Ik heb met de lokale verkiezingen ook overwogen om op D66 te gaan stemmen. Maar dat is omdat ze het in mijn plaats de laatste 4 jaar goed hebben gedaan.quote:Volgens Bernard Wientjes is dé oplossing om aan 'de gewone werkman' nóg beter uit te leggen waarom die zijn baan aan de EU heeft te danken. De elite en hoogopgeleiden hebben de boodschap wel begrepen volgens Wientjes. Bernard roemde onder andere de verkiezingswinst van de pro-EU partijen “D66 en GroenLinks zijn pro-Europa en je kunt toch niet zeggen dat die partijen het slecht hebben gedaan bij de vorige verkiezingen, integendeel”, zegt Wientjes. Volgens de werkgeversvoorman is het nu zaak om het negatieve sentiment bij de laagopgeleiden en PVV-stemmer om te buigen.
Bij de aankomende partijen ga ik sowieso wel op een EU-gezinde verkiezing stemmen.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik heb met de lokale verkiezingen ook overwogen om op D66 te gaan stemmen. Maar dat is omdat ze het in mijn plaats de laatste 4 jaar goed hebben gedaan.
D66 is wel de laatste partij waar ik op zal stemmen bij de aankomende partijen. Mijn stem zal dan sowieso niet naar een EU-gezinde partij gaan.
Hou ook in je achterhoofd dat een stem op de VVD een stem op D66 is in Europees verband, trap dus niet in hun EU-sceptische gezwam dat ze zullen gaan uiten tijdens de komende campagne. Partijen in EU-kritische EP-fracties zijn SGP, SP en PVV.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
D66 is wel de laatste partij waar ik op zal stemmen bij de aankomende partijen. Mijn stem zal dan sowieso niet naar een EU-gezinde partij gaan.
Volgens mij haal je wat woorden door elkaar.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Bij de aankomende partijen ga ik sowieso wel op een EU-gezinde verkiezing stemmen.
Dat klopt, de VVD gaat het daarom niet worden, terwijl ik een stem op die partij normaal wel overweeg.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:42 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Hou ook in je achterhoofd dat een stem op de VVD een stem op D66 is in Europees verband, trap dus niet in hun EU-sceptische gezwam dat ze zullen gaan uiten tijdens de komende campagne. Partijen in EU-kritische EP-fracties zijn SGP, SP en PVV.
Ik stem denk ik SGP of Piratenpartij.
Dat deed jijquote:Op maandag 31 maart 2014 14:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Volgens mij haal je wat woorden door elkaar.
Ik ga bij de Europese parlementsverkiezingen D66 stemmen, de PvdA is me niet pro-EU genoeg.quote:Maar dat jij bij de laatste overgebleven PvdA stemmers zal horen, dat was al duidelijk.
Als we al welvaart te danken hebben aan de EU dan is het wel dankzij de vrije interne markt, zeg maar de E.E.G. Maar binnen deze hele discussie gaat het daar juist niet om, maar om de bureaucratie, het democratisch gebrek, het verliezen van autonomie en het herverdelen van welvaart (transferunie).quote:Op maandag 31 maart 2014 14:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Meer Nederlanders willen geen Europese Unie
Volgens Bernard Wientjes is dé oplossing om aan 'de gewone werkman' nóg beter uit te leggen waarom die zijn baan aan de EU heeft te danken. De elite en hoogopgeleiden hebben de boodschap wel begrepen volgens Wientjes.
quote:
quote:Bij de aankomende partijen ga ik sowieso wel op een EU-gezinde verkiezing stemmen.
Tuurlijk, had ik moeten wetenquote:Op maandag 31 maart 2014 14:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ga bij de Europese parlementsverkiezingen D66 stemmen, de PvdA is me niet pro-EU genoeg.
Thanks voor de tip, ik wist niet dat de SGP EU-sceptisch was en ik lees net dat ze in dezelfde fractie als de UKIP zitten.quote:
quote:Op maandag 31 maart 2014 14:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
twitter:ChrisRossing twitterde op maandag 31-03-2014 om 14:51:45Het meest overtuigende argument voor ieder weldenkend mens om voor de Europese Unie te zijn is dat de #PVV er tegen is. reageer retweet
quote:Op maandag 31 maart 2014 14:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik niet dus, voor mij is het de eerste.
Maar niemand boeit jouw meningquote:Op maandag 31 maart 2014 14:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Bij de aankomende partijen ga ik sowieso wel op een EU-gezinde verkiezing stemmen.
quote:Op maandag 31 maart 2014 14:58 schreef remlof het volgende:
twitter:ChrisRossing twitterde op maandag 31-03-2014 om 14:51:45Het meest overtuigende argument voor ieder weldenkend mens om voor de Europese Unie te zijn is dat de #PVV er tegen is. reageer retweet
Wat een kul. Een weldenkend mensen hoeft niet per se op de PVV te stemmen maar maakt zelf wel een overwogen afweging als 't gaat om de EU.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:58 schreef remlof het volgende:
Dat is juist het punt, in een snel globaliserende wereld moet je juist een superstaat zijn om nog mee te kunnen draaien op de wereldmarkt.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:47 schreef awiebo het volgende:
[..]
lekker argument.
Het punt is dat de EU zijn doel voorbij streeft. En wanneer het geen halt wordt toegeroepen valt er straks niet veel meer tegen te doen en zal de EU een grote superstaat worden en krijgen we alles door onze strot geduwd.
Ik moet zeggen dat ik mij niet enorm verdiep in de eu politiek. Wat het voor gevolgen heeft wanneer we eruit stappen weet ik ook niet precies. Maar puur op mijn onderbuik lokt emigreren naar canada of zo mij wel de laatste tijdquote:Op maandag 31 maart 2014 16:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is juist het punt, in een snel globaliserende wereld moet je juist een superstaat zijn om nog mee te kunnen draaien op de wereldmarkt.
Enig idee hoe belangrijk de export voor Nederland is en de vrije handel?quote:Op maandag 31 maart 2014 16:02 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
En dan verder zoals Noorwegen en Zwitserland
Die zich ook aan allerlei EU-regels moeten houden zonder dat ze er over mee kunnen beslissenquote:Op maandag 31 maart 2014 16:02 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
En dan verder zoals Noorwegen en Zwitserland
Die kan er ook zijn zonder de EU.quote:Op maandag 31 maart 2014 16:03 schreef Jordony het volgende:
[..]
Enig idee hoe belangrijk de export voor Nederland is en de vrije handel?
Ja, maar dan levert het veel minder op.quote:Op maandag 31 maart 2014 16:04 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Die kan er ook zijn zonder de EU.
Bron?quote:Op maandag 31 maart 2014 16:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, maar dan levert het veel minder op.
quote:
Het gaat dus om economisch gewin?quote:Op maandag 31 maart 2014 16:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, maar dan levert het veel minder op.
Die kosten zijn vooral zo hoog omdat men niet meer bevoegdheden wil overdragen.quote:Op maandag 31 maart 2014 16:05 schreef awiebo het volgende:
mensen zijn ook veel te bang om te verliezen wat we nu hebben.
We hebben niet voor niets een koningshuis. buitenlandse contacten kun je onderhouden. grenzen kun je zelf onderhouden. Afspraken kun je ook zonder eu maken.
Maar als je kijkt wat het bestuur in de eu kost en wat het daadwerkelijk ook uitvoert is dat een organisatie van jan kul
Is dat de retorica van de hoogopgeleiden?quote:Op maandag 31 maart 2014 14:58 schreef remlof het volgende:
Hoe is dit een bron?quote:
quote:
Dit is je bewijs?quote:
Nostradamus erop nageslagen?quote:Op maandag 31 maart 2014 16:09 schreef remlof het volgende:
[..]
En werkgelegenheid. Ook die zal afnemen bij een uittreden uit de EU.
Waarom zou China haar vrachtschepen nog naar Rotterdam sturen met producten voor de EU-markt als dat duurder is dan Antwerpen of Hamburg?quote:
Niet als we gezamenlijk de zaak opdoeken...quote:Op maandag 31 maart 2014 16:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is een feit dat je die moet gaan betalen bij de export naar de EU als je er uit stapt.
Maar de eu mag wel een stukje minder. EU moet vooral faciliteren, niet opleggen. Nu daar mensen zitten met een mentaliteit van 'ze hebben maar naar ons te luisteren' met een huid die enorm gevoelig is voor en lobby van vanalles, is het even tijd dat ze worden teruggefloten.quote:
Dat zal niet gebeuren, daar is de EU te belangrijk voor voor stabiliteit in Europa.quote:Op maandag 31 maart 2014 16:13 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Niet als we gezamenlijk de zaak opdoeken...
Daar ben ik het helemaal met je eens. Ze leggen een te grote druk op het nationale beleid. Het landbouwbeleid valt nu bijvoorbeeld vrijwel geheel onder de Europese Unie.quote:Op maandag 31 maart 2014 16:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar de eu mag wel een stukje minder. EU moet vooral faciliteren, niet opleggen. Nu daar mensen zitten met een mentaliteit van 'ze hebben maar naar ons te luisteren' met een huid die enorm gevoelig is voor en lobby van vanalles, is het even tijd dat ze worden teruggefloten.
Dit argument snap ik niet. De EU heeft overeenkomsten gesloten met landen als Noorwegen, Zwitserland en Israël of beperking of ontheffing van invoerrechten. Ik zie niet in waarom dat bij Nederland niet zou kunnen als men uit de EU stapt.quote:Op maandag 31 maart 2014 16:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is een feit dat je die moet gaan betalen bij de export naar de EU als je er uit stapt.
Dat is afhankelijk van de prijselasticiteit...quote:Op maandag 31 maart 2014 16:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Waarom zou China haar vrachtschepen nog naar Rotterdam sturen met producten voor de EU-markt als dat duurder is dan Antwerpen of Hamburg?
De hersenspoeling is goed gelukt bij jou merk ik.quote:Op maandag 31 maart 2014 16:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zal niet gebeuren, daar is de EU te belangrijk voor voor stabiliteit in Europa.
Dan mag je je handtekening zetten onder afspraken die door de EU-lidstaten zijn beslist, inderdaad een hele vooruitgangquote:Op maandag 31 maart 2014 16:16 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dit argument snap ik niet. De EU heeft overeenkomsten gesloten met landen als Noorwegen, Zwitserland en Israël of beperking of ontheffing van invoerrechten. Ik zie niet in waarom dat bij Nederland niet zou kunnen als men uit de EU stapt.
Helaas draagt ook dit nieuwsbericht bij aan de verkeerde beeldvorming dat we vast zitten aan de EU. Niets is minder waar, we zitten vast aan een intensieve Europese samenwerking, we zitten niet vast aan die ene club, die club kunnen wij verlaten en we kunnen met een deel van de leden (ongeveer 1/3de) van de EU-club een nieuwe club oprichten.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Meer Nederlanders willen geen Europese Unie
Uit een onderzoek door Ipsos, dat in negen Europese Unie (EU) landen werd gehouden onder 7000 mensen, blijkt dat een meerderheid van die Europeanen de EU helemaal niet meer zien zitten. Onder de Nederlanders staat het anti-EU sentiment op 68 procent. In nog maar drie van de negen gepeilde landen is er een positief beeld van de EU, schrijft De Volkskrant.
Met de EU verkiezingen in het vooruitzicht lijken de Nederlandse pro-EU partijen, zoals D66 en GroenLinks, behoorlijk wat terrein te hebben verloren op de Nederlandse anti-EU partij PVV en de EU-kritische partij SP. Het mantra van de pro-EU partijen 'de unie is groot en heeft veel macht maar dat is nodig, want het is goed voor de handel en uw portemonnee' wordt niet meer geloofd.
Volgens Bernard Wientjes is dé oplossing om aan 'de gewone werkman' nóg beter uit te leggen waarom die zijn baan aan de EU heeft te danken. De elite en hoogopgeleiden hebben de boodschap wel begrepen volgens Wientjes. Bernard roemde onder andere de verkiezingswinst van de pro-EU partijen “D66 en GroenLinks zijn pro-Europa en je kunt toch niet zeggen dat die partijen het slecht hebben gedaan bij de vorige verkiezingen, integendeel”, zegt Wientjes. Volgens de werkgeversvoorman is het nu zaak om het negatieve sentiment bij de laagopgeleiden en PVV-stemmer om te buigen.
Dat is nog een behoorlijke klus daar juist de laagopgeleiden zich niet beschermd voelen in hun baanzekerheid, maar eerder bedreigd door de grote toestroom aan zeer goedkope MOE-landers. De EU heeft de mogelijkheden voor de werkgevers hierin sterk vereenvoudigd. Vandaag debatteert de Tweede Kamer hier over met premier Rutte en de minister van Buitenlandse Zaken Timmermans.
Dit is uiterst misleidend aangezien hierbij slechts twee scénario's worden bekeken:quote:Eerdere rapporten die het rooskleurige beeld van de EU niet onderschreven waren in opdracht van PVV partijleider Wilders samengesteld. Het Britse bureau Lombard Street Research becijferde in 2012 dat de eurozone verlaten 51 miljard euro kost en tot 2015 125 miljard euro oplevert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |