Ik heb met de lokale verkiezingen ook overwogen om op D66 te gaan stemmen. Maar dat is omdat ze het in mijn plaats de laatste 4 jaar goed hebben gedaan.quote:Volgens Bernard Wientjes is dé oplossing om aan 'de gewone werkman' nóg beter uit te leggen waarom die zijn baan aan de EU heeft te danken. De elite en hoogopgeleiden hebben de boodschap wel begrepen volgens Wientjes. Bernard roemde onder andere de verkiezingswinst van de pro-EU partijen “D66 en GroenLinks zijn pro-Europa en je kunt toch niet zeggen dat die partijen het slecht hebben gedaan bij de vorige verkiezingen, integendeel”, zegt Wientjes. Volgens de werkgeversvoorman is het nu zaak om het negatieve sentiment bij de laagopgeleiden en PVV-stemmer om te buigen.
Bij de aankomende partijen ga ik sowieso wel op een EU-gezinde verkiezing stemmen.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik heb met de lokale verkiezingen ook overwogen om op D66 te gaan stemmen. Maar dat is omdat ze het in mijn plaats de laatste 4 jaar goed hebben gedaan.
D66 is wel de laatste partij waar ik op zal stemmen bij de aankomende partijen. Mijn stem zal dan sowieso niet naar een EU-gezinde partij gaan.
Hou ook in je achterhoofd dat een stem op de VVD een stem op D66 is in Europees verband, trap dus niet in hun EU-sceptische gezwam dat ze zullen gaan uiten tijdens de komende campagne. Partijen in EU-kritische EP-fracties zijn SGP, SP en PVV.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
D66 is wel de laatste partij waar ik op zal stemmen bij de aankomende partijen. Mijn stem zal dan sowieso niet naar een EU-gezinde partij gaan.
Volgens mij haal je wat woorden door elkaar.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Bij de aankomende partijen ga ik sowieso wel op een EU-gezinde verkiezing stemmen.
Dat klopt, de VVD gaat het daarom niet worden, terwijl ik een stem op die partij normaal wel overweeg.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:42 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Hou ook in je achterhoofd dat een stem op de VVD een stem op D66 is in Europees verband, trap dus niet in hun EU-sceptische gezwam dat ze zullen gaan uiten tijdens de komende campagne. Partijen in EU-kritische EP-fracties zijn SGP, SP en PVV.
Ik stem denk ik SGP of Piratenpartij.
Dat deed jijquote:Op maandag 31 maart 2014 14:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Volgens mij haal je wat woorden door elkaar.
Ik ga bij de Europese parlementsverkiezingen D66 stemmen, de PvdA is me niet pro-EU genoeg.quote:Maar dat jij bij de laatste overgebleven PvdA stemmers zal horen, dat was al duidelijk.
Als we al welvaart te danken hebben aan de EU dan is het wel dankzij de vrije interne markt, zeg maar de E.E.G. Maar binnen deze hele discussie gaat het daar juist niet om, maar om de bureaucratie, het democratisch gebrek, het verliezen van autonomie en het herverdelen van welvaart (transferunie).quote:Op maandag 31 maart 2014 14:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Meer Nederlanders willen geen Europese Unie
Volgens Bernard Wientjes is dé oplossing om aan 'de gewone werkman' nóg beter uit te leggen waarom die zijn baan aan de EU heeft te danken. De elite en hoogopgeleiden hebben de boodschap wel begrepen volgens Wientjes.
quote:
quote:Bij de aankomende partijen ga ik sowieso wel op een EU-gezinde verkiezing stemmen.
Tuurlijk, had ik moeten wetenquote:Op maandag 31 maart 2014 14:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ga bij de Europese parlementsverkiezingen D66 stemmen, de PvdA is me niet pro-EU genoeg.
Thanks voor de tip, ik wist niet dat de SGP EU-sceptisch was en ik lees net dat ze in dezelfde fractie als de UKIP zitten.quote:
quote:Op maandag 31 maart 2014 14:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
twitter:ChrisRossing twitterde op maandag 31-03-2014 om 14:51:45Het meest overtuigende argument voor ieder weldenkend mens om voor de Europese Unie te zijn is dat de #PVV er tegen is. reageer retweet
quote:Op maandag 31 maart 2014 14:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik niet dus, voor mij is het de eerste.
Maar niemand boeit jouw meningquote:Op maandag 31 maart 2014 14:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Bij de aankomende partijen ga ik sowieso wel op een EU-gezinde verkiezing stemmen.
quote:Op maandag 31 maart 2014 14:58 schreef remlof het volgende:
twitter:ChrisRossing twitterde op maandag 31-03-2014 om 14:51:45Het meest overtuigende argument voor ieder weldenkend mens om voor de Europese Unie te zijn is dat de #PVV er tegen is. reageer retweet
Wat een kul. Een weldenkend mensen hoeft niet per se op de PVV te stemmen maar maakt zelf wel een overwogen afweging als 't gaat om de EU.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:58 schreef remlof het volgende:
Dat is juist het punt, in een snel globaliserende wereld moet je juist een superstaat zijn om nog mee te kunnen draaien op de wereldmarkt.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:47 schreef awiebo het volgende:
[..]
lekker argument.
Het punt is dat de EU zijn doel voorbij streeft. En wanneer het geen halt wordt toegeroepen valt er straks niet veel meer tegen te doen en zal de EU een grote superstaat worden en krijgen we alles door onze strot geduwd.
Ik moet zeggen dat ik mij niet enorm verdiep in de eu politiek. Wat het voor gevolgen heeft wanneer we eruit stappen weet ik ook niet precies. Maar puur op mijn onderbuik lokt emigreren naar canada of zo mij wel de laatste tijdquote:Op maandag 31 maart 2014 16:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is juist het punt, in een snel globaliserende wereld moet je juist een superstaat zijn om nog mee te kunnen draaien op de wereldmarkt.
Enig idee hoe belangrijk de export voor Nederland is en de vrije handel?quote:Op maandag 31 maart 2014 16:02 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
En dan verder zoals Noorwegen en Zwitserland
Die zich ook aan allerlei EU-regels moeten houden zonder dat ze er over mee kunnen beslissenquote:Op maandag 31 maart 2014 16:02 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
En dan verder zoals Noorwegen en Zwitserland
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |