SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je moet naar een hoek toe werken, zodat je van 2 kanten kan opbouwen. Soms heb je pech en dan kan het net niet, als er een 4 spawnt ipv een 2 bijvoorbeeld. Af en toe moet je dan inderdaad een klein getal toelaten, en die moet je zo snel mogelijk ophogen. Zorg er voor dat je altijd je hoogste getal in een hoek hebt, de een na grootste naarnaast etc.quote:Op zondag 23 maart 2014 15:04 schreef LXIV het volgende:
De 1024 haal ik wel. Ik bouw op van boven naar beneden. Maar op zeker moment kom ik op een punt waarbij ik de boel omlaag moet schuiven, waardoor er boven een laag cijfer komt dat ik niet meer op kan ruimen! Hoe pak je dit aan?
Ok, die methode volg ik ook.quote:Op zondag 23 maart 2014 18:52 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Je moet naar een hoek toe werken, zodat je van 2 kanten kan opbouwen. Soms heb je pech en dan kan het net niet, als er een 4 spawnt ipv een 2 bijvoorbeeld. Af en toe moet je dan inderdaad een klein getal toelaten, en die moet je zo snel mogelijk ophogen. Zorg er voor dat je altijd je hoogste getal in een hoek hebt, de een na grootste naarnaast etc.
Mijn record is 23500 oid, 1x 2048 en meerdere grote getallen.
Zo doe ik het ook ja.quote:Op zondag 23 maart 2014 18:52 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Je moet naar een hoek toe werken, zodat je van 2 kanten kan opbouwen. Soms heb je pech en dan kan het net niet, als er een 4 spawnt ipv een 2 bijvoorbeeld. Af en toe moet je dan inderdaad een klein getal toelaten, en die moet je zo snel mogelijk ophogen. Zorg er voor dat je altijd je hoogste getal in een hoek hebt, de een na grootste naarnaast etc.
Mijn record is 23500 oid, 1x 2048 en meerdere grote getallen.
Jawel, dat is wel haalbaar maar je moet geen fouten maken, consistent zijn en redelijk veel geluk hebben. Als je bijvoorbeeld al veel grote getallen boven in een hoek hebt wordt het erg krap en kan het voorkomen dat je gedwongen wordt om een keer naar beneden te schuiven zodat er een klein getal achter de grote getallen kan komen. Omdat je niet weet waar het nieuwe getal verschijnt kan je geluk hebben, maar als het vaak genoeg gebeurt wordt de kans wel heel klein dat het altijd precies goed komt. Maar als je vaak genoeg probeert en sowieso geen fouten maakt is het wel mogelijk om 4096 te halen.quote:Op zondag 23 maart 2014 20:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok, die methode volg ik ook.
Is 4096 theoretisch niet haalbaar?
Je stuurt met de pijltjes. Alle blokken schuiven zo ver als mogelijk door in de gekozen richting. Als twee blokken met het zelfde getal naast elkaar liggen in de gekozen richting vormen die samen één blok met de dubbele waarde. Daarna verschijnt er een nieuw blok van 2 of soms 4 in een lege plek.quote:Op maandag 24 maart 2014 11:45 schreef DeHovenier het volgende:
3012 na 1x spelen. Ik snap niet hoe de besturing werkt
Ja dat snap ik wel. Maar je kan dus niet 1 blok verplaatsen met je pijltjes? Dat is dan gelijk een hele rij?quote:Op maandag 24 maart 2014 12:02 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Je stuurt met de pijltjes. Alle blokken schuiven zo ver als mogelijk door in de gekozen richting. Als twee blokken met het zelfde getal naast elkaar liggen in de gekozen richting vormen die samen één blok met de dubbele waarde. Daarna verschijnt er een nieuw blok van 2 of soms 4 in een lege plek.
Zo moet je dus genoeg blokken laten samengaan om van 2 -> 4 -> 8 naar 512 -> 1028 -> 2048 te gaan.
Klopt, anders zou het wel heel makkelijk zijn.quote:Op maandag 24 maart 2014 12:03 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ja dat snap ik wel. Maar je kan dus niet 1 blok verplaatsen met je pijltjes? Dat is dan gelijk een hele rij?
De schrijver van het script heeft zelf niet eens hoger dan 512 gehaald vertelt hij in een interviewquote:Op maandag 24 maart 2014 11:09 schreef LXIV het volgende:
Ok. En 4096 is dus ook ingeprogrammeerd. Raar dat ze het dan niet 4096 genoemd hebben.
Het lijkt trouwens wel dat als je (verplicht) naar beneden moet schuiven, het getal altijd boven komt op een ongunstige plaats.
Meer dan 512 halen is toch niet zo moeilijk?quote:Op maandag 24 maart 2014 13:45 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
De schrijver van het script heeft zelf niet eens hoger dan 512 gehaald vertelt hij in een interview![]()
De getallen verschijnen volledig willekeurig, de stapelrichting maakt echt niet uit.
Nee. Maar hij heeft het spel in 10 minuten geprogrammeerd, een paar keer getest en online gegooid. Hij is het daarna zelfs vergeten.quote:Op maandag 24 maart 2014 14:09 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Meer dan 512 halen is toch niet zo moeilijk?
Ok.quote:Op maandag 24 maart 2014 14:16 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Nee. Maar hij heeft het spel in 10 minuten geprogrammeerd, een paar keer getest en online gegooid. Hij is het daarna zelfs vergeten.
10 minute lijkt me stug, hier ben je toch wel een paar avonden zoet mee.quote:Op maandag 24 maart 2014 14:16 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Nee. Maar hij heeft het spel in 10 minuten geprogrammeerd, een paar keer getest en online gegooid. Hij is het daarna zelfs vergeten.
Ik zat al op dit soort varianten te wachtenquote:
fuck you. ik was van plan op tijd naar bed te gaan vandaag.quote:
Hoe bedoel je?quote:
quote:
Hij zou redelijk geel moeten zijn, die kleur wordt hij ook als je de 10*10 variant speeltquote:
Er zijn een aantal fake versies te vinden die soms andere kleuren gebruiken. Misschien dat je daar mee in de war bent.quote:Op donderdag 3 april 2014 13:34 schreef Gehenna het volgende:
[..]
[..]
Hij zou redelijk geel moeten zijn, die kleur wordt hij ook als je de 10*10 variant speelt
twitter:felipewiel twitterde op woensdag 02-04-2014 om 06:21:11Managed to create a 4096 tile. Pretty cool.: -) #2048 #game #fb http://t.co/xxTNSQQC9b reageer retweet
twitter:ReillyTiger twitterde op donderdag 03-04-2014 om 08:10:50I hit 4096 and got a high score of 50,000. booyah. http://t.co/43Kn6wN4bY reageer retweet
twitter:helleras twitterde op maandag 24-03-2014 om 00:46:02Har I set den, the elusive 4096? Ellers er den her! (Og nu stopper jeg, really!) // @rankenberg http://t.co/xCSMKaqowo reageer retweet
nou ik had zelf de 10x10 versie gespeeld (de broncode daarvan is vrijwel hetzelfde, je geeft bij het opstarten gewoon je veldgrootte mee)quote:Op donderdag 3 april 2014 13:44 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Er zijn een aantal fake versies te vinden die soms andere kleuren gebruiken. Misschien dat je daar mee in de war bent.
Of hebben deze mensen ook allemaal precies het zelfde gephotoshopt?twitter:felipewiel twitterde op woensdag 02-04-2014 om 06:21:11Managed to create a 4096 tile. Pretty cool.: -) #2048 #game #fb http://t.co/xxTNSQQC9b reageer retweet
twitter:ReillyTiger twitterde op donderdag 03-04-2014 om 08:10:50I hit 4096 and got a high score of 50,000. booyah. http://t.co/43Kn6wN4bY reageer retweet
twitter:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | &.tile-super .tile-inner { color: $bright-text-color; background: mix(#333, $tile-gold-color, 95%); font-size: 30px; @include smaller($mobile-threshold) { font-size: 10px; } } |
Klopt precies kijk maar: JSfiddle rechtstreeks uit de originele bronquote:Op donderdag 3 april 2014 13:56 schreef Gehenna het volgende:
[..]
nou ik had zelf de 10x10 versie gespeeld (de broncode daarvan is vrijwel hetzelfde, je geeft bij het opstarten gewoon je veldgrootte mee)
Nog even gecheckt in de source, staat gewoon hard-coded deze gele kleur in:
http://www.color-hex.com/color/edc22e edit: dat is voor '2048'
Maar dit staat in de css (waar ik eigenlijk niet zo veel verstand van heb..)
Oh wacht.. Of er moet hier iets gebeuren dat het zwart kleurt.
[ code verwijderd ]
maar ik weet zelf niet wat de uitkomst van die 'mix(#333, $tile-gold-color, 95%);' is...
ah top!quote:Op donderdag 3 april 2014 14:23 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Klopt precies kijk maar: JSfiddle rechtstreeks uit de originele bron
Dat stelt niets voor.quote:
Godver!quote:
quote:Op zondag 6 april 2014 14:00 schreef µ het volgende:
Voor degenen die het allemaal te lastig vinden.
klik
quote:
Da's een andere versie eh (25 tiles i.p.v. 16), hogere getallen zijn dan makkelijker om te halen (meer ruimte).quote:
Heb al iemand gezien die in de 4x4 versie 4096 gehaald heeft...quote:Op zondag 13 april 2014 14:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
[..]
Da's een andere versie eh (25 tiles i.p.v. 16), hogere getallen zijn dan makkelijker om te halen (meer ruimte).
Ik las even terug, ik zie dat er al vele versies zijn.quote:Op zondag 13 april 2014 14:19 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Heb al iemand gezien die in de 4x4 versie 4096 gehaald heeft...
Jawel, maar dan wordt het wel erg lastig.quote:Op zondag 13 april 2014 14:21 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik las even terug, ik zie dat er al vele versies zijn.. Mijn vorige reactie kun je als niet geplaatst beschouwen.
.
Je kunt niet doorgaan na de 2048 toch, aangezien 'You win!' verschijnt?
Neehoor, je kunt op verder spelen klikken. Ik moet even zoeken, maar ik heb echt gezien dat iemand dat gehaald heeft. Geloof dat het in de TVSC was.quote:Op zondag 13 april 2014 14:21 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik las even terug, ik zie dat er al vele versies zijn.. Mijn vorige reactie kun je als niet geplaatst beschouwen.
.
Je kunt niet doorgaan na de 2048 toch, aangezien 'You win!' verschijnt?
Je kunt kiezen voor "doorgaan"quote:Op zondag 13 april 2014 14:21 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik las even terug, ik zie dat er al vele versies zijn.. Mijn vorige reactie kun je als niet geplaatst beschouwen.
.
Je kunt niet doorgaan na de 2048 toch, aangezien 'You win!' verschijnt?
nog niet eens zo moeilijk, althans dat haalde ik al na een dag spelenquote:Op zondag 13 april 2014 14:19 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Heb al iemand gezien die in de 4x4 versie 4096 gehaald heeft...
ga systematisch te werk, ga voor een hoog getal in een hoek (ik pak altijd rechterbovenhoek), en probeer dan boven van rechts naar links de hoge getallen te vormen. Bijv 32-128-256-512 in de bovenste rij.quote:Op zondag 13 april 2014 15:32 schreef Lothiriel het volgende:
Ik ga er een beetje op vooruit
[ afbeelding ]
Dankje, goede tipquote:Op zondag 13 april 2014 18:53 schreef Adames het volgende:
[..]
ga systematisch te werk, ga voor een hoog getal in een hoek (ik pak altijd rechterbovenhoek), en probeer dan boven van rechts naar links de hoge getallen te vormen. Bijv 32-128-256-512 in de bovenste rij.
De bovenste rij heeft dan geen bewegingsruimte, zodat het rechtergetal nooit uit zijn hoek komt zolang je niet de getallen naar beneden laat schuiven. Probeer dan onder de 32 een nieuwe 32 te vormen, door juist alle getallen in de (nieuwe) linkerbovenhoek te schuiven. Zodra je daar 32 hebt, naar boven schuiven zodat 64-128-256-512 ontstaat.
Herhaal, maar dan met een 64 in de linkerbovenhoek. Hierna kan je naar rechts blijven schuiven tot je rechtsboven 1024 hebt. Blijf dan weer schuiven tot de bovenste rij gevuld is en op zijn plaats zit, met de getallen van laag naar hoog. Zodra er dubbele getallen naast elkaar zitten op de bovenste rij, altijd naar rechts schuiven zodat het hoogste getal geen kans heeft om te verschuiven.
Ik heb wel de 2048 gehaald op de 4x4 versie, inmiddels 4 keer ofzo. Je kan daarna gewoon doorspelen maar de 4096 is extreem lastig te halen omdat je veel heel consequent moet zijn, en je ook nog eens veel geluk moet hebben met waar een nieuwe 4 of 2 verschijnt.quote:Op zondag 13 april 2014 14:32 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Neehoor, je kunt op verder spelen klikken. Ik moet even zoeken, maar ik heb echt gezien dat iemand dat gehaald heeft. Geloof dat het in de TVSC was.
Ik ook. Had laatst 2048/1024/512/256 zoongeveer naast elkaar maar kreeghet niet af gemaaktquote:Op dinsdag 15 april 2014 12:52 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Ik heb wel de 2048 gehaald op de 4x4 versie, inmiddels 4 keer ofzo. Je kan daarna gewoon doorspelen maar de 4096 is extreem lastig te halen omdat je veel heel consequent moet zijn, en je ook nog eens veel geluk moet hebben met waar een nieuwe 4 of 2 verschijnt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |