Ik neig ook meer en meer naar Homecare. Idd, die lactatiekundige vind ik wel een prequote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:35 schreef Sugarsnap het volgende:
Na een dag werken is er een heel topic bijgekletst!
Ik zag mooie echo's, ziekte (Beterschap!) en nog meer dat ik niet heb onthouden.
SQ, qua kraamzorg heb ik ervaring met IVT en Zuidzorg. Bij IVT goede ervaringen, maar ik vond het erg jammer/vervelend dat mijn kraamhulp helemaal uit Den Bosch moest komen. Bij Zuidzorg helaas slechte ervaring met borstvoedingbegeleiding.
Deze keer ga ik voor Homecare, ook vanwege de lactatiekundige die 'inhouse' is, de extra cursussen die de kraamhulpen moeten volgen en de goede ervaringen van mensen om me heen.
Qua spullen kopen, ik heb tot nu toe een pakje en een shirtje gekocht. Veel spullen van de andere 2 had ik eigenlijk allemaal al weg gedaan, maar ben ik via via weer aangekomen. Babykamer hoeft eigenlijk niets aan gedaan te worden, behalve peuterbed eruit en ledikant erin. Er moeten nog wel 2 andere kamers helemaal in orde gemaakt worden vanwege de interne verhuizing.
Ik heb tot afgelopen weekend nog helemaal niet de drang gehad om iets te kopen of te doen voor de kleineTot ik me besefte dat ik echt echt echt zwanger ben en over max 21 weken er een kleine bij is...
Ik wilde nog even hier op reageren ja. Ik merk dat de angsten toch wel minder worden. Ik durf me er nog steeds niet volledig aan over te geven, maar er komt met de dag meer rust. Ik kom ook achter steeds meer waarheden; in het begin was ik me erg aan het focussen op verhalen van meiden die wel van alles voelden, die allerlei kwalen hadden, groeiende buiken en donkere tepels en whatnot vlak na de bevruchting, maar ik zie nu ook steeds meer verhalen zoals ik het beleef: nauwelijks fysieke symptomen, niet overmatig emotioneel, niet de babykamer al af moeten hebben van je hormonen, etc, en komt er steeds meer een bepaalde rust dat ook dit gewoon heel normaal is. Dus ik probeer gewoon nu nog maar even te genieten van het anonieme, dat zal vlug genoeg over gaan, en er op te vertrouwen dat mijn lichaam dit echt wel kanquote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:01 schreef Roomsnoes het volgende:
SQ, wij hebben tot 21/22 weken niets gekocht. Alleen een wagen, maar die had zo'n lange levertijd en de fabriek is 's zomers dicht, dus dat was noodzakelijk.
En ik ben altijd erg zwijmel-hoteldebotel geweest op babyzooi en "oooooh als ik straks zwanger ben dan wordt ik gaaak". Totdat ikz wanger werd. Ben ineens ongezellig nuchter haha. Dus heus niet gek hoor
Maar jeetje, bijna 12 weken alweer! Vorige week testte je toch?? Hoe gaat het met je, de angsten en onzekerheden? Nog steeds aanwezig of nemen ze zachtjes aan af?
(12 weken was voor mij ook geen magische grens hoor. Daar ben ik ook te nuchter voor)
(Oh, hoi pagina 12...)
Oeh, hebben ze ook zoiets in het centrum? (daar woon ik namelijk op sjokafstandquote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:53 schreef Sugarsnap het volgende:
SQ, in wc Woensel is elke woensdag BVcafé bij La Place. Volgens mij is daar dezelfde lactatiekundige.
Van de gyn ja! Vriendje en ik hebben het er vanavond ook nog ff goed over gehad. In deze gyn ben ik wel een beetje het vertrouwen kwijt, nu riep ze bij m'n eerste afspraak dat ik misschien toch wel naar de vk zou mogen als ik dat zou willen (tot 35 weken dan, dan weer terug ivm medische bevalling)quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:47 schreef dodoria het volgende:
Zo hee! Ik lig even lekker te slapen, zijn er weer twee topics volgekletst...
En Loj, toch wel een beetje een raar verhaal van je echo, en dat het nu dus weer is misgegaan met de timing/afspraak voor de combinatietest... Ik zou me toch even achter de oren krabben hierdoor. Is dit beide keren de fout van je vk?
Hmmmm... Nee, harde buik was hier altijd keihard.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Kan een harde buik met 20 weken voelen alsof ze je buik opblazen en weer leeg laten lopen, t wordr niet keihard en is ook niet pijnlijk..
Heb ik al een week last van, niet om je te ontmoedigenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:48 schreef dodoria het volgende:
Oh, enne terwijl ik dit type krijg ik zeurende ik-moet-ongesteld-worden-kramp.... Zou het dan toch vandaag gaan gebeuren?!
geen idee, die is iig niet blijven hangen. Ik schrijf m op,tnx!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:56 schreef mefke79 het volgende:
SQ mag je ook Mediplan als kraamzorg? Die hebben wij twee keer gehad en mijn zusje ook, dat was prima. Over de 0492 variant van Zuidzorg (Zorgboog) hoor ik weinig goeds en over Zuidzorg zelf ook niet.
Volgens mij komt dat pas later... Dat je iets vd extra bloed gaat merken.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
geen idee, die is iig niet blijven hangen. Ik schrijf m op,tnx!
Trouwens overigens, ik lig in bad en dan denk ik altijd veel () maar ik voel de laatste dagen steeds duidelijker aders kloppen, elke keer op een andere plek in mijn lichaam. Dan is het net of ik het bloed voel stromen. Zou dat te maken hebben met die 50% extra bloed die ik aan het aanmaken ben?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Omdat mannen...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:52 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn man heeft de foto van de echo zoek gemaakt en ik ben zo kwaad dat ik niet eens kan janken. Waarom maken mannen altijd alles kwijt?
Ik weet dat ze bij ons ingescand worden voor in t dossier, dus hopenlijk bij jullie ook.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:58 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, is dat zo? Dan zal ik dat eens navragen! Dat scheelt al wel iets! Ik vind het gewoon zo disturbing dat alles wat in mannenhanden komt, ineens van de aardbodem verdwijnt![]()
echt met een scanner dan? Of slaan ze gewoon de afbeelding op?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik weet dat ze bij ons ingescand worden voor in t dossier, dus hopenlijk bij jullie ook.
Allebei al meegemaakt...maar bedenk me nu dat ik in t.ziekenhuis loop... Misschien is dat anders.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
echt met een scanner dan? Of slaan ze gewoon de afbeelding op?
Niet toevallig de echofoto hier ergens gepost?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:23 schreef Stormqueen het volgende:
Ik wou dat ik dat ook had gedaan. Ik heb nu maar van 1 van de 3 plaatjes een foto
ja, die ene van de drie.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Niet toevallig de echofoto hier ergens gepost?
Hahaha nou in dat geval moet Arie nog even binnen blijven inderdaadquote:Op woensdag 26 maart 2014 05:07 schreef Dot. het volgende:
Jup, Arie vind het wel prima zo... Maar mn moeder vertelde gisteren dat zij ook de 18e was uitgerekend van mijn zus en die kwam de 31e
hij is iemand die zijn hoofd zou vergeten als het niet aan zijn romp vast zatquote:
dat is toch met 10 weken?quote:Op woensdag 26 maart 2014 07:57 schreef krijgerrtje het volgende:
SQ, balen zeg! Ik ga nu zeker foto's maken voor het geval dat!
Volgens mijn app heb ik een foetus!![]()
Dat kan best, haha, heb ontelbare apps, en maar eentje noemde hetquote:Op woensdag 26 maart 2014 08:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat is toch met 10 weken?
Oh, en DaD heeft vandaag ook haar echo toch? Succes!
En bevallen zijn met aambei en dan ijzerpilletjes moeten slikken waardoor je kogels schijt is dubbel kut.quote:
Dat kan niet!!!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:58 schreef Burdie het volgende:
[..]
Check, en na de bevalling zijn ze vijf keer zo groot.
Welterusten.
Gebruik je al curanol? Aanradertje.quote:Op woensdag 26 maart 2014 08:59 schreef Bolletje... het volgende:
En bedankt ook Nikki, daar maakte ik mij dus ook zorgen over
Oh en meldt! Goedemorgen allen
Hmm oke, dat zou ik me deze week daar nog niet door moeten laten tegenhouden. Ben nu 33 wekenquote:Op woensdag 26 maart 2014 09:31 schreef Burdie het volgende:
Volgens mij gaat dan je verlof eerder in, fazz.
http://www.uwv.nl/Werkgev(...)gerekende_datum.aspx
Beterschapquote:Op woensdag 26 maart 2014 09:34 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Hmm oke, dat zou ik me deze week daar nog niet door moeten laten tegenhouden. Ben nu 33 weken![]()
Ik ga het eens even goed doorlezen. Dank!
Vanwege wisselende centimeters bij het meten van de baarmoeder. Zoiets. En vanwege laagdrempeligheid zodat ikzelf gerustgesteld wordt. Maar juist omdat ik een groeiecho moet nu raak ik juist gestressedquote:Op woensdag 26 maart 2014 09:26 schreef Fazzoletti het volgende:
Klote TAP, zo'n slechte nacht. Misschien heb ik er overheen gelezen, maar waarom krijg je die groeiecho?
voor de goede echo's!
Mijn nacht was ook niet echt best, keelpijn en verkouden aan't wordenZo'n hoofd vol watten... en net nu we komend weekend een weekendje weg hebben geboekt.
Weet iemand hoe het zit met ziek melden e.d.? Ik heb aangegeven te willen stoppen met 36 weken maar als ik nu echt ziek wordt, wordt ik dan verplicht met 34 weken te gaan stoppen? Of geldt dat alleen met zwangerschapsgerelateerde klachten?
Ja! En vooral als ie echt wat verder begint te komen. Dat je dan je eigen omvang verkeerd inschat en overal tegenaan botstquote:Op woensdag 26 maart 2014 09:36 schreef BlueEyes het volgende:
Hebben jullie dat ook gehad dat je op den duur moet wennen aan je buik.
Bedoel daarmee dat het niet meer induwbaar is maar echt een bol is nu, en dus meer continu op spanning staat.
Heb daar somehow steeds vreemd gevoel van.
klopt.... Dan begint je verlof met 34 weken.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:31 schreef Burdie het volgende:
Volgens mij gaat dan je verlof eerder in, fazz.
http://www.uwv.nl/Werkgev(...)gerekende_datum.aspx
Klopt, en dank je! Het leek erop dat ik alleen zou moeten, maar m'n vriend kan als het goed is toch mee, gelukkig!quote:Op woensdag 26 maart 2014 08:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat is toch met 10 weken?
Oh, en DaD heeft vandaag ook haar echo toch? Succes!
Succes! Hoe laat ben je aan de beurt? Fijn dat je niet alleen hoeftquote:Op woensdag 26 maart 2014 09:59 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Klopt, en dank je! Het leek erop dat ik alleen zou moeten, maar m'n vriend kan als het goed is toch mee, gelukkig!
Averechts effect dan dusquote:Op woensdag 26 maart 2014 09:47 schreef Take_A_Picture het volgende:
[..]
Vanwege wisselende centimeters bij het meten van de baarmoeder. Zoiets. En vanwege laagdrempeligheid zodat ikzelf gerustgesteld wordt. Maar juist omdat ik een groeiecho moet nu raak ik juist gestressedAh well, zal wel goedkomen. Nu nog het gevoel van me afschudden dat als het te groot is, dat het dan mijn schuld is
Met ziek melden is het idd zo dat als je je wegens zwangerschapgerelateerde klachten ziekmeldt, je verlof eerder ingaat. Dan houd je dus na de bevalling minder weken verlof over.
BE: Soms vergeet ik dat die buik er zit. Dan wil ik me ergens tussendoor wringen en dan besef ik me dat dat niet lukt vanwege die buik die niet meer in te houden is
Kwart voor drie! Eerst nog een paar uur surveilleren bij toetsen, dus veel te veel tijd om na te denken...quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:00 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Succes! Hoe laat ben je aan de beurt? Fijn dat je niet alleen hoeft
Als jik je een paar dagen ziek moet melden vanwege griep o.i.d. en je hervat daarna weer je eigenlijke uren kan je verlof gewoon met 36 w in gaan.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:34 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Hmm oke, dat zou ik me deze week daar nog niet door moeten laten tegenhouden. Ben nu 33 weken![]()
Ik ga het eens even goed doorlezen. Dank!
Dat is het zo! Of juist genoeg tijd om tijdens het surveilleren nog wat werk te doen zodat je niet teveel kan nadenkenquote:Op woensdag 26 maart 2014 10:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Kwart voor drie! Eerst nog een paar uur surveilleren bij toetsen, dus veel te veel tijd om na te denken...
Zo lomp zal ik wel zijn jaquote:Op woensdag 26 maart 2014 09:58 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja! En vooral als ie echt wat verder begint te komen. Dat je dan je eigen omvang verkeerd inschat en overal tegenaan botst
Het is de eerste dag van de toetsweek, dus alles is afgerond en ik heb nog niets om na te kijken.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:09 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat is het zo! Of juist genoeg tijd om tijdens het surveilleren nog wat werk te doen zodat je niet teveel kan nadenken
Freggels zijn leuk maar kan me indenken dat je je er nu niet lekker bij voelt.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:11 schreef Twinkle20 het volgende:
Vanmiddag naar de huisarts want ik denk dat de holtes in mijn gezicht ontstoken zijn n.a.v. een flinke verkoudheid. Ik heb zoveel vochtophoping in mijn gezicht dat ik mijn ogen amper kan openen. En alles brandt en jeukt als de ziekte.
Hopen maar dat ik er snel vanaf ben want ik zie eruit als een freggel.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:06 schreef Take_A_Picture het volgende:
Maar griep is niet zwangerschapsgerelateerd, dus in feite zou dat geen gevolgen moeten hebben voor je startdatum van je verlof, toch?
Ik vind het dus onduidelijk want op de site van het UWV wordt geen onderscheid gemaakt of je ziekte nu zwangerschapsgerelateerd is of niet. Ik voel me wat grieperig, geen fysieke klachten oid door de zwangerschap.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:08 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Als jik je een paar dagen ziek moet melden vanwege griep o.i.d. en je hervat daarna weer je eigenlijke uren kan je verlof gewoon met 36 w in gaan.
In mijn geval weet ik bijna zeker dat ik tot aan mijn verlofin de ziektewet moet blijven. Wat automatisch betekent dat mijn verlof ook al met 34 weken in gaat.
Bovendien is wat je nu hebt niet zwangerschapsgerelateerd toch?
Jij mag alle redenen hebben om mij te missen lieve Pierke en andere damesquote:
Jaaaaa daar ben je!! Hier ook nog een keer vreselijk gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:17 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Jij mag alle redenen hebben om mij te missen lieve Pierke en andere dames
Want gister om 18:26 uur is ons leven verrijkt met een .. DOCHTER!!![]()
![]()
Het was pittig en vreselijk afzien, maar heej! Ze is er!![]()
Wellicht binnenkort meer details
Rijstquote:Op woensdag 26 maart 2014 10:17 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
![]()
Ja, ziekgemeld en ik denk dat ik niet terug ga deze week, ik wil nu echt uitzieken. Vorige week had ik gewoon ziek thuis moeten blijven maar die mondelingen...quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:53 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Hoe is het met jou?
Gebeld om je ziek te melden of gaat het nu weer een beetje?
Goed dat je door hebt gezet!quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:59 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja, ziekgemeld en ik denk dat ik niet terug ga deze week, ik wil nu echt uitzieken. Vorige week had ik gewoon ziek thuis moeten blijven maar die mondelingen...
Ik heb om half twee een doktersafspraak. Hoop dat ie iets voor me kan doen, maar ik vrees dat ik met een kluitje in t riet gestuurd ga worden, de assistente begon al "heb je al iets genomen tegen de hoest?" volgens mij wilde ze me niet laten komen...
maar ik hoest verdomme al twee weken (tot kotsen aan toe), heb diarree, ben totaal uitgeput en, oh ja, zwanger... ik kan zo niet werken en ik wil anders in elk geval bevestiging dat ik rustig aan moet doen ivm begrip/onbegrip op werk
quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:18 schreef Stormqueen het volgende:
Het handschoenenvakje van de auto is ook een heul logische plek om een echofoto neer te leggen![]()
![]()
quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:18 schreef Stormqueen het volgende:
Het handschoenenvakje van de auto is ook een heul logische plek om een echofoto neer te leggen![]()
![]()
ja, ik ook. Maar dat werkt niet als iemand anders ze er uit haaltquote:Op woensdag 26 maart 2014 11:34 schreef kwakz0r het volgende:
Je hebt je foto weer!
Ik bewaar ze allemaal in t roze mapje van de VK waar nu ook t ziekenhuisspul inzit, afsprakenkaart enzo.
Ik heb een plofkop met spleetogen en zo rood als een tomaat!quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:14 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Freggels zijn leuk maar kan me indenken dat je je er nu niet lekker bij voelt.
Bij ons is die op plastic geprintquote:Op woensdag 26 maart 2014 11:36 schreef Spees_Eend het volgende:
Weet iedereen dat van die echo's die je op dat dunne gladde papier krijgt door warmte, licht en tijd vaag worden? Dus voor de zekerheid een scan/foto van maken als je die hebt.
hehehe, kom je je reputatie redden?quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:42 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Bij ons is die op plastic geprint.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:36 schreef Spees_Eend het volgende:
Weet iedereen dat van die echo's die je op dat dunne gladde papier krijgt door warmte, licht en tijd vaag worden? Dus voor de zekerheid een scan/foto van maken als je die hebt.
waarom?quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:53 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Ik heb van de week een vriendin wijs gemaakt dat je het alleen kunt behouden als je er doorzichtige nagellak over smeert![]()
Zoals bij een zwangerschapstest.
![]()
Ik had gehoopt dat ze zelf het geniale plan zou bedenken om er een foto/scan van te maken. Niet dus.![]()
Omdat ze altijd zo lekker goedgelovig isquote:
Maar... is door dat plagen nu haar echo verpest of begrijp ik het niet goed?quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:59 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Omdat ze altijd zo lekker goedgelovig is![]()
En ik haar best plagen mag.
Nee, het ging over mijn echo. Ze is niet zwangerquote:Op woensdag 26 maart 2014 12:00 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Maar... is door dat plagen nu haar echo verpest of begrijp ik het niet goed?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Born to Lose, but Built to Win.
ik heb van de eerste zwangerschap nog 1 test. En van deze nog twee. Ik had ook al mijn ovulatietesten nog liggen ter vergelijking, maar ik heb recentelijk alles weggepleurd. (en dat was stiekem best veelquote:Op woensdag 26 maart 2014 12:01 schreef BlueEyes het volgende:
De echo's zijn wel gescand, de eerste test hebben we moeten slopen en is in de prullenbak beland.
De 2e test heb ik eigenlijk geen idee van waar ik die gelaten heb.
Heb nog wel de tests van september, alleen die kan ik niet over mijn hart krijgen weg te doen.
Nee,quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:03 schreef Take_A_Picture het volgende:
Dus jouw echo is verpest nu? Ik snap um nie...
OK dan, je tekst 'Ik had gehoopt dat ze zelf het geniale plan zou bedenken om er een foto/scan van te maken. Niet dus.' is wat misleidendquote:Op woensdag 26 maart 2014 12:06 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Nee,ik heb het haar alleen wijs gemaakt. Er is verder niks gebeurt hoor
![]()
Ik bewaar mijn test (ik heb er 1 gedaan en ik heb nog 1 nieuwe) samen met mijn echo in een doosje.
jaaaa Rijstbaby is er!! Gefeliciteerd met jullie dochter!!quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:17 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
![]()
dat lijkt me helemaal geen gemis. DOEIII HCG!!quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:15 schreef Burdie het volgende:
Ik heb vorige week nog een zwangerschapstest gedaan. Drie weken post partum is er niet eens meer een twijfelstreepje te zien...![]()
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik had er helemaal niet over nagedacht dat de foto zal vervagen door 't licht. Waarschijnlijk koop ik dan het fotolijstje wel, maar zeg ik dat ze nog een half jaar moet wachten voordat daar een foto in kan.
Lieve lieve Rijstebuiltje,quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:17 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
![]()
Bij ons zij de echo dame dat als je hen zou kopieeren dat hij dan zou smelten door de warmte, geen idee of het waar is ga het niet testen natuurlijkquote:Op woensdag 26 maart 2014 12:44 schreef BlueEyes het volgende:
Kijk de LLM'ers worden ook langzaamaan wakker en melden zich braaf om en om.
Skittles anders een kopietje/scan van de echo erin doen?
Zo hebben wij het ook bij schoonvader gedaan.
quote:
20 weken echo kun je vaak ook op dvd laten brandenquote:Op woensdag 26 maart 2014 13:04 schreef BlueEyes het volgende:
Ooh goeie rebel!
Maar die scanlamp is an sich ook best fel en warm als je er zo over nadenkt.
Sommige echobureau's hebben een optie om op een usb-stickje op te slaan, dus die meenemen uit voorzorg kan ook handig zijn.
'Laat dan ook niet alles zomaar overal slingeren... 'quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:08 schreef mignonne het volgende:
[..]
20 weken echo kun je vaak ook op dvd laten branden![]()
![]()
haske leuk! moet je er niet vervolgens vier jaar later bovenop gaan staan.gelukkig hebben we de foto's nog zeg maar...
mwhehequote:Op woensdag 26 maart 2014 13:12 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
'Laat dan ook niet alles zomaar overal slingeren... '
Dat zou de reactie van mijn moder na al die jaren zijn en vriendje begint daarin ook al een oud wijf te worden als het om mijn opruim cq sloop en kwijtraakskills gaat
+1quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:12 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
'Laat dan ook niet alles zomaar overal slingeren... '
Dat zou de reactie van mijn moder na al die jaren zijn en vriendje begint daarin ook al een oud wijf te worden als het om mijn opruim cq sloop en kwijtraakskills gaat
Wij kregen bij de eerste echo een stickje met foto's.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:04 schreef BlueEyes het volgende:
Ooh goeie rebel!
Maar die scanlamp is an sich ook best fel en warm als je er zo over nadenkt.
Sommige echobureau's hebben een optie om op een usb-stickje op te slaan, dus die meenemen uit voorzorg kan ook handig zijn.
Dat doe ik nu noooooitquote:Op woensdag 26 maart 2014 13:14 schreef Skittles het volgende:
[..]
+1Of als je je sleutels kwijt bent 'Dan moet je ze ook altijd op dezelfde plek neerleggen hè?'
Mijn meneer vond het handschoenenkastje ook de beste plek voor de erkenningspapieren. Had ie ze altijd bij zichquote:Op woensdag 26 maart 2014 13:24 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat doe ik nu noooooit.
Ik heb vaak dat de dingen die ik op een "slimme" plek opberg omdat ik het echt niet kwijt mag maken.... niet meer terug kan vinden.
En als ik het dan tegenkom (natuurlijk veels te laat en dan doet het er niet meer toe) is de reactie nog vaak "oh, dat is nog een best goeie plek!" ook nog.
Zo was ik een tijdje geleden een paar weken mijn riem kwijt. Lag die in de vakjeslade waar normale mensen (maar ik niet) stropdassen en... riemen in opbergen.
Ben nu trouwens een andere riem kwijt, maar die ligt dan weer niet in die lade.
Tsk, al sinds 6 uur wakker en al eerder gepostquote:Op woensdag 26 maart 2014 12:44 schreef BlueEyes het volgende:
Kijk de LLM'ers worden ook langzaamaan wakker en melden zich braaf om en om.
Moet je wel een beetje scherp houden hequote:Op woensdag 26 maart 2014 15:06 schreef Theeleuter het volgende:
[..]
Tsk, al sinds 6 uur wakker en al eerder gepost![]()
Lastig fokken met dreumes thuisquote:Op woensdag 26 maart 2014 15:13 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Moet je wel een beetje scherp houden he
Ligt ie overdwars? Of begrijp ik je verkeerd?quote:Op woensdag 26 maart 2014 14:35 schreef Chanty het volgende:
Zo hier tweede CTG gehad en die was primaHartkloppingen en kortademigheid zijn ook weer helemaal weg. En Fernando is weer gedraaid en ligt nu met zijn hoofd aan mijn rechterzij. Guess that explains a lot
quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:34 schreef Stormqueen het volgende:
beterschap Kwak!
Fijn dat je je weer wat beter voelt Chanty!
Mijn schoonmoeder kwam net op de koffie (ik werk thuis vandaag) en nu heb ik ook een 9 maanden dagboek en 6 handgeborduurde spuugtodden
Ik moet me toch maar eens gaan overgeven aan dat zwanger zijn
Weer wat afgevinktquote:Op woensdag 26 maart 2014 15:42 schreef kwakz0r het volgende:
[..]t is echt waar!
Ik heb net de borrellocatie en dinerlocatie voor mijn promotie geregeld. Lekker eigenwijs en niet opgeprikt, borrel bij een café restaurant en dan "build your own burger" bij een soulfood restaurant daar vlakbij. word ik blij van, dat idee. mijn tante bood me net per brief een obsceen bedrag voor een mooie jurk aan, dus die ga ik even bellen dat ik zoveel geld echt niet in een jurk kwijt kan en of ik t niet mag uitgeven aan het diner met de familie enzo... (suikertante die niet weet wat ze met dr geld moet. ik heb dr nog niet verteld dat ik zwanger ben....)
mijn schoonmoeder is heel lief maar ook nogal uitgesproken, zo wist ze me te vertellen dat ik in paniek ging raken bij de bevalling "omdat ik nou eenmaal zo'n type ben". Ik heb van mijn man geleerd om vriendelijk te knikken en dan snel en stiekem het onderwerp te veranderenquote:Op woensdag 26 maart 2014 15:48 schreef BlueEyes het volgende:
Het had mijn moeder kunnen zijn qua creabea dus.
Lekker laten gaan en af en toe bijsturen is mijn advies!
(en niet te enthousiast vertellen wat je leuk vindt, voor je het weet heb je het een week later in huis geknutseld)
Willen jullie weten wat het geslacht is of ga je voor de big surprise??
joepie!quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
Een koffieboon met een kloppend hartje!.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
Is het ook nog een beetje om aan te zien, of staat je huis dadelijk vol afzichtelijke rotzooi?quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Weer wat afgevinkt
Blue, mijn schoonmama is de hele dag aan het handwerken, ze heeft ook kunstacademie gedaan voordat ze huismama werd (zo ging dat toen nog) Ze doet haken, breien, kantklossen, borduren, naaien, aquarellen, bloemschikken.... naja, veul. Ben benieuwd wat de komende maanden nog gaat brengen
het is wel leuk hoor, en de meeste dingetjes zijn klein en fijn. Grote dingen maakt ze alleen op aanvraagquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:02 schreef Burdie het volgende:
[..]
Is het ook nog een beetje om aan te zien, of staat je huis dadelijk vol afzichtelijke rotzooi?![]()
.
DaD yay, opluchting
Jupquote:Op woensdag 26 maart 2014 15:41 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ligt ie overdwars? Of begrijp ik je verkeerd?
mnohhquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
En mijn vriendje is echt de liefste. Na de echo bracht ie me thuis (hij is zelf nu weer terug naar zijn werk) maar we moesten nog even een pakketje ophalen. Ik dacht dat ie z'n Chromecast bedoelde die hij besteld had, maar het waren dus twee cadeautjes voor mij/de baby..
Whoeoeoeoequote:Op woensdag 26 maart 2014 15:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
Lief! En super van het kloppend hartje!quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
En mijn vriendje is echt de liefste. Na de echo bracht ie me thuis (hij is zelf nu weer terug naar zijn werk) maar we moesten nog even een pakketje ophalen. Ik dacht dat ie z'n Chromecast bedoelde die hij besteld had, maar het waren dus twee cadeautjes voor mij/de baby..
En even snuffelen bij de Nijntje spullen?quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:23 schreef Stormqueen het volgende:
leuk kwak!
Ik denk dat ik straks even de V&D in hobbel. Er is VIP koopavond en misschien hebben ze daar wel een jas. En ik heb nieuwe kussenhoezen nodig voor mijn nieuwe bank
Nee, ik ben daar 24 uur later niet ineens wel aan toequote:Op woensdag 26 maart 2014 16:27 schreef Dot. het volgende:
[..]
En even snuffelen bij de Nijntje spullen?![]()
Al moet ik zeggen dat ik ook niet veel kocht de eerste 10-15 weken ofzo, maar ik keek wel naar de grote spulletjes als kinderwagens en bedjes
Ja, hallo zegquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, ik ben daar 24 uur later niet ineens wel aan toe
Ik ben echt nog niet van plan om iets te gaan kopen, ik heb wol voor mijn twee dekentjes en daar ben ik voorlopig even zoet mee![]()
Hoe is het bij jou? Nog steeds rustig?
De kinderwagen is hier al uitgekozenquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:27 schreef Dot. het volgende:
[..]
En even snuffelen bij de Nijntje spullen?![]()
Al moet ik zeggen dat ik ook niet veel kocht de eerste 10-15 weken ofzo, maar ik keek wel naar de grote spulletjes als kinderwagens en bedjes
zou dat de magische truc zijn?quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:29 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ja, hallo zegMijn dekentje is nog steeds niet af, misschien wacht ie daarop
Die origami met blauwe lampjes?quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:36 schreef bleiblei het volgende:
[..]
De kinderwagen is hier al uitgekozen.
Haha, het is dat ik ergens las dat het een redelijk onding is, maar anders was ik er echt way voor gegaanquote:
jij kan vast wel wat kekke lampjes op een mutsy monteren, en anders je broertje welquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:41 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Haha, het is dat ik ergens las dat het een redelijk onding is, maar anders was ik er echt way voor gegaan.
Dan wil -ie er vast bijpassende sloffen bij!quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:43 schreef Theeleuter het volgende:
[..]
Helaas, het truitje dat ik heb gebreid is al 2 dagen af en niets geen baby uit buik
Ik ga mijn vriend even niet op ideeën brengen en hem hier vooral niet mee laten lezen vandaag.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
jij kan vast wel wat kekke lampjes op een mutsy monteren, en anders je broertje wel
Nee? Geen twaalfponder voor jou?quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:45 schreef Theeleuter het volgende:
Het is een truitje maat 6 maand...... Hoop toch echt dat ie daar niet al in past
quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee? Geen twaalfponder voor jou?
[ afbeelding ]
ik doe NIET aan haken!quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:52 schreef BlueEyes het volgende:
Had m al eens in vraag maar raak gepost, zoiets wacht je mini theeleutertje op!
[ afbeelding ]
Nee, het probleem is dat je dat niet breindood starend naar tv kan doen. Breien welquote:Op woensdag 26 maart 2014 17:23 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
heuj niet alles wat haakt is stom of maakt lelijke meuk ja
Ons meisje woog 2465 gram!quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:51 schreef Theeleuter het volgende:
[..]![]()
Nee, rond de 3500 geschat. En daar ben ik wel akkoord mee
Auwauwauwquote:Op woensdag 26 maart 2014 17:41 schreef geppie het volgende:
Rijstebuiltje en gezin; van harte met jullie verse meidga je de naam nog delen of liever niet online?
Dad wat fijn van je goeie echo!
Een vriendin van mij is maandag bevallen van een jongetje van 5680 gram
Kan gelijk door naar de kleuterklasquote:Op woensdag 26 maart 2014 17:44 schreef rebel-angel het volgende:
En 5680 gram das vast een lekker beertje
quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mijn moeder haakte in de eerste weken alles bij elkaar... Sommige dingen leuk andere dingen echt...maar ze doet t met liefde dus voor de foto n keer aan en dan oeps....
Ik heb mn spullen binnen voor t maken van een boxkleed! Heb er zin in!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:47 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Zou je echt verschil voelen tussen een grote of een kleintje?quote:
Nou DAT verschil in grootte merk je alquote:Op woensdag 26 maart 2014 18:11 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zou je echt verschil voelen tussen een grote of een kleintje?
(En ja, ik besef me hoe dubieus deze opmerking klinkt)
Dat bedoel ikquote:Op woensdag 26 maart 2014 18:18 schreef Stormqueen het volgende:
Nou, ik denk dat het hoe dan ook hels pijn doet, eigenlijkdie subtiele verschillen voel je dan niet meer
Het verschil tussen 1900 gram en 4900 gram zul je vast wel merken, maar ik heb me laten vertellen dat de grootte van het hoofd bijv veel meer uitmaakt dan wat meer vet om de botten. Kan ik me wat bij voorstellen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:11 schreef Burdie het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
Mja idd, ik vond toch echt het gedeelte vóór de daadwerkelijke geboorte veruit het ergst. De weeën dus. In films heeft men het altijd over "pers jij maar eens een appel door je neus!", ik denk met name aan de uren daarvóórquote:Op woensdag 26 maart 2014 18:18 schreef Stormqueen het volgende:
Nou, ik denk dat het hoe dan ook hels pijn doet, eigenlijkdie subtiele verschillen voel je dan niet meer
ja, meestal als ie eenmaal in het kanaal zit met zn bakkes duurt de pijn niet lang meer toch? Toch?quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:22 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Mja idd, ik vond toch echt het gedeelte vóór de daadwerkelijke geboorte veruit het ergst. De weeën dus. In films heeft men het altijd over "pers jij maar eens een appel door je neus!", ik denk met name aan de uren daarvóór![]()
Das wel de bedoeling! Daarmoetegijvurzurge!quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, meestal als ie eenmaal in het kanaal zit met zn bakkes duurt de pijn niet lang meer toch? Toch?
Gewoon braaf doen wat de verloskundige zegt, zij weet het.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, meestal als ie eenmaal in het kanaal zit met zn bakkes duurt de pijn niet lang meer toch? Toch?
+1quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:34 schreef Bolletje... het volgende:
Kan ik die bevalling niet gewoon overslaan?
Ik zie mijn UD steeds dichter bij komen en merk wel dat ik het steeds enger vind wordenquote:Op woensdag 26 maart 2014 18:58 schreef Spees_Eend het volgende:
Het is óók mooi! Echt!. Achteraf dan, he. Maar toch
Je krijgt er zoveel voor terug? Je bent het zo weer vergeten?quote:Op woensdag 26 maart 2014 19:00 schreef Stormqueen het volgende:
Zal ik er dan maar wat clichés in gooien, of kunnen we die gewoon overslaan?
Ik wil het niet eens wetenquote:Op woensdag 26 maart 2014 18:11 schreef Burdie het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wir müssen leben, bis wir sterben!
quote:Op woensdag 26 maart 2014 19:20 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
Je krijgt er zoveel voor terug? Je bent het zo weer vergeten?
+1quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:22 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Mja idd, ik vond toch echt het gedeelte vóór de daadwerkelijke geboorte veruit het ergst. De weeën dus. In films heeft men het altijd over "pers jij maar eens een appel door je neus!", ik denk met name aan de uren daarvóór![]()
Het is ook eng. En het doet ook pijn. Maar hee, daarna heb je je kindje en met een beetje geluk ruimt de natuur de pijnlijkste herinneringen wel opquote:Op woensdag 26 maart 2014 18:59 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
Ik zie mijn UD steeds dichter bij komen en merk wel dat ik het steeds enger vind worden
Ik in het bolwerk van de vrijheid (lugdunum batavorumquote:Op woensdag 26 maart 2014 19:51 schreef dodoria het volgende:
Ik kom me ook weer even melden. Nog steeds niks. Zeurende krampen gisteren hebben niet doorgezet... Vandaag staat ramen wassen in de planning. Bij mijn moeder zijn bij 3 bevallingen begonnen toen haar vliezen braken bij het ramen wassen... We zullen zien of dat ook voor mij geldt. Zwemmen, wandelen in de heuvels, fietsen en heel pittig eten hebben deze week nog niks uitgehaald...
Morgen 41 weken, dan krijg ik weer een echo.
Verder:
SQ: fijn, echo weer gevonden! Wat kunnen mannen ook sukkels zijn af en toe!
Rijst! Je hebt me ingehaald! Gefeliciteerd met je meid, mooie naam ook!
Kwakzor, mooie jurk! ik heb ook een groene jurk voor mn verdediging! en, fijn, borrel en diner geregeld. Heb ik ook vorige week gereserveerd. Ik heb gisteren alles naar de drukker gestuurd, er is nu geen weg meer terug! Ik dacht nog even dat de baby daarop zat te wachten, maar nee hoor. Waar promoveer jij? Ik in onze hoofdstad (ja, daar moet ik dus 60 uur voor heen en weer vliegen, dus we hebben er een hele lange vakantie aan vast geplakt.)
Al wilde ik in the heat of the moment ook een keizersnede en wel nu... had het achteraf (dat regelt de natuur goedquote:Op woensdag 26 maart 2014 19:58 schreef Loj het volgende:
Heftig Rijst...
Maar wat een mooie naam..
En iedere keer als jullie over weeënstormen enzo beginnen denk ik: Hmz toch een ks eisen
Ik heb midden in m'n weeenellende geroepen 'kunnen we niet gewoon een ks doen, dan is het over een uurtje klaahahaaaarquote:Op woensdag 26 maart 2014 19:58 schreef Loj het volgende:
Heftig Rijst...
Maar wat een mooie naam..
En iedere keer als jullie over weeënstormen enzo beginnen denk ik: Hmz toch een ks eisen
Aha, de oudste uni van NL als ik het me goed herinner;-). Samenvatting is echt k*t. Ook als mensen me nu vragen waar het over gaat weet ik het nog steeds niet goed uit te leggen, haha. Daar moet ik echt nog even op oefenen. 4 April is al bijna! Spannend. Ik had nog even kunnen wachten met opsturen, maar na alles 10 keer nagelezen en herschreven te hebben werd ik een beetje krankjorem. En ik was bang dat ik t anders even snel-snel tussendoor zou moeten doen als de baby nu zou komen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 19:55 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik in het bolwerk van de vrijheid (lugdunum batavorum). Bij mij wacht t niet-wetenschappelijj deel nog op goedkeuring... 4 april moet alles naar de drukker uiterlijk).. vond de samenvatting schrijven zó moeilijk!
En ook dat verschilt per persoon en per bevallingquote:Op woensdag 26 maart 2014 20:02 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Ik heb midden in m'n weeenellende geroepen 'kunnen we niet gewoon een ks doen, dan is het over een uurtje klaahahaaaar![]()
'. Waarop de verpleegkundige terug kopte 'nee, dan begint het over een uur pas'. De wijsneus. Het herstel en de napijn van een ks is veel heftiger dan van een (normale/goede) bevalling natuurlijk.
Las vanochtend jouw bevallingsverhaal. Dat van die pomp... pfff. Maar verder herkende ik er wel veel in!quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:02 schreef Cwen het volgende:
Rijst, wat een mooie naam!!
Enne... Het hoeft echt niet heel pijnlijk te zijn hè, bevallen. Behalve als ze met die k*tpomp komen. Maar echt, het is mij zo meegevallen. Positieve instelling icm hypnobirting hielp me echt wel!
Nou, ook dat zal wel weer per persoon verschillen. Maar bij mij werden ze dus bij 3 cm gebroken (wist ik veel...) omdat ik 'al een uurtje' op dezelfde hoeveelheid ontsluiting zat. En toen volgde een nogal heftige periode ja. Mijn nicht, die.verloskundige is, zei dat je daar bijna op kunt wachten als je dat op dat moment doet. Ik heb dit nu aangegeven bij mijn (andere) vk en zij bevestigde dat. Ze zei dat dat heel vaak (maar niet altijd) gebeurt. Ik vond het fijn om nu, gewapend met iets meer kennis, aan te kunnen geven dat ik dat gewoon niet wil, tenzij medisch noodzakelijk. Beetje gevoel van controle over mijn eigen bevalling zeg maar.quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Maar ik begrijp dus dat vroeg vliezen breken niet fijn is?...
En zo zou ik het de volgende keer zó graag willen!quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:24 schreef mignonne het volgende:
Maar dames het is zoiets bijzonders, bevallen![]()
Ja het doet pijn, over het algemeen bij veruit de meeste vrouwen is pijn iets waar je je op in moet stellen. Maar normale weeën gaan ook weer weg. (niet een weeënstorm dus). Ik vraag "mijn" vrouwen soms om hun ogen dicht te doen en zich gewoon eens te concentreren op die pijn. Wát voel je nu eigenlijk, wat gebeurd er daarbinnen, voel je hoe de pijn erger wordt? en voel je dan ook hoe de pijn uiteindelijk weer afzakt? En als de pijn weer zakt, probeer dan ook om je letterlijk te laten zakken. Dat je je weg voelt zakken in je matras/kussen. Ontspan, optimaal gebruik maken van die rustpauze tussen de weeën. Vaak helpt dat wel om eea te plaatsen.
Als je normale weeën hebt die om de 3 minuten komen en een minuut aanhouden dan heb je sec genomen op een uur tijd 20 minuten pijn en 40 minuten nergens last van. Probeer die 40 minuten optimaal te pakken en focus je daar zoveel mogelijk op. Als de pijn op zn ergst is, tel dan in gedachten langzaam terug van 10 naar 0, tegen de tijd dat je bij 0 bent zakt de wee alweer.
Dikke disclaimer, ik zei normale weeën hè
Nou...quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:25 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
En zo zou ik het de volgende keer zó graag willen!
Oei, jij ook al? Ik postte een paar dagen geleden nog dat ik, als we weer thuis zijn, even wat urine in ga leveren omdat ik ook twijfel.quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
En even wat anders, hoe zijn de symptomen bij een blaasontsteking in de zwangerschap?
Sowieso breng ik morgen mn urine ff weg.
Eensch met je nichtquote:Op woensdag 26 maart 2014 20:23 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Nou, ook dat zal wel weer per persoon verschillen. Maar bij mij werden ze dus bij 3 cm gebroken (wist ik veel...) omdat ik 'al een uurtje' op dezelfde hoeveelheid ontsluiting zat. En toen volgde een nogal heftige periode ja. Mijn nicht, die.verloskundige is, zei dat je daar bijna op kunt wachten als je dat op dat moment doet. Ik heb dit nu aangegeven bij mijn (andere) vk en zij bevestigde dat. Ze zei dat dat heel vaak (maar niet altijd) gebeurt. Ik vond het fijn om nu, gewapend met iets meer kennis, aan te kunnen geven dat ik dat gewoon niet wil, tenzij medisch noodzakelijk. Beetje gevoel van controle over mijn eigen bevalling zeg maar.
Over de 42 weken gaan ze me niet door laten lopen iig.quote:Op woensdag 26 maart 2014 19:56 schreef dodoria het volgende:
Dot, heb jij al een idee van wat ze gaan doen nu je zo overtijd loopt? Strippen, inleiden?
Van mijn vk mag ik zelfs over de 42 weken gaan, mocht het zo ver komen, als de ctg's goed blijven, tot het moment dat de placenta kwaliteit achteruit gaat. Maar ik hoop dat het zo ver niet hoeft te komen...
Wat maakt dat inderdaad een verschilquote:Op woensdag 26 maart 2014 20:33 schreef mignonne het volgende:
En ook vaker weeënstorm en heftigere pijnbeleving bij kunstmatige weeën met behulp van infuus.
Ja zeg, ik focuste al helemaal op de woorden van de gynquote:Op woensdag 26 maart 2014 20:33 schreef mignonne het volgende:
[..]
Eensch met je nicht
Vaker weeënstorm na breken van vliezen.
En ook vaker weeënstorm en heftigere pijnbeleving bij kunstmatige weeën met behulp van infuus.
Bij mij dus niet.quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:35 schreef Dot. het volgende:
niet aan een inleiding, maar gewoon of je lichaam dat doet. Als je dus gewoon zou bevallen zou je er waarschijnlijk ook een krijgen. Geen idee of dat klopt trouwens...
Ik heb in m'n plan gezet dat hij alleen omhoog mag als ik dat zeg, dus hopelijk kan ik het dan nog een beetje beïnvloeden als het nodig is...quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:37 schreef Moppert het volgende:
[..]
Bij mij dus niet.
Mijn lichaam doet het toppie tot op het moment dat iemand de beslissing maakt dat het infuus hoger moet en/of vliezen gebroken moeten worden
Nou ik moet veel plassen en heb wat vaker kramperig gevoel... Dat kan heel goed bij de zwangerschap horen maar even t zekere voor t onzekere.quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:31 schreef Dyre het volgende:
[..]
Oei, jij ook al? Ik postte een paar dagen geleden nog dat ik, als we weer thuis zijn, even wat urine in ga leveren omdat ik ook twijfel.
Ik merkte het aan een wat branderig gevoel bij het plassen, en daarna nog even wat gevoelig. Maar ik heb al eerder een blaasontsteking gehad en toen moest ik echt ieder uur voor 3 druppels naar de wc en dat heb ik nu helemaal niet. (sowieso is dat branderige gevoel nu ook ineens weg)
Ik heb wel gelezen dat de symptomen bij een zwangerschap wat achter kunnen blijven, dus wat urine inleveren kan nooit kwaad
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |