Ik denk dat er best wat mensen zo denken. Ik heb net als remlof in verschillende EU-landen gewoond en ben in bijna allemaal geweest (Finland, Hongarije, Slovenie, Estland, Litouwen en Slowakije niet). Als je wil, kan je in zo'n internationale bubble leven. Maar zo is de realiteit helemaal niet. Al die nationaliteiten voelen zich gewoon die nationaliteit en geen Europeaan.quote:Op dinsdag 1 april 2014 00:35 schreef 2070 het volgende:
[..]
Ben jij door eu ingehuurd of zo? Hoe kan jij jezelf nou Europeaan voelen boven Nederlander? Europeaan is niets. Je bent nergens door verbonden met mensen uit Polen, Griekenland of Roemenië? Je hebt absoluut niets gemeen met die mensen cultureel, taal of wat dan ook? Of voel jij je ook Amerikaan omdat ze net als Nederland in de Navo zitten?
Duitsland wil dat niet. Klaar. Los van alle andere negatieve gevolgen is dit toch wel cruciaal. Wij denken in Nederland erg makkelijk over economische samenwerking binnen Europa vanwege onze handelsrelatie met Duitsland. Die Duitsers hebben wel wat meer belangen door heel Europa.quote:Op dinsdag 1 april 2014 00:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bovendien zou een politiek instituut met enkel NE landen waarbij we de weeffouten voorkomen die bij de EU zijn gemaakt dan nog altijd beter zijn dan de EU. Ik zou graag een NEU (Noord Europese Unie) krijgen met goed bewaakte buitengrenzen en vergaande economische samenwerking.
Vrijhandel en respect voor elkaars verschillende culturele waarden heeft Europa zo ver gebracht.quote:Op dinsdag 1 april 2014 05:36 schreef nikk het volgende:
En misschien nog wel belangrijker: het is juist die wederzijdse afhankelijkheid tussen de lidstaten dat ons vrede heeft gebracht.
Dat laatste is wel een bijzonder boude en op helemaal niets gebaseerde uitspraak. Maar daar heb jij natuurlijk wel vaker last van wanneer het de EU of Colombia betreft. Haat en liefde maakt schijnbaar beide blind.quote:Op dinsdag 1 april 2014 05:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vrijhandel en respect voor elkaars verschillende culturele waarden heeft Europa zo ver gebracht.
Daar is geen enkele politieke unie voor nodig (geweest). Sterker; juist het forceren van een politieke unie heeft in verschillende landen in de historie tot grote spanningen en oorlog geleid.
De EU creeert oorlog en animositeit. Logisch, want het idee komt niet uit het volk.
Moet je nog wel mensen vinden die het vuile werk op willen knappen want daar zijn de Nederlanders nooit goed in geweest.quote:Op maandag 31 maart 2014 16:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Lijkt me mooi. Krijgen we de NEURO met een groep stabiele Europese landen.
Daar heb je dan ook machines en robots voor.quote:Op dinsdag 1 april 2014 07:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Moet je nog wel mensen vinden die het vuile werk op willen knappen want daar zijn de Nederlanders nooit goed in geweest.
En waarom gebruiken ze die machines nu dan nietquote:Op dinsdag 1 april 2014 07:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar heb je dan ook machines en robots voor.
Of denk jij dat Nederland instort zonder Roegaarse Polen?
Daarom schaf je de bijstand af. Moet jij eens opletten hoe snel Henk en Ingrid van de bank komen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 07:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
En waarom gebruiken ze die machines nu dan niet
Instorten niet zo zeer denk ik. Wel zijn er mensen nodig om sommige klussen uit te voeren. Was in het verleden ook al zo.
Heb jij die discussie gevolgd?quote:Op dinsdag 1 april 2014 07:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daarom schaf je de bijstand af. Moet jij eens opletten hoe snel Henk en Ingrid van de bank komen.
Nee, ik ook niet, maar je kan niet een heel staatssysteem blijven behouden. Met de EU is het alleen nog maar erger.quote:Op dinsdag 1 april 2014 07:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb jij die discussie gevolgd?Ik ben voor hoor, maar ik zie dat niet gebeuren.
Sociale stelsel werkt inderdaad als een magneet op allerhande werkschuwe figuren.quote:Op dinsdag 1 april 2014 07:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet, maar je kan niet een heel staatssysteem blijven behouden. Met de EU is het alleen nog maar erger.
Andere landen winnen omdat hun staatsapparaat veel kleiner is. Niet voor niets dat Griekenland extra hard geraakt werd. Je ondermijnt met een politieke unie juist je concurrentiepositie, ook door de rare regels en taxes. Gewoon als zelfstandige landen vrijhandelen maar wel voorwaarden stellen aan je sociale systeem (dus niet voor 1 maandje gewerkt een hele Bulgaarse familie onderhouden).
Goed plan.quote:Op dinsdag 1 april 2014 07:43 schreef Halcon het volgende:
Je kunt er natuurlijk best een verzekering van maken die uitkeert naar gelang je inleg. Dan heeft iemand die 1 week heeft gewerkt, gewoon pech.
Hier sluit ik mij bij aan.quote:Op maandag 31 maart 2014 23:33 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik weet het niet, tot zover vindt ik het eigenlijk allemaal wel oke gaan om eerlijk te zijn. Er is maar zoveel dat je kan verwachten, en ik denk dat we nu een beetje in het midden schommelen tussen wat ideaal en absoluut kut zou zijn.
Het is overigens geen weg-met-ons denken, ik denk alleen dat het langzamerhand tijd wordt om eens voorbij landsgrenzen te gaan kijken... om zorg te dragen voor meer mensen dan die binnen de grenzen. Ik ben bijvoorbeeld bereid om behoorlijk in te leveren voor meer coherentie binnen de mensheid - en dat alles met het oog op de toekomst.
Aha. Dus omdat er misbruik gemaakt kan worden van sociale zekerheden schaffen het maar voor iedereen af. En je lijkt te vergeten waarom we sociale zekerheden überhaupt hebben ingevoerd.quote:Op dinsdag 1 april 2014 07:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Sociale stelsel werkt inderdaad als een magneet op allerhande werkschuwe figuren.
Je kunt er natuurlijk best een verzekering van maken die uitkeert naar gelang je inleg. Dan heeft iemand die 1 week heeft gewerkt, gewoon pech.
Heb je wel gelezen?quote:Op dinsdag 1 april 2014 08:04 schreef nikk het volgende:
[..]
Aha. Dus omdat er misbruik gemaakt kan worden van sociale zekerheden schaffen het maar voor iedereen af.
Nu moet iedereen stemmen naar zijn of haar overtuiging, maar dit is gewoon je stem weggooien. Je hebt in Nederland ongeveer 4 procent van de uitgebrachte stemmen nodig om een zetel te bemachtigen. Probeer dan een vergelijkbare partij te vinden die de drempel weet te halen. Anders verdeel je je stem alleen maar over de andere partijen.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat klopt, de VVD gaat het daarom niet worden, terwijl ik een stem op die partij normaal wel overweeg.
Je vergeet trouwens de belangrijkste EU-kritische partij: Artikel 50.
Goede kans dat ik daar op ga stemmen.
Dat geloof ik ook wel, het is echt een hele kleine minderheid die denkt dat Nederland beter af zou zijn als we uit de EU zouden treden. Een kleine minderheid met een chronische onderbuikontsteking en die het vermogen mist om verder dan een jaar vooruit te denken.quote:Op dinsdag 1 april 2014 10:13 schreef KoosVogels het volgende:
Rutte: 80 procent Nederlanders wil in de EU blijven
Rutte snapt em
Mensen willen nu eenmaal graag oplossingen die enkel gemaakt kunnen worden door het voeren van beleid op de lange termijn op zeer korte termijn ervarenquote:Op dinsdag 1 april 2014 10:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook wel, het is echt een hele kleine minderheid die denkt dat Nederland beter af zou zijn als we uit de EU zouden treden. Een kleine minderheid met een chronische onderbuikontsteking en die het vermogen mist om verder dan een jaar vooruit te denken.
Dan hebben ze heel weinig kaas van politiek gegeten.quote:Op dinsdag 1 april 2014 10:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Mensen willen nu eenmaal graag oplossingen die enkel gemaakt kunnen worden door het voeren van beleid op de lange termijn op zeer korte termijn ervaren
Dat is nogal een understatement. Maar ach, het geblaat nog even aanhoren en dan kunnen ze de woorden weer inslikken. Altijd een leuke gedachte.quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan hebben ze heel weinig kaas van politiek gegeten.
Tuurlijk kan dat. Het geeft wat rommel op de korte termijn, maar op zelfs op de middellange termijn is het al beter. M.a.w. iedereen jonger dan 40 heeft er belang bij dat we de EU breken.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:53 schreef SuperHarregarre het volgende:
Overigens is de EU geen echte keuze meer. Dit is al zo uit de klauwen gelopen dat het onmogelijk meer kan worden teruggedraaid, dat was tien jaar geleden misschien nog mogelijk geweest maar we zitten er nu aan vast.
De PVV en de SP zijn geen opties voor mij.quote:Op dinsdag 1 april 2014 10:48 schreef nikk het volgende:
[..]
Nu moet iedereen stemmen naar zijn of haar overtuiging, maar dit is gewoon je stem weggooien. Je hebt in Nederland ongeveer 4 procent van de uitgebrachte stemmen nodig om een zetel te bemachtigen. Probeer dan een vergelijkbare partij te vinden die de drempel weet te halen. Anders verdeel je je stem alleen maar over de andere partijen.
Voor mij ook niet, dus stem ik SGP.quote:Op dinsdag 1 april 2014 12:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De PVV en de SP zijn geen opties voor mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |