Aangezien Turkije de afgelopen tijd veel in het nieuws is geweest, leek het me wel leuk om dit samen te volgen. De stemmen worden momenteel geteld.quote:In Turkije wordt vandaag gestemd voor de gemeenteraadsverkiezingen, maar de 52 miljoen Turken kunnen met hun stem ook laten blijken of premier Recep Tayyip Erdogan moet opstappen of niet. De premier heeft de verkiezingen vandaag uitgeroepen tot een referendum voor zijn beleid. Als zijn AK-partij de verkiezingen verliest, vertrekt hij, zo heeft hij eerder gezegd.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)erdogan-mag-blijven/.
quote:Acht doden bij onlusten rond Turkse verkiezingen
Bij gevechten tijdens lokale verkiezingen in Turkije zijn zondag zeker acht doden gevallen.
Turkije naar de stembus - Fotoserie
Turkse media berichten dat in het zuidelijke district Kirikhan twee mensen zijn gedood en negen mensen gewond raakten bij confrontaties tussen politieke opponenten.
Bij een vuurgevecht in de zuidoostelijke provincie Sanliurfa vielen zes doden. Ook raakten vijf leden van rivaliserende families gewond.
Rond een stemlokaal in het district Siverek raakte enkele mensen gewond na een opstootje. Een familie hield zich niet aan de regel die anonimiteit bij het stemmen garandeert.
Eerder op de dag raakten al negen mensen gewond bij botsingen tussen gewapende groepen rondom een stemlokaal in Birecik. Met knuppels en messen gingen lokale kandidaat-bestuurders elkaar te lijf.
Meer dan 52 miljoen Turkse kiesgerechtigden kunnen zondag hun stem uitbrengen in de gemeentelijke verkiezingen. De plaatselijke politiek wordt echter volkomen overschaduwd door de landelijke.
Referendum
De steeds meer autoritair regerende premier Recep Tayyip Erdogan vecht om zijn politieke bestaan. Hij heeft zelf de stembusgang uitgeroepen tot een referendum over zijn beleid.
Zijn regering stond sinds 2003 voor belangrijke hervormingen en een enorme economische groei met een grote stijging van de koopkracht.
Maar zijn imago wankelt door corruptieschandalen en een bittere strijd die is uitgebroken met een voormalige bondgenoot, de machtige liberale islamist, Fethullah Gülen. Die heeft volgens Erdogan een staat in een staat opgezet.
De belaagde Erdogan verbiedt en blokkeert nu meer dan hij hervormt. Het is zondag de grote vraag of de kiezers hem dat vergeven of dat ze genoeg van hem hebben. Hij heeft een trouwe aanhang.
Maar bij het verlies van burgemeestersposten in Ankara of Istanbul of bij een sterke teruggang voor zijn AK-partij (partij voor Rechtvaardigheid en Ontwikkeling) in de 81 provincies het land, zou dat het begin van het einde kunnen zijn voor Erdogan
http://www.nu.nl/buitenla(...)e-verkiezingen.html#
quote:Op zondag 30 maart 2014 19:52 schreef zarGon het volgende:
Ongenuanceerd:
AKP = Erdoğan
CHP = (grootste) oppositiepartij
MHP = Grijze Wolven
BDP = Koerden
Daarom ook "Ongenuanceerd". Alsof iedereen die op AKP stemt dat gelijkstelt met Erdoğan, en alsof elke MHP'er vanzelfsprekend een Grijze Wolf (de 'extremere' vorm) is.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:04 schreef Baklava95 het volgende:
[..]![]()
![]()
Niet alle Koerden over een kam scheren he.
BDP is PKK.
Omdat er geen beter alternatief is dan die corrupte boevenbende. Wat wil je anders. Anti-Keordische Turkse neo-Nazis (MHP).quote:Op zondag 30 maart 2014 20:06 schreef polderturk het volgende:
Waarom geven mensen hun stem aan een corrupte dievenbende?
En CHP dan?quote:Op zondag 30 maart 2014 20:07 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Omdat er geen beter alternatief is dan die corrupte boevenbende. Wat wil je anders. Anti-Keordische Turkse neo-Nazis (MHP).
Als buitenstaander lijkt me alles beter dan een Erdogan, maar wellicht zijn we wel heel erg verwend in Nederland?quote:
Nee. Antalya (waar Alanya bij hoort) is voor AKP. Ik zoek zo op wat er specifiek geldt voor Alanya.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:13 schreef arjan1112 het volgende:
Dus in Alanya en al die vakantie plaatsen hebben de ze de grijze wolven vervangen door de Erdogan dudes ofzo
CHP en MHP zijn beide gewoon niks. Beide partijen hebben geen echte leider. Bij CHP roept de leider overal nee tegen en de leider bij MHP weet niet wat hij zegt.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:15 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Als buitenstaander lijkt me alles beter dan een Erdogan, maar wellicht zijn we wel heel erg verwend in Nederland?
Ik ben geen fan van hem. Hij is wel beter dan die corrupte dief Erdogan. Door op hem te stemmen, deel jij in de corruptie en het stelen volgens de islam. Immers, hij kan stelen dankzij jouw stem. Jij helpt hem met stelen dus. 70 milyon insanin kulhakkina giriyorsun. Biri af etmesse cehennemde yanarsin.quote:
Op basis waarvan noem jij hem een corrupte dief? Op basis waarvan verwacht je dat de CHP/MHP het beter gaat doen?quote:Op zondag 30 maart 2014 20:19 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van hem. Hij is wel beter dan die corrupte dief Erdogan. Door op hem te stemmen, deel jij in de corruptie en het stelen volgens de islam. Immers, hij kan stelen dankzij jouw stem. Jij helpt hem met stelen dus.
Jij helpt hem met stelen dus. 70 milyon insanin kulhakkina giriyorsun. Biri af etmesse cehennemde yanarsin.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Op basis waarvan noem jij hem een corrupte dief? Op basis waarvan verwacht je dat de CHP/MHP het beter gaat doen?
Enorme winst voor de AKP mocht het zo blijven...quote:Op zondag 30 maart 2014 20:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Gemiddelde van AKP gestegen naar 49%
Zijn er onafhankelijke waarnemers? Anders is die winst ook op een andere manier te verklaren, mocht erdogan echt corrupt zijn natuurlijk.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:25 schreef Senor__Chang het volgende:
Ben benieuwd naar de uiteindelijke uitslagen. Moeilijk te geloven dat de AKP werkelijk zoveel wint.
Ik ga wel uit van enige fraude. Sowieso veel berichten uit het zuid-oosten over fraude en politie-interventie. Onder andere het vervalsen van stemmen, het intimideren van stemmers en het gebruik van geweld door de politie.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:26 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Zijn er onafhankelijke waarnemers? Anders is die winst ook op een andere manier te verklaren, mocht erdogan echt corrupt zijn natuurlijk.
De 'Koerden' gaan de verkiezingen toch niet winnen. En als ik moet kiezen uit die drie overige partijen, dan heb ik liever dat de minst slechte partij wint: AKP.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:52 schreef zarGon het volgende:
Ongenuanceerd:
AKP = Erdoğan
MHP = Grijze Wolven
BDP = Koerden
Het zijn lokale verkiezingen eh. Gemeenteraadsverkiezingen.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:29 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
De 'Koerden' gaan de verkiezingen toch niet winnen. En als ik moet kiezen uit die drie overige partijen, dan heb ik liever dat de minst slechte partij wint: AKP.
Maar dan kun je alsnog een winnaar hebben:quote:Op zondag 30 maart 2014 20:31 schreef zarGon het volgende:
Het zijn lokale verkiezingen eh. Gemeenteraadsverkiezingen.
Het was van tevoren min of meer al duidelijk dat de AKP zou winnen, als je het zo bekijkt.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:35 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Maar dan kun je alsnog een winnaar hebben:
CDA grootste na 80 procent stemmen geteld
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_de_grootste__.html
Ik ben benieuwd of ze meer dan 38.78% van de stemmen kunnen halen, ondanks al die schandalen van de afgelopen tijd.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:37 schreef zarGon het volgende:
Het was van tevoren min of meer al duidelijk dat de AKP zou winnen, als je het zo bekijkt.
Cihan lijkt mij juister, afgaande op verschillende andere bronnen.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:41 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ]
Links
26% - 10 miljoen stemmen geteld:
- AKP: 48%
- CHP: 28%
- MHP: 13%
- BDP: 3%
Midden
Winst in aantal provincies (81 in totaal).
Rechts
Percentages in de drie grootste provincies.
Niets bijzonders.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:42 schreef Senor__Chang het volgende:
[ afbeelding ]
CHP in Ankara? Vertaling please.
quote:Op zondag 30 maart 2014 20:45 schreef zarGon het volgende:
[..]
Niets bijzonders.
Ankara-kandidaat van CHP Mansur Yavaş houdt een persconferentie.
Las dit eronder..quote:Mansur Yavaş just appeared on television, predicts a 50% share of vote in Ankara: "but we want at least 51%", he says.
Nothing from the Melih Gökçek camp yet.
Wat is er zo slecht aan de CHP dan ?quote:Op zondag 30 maart 2014 20:29 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
De 'Koerden' gaan de verkiezingen toch niet winnen. En als ik moet kiezen uit die drie overige partijen, dan heb ik liever dat de minst slechte partij wint: AKP.
Ja, verder geen enkele getallen... Laat hem maar praten. Er zijn in Ankara volgens mij niet eens een kwart van de stemmen geteld.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:45 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
[..]
Las dit eronder..
bron: http://www.jamesinturkey.(...)tion-2014-live-blog/
dat is toch juist een goeie?quote:Op zondag 30 maart 2014 20:48 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
De partij werd door Mustafa Kemal Atatürk op 9 september 1923 opgericht..
Enig idee hoe die Mansur aan die 50% komt?quote:Op zondag 30 maart 2014 20:45 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
[..]
Las dit eronder..
bron: http://www.jamesinturkey.(...)tion-2014-live-blog/
Van dezelfde site nu:quote:Op zondag 30 maart 2014 20:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
Enig idee hoe die Mansur aan die 50% komt?. Ik zie dat nergens terug.
quote:20:53 Voices of caution on Mansur Yavaş's declaration by James in Turkey
Twitter user @pinarkandemir_ reminds us all that Kemal Kılıçdaroğlu also declared victory in Istanbul in 2009. He eventually lost by 500,000 votes.
@jamesinturkey That's a typical CHP strategy:) Their Istanbul candidate applied the same strategy in 2009elections to confuse people&media.
— Pinar Kandemir (@pinarkandemir_) March 30, 2014
Gewoon lomp gedrag.quote:
Wat dacht je van fraude.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:00 schreef Djibril het volgende:
Raar, ik had op sommige plekken juist meer winst voor oppositie verwacht. Vooral in de grote steden.
Op zondag 30 maart 2014 20:25 schreef Senor__Chang het volgende:
quote:Op zondag 30 maart 2014 21:23 schreef Cihan93 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zondag 30 maart 2014 20:25 schreef Senor__Chang het volgende:
Ben benieuwd naar de uiteindelijke uitslagen. Moeilijk te geloven dat de AKP werkelijk zoveel wint.
[/quote
En toch is het mogelijk
Op zondag 30 maart 2014 21:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Lijkt me toch niet? Het is geen Egypte oid.quote:
Laat je niet wijsmaken, AKP heeft meer gedaan dan CHP of MHP.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:00 schreef Djibril het volgende:
Raar, ik had op sommige plekken juist meer winst voor oppositie verwacht. Vooral in de grote steden.
ja en jij denkt dat Ron Paul een goeie is, en je bent vergeten dat die de sociale zekerheid en de gezondheidszorg wil afschaffen, terwijl ie juist zelf huisarts isquote:Op zondag 30 maart 2014 21:25 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Hij was seculier dus een klootzak volgens Charismatisch die sharia wil.
Tja bij de CHP en MHP zijn ze gewoon incompetent. De kans dat MHP de verkiezingen ooit nog gaat winnen acht ik klein maar CHP kan een stuk meer verdienen met een competente leider.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:26 schreef Cihan93 het volgende:
[..]
Laat je niet wijsmaken, AKP heeft meer gedaan dan CHP of MHP.
Juist daardoor ziet hij wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:26 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
ja en jij denkt dat Ron Paul een goeie is, en je bent vergeten dat die de sociale zekerheid en de gezondheidszorg wil afschaffen, terwijl ie juist zelf huisarts is
CHP zal pas winnen met leiders die elkaar niet aanvallen en die echt om het volk geven.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Tja bij de CHP en MHP zijn ze gewoon incompetent. De kans dat MHP de verkiezingen ooit nog gaat winnen acht ik klein maar CHP kan een stuk meer verdienen met een competente leider.
Kastamonu gaat niet 100% compleet zijn vandaagquote:Op zondag 30 maart 2014 21:31 schreef Cihan93 het volgende:
Kastamonu en Zonguldak zijn nu het spannendst
Heb je het nieuws en actualiteiten van Turkije wel gevolgd. Dan zie je dat er een groot corruptiezaak aan de pas kwam waar ook leden van de regering (inc Erdogan en zijn zoon) mee te maken hadden.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:25 schreef rakotto het volgende:
[..]
Lijkt me toch niet? Het is geen Egypte oid.
CHP en AKP staan close in Zonguldak met 0,3% en hetzelfde geld voor AKP en MHP in Kastamonuquote:Op zondag 30 maart 2014 21:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Kastamonu gaat niet 100% compleet zijn vandaag
MHP is gewoon kansloos met Bahceli aan het roer. Zijn toespraken gaan gewoon nergens meer naar toe en ik heb het idee dat de helft van de mensen die daar komen het ook niet meer snappen. Die man moet opstappen maar dat zal neit zo snel gebeuren denk ik.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:33 schreef Cihan93 het volgende:
Wat ook gebeurt is dat MHP-stemmers op CHP stemmen om zeker te zijn van een AKP nederlaag en omgekeerd.
ok dan; dus jij vind de vvd gevaarlijk links ofzoquote:Op zondag 30 maart 2014 21:28 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Juist daardoor ziet hij wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.
Niet gevaarlijk maar wel links.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:36 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
ok dan; dus jij vind de vvd gevaarlijk links ofzo
Devlet Bahceli MHP.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Hier moest ik trouwens nog wel om lachen
Kijk die kleine Turk lachen.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:40 schreef Baklava95 het volgende:
Femen uit de kleren bij een stembureau.![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ja die zijn butthurt en proberen onzin te verkopenquote:Op zondag 30 maart 2014 21:40 schreef Cihan93 het volgende:
AKP had in 2009 39% van de stemmen gehaald en nu is het rond de 48%
Samanyolu TV(Gülen beweging eigendom) heeft nogal veel veranderd van de stemmen vergeleken met andere Turkse kanalen. 47-48% tegen 43% van Samanyolu TV, met nogal veel regio's die door AKP worden geleid AKP aan het verliezen is.
Kilicdaroglu is dezelfde crap. Hij en Bahceli zijn kansloos. En Sarigül heeft agressieproblemen.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
MHP is gewoon kansloos met Bahceli aan het roer. Zijn toespraken gaan gewoon nergens meer naar toe en ik heb het idee dat de helft van de mensen die daar komen het ook niet meer snappen. Die man moet opstappen maar dat zal neit zo snel gebeuren denk ik.
Dat lijkt me niet waarschijnlijk.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:41 schreef Senor__Chang het volgende:
Igdir naar BDP lees ik nu op twitter.
http://secimsonuclari2014.mynet.com/igdir-i76quote:Op zondag 30 maart 2014 21:41 schreef Senor__Chang het volgende:
Igdir naar BDP lees ik nu op twitter.
quote:
Verschillende media komen met erg uiteenlopende uitslagen dus ik sluit het niet gelijk uit.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
http://secimsonuclari2014.mynet.com/igdir-i76
MHP flink aan de leiding?
Als het van STV/Cihan komt, komt het van Fethullah afquote:Op zondag 30 maart 2014 21:43 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
[..]
Verschillende media komen met erg uiteenlopende uitslagen dus ik sluit het niet gelijk uit.
Online enquete voorspelden dat AKP: 27%, CHP: 26%, MHP: 29% zou worden. Ik vraag me heel erg af hoe ze dit gaan uitleggen.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:42 schreef Senor__Chang het volgende:
Verassend dat de AKP met 60% leidt in Urfa, waar een nek-aan-nek race met de BDP werd voorspeld.
Online is wel onbetrouwbaar aangezien een flink deel niet online te vinden is.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:45 schreef Cihan93 het volgende:
[..]
Online enquete voorspelden dat AKP: 27%, CHP: 26%, MHP: 29% zou worden. Ik vraag me heel erg af hoe ze dit gaan uitleggen.
Geen idee, maar ik neem aan Koerdische media. Volgens mij van het BDP-bureau in Igdir zelf. Korreltje zout dus, maar toch.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:45 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als het van STV/Cihan komt, komt het van Fethullah af
Momenteel is al het nieuws een beetje onbetrouwbaar omdat Cihan roet in het eten gooit.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:46 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik neem aan Koerdische media. Volgens mij van het BDP-bureau in Igdir zelf. Korreltje zout dus, maar toch.
Ik vond het ook wel vreemd. CHP zou winnen in Istanbul en Ankara en nog weirdste: Konya zou duidelijk voor MHP kiezen. ONZIN!!!quote:Op zondag 30 maart 2014 21:46 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Online is wel onbetrouwbaar aangezien een flink deel niet online te vinden is.
Ankara was nog vrij lang vrij spannend. Istanbul was al snel duidelijk voor AKPquote:Op zondag 30 maart 2014 21:49 schreef Cihan93 het volgende:
[..]
Ik vond het ook wel vreemd. CHP zou winnen in Istanbul en Ankara en nog weirdste: Konya zou duidelijk voor MHP kiezen. ONZIN!!!
BDP (overeenkomst 81%)quote:Op zondag 30 maart 2014 21:48 schreef Baklava95 het volgende:
Ik heb net de Turkse stemwijzer gedaan.
Overeenkomst tussen mijn antwoorden en die van de politieke partijen.
AKP (overeenkomst 71%)
BDP (overeenkomst 68%)
MHP (overeenkomst 35%)
CHP (overeenkomst 34%)
Hier kun je de Turkse stemwijzer doen. http://www.turks.nl/stemwijzer
Het is wel een karige ja.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:52 schreef expans het volgende:
MHP bij de stemwijzer.
Maar vind het eerlijk gezegd niet echt een goede, heb het gevoel dat één of twee vragen al direct het verschil uitmaken.
BDP (overeenkomst 72%)quote:Op zondag 30 maart 2014 21:48 schreef Baklava95 het volgende:
AKP (overeenkomst 71%)
BDP (overeenkomst 68%)
MHP (overeenkomst 35%)
CHP (overeenkomst 34%)
Het was en is nog spannend maar er werd dus beweert dat CHP een zekere overwinning zou behalen.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ankara was nog vrij lang vrij spannend. Istanbul was al snel duidelijk voor AKP
Godverdomme, er staat toch "ongenuanceerd"?quote:Op zondag 30 maart 2014 20:04 schreef Baklava95 het volgende:
[..]![]()
![]()
Niet alle Koerden over een kam scheren he.
BDP is PKK.
quote:Op zondag 30 maart 2014 21:53 schreef expans het volgende:
Ik zie alleen één voordeel, AKP die hierna losgaat op cemaat en Fetullah en ze opruimt (hopelijk).
Cemaat ruimt eerst zichzelf op dan ruimt AKP de overblijfselen op.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:53 schreef expans het volgende:
Ik zie alleen één voordeel, AKP die hierna losgaat op cemaat en Fetullah en ze opruimt (hopelijk).
Erger me al tijden aan het hele 'conflict' tussen die twee. Belangrijke zaken worden vrijgelaten, alleen om de AKP schade toe te brengen, het lot van Turkije boeit ze geen moer.quote:
quote:Op zondag 30 maart 2014 21:53 schreef expans het volgende:
Sorry ik kon geen betere vinden. Er was wel een betere maar kan me het niet meer herinneren.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:52 schreef expans het volgende:
MHP bij de stemwijzer.
Maar vind het eerlijk gezegd niet echt een goede, heb het gevoel dat één of twee vragen al direct het verschil uitmaken.
CHP (overeenkomst 57%)quote:Op zondag 30 maart 2014 21:48 schreef Baklava95 het volgende:
AKP (overeenkomst 71%)
BDP (overeenkomst 68%)
MHP (overeenkomst 35%)
CHP (overeenkomst 34%)
Veel geruchten over power-outages.quote:Kurdistan Tribune @KTribune 2 min.
Turkish government shuts off power in at least five Istanbul districts and AKP surrounds vote counting stations! pic.twitter.com/s1XrFEfuDZ
Wowowo power-outages. Echt ongekend in Turkijequote:Op zondag 30 maart 2014 22:06 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Veel geruchten over power-outages.
Ja, ik heb geen idee.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Wowowo power-outages. Echt ongekend in Turkije
not
http://www.cnnturk.com/vi(...)n-yayinda-isyan-ettiquote:Op zondag 30 maart 2014 22:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Wowowo power-outages. Echt ongekend in Turkije
not
Zo zijn CHP/MHP'ers nou eenmaal he.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Haha mensen gaan nu huilen dat CHP/MHP hebben verloren omdat Twitter dicht was.
Wow...
Wat is je bron?quote:Op zondag 30 maart 2014 22:23 schreef TheMagnificent het volgende:
Ook in Antalya, Yalova en Zonguldak heeft de CHP nu AKP ingehaald. Dit wordt nog spannend.
http://www.cnnturk.com/secim2014/quote:Op zondag 30 maart 2014 22:24 schreef expans het volgende:
[..]
Wat is je bron?
Ik check nu http://aasecim.com/
Beetje simpel ja.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:52 schreef expans het volgende:
MHP bij de stemwijzer.
Dit is er al één:quote:Op zondag 30 maart 2014 23:03 schreef expans het volgende:
Ik vraag me af of we hertellingen gaan krijgen (+ hoelang het gaat duren tot het 100% is natuurlijk).
quote:Mutlu Çiviroglu @mutludc 39 min.
There is a recount in Bingol after #BDP complained about fraud and cheating #TwitterKurds #Secim2014
Bronnen?quote:Op zondag 30 maart 2014 22:59 schreef Senor__Chang het volgende:
Hatay dus op koers voor CHP en Igdir naar BDP.
Plaatsen waar elektriciteit is afgesloten.
[ afbeelding ]
https://twitter.com/kolektifler/statuses/450368298027200512quote:Op zondag 30 maart 2014 23:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
Bronnen?
Ik kan hier geen bevestiging voor vinden.
Meh, teveel bullshit op twitter tegenwoordig.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:11 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
https://twitter.com/kolektifler/statuses/450368298027200512
Ah, een photoshopje van een collectief. Zie namelijk ook geen bronnen daar. En gezien de rest van dat Twitter-account zijn ze niet objectief.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:11 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
https://twitter.com/kolektifler/statuses/450368298027200512
Die link van jou; http://www.milliyet.com.tr/quote:Op zondag 30 maart 2014 23:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ah, een photoshopje van een collectief. Zie namelijk ook geen bronnen daar. En gezien de rest van dat Twitter-account zijn ze niet objectief.
En bronnen voor je andere beweringen?
De huidige burgemeester van Eskisehir heeft er in ieder geval live op televisie over geklaagd...quote:Op zondag 30 maart 2014 23:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ah, een photoshopje van een collectief. Zie namelijk ook geen bronnen daar. En gezien de rest van dat Twitter-account zijn ze niet objectief.
En bronnen voor je andere beweringen?
quote:Op zondag 30 maart 2014 22:25 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
http://www.cnnturk.com/secim2014/
Ja, ik weet dat er op sommige plaatsen geen elektriciteit is, maar dat plaatje komt daar niet mee overeen.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:16 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
De huidige burgemeester van Eskisehir heeft er in ieder geval live op televisie over geklaagd...
[..]
Ah, Cihan. Dat verklaart alles.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:14 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Die link van jou; http://www.milliyet.com.tr/
En dan die van Cihan.
Insha'Allahquote:Op zondag 30 maart 2014 21:53 schreef expans het volgende:
Je kan beter bij bronnen kijken die hun nieuws halen bij Anadolu Ajansiquote:Op zondag 30 maart 2014 23:22 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Wat is wel betrouwbaar volgens jou?
Zijn die niet op de hand van de overheid? Is toch staatsmedia?quote:Op zondag 30 maart 2014 23:28 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je kan beter bij bronnen kijken die hun nieuws halen bij Anadolu Ajansi
Ze zijn een stuk betrouwbaarder dan Cihan. Die doen er alles aan om foute informatie te verspreiden.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:29 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Zijn die niet op de hand van de overheid? Is toch staatsmedia?
Ik denk dat ik beter kan wachten op de definitieve uitslagen met al die onbetrouwbare mediapartijen.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ze zijn een stuk betrouwbaarder dan Cihan. Die doen er alles aan om foute informatie te verspreiden.
Dat sowieso. Al die verschillen zijn beetje vermoeiend.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:35 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ik denk dat ik beter kan wachten op de definitieve uitslagen met al die onbetrouwbare mediapartijen.
Dit is niet ongenuanceerd, maar gewoon onjuist. Niet te geloven dat jij uberhaupt mod mag zijn met al die turkse(ja, met een kleine letter) propaganda die je dagelijks verspreidt.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:52 schreef zarGon het volgende:
Ongenuanceerd:
AKP = Erdoğan
MHP = Grijze Wolven
BDP = Koerden
hoe zou jij de desbetreffende partijen dan categoriseren?quote:Op zondag 30 maart 2014 23:56 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dit is niet ongenuanceerd, maar gewoon onjuist. Niet te geloven dat jij uberhaupt mod mag zijn met al die turkse(ja, met een kleine letter) propaganda die je dagelijks verspreidt.
Vertel maar wat er niet aan klopt.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:56 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dit is niet ongenuanceerd, maar gewoon onjuist. Niet te geloven dat jij uberhaupt mod mag zijn met al die turkse(ja, met een kleine letter) propaganda die je dagelijks verspreidt.
Hoe lang is het wachten daarop?quote:Op zondag 30 maart 2014 23:38 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat sowieso. Al die verschillen zijn beetje vermoeiend.
quote:Op maandag 31 maart 2014 01:50 schreef Eagle_99 het volgende:
Mansur Yavas(chp) heeft met een sprint Melih Gökçek(akp) bijna ingehaald in Ankara. Het verschil is op dit moment 12 duizend stemmen(was een uur geleden 70 duizend)
Ik hoop echt dat Ankara verlost wordt van Gökçek
9435 nu. Volgens Yavas is het verschil 1500 stemmenquote:
quote:Op maandag 31 maart 2014 01:54 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
9435 nu. Volgens Yavas is het verschil 1500 stemmen
Het district wat nog binnen moet komen is pro-CHP. Dat is waarschijnlijk de oorzak van deze inhaalslag. Ik denk wel dat het goed is dat de CHP wint aangezien Erdogan zich anders helemaal onverslaanbaar voelt.quote:
Nee juist niet. CHP kan beter verliezen. Misschien dat ze dan gaan beginnen met nadenken. Anders gaan ze weer helemaal happy doen dat ze Ankara binnen hebbenquote:Op maandag 31 maart 2014 01:57 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
[..]
Het district wat nog binnen moet komen is pro-CHP. Dat is waarschijnlijk de oorzak van deze inhaalsprint. Ik denk wel dat het goed is dat de CHP wint aangezien Erdogan zich anders helemaal onverslaanbaar voelt.
Klopt, het is wel merkwaardig dat het zolang heeft geduurd, want Çankaya is het centrum van Ankara, dus waarom wordt het als laatst geteld(of eigenlijk ingevoerd, want alles is al geteld)?quote:Op maandag 31 maart 2014 01:57 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
[..]
Het district wat nog binnen moet komen is pro-CHP. Dat is waarschijnlijk de oorzak van deze inhaalsprint. Ik denk wel dat het goed is dat de CHP wint aangezien Erdogan zich anders helemaal onverslaanbaar voelt.
Ik vond dit wel een goede analyse (van reddit):quote:Op maandag 31 maart 2014 01:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nee juist niet. CHP kan beter verliezen. Misschien dat ze dan gaan beginnen met nadenken. Anders gaan ze weer helemaal happy doen dat ze Ankara binnen hebben
Kijk, ik zal niet ontkennen dat de AKP veel goeds hebben gedaan voor het land, maar een kritische houding moet altijd blijven. Hij moet geen nieuwe Ataturk worden.quote:Just because Erdogan is winning popular elections with a plurality, it doesn't mean the system is perfect example of democracy. In fact it is far from it.
The media is 80% owned/controlled by the government which makes it useless as a watchdog. The judges and generals who in Turkey had been the biggest checks on the government are also mostly in Erdogan's pocket. Without those three (media, military, and judicial branch) the opposition (which is at best a fractured coalition between the right and the left) is left without any leverage.
The baraj allows him to wield a disproportionately large majority in parliament so he doesn't have to make deals with any of the other parties. As a result, he gets whatever he wants in terms of policy. If he wins the next national election he will probably make a play for a presidential system which will give him even more power. This is where the threat of dictatorship looms.
If the tapes are real, he and his son are stealing one or two small islands' GDP worth of money for themselves from the Turkish economy. If you add up what his ministers are/were potentially stealing you can see how damaging this could be. Hypothetically, if Barack Obama were skimming 2% of the American economy and he got caught doing it, congress would impeach him. Erdogan has his thumb on any institutional mechanism by which he could be removed from power, so he doesn't have to rule by anyone's law but his own. Erdogan is an autocrat. The Turkish system isn't a full blown dictatorship yet, but we are not far from it either.
Drukte misschien? Vaak zijn de grotere districten later met de uitslag.quote:Op maandag 31 maart 2014 02:00 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Klopt, het is wel merkwaardig dat het zolang heeft geduurd, want Çankaya is het centrum van Ankara, dus waarom wordt het als laatst geteld(of eigenlijk ingevoerd, want alles is al geteld)?
Yavas zegt dat ze met 3200 stemmen leidentwitter:mansuryavas06 twitterde op maandag 31-03-2014 om 02:01:393.200 oy ile öndeyiz..İnşallah zafer bizim olacak!! reageer retweet
Denk dat er meer is, maarja, als Yavas wint kan het me niets schelenquote:Op maandag 31 maart 2014 02:03 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Drukte misschien? Vaak zijn de grotere districten later met de uitslag.
Ben je in het algemeen ook voor de CHP?quote:Op maandag 31 maart 2014 02:06 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Denk dat er meer is, maarja, als Yavas wint kan het me niets schelen
Verschil 2,5k volgens tellingen
Dat Erdogan 80% van de media onder z'n controle heeft is echt onzin. Niet alleen heeft hij Cihan/Gulen tegen zich ook heeft hij Dogan group tegen zich. Dat zijn gewoon 2 grote platforms die niet van hem zijn. Die 80% verzint hij zomaar.quote:Op maandag 31 maart 2014 02:02 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ik vond dit wel een goede analyse (van reddit):
[..]
Kijk, ik zal niet ontkennen dat de AKP veel goeds hebben gedaan voor het land, maar een kritische houding moet altijd blijven. Hij moet geen nieuwe Ataturk worden.
Nee, ik heb één keer gestemd in Turkije, toen ging mijn stem naar MHP(keuze uit MHP-CHP, CHP liet me koud). Maar ik voel me niet verbonden aan een partij. Als ik in Ankara zou wonen was mijn stem voor CHP, in mijn eigen stad(Kastamonu) weer voor MHP(helaas met 98 stemmen verlorenquote:Op maandag 31 maart 2014 02:06 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ben je in het algemeen ook voor de CHP?
Helaas ja. Vorige burgemeester was geen kandidaat(door ziekte denk ik).quote:Op maandag 31 maart 2014 02:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Kastamonu trouwens voor het eerst in 20 jaar ofzo geen MHP
twitter:mansuryavas06 twitterde op maandag 31-03-2014 om 02:22:44Keçiören Kalaba'da çuvallarla sahte oy taşınmaktadır. Bütün Ankaralılar'ı Kalaba'da oylarına sahip çıkmaya çağırıyorum. reageer retweet
Is wel van een pro-BDP district dus die is wel binnen.quote:Op maandag 31 maart 2014 02:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Agri is ook leuk
[ afbeelding ]
Nog 5% stemmen over om te tellen
Stemmen verbranden en dergelijke, maar ben ook benieuwd of Erdogan vluchtelingen uit Syrië heeft gebruikt.quote:Op maandag 31 maart 2014 02:27 schreef Eagle_99 het volgende:
Al 15 minuten geen update, er gebeuren weer rare dingen
En check dit filmpje.quote:Op maandag 31 maart 2014 01:05 schreef Senor__Chang het volgende:
https://www.facebook.com/photo.php?v=310897175730401
En het is vast niet het enige incident.
Nee hoor, in Urfa zijn de Koerdische partijen nooit echt sterk geweest. In 2009 won Fakibaba (eerst AKP'er en later onafhankelijk) ook al met een grote meerderheid...quote:Op maandag 31 maart 2014 02:28 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Stemmen verbranden en dergelijke, maar ben ook benieuwd of Erdogan vluchtelingen uit Syrië heeft gebruikt.
Vind de uitslag in Urfa wel vreemd. AKP heeft dat 60% en de BDP 35%, terwijl er een nek-aan-nek race werd voorspeld.
In Antalya zijn 90% van de stemmen geteld, dus daar is nog wat mogelijk, maar Yalova, memleket van Muharrem Ince, is zo goed als zeker (97% van de stemmen geteld).quote:Op maandag 31 maart 2014 02:54 schreef Eagle_99 het volgende:
AKP heeft CHP ingehaald in Antalya en Yalova :/
twitter:mansuryavas06 twitterde op maandag 31-03-2014 om 03:05:13Son bilgilere göre 27.500 oyla öndeyiz. Sandıkta kazandığımızı masada vermeyeceğiz, Ankara'yı "Yavaş Yavaş" kazanıyoruz. reageer retweet
Hij belt teveel met Cihan denk ikquote:Op maandag 31 maart 2014 03:09 schreef Eagle_99 het volgende:
twitter:mansuryavas06 twitterde op maandag 31-03-2014 om 03:05:13Son bilgilere göre 27.500 oyla öndeyiz. Sandıkta kazandığımızı masada vermeyeceğiz, Ankara'yı "Yavaş Yavaş" kazanıyoruz. reageer retweet
quote:Op maandag 31 maart 2014 02:54 schreef Eagle_99 het volgende:
AKP heeft CHP ingehaald in Antalya en Yalova :/
En ik hoop dat de AKP in al die steden wint.quote:Op maandag 31 maart 2014 03:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En waarnemers waren niet welkom. Moet de OESE deze uitslag in twijfel trekken?quote:Op maandag 31 maart 2014 06:42 schreef zarGon het volgende:
Yalova (Merkez) met één (1!) stem voor AKP, volgens Anadolu Ajansı na 100% van de stemmen..
Gokcek heeft volgens mij gewoon de heletijd voor gestaan. Verschil is nu 29.000 stemmen in Ankara met nog 0,4% van de stemmen die niet binnen zijn. Op heel veel plekken zijn er trouwens kleine aantallen die niet geteld zijn.quote:Op maandag 31 maart 2014 10:23 schreef expans het volgende:
Hoe kan Gokçek opeens een inhaalslag maken?
Ben het wel eens met je; AKP heeft niet alleen deze verkiezingen gewonnen. De CHP (en trouwens ook de MHP) hebben deze verkiezingen verloren. Door hun verouderde politieke handelen kunnen ze niet eens winnen van een partij waarvan zelfs de eigen kiezers wel weten dat er wel heel veel aan de strijkstok is blijven hangen. Ik ben geen fan van de AKP en meer in het bijzonder geen fan van Erdogan, maar ze hebben in de laatste 10 jaar wel meer bereikt voor de modernisering van Turkije dan de 50 jaar ervoor.quote:Op maandag 31 maart 2014 01:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nee juist niet. CHP kan beter verliezen. Misschien dat ze dan gaan beginnen met nadenken. Anders gaan ze weer helemaal happy doen dat ze Ankara binnen hebben
bijna de helft van igdir is koerdisch, dus niet zo ver gezocht en inmiddels ook feit uiteraardquote:
dat heeft ie belooftquote:Op zondag 30 maart 2014 21:53 schreef expans het volgende:
is ie alquote:Op maandag 31 maart 2014 02:02 schreef Senor__Chang het volgende:
Hij moet geen nieuwe Ataturk worden.
We leven in 2014 en nog steeds kan men geen fatsoenlijke foto's nemen. Je kan helemaal niks zien op die linker op wat er met handgeschreven is na. Bewijst niks op deze manier.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:30 schreef Eagle_99 het volgende:
Ik denk niet dat er landelijk fraude is gepleegd. Dat Akp in centraal anatolië oppermachtig zou zijn was wel bekend bij mij.
Wel is er iets gebeurd daar in Ankara.
Ik heb tot half 6 's ochtends zowel tv als internet gevolgd, CHP heeft AKP tot 2,5k ingehaald rond een uur of 2 's nachts. vervolgens is er een uur lang niet meer vernieuwt. Daarna heeft Gökçek eerst met 13 duizend, daarna 23 duizend stemmen het verschil vergroot. Later is het weer gedaald tot 8k, weer een tijdje niets gezien en uiteindelijk staat Gökçek met zo'n 27 duizend stemmen voor.
http://secim2014.hurriyet.com.tr/il/ankara-6-2
hier zien we dat de cijfers niet kloppen. Volgens de cijfers aan de rechterkant zien we dat 12.140 van de 12.235 stembussen geopend zijn, maar bij de provincies tel ik 468 stembussen open, waarvan 339 van Çankaya en Yenimahalle(gemeentes waar CHP wint, in Çankaya zelfs met overmacht). Er klopt iets niet, ook zie ik dat er op social media veel foto's worden verspreidt waarin te zien is dat sommige gegevens verkeerd zijn ingevoerd(bijv. één stembus heeft 300 stemmen maar er zijn veel meer stemmen ingevoerd in het systeem of dat de stemmen van CHP lager zijn ingevoerd terwijl het op papier hoger is).
Hier een voorbeeld, 202 stemmen ingevoerd terwijl het 231 is
[ afbeelding ]
Ook wordt er beweerd dat de minister van binnenlandse zaken 's nachts met politie langs sommige stemlokalen is gegaan. Ik weet niet of dat waar is.
Ik had wel duidelijkere foto's gezien, ik ga ze even opzoekenquote:Op maandag 31 maart 2014 14:43 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
We leven in 2014 en nog steeds kan men geen fatsoenlijke foto's nemen. Je kan helemaal niks zien op die linker op wat er met handgeschreven is na. Bewijst niks op deze manier.
Grote kans dat die getallen veranderen omdat ze waarschijnlijk hun gegevens van Cihan en Anadolu ajans halen.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:03 schreef Eagle_99 het volgende:
Zou best geshopt kunnen zijn, ik gaf dat als een voorbeeld omdat ik het vaak heb gezien. Ik heb ook andere gezien op eksisözlük(ik ben niet actief op twitter) maar er zijn zoveel reacties geschreven dat ik ze niet meer kan vinden![]()
Andere voorbeelden
Cijfers hiervan(en nog vele) zijn nog niet ingevoerd(mss nu wel, ik heb het niet gecheckt):
[ afbeelding ]
Dit is zo goed als onmogelijk:
[ afbeelding ]
Er is ook zoiets:
[ afbeelding ]
Hier een afbeelding erover.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:30 schreef Eagle_99 het volgende:
Ik denk niet dat er landelijk fraude is gepleegd. Dat Akp in centraal anatolië oppermachtig zou zijn was wel bekend bij mij.
Wel is er iets gebeurd daar in Ankara.
Ik heb tot half 6 's ochtends zowel tv als internet gevolgd, CHP heeft AKP tot 2,5k ingehaald rond een uur of 2 's nachts. vervolgens is er een uur lang niet meer vernieuwt. Daarna heeft Gökçek eerst met 13 duizend, daarna 23 duizend stemmen het verschil vergroot. Later is het weer gedaald tot 8k, weer een tijdje niets gezien en uiteindelijk staat Gökçek met zo'n 27 duizend stemmen voor.
Moeilijk... Wat denk jij?quote:Op maandag 31 maart 2014 17:11 schreef expans het volgende:
Kandidaat van de SP is vermoord voor z'n huis in Siirt.
Place your bets ladies and gentlemen.
Wie ze gaan arresteren of wie het heeft gedaan?quote:Op maandag 31 maart 2014 17:11 schreef expans het volgende:
Kandidaat van de SP is vermoord voor z'n huis in Siirt.
Place your bets ladies and gentlemen.
Partijen kunnen tot morgen hun bezwaren indienen, ik denk dat de cijfers binnen 2-3 dagen bekend zijn.quote:Op maandag 31 maart 2014 20:19 schreef Senor__Chang het volgende:
Waneer komen de officiele cijfers vrij?
Of als je keer op keer democratisch op je flikker krijgt van de AKP dan huur je maar linkse hippies in om op een plein rotzooi te trappen?quote:Op maandag 31 maart 2014 21:41 schreef Senor__Chang het volgende:
Hopelijk gaat Taksim weer los. Als de oppositie te incompetent is, moeten de progressieven en vrijheidslievenden zelf de straat op.
http://sanliurfa.com/habe(...)na_Ates_Puskurdu.htm.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:39 schreef Senor__Chang het volgende:
AKP kandidaat in Ceylanpinar met een Al Qaida (Nusra) terrorist:
[ afbeelding ]
Dat wordt in het bericht hierboven tegengesproken. Het is een Syrische zanger of een Syrische parlementslid (er wordt gerept over twee personen).quote:. İddiaların kabul edilemez ve çirkin iftiralardan öteye gitmediğini belirten Menderes Atilla EL-Nusra militanı olduğu ileri sürülen kişiyi de basın toplantısına davet etti. Sözü edilen kişilerden birinin Suriyeli ünlü bir şarkıcı diğerinin ise milletvekili odluğu ortaya çıktı.
Oppositie faalt gigantisch, dat sowieso.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:51 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Of als je keer op keer democratisch op je flikker krijgt van de AKP dan huur je maar linkse hippies in om op een plein rotzooi te trappen?
Die oppositie in Turkije mag ook wel in de spiegel kijken dat ze Erdogan ondanks schandalen en ik weet-ik-wat niet wegkrijgen. Gigantisch falen van hun kant of is Erdogan gewoon een grote baas? Of allebei?
Ik heb nu een andere gezien die zeker geen photoshop isquote:Op maandag 31 maart 2014 14:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:
http://sts.chp.org.tr/SonucDetay.aspx?sid=208655
Nu staat er dit
[ afbeelding ]
260 gecerli oy (geldig)
En totaal 259 stemmen
Klopt geen reet van die site
Die foto van twitter is gewoon een photoshop.
[ afbeelding ]
Hij heeft ook iedereen naar huis gestuurd om provocatie te voorkomen. Ze zullen morgen hun bezwaar indienen. Ik hoop dat hij alsnog kan winnen.twitter:mansuryavas06 twitterde op maandag 31-03-2014 om 23:21:30Her türlü provokasyona karşı, lütfen dikkatli olalım. Bir kişinin burnunun bile kanamasını hiçbir makama değişmem. reageer retweet
Beide. Erdogan heeft meer dan genoeg goede dingen gedaan en van de grote partijen is de AKP toch wel de meest competente, maar dat betekent niet dat de overheid een vrijbrief heeft gekregen om zich steeds autoritairder te gaan gedragen.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:51 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Of als je keer op keer democratisch op je flikker krijgt van de AKP dan huur je maar linkse hippies in om op een plein rotzooi te trappen?
Die oppositie in Turkije mag ook wel in de spiegel kijken dat ze Erdogan ondanks schandalen en ik weet-ik-wat niet wegkrijgen. Gigantisch falen van hun kant of is Erdogan gewoon een grote baas? Of allebei?
Ik kan geen Turks.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:53 schreef zarGon het volgende:
[..]
http://sanliurfa.com/habe(...)na_Ates_Puskurdu.htm.
[..]
Dat wordt in het bericht hierboven tegengesproken. Het is een Syrische zanger of een Syrische parlementslid (er wordt gerept over twee personen).
Zie de video's op die pagina.
[ afbeelding ]
Zeker jij als Koerd zou voor Erdogan moeten zijn. Als je geen fan van zijn politiek bent in ieder geval vanuit het principe dat de alternatieven veel minder rechten willen toekennen aan de Turkse Koerden en veel harder tegen Koerdische rechten hebben opgetreden in het verleden. In die zin zou je verwachten dat Turkse Koerden loyale Erdogan stemmers zijn...als ze beetje logisch nadenken. Maar dat is hoe ik het zie in ieder geval. Die Koerdische BDP-partij is te klein qua zetels om een doorslaggevende rol te spelen...dus kan je als Koerd beter AKP stemmen zodat zij in ieder geval de sterkste partij blijven en daarmee je de minste slechte optie aan de macht hebt als Koerd die om behoud van cultuur geeft. Toch?quote:Op dinsdag 1 april 2014 00:37 schreef Senor__Chang het volgende:
Beide. Erdogan heeft meer dan genoeg goede dingen gedaan en van de grote partijen is de AKP toch wel de meest competente, maar dat betekent niet dat de overheid een vrijbrief heeft gekregen om zich steeds autoritairder te gaan gedragen.
Klopt, ben in veel opzichten ook blij met Erdogan. Denk dat ik mijn informatie teveel haalde bij erg seculiere bronnen. Een sterke AKP en BDP lijkt het beste te zijn voor de Koerden, maar ik ben wel benieuwd hoe ver de AKP zal gaan met het verruimen van de Koerdische rechten. Zoals onderwijs in eigen taal en meer decentralisatie, toch wel belangrijk voor de Koerden. En dan is het dus belangrijk dat de druk erop blijft en de AKP niet te riant voorstaat qua steun op de rest.quote:Op dinsdag 1 april 2014 01:38 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Zeker jij als Koerd zou voor Erdogan moeten zijn. Als je geen fan van zijn politiek bent in ieder geval vanuit het principe dat de alternatieven veel minder rechten willen toekennen aan de Turkse Koerden en veel harder tegen Koerdische rechten hebben opgetreden in het verleden. In die zin zou je verwachten dat Turkse Koerden loyale Erdogan stemmers zijn...als ze beetje logisch nadenken. Maar dat is hoe ik het zie in ieder geval. Die Koerdische BDP-partij is te klein qua zetels om een doorslaggevende rol te spelen...dus kan je als Koerd beter AKP stemmen zodat zij in ieder geval de sterkste partij blijven en daarmee je de minste slechte optie aan de macht hebt als Koerd die om behoud van cultuur geeft. Toch?
En och, als hij dan Twitter wil sluiten voor een tijdje...so be it. Zijn belangrijkere zaken dan Twitter, en met een proxy kan je alsnog youtube bekijken![]()
AKP gebruikt in West-Turkije de 'nationalistische ader' van de bevolking terwijl ze in Oost-Turkije de tegenovergestelde zeggen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 01:38 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Zeker jij als Koerd zou voor Erdogan moeten zijn. Als je geen fan van zijn politiek bent in ieder geval vanuit het principe dat de alternatieven veel minder rechten willen toekennen aan de Turkse Koerden en veel harder tegen Koerdische rechten hebben opgetreden in het verleden. In die zin zou je verwachten dat Turkse Koerden loyale Erdogan stemmers zijn...als ze beetje logisch nadenken. Maar dat is hoe ik het zie in ieder geval. Die Koerdische BDP-partij is te klein qua zetels om een doorslaggevende rol te spelen...dus kan je als Koerd beter AKP stemmen zodat zij in ieder geval de sterkste partij blijven en daarmee je de minste slechte optie aan de macht hebt als Koerd die om behoud van cultuur geeft. Toch?
En och, als hij dan Twitter wil sluiten voor een tijdje...so be it. Zijn belangrijkere zaken dan Twitter, en met een proxy kan je alsnog youtube bekijken![]()
http://en.firatajans.com/(...).UzqkqQzc568.twitterquote:Op maandag 31 maart 2014 18:41 schreef Eagle_99 het volgende:
Waarschijnlijk PKK, maar kan ook door een rivaliserende familie zijn.
-
Hurriyet bevestigt dat Efkan Ala(mbz) 's ochtends naar een stemlokaal, waar de stemmen worden ingevoerd, is gegaan. Iets wat normaal gesproken niet zou moeten. Why?
Heel veel ongeregeldheden in Urfa mbt tot het stemmen tellen. De kans dat Syrische vluchtelingen hebben gestemd lijkt mij ook niet uit te sluiten.quote:In Urfa valid #BDP votes end up dumped ın garbage #TwitterKurds @baydemirosman #CeylanpinardaSavaşVar pic.twitter.com/GodO5riUwt
Wel echt dom om je rivaal te vermoorden als je toch al gewonnen hebtquote:Op dinsdag 1 april 2014 14:04 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
http://en.firatajans.com/(...).UzqkqQzc568.twitter
Lijkt me geen actie voor de PKK, zeker niet nu.
tayyip heeft geen zoonsquote:Op dinsdag 1 april 2014 12:42 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
In een normale moderne democratie had Tayyip allang in het gevang gezeten samen met zijn zoons. Dit en het frauderen met stemmen laat zien dat Turkije nog een lange weg heeft te gaan.
In Turkije zijn peilingen altijd slecht geweest.quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:09 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Heel veel ongeregeldheden in Urfa mbt tot het stemmen tellen. De kans dat Syrische vluchtelingen hebben gestemd lijkt mij ook niet uit te sluiten.
Uitslag is ongeveer 60-35 voor de AKP, terwijl zowel de AKP als BDP op 35-40 werden gepeild.
Hij heeft er twee.quote:
naar mijn weten 1 zoon en 1 dochterquote:
das al geruime tijd gaande, eigenlijk sinds geziquote:
joh!quote:
ik dacht echt 1 zoon (bilal) en 1 dochterquote:
in yalova (centrum) wordt er weer geteld, het verschil was 1 stemquote:Op dinsdag 1 april 2014 16:17 schreef Iniesta8 het volgende:
Erdogan is een held!
Wat is de tussenstand ?
Je hebt ook nog ene Burak Erdogan, grote broer van Bilal, bekend om zijn 'macho-gedrag'quote:Op dinsdag 1 april 2014 16:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik dacht echt 1 zoon (bilal) en 1 dochter
De vijand van mijn vijand is mijn vriend. Als echte MHP'er zou je hier toch vraagtekens achter kunnen of misschien wel moeten zetten.quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:37 schreef Eagle_99 het volgende:
[ afbeelding ]
Wie zou denken dat de linkse CHP aanhangers en de Grijze Wolven van MHP zij aan zij zouden protesteren tegen de mogelijke fraude in Ankara?![]()
Dit is het succes van Mansur Yavas, een (grijze) 'wolf' in CHP-kleren
quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:37 schreef Eagle_99 het volgende:
[ afbeelding ]
Wie zou denken dat de linkse CHP aanhangers en de Grijze Wolven van MHP zij aan zij zouden protesteren tegen de mogelijke fraude in Ankara?![]()
Ik ben geen aanhanger van een partij dus dat laat me koud, maar ik zou me wel afvragen waarom zoveel MHP'ers op CHP hebben gestemd.quote:Op dinsdag 1 april 2014 19:28 schreef Da.Rock het volgende:
[..]
De vijand van mijn vijand is mijn vriend. Als echte MHP'er zou je hier toch vraagtekens achter kunnen of misschien wel moeten zetten.
quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:56 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Je hebt ook nog ene Burak Erdogan, grote broer van Bilal, bekend om zijn 'macho-gedrag'
Zijn gesprek met zijn Zwitserse vriendin:
ahahahah, Bilal lijkt me echt de 'naïeve' in de familiequote:Op dinsdag 1 april 2014 23:23 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan heb je ook nog neefje Ali Erdogan, de bodyguard van Tayyip, die niet vies is van bedreiging, prostitutie en rotzooien met de echtgenote van een vriend...
Wat een familie is het toch...
Mooi dit.quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:37 schreef Eagle_99 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind het walgelijk dat deze jongeren die over hun stem waken en opkomen voor hun rechten door sommigen hier en in Turkije als provocateurs worden gezien of dat ze niet tegen hun verlies zouden kunnen. Er is niets natuurlijkers dan het willen bestrijden van fraude, wil je je met recht een democratie kunnen noemen. Hetzelfde geldt voor AKP-stemmen die mogelijk verloren zijn gegaan en waarvoor men gerechtigheid zoekt; ook dat steun ik. Maar dit hoort eigenlijk vanzelfsprekend te zijn.quote:Op woensdag 2 april 2014 12:40 schreef Eagle_99 het volgende:
Ook in Antalya zou fraude gepleegd zijn volgens sommige.
Een bewijs hiervan zou de verkiezingen in Kepez zijn, van de 308.427 stemgerechtigden zouden 308.427 gestemd hebben. Dus een opkomst van 100%, wat onmogelijk is. We hebben het niet hier over een dorp van 100 inwoners, een stad met meer dan 300 duizend inwoners kan geen opkomst van 100% hebben.
http://secim2014.hurriyet.com.tr/ilce/kepez-156
Screen:
[ afbeelding ]
(ik moet wel zeggen dat volgens AA in Kepez een lagere opkomst is, dus CIHAN zou het fout kunnen hebben,)
CHP is een partij dat zijn eigen stemmen niet eens kan verdedigen, klunzen zijn het![]()
Iedereen probeert elkaar te dwarsbomen daar. Het zijn de 'gezi'-jongeren van Ankara en Mansur Yavas zelf die strijden, niet CHP, dat mag duidelijk zijn.
Muharrem Ince is één van de weinige hardwerkende CHP'ers, dankzij hem heeft CHP Yalova terug.
Ik hoop dat ze Ankara, Üsküdar(Istanbul) en Antalya nog terug kunnen winnen, het ziet er naar uit dat daar grootschalige fraude is gepleegd. Waar niet eigenlijk?
De autocraat Erdogan vereren. De man die twitter en youtube in verbied. Als je zijn uitspraken leest zou ieder weldenkend mensen zeggen dat er een steekje los zit bij hem.quote:
Fraude is onmogelijk?quote:Op woensdag 2 april 2014 01:08 schreef Iniesta8 het volgende:
De seculiertjes kunnen niet tegen hun verlies?
Hard aanpakken die handel!
Ik ben het volledig mee eensquote:Op woensdag 2 april 2014 12:53 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik vind het walgelijk dat deze jongeren die over hun stem waken en opkomen voor hun rechten door sommigen hier en in Turkije als provocateurs worden gezien of dat ze niet tegen hun verlies zouden kunnen. Er is niets natuurlijkers dan het willen bestrijden van fraude, wil je je met recht een democratie kunnen noemen. Hetzelfde geldt voor AKP-stemmen die mogelijk verloren zijn gegaan en waarvoor men gerechtigheid zoekt; ook dat steun ik. Maar dit hoort eigenlijk vanzelfsprekend te zijn.
Een fraudeonderzoek zal een tijdje duren. Maar op een paranoïde wijze constant de straten opgaan slaat gewoon nergens opquote:
Als je even de posts hier boven en op de vorige pagina's bekijkt zie dat het al bijna bewezen is. Stembiljetten die weggooit worden, opkomst van 100% enzovoort.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:20 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Een fraudeonderzoek zal een tijdje duren. Maar op een paranoïde wijze constant de straten opgaan slaat gewoon nergens op
Ja, dat gaat dan via de rechtbank en niet twitter of door de straten op te gaan. Een moderne democratie is ook een rechtstaat. De democratie waar jij het over hebt, is niets meer dan een 'mob-rule'.quote:Op woensdag 2 april 2014 12:53 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik vind het walgelijk dat deze jongeren die over hun stem waken en opkomen voor hun rechten door sommigen hier en in Turkije als provocateurs worden gezien of dat ze niet tegen hun verlies zouden kunnen. Er is niets natuurlijkers dan het willen bestrijden van fraude, wil je je met recht een democratie kunnen noemen. Hetzelfde geldt voor AKP-stemmen die mogelijk verloren zijn gegaan en waarvoor men gerechtigheid zoekt; ook dat steun ik. Maar dit hoort eigenlijk vanzelfsprekend te zijn.
Druk op de ketel houden is noodzakelijk. Zeker als het voor 99,9% zeker is dat er fraude is gepleegd. Zie Ceylanpinar.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:20 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Een fraudeonderzoek zal een tijdje duren. Maar op een paranoïde wijze constant de straten opgaan slaat gewoon nergens op
Elke verkiezingen gebeuren er rare dingen in Turkije (volgens de media), zoals dat dode mensen of niet-bestaande mensen gestemd zouden hebben.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:25 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Als je even de posts hier boven en op de vorige pagina's bekijkt zie dat het al bijna bewezen is. Stembiljetten die weggooit worden, opkomst van 100% enzovoort.
Dan moeten de rechtbanken wel te vertrouwen zijn en dat lijkt nu net het probleem.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:26 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ja, dat gaat dan via de rechtbank en niet twitter of door de straten op te gaan. Een moderne democratie is ook een rechtstaat. De democratie waar jij het over hebt, is niets meer dan een 'mob-rule'.
Die 99,9% is een aanname op basis van incomplete bronnen. We moeten het onderzoek afwachten.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:28 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Druk op de ketel houden is noodzakelijk. Zeker als het voor 99,9% zeker is dat er fraude is gepleegd. Zie Ceylanpinar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |