Ik heb midden in m'n weeenellende geroepen 'kunnen we niet gewoon een ks doen, dan is het over een uurtje klaahahaaaarquote:Op woensdag 26 maart 2014 19:58 schreef Loj het volgende:
Heftig Rijst...
Maar wat een mooie naam..
En iedere keer als jullie over weeënstormen enzo beginnen denk ik: Hmz toch een ks eisen
Aha, de oudste uni van NL als ik het me goed herinner;-). Samenvatting is echt k*t. Ook als mensen me nu vragen waar het over gaat weet ik het nog steeds niet goed uit te leggen, haha. Daar moet ik echt nog even op oefenen. 4 April is al bijna! Spannend. Ik had nog even kunnen wachten met opsturen, maar na alles 10 keer nagelezen en herschreven te hebben werd ik een beetje krankjorem. En ik was bang dat ik t anders even snel-snel tussendoor zou moeten doen als de baby nu zou komen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 19:55 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik in het bolwerk van de vrijheid (lugdunum batavorum). Bij mij wacht t niet-wetenschappelijj deel nog op goedkeuring... 4 april moet alles naar de drukker uiterlijk).. vond de samenvatting schrijven zó moeilijk!
En ook dat verschilt per persoon en per bevallingquote:Op woensdag 26 maart 2014 20:02 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Ik heb midden in m'n weeenellende geroepen 'kunnen we niet gewoon een ks doen, dan is het over een uurtje klaahahaaaar![]()
'. Waarop de verpleegkundige terug kopte 'nee, dan begint het over een uur pas'. De wijsneus. Het herstel en de napijn van een ks is veel heftiger dan van een (normale/goede) bevalling natuurlijk.
Las vanochtend jouw bevallingsverhaal. Dat van die pomp... pfff. Maar verder herkende ik er wel veel in!quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:02 schreef Cwen het volgende:
Rijst, wat een mooie naam!!
Enne... Het hoeft echt niet heel pijnlijk te zijn hè, bevallen. Behalve als ze met die k*tpomp komen. Maar echt, het is mij zo meegevallen. Positieve instelling icm hypnobirting hielp me echt wel!
Nou, ook dat zal wel weer per persoon verschillen. Maar bij mij werden ze dus bij 3 cm gebroken (wist ik veel...) omdat ik 'al een uurtje' op dezelfde hoeveelheid ontsluiting zat. En toen volgde een nogal heftige periode ja. Mijn nicht, die.verloskundige is, zei dat je daar bijna op kunt wachten als je dat op dat moment doet. Ik heb dit nu aangegeven bij mijn (andere) vk en zij bevestigde dat. Ze zei dat dat heel vaak (maar niet altijd) gebeurt. Ik vond het fijn om nu, gewapend met iets meer kennis, aan te kunnen geven dat ik dat gewoon niet wil, tenzij medisch noodzakelijk. Beetje gevoel van controle over mijn eigen bevalling zeg maar.quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Maar ik begrijp dus dat vroeg vliezen breken niet fijn is?...
En zo zou ik het de volgende keer zó graag willen!quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:24 schreef mignonne het volgende:
Maar dames het is zoiets bijzonders, bevallen![]()
Ja het doet pijn, over het algemeen bij veruit de meeste vrouwen is pijn iets waar je je op in moet stellen. Maar normale weeën gaan ook weer weg. (niet een weeënstorm dus). Ik vraag "mijn" vrouwen soms om hun ogen dicht te doen en zich gewoon eens te concentreren op die pijn. Wát voel je nu eigenlijk, wat gebeurd er daarbinnen, voel je hoe de pijn erger wordt? en voel je dan ook hoe de pijn uiteindelijk weer afzakt? En als de pijn weer zakt, probeer dan ook om je letterlijk te laten zakken. Dat je je weg voelt zakken in je matras/kussen. Ontspan, optimaal gebruik maken van die rustpauze tussen de weeën. Vaak helpt dat wel om eea te plaatsen.
Als je normale weeën hebt die om de 3 minuten komen en een minuut aanhouden dan heb je sec genomen op een uur tijd 20 minuten pijn en 40 minuten nergens last van. Probeer die 40 minuten optimaal te pakken en focus je daar zoveel mogelijk op. Als de pijn op zn ergst is, tel dan in gedachten langzaam terug van 10 naar 0, tegen de tijd dat je bij 0 bent zakt de wee alweer.
Dikke disclaimer, ik zei normale weeën hè
Nou...quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:25 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
En zo zou ik het de volgende keer zó graag willen!
Oei, jij ook al? Ik postte een paar dagen geleden nog dat ik, als we weer thuis zijn, even wat urine in ga leveren omdat ik ook twijfel.quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
En even wat anders, hoe zijn de symptomen bij een blaasontsteking in de zwangerschap?
Sowieso breng ik morgen mn urine ff weg.
Eensch met je nichtquote:Op woensdag 26 maart 2014 20:23 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Nou, ook dat zal wel weer per persoon verschillen. Maar bij mij werden ze dus bij 3 cm gebroken (wist ik veel...) omdat ik 'al een uurtje' op dezelfde hoeveelheid ontsluiting zat. En toen volgde een nogal heftige periode ja. Mijn nicht, die.verloskundige is, zei dat je daar bijna op kunt wachten als je dat op dat moment doet. Ik heb dit nu aangegeven bij mijn (andere) vk en zij bevestigde dat. Ze zei dat dat heel vaak (maar niet altijd) gebeurt. Ik vond het fijn om nu, gewapend met iets meer kennis, aan te kunnen geven dat ik dat gewoon niet wil, tenzij medisch noodzakelijk. Beetje gevoel van controle over mijn eigen bevalling zeg maar.
Over de 42 weken gaan ze me niet door laten lopen iig.quote:Op woensdag 26 maart 2014 19:56 schreef dodoria het volgende:
Dot, heb jij al een idee van wat ze gaan doen nu je zo overtijd loopt? Strippen, inleiden?
Van mijn vk mag ik zelfs over de 42 weken gaan, mocht het zo ver komen, als de ctg's goed blijven, tot het moment dat de placenta kwaliteit achteruit gaat. Maar ik hoop dat het zo ver niet hoeft te komen...
Wat maakt dat inderdaad een verschilquote:Op woensdag 26 maart 2014 20:33 schreef mignonne het volgende:
En ook vaker weeënstorm en heftigere pijnbeleving bij kunstmatige weeën met behulp van infuus.
Ja zeg, ik focuste al helemaal op de woorden van de gynquote:Op woensdag 26 maart 2014 20:33 schreef mignonne het volgende:
[..]
Eensch met je nicht
Vaker weeënstorm na breken van vliezen.
En ook vaker weeënstorm en heftigere pijnbeleving bij kunstmatige weeën met behulp van infuus.
Bij mij dus niet.quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:35 schreef Dot. het volgende:
niet aan een inleiding, maar gewoon of je lichaam dat doet. Als je dus gewoon zou bevallen zou je er waarschijnlijk ook een krijgen. Geen idee of dat klopt trouwens...
Ik heb in m'n plan gezet dat hij alleen omhoog mag als ik dat zeg, dus hopelijk kan ik het dan nog een beetje beïnvloeden als het nodig is...quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:37 schreef Moppert het volgende:
[..]
Bij mij dus niet.
Mijn lichaam doet het toppie tot op het moment dat iemand de beslissing maakt dat het infuus hoger moet en/of vliezen gebroken moeten worden
Nou ik moet veel plassen en heb wat vaker kramperig gevoel... Dat kan heel goed bij de zwangerschap horen maar even t zekere voor t onzekere.quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:31 schreef Dyre het volgende:
[..]
Oei, jij ook al? Ik postte een paar dagen geleden nog dat ik, als we weer thuis zijn, even wat urine in ga leveren omdat ik ook twijfel.
Ik merkte het aan een wat branderig gevoel bij het plassen, en daarna nog even wat gevoelig. Maar ik heb al eerder een blaasontsteking gehad en toen moest ik echt ieder uur voor 3 druppels naar de wc en dat heb ik nu helemaal niet. (sowieso is dat branderige gevoel nu ook ineens weg)
Ik heb wel gelezen dat de symptomen bij een zwangerschap wat achter kunnen blijven, dus wat urine inleveren kan nooit kwaad
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |