Ja, mee eens. Dat doe ik dan ook niet.quote:Op donderdag 20 maart 2014 09:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het is ook naief om maar krampachtig te blijven volhouden dat er geen probleem is.
Ik denk dat het wel paralel zal gaan lopen eigenlijk.quote:Op donderdag 20 maart 2014 09:59 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
En ik geloof niet dat iemand het daarmee eens is. En terecht.
Behalve dan een paar doorgeslagen moslims. Die neem ik net zo serieus als het electoraat van Wilders.
Nee, per geval is het niet erger, feit is dat procentueel veel meer kankermarokkaantjes zijn dan kankernederlanders.quote:Op donderdag 20 maart 2014 09:59 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat zul je mij niet horen zeggen. Ik weet niet wat je probeert te zeggen met je vragen, het klinkt bijna alsof "kankermarrokaantjes" erger zijn dan "kankernederlanders".
Ik vind dat er tegen overlast en criminaliteit opgetreden moet worden, ongeacht wie de veroorzaker is.
Niet per geval, de ene groep is alleen veel groter dus dient de aanpak voor die groep te veranderen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 09:59 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat zul je mij niet horen zeggen. Ik weet niet wat je probeert te zeggen met je vragen, het klinkt bijna alsof "kankermarrokaantjes" erger zijn dan "kankernederlanders".
Ik vind dat er tegen overlast en criminaliteit opgetreden moet worden, ongeacht wie de veroorzaker is.
Dat is wat polarisatie doet. Maar degene die de sentimenten die leven onder een bevolkingsgroep als eerste politiek te gelde wil maken is Wilders. Niet de Marokkanen. Nogmaals, wat mensen in huis vinden of geloven is hun zaak. Ook al wens je alle Nederlanders de brandstapel toe, zolang er geen daad bij woord wordt gevoegd of daar een politieke ideologie aan opgehangen wordt mag dat hier gewoon.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:00 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel paralel zal gaan lopen eigenlijk.
Ook dat zegt trouwens nog niets he, als je weet hoe statistiek een beetje werkt. Als je een groep van 10 hebt, zit je al veel sneller op de 40% dan wanneer je een groep van 1000 hebt... Wel even handig om in je achterhoofd te houden.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, per geval is het niet erger, feit is dat procentueel veel meer kankermarokkaantjes zijn dan kankernederlanders.
Ja maar zij begonnen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:02 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is wat polarisatie doet. Maar degene die de sentimenten die leven onder een bevolkingsgroep als eerste politiek te gelde wil maken is Wilders. Niet de Marokkanen. Nogmaals, wat mensen in huis vinden of geloven is hun zaak. Ook al wens je alle Nederlanders de brandstapel toe, zolang er geen daad bij woord wordt gevoegd of daar een politieke ideologie aan opgehangen wordt mag dat hier gewoon.
Dat klopt, hij is ook een hypocriet. Andere partijen verwijten dat het "pluche wel lekker zit" terwijl hij zelf alleen nog maar uit de staatsruif heeft gevroten. Maar ik blijf bij mijn standpunt dat de opkomst van Wilders mede mogelijk is gemaakt door het onvermogen van de andere partijen om de stelselmatige problematiek aan te pakken. Het begint al met een Aleid Wolfsen bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 20 maart 2014 09:20 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het is zo makkelijk om andere partijen de schuld te geven van een beleid wat misschien niet altijd goed werkt, maar ondanks dat nog steeds beleid is. De problemen die er zijn kunnen helaas niet met een weekje opgelost worden, ook Wilders gaat dat niet lukken mocht hij regeringsverantwoordelijkheid krijgen. Waarom ziet men dat niet? Daarnaast, hij is zelf de grootste pluchezitter, heft zijn hele leven in de politiek gezeten. Notabene eerst namens de VVD, de partij die toch wel behoorlijk verantwoordelijk is voor het "binnen halen van die problemen".
Maar als je over de miljoenen gaat zal dat wel weer meevallen toch?quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:02 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ook dat zegt trouwens nog niets he, als je weet hoe statistiek een beetje werkt. Als je een groep van 10 hebt, zit je al veel sneller op de 40% dan wanneer je een groep van 1000 hebt... Wel even handig om in je achterhoofd te houden.
Ghehehe, jaaaa....dan geldt deze regel opeens niet meerquote:Op donderdag 20 maart 2014 10:03 schreef Murdera het volgende:
[..]
Maar als je over de miljoenen gaat zal dat wel weer meevallen toch?
Jij geeft met deze opmerking aan werkelijk waar niets van statistiek en steekproeven te snappen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:02 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ook dat zegt trouwens nog niets he, als je weet hoe statistiek een beetje werkt. Als je een groep van 10 hebt, zit je al veel sneller op de 40% dan wanneer je een groep van 1000 hebt... Wel even handig om in je achterhoofd te houden.
Ze moeten gewoon allebei aangepakt worden. De een met misschien een andere aanpak als de ander, maar nochtans aanpakken. Denken dat Wilders het wel even op gaat lossen is echter ronduit naief.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, per geval is het niet erger, feit is dat procentueel veel meer kankermarokkaantjes zijn dan kankernederlanders.
Ik ben er geen expert in, zeker waar. Maar de basis klopt wel, daar kan ook jij niet omheen, of wel? Leg me anders eens uit...waar zit ik fout?quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij geeft met deze opmerking aan werkelijk waar niets van statistiek en steekproeven te snappen.
Dat beweer ik ook nergens, ik heb nooit op Wilders gestemd en zal het ook nooit doen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon allebei aangepakt worden. De een met misschien een andere aanpak als de ander, maar nochtans aanpakken. Denken dat Wilders het wel even op gaat lossen is echter ronduit naief.
Maarree...waar heb je dan op gestemd?quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat beweer ik ook nergens, ik heb nooit op Wilders gestemd en zal het ook nooit doen.
Uiteraard. Maar dat ontkent niemand.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:05 schreef Barbusse het volgende:
Denken dat Wilders het wel even op gaat lossen is echter ronduit naief.
Verhoudingen zijn altijd gelijk. Als 60% van de Marokkanen met de politie in aanraking komt, dan is dat 6 van de 10. Of 6000 van de 10.000. Afhankelijk van hoe groot de totale populatie is, kan zelfs het eerste als probleem worden gezien.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:05 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ik ben er geen expert in, zeker waar. Maar de basis klopt wel, daar kan ook jij niet omheen, of wel? Leg me anders eens uit...waar zit ik fout?
Dat zullen de roma's wel doen. Zorgen dat er een criminele meerderheid in NL is.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:07 schreef Aloulou het volgende:
Welk land heeft het recht Nederland binnen te vallen om de Marokkaanse minderheid tegen de racistische meerderheid te verdedigen? Hebben de Marokkanen in de grote steden een Poetin die hen verdedigt a-la de Russen in de Krim en Oost-Oekraine?
Dit gaat niemand oplossen. We zijn er met z''n allen al tientallen jaren niet in geslaagd om de culturele verschillen te overbruggen. Wij zijn gewoon niet opgewassen tegen de problematiek en instelling van de bontkraagcriminelen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon allebei aangepakt worden. De een met misschien een andere aanpak als de ander, maar nochtans aanpakken. Denken dat Wilders het wel even op gaat lossen is echter ronduit naief.
VVD, maar dat is niet echt relevant he?quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:07 schreef DW457 het volgende:
[..]
Maarree...waar heb je dan op gestemd?
In dit topic momenteel ja, maar de verkiezingsuitslag zegt helaas wat andersquote:Op donderdag 20 maart 2014 10:07 schreef Murdera het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar dat ontkent niemand.
Zeker, dat ontken ik ook niet. Mijn punt is echter dat je bij kleine groepen sneller op een hoog percentage zit dan bij een grote groep. Natuurlijk is het dan alsnog zorgwekkend, maar het is wel iets om in je achterhoofd te houden, dat je je niet blind moet staren op percentages, maar ook moet kijken naar de context, dat was meer mijn punt.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:07 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Verhoudingen zijn altijd gelijk. Als 60% van de Marokkanen met de politie in aanraking komt, dan is dat 6 van de 10. Of 6000 van de 10.000. Afhankelijk van hoe groot de totale populatie is, kan zelfs het eerste als probleem worden gezien.
Wat heeft Wilders met de PVV bereikt dan? Ik constateer dat partijen als GL, D66, CDA, PVDA en in mindere mate de VVD niets met de PVV te maken willen hebben. Het zal daarom heel lastig worden om mee te gaan regeren/besturen. En dan doen ze ook nog maar eens mee in 2 gemeenten. Hij heeft veel steun in Nederland, maar kan dat vrijwel niet verzilveren.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:00 schreef Kreator het volgende:
[..]
Misschien moeten we een wijkcoach instellen. Dat zal wel helpen. De discussie aangaan. Die zachte linkse aanpak is nou net de oorzaak van de grote achterban van Wilders, die daardoor denkt dat hij god is.
Niet relevant, wel leuk om te weten.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
VVD, maar dat is niet echt relevant he?
Of mensen proberen aan te geven dat er iets drastisch moet gaan veranderen, niet zozeer dat ze denken dat hij het wel ff zal fixen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:08 schreef Barbusse het volgende:
[..]
In dit topic momenteel ja, maar de verkiezingsuitslag zegt helaas wat anders
Bij de komende Europese verkiezingen zijn die er wel degelijk. Artikel 50 bijvoorbeeld. Goede kans dat die ook een zetel zullen halen vanwege hun kritische EU houding.quote:Op donderdag 20 maart 2014 09:56 schreef anoniempjeanoniempje het volgende:
jammer genoeg zijn er geen andere partijen die hetzelfde denken over de punten van wilders (over het eu gebeuren).
Proteststemmers? God beware onsquote:Op donderdag 20 maart 2014 10:10 schreef Murdera het volgende:
[..]
Of mensen proberen aan te geven dat er iets drastisch moet gaan veranderen, niet zozeer dat ze denken dat hij het wel ff zal fixen.
Omdat de media bepaald wie er aan het woord komen?quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:11 schreef Kreator het volgende:
Maar wat ik gewoon niet snap. Totaal niet. Waar zijn de 'goede' Marokkanen nu? Waarom spreken zij zich maar zo zelden uit tegen de kutjeugd die zij hebben opgevoed?
Als ik in Australië zou wonen en men zou zo tegen mijn 'soort' zijn, dan zou ik er toch alles aan doen om die perceptie te veranderen.
Ik hoor ze alleen maar klagen en in de slachtofferrol kruipen.
Nah, er is niet alleen zwart wit he? Mensen die weten dat hij zijn grootse ideeën toch niet echt zal kunnen uitvoeren, dat hij dan een middenweg gaat zoeken waar andere partijen mee in kunnen stemmen, en dat er zo iets zal gebeuren.quote:
Volgens mij hebben die dezelfde houding als de "goede" Nederlanders. Moet jij je verontschuldigen of schamen als er een Nederlander wordt opgepakt voor een inbraak?quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:11 schreef Kreator het volgende:
Maar wat ik gewoon niet snap. Totaal niet. Waar zijn de 'goede' Marokkanen nu? Waarom spreken zij zich maar zo zelden uit tegen de kutjeugd die zij hebben opgevoed?
Als ik in Australië zou wonen en men zou zo tegen mijn 'soort' zijn, dan zou ik er toch alles aan doen om die perceptie te veranderen.
Ik hoor ze alleen maar klagen en in de slachtofferrol kruipen.
Doe dan Rottermerplaat, Ameland is nog te mooi voor t oogquote:Op donderdag 20 maart 2014 10:13 schreef Maxerazzi het volgende:
Kunnen we de PVV en haar aanhang niet gewoon Ameland geven? Dan kunnen ze daar lekker gek gaan doen met hun zwaar gehandicapte ideaalstaat.
Ja, inderdaadquote:Op donderdag 20 maart 2014 10:13 schreef DW457 het volgende:
[..]
Doe dan Rottermerplaat, Ameland is nog te mooi voor t oog
Dat snap ik niet zo goed. Je stemt op een discriminerende hatemonger, omdat je ontevreden bent? Stel dat hij op wonderlijke wijze toch beleid kan gaan maken en die dingen ook echt uitvoert. Daar sta je dan, met je proteststem...quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:10 schreef Murdera het volgende:
[..]
Of mensen proberen aan te geven dat er iets drastisch moet gaan veranderen, niet zozeer dat ze denken dat hij het wel ff zal fixen.
Texel. Krijgen ze een maand per jaar de zuipjeugd op bezoek.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:13 schreef DW457 het volgende:
[..]
Doe dan Rottermerplaat, Ameland is nog te mooi voor t oog
Ah. Het is de schuld van de media.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:12 schreef DW457 het volgende:
[..]
Omdat de media bepaald wie er aan het woord komen?
Wel als ik te gast ben met een kleine minderheid in een ander land en er zo ontzettend veel negatiefs gebeurt. Ik zou me kapot schamen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:13 schreef Barbusse het volgende:
Moet jij je verontschuldigen of schamen als er een Nederlander wordt opgepakt voor een inbraak?
Groepen van honderdduizenden (Marokkanen) zijn qua orde van grootte te vergelijken met groepen van miljoenen (Nederlanders). Stel je zou een enquête willen houden (hypothetisch gezien vult iedereen de waarheid in) over criminaliteitscijfers onder Marokkanen en Nederlanders, heb je voor de Nederlanders bij dezelfde foutmarge maar marginaal meer enquêtes nodig (een paar). Bij een groep van 10 personen heb je best kans dat er een bias plaatsvindt, je pikt immers mensen uit op straat en bejaarden zijn minder mobiel en volwassenen aan het werk. Maar als je gewoon de hele groep van een paar honderdduizend man pakt heb je gecorrigeerd voor die bias en kan je de resultaten van Nederlanders en Marokkanen vergelijken. Ik heb wel eens een onderzoek gelezen (kan het niet meer terugvinden helaas maar zal het wel proberen) dat zelfs na correctie voor sociaal-economische omstandigheden Marokkanen alsnog crimineler waren dan Nederlanders. Dat geeft toch te denken.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:05 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ik ben er geen expert in, zeker waar. Maar de basis klopt wel, daar kan ook jij niet omheen, of wel? Leg me anders eens uit...waar zit ik fout?
Nee! Niet Texel, daar kom ik te graag.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Texel. Krijgen ze een maand per jaar de zuipjeugd op bezoek.
Bekijk het maar, dat ligt hier aan de overkant.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Texel. Krijgen ze een maand per jaar de zuipjeugd op bezoek.
Om in de juiste sferen te blijven: kunnen we het PVV-electoraat niet naar Madagaskar deporteren?quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:16 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nee! Niet Texel, daar kom ik te graag.
Dat maak jij er weer van en dat is niet wat ik zeg. Maar t is wel zo dat een tevreden mens minder nieuwswaarde heeft dan een hard protesterende mens, waar of niet? Dus niet te snel oordelen aub.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:15 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ah. Het is de schuld van de media..
[..]
Wel als ik te gast ben met een kleine minderheid in een ander land en er zo ontzettend veel negatiefs gebeurt. Ik zou me kapot schamen.
Zit wat in.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Groepen van honderdduizenden (Marokkanen) zijn qua orde van grootte te vergelijken met groepen van miljoenen (Nederlanders). Stel je zou een enquête willen houden (hypothetisch gezien vult iedereen de waarheid in) over criminaliteitscijfers onder Marokkanen en Nederlanders, heb je voor de Nederlanders bij dezelfde foutmarge maar marginaal meer enquêtes nodig (een paar). Bij een groep van 10 personen heb je best kans dat er een bias plaatsvindt, je pikt immers mensen uit op straat en bejaarden zijn minder mobiel en volwassenen aan het werk. Maar als je gewoon de hele groep van een paar honderdduizend man pakt heb je gecorrigeerd voor die bias en kan je de resultaten van Nederlanders en Marokkanen vergelijken. Ik heb wel eens een onderzoek gelezen (kan het niet meer terugvinden helaas maar zal het wel proberen) dat zelfs na correctie voor sociaal-economische omstandigheden Marokkanen alsnog crimineler waren dan Nederlanders. Dat geeft toch te denken.
Maar dan? Ga jij dan naar de pers om te zeggen dat je je schaamt? Een Facebookpagina oprichten? Wat kan jij eraan doen dat anderen zo'n puinzooi veroorzaken?quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:15 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ah. Het is de schuld van de media..
[..]
Wel als ik te gast ben met een kleine minderheid in een ander land en er zo ontzettend veel negatiefs gebeurt. Ik zou me kapot schamen.
Als het SP-electoraat naar de goelag gaat dan, om toch in die sferen te blijven.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Om in de juiste sferen te blijven: kunnen we het PVV-electoraat niet naar Madagaskar deporteren?
Geen problemen mee.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als het SP-electoraat naar de goelag gaat dan, om toch in die sferen te blijven.
Zie gated communities in de VS. De Vinexwijk is het Nederlandse equivalent. De achterban van Wilders is ook groot in dorpjes waar drie Marokkanen wonen met een kebabzaak (Mohammed? Ja, maar da's een goeie!!). Dat is omdat mensen bang zijn dat die plaag van kutmarokkanen overwaait uit de grote stad. Een dorpje is een soort natuurlijk ontstane gated community.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:18 schreef Toefjes het volgende:
Tja, het is een vraag die je met meer of minder kunt beantwoorden. Waarom trekt iedereen met een redelijke baan uit de stad weg richting de vinex woningen? Allemaal mensen die ook "minder" antwoorden.
Kan ook voor de "kids" zijn he. In de stad kan je nou eenmaal niet spelen. Dat is de reden dat mijn ouders destijds uit Den Haag zijn weggegaan.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:18 schreef Toefjes het volgende:
Tja, het is een vraag die je met meer of minder kunt beantwoorden. Waarom trekt iedereen met een redelijke baan uit de stad weg richting de vinex woningen? Allemaal mensen die ook "minder" antwoorden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |