abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137958300
quote:
13s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:56 schreef Kreator het volgende:

[..]

Het is ook naief om maar krampachtig te blijven volhouden dat er geen probleem is.
Ja, mee eens. Dat doe ik dan ook niet.
pi_137958319
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:59 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

En ik geloof niet dat iemand het daarmee eens is. En terecht.

Behalve dan een paar doorgeslagen moslims. Die neem ik net zo serieus als het electoraat van Wilders.
Ik denk dat het wel paralel zal gaan lopen eigenlijk. :')
  donderdag 20 maart 2014 @ 10:00:47 #153
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_137958329
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:59 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat zul je mij niet horen zeggen. Ik weet niet wat je probeert te zeggen met je vragen, het klinkt bijna alsof "kankermarrokaantjes" erger zijn dan "kankernederlanders".

Ik vind dat er tegen overlast en criminaliteit opgetreden moet worden, ongeacht wie de veroorzaker is.
Nee, per geval is het niet erger, feit is dat procentueel veel meer kankermarokkaantjes zijn dan kankernederlanders.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_137958364
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:59 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat zul je mij niet horen zeggen. Ik weet niet wat je probeert te zeggen met je vragen, het klinkt bijna alsof "kankermarrokaantjes" erger zijn dan "kankernederlanders".

Ik vind dat er tegen overlast en criminaliteit opgetreden moet worden, ongeacht wie de veroorzaker is.
Niet per geval, de ene groep is alleen veel groter dus dient de aanpak voor die groep te veranderen.
pi_137958386
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 10:00 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel paralel zal gaan lopen eigenlijk. :')
Dat is wat polarisatie doet. Maar degene die de sentimenten die leven onder een bevolkingsgroep als eerste politiek te gelde wil maken is Wilders. Niet de Marokkanen. Nogmaals, wat mensen in huis vinden of geloven is hun zaak. Ook al wens je alle Nederlanders de brandstapel toe, zolang er geen daad bij woord wordt gevoegd of daar een politieke ideologie aan opgehangen wordt mag dat hier gewoon.
pi_137958389
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 10:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, per geval is het niet erger, feit is dat procentueel veel meer kankermarokkaantjes zijn dan kankernederlanders.
Ook dat zegt trouwens nog niets he, als je weet hoe statistiek een beetje werkt. Als je een groep van 10 hebt, zit je al veel sneller op de 40% dan wanneer je een groep van 1000 hebt... Wel even handig om in je achterhoofd te houden.
pi_137958410
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 10:02 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is wat polarisatie doet. Maar degene die de sentimenten die leven onder een bevolkingsgroep als eerste politiek te gelde wil maken is Wilders. Niet de Marokkanen. Nogmaals, wat mensen in huis vinden of geloven is hun zaak. Ook al wens je alle Nederlanders de brandstapel toe, zolang er geen daad bij woord wordt gevoegd of daar een politieke ideologie aan opgehangen wordt mag dat hier gewoon.
Ja maar zij begonnen. ;(
pi_137958428
quote:
10s.gif Op donderdag 20 maart 2014 10:03 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ja maar zij begonnen. ;(
Zegt Wilders :)
  donderdag 20 maart 2014 @ 10:03:57 #159
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_137958429
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:20 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Het is zo makkelijk om andere partijen de schuld te geven van een beleid wat misschien niet altijd goed werkt, maar ondanks dat nog steeds beleid is. De problemen die er zijn kunnen helaas niet met een weekje opgelost worden, ook Wilders gaat dat niet lukken mocht hij regeringsverantwoordelijkheid krijgen. Waarom ziet men dat niet? Daarnaast, hij is zelf de grootste pluchezitter, heft zijn hele leven in de politiek gezeten. Notabene eerst namens de VVD, de partij die toch wel behoorlijk verantwoordelijk is voor het "binnen halen van die problemen".
Dat klopt, hij is ook een hypocriet. Andere partijen verwijten dat het "pluche wel lekker zit" terwijl hij zelf alleen nog maar uit de staatsruif heeft gevroten. Maar ik blijf bij mijn standpunt dat de opkomst van Wilders mede mogelijk is gemaakt door het onvermogen van de andere partijen om de stelselmatige problematiek aan te pakken. Het begint al met een Aleid Wolfsen bijvoorbeeld.
pi_137958430
quote:
2s.gif Op donderdag 20 maart 2014 10:02 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ook dat zegt trouwens nog niets he, als je weet hoe statistiek een beetje werkt. Als je een groep van 10 hebt, zit je al veel sneller op de 40% dan wanneer je een groep van 1000 hebt... Wel even handig om in je achterhoofd te houden.
Maar als je over de miljoenen gaat zal dat wel weer meevallen toch? ;)
pi_137958442
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 10:03 schreef Murdera het volgende:

[..]

Maar als je over de miljoenen gaat zal dat wel weer meevallen toch? ;)
Ghehehe, jaaaa....dan geldt deze regel opeens niet meer :+
  donderdag 20 maart 2014 @ 10:04:48 #162
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_137958452
quote:
2s.gif Op donderdag 20 maart 2014 10:02 schreef DW457 het volgende:

[..]

Jij geeft met deze opmerking aan werkelijk waar niets van statistiek en steekproeven te snappen.
pi_137958477
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 10:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ze moeten gewoon allebei aangepakt worden. De een met misschien een andere aanpak als de ander, maar nochtans aanpakken. Denken dat Wilders het wel even op gaat lossen is echter ronduit naief.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_137958479
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 10:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Jij geeft met deze opmerking aan werkelijk waar niets van statistiek en steekproeven te snappen.
Ik ben er geen expert in, zeker waar. Maar de basis klopt wel, daar kan ook jij niet omheen, of wel? Leg me anders eens uit...waar zit ik fout?
  donderdag 20 maart 2014 @ 10:06:47 #165
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_137958506
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 10:05 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ze moeten gewoon allebei aangepakt worden. De een met misschien een andere aanpak als de ander, maar nochtans aanpakken. Denken dat Wilders het wel even op gaat lossen is echter ronduit naief.
Dat beweer ik ook nergens, ik heb nooit op Wilders gestemd en zal het ook nooit doen.
Get woke, go broke!
pi_137958522
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 10:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat beweer ik ook nergens, ik heb nooit op Wilders gestemd en zal het ook nooit doen.
Maarree...waar heb je dan op gestemd?
pi_137958525
quote:
Denken dat Wilders het wel even op gaat lossen is echter ronduit naief.
Uiteraard. Maar dat ontkent niemand. :)
pi_137958527
quote:
2s.gif Op donderdag 20 maart 2014 10:05 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ik ben er geen expert in, zeker waar. Maar de basis klopt wel, daar kan ook jij niet omheen, of wel? Leg me anders eens uit...waar zit ik fout?
Verhoudingen zijn altijd gelijk. Als 60% van de Marokkanen met de politie in aanraking komt, dan is dat 6 van de 10. Of 6000 van de 10.000. Afhankelijk van hoe groot de totale populatie is, kan zelfs het eerste als probleem worden gezien.
pi_137958529
Welk land heeft het recht Nederland binnen te vallen om de Marokkaanse minderheid tegen de racistische meerderheid te verdedigen? Hebben de Marokkanen in de grote steden een Poetin die hen verdedigt a-la de Russen in de Krim en Oost-Oekraine?

Zijn niet normale uitspraken, als we zeggen "willen we minder joden" en een kaalkoppig publiek schreeuwt in koor "minder!!" hebben we de poppen aan het dansen en haalt het grote itnernationale media als het een partij is met weet-ik-hoeveel zetels.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_137958549
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 10:07 schreef Aloulou het volgende:
Welk land heeft het recht Nederland binnen te vallen om de Marokkaanse minderheid tegen de racistische meerderheid te verdedigen? Hebben de Marokkanen in de grote steden een Poetin die hen verdedigt a-la de Russen in de Krim en Oost-Oekraine?
Dat zullen de roma's wel doen. Zorgen dat er een criminele meerderheid in NL is.
  Official ESF Kreviewer donderdag 20 maart 2014 @ 10:08:34 #171
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_137958553
quote:

[..]

Dit gaat niemand oplossen. We zijn er met z''n allen al tientallen jaren niet in geslaagd om de culturele verschillen te overbruggen. Wij zijn gewoon niet opgewassen tegen de problematiek en instelling van de bontkraagcriminelen.
Wilders haakt daar slim op in.
  donderdag 20 maart 2014 @ 10:08:37 #172
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_137958555
quote:
2s.gif Op donderdag 20 maart 2014 10:07 schreef DW457 het volgende:

[..]

Maarree...waar heb je dan op gestemd?
VVD, maar dat is niet echt relevant he?
Get woke, go broke!
pi_137958556
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 10:07 schreef Murdera het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar dat ontkent niemand. :)
In dit topic momenteel ja, maar de verkiezingsuitslag zegt helaas wat anders :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_137958578
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 10:07 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Verhoudingen zijn altijd gelijk. Als 60% van de Marokkanen met de politie in aanraking komt, dan is dat 6 van de 10. Of 6000 van de 10.000. Afhankelijk van hoe groot de totale populatie is, kan zelfs het eerste als probleem worden gezien.
Zeker, dat ontken ik ook niet. Mijn punt is echter dat je bij kleine groepen sneller op een hoog percentage zit dan bij een grote groep. Natuurlijk is het dan alsnog zorgwekkend, maar het is wel iets om in je achterhoofd te houden, dat je je niet blind moet staren op percentages, maar ook moet kijken naar de context, dat was meer mijn punt.
pi_137958584
quote:
14s.gif Op donderdag 20 maart 2014 10:00 schreef Kreator het volgende:

[..]

Misschien moeten we een wijkcoach instellen. Dat zal wel helpen. De discussie aangaan. Die zachte linkse aanpak is nou net de oorzaak van de grote achterban van Wilders, die daardoor denkt dat hij god is.
Wat heeft Wilders met de PVV bereikt dan? Ik constateer dat partijen als GL, D66, CDA, PVDA en in mindere mate de VVD niets met de PVV te maken willen hebben. Het zal daarom heel lastig worden om mee te gaan regeren/besturen. En dan doen ze ook nog maar eens mee in 2 gemeenten. Hij heeft veel steun in Nederland, maar kan dat vrijwel niet verzilveren.

Ik denk dat als Wilders er daadwerkelijk wil zijn voor zijn achterban, dat het zou lonen als de PVV zich wat gematigder op zou stellen. Want er zijn genoeg mensen in Nederland die zich zorgen maken over Marokkanen, en echt niet alleen PVV stemmers. Veel mensen worden echter afgeschrikt door de manier waarop Wilder mensen over een kam scheert en een bevolkingsgroep als minderwaardig wegzet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')