abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 april 2014 @ 12:41:52 #151
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_138395303
quote:
7s.gif Op maandag 31 maart 2014 16:01 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is juist het punt, in een snel globaliserende wereld moet je juist een superstaat zijn om nog mee te kunnen draaien op de wereldmarkt.
Het is nou niet alsof er een daverend verband is tussen de grootte van landen en hun welvaart.

Je moet de wereld vooral iets te bieden hebben. In de praktijk betekent dat ofwel geschoolde krachten ofwel grondstoffen.
pi_138395443
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 12:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Voor mij ook niet, dus stem ik SGP.
Ah, de Poldertaliban.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 1 april 2014 @ 12:48:39 #153
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_138395489
quote:
7s.gif Op maandag 31 maart 2014 16:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik ben altijd al voor verregaande Europese integratie geweest, van mij mag het nog wel sneller gaan.
Vergeet het, de boel gaat kapot. Het demografisch overwicht van de oudere generaties gaat binnen twintig jaar kantelen, waardoor het huidige kortetermijn-pragmatisme (de enige reden dat we de Euro nog hebben erkent vriend en vijand) gaat verdwijnen. Dit in combinatie met toenemende negatieve gevolgen van de EU gaat de boel flink laten kantelen.

En nee, ik ben daar niet vreugdevol over want er is tegen die tijd al ontzaggelijk veel schade gedaan.
  dinsdag 1 april 2014 @ 14:37:37 #154
104871 remlof
Europees federalist
pi_138398527
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 12:48 schreef Westerling het volgende:

[..]

Vergeet het, de boel gaat kapot. Het demografisch overwicht van de oudere generaties gaat binnen twintig jaar kantelen, waardoor het huidige kortetermijn-pragmatisme (de enige reden dat we de Euro nog hebben erkent vriend en vijand) gaat verdwijnen. Dit in combinatie met toenemende negatieve gevolgen van de EU gaat de boel flink laten kantelen.

En nee, ik ben daar niet vreugdevol over want er is tegen die tijd al ontzaggelijk veel schade gedaan.
Bullshit, op het moment dat er geen economische crisis is hoor je bijna niemand klagen over de euro.
Terwijl we economisch juist beter beschermd zijn door die euro, of heb jij die munt wel enorme koersdalingen op de valutamarkt zien maken?
pi_138398815
Pas geleden nog een interessante Tegenlicht waarbij ook Brussel nog ter sprake kwam. Dan zie je dat Brussel ongelooflijk onderhevig is aan lobby-isme, politici zijn daar echt te koop. Iets wat we natuurlijk al wisten maar dat het zo erg was had ik ook niet kunnen denken. Brussel is vergeven van de lobby-isme kantoren. Echt een must-see: http://tegenlicht.vpro.nl(...)we-zijn-het-zat.html
  dinsdag 1 april 2014 @ 15:08:15 #156
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_138399430
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 april 2014 14:37 schreef remlof het volgende:

[..]

Bullshit, op het moment dat er geen economische crisis is hoor je bijna niemand klagen over de euro.
Terwijl we economisch juist beter beschermd zijn door die euro, of heb jij die munt wel enorme koersdalingen op de valutamarkt zien maken?
Omdat we de problemen hebben afgekocht. Ook hier zijn vriend en vijand het er weer over eens dat 1 munt met meerdere regeringen niet gaat werken. Fundamenteel probleem dus, dat latent aanwezig is buiten crises om en de boel langzaam verneukt.

Nee, de schommelingen vallen mee. Zat kleine munten die dat ook niet hebben overigens. Voor zover als t uberhaupt een probleem zou zijn, valutaschommelingen zijn een zeer belangrijk stabilisatiemechanisme (en zo je wilt ook effector/sturingsmiddel van overheden).
pi_138399581
Succesvolle kleine landen:
• Zwitserland
• Singapore
• Noorwegen
• Qatar
• Uruguay
• IJsland

een EU is nergens voor nodig.

Nou ja, behalve voor lobbygroepen dan. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138399671
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 april 2014 15:14 schreef El_Matador het volgende:
• Zwitserland
• Singapore
• Noorwegen
• Qatar
• Uruguay
• IJsland

Het is natuurlijk ook niet zo dat onze welvaart een duikvlucht maakt wanneer de EU verdwijnt.

In mijn optiek kleven er echter een hoop voordelen aan de creatie van een zo groot mogelijk handelsblok. Daarnaast geloof ik sterk in internationale samenwerking. In de toekomst wordt die dan ook geïntensiveerd als het aan mij ligt. Tevens op globaal niveau.

Dat betekent niet dat er niets valt aan te merken op de huidige EU. Integendeel.
pi_138399672
Veel van het consumentenrecht komt 'uit Europa', stilletjes zijn er wel wat positieve dingen te noemen dus over de EU, echter vind ik de nadelen, zoals een hoge afdracht, niet kunnen.

Ik verwacht eigenlijk ooit een afsplitsing van de noordelijke- en zuidelijke landen, misschien niet een volledige splitsing maar wel economisch.
  dinsdag 1 april 2014 @ 15:21:26 #160
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_138399741
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 15:18 schreef elbowpudding het volgende:
Veel van het consumentenrecht komt 'uit Europa', stilletjes zijn er wel wat positieve dingen te noemen dus over de EU, echter vind ik de nadelen, zoals een hoge afdracht, niet kunnen.
Ja leuk dat ze zich allerlei beleidsterreinen toe-eigenen, maar dat kan elk land afzonderlijk ook. Geen enkele reden om dat Europees te regelen.
pi_138399769
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 15:21 schreef Westerling het volgende:

[..]

Ja leuk dat ze zich allerlei beleidsterreinen toe-eigenen, maar dat kan elk land afzonderlijk ook. Geen enkele reden om dat Europees te regelen.
Ik denk dat een 'milde' Unie wel beter is voor handel -> open grenzen, verdragen die afgestemd zijn op open handel enzovoort. Juridisch ben ik tegen een Unie omdat dan m.i. de nationale democratie in het geding komt. Kijk maar naar Zwitserland, zij stemden in een referendum voor minder immigranten maar de EU blokkeerde dit. Wat is dan 'democratie'.
pi_138399817
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 april 2014 12:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah, de Poldertaliban.
:')
pi_138400009
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 15:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

:')
Dat was uiteraard een grapje. De SGP is echter geen gezellige club. Ik kan het weten.
pi_138400354
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 15:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat was uiteraard een grapje. De SGP is echter geen gezellige club. Ik kan het weten.
Lid geweest of zo?
pi_138400429
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 15:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Lid geweest of zo?
Mijn woonplaats wordt omringd door SGP-bolwerken.
  woensdag 2 april 2014 @ 01:42:39 #166
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138424268
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 april 2014 15:14 schreef El_Matador het volgende:
• Zwitserland
• Singapore
• Noorwegen
• Qatar
• Uruguay
• IJsland

Inderdaad, wel is het opportuun als diverse Europese landen samenwerken, alleen moet het aantal leden niet al te groot zijn en moet het gebied voldoende homogeen zijn qua cultuur en economie. Een samenwerking tussen de NE landen waarbij ze gezamelijk de buitengrenzen bewaken (geen interne grenzen) lijkt me een goede zaak, een samenwerking met nog wat meer landen voor bijv. dure onderzoekslaboratoria (zoals bijv. dit: https://lasers.llnl.gov/) is ook erg verstandig. Daarom hoef je nog niet een politieke en monetaire unie hoewel ik wel graag een monetaire unie zou hebben voor NE.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 2 april 2014 @ 01:44:54 #167
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138424303
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 15:08 schreef Westerling het volgende:

[..]

Omdat we de problemen hebben afgekocht. Ook hier zijn vriend en vijand het er weer over eens dat 1 munt met meerdere regeringen niet gaat werken.
Dat was niet het probleem, het probleem was dat we twee economieën hebben in Europa, een van NE en een van ZE. NE heeft daar jarenlang van geprofiteerd en kreeg na 2008 de rekening. Geef mij dan maar een stabielere economie zonder die extreme hoogconjunctuur en extreme laagconjunctuur.

[ Bericht 14% gewijzigd door Bram_van_Loon op 02-04-2014 01:58:23 ]
#NoDAPL
  woensdag 2 april 2014 @ 12:21:59 #168
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_138431308
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 01:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat was niet het probleem, het probleem was dat we twee economieën hebben in Europa, een van NE en een van ZE. NE heeft daar jarenlang van geprofiteerd en kreeg na 2008 de rekening. Geef mij dan maar een stabielere economie zonder die extreme hoogconjunctuur en extreme laagconjunctuur.
Punt is dat bij gebrek aan stabilisatiemechanismen, de economieen zullen gaan divergeren. Dat zal misschien binnen Noord-Europa langer duren omdat de uitgangsposities dichter bij elkaar liggen, maar het gaat wel gebeuren.
pi_138435834
quote:
10s.gif Op maandag 31 maart 2014 16:23 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de EU daar in trapt. En terecht niet. Als we eruit stappen hoeven we niet op medewerking van de EU te rekenen.
De geschiedenis leert zelfs dat de EU-top wraakzuchtig genoeg is om dan op actieve tegenwerking te kunnen rekenen. Wat op zich al wel voldoende zegt trouwens.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_138437290
quote:
7s.gif Op maandag 31 maart 2014 16:14 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat zal niet gebeuren, daar is de EU te belangrijk voor voor stabiliteit in Europa.
Meen je dat? Volgens mij werkt de EU voorlopig alleen ontwrichtend op Europa. De kans dat er een oorlog uit gaat breken binnen de Europese grenzen neemt alleen maar toe sinds de EU.
  woensdag 2 april 2014 @ 16:13:05 #171
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138438603
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:21 schreef Westerling het volgende:

[..]

Punt is dat bij gebrek aan stabilisatiemechanismen, de economieen zullen gaan divergeren. Dat zal misschien binnen Noord-Europa langer duren omdat de uitgangsposities dichter bij elkaar liggen, maar het gaat wel gebeuren.
Akkoord.
#NoDAPL
  woensdag 2 april 2014 @ 16:16:18 #172
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138438737
quote:

[..]

Ik denk niet dat de EU daar in trapt. En terecht niet. Als we eruit stappen hoeven we niet op medewerking van de EU te rekenen.
Als de NE landen een NEU gaan vormen dan zou de NEU een machtiger blok zijn dan het restant van de EU. Die samenwerking komt wel goed. Het zou dom zijn als Nederland in haar uppie uit de EU zou stappen, als Nederland daarentegen - zoals het reeds eerder heeft gedaan - samen met België, Duitsland, de UK en nog wat andere landen een nieuwe unie start en al deze landen dan collectief uit de EU stappen dan zal dat prima gaan. Moet je wel een oplossing vinden voor de muntsoort. Als Rutte en Timmermans nu in actie komen, eerst België mobiliseren, vervolgens samen met België Duitsland mobiliseren en met zijn drieën de rest van Noord Europa dan kunnen we misschien over een jaar of 10 een eigen unie oprichten met een eigen munt. Ik zeg doen! Met wat van de EU overblijft moeten we dan uiteraard intensief samen blijven werken maar zonder in hetzelfde bed te slapen.
#NoDAPL
  donderdag 3 april 2014 @ 11:23:04 #173
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_138465452
Europa en Brussel zijn er enkel voor de grote corporaties en de politieke elite. De tijd dat de politiek de belangen van de burger vertegenwoordigd ligt al heel lang achter ons.

Als je ziet wat er dagelijks gelobbyd wordt dan is dat schrikbarend. Dat gaat het allang niet meer over de belangen van burgers.

De politiek vertegenwoordigd tegenwoordig:

1. Brussel en het Europese prestige project
2. Het bedrijfsleven
3. De burger

Als doorsnee burger ben je niet heel slim bezig als je pro-europa stemt. Als je behoort bij de politieke elite of bij de top van het bedrijfsleven dan kan ik het snappen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Revolution-NL op 03-04-2014 11:33:06 ]
pi_138465683
Ja, open grenzen en vrij verkeer
Nee, allerlei regelingen en wetten
klakkeloos opvolgen
Nee, bestuur dat grotendeels niet wordt gekozen en 5 tot 20x mondaal verdient
Nee, afhankelijk van bananenlanden zijn die ons mee het afvoerputje in sleuren
Nee, nu zeker niet nog meer landen bij de eu
pi_138465913
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:23 schreef Revolution-NL het volgende:
1. Brussel en het Europese prestige project
Dat europese project blijft trouwens een vreemde woordkeuze. Een project heeft volgens de definitie een begin en een einde.
  Forum Admin donderdag 3 april 2014 @ 12:51:27 #176
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_138467800
http://www.dumpert.nl/med(...)pen_straatsburg.html

Mensen klaagden niet in de tijd dat het wel goed ging? Mensen wilden de euro niet, al lang voordat 'ie ingevoerd werd. Toen dat moment daar was, klaagde iedereen ook al. Nu dit weer, het is duidelijk. Een groot deel van de bevolking wil het gewoon niet, maar gewoon doordrukken, toch?

Met onze lieve commie Barusso. O+
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin donderdag 3 april 2014 @ 12:52:15 #177
pi_138467822
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:41 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dat europese project blijft trouwens een vreemde woordkeuze. Een project heeft volgens de definitie een begin en een einde.
Laten we eerlijk zijn, de EU heeft ook zeker een einde. Wanneer, dat weet ik niet, maar dat het er komt.. zeker.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 3 april 2014 @ 17:28:52 #178
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_138476123
Goede tendens.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  donderdag 3 april 2014 @ 17:44:20 #179
104871 remlof
Europees federalist
pi_138476589
Corruptie! Regenten! Verraders! Weg met de EU.
  Forum Admin donderdag 3 april 2014 @ 19:27:00 #181
pi_138479662
  donderdag 3 april 2014 @ 19:49:56 #182
104871 remlof
Europees federalist
pi_138480604
quote:
Straatsburg is geldverspilling inderdaad, alles moet gewoon in Brussel.
  Forum Admin donderdag 3 april 2014 @ 20:02:58 #183
pi_138481187
quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2014 19:49 schreef remlof het volgende:

[..]

Straatsburg is geldverspilling inderdaad, alles moet gewoon in Brussel.
Dat verhuizen is een ding, maar ook als alles op een locatie is gaan dit soort dingen gewoon door hoor.
pi_138483753
Dit soort cijfers zegt dus helemaal niks. Er zijn ook waarschijnlijk wel 60% te vinden die een negatief beeld hebben van de Nederlandse regering, dat kan je echter niet zomaar vertalen in een mening die betekent dat Nederland moet worden opgeheven.
pi_138483870
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:36 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Meen je dat? Volgens mij werkt de EU voorlopig alleen ontwrichtend op Europa. De kans dat er een oorlog uit gaat breken binnen de Europese grenzen neemt alleen maar toe sinds de EU.
Yeah right, vóór de EU in Europa; aan de lopende band grote oorlogen, met de EU; alleen kleine conflicten aan de rand. En dan is de EU de oorzaak van oorlogen?
pi_138487694
quote:

[..]

De EU in een notendop, werk je niet mee dan kan er van verdere samenwerking absoluut geen sprake zijn.
Alleen om die reden al eruit en zo snel mogelijk.
pi_138488009
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:17 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

De EU in een notendop, werk je niet mee dan kan er van verdere samenwerking absoluut geen sprake zijn.
De ijzeren 'logica' van de euro-scepticus: als je iemand tegen de schenen schopt moet hij wel een heel slecht persoon zijn als hij dat niet leuk vindt.
pi_138488046
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 12:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Voor mij ook niet, dus stem ik SGP.
Hier ook. ^O^
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_138489096
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:32 schreef koffiegast het volgende:
Ja, open grenzen en vrij verkeer
Ja, maar niet voor heel de EU aangezien momenteel de buitengrenzen zo lek zijn als een mandje en omdat de grensbewaking van die buitengrenzen onvoldoende goed is geregeld. Dat moet natuurlijk heel de EU verzorgen door mankracht te leveren vanuit heel de EU.

quote:
Nee, allerlei regelingen en wetten klakkeloos opvolgen
Eens, maar het is wel handig als je bepaalde wetten samen aanpast op vrijwillige basis. Bijv. het verhogen van accijns, de HRA etc.
Anders krijg je een oneigenlijke concurrentie

quote:
Nee, bestuur dat grotendeels niet wordt gekozen en 5 tot 20x mondaal verdient
Eens.

quote:
Nee, afhankelijk van bananenlanden zijn die ons mee het afvoerputje in sleuren
Eens.

quote:
Nee, nu zeker niet nog meer landen bij de eu
Minder landen door te splitsen in 2 of 3 blokken die wel samenwerken voor allerlei zaken waarbij die samenwerking wederkerig nuttig is (onderzoek en handelsafspraken bijv.)
#NoDAPL
pi_138489183
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 12:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Laten we eerlijk zijn, de EU heeft ook zeker een einde. Wanneer, dat weet ik niet, maar dat het er komt.. zeker.
Ik hoop het!
#NoDAPL
pi_138489416
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 21:05 schreef HiZ het volgende:

[..]

Yeah right, vóór de EU in Europa; aan de lopende band grote oorlogen, met de EU; alleen kleine conflicten aan de rand. En dan is de EU de oorzaak van oorlogen?
We leven in een geheel andere tijd, het is niet omwille van de EU dat we in ons deel van Europa geen oorlog meer hebben gehad. Niemand hier stelt dat we moeten stoppen met een intensieve samenwerking, mensen willen slechts dat we stoppen met de EU. Of dat we dan enkel op basis van bilaterale en multilaterale contraten van alles gaan regelen of dat we een nieuwe en betere unie vormen (meer democratisch, efficiënter, minder corrupt, transparanter, ...) is een andere kwestie maar dat de EU niet goed functioneert en dat het heel erg lastig zal zijn om met de huidige structuur van de EU deze weeffouten te verwijderen lijkt mij duidelijk. Beter maar opnieuw starten waarbij we allerlei fouten kunnen vermijden aangezien we de kans hebben gehad om te leren van de fouten die we recent maakten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#NoDAPL
pi_138489575
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

We leven in een geheel andere tijd, het is niet omwille van de EU dat we in ons deel van Europa geen oorlog meer hebben gehad. Niemand hier stelt dat we moeten stoppen met een intensieve samenwerking, mensen willen slechts dat we stoppen met de EU. Of dat we dan enkel op basis van bilaterale en multilaterale contraten van alles gaan regelen of dat we een nieuwe en betere unie vormen (meer democratisch, efficiënter, minder corrupt, transparanter, ...) is een andere kwestie maar dat de EU niet goed functioneert en dat het heel erg lastig zal zijn om met de huidige structuur van de EU deze weeffouten te verwijderen lijkt mij duidelijk. Beter maar opnieuw starten waarbij we allerlei fouten kunnen vermijden aangezien we de kans hebben gehad om te leren van de fouten die we recent maakten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het enige wat er anders is, is de EU, maar natuurlijk heeft dat niks te maken aan de eindeloze oorlogen in Europa. Right.

Altijd die fantasiën waarin we van een tabula rasa uit moeten gaan om een 'betere toekomst' te maken. Er is geen tabula rasa en er zal nooit een perfecte unie kunnen worden gecreéerd. Europeanen moeten er eens aan wennen dat ze blij mogen zijn dat de ellende een klein beetje is afgenomen ten opzichte van wat ze voorheen hadden.
  donderdag 3 april 2014 @ 22:57:58 #193
104871 remlof
Europees federalist
pi_138489687
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:17 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Jij wilt uit de EU en je verwacht dat je dan alleen nog van de voordelen van de EU kan profiteren...

Zo werkt de wereld dus niet.
pi_138489749
quote:
10s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:57 schreef remlof het volgende:

[..]

Jij wilt uit de EU en je verwacht dat je dan alleen nog van de voordelen van de EU kan profiteren...

Je begrijpt toch wel dat in zijn wereldbeeld dan de EU niet deugt he?
pi_138489771
quote:
10s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:57 schreef remlof het volgende:

[..]

Leuk dat je gelooft in een instituut die er niet vies van is om besluiten te nemen op basis van rancune.
pi_138489854
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:59 schreef HiZ het volgende:

[..]

Voor en door de mensen toch heel die EU? Zou de gemiddelde Fransman/Duitser/Belg nou echt zo boos zijn als we eruit stappen of zijn de mensen die aan de touwtjes trekken dan boos dat ze als een klein kind reageren en uiteindelijk hun eigen economie schaden?
pi_138489999
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 23:01 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Voor en door de mensen toch heel die EU? Zou de gemiddelde Fransman/Duitser/Belg nou echt zo boos zijn als we eruit stappen of zijn de mensen die aan de touwtjes trekken dan boos dat ze als een klein kind reageren en uiteindelijk hun eigen economie schaden?
Ja, want die Duitsers willen niet dat zij uit worden gesloten van de Nederlandse markt terwijl wij vrije toegang krijgen tot de hunne. En gelijk oversteken bereik je alleen maar met gelijke regels. Maar goed ik kan drie jaar tegen je aan ouwehoeren, jij bent er van overtuigd dat 28 x 28 verdragen over alles makkelijker en beter is dan een gemeenschappelijke regeling en ik ben er zeker van dat niks je gaat overtuigen. Ik kan mijn tijd wel beter gebruiken dan het toch te proberen.
  donderdag 3 april 2014 @ 23:06:43 #198
104871 remlof
Europees federalist
pi_138490103
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:59 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Leuk dat je gelooft in een instituut die er niet vies van is om besluiten te nemen op basis van rancune.
Nee, op basis van wederzijdse afspraken, als wij ons aan die afspraken onttrekken zal de Unie dat terecht ook doen.
  donderdag 3 april 2014 @ 23:07:57 #199
104871 remlof
Europees federalist
pi_138490171
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:59 schreef HiZ het volgende:

[..]

Volgens mij begrijpt ie ook helemaal niets van de EU.
pi_138490295
quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2014 23:07 schreef remlof het volgende:

[..]

Volgens mij begrijpt ie ook helemaal niets van de EU.
Zoals de hele licht-debiele brigade van 'euro-sceptici' hier en elders. Ik heb het wel een beetje met ze gehad. Ik kan mijn tijd wel beter besteden dan mensen te overtuigen die denken dat 784 regels minder regels zijn dan een regel.

Ik moet wel bekennen dat ik het erg grappig vind om te zien dat dat negeren van de oorlogsdreiging in Europa er juist toe heeft geleid dat de Russen nu kennelijk gewoon over ons heen lopen. Maar ongetwijfeld is de nieuwe waan van de dag dat de Russen nooit een stap op West-Europees grondgebied zullen durven doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')