Het is wel een karige ja.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:52 schreef expans het volgende:
MHP bij de stemwijzer.
Maar vind het eerlijk gezegd niet echt een goede, heb het gevoel dat één of twee vragen al direct het verschil uitmaken.
BDP (overeenkomst 72%)quote:Op zondag 30 maart 2014 21:48 schreef Baklava95 het volgende:
Ik heb net de Turkse stemwijzer gedaan.
Overeenkomst tussen mijn antwoorden en die van de politieke partijen.
AKP (overeenkomst 71%)
BDP (overeenkomst 68%)
MHP (overeenkomst 35%)
CHP (overeenkomst 34%)
Hier kun je de Turkse stemwijzer doen. http://www.turks.nl/stemwijzer
Het was en is nog spannend maar er werd dus beweert dat CHP een zekere overwinning zou behalen.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ankara was nog vrij lang vrij spannend. Istanbul was al snel duidelijk voor AKP
Godverdomme, er staat toch "ongenuanceerd"?quote:Op zondag 30 maart 2014 20:04 schreef Baklava95 het volgende:
[..]![]()
![]()
Niet alle Koerden over een kam scheren he.
BDP is PKK.
quote:Op zondag 30 maart 2014 21:53 schreef expans het volgende:
Ik zie alleen één voordeel, AKP die hierna losgaat op cemaat en Fetullah en ze opruimt (hopelijk).
Cemaat ruimt eerst zichzelf op dan ruimt AKP de overblijfselen op.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:53 schreef expans het volgende:
Ik zie alleen één voordeel, AKP die hierna losgaat op cemaat en Fetullah en ze opruimt (hopelijk).
Erger me al tijden aan het hele 'conflict' tussen die twee. Belangrijke zaken worden vrijgelaten, alleen om de AKP schade toe te brengen, het lot van Turkije boeit ze geen moer.quote:
quote:Op zondag 30 maart 2014 21:53 schreef expans het volgende:
Sorry ik kon geen betere vinden. Er was wel een betere maar kan me het niet meer herinneren.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:52 schreef expans het volgende:
MHP bij de stemwijzer.
Maar vind het eerlijk gezegd niet echt een goede, heb het gevoel dat één of twee vragen al direct het verschil uitmaken.
CHP (overeenkomst 57%)quote:Op zondag 30 maart 2014 21:48 schreef Baklava95 het volgende:
Ik heb net de Turkse stemwijzer gedaan.
Overeenkomst tussen mijn antwoorden en die van de politieke partijen.
AKP (overeenkomst 71%)
BDP (overeenkomst 68%)
MHP (overeenkomst 35%)
CHP (overeenkomst 34%)
Hier kun je de Turkse stemwijzer doen. http://www.turks.nl/stemwijzer
Veel geruchten over power-outages.quote:Kurdistan Tribune @KTribune 2 min.
Turkish government shuts off power in at least five Istanbul districts and AKP surrounds vote counting stations! pic.twitter.com/s1XrFEfuDZ
Wowowo power-outages. Echt ongekend in Turkijequote:Op zondag 30 maart 2014 22:06 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Veel geruchten over power-outages.
Ja, ik heb geen idee.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Wowowo power-outages. Echt ongekend in Turkije
not
http://www.cnnturk.com/vi(...)n-yayinda-isyan-ettiquote:Op zondag 30 maart 2014 22:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Wowowo power-outages. Echt ongekend in Turkije
not
Zo zijn CHP/MHP'ers nou eenmaal he.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Haha mensen gaan nu huilen dat CHP/MHP hebben verloren omdat Twitter dicht was.
Wow...
Wat is je bron?quote:Op zondag 30 maart 2014 22:23 schreef TheMagnificent het volgende:
Ook in Antalya, Yalova en Zonguldak heeft de CHP nu AKP ingehaald. Dit wordt nog spannend.
http://www.cnnturk.com/secim2014/quote:Op zondag 30 maart 2014 22:24 schreef expans het volgende:
[..]
Wat is je bron?
Ik check nu http://aasecim.com/
Beetje simpel ja.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:52 schreef expans het volgende:
MHP bij de stemwijzer.
Dit is er al één:quote:Op zondag 30 maart 2014 23:03 schreef expans het volgende:
Ik vraag me af of we hertellingen gaan krijgen (+ hoelang het gaat duren tot het 100% is natuurlijk).
quote:Mutlu Çiviroglu @mutludc 39 min.
There is a recount in Bingol after #BDP complained about fraud and cheating #TwitterKurds #Secim2014
Bronnen?quote:Op zondag 30 maart 2014 22:59 schreef Senor__Chang het volgende:
Hatay dus op koers voor CHP en Igdir naar BDP.
Plaatsen waar elektriciteit is afgesloten.
[ afbeelding ]
https://twitter.com/kolektifler/statuses/450368298027200512quote:Op zondag 30 maart 2014 23:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
Bronnen?
Ik kan hier geen bevestiging voor vinden.
Meh, teveel bullshit op twitter tegenwoordig.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:11 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
https://twitter.com/kolektifler/statuses/450368298027200512
Ah, een photoshopje van een collectief. Zie namelijk ook geen bronnen daar. En gezien de rest van dat Twitter-account zijn ze niet objectief.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:11 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
https://twitter.com/kolektifler/statuses/450368298027200512
Die link van jou; http://www.milliyet.com.tr/quote:Op zondag 30 maart 2014 23:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ah, een photoshopje van een collectief. Zie namelijk ook geen bronnen daar. En gezien de rest van dat Twitter-account zijn ze niet objectief.
En bronnen voor je andere beweringen?
De huidige burgemeester van Eskisehir heeft er in ieder geval live op televisie over geklaagd...quote:Op zondag 30 maart 2014 23:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ah, een photoshopje van een collectief. Zie namelijk ook geen bronnen daar. En gezien de rest van dat Twitter-account zijn ze niet objectief.
En bronnen voor je andere beweringen?
quote:Op zondag 30 maart 2014 22:25 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
http://www.cnnturk.com/secim2014/
Ja, ik weet dat er op sommige plaatsen geen elektriciteit is, maar dat plaatje komt daar niet mee overeen.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:16 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
De huidige burgemeester van Eskisehir heeft er in ieder geval live op televisie over geklaagd...
[..]
Ah, Cihan. Dat verklaart alles.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:14 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Die link van jou; http://www.milliyet.com.tr/
En dan die van Cihan.
Insha'Allahquote:Op zondag 30 maart 2014 21:53 schreef expans het volgende:
Je kan beter bij bronnen kijken die hun nieuws halen bij Anadolu Ajansiquote:Op zondag 30 maart 2014 23:22 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Wat is wel betrouwbaar volgens jou?
Zijn die niet op de hand van de overheid? Is toch staatsmedia?quote:Op zondag 30 maart 2014 23:28 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je kan beter bij bronnen kijken die hun nieuws halen bij Anadolu Ajansi
Ze zijn een stuk betrouwbaarder dan Cihan. Die doen er alles aan om foute informatie te verspreiden.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:29 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Zijn die niet op de hand van de overheid? Is toch staatsmedia?
Ik denk dat ik beter kan wachten op de definitieve uitslagen met al die onbetrouwbare mediapartijen.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ze zijn een stuk betrouwbaarder dan Cihan. Die doen er alles aan om foute informatie te verspreiden.
Dat sowieso. Al die verschillen zijn beetje vermoeiend.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:35 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ik denk dat ik beter kan wachten op de definitieve uitslagen met al die onbetrouwbare mediapartijen.
Dit is niet ongenuanceerd, maar gewoon onjuist. Niet te geloven dat jij uberhaupt mod mag zijn met al die turkse(ja, met een kleine letter) propaganda die je dagelijks verspreidt.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:52 schreef zarGon het volgende:
Ongenuanceerd:
AKP = Erdoğan
CHP = (grootste) oppositiepartij
MHP = Grijze Wolven
BDP = Koerden
hoe zou jij de desbetreffende partijen dan categoriseren?quote:Op zondag 30 maart 2014 23:56 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dit is niet ongenuanceerd, maar gewoon onjuist. Niet te geloven dat jij uberhaupt mod mag zijn met al die turkse(ja, met een kleine letter) propaganda die je dagelijks verspreidt.
Vertel maar wat er niet aan klopt.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:56 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dit is niet ongenuanceerd, maar gewoon onjuist. Niet te geloven dat jij uberhaupt mod mag zijn met al die turkse(ja, met een kleine letter) propaganda die je dagelijks verspreidt.
Hoe lang is het wachten daarop?quote:Op zondag 30 maart 2014 23:38 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat sowieso. Al die verschillen zijn beetje vermoeiend.
quote:Op maandag 31 maart 2014 01:50 schreef Eagle_99 het volgende:
Mansur Yavas(chp) heeft met een sprint Melih Gökçek(akp) bijna ingehaald in Ankara. Het verschil is op dit moment 12 duizend stemmen(was een uur geleden 70 duizend)
Ik hoop echt dat Ankara verlost wordt van Gökçek
9435 nu. Volgens Yavas is het verschil 1500 stemmenquote:
quote:Op maandag 31 maart 2014 01:54 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
9435 nu. Volgens Yavas is het verschil 1500 stemmen
Het district wat nog binnen moet komen is pro-CHP. Dat is waarschijnlijk de oorzak van deze inhaalslag. Ik denk wel dat het goed is dat de CHP wint aangezien Erdogan zich anders helemaal onverslaanbaar voelt.quote:
Nee juist niet. CHP kan beter verliezen. Misschien dat ze dan gaan beginnen met nadenken. Anders gaan ze weer helemaal happy doen dat ze Ankara binnen hebbenquote:Op maandag 31 maart 2014 01:57 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
[..]
Het district wat nog binnen moet komen is pro-CHP. Dat is waarschijnlijk de oorzak van deze inhaalsprint. Ik denk wel dat het goed is dat de CHP wint aangezien Erdogan zich anders helemaal onverslaanbaar voelt.
Klopt, het is wel merkwaardig dat het zolang heeft geduurd, want Çankaya is het centrum van Ankara, dus waarom wordt het als laatst geteld(of eigenlijk ingevoerd, want alles is al geteld)?quote:Op maandag 31 maart 2014 01:57 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
[..]
Het district wat nog binnen moet komen is pro-CHP. Dat is waarschijnlijk de oorzak van deze inhaalsprint. Ik denk wel dat het goed is dat de CHP wint aangezien Erdogan zich anders helemaal onverslaanbaar voelt.
Ik vond dit wel een goede analyse (van reddit):quote:Op maandag 31 maart 2014 01:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nee juist niet. CHP kan beter verliezen. Misschien dat ze dan gaan beginnen met nadenken. Anders gaan ze weer helemaal happy doen dat ze Ankara binnen hebben
Kijk, ik zal niet ontkennen dat de AKP veel goeds hebben gedaan voor het land, maar een kritische houding moet altijd blijven. Hij moet geen nieuwe Ataturk worden.quote:Just because Erdogan is winning popular elections with a plurality, it doesn't mean the system is perfect example of democracy. In fact it is far from it.
The media is 80% owned/controlled by the government which makes it useless as a watchdog. The judges and generals who in Turkey had been the biggest checks on the government are also mostly in Erdogan's pocket. Without those three (media, military, and judicial branch) the opposition (which is at best a fractured coalition between the right and the left) is left without any leverage.
The baraj allows him to wield a disproportionately large majority in parliament so he doesn't have to make deals with any of the other parties. As a result, he gets whatever he wants in terms of policy. If he wins the next national election he will probably make a play for a presidential system which will give him even more power. This is where the threat of dictatorship looms.
If the tapes are real, he and his son are stealing one or two small islands' GDP worth of money for themselves from the Turkish economy. If you add up what his ministers are/were potentially stealing you can see how damaging this could be. Hypothetically, if Barack Obama were skimming 2% of the American economy and he got caught doing it, congress would impeach him. Erdogan has his thumb on any institutional mechanism by which he could be removed from power, so he doesn't have to rule by anyone's law but his own. Erdogan is an autocrat. The Turkish system isn't a full blown dictatorship yet, but we are not far from it either.
Drukte misschien? Vaak zijn de grotere districten later met de uitslag.quote:Op maandag 31 maart 2014 02:00 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Klopt, het is wel merkwaardig dat het zolang heeft geduurd, want Çankaya is het centrum van Ankara, dus waarom wordt het als laatst geteld(of eigenlijk ingevoerd, want alles is al geteld)?
Yavas zegt dat ze met 3200 stemmen leidentwitter:mansuryavas06 twitterde op maandag 31-03-2014 om 02:01:393.200 oy ile öndeyiz..İnşallah zafer bizim olacak!! reageer retweet
Denk dat er meer is, maarja, als Yavas wint kan het me niets schelenquote:Op maandag 31 maart 2014 02:03 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Drukte misschien? Vaak zijn de grotere districten later met de uitslag.
Ben je in het algemeen ook voor de CHP?quote:Op maandag 31 maart 2014 02:06 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Denk dat er meer is, maarja, als Yavas wint kan het me niets schelen
Verschil 2,5k volgens tellingen
Dat Erdogan 80% van de media onder z'n controle heeft is echt onzin. Niet alleen heeft hij Cihan/Gulen tegen zich ook heeft hij Dogan group tegen zich. Dat zijn gewoon 2 grote platforms die niet van hem zijn. Die 80% verzint hij zomaar.quote:Op maandag 31 maart 2014 02:02 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ik vond dit wel een goede analyse (van reddit):
[..]
Kijk, ik zal niet ontkennen dat de AKP veel goeds hebben gedaan voor het land, maar een kritische houding moet altijd blijven. Hij moet geen nieuwe Ataturk worden.
Nee, ik heb één keer gestemd in Turkije, toen ging mijn stem naar MHP(keuze uit MHP-CHP, CHP liet me koud). Maar ik voel me niet verbonden aan een partij. Als ik in Ankara zou wonen was mijn stem voor CHP, in mijn eigen stad(Kastamonu) weer voor MHP(helaas met 98 stemmen verlorenquote:Op maandag 31 maart 2014 02:06 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ben je in het algemeen ook voor de CHP?
Helaas ja. Vorige burgemeester was geen kandidaat(door ziekte denk ik).quote:Op maandag 31 maart 2014 02:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Kastamonu trouwens voor het eerst in 20 jaar ofzo geen MHP
twitter:mansuryavas06 twitterde op maandag 31-03-2014 om 02:22:44Keçiören Kalaba'da çuvallarla sahte oy taşınmaktadır. Bütün Ankaralılar'ı Kalaba'da oylarına sahip çıkmaya çağırıyorum. reageer retweet
Is wel van een pro-BDP district dus die is wel binnen.quote:Op maandag 31 maart 2014 02:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Agri is ook leuk
[ afbeelding ]
Nog 5% stemmen over om te tellen
Stemmen verbranden en dergelijke, maar ben ook benieuwd of Erdogan vluchtelingen uit Syrië heeft gebruikt.quote:Op maandag 31 maart 2014 02:27 schreef Eagle_99 het volgende:
Al 15 minuten geen update, er gebeuren weer rare dingen
En check dit filmpje.quote:Op maandag 31 maart 2014 01:05 schreef Senor__Chang het volgende:
https://www.facebook.com/photo.php?v=310897175730401
En het is vast niet het enige incident.
Nee hoor, in Urfa zijn de Koerdische partijen nooit echt sterk geweest. In 2009 won Fakibaba (eerst AKP'er en later onafhankelijk) ook al met een grote meerderheid...quote:Op maandag 31 maart 2014 02:28 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Stemmen verbranden en dergelijke, maar ben ook benieuwd of Erdogan vluchtelingen uit Syrië heeft gebruikt.
Vind de uitslag in Urfa wel vreemd. AKP heeft dat 60% en de BDP 35%, terwijl er een nek-aan-nek race werd voorspeld.
In Antalya zijn 90% van de stemmen geteld, dus daar is nog wat mogelijk, maar Yalova, memleket van Muharrem Ince, is zo goed als zeker (97% van de stemmen geteld).quote:Op maandag 31 maart 2014 02:54 schreef Eagle_99 het volgende:
AKP heeft CHP ingehaald in Antalya en Yalova :/
twitter:mansuryavas06 twitterde op maandag 31-03-2014 om 03:05:13Son bilgilere göre 27.500 oyla öndeyiz. Sandıkta kazandığımızı masada vermeyeceğiz, Ankara'yı "Yavaş Yavaş" kazanıyoruz. reageer retweet
Hij belt teveel met Cihan denk ikquote:Op maandag 31 maart 2014 03:09 schreef Eagle_99 het volgende:
twitter:mansuryavas06 twitterde op maandag 31-03-2014 om 03:05:13Son bilgilere göre 27.500 oyla öndeyiz. Sandıkta kazandığımızı masada vermeyeceğiz, Ankara'yı "Yavaş Yavaş" kazanıyoruz. reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |