Het moet toch niet gekker worden met die hippies en ''dierenliefhebbers''? Langzamerhand wordt het duidelijk dat dit soort partijen niks meer is dan een overbodige luxe.quote:De lokale Partij voor de Dieren in Pijnacker (PvdD) ergert zich aan de achternaam van D66-raadslid Peter Hennevanger.
Carla van Viegen, fractievoorzitter van de Dierenpartij: "Niemand kiest zijn eigen achternaam, maar wij vinden het moeilijk om vier jaar lang tegen het naambordje van de heer Hennevanger aan te kijken. Zijn naam confronteert ons onbedoeld met alle misstanden in de bio-industrie."
Hennevanger reageert laconiek: "Ik moet eerlijk gezegd erg lachen om alle ophef, maar heb ook begrip voor de gevoelens die mijn achternaam kan oproepen bij de Dierenpartij. Maar waarom wordt bijvoorbeeld meneer Visser van Gemeentebelangen niet genoemd?"
Aanstaande dinsdag komt de kwestie aan de orde in de gemeenteraad. "Misschien kunnen we alleen de voornamen op alle naambordjes zetten", stelt Van Viegen alvast voor. "Of hij kan de achternaam van zijn moeder voeren?"
De gemeente laat desgevraagd weten dat de naambordjes voor de nieuwe gemeenteraad al zijn gedrukt en denkt er nog geen seconde over deze aan te laten passen.
Achternaam raadslid stoort PvdD
quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:06 schreef PizzaMizza het volgende:
"Niemand kiest zijn eigen achternaam, maar wij vinden het moeilijk om vier jaar lang tegen het naambordje van de heer Hennevanger aan te kijken. Zijn naam confronteert ons onbedoeld met alle misstanden in de bio-industrie."
Dit méén je nietquote:Op woensdag 26 maart 2014 18:06 schreef PizzaMizza het volgende:
Aanstaande dinsdag komt de kwestie aan de orde in de gemeenteraad
quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Misschien kan Jan Kees de Jager even komen bemiddelen.
Ik zou eerder mr. Frank Visser er bij halen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Misschien kan Jan Kees de Jager even komen bemiddelen dinsdag.
Misschien kan Jan Kees de Jager even komen bemiddelen.
Is het wel goed bedacht, beide personen zitten ook in de gemeenteraad van Pijnacker-Nootdorpquote:Op woensdag 26 maart 2014 18:22 schreef Hi_flyer het volgende:
Niemand die door heeft dat dit een 1aprilgrap is? (dinsdag...)
Oh! Is het alweer bijna april?quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:22 schreef Hi_flyer het volgende:
Te druk met schelden en clichés braken om na te denken.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:22 schreef Hi_flyer het volgende:
quote:Op woensdag 26 maart 2014 19:12 schreef DS4 het volgende:
Het is gewoon een serieuze partij met serieuze standpunten.
Jouw beeld komt ws volledig uit de pers. Ja, dan denk je er al snel anders over... Er wordt nog wel eens wat verdraaid.quote:
ja ik maar klikken naar de bron, kwam ik opeens niet bij de speld uitquote:Op woensdag 26 maart 2014 19:22 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik dacht bij de eerste zin dat het een bericht van de Speld was, maar 1 aprilgrap dus. Bijzonder dat zoveel mensen het gewoon maar aannemen.
In deze tijden verbaast mij niets meer.quote:Op woensdag 26 maart 2014 19:22 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik dacht bij de eerste zin dat het een bericht van de Speld was, maar 1 aprilgrap dus. Bijzonder dat zoveel mensen het gewoon maar aannemen.
Dat had ik dus ook jaquote:Op woensdag 26 maart 2014 19:24 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ja ik maar klikken naar de bron, kwam ik opeens niet bij de speld uit
Aanstaande dinsdag is het 1 april.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:06 schreef PizzaMizza het volgende:
Aanstaande dinsdag komt het in de gemeenteraad.
Of misschien kun jij lekker sterven.quote:Aanstaande dinsdag komt de kwestie aan de orde in de gemeenteraad. "Misschien kunnen we alleen de voornamen op alle naambordjes zetten", stelt Van Viegen alvast voor. "Of hij kan de achternaam van zijn moeder voeren?"
1 april!!!!!!!quote:Op woensdag 26 maart 2014 19:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Of misschien kun jij lekker sterven.
als de dierenpartij geen 'linkse acties' naar buiten brengt, moet je dat als pvv-er oid zelf doen natuurlijkquote:Op woensdag 26 maart 2014 19:30 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat had ik dus ook jaMaar toen vond ik het nog steeds niet geloofwaardig. Zo knetter zijn ze bij die partij nou ook weer niet.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:57 schreef admiraal_anaal het volgende:
[Info]1 APRIL, BIJ MARIANNE THIEME IN D'R BIL[/info]
Is ook niet zo vreemd als je ziet hoe het in Den Haag aan toe gaat.quote:Op woensdag 26 maart 2014 19:12 schreef DS4 het volgende:
Sommige mensen trappen echt overal met beide benen in.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:25 schreef waht het volgende:
Dit is een mooi symptoom van de kneuzenkermis die PvdD frontpage heet.
Kennelijk. Hoewel ik hoop dat het in medewerking met betrokkenen is gedaan.quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als de dierenpartij geen 'linkse acties' naar buiten brengt, moet je dat als pvv-er oid zelf doen natuurlijk
Of Jan Slagter.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:12 schreef Resistor het volgende:
Wanneer gingen ze het ook alweer bespreken?
[..]
Ik zou eerder mr. Frank Visser er bij halen.
dan vinden de pvv-ers het geen leuke grap meerquote:Op woensdag 26 maart 2014 21:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Kennelijk. Hoewel ik hoop dat het in medewerking met betrokkenen is gedaan.
Ik zie de kamervragen al voor mijn geestesoog verschijnenquote:Op woensdag 26 maart 2014 21:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dan vinden de pvv-ers het geen leuke grap meer
DAT DIT KAN IN DIERENLANDquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:09 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik zie de kamervragen al voor mijn geestesoog verschijnen
Was het een meeuw? Want dan mag het van de pvv.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:10 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
DAT DIT KAN IN DIERENLAND
stel meteen vragen over die vogel die mij bijna aanvloog, vliegbrevetloosding
een zwarte natuurlijk!quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Was het een meeuw? Want dan mag het van de pvv.
Of was het zo'n vieze uitheemse soort?
Het zijn ook altijd dezelfdequote:
ik moest lachenquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:22 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het zijn ook altijd dezelfdeDeporteren! #minder
Ik voel mij vereerdquote:
Dierenpartij en serieus?quote:Op woensdag 26 maart 2014 19:12 schreef DS4 het volgende:
Sommige mensen trappen echt overal met beide benen in.
ik zal een kaasje branden in jouw naamquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:29 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik voel mij vereerdNu ga ik een stukje lopen, vriendelijke groet
De naam is niet sterk gekozen, maar ze zijn vooral bezig met duurzaamheid. Die koppeling aan beestjes maakt ze kwetsbaar voor ad hominems, maar dat maakt ze niet minder serieus.quote:
Beter oude kaas nemen dan, die is wat droger. Hoewel ik het je sowieso niet zou aanraden.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:32 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ik zal een kaasje branden in jouw naam
wat ben je helder met die frisse wind in je haren, maaaar kaas is geen vegan dus geen echt eten, volgens de pdvd natuurlijkquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
En wat zou de PvdD wel niet vinden van dergelijke voedselverspilling?
Allicht is het dierenmishandeling. Zuivel vind ik sowieso een dubieus concept gezien de oorsprong. Wel lekker vaak. Zoals de meeste producten van dierenmishandeling.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:55 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
wat ben je helder met die frisse wind in je haren, maaaar kaas is geen vegan dus geen echt eten, volgens de pdvd natuurlijk
misschien is het wel dierenmishandeling?
waarheid.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Allicht is het dierenmishandeling. Zuivel vind ik sowieso een dubieus concept gezien de oorsprong. Wel lekker vaak. Zoals de meeste producten van dierenmishandeling.
Eens. Bio is vaak ook lekkerder, en liever voor het beeske, hoewel weer minder lief voor het mileu. Maar het blijft uiteindelijk een stuk van een dood dier dat niet dood wilde. Echt diervriendelijk is alleen kweekvlees. Ik wacht er met smart op.quote:Op woensdag 26 maart 2014 23:03 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
waarheid.
maar ik heb toch wel graag een goed stuk vlees op zijn tijd, dus dan maar gewoon wat selectiever worden, beter dan als een hyprocriet in de super voor een euro kip zoeken
Ik hoop dat je gelijk hebt en dat het een 1 apil grap is, ik had hem dus niet doorquote:Op donderdag 27 maart 2014 09:34 schreef WJMW het volgende:
Jezus TS (en anderen in dit topic) als je deze 1 april grap niet doorziet dan heb je wel echt de mentale capaciteiten van een pinda.
Ik vind em wel goed bedacht!quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:34 schreef WJMW het volgende:
Jezus TS (en anderen in dit topic) als je deze 1 april grap niet doorziet dan heb je wel echt de mentale capaciteiten van een pinda.
Dat was ook het eerste wat ik dachtquote:Op woensdag 26 maart 2014 18:46 schreef motorbloempje het volgende:
En ik maar hopen dat 't om een Speld-artikel ging
Maar het is nog geen 1 april.quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:34 schreef WJMW het volgende:
De raadsvergadering waarin ze het gaan bespreken is op 1 april.quote:
Came here to say thatquote:Op donderdag 27 maart 2014 09:34 schreef WJMW het volgende:
http://www.3fm.nl/a/137998quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:21 schreef WJMW het volgende:
[..]
De raadsvergadering waarin ze het gaan bespreken is op 1 april.
Ok, dan kunnen we lachen straks.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:21 schreef WJMW het volgende:
[..]
De raadsvergadering waarin ze het gaan bespreken is op 1 april.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:22 schreef Hi_flyer het volgende:
God hoe dom moet jij je ondertussen voelen. Zo lekker hoog van de toren blazen, morele verontwaardiging spuien, terwijl ieder weldenkend mens meteen kon zien dat het een 1 april grap was.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:06 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Het moet toch niet gekker worden met die hippies en ''dierenliefhebbers''? Langzamerhand wordt het duidelijk dat dit soort partijen niks meer is dan een overbodige luxe.
Ophef maken over een achternaam? Dan heb ik erg veel te klagen dagelijks aangezien er super veel afschuwelijke achternamen zijn. Maar goed, wat verwacht je anders van hippiepartijen die alleen opkomen voor dieren en dieren belangrijker vinden dan mensen(zoals hier blijkt)?
Niet te geloven dat dit soort partijen bestaansrecht heeft
Gast, het gaat hier om de politiek. Ik heb al vaak genoeg dingen moeten lezen die leken als een grap maar het niet waren. Jij volgt de politiek niet lang genoeg.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:38 schreef WJMW het volgende:
[..]
God hoe dom moet jij je ondertussen voelen. Zo lekker hoog van de toren blazen, morele verontwaardiging spuien, terwijl ieder weldenkend mens meteen kon zien dat het een 1 april grap was.
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:39 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Gast, het gaat hier om de politiek. Ik heb al vaak genoeg dingen moeten lezen die leken als een grap maar het niet waren. Jij volgt de politiek niet lang genoeg.
Dit was niet oerstom. Jij hebt, nogmaals, de politiek niet lang genoeg gevolgd als je denkt dat stommiteiten niet waar kunnen zijn. Ik kan mij trouwens heel goed voorstellen dat dit bericht geen 1 april grap zou zijn aangezien dit wel heel erg veel op laster lijkt.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:41 schreef WJMW het volgende:
[..]Nee. Sorry, maar hier ga je echt niet onderuit komen. Dit was echt oerstom.
(Overigens volg ik de politiek als onderdeel van mijn studie en werk zeer intensief, en dit doe ik al voor meer dan 7 jaar.)
luister nou effe manquote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:43 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dit was niet oerstom. Jij hebt, nogmaals, de politiek niet lang genoeg gevolgd als je denkt dat stommiteiten niet waar kunnen zijn. Ik kan mij trouwens heel goed voorstellen dat dit bericht geen 1 april grap zou zijn aangezien dit wel heel erg veel op laster lijkt.
Oh nee wacht, als iemand niet jouw gedachtegang heeft is ie meteen dom natuurlijk, over kortzichtigheid gesproken....
Dat weet ik nu ook wel, ik ben WJMW alleen even aan het ontkrachten omdat hij stelt dat 't obvious was.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
luister nou effe man![]()
http://www.3fm.nl/a/137998
volgens mij is het een 1 april grap, dus maak je niet druk
ow...quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:50 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dat weet ik nu ook wel, ik ben WJMW alleen even aan het ontkrachten omdat hij stelt dat 't obvious was.
Het was echt overduidelijk, echt. Ik was echt stomverbaasd toen ik je serieuze reactie las. En jij maar je morele verontwaardiging spuien over die hippies die dieren boven de mens stellen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:50 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dat weet ik nu ook wel, ik ben WJMW alleen even aan het ontkrachten omdat hij stelt dat 't obvious was.
ik dacht ook héél even dat het echt was hoorquote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:04 schreef WJMW het volgende:
[..]
Het was echt overduidelijk, echt. Ik was echt stomverbaasd toen ik je serieuze reactie las. En jij maar je morele verontwaardiging spuien over die hippies die dieren boven de mens stellen.
Veel plezier met denken dat alleen jouw gedachte goed is. Wat doe je? Sociologie/psychologie/bestuurskunde? Dat zou je tunnelvisie wel eens kunnen verklaren...quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:04 schreef WJMW het volgende:
[..]
Het was echt overduidelijk, echt. Ik was echt stomverbaasd toen ik je serieuze reactie las. En jij maar je morele verontwaardiging spuien over die hippies die dieren boven de mens stellen.
Iedereen trapt weleens in een grapje. Waar het mij vooral om gaat is die blinde morele verontwaardiging waar een deel van de, wat minder algemeen ontwikkelde, fokkers altijd meteen in vervallen bij ieder nieuwsbericht over linkse en progressieve partijen. Die haat is zo blind dat ze geen enkele nuance of grap meer kunnen zien.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:05 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ik dacht ook héél even dat het echt was hoormaar ik kon het me bijna niet voorstellen
![]()
maar toch dacht ik het héél even
Ik heb dit jaar niet gestemd, door omstandigheden... maar de vorige keer heb ik op de PvdDquote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:10 schreef WJMW het volgende:
[..]
Iedereen trapt weleens in een grapje. Waar het mij vooral om gaat is die blinde morele verontwaardiging waar een deel van de, wat minder algemeen ontwikkelde, fokkers altijd meteen in vervallen bij ieder nieuwsbericht over linkse en progressieve partijen. Die haat is zo blind dat ze geen enkele nuance of grap meer kunnen zien.
de pvdD heeft vooral (eigen schuld) de naam heel erg tegen. Ze hebben een breed en heel duidelijk ideologisch onderbouwd programma. Ecologisme, duurzaamheid, een samenleving die zich richt op leefbaarheid ipv economische groei. Ik stem er overigens niet op maar het is een partij met een duidelijke ideologie en maatschappijvisie. Dat valt van de meeste partijen in NL niet meer te zeggen, de Pvda, het CDA en de VVD laten niets meer zien van hun ideologie.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik heb dit jaar niet gestemd, door omstandigheden... maar de vorige keer heb ik op de PvdD
gestemd![]()
Maakt me geen bal uit wat TS daarvan vindt
psies...quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:16 schreef WJMW het volgende:
[..]
de pvdD heeft vooral (eigen schuld) de naam heel erg tegen. Ze hebben een breed en heel duidelijk ideologisch onderbouwd programma. Ecologisme, duurzaamheid, een samenleving die zich richt op leefbaarheid ipv economische groei. Ik stem er overigens niet op maar het is een partij met een duidelijke ideologie en maatschappijvisie. Dat valt van de meeste partijen in NL niet meer te zeggen, de Pvda, het CDA en de VVD laten niets meer zien van hun ideologie.
Op welke datumquote:
Als mijn tunnelvisie inhoud dat ik er niet van hou wanneer mensen zonder nadenken in blinde verontwaardiging vervallen in plaats van even adem te halen dan mag je mij best van tunnelvisie betichten.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:08 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Veel plezier met denken dat alleen jouw gedachte goed is. Wat doe je? Sociologie/psychologie/bestuurskunde? Dat zou je tunnelvisie wel eens kunnen verklaren...
Andersom geldt dat natuurlijk net zo.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:10 schreef WJMW het volgende:
[..]
Iedereen trapt weleens in een grapje. Waar het mij vooral om gaat is die blinde morele verontwaardiging waar een deel van de, wat minder algemeen ontwikkelde, fokkers altijd meteen in vervallen bij ieder nieuwsbericht over linkse en progressieve partijen. Die haat is zo blind dat ze geen enkele nuance of grap meer kunnen zien.
jij hebt ook tunnelvisie hoor...quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:08 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Veel plezier met denken dat alleen jouw gedachte goed is. Wat doe je? Sociologie/psychologie/bestuurskunde? Dat zou je tunnelvisie wel eens kunnen verklaren...
En dan iemand anders beschuldigen van tunnelvisie.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:06 schreef PizzaMizza het volgende:
"Maar goed, wat verwacht je anders van hippiepartijen die alleen opkomen voor dieren en dieren belangrijker vinden dan mensen."
Gast, het was gewoon niet zo slim van je om er meteen zo vol in te trappen. Juist je ervaring had je daarvan moeten weerhouden. Dat weet je zelf denk ik ook wel ondertussen, en het is echt geen schande om dat toe te geven.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:43 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dit was niet oerstom. Jij hebt, nogmaals, de politiek niet lang genoeg gevolgd als je denkt dat stommiteiten niet waar kunnen zijn. Ik kan mij trouwens heel goed voorstellen dat dit bericht geen 1 april grap zou zijn aangezien dit wel heel erg veel op laster lijkt.
Oh nee wacht, als iemand niet jouw gedachtegang heeft is ie meteen dom natuurlijk, over kortzichtigheid gesproken....
Mannen willen maar 1 ding.....en dat isquote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Gast, het was gewoon niet zo slim van je om er meteen zo vol in te trappen. Juist je ervaring had je daarvan moeten weerhouden. Dat weet je zelf denk ik ook wel ondertussen, en het is echt geen schande om dat toe te geven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |