quote:Op maandag 24 maart 2014 12:12 schreef TheVulture het volgende:
Semi-Final 1:
1.Armenia
2. Latvia
3.Estonia
4.Sweden
5. Iceland
6. Albania
7.Russia
8.Azerbaijan
9.Ukraine
10.Belgium
11.Moldova
12.San Marino
13.Portugal
14.The Netherlands
15. Montenegro
16. Hungary
Semi-Final 2:
Malta
Israel
Norway
Georgia
Poland
Austria
Lithuania
Finland
Ireland
Belarus
F.Y.R. Macedonia
Switzerland
Greece
Slovenia
Romania
Armenie hoeft niks te vrezen. Een goed lied dat niet afhankelijk is van een bepaald startpositie. Gaat hoe dan ook door. Letland zit tussen 2 sterkere nummers ingeklemd, gaat 'm niet worden. IJsland vind ik moeilijk om te voorspellen. Mogelijke fun-factor en dan toch door naar de finale?quote:Semi-Final 1:
1.Armenia
2. Latvia
3.Estonia
4.Sweden
5. Iceland
6. Albania
7.Russia
8.Azerbaijan
9.Ukraine
10.Belgium
11.Moldova
12.San Marino
13.Portugal
14.The Netherlands
15. Montenegro
16. Hungary
Israel heeft niet de beste startplek, maar zowel zangeres als lied zijn sterk. Finale moet lukken. Noorwegen is een rustpunt, alleen komt dat rustpunt naar mijn inziens wel erg vroeg, toch kun je deze prachtinzending niet negeren, daarom ook naar de finale.quote:Semi-Final 2:
Malta
Israel
Norway
Georgia
Poland
Austria
Lithuania
Finland
Ireland
Belarus
F.Y.R. Macedonia
Switzerland
Greece
Slovenia
Romania
Ja, geweldigquote:Op maandag 24 maart 2014 18:40 schreef Cyan9 het volgende:
Australië doet dit jaar mee trouwens, in de 2e halve finale.
http://www.eurovision.tv/(...)e_part_in_eurovision
Dat zou na Time van Izabo al de 2e keer zijn dat dat Israel overkomt. Ik hoop het nietquote:Op maandag 24 maart 2014 19:12 schreef Fred_B het volgende:
Ik denk na de loting dat Israël de grootste kans heeft om het 'beste' lied te zijn dat zich niet kwalificeert, en Moldavië de minste die het wel redt.
Vorig jaar had het ook gewoon moeten kwalificeren, vind ik (Moran Mazor - Rak Bishvilo).quote:Op maandag 24 maart 2014 20:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat zou na Time van Izabo al de 2e keer zijn dat dat Israel overkomt. Ik hoop het niet
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:24 schreef Toposcoupe het volgende:
[..]
Vorig jaar had het ook gewoon moeten kwalificeren, vind ik (Moran Mazor - Rak Bishvilo).
Mooi. Dank voor het tonen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:03 schreef grazz het volgende:
Helaas blijft alles tot het laatste moment geheim, maar er zijn wat foto's van het podium (opbouw ervan) op internet geslingerd:
Dat denk ik ook, maar Israël is tegenwoordig bepaald niet meer zo geliefd als 30 jaar terug.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:24 schreef Toposcoupe het volgende:
[..]
Vorig jaar had het ook gewoon moeten kwalificeren, vind ik (Moran Mazor - Rak Bishvilo).
Bronquote:Zaterdagmiddag 19 april zijn er opnames van een special van het tv programma Opium, dat helemaal in het teken staat van het songfestival. Als speciale gasten zullen The Common Linnets en Jan Smit aanwezig zijn. Het programma van Cornald Maas is ‘s avonds om 22.35 uur op Nederland 2 te zien.
Tickets kun je reserveren via http://opium.wetickets.nl en kosten ¤2,50 per stuk. Er zijn een beperkt aantal plaatsen beschikbaar, dus wees er snel bij!
Om 14.45 uur worden gasten verwacht in het DeLaMar Theater (Marnixstraat 402) in Amsterdam. U ontvangt een drankje en snack tijdens de uitzending. Opnames vinden plaats van 15.30-16.30 uur.
Ik ben het wel eens met Loreen. De minst terechte is met afstand Dima Bilan met Believe voor Rusland. Ongetwijfeld ook wel in de Top 3 van slechtste winnaars allertijden. Maar goed, het was een matig jaar, en Rusland haalde alles uit de kast voor de zege.quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:00 schreef Cyan9 het volgende:
Nu we toch aan het wachten zijn tot mei, vroeg ik me af wat jullie de meest en minst terechte winnaar vinden van de afgelopen tien jaar (vanaf 2004 dus). Volgens mij zijn we de winnaars met de slechte liedjes/vocalen ietwat ontgroeid.
Mijn meest terechte winnaar is Loreen in 2012. Misschien geen verrassende keuze, maar ik vind het één van de beste nummers ooit in de songfestival historie.
Mijn minst terechte winnaar is of Ruslana in 2004, of Ell & Nikki in 2011. Ruslana kan gewoon niet zingen, maar Ell & Nikki hadden zo'n vreselijk zoet nummer dat ik een nieuw setje tanden moest aanschaffen. Lastig!
Precies!quote:Op vrijdag 4 april 2014 19:29 schreef grazz het volgende:
Repetitie schema staat online: http://www.eurovision.tv/(...)_press_2014_v1.0.pdf
The Common Linnets:
Dinsdag 29 april
Repetitie: 12:50 - 13:20 uur
Persmoment: 15:10 - 15:30 uur.
Vrijdag 2 mei
Repetitie: 18:45 - 19:05 uur
Persmoment: 20:10 - 20:30 uur.
Maandag 5 mei: 2 repetities waarbij 's avonds het juryoptreden wordt opgenomen.
Dinsdag 6 mei: 1 repetitie en de eerste liveshow
Vrijdag 9 mei mogen ze opnieuw repeteren en zaterdag staan ze in de grote finale.
Het is wel te hopen dat de Nederlandse optredens tijdens de finale-avond een beetje verspreid zijn over de avond. Als je het nummer eerst tegen het einde van de show krijgt, en vlak daarna weer in de reprise als winnaar, zitten die optredens nogal kort op elkaar.quote:Op vrijdag 4 april 2014 19:29 schreef grazz het volgende:
Repetitie schema staat online: http://www.eurovision.tv/(...)_press_2014_v1.0.pdf
The Common Linnets:
Dinsdag 29 april
Repetitie: 12:50 - 13:20 uur
Persmoment: 15:10 - 15:30 uur.
Vrijdag 2 mei
Repetitie: 18:45 - 19:05 uur
Persmoment: 20:10 - 20:30 uur.
Maandag 5 mei: 2 repetities waarbij 's avonds het juryoptreden wordt opgenomen.
Dinsdag 6 mei: 1 repetitie en de eerste liveshow
Vrijdag 9 mei mogen ze opnieuw repeteren en zaterdag staan ze in de grote finale.
Dat geloof ik ook wel. Oostenrijk had vorig jaar een uitermate saaie inzending, die in de halve finale opmerkelijk genoeg hoger beoordeeld werd door de jury dan de Nederlandse inzending van Anouk. Oostenrijk werd echter hard afgestraft door de televoters, waardoor kwalificatie uitbleef. Dat is ook meteen het grootste risico voor NL.quote:Op vrijdag 4 april 2014 20:51 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk dat de jury's ons lied wel waarderen, in ieder geval in de halve finale
quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook wel. Oostenrijk had vorig jaar een uitermate saaie inzending, die in de halve finale opmerkelijk genoeg hoger beoordeeld werd door de jury dan de Nederlandse inzending van Anouk. Oostenrijk werd echter hard afgestraft door de televoters, waardoor kwalificatie uitbleef. Dat is ook meteen het grootste risico voor NL.
Terug van een drukke tijd (die nog steeds druk isquote:Op maandag 24 maart 2014 20:56 schreef Fred_B het volgende:
We zijn nog niet begonnen, maar met de startvolgordes bekend zijn er ook al recaps. Dit zijn fragmenten van alle inzendingen per halve finale achter elkaar:
Ik heb voor de grap even de reacties onder dat artikel gelezen. Iedereen vliegt over elkaar heen, mensen dreigen met aanhoudend booo geroep als dat ook bij het Armeense nummer gebeurd, etc etc.quote:Op zondag 6 april 2014 01:34 schreef grazz het volgende:
Right as Aram got on the stage of Eurovision in Concert to perform his entry “Not Alone”, the crowed started to hiss and boo.
The Armenian singer was stunned by the audience reaction. The hosts tried to hush the crowd, telling them, “He was misquoted! Really!”
http://wiwibloggs.com/2014/04/06/aram-mp3-booing-homophobe/45845/
Ik vond Carlo vervelend. Hij denkt precies te weten wat wél op het ESF scoort.quote:Op zondag 6 april 2014 20:00 schreef Cyan9 het volgende:
Conchita was net bij Carlo & Irene. Natuurlijk kwam dit ook even aan bod. Ze hebben het goed gemaakt, maar het was nog steeds geen slimme actie, volgens Conchita.
Carlo is ook vervelend. Die heeft echt geen idee meer.quote:Op zondag 6 april 2014 20:04 schreef grazz het volgende:
[..]
Ik vond Carlo vervelend. Hij denkt precies te weten wat wél op het ESF scoort.
Ik ben onderhand ook echt klaar met Carlo als zelfbenoemd songfestivalexpert. Hij leeft nog steeds in de tijd dat alleen huppelkutnummers of een mierzoete clicheballad scorenquote:Op zondag 6 april 2014 20:04 schreef grazz het volgende:
[..]
Ik vond Carlo vervelend. Hij denkt precies te weten wat wél op het ESF scoort.
Haha, gek mens.quote:Op zondag 6 april 2014 23:01 schreef grazz het volgende:
Suzy probeert Shalalie te zingen op de AfterParty (vanaf 7e minuut ongeveer)
Het is meer een algemeen probleem dat er eigenlijk nooit iemand in de media verschijnt, die er echt verstand van heeft. Met als gevolg dat gesprekken over het ESF meestal ofwel inhoudelijk achterhaald zijn of snel schijtlollig worden.quote:Op zondag 6 april 2014 23:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben onderhand ook echt klaar met Carlo als zelfbenoemd songfestivalexpert. Hij leeft nog steeds in de tijd dat alleen huppelkutnummers of een mierzoete clicheballad scoren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
Muziekexperts op het gebied van het ESF zijn er bijna niet in NL toch? Of ze wagen zich niet aan zo'n uitspraak omdat het geen goed imago heeftquote:Op maandag 7 april 2014 20:34 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het is meer een algemeen probleem dat er eigenlijk nooit iemand in de media verschijnt, die er echt verstand van heeft. Met als gevolg dat gesprekken over het ESF meestal ofwel inhoudelijk achterhaald zijn of snel schijtlollig worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
quote:Everyday (Easter) DR will bring us an Easter Egg: they will tell us something about the stage. Today they reveal, that the stage is surrounded by water to symbolize Eurovision Island. The water is blue because it looks great on television!
Toch wel opmerkelijk dat Nederland het hoogst staat, als het gaat om de ranking in eigen land.quote:Op vrijdag 18 april 2014 02:56 schreef hole1988 het volgende:
goede website om de populariteit te checken. http://esctracker.com
Meh nu zit dat nummer meteen weer in mijn hoofdquote:Op maandag 7 april 2014 16:20 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Gaat hier iemand nog naar Loreen morgen in de Melkweg?
Zijn nog kaarten te koop zie ik http://www.ticketmaster.n(...)lkweg&camefrom=mw_nl
Dat is best wel indrukwekkend!quote:Op woensdag 23 april 2014 19:16 schreef grazz het volgende:
foto's: http://www.eurovision.tv/page/multimedia/photos?gal=102683
quote:12points.tv had a quick talk with Maurice Kroon, manager from The Common Linnets - the 2014 representatives for The Netherlands. here is what he had to say.
“Ilse and Waylon already have discussed a detailed stage concept with the creative director from The Common Linnets team. Especially with regards to camera work”, according to Maurice Kroon. And he is right. Staging is the key to a perfectly performed 3 minute segment, in which televoters (your family and friends) and juries (inside the studios of the respective national broadcasters) should be dragged into the screen.
Netherlands doesn’t need a huge choreography concept. “Calm After The Storm” needs to impress through simplicity and purity. Maurice knows that: “We should not do gimmicks regarding choreography. Camerawork and lighting however are vital to impress on audiences”. Therefore it is of no surprise that The Common Linnets were already in contact with Per Zachariassen from DR-television to discuss these aspects. Not everything can be done, as DR wants to put their own “creative stamp” on the contest. Hence the fact that the “basic stage concepts” can only be influenced upon request.
http://12points.tv/all-ne(...)e-staging-seriously#
Hmmm, dat klinkt weer een beetje 'eng', dat niet alles wat ze willen kan worden uitgevoerd.quote:
Hehe, maar ziet er tof uit of niet? Heb zo'n zin in morgenquote:Op zondag 27 april 2014 15:48 schreef aarontje112 het volgende:
Je was me net voor![]()
http://www.eurovision.tv/page/multimedia/photos?gal=103063
Morgen?quote:Op zondag 27 april 2014 16:15 schreef grazz het volgende:
[..]
Hehe, maar ziet er tof uit of niet? Heb zo'n zin in morgen
Oh dat zou wel eens verfrissend zijn, de Big Five die afvallen vóór de finalequote:
Ja, weer eens wat anders.quote:Op zondag 27 april 2014 23:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh dat zou wel eens verfrissend zijn, de Big Five die afvallen vóór de finale
Nee hoor, ik zal mijn alu hoedje weer afzettenquote:
Maar (aluhoedje weer op...quote:Op zondag 27 april 2014 23:59 schreef Roger_Epiales het volgende:
Als dit de finaleplaatsen zouden zijn, die dan dus al bekend zouden zijn, dan zou het wel extra dom van de organisatie zijn om deze foto voor de halve finale al openbaar te maken.![]()
Mompelt iets over kaarten doorsteken en zo...
Hm, nu begin ik me ook zorgen te maken.quote:Op maandag 28 april 2014 00:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar (aluhoedje weer op...) als ik de officiële link met stagefoto's kijk, zit hij er niet (meer?) tussen, die foto met dat scorebord
Waarom is hij weggehaald dan...?
Dit is net zo echt als het punten geven tijdens de repetitie.quote:Op zondag 27 april 2014 21:07 schreef Jason22 het volgende:
Op dat rare ding op het podium laten ze zo te zien straks ook het scoreboard zien!
[ afbeelding ]
Echt?quote:
"Iemand van achter de schermen lekt incriminerende foto over doorgestoken kaart."quote:Op maandag 28 april 2014 06:58 schreef Jason22 het volgende:
Klopt. Foto komt niet van de officiële site, maar gewoon van Internet van iemand achter de schermen.:-)
Ja : https://www.youtube.com/user/eurovision/videosquote:Op maandag 28 april 2014 11:09 schreef CommanderKeen het volgende:
De eerste repetities beginnen nu toch?
quote:
quote:
Ik voel ook echt alweer een lichte (quote:Op maandag 28 april 2014 14:58 schreef grazz het volgende:
[..]
K'ookal lichtelijk nerveus voor morgen
Ergens staat een PDF'je, ik zal hem even zoeken.quote:Op maandag 28 april 2014 16:53 schreef Greys het volgende:
Hoe laat moet Nederland morgen repeteren en waar kan ik dat zien?
Heb vrij morgen.
Ato, waar zie jij alles, of waar baseer je de meningen op die je hierboven neerzet net?
Waar/hoe zie je dit dan?quote:Op maandag 28 april 2014 15:34 schreef ato het volgende:
Rusland: Een act warr over is nagedacht, komt gekunsteld over, zang is goed mede door achtergrondkoor.
Ik hou hier wel van :-)
Ik zag hem in het andere topic dat je hem gevonden had, dankjewel!quote:Op maandag 28 april 2014 16:57 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ergens staat een PDF'je, ik zal hem even zoeken.
quote:Op maandag 28 april 2014 21:00 schreef TheVulture het volgende:
Nederland is bij de Noorse previews als beste inzending gekozen met 68 van 72 punten
Op hoeveel landen konden ze stemmen?quote:Op maandag 28 april 2014 21:00 schreef TheVulture het volgende:
Nederland is bij de Noorse previews als beste inzending gekozen met 68 van 72 punten
Livestreams zijn er niet echt, maar je hebt wel liveblogs o.a. op escxtra.com en via songfestivalweblog en twitter kun je ook het nodige vinden.quote:Op maandag 28 april 2014 17:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Waar/hoe zie je dit dan?
Waar kijk jij mee?Want dan doe ik dat morgen ook
[..]
Ik zag hem in het andere topic dat je hem gevonden had, dankjewel!
Ja zeker maar laten we aub ook niet vergeten dat het morgen nog niet 100% zal zijn. Zo hoeft zang nog niet perfect te zijn, maar dat hoeven ze ook zeker niet te bewijzen natuurlijkquote:Op maandag 28 april 2014 21:16 schreef aarontje112 het volgende:
Ben echt zooo benieuwd naar de eerste repetitie, want een eerste repetitie moet vaak al goed zijn. Zie 3JS en Joan, het was bij de repetities niks en het werd uiteindelijk ook niks.
Zei die man nou dat ie een 3e à 4e plaats in de finale voorspelde?quote:Op maandag 28 april 2014 21:32 schreef grazz het volgende:
[ afbeelding ]
Hier terug te zien: http://tv.nrk.no/serie/eu(...)/28-04-2014#t=33m35s
Aan het eind werd het laatste refrein nog es afgespeeld, dus 2 x NL op de Noorse tv
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |