Lijkt me wel duidelijk wat het antwoord gaat zijnquote:Op donderdag 20 maart 2014 16:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
willen jullie meer of minder wolken in Nederland?
MINDER, MINDER, MINDER!quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
willen jullie meer of minder wolken in Nederland?
Dat was gisteren ook het geval.quote:Op donderdag 20 maart 2014 17:19 schreef Koelkastje het volgende:
Als die wolkjes zo door blijven trekken krijgen we hier nog een spectaculaire zonsondergang!
Dat verkiezen boven mooi weerquote:Op donderdag 20 maart 2014 17:19 schreef Koelkastje het volgende:
Als die wolkjes zo door blijven trekken krijgen we hier nog een spectaculaire zonsondergang!
De lente begint al bij 15 gradenquote:Op donderdag 20 maart 2014 15:00 schreef Nattekat het volgende:
De 20 is voor het eerst dit jaar doorbroken, de lente is ook in Leiden begonnen
Daar hebben we dit weer aan te denken waarschijnlijk, die stevige Zuidelijke wind.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Prachtig weer, alleen is de wind wel vrij stevig
Niets hier.quote:Op donderdag 20 maart 2014 17:19 schreef Koelkastje het volgende:
Vandaag helaas nietquote:
Als het weer dan toch om moet slaan, dan maar met een met een mooie zonsondergang toch?quote:
Hier ook niks spectaculairs, de dichte wolken waren net te snel.quote:
Precies, we hebben heel wat jaren gehad waarin het een stuk kouder was begin MEI.quote:Op donderdag 20 maart 2014 20:04 schreef Gummiebeer het volgende:
Morgen is het huilen met de pet op. Wel normaal voor de tijd van het jaar, dat dan weer wel.
Eerst nog april he..quote:Op donderdag 20 maart 2014 20:05 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Precies, we hebben heel wat jaren gehad waarin het een stuk kouder was begin MEI.
Dankzij dat het zo waaide, is het zo warm geweest. De warmte kwam met de wind mee. En het is inderdaad (officieel) 23,1 graden geweest in Midden-Limburg.quote:Op donderdag 20 maart 2014 20:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Volgens mijn auto was het hier vanmiddag 23 graden (Midden-Limburg). Heerlijk! Als het niet zo waaide was het nog warmer geweest.
De mooiste start van het jaar sinds 1901, we hebben zeker niks te klagenquote:Op donderdag 20 maart 2014 20:09 schreef Gummiebeer het volgende:
We hebben echt niks te klagen betreft het weer. De mooie dagen zijn leuk meegenomen naar de aanloop van zomer.
Ik kan me, na zo'n begin, geen maximumtemperatuur van 5 graden meer voorstellen, in welke maand dan ook...quote:
Ah, oke. En mijn auto heeft altijd gelijk, dat blijkt wel weer.quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:51 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dankzij dat het zo waaide, is het zo warm geweest. De warmte kwam met de wind mee. En het is inderdaad (officieel) 23,1 graden geweest in Midden-Limburg.
Heb daar eigenlijk ook wel weer zin in. Van die strakblauwe luchten met felwitte buienwolken die aan de onderkant zeer donker lijken en als ze over trekken ff een flinke plens regen met hagel en eventueel een onweersklap.quote:Op donderdag 20 maart 2014 20:03 schreef aloa het volgende:
Heerlijk weer![]()
Zaterdag maartse buien, zegt Peter Timoteef
Eindhoven ook 23,1°C... dat is op 1,9°C van een zomerse dag verwijderd.quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:51 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dankzij dat het zo waaide, is het zo warm geweest. De warmte kwam met de wind mee. En het is inderdaad (officieel) 23,1 graden geweest in Midden-Limburg.
We zijn deze maand wel verwend met lenteweer, maar na die veel te lange kutwinter van een jaar geleden mag het wel weer! Eigenlijk ook al goedgemaakt omdat we deze keer geen winter hadden.quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:58 schreef Nattekat het volgende:
Of we zijn verwend, of het wordt gewoon kutweer het komende weekend...
Dat valt toch ook wel mee, 12 graden en af en toe een buitje. Kan veel erger hoor.quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:58 schreef Nattekat het volgende:
Of we zijn verwend, of het wordt gewoon kutweer het komende weekend...
Morgen(ochtend) schijnt het nogal een natte boel te worden.quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat valt toch ook wel mee, 12 graden en af en toe een buitje. Kan veel erger hoor.
Dan is het nog geen weekend.quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Morgen(ochtend) schijnt het nogal een natte boel te worden.
quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hij heeft het over het weekend. Maar misschien werkt hij parttime.quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Op hoogte is het er koud genoeg voor. Altijd mooi om foto's van te makenquote:Op donderdag 20 maart 2014 22:23 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Heb daar eigenlijk ook wel weer zin in. Van die strakblauwe luchten met felwitte buienwolken die aan de onderkant zeer donker lijken en als ze over trekken ff een flinke plens regen met hagel en eventueel een onweersklap.
Het is een vreemd winter jaartje, ik heb kruidenplanten die normaal afsterven in de winter, en pas in de lente weer opkomen , die gewoon door zijn blijven groeienquote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:46 schreef dick_laurent het volgende:
Damn, wat een verschil met gisteren.
Achja, de natuur kan deze regen goed gebruiken. Ik blijf me sowieso verbazen over hoeveel groen en bloesem ik nú al zie.... het is nog steeds pas maart, en bomen kleuren groen, meerdere bloesembomen staan al volop in bloei, enzovoort.
Hoeveel lopen we eigenlijk voor op het 'gemiddelde' weet iemand dat? Sowieso vorig jaar liepen we dik achter, toen begon alles pas half april een beetje groen te worden.
De natuur loopt een maand of twee voor op vorig jaar, misschien een maand op 'normaal'.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:46 schreef dick_laurent het volgende:
Damn, wat een verschil met gisteren.
Achja, de natuur kan deze regen goed gebruiken. Ik blijf me sowieso verbazen over hoeveel groen en bloesem ik nú al zie.... het is nog steeds pas maart, en bomen kleuren groen, meerdere bloesembomen staan al volop in bloei, enzovoort.
Hoeveel lopen we eigenlijk voor op het 'gemiddelde' weet iemand dat? Sowieso vorig jaar liepen we dik achter, toen begon alles pas half april een beetje groen te worden.
Zojuist 25mm in de regenmeter. (Zeeland)quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:00 schreef Twieki het volgende:
Wat een bak regen vandaag. De tuin is dit weer dankbaar. Vijver is ook weer op peil.
Precies, deze foto heb ik vorig jaar rond deze tijd genomen. (24 maart zelfs volgens de exif data)quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat valt toch ook wel mee, 12 graden en af en toe een buitje. Kan veel erger hoor.
En zoals gedacht een kans op maartse buien met hagel en een klap onweer vandaag. Niet gigantisch groot maar hopen mag altijd.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 05:34 schreef aloa het volgende:
[..]
Op hoogte is het er koud genoeg voor. Altijd mooi om foto's van te maken
[ afbeelding ]
Geen gerommel in de verte?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🐱
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:52 schreef GekkePoes het volgende:
Vorig jaar zomer:Dit jaar de 40, uiteraard.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Volgens mij gaat dit alleen gerealiseerd worden moet een groot hogedrukgebied boven Skandinavië en een zwakke O tot ZO stroming onze kant op, vooral als het in centraal-europa al flink opgewarmd is en daar 40+'ers gehaald zijn.quote:
45 in Nederland? Voel eens even aan je achterhoofd. Dat gaat NOOIT gebeuren. Zelfs wanneer alles klopt worden die temperaturen in zo ongeveer geheel Europa niet eens gehaald. Laat staan in het noordelijk aan de kust gelegen Nederland.quote:Op zondag 23 maart 2014 02:43 schreef Lemans24 het volgende:
Vanuit Spanje, met een warme zee, is 40-42 wel mogelijk in augustus. Vanuit Zuidoost-Europa is 45 zelfs wel mogelijk, denk ik, als alles klopt. En dan ook in juni of juli.
quote:Op zondag 23 maart 2014 09:06 schreef StephanL het volgende:
Ook onweer gehad vannacht, 1 knal, in Katwijk. Mensen dacht dat het patriot raketten waren om te oefenen voor de NSStop
Ooit gaat de 45 wel gehaald worden, ooit in een verre toekomstquote:Op zondag 23 maart 2014 07:45 schreef Dven het volgende:
[..]
45 in Nederland? Voel eens even aan je achterhoofd. Dat gaat NOOIT gebeuren. Zelfs wanneer alles klopt worden die temperaturen in zo ongeveer geheel Europa niet eens gehaald. Laat staan in het noordelijk aan de kust gelegen Nederland.
39 tops.
Nederland verschuift naar het noorden. Klimaatsveranderingen lijken me niet afdoende om een verhoging van bijna 7 graden te creëren.quote:Op zondag 23 maart 2014 10:14 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ooit gaat de 45 wel gehaald worden, ooit in een verre toekomst
Maar 40 in Noord Limburg, dat lijkt me een kwestie van binnen enkele jaren.
quote:Op zondag 23 maart 2014 09:06 schreef StephanL het volgende:
Ook onweer gehad vannacht, 1 knal, in Katwijk. Mensen dacht dat het patriot raketten waren om te oefenen voor de NSStop
40 graden lijkt me te hoog voor Nederland. Zelfs in Duitsland wordt dit (bijna) nooit gehaald. Maar misschien in de toekomstquote:Op zondag 23 maart 2014 10:14 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ooit gaat de 45 wel gehaald worden, ooit in een verre toekomst
Maar 40 in Noord Limburg, dat lijkt me een kwestie van binnen enkele jaren.
Voor een seconde dacht ik dat het voor volgende week wasquote:Op zondag 23 maart 2014 10:54 schreef aloa het volgende:
Voor 40 graden heb je zoiets nodig. En dan de 25 graden boven Nederland. Als dan alles klopt kan het tegen de 40 graden worden.
[ afbeelding ]
De situatie op een paar knetterhete dagen die ik me nog kan herinneren:quote:Op zondag 23 maart 2014 10:54 schreef aloa het volgende:
Voor 40 graden heb je zoiets nodig. En dan de 25 graden boven Nederland. Als dan alles klopt kan het tegen de 40 graden worden.
[ afbeelding ]
Hier ook. Jij hebt weer gewonnenquote:Op zondag 23 maart 2014 12:15 schreef Pino112 het volgende:
[..]
En onweer.
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=82919
quote:Op zondag 23 maart 2014 12:15 schreef Pino112 het volgende:
[..]
En onweer.
Klopt, 2 zware dreunen gehoordquote:Op zondag 23 maart 2014 12:15 schreef Pino112 het volgende:
[..]
En onweer.
Ik schrok, zag het niet aankomen. Stoof zowat met Senseo-apparaat en al richting plafondquote:
NWS / Aardbeving in Groningen en Drenthe (groot gebied)quote:Op zondag 23 maart 2014 12:34 schreef GekkePoes het volgende:
Hevige onweersbuien, het huis trilt ervan
of was dat weer een bevinkje?
Niet veel meer van over:quote:Op zondag 23 maart 2014 12:16 schreef overcast666 het volgende:
[..]
[..]
Klopt, 2 zware dreunen gehoord![]()
Wel jammer van dat dure huisje
0,0 volgens teletekst.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat is het hellmann getal voor deze winter?
NUL komma NU NUL NUL!!!quote:Op zondag 23 maart 2014 17:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat is het hellmann getal voor deze winter?
quote:
Proestquote:Op zondag 23 maart 2014 17:57 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
NUL komma NU NUL NUL!!!
Geweldig toch
Beter kan het niet worden.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:57 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
NUL komma NU NUL NUL!!!
Geweldig toch
En dat wist je nog nietquote:Op zondag 23 maart 2014 18:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Maarre.. da's toch haske uniek, is dat wel eens eerder voorgekomen? Gek dat er zo weinig aandacht aan besteed wordt.
Een winter waarbij het met de jaarwisseling 20 graden is...quote:Op zondag 23 maart 2014 18:05 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Beter kan het niet worden.
Alhoewel... winters met een warmtegetal > 0
Vuurwerk aansteken aan de barbecue.quote:Op zondag 23 maart 2014 19:41 schreef aloa het volgende:
[..]
Een winter waarbij het met de jaarwisseling 20 graden is...
Maar dan wordt wintersport zo lastigquote:Op zondag 23 maart 2014 19:41 schreef aloa het volgende:
[..]
Een winter waarbij het met de jaarwisseling 20 graden is...
In t-shirtquote:Op zondag 23 maart 2014 19:56 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Vuurwerk aansteken aan de barbecue.
Omdat het Hellmanngetal voor november t/m maart wordt berekend. Nog even wachten dus.quote:Op zondag 23 maart 2014 18:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Maarre.. da's toch haske uniek, is dat wel eens eerder voorgekomen? Gek dat er zo weinig aandacht aan besteed wordt.
Ooit?quote:Op maandag 24 maart 2014 15:16 schreef Lemans24 het volgende:
Na 51 dagen bovennormale temperaturen, was het gisteren trouwens weer eens iets te fris voor de tijd van het jaar. Langste zachte periode ooit?
Sinds 1901 dan. Misschien.quote:
Vast. Maar ook dagen met warm, droog en zonnig weer, het waren er zo veelquote:Op maandag 24 maart 2014 16:18 schreef Koelkastje het volgende:
Al die theorie is leuk en aardig maar in de afgelopen 51 dagen hebben we zat dagen gehad die om te huilen waren.
Laagste was -3.6.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 07:29 schreef Dven het volgende:
Ruim 3 graden aan het vriezen in het oosten van het land dus
Hier komende tijd een tussenperiode. Temperaturen tussen de 13 en 18 graden. Vlees noch vis.
Nee.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:31 schreef Nattekat het volgende:
Wehebben nu al meer vorst in de lente dan in de hele winter
Eerst dacht ik dat ik sarcastisch was, toen bedacht ik me dat ik heel de winter geen ijs gezien hebquote:
Tien dagen vorst in de winter, tot nu toe acht in maartquote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eerst dacht ik dat ik sarcastisch was, toen bedacht ik me dat ik heel de winter geen ijs gezien heb
Hoger percentage dan...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:16 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Tien dagen vorst in de winter, tot nu toe acht in maart
Typisch Nederlands beeld wel.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:18 schreef Fred0w het volgende:
[ afbeelding ]
Stapelwolken boven de Veluwe.
Ja hé, het IJsselmeer ziet er ook goor uit van boven.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Typisch Nederlands beeld wel.
Blijft trouwens een lelijk land van bovenaf
Lelijk? Prachtige vormen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Typisch Nederlands beeld wel.
Blijft trouwens een lelijk land van bovenaf
Grauw, grijs, plat. Wat in principe ook Nederland in een notendop isquote:
Precies. Afvoerputje van de afvoerput van Europaquote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:50 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Ja hé, het IJsselmeer ziet er ook goor uit van boven.
Markermeer.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:50 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Ja hé, het IJsselmeer ziet er ook goor uit van boven.
IJsselmeer, Markermeer. Alles. Ketelmeer ook.quote:
Grotendeels groen en blauw hoor.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Grauw, grijs, plat. Wat in principe ook Nederland in een notendop is
Laten we het er maar op houden dat of jij of ik kleurenblind bent. Ben het in ieder geval zeker niet met je eens dat half Europa plat is van boven. En ik snap niet dat jij van wel vindt aangezien je schijnbaar genoeg in vliegtuigen en dergelijke hebt gezeten.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:11 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Grotendeels groen en blauw hoor.
Plat? Half Europa is plat, van boven.
Nederland is prachtig! En dat zeg ik, ondanks dat ik erg graag in de bergen loop.
Duitsland, Polen en Rusland zijn heel saai van boven. Frankrijk tot diep in het zuiden ook. Nederland is dan tenminste nog een feest van herkenning.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Laten we het er maar op houden dat of jij of ik kleurenblind bent. Ben het in ieder geval zeker niet met je eens dat half Europa plat is van boven. En ik snap niet dat jij van wel vindt aangezien je schijnbaar genoeg in vliegtuigen en dergelijke hebt gezeten.
Duitsland en Polen herken je prima van boven. Frankrijk idem. Maar ik zie al waar het hem aan schort : "Feest van herkenning."quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:16 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Duitsland, Polen en Rusland zijn heel saai van boven. Frankrijk tot diep in het zuiden ook. Nederland is dan tenminste nog een feest van herkenning.
Oh, ík herken het wel, mijn topografische kennis is niet bepaald gemiddeld. Maar in het algemeen zal men niet met veel opwinding uit het raampje kijken, op een vlucht van Amsterdam naar Moskou, zodra het vliegtuig de Randstad achter zich heeft gelaten.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Duitsland en Polen herken je prima van boven. Frankrijk idem. Maar ik zie al waar het hem aan schort : "Feest van herkenning."
Puur de eigen topografische kennis die als Nederlander zijnde nu eenmaal wat meer op Nederland ingesteld is.
Ik heb nog nooit die kant op gevlogen, maar hoe weet je af dat je boven Duitsland of Polen vliegt?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Duitsland en Polen herken je prima van boven. Frankrijk idem. Maar ik zie al waar het hem aan schort : "Feest van herkenning."
Puur de eigen topografische kennis die als Nederlander zijnde nu eenmaal wat meer op Nederland ingesteld is.
Door Berlijn, de Oder, de vorm van de kust, het Reuzengebergte in de verte, zoiets...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:29 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit die kant op gevlogen, maar hoe weet je af dat je boven Duitsland of Polen vliegt?
Zuid-Limburg vind ik ook het mooist. Maar de Utrechtse Heuvelrug, de Veluwe, Sallandse Heuvelrug, de uitgestrekte veengebieden van Utrecht en Holland, de Wadden, de duinen in het westen, de heidegebieden van Brabant en Het Gooi, er is zoveel moois!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:30 schreef dick_laurent het volgende:
Ik vind het Nederlandse landschap eigenlijk ook intens saai....vooral noord/zuid holland en de noordelijke provincies
Enige mooie stukje Nederland vind ik dan wel zuid limburg, waar mijn eigen roots ook liggen
www.flickr.com/photos/99531025@N07/13410417373
Niet wanneer je kilometers in de lucht zit. Je geeft te veel emotionele hechting in je waarde-oordeel.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:48 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Zuid-Limburg vind ik ook het mooist. Maar de Utrechtse Heuvelrug, de Veluwe, Sallandse Heuvelrug, de uitgestrekte veengebieden van Utrecht en Holland, de Wadden, de duinen in het westen, de heidegebieden van Brabant en Het Gooi, er is zoveel moois!
Komen wat zware buiten over nu inderdaad. Vanmiddag zelfs kans op natte sneeuw.quote:
In ieder geval wat variatiequote:Op woensdag 26 maart 2014 10:08 schreef Nattekat het volgende:
Kijkend naar het noorden zie ik:
[ afbeelding ]
Kijkend recht naar boven zie ik:
[ afbeelding ]
Kijkend naar het oosten zie ik:
[ afbeelding ]
Al met al hier de hele dag al lekker droog, enkel de zon mist nog in het spel.
PS: Het vinden van een plek zonder veel bebouwing is verschrikkelijk lastig hier
quote:
Klopt, ik ben jarigquote:Op woensdag 26 maart 2014 02:33 schreef Lemans24 het volgende:
BBQ in het weekend, dus dat wordt feest!
Niet bewust, maar ga er zeker nog eens heen. En Twente ook natuurlijkquote:Op woensdag 26 maart 2014 10:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Klopt, ik ben jarig
Jij had het over mooie delen van Nederland, wel eens in de Achterhoek geweest? Dat heeft ok zo zijn charmes
Verhuizen dus? Hier geen punt, ben met 10-15 minuten fietsen in het bos, weilanden met enkele boerderijen of in de uiterwaarden aan het water.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:08 schreef Nattekat het volgende:
Kijkend naar het noorden zie ik:
[ afbeelding ]
Kijkend recht naar boven zie ik:
[ afbeelding ]
Kijkend naar het oosten zie ik:
[ afbeelding ]
Al met al hier de hele dag al lekker droog, enkel de zon mist nog in het spel.
PS: Het vinden van een plek zonder veel bebouwing is verschrikkelijk lastig hier
Ik ook, maar dat is zo ver fietsenquote:Op woensdag 26 maart 2014 11:13 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Verhuizen dus? Hier geen punt, ben met 10-15 minuten fietsen in het bos, weilanden met enkele boerderijen of in de uiterwaarden aan het water.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!
Geen natte sneeuw, gewoon een dik pakquote:Op woensdag 26 maart 2014 14:25 schreef Ajaxfan het volgende:
Van https://twitter.com/weermanrobert/status/448811317806112768:
[ afbeelding ]
Gezellig met die miljoen anderen in de rij staanquote:
Vorig jaar ook eens meegemaakt zo'n hagelbui. Dat gaat echt kei en keihard dan.quote:Op woensdag 26 maart 2014 14:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geen natte sneeuw, gewoon een dik pak
Neequote:Op woensdag 26 maart 2014 11:49 schreef Ajaxfan het volgende:
Mooi weekend voor de boeg:
[ afbeelding ]
Nare tijden aan beleefd...quote:Op woensdag 26 maart 2014 14:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Gezellig met die miljoen anderen in de rij staan
Waarom post je die überhaupt dan?quote:Op woensdag 26 maart 2014 14:38 schreef Ajaxfan het volgende:
Dit moet wel een Photoshop zijn (Amsterdam):
[ afbeelding ]
Mammatuswolken, kan best toch?quote:Op woensdag 26 maart 2014 14:38 schreef Ajaxfan het volgende:
Dit moet wel een Photoshop zijn (Amsterdam):
[ afbeelding ]
Ik vind überhaupt de Mammatuswolken vaak wat surrealistisch hebben.quote:Op woensdag 26 maart 2014 14:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom post je die überhaupt dan?
Maar als dit een fotosoep is, heeft de maker wel heel erg op de details gelet (weerspiegeling water)
Ze zijn dat ookquote:Op woensdag 26 maart 2014 14:48 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ik vind überhaupt de Mammatuswolken vaak wat surrealistisch hebben.
Echt heel raar weer dit zeg, stilhangende buien met zelfs wat onweer erin.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:55 schreef aloa het volgende:
Overal buien om me heen, maar hier schijnt de zon.
[ afbeelding ]
Iets wat je niet kan bevatten als zijnde 'echt' zie ik vaak ook snel als nagemaakte en aangepaste bende.quote:
Waar zie jij een groene kleur dan?quote:Op woensdag 26 maart 2014 14:50 schreef Lemans24 het volgende:
Maar nu we toch wolkenfoto's posten... Weet iemand waar de groene kleur vandaan komt in deze foto van een zonsondergang boven de Pyreneeën? Die wolk rechts had iets weg van een walvis die langs zwom.
[ afbeelding ]
Op de foto is het inderdaad niet heel duidelijk, had alleen een compactcamera bij me. Die grote, 'grijze' wolk rechts kwam uit het niks en had een kleur die ik nog nooit eerder in combinatie met een zonsondergang had gezien.quote:Op woensdag 26 maart 2014 14:55 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Waar zie jij een groene kleur dan?
Het is net als avondrood, een breking van het licht. Avondrood zie je het vaakst, dit gaat uiteindelijk over in geel, blauw en in sommige gevallen kan je zelfs groen zien.quote:Op woensdag 26 maart 2014 14:57 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Op de foto is het inderdaad niet heel duidelijk, had alleen een compactcamera bij me. Die grote, 'grijze' wolk rechts kwam uit het niks en had een kleur die ik nog nooit eerder in combinatie met een zonsondergang had gezien.
Dik ander half uur in de rij staan voor de Vliegende Hollander en er achteraf geen zak aan vinden.quote:Op woensdag 26 maart 2014 14:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nare tijden aan beleefd...
Stond ooit gewoon op een schooldag vaak uren in de rij, wil niet weten hoe het in weekenden en vakanties is
Dat viel zondag wel mee, denk dat we 20 minuten in de rij hebben gestaanquote:Op woensdag 26 maart 2014 17:24 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Dik ander half uur in de rij staan voor de Vliegende Hollander en er achteraf geen zak aan vinden.
Ik wilde voor het middageten daarin geweest zijn, is afgelopen met enorm laat eten in de rij.quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:24 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Dik ander half uur in de rij staan voor de Vliegende Hollander en er achteraf geen zak aan vinden.
Té geil, dan voel je niks, nee.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:59 schreef Koelkastje het volgende:
Ik heb dus vanmiddag een wolken timelapse geschoten op een mooie plek. Het resultaat is gewoon te geil geworden!
Niks meer aan doenquote:
Het wordt een droog voorjaar zo...quote:
het zwartemeer niet :pquote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:08 schreef Dven het volgende:
[..]
IJsselmeer, Markermeer. Alles. Ketelmeer ook.
Met welke foto dan?quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:44 schreef Nattekat het volgende:
Ik hoopte stiekem dat 1 van mijn foto's op RTL zou komen
Ik had er 3 opgestuurd, waarvan 1 in dit topic te vinden is. Niks op tv langs zien komenquote:
Ze moeten een selectie maken, gewoon een kwestie van geluk dat je daar tussen zit.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik had er 3 opgestuurd, waarvan 1 in dit topic te vinden is. Niks op tv langs zien komen
Jep... Gewoon morgen opnieuw proberenquote:Op woensdag 26 maart 2014 21:59 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Ze moeten een selectie maken, gewoon een kwestie van geluk dat je daar tussen zit.
Heb ze gevonden. Jammer, staan mooie wolkenmassa's opquote:Op woensdag 26 maart 2014 21:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik had er 3 opgestuurd, waarvan 1 in dit topic te vinden is. Niks op tv langs zien komen
Sja... je bent niet de enige die een foto instuurt.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:44 schreef Nattekat het volgende:
Ik hoopte stiekem dat 1 van mijn foto's op RTL zou komen
25 gradenquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:14 schreef knep het volgende:
Maandag maar eens vrij nemen, hoor geluiden dat de temperatuur wel eens richting de 25 graden kan oplopen![]()
Het KNMI zegt nog steeds een 'schamele'*16-17, weeronline denkt 20-21, maar heb nog nergens 25 graden gelezen...quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:14 schreef knep het volgende:
Maandag maar eens vrij nemen, hoor geluiden dat de temperatuur wel eens richting de 25 graden kan oplopen![]()
Leuk ook dat die gele lijn op de Balearen alleen 't middelste eiland meepaktquote:Op donderdag 27 maart 2014 10:45 schreef marcel-o het volgende:
Wordt gezellig in Griekenland en Turkije
[ afbeelding ]
Bah, mis net weer het leukequote:Op donderdag 27 maart 2014 10:45 schreef marcel-o het volgende:
Wordt gezellig in Griekenland en Turkije
[ afbeelding ]
Wat vervelend nu dat ik net per vrijdag zonder klant zit:P dus lekker thuis mag studeren tot er een nieuwe klant isquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:14 schreef knep het volgende:
Perfectquote:Op donderdag 27 maart 2014 11:57 schreef aloa het volgende:
Ik gok op 22 graden maandag, ergens in het zuiden van Nederland
[ afbeelding ]
Tja vorige week was het bij mij in de regio ook al 23 graden, dat was ook niet voorspeld dacht ik.quote:Op woensdag 26 maart 2014 23:21 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het KNMI zegt nog steeds een 'schamele'*16-17, weeronline denkt 20-21, maar heb nog nergens 25 graden gelezen...
Als Weeronline gelijk heeft (stel...), dan komt maart 2014 uit op vier warme dagen, dat zou extreem bijzonder zijn. Het huidige record is twee warme dagen.
* 'Schamele' tussen aanhalingstekens, want ook dat is immers wel zo'n vijf graden boven normaal!
Ruim 5 graden boven het gemiddelde, blijft prima zoquote:Op donderdag 27 maart 2014 12:24 schreef knep het volgende:
[..]
Tja vorige week was het bij mij in de regio ook al 23 graden, dat was ook niet voorspeld dacht ik.
Overigens zijn de verwachtingen wel ietwat bijgesteld na de runs van gisteravond.
misschien wel mooi uitzicht op de wolkentoppen?quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Bah, mis net weer het leukeMaar misschien nog een donderklapje.
210 uur, schat weeronline inquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:02 schreef dick_laurent het volgende:
Holy cow, ik keek net ff op weerstatistieken.nl, en we zitten momenteel al op 161 uur zon in deze maart!
Aangezien het t/m de 31e flink zonnig blijft kunnen we rustig stellen dat we waarschijnlijk gaan eindigen met bijna 200 uur zon op de teller deze maand.
Ik realiseer me, dat dat even veel is als het gemiddelde van de mid-zomermaand JULI!!!
Bizar eigenlijk, toch?
Wat wordt mei dan...quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:31 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
210 uur, schat weeronline in
Maart is de nieuwe mei!
Het nieuwe juli en zo schuift alles twee maanden op. Derhalve krijgen we een kutzomer.quote:
Dat zou me niks verbazen, nee.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het nieuwe juli en zo schuift alles twee maanden op. Derhalve krijgen we een kutzomer.
Hij is al (zo goed als) begonnenquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:53 schreef Nattekat het volgende:
Als de zomer maar niet alvast begint als ik in de examenzaal zit, daar heb ik geen zin in
Gewoon even twee weekjes iets meer wolken en iets koeler, rond de 20 ofzoquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:59 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hij is al (zo goed als) begonnen
Zongen ze vroeger nog:
"...een zomer die begon zowat in mei"
En maart is de nieuwe mei, dus...
Ook dat zal wel te ver weg zijn. Zuur om net aan de verkeerde kant van de Balkan te wonenquote:Op donderdag 27 maart 2014 12:39 schreef marcel-o het volgende:
[..]
misschien wel mooi uitzicht op de wolkentoppen?
Ik klim hier ook wel eens in torens en dergelijke maar dit gaat me toch net iets te verquote:Op donderdag 27 maart 2014 14:14 schreef INViCTuS het volgende:
Statistisch gezien zijn februari, maart en april de droogste maanden van het jaar.
Overigens niet gerelateerd aan het weer, maar wie heeft er last van hoogtevrees: http://t.co/lGbdBzkZZ4
Oorspronkelijk leerden we dat de neerslag in Nederland gelijkmatig over het jaar valt. Tegenwoordig lijkt er echter een trend te onstaan naar een droge en natte periode.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:14 schreef INViCTuS het volgende:
Statistisch gezien zijn februari, maart en april de droogste maanden van het jaar.
Weer een hele week geweldig weer, wát een lente!quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:13 schreef aloa het volgende:
Wat een pluim voor het zuidoostenBijna 6 dagen achter elkaar kan de 20 graden gehaald worden.
[ afbeelding ]
beter volgende keer screenies makenquote:Op donderdag 27 maart 2014 19:58 schreef Fred0w het volgende:
Windstil en doffe dreunen in de verte, gaat net langs me helaas.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik hoop zo dat vorig jaar de uitzondering was en niet dit jaar...quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:49 schreef Ajaxfan het volgende:
Als je de foto's ziet van een jaar geleden rond deze tijd is het net alsof het een compleet ander land is.
Meestal is het aantal (zware) orkanen in de Atlantische oceaan in het jaar van een El Nino minder... maar voor 2015 kan dat wel de nodige problemen gaan opleveren jaquote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:03 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik hoop zo dat vorig jaar de uitzondering was en niet dit jaar...
Met die mega El Niño, die er mogelijk aankomt, dit jaar, gaat 2015 wel interessant worden. Maar of dat voor West-Europa ook geldt?
Volgens mij is het allebei uitzonderlijkquote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:03 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Met die mega El Niño, die er mogelijk aankomt, dit jaar, gaat 2015 wel interessant worden. Maar of dat voor West-Europa ook geldt?
De weergoden hebben nog wat goed te maken van vorig jaar idd.quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:13 schreef aloa het volgende:
Wat een pluim voor het zuidoostenBijna 6 dagen achter elkaar kan de 20 graden gehaald worden.
[ afbeelding ]
El-Niñoquote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:03 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
quote:Vorig jaar was dit de lente...
Bericht van: Wiendeld Eelde, vandaag @ 11:46
Serieus, wat? Liever sneeuw en een doorslaande gortdroge oostenwind met een wci van hier tot gunter dan het weer wat we nu hebben (en nog gaan krijgen? Ieder zo z'n ding blijkbaar. Mensen zijn gekquote:Re : Vorig jaar was dit de lente...
Bericht van: Kimme (Bever), vandaag @ 11:50
Verstuur een e-mail Verstuur een prive-bericht Bekijk profiel
Das veel beter dan hetgeen we nu voorgeschoteld krijgen. Ik vrees een warme zomer.
Echt... dat soort mensen moeten op de Faröer eilanden gaan wonen ofzo. Hele jaar door teringveel wind/regen (sneeuw gegarandeerd in de winter) en in de zomer nauwelijks zon en temperaturen tussen de 10/15 graden.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Met als reactie
[..]
Serieus, wat? Liever sneeuw en een doorslaande gortdroge oostenwind met een wci van hier tot gunter dan het weer wat we nu hebben (en nog gaan krijgen? Ieder zo z'n ding blijkbaar. Mensen zijn gek
Nee iedereen heeft z'n voorkeuren, dat begrijp ik heel goed. Die kerel post trouwens alleen maar gejammer en geklaag als het ''warm'' word en ''ZOU HET DAN TOCH'' als er een klein beetje winterkansjes zijn op 188+ u ofzo. Je kent ze welquote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt... dat soort mensen moeten op de Faröer eilanden gaan wonen ofzo. Hele jaar door teringveel wind/regen (sneeuw gegarandeerd in de winter) en in de zomer nauwelijks zon en temperaturen tussen de 10/15 graden.
Een klimaat waarin ik mezelf waarschijnlijk uiteindelijk van kant zou maken... maar hey, niet iedereen houdt van warm weer en zon
Noem me een sarcastische eikel, maar bij dat soort mensen kan ik alleen maar heel hard in mijn vuistje lachen terugkijkend naar de afgelopen winter...... ooeehh wat moet die zuur geweest zijnquote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee iedereen heeft z'n voorkeuren, dat begrijp ik heel goed. Die kerel post trouwens alleen maar gejammer en geklaag als het ''warm'' word en ''ZOU HET DAN TOCH'' als er een klein beetje winterkansjes zijn op 188+ u ofzo. Je kent ze wel
Oh en of.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Noem me een sarcastische eikel, maar bij dat soort mensen kan ik alleen maar heel hard in mijn vuistje lachen terugkijkend naar de afgelopen winter...... ooeehh wat moet die zuur geweest zijn
Ja, mensen kunnen elkaar al in de haren vliegen om zo iets kleins tegenwoordigquote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oh en of.Ik lees weerwoord dagelijks en naarmate de winter vorderde hoe chagrijniger ze werden, tot aan discussies en elkaar in de haren vliegen aan toe. An sich wel leuk om te zien dat mensen zo gepassioneerd kunnen zijn maar het is wel .. onnodig
Maargoed dat doet 't ''zomerkamp'' net zo hard als het een pleuriszomer is. Je ziet hem nu ook niet meer posten btw. Die komt z'n grot uit ergens eind oktober met een wilde fantasiekaart waarschijnlijk.
Wat ik ook bijzonder vind is dat het in zuidoost-europa ook mooi weer is. Schijnbaar kan het dus toch, op beide plekken mooi weer tegelijkertijdquote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:14 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Een week met zulke maximumtemperaturen zie je in juni nog wel eens voorbij komen, maar voor eind maart/begin april is het wel heel wat.
Buienradar maakt het wel heel rooskleurig voor Eindhoven:
[ afbeelding ]
Volgens mij kan je al aardig verbranden nu hoor. Denk een 4/5? Zou het eigenlijk ook niet weten. Hoe zit dat bij jou nu dan?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 18:05 schreef Dven het volgende:
Hoe zit het met de zonkracht rond deze tijd van het jaar in Nederland eigenlijk?
Beetje afhankelijk of je in de bergen zit of niet. Bij mij zitten we aan 5 a 6 nuquote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:59 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Volgens mij kan je al aardig verbranden nu hoor. Denk een 4/5? Zou het eigenlijk ook niet weten. Hoe zit dat bij jou nu dan?
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:14 schreef Straatcommando. het volgende:
Klok gaat dit weekend een uur vooruit!
Raak je daar zo ontregeld van? Los van het feit dat ik vannacht vast nog wel wakker ben op dat moment, heb ik er verder geen last van. Uur minder bier drinkenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]Langer licht als ik wakker ben.
Fucked up slaapritme door uur minder weekend.
Achterlijke Gladiolen ja...quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Met als reactie
[..]
Serieus, wat? Liever sneeuw en een doorslaande gortdroge oostenwind met een wci van hier tot gunter dan het weer wat we nu hebben (en nog gaan krijgen? Ieder zo z'n ding blijkbaar. Mensen zijn gek
2 tot 2.5, maar dus toch gewoon verbrand...quote:Op vrijdag 28 maart 2014 18:05 schreef Dven het volgende:
Hoe zit het met de zonkracht rond deze tijd van het jaar in Nederland eigenlijk?
Op zondagavond en maandagochtend heb ik er last vanquote:Op zaterdag 29 maart 2014 09:50 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Raak je daar zo ontregeld van? Los van het feit dat ik vannacht vast nog wel wakker ben op dat moment, heb ik er verder geen last van. Uur minder bier drinken![]()
Puik weertje om bier te drinken op m'n verjaardag
Gelukkig werkt het weet niet met vergeldings- en compensatie-acties.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:33 schreef dick_laurent het volgende:
Ergens ben ik bang dat we straks genadeloos gaan worden afgestraft voor dit veel te zonnige en warme weer zo vroeg al in 't voorjaar.
Maar goed, for now.... fuck it and enjoy it while you can
Gelukkig wordt die veel te lange kutwinter van vorig jaar nu wel gecompenseerd.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 11:44 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Gelukkig werkt het weet niet met vergeldings- en compensatie-acties.
Maandag is rokjesdag hè, eerste werkdag zonder koude ochtend
vorig jaar hadden we een hittegolfquote:Op zaterdag 29 maart 2014 12:08 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Gelukkig wordt die veel te lange kutwinter van vorig jaar nu wel gecompenseerd.
Hitte vind ik heerlijk, maar liever nog een aantal flinke onweerscomplexenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 12:28 schreef aloa het volgende:
[..]
vorig jaar hadden we een hittegolf![]()
Doe dit jaar maar een stuk of 3 dan
Dat ook uiteraardquote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hitte vind ik heerlijk, maar liever nog een aantal flinke onweerscomplexen
Vind het eigenlijk wel meevallen. Stond net ff buiten in de zon te roken zonder jas en vond het goed te doen. Zeker voor de tijd van het jaar hebben we niets te klagen.quote:
Ik?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:05 schreef Kentekenplaat het volgende:
En wie heeft er deze week vakantie....
Geen idee. Ik wel.quote:
Je bedoelt volgende week zeker Harry...quote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:05 schreef Kentekenplaat het volgende:
En wie heeft er deze week vakantie....
Tot een uurtje of 3 was het toch echt heel zonnig in onze tuinquote:Op zondag 30 maart 2014 16:01 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Niet?
Ik zie geen zon in Oldenzaal!
Plaatselijke zon, toen je postte was het dus echt niet zonnig hierquote:Op zondag 30 maart 2014 18:31 schreef MaLo het volgende:
[..]
Tot een uurtje of 3 was het toch echt heel zonnig in onze tuin
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |