermeende non-corruptie en vermeende "betrouwbare media" is. Dat maakt een expatvisie dan wel een ander die in andere landen gewoond heeft en nu weer in Nederland, nou juist een om rekening mee te houden.

pi_138633489
quote:
6s.gif Op maandag 7 april 2014 22:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Op een forum komen dingen natuurlijk gechargeerder over, helemaal als het andere meningen betreft.

Waar ik me -en ik spreek over mezelf- over verbaas, is dat een land waar ik 30 jaar ben opgegroeid, zo statisch, zo weinig dynamisch, zo weinig innoverend was geworden. Pappen, nathouden en om 18:00 aan de prak.

Hoe meer andere landen je beter leert kennen, hoe meer je ziet dat Nederland allerminst het "paradijslijk postzegeltje" van vermeende non-corruptie en vermeende "betrouwbare media" is. Dat maakt een expatvisie dan wel een ander die in andere landen gewoond heeft en nu weer in Nederland, nou juist een om rekening mee te houden.
Maar wat voegt al dat zure azijnzeiken nu precies toe? Prima dat je zelf geen plezier in je leven hebt maar om er dan maar alles aan te gaan doen om anderen ook een negatief gevoel aan te praten heeft toch ook niet zoveel nut? Zeker aangezien toch niemand anders dan wat andere toch al verzuurde types zich daar iets van aantrekken :)
pi_138633497
quote:
6s.gif Op maandag 7 april 2014 22:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het gaat erom waar jij je lekker voelt, op je gemak. Jij schiet steevast uit je slof wanneer iemand het waagt kritiek te uiten op Colombia. Als ik jou mag geloven dan is dat toch wel het meest geweldige land ter wereld.

Een herkenbare houding, want ik heb een zus die tot heel kort geleden ook zo dacht over haar nieuwe thuisland, en nu langzaam tot de conclusie is gekomen dat het toch best goed toeven is in Nederland.

Nederland is niet perfect, zeker niet. Maar het blijft een van de beste plekken om te wonen. Daar doen een paar berichtjes over roofovervallen en kut-Marokkaantjes niets aan af.
pi_138633656
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 22:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het gaat erom waar jij je lekker voelt, op je gemak. Jij schiet steevast uit je slof wanneer iemand het waagt kritiek te uiten op Colombia. Als ik jou mag geloven dan is dat toch wel het meest geweldige land ter wereld.

Een herkenbare houding, want ik heb een zus die tot heel kort geleden ook zo dacht over haar nieuwe thuisland, en nu langzaam tot de conclusie is gekomen dat het toch best goed toeven is in Nederland.

Nederland is niet perfect, zeker niet. Maar het blijft een van de beste plekken om te wonen. Daar doen een paar berichtjes over roofovervallen en kut-Marokkaantjes niets aan af.
Het is niet OF-OF. Over Colombia was ik meteen enthousiast, dat heb ik in ruim 45 landen niet gehad. Daarom ging ik er ook wonen, niet om weg te gaan uit Europa, maar om juist Zuid-Amerika op te zoeken.

Nederland langs de "meetlat" van de wereld leggend, is het land prima.
Nederland langs de meetlat van "hoe het zou kunnen", loopt het land achter en staat stil. Het imponeert niet, integendeel.

pi_138633894
quote:
6s.gif Op maandag 7 april 2014 22:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is niet OF-OF. Over Colombia was ik meteen enthousiast, dat heb ik in ruim 45 landen niet gehad. Daarom ging ik er ook wonen, niet om weg te gaan uit Europa, maar om juist Zuid-Amerika op te zoeken.

Nederland langs de meetlat van "hoe het zou kunnen", loopt het land achter en staat stil. Het imponeert niet, integendeel.
En van lekker boos, hysterisch en zuur doen op internet wordt dit beter denk je?
pi_138634028
quote:
6s.gif Op maandag 7 april 2014 22:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is slechts jouw perceptie en die is, in mijn ogen, niet heel veel waard.

Omdat jij een wereldburger bent die in Colombia zijn Utopia heeft gevonden, moeten we jouw zure gezeik over Nederland maar accepteren?

Als NL zo klote is, waarom verveel je ex-landgenoten dan met dat geneuzel van je. Kun je je tijd en energie niet beter steken in het genieten van je nieuwe thuis?

Maar dat laatste is blijkbaar ook weer geen optie. Met als bendk haal je er blijkbaar genoegen uit om te zeiken op je oude thuis. En dan tegenover mensen die geen moeite hebben met hun vaderland.

Daar hebben we een woord voor: zielig.
pi_138634311
"zuur"
"gezeik"
"zielig"
"geneuzel"

QED, den bevooroordeelde, zure Nederlander. Ik ben nergens zuur, je zou er goed aan doen een spiegeltje te kopen. :*

pi_138634376
quote:
10s.gif Op maandag 7 april 2014 23:06 schreef El_Matador het volgende:
"zuur"
"gezeik"
"zielig"
"geneuzel"

QED, den bevooroordeelde, zure Nederlander. Ik ben nergens zuur, je zou er goed aan doen een spiegeltje te kopen. :*
Kerel, ik ga Colombia toch ook niet lopen afzeiken? Als jij daar wilt wonen, dan ga je lekker je gang wat mij betreft. Ik gun je zelfs het allerbeste.
pi_138634383
quote:
7s.gif Op maandag 7 april 2014 22:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En van lekker boos, hysterisch en zuur doen op internet wordt dit beter denk je?
Boos? Hysterisch? Zuur?

Ik zit altijd met een grote smile te FOK!ken, geen idee hoe dat bij jou zit, maar je zit wel vaker fout met je beeld van mensen, met name mij.

pi_138634434
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 23:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kerel, ik ga Colombia toch ook niet lopen afzeiken? Als jij daar wilt wonen, dan ga je lekker je gang wat mij betreft. Ik gun je zelfs het allerbeste.
Ik zeik Nederland af?? :N Ik heb kritiek op bepaalde dingen, lijkt me heel gezond.

Voor een echte afzeiker moet je bij remlof zijn. Die noemde jouw verblijfplaats "een kutlandje". :')

pi_138634485
quote:
11s.gif Op maandag 7 april 2014 23:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik zeik Nederland af?? :N Ik heb kritiek op bepaalde dingen, lijkt me heel gezond.

Voor een echte afzeiker moet je bij remlof zijn. Die noemde jouw verblijfplaats "een kutlandje". :')
Je begint nota bene over Kanaleneiland om zogenaamd aan te tonen wat voor vreselijk land Nederland wel niet is.
pi_138634575
quote:
10s.gif Op maandag 7 april 2014 23:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Boos? Hysterisch? Zuur?
Ja, inderdaad en je lijkt druk bezig door te draaien :).
quote:
Ik zit altijd met een grote smile te FOK!ken, geen idee hoe dat bij jou zit, maar je zit wel vaker fout met je beeld van mensen, met name mij.
De ervaring leert dat ik daar juist vrij scherp in zit ;).
pi_138634594
quote:
15s.gif Op maandag 7 april 2014 23:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je begint nota bene over Kanaleneiland om zogenaamd aan te tonen wat voor vreselijk land Nederland wel niet is.
Nee, ik haalde dat erbij om de verschillen in het land aan te geven. Ik heb zelf ook weinig last gehad in al die jaren verschillende wijken met veel buitenlanders. Neemt niet weg dat er nogal wat aan de hand is.

Het is jammer dat de PVV model is gaan staan voor kritiek op multikul. Dat is natuurlijk een stroman van het kaliber Roemer = Mao. Gaat nergens meer over.

Fortuyn -zit nu een filmpje te kijken- had daar een heel eerlijke sociaal-democratische kijk op.

pi_138634670
quote:
6s.gif Op maandag 7 april 2014 23:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, ik haalde dat erbij om de verschillen in het land aan te geven. Ik heb zelf ook weinig last gehad in al die jaren verschillende wijken met veel buitenlanders. Neemt niet weg dat er nogal wat aan de hand is.

Het is jammer dat de PVV model is gaan staan voor kritiek op multikul. Dat is natuurlijk een stroman van het kaliber Roemer = Mao. Gaat nergens meer over.

Fortuyn -zit nu een filmpje te kijken- had daar een heel eerlijke sociaal-democratische kijk op.
Multikul, alleen je woordgebruik al. Je lijkt wel een angstige puber die niet buiten durft te komen op die manier. Als dat serieus kritiek leveren is of de discussie opzoeken...
pi_138634746
quote:
10s.gif Op maandag 7 april 2014 23:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Multikul, alleen je woordgebruik al. Je lijkt wel een angstige puber die niet buiten durft te komen op die manier. Als dat serieus kritiek leveren is of de discussie opzoeken...
Makkelijk kort woord, je begrijpt waar ik het over heb, de OP zegt er ook genoeg over.

Het blijft toch vreemd hoe jij dingen vormt zeg, "je lijkt wel" zijn gewoon jouw ideetjes bij jou leven. Stel je beeld eens bij. :*

pi_138634752
quote:
6s.gif Op maandag 7 april 2014 23:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er is helemaal niet 'heel veel' aan de hand. Ja, er zijn problemen, maar die heb je overal. Feit is dat de overgrote meerderheid van de Nederlanders eigenlijk nooit in aanraking komt met criminaliteit of in elkaar wordt geramd.
pi_138634857
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 23:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er is helemaal niet 'heel veel' aan de hand. Ja, er zijn problemen, maar die heb je overal. Feit is dat de overgrote meerderheid van de Nederlanders eigenlijk nooit in aanraking komt met criminaliteit of in elkaar wordt geramd.
Zet toevallig GeenStijl aan.
Ik heb toch niet erg vaak dit soort overvallen meegemaakt. Al helemaal niet in Nederland.

Goed, dat verontrust jou niet, dat kan. Ik vind het zonde een land vol potentie zo te zien afglijden.

pi_138635006
quote:
15s.gif Op maandag 7 april 2014 23:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb toch niet erg vaak dit soort overvallen meegemaakt. Al helemaal niet in Nederland.

[ afbeelding ]

Goed, dat verontrust jou niet, dat kan. Ik vind het zonde een land vol potentie zo te zien afglijden.
Het heeft dan ook weinig zin om in je broek te schijten telkens als je zoiets leest in de media.

Ja, er gebeuren ernstige dingen, maar als ik om mij heenkijk, zie ik dat de problemen in bijvoorbeeld onze binnenstad alleen maar minder zijn geworden.

En nee, ik woon niet in een deurp met 5.000 inwoners.
pi_138635132
quote:
6s.gif Op maandag 7 april 2014 23:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Makkelijk kort woord, je begrijpt waar ik het over heb, de OP zegt er ook genoeg over.

Het blijft toch vreemd hoe jij dingen vormt zeg, "je lijkt wel" zijn gewoon jouw ideetjes bij jou leven. Stel je beeld eens bij. :*
Sorry kerel, je lijkt steeds meer door te draaien. Daar kan ik verder weinig aan doen. En wanneer je het over een onderwerp hebt en je gebruikt weer allerlei achterlijke termpjes en vervolgens miept wanneer je niet serieus genomen wordt zegt dat ook wel weer genoeg :).
pi_138635134
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 23:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het heeft dan ook weinig zin om in je broek te schijten telkens als je zoiets leest in de media.

Ja, er gebeuren ernstige dingen, maar als ik om mij heenkijk, zie ik dat de problemen in bijvoorbeeld onze binnenstad alleen maar minder zijn geworden.

En nee, ik woon niet in een deurp met 5.000 inwoners.
Hoe groot is je beeld van Nederland werkelijk? Reis je met het OV in Den Haag? Rotterdam? Amsterdam?

Ja, hier wordt ook veel gejat in het OV, maar dat is met 40% armoede ook logisch. In Nederland wordt niet zozeer gejat, meer getreiterd, uitgedaagd, groepjes mocro's die speciaal op pad gaan om niets anders te doen dan problemen zoeken.

Dat beeld is exclusief NW-Europees en een grote smet op een mooi land met veel meer potentie dan het nu uitdraagt.

pi_138635203
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Afglijden, nog een stapje of twee en het is hier de hel op aarde.

Klein tipje, kom ook eens buiten. Het is lente, de wereld is mooi. Dat is slimmer dan je weer eens gek laten maken door een of ander haatblogje.
pi_138635276
quote:
6s.gif Op maandag 7 april 2014 23:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe groot is je beeld van Nederland werkelijk? Reis je met het OV in Den Haag? Rotterdam? Amsterdam?

Ja, hier wordt ook veel gejat in het OV, maar dat is met 40% armoede ook logisch. In Nederland wordt niet zozeer gejat, meer getreiterd, uitgedaagd, groepjes mocro's die speciaal op pad gaan om niets anders te doen dan problemen zoeken.

Dat beeld is exclusief NW-Europees en een grote smet op een mooi land met veel meer potentie dan het nu uitdraagt.
Ah gossie, ik heb andere ervaringen dan meneer dus ik zal wel nooit in grote steden komen.

Ik had familie wonen in de omgeving van het Mercatorplein, pauperbuurt bij uitstek. Kwam daar regelmatig. Ik ben nooit bestolen.
pi_138635277
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 23:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Sorry kerel, je lijkt steeds meer door te draaien. Daar kan ik verder weinig aan doen. En wanneer je het over een onderwerp hebt en je gebruikt weer allerlei achterlijke termpjes en vervolgens miept wanneer je niet serieus genomen wordt zegt dat ook wel weer genoeg :).
Ik spreek hier niet anders dan irl, als ik het over multikul heb, kan je ook inzien wat ik bedoel, in plaats van moeilijk te doen over termen "die je niet aanstaan" dan wel niet in het policor woordenboek voorkomen.

Ik draai door? En nog meer dan anders? _O- neuh, ik kan FOK! niet links laten liggen als ik werk. Ik geloof dat er op een Meppels kantoor er nog een zit.

pi_138635569
quote:
10s.gif Op maandag 7 april 2014 23:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah gossie, ik heb andere ervaringen dan meneer dus ik zal wel nooit in grote steden komen.

Ik had familie wonen in de omgeving van het Mercatorplein, pauperbuurt bij uitstek. Kwam daar regelmatig. Ik ben nooit bestolen.
Afgegleden naar een hel op aarde.
pi_138635641
quote:
6s.gif Op maandag 7 april 2014 23:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik spreek hier niet anders dan irl, als ik het over multikul heb, kan je ook inzien wat ik bedoel, in plaats van moeilijk te doen over termen "die je niet aanstaan" dan wel niet in het policor woordenboek voorkomen.

Tja, dat soort domme termpjes gebruiken mag natuurlijk maar het is nogal sneu en kinderachtig. Als je dat in irl ook bent is dat een keuze die je prima kan maken. Maar een tikje sneu is het wel :). Ik meen me te herinneren dat je de middelbare school toch achter je gelaten zou moeten hebben.
pi_138636237
quote:
7s.gif Op maandag 7 april 2014 23:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, dat soort domme termpjes gebruiken mag natuurlijk maar het is nogal sneu en kinderachtig. Als je dat in irl ook bent is dat een keuze die je prima kan maken. Maar een tikje sneu is het wel :). Ik meen me te herinneren dat je de middelbare school toch achter je gelaten zou moeten hebben.
Jij mag het dom, sneu en kinderachtig vinden, en nu? Hoe zit het nou met die multikul? Allemaal spekkoek en paasei?

pi_138637846
quote:

[

[ afbeelding ]

Het aantal diefstallen is al een aantal jaren dalend.
Dat is het tegendeel van afglijden.
Lighten up... je zaait paniek

quote:
n 2013 opnieuw minder diefstallen geregistreerd

In 2013 registreerde de politie 640 duizend diefstallen. Dit waren er 38 per duizend inwoners. Sinds 2005 is dit cijfer geleidelijk gedaald. In dat jaar registreerde de politie nog 47 diefstallen per duizend inwoners. De bereidheid tot aangifte bleef in 2013 nagenoeg onveranderd.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)014/2014-4045-wm.htm

reken , reken... van 47 naar 38 per 1000 inwoners... peins... dat is bijna 20 % afname in 9 jaar
pi_138638066
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:02 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

[..]

reken , reken... van 47 naar 38 per 1000 inwoners... peins... dat is bijna 20 % afname in 9 jaar
Ik ken de staatspropaganda inderdaad.

dinsdag 8 april 2014 @ 02:12:41 #141
181126 MouzurX
Misschien?
pi_138638615
quote:

[..]

[..]

Vraag me af hoe ze die bereidheid tot aangifte meten.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_138639188
Ik lees het al...steeds minder intelligentie en meer en meer agressie op dit forum.

Vergeleken met landen als Zweden, Denemarken, Noorwegen en Noord Duitsland heb ik weinig moeite om het begrip asociaal te gebruiken.

Als je voor het eerst op een boerderij komt zul je zeggen: wat stinkt het hier naar stront ... als je iedere dag komt dan ruik je het niet meer.

[ Bericht 13% gewijzigd door cempexo op 08-04-2014 11:08:53 ]
  dinsdag 8 april 2014 @ 07:42:36 #143
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_138639235
quote:

[..]

Ik denk eerder dat mensen geen aangifte meer doen. Heeft vaak gewoon geen zin.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_138639327
quote:
12s.gif Op woensdag 2 april 2014 08:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je hoeft alleen al op FOK! te komen om te weten dat dat niet klopt. Laat staan in een kansenwijk wonen, ver weg van de Ivoren Toren van Koos.
Fok! is alles behalve een representatieve samenstelling van de maatschappij.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 8 april 2014 @ 07:58:28 #145
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_138639377
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 april 2014 02:12 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Vraag me af hoe ze die bereidheid tot aangifte meten.
Die wordt niet gemeten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 8 april 2014 @ 09:36:39 #146
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_138640847
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 23:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh nee, dan is het goed. In Syrië wordt de overgrote meerderheid niet geëxecuteerd. In Irak gaat de overgrote meerderheid niet dood door een bomaanslag. Wat zitten ze daar nou te janken?
pi_138640890
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 09:36 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Oh nee, dan is het goed. In Syrië wordt de overgrote meerderheid niet geëxecuteerd. In Irak gaat de overgrote meerderheid niet dood door een bomaanslag. Wat zitten ze daar nou te janken?
Even kijken hoor.. van Nederland naar Syrie en Irak. Ehmmm.. ja.. _O-
Allah Al Watan Al Malik
pi_138641152
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik ken de staatspropaganda inderdaad.
De feiten zijn het niet eens met je hysterie dus het is staatspropaganda. Misschien zit je in BNW toch meer op je plek...
pi_138641172
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 07:34 schreef cempexo het volgende:
Ik lees het al...steeds minder intelligentie en meer en meer agressie op dit forum.

Hav en god dag...
Fin dag...
Vacker dag...
Noch einen schönen Tag

U heeft een spiegel aangeschaft :)?
pi_138641192
Diegene die hier te gast is zal zich aan moeten passen. Dus dat zijn de linkse rakkers.
History became legend, legend became myth.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')