Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Dalenbart, hiker regio Amersfoort Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Eindhoven Wave103, hiker regio Utrecht zazzel, hiker regio Breda Zuunigerd, hiker regio Zwolle Sarasi, hiker regio Groningen (Autoreset) Amoeba, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Solidberg, hiker regio Groningen Schaafkaas, hiker regio Groningen Kiprollade, hiker regio Rotterdam trolley, hiker regio Leeuwarden qua111, hiker regio Leiden ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset) Meneer_valk, hiker regio Maastricht KabouterKwebbel, hiker regio Apeldoorn
joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen Mallet, ex-hiker regio Doetinchem Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden Franknfurter, ex-hiker regio Utrecht LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Enpe, ex-hiker regio Eindhoven Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Zorgtaxichauffeur MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht RTS91, privéchauffeur regio Utrecht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda ColeJ, privéchauffeur regio Alkmaar/Noord-Holland Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht Jieuwst, privéchauffeur regio Nijmegen
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor nieuwe chauffeurs:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het geld er niet voor (over) om echt dure gadgets aan te schaffen. Mijn tablet is wel helemaal luxe, maar dat was gedeeltelijk een cadeautje. En mijn mobiel wil ik af en toe eens kunnen laten vallen zonder direct een hartaanval te krijgen.
Op woensdag 19 maart 2014 09:04 schreef Sarasi het volgende: Ik heb het geld er niet voor (over) om echt dure gadgets aan te schaffen. Mijn tablet is wel helemaal luxe, maar dat was gedeeltelijk een cadeautje. En mijn mobiel wil ik af en toe eens kunnen laten vallen zonder direct een hartaanval te krijgen.
Snap ik. Via mijn werk heb ik mijn HTC kunnen verzekeren voor 2 euro per maand. En ik weet dus dat dat echt een goede verzekering is.. Ik laat hem ook regelmatig vallen.
Apple werkt bij mij heerlijk, voor zover ik er iets van heb. Verder dan twee toetsenborden en een iPad Mini kom ik nog niet. Het is wel de bedoeling dat er binnenkort een MacPro (niet het nieuwste model) en een MacBook, ook lekker tweedehands, bij komt, maar dat is nog toekomstmuziek.
Verder heb ik een zelfbouw PC met twee schermen, waarvan één HP en de ander LG, de PS3 is uiteraard van Sony, een cheap-ass 5.1 geluidsinstallatie van MS-Tech, een paar externe harde schijven en de telefoon komt uit de schappen van Samsung. Ook al wordt die straks ingewisseld voor een Sony.
Oh ja, dan heb ik ook nog een camera van Canon erbij. De printer komt van HP af en dan heb ik het zo'n beetje wel..
Snap ik. Via mijn werk heb ik mijn HTC kunnen verzekeren voor 2 euro per maand. En ik weet dus dat dat echt een goede verzekering is.. Ik laat hem ook regelmatig vallen.
Ik verzeker dat kreng van mij voor een euro ofzo per maand, maar dan moet ik de volgende keer wel 250 euro aan eigen risico betalen als ik hem opstuur. Ook al kost de reparatie slechts 70...
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Snap ik. Via mijn werk heb ik mijn HTC kunnen verzekeren voor 2 euro per maand. En ik weet dus dat dat echt een goede verzekering is.. Ik laat hem ook regelmatig vallen.
Ja, dan is dat het waard. Maar dan nog zou ik niet zoveel geld aan een telefoon willen uitgeven. Ik sta weleens te kwijlen bij de high-end afdeling in de winkel, maar de prijskaartjes zijn altijd zo'n gigantische domper... Daar doe ik veel liever iets anders van.
Ik verzeker dat kreng van mij voor een euro ofzo per maand, maar dan moet ik de volgende keer wel 250 euro aan eigen risico betalen als ik hem opstuur. Ook al kost de reparatie slechts 70...
Dat is lelijk. Ik heb een ER van ¤ 45,-
Telefoon is overigens in combinatie met abo. ¤ 38,- p/m 300 minuten/sms en 1500MB. Niets bijbetalen voor de telefoon. Contract van 2 jaar.
Ja, dan is dat het waard. Maar dan nog zou ik niet zoveel geld aan een telefoon willen uitgeven. Ik sta weleens te kwijlen bij de high-end afdeling in de winkel, maar de prijskaartjes zijn altijd zo'n gigantische domper... Daar doe ik veel liever iets anders van.
Niks, los gekocht. Sim only abo voor 21 euro, 60min, onbeperkt smsen, 2GB data (4G, niet dat mijn telefoon dat aan kan...), onbeperkt bellen van Hi naar Hi en spotify premium, wat ik toch al had a 10E p/m. Overigens de eerste keer dat ik een abonnement heb, maar met dit en mijn vorige baantje leek een internetbundel mij wel heel handig en dit was dan het voordeligste.
Niks, los gekocht. Sim only abo voor 21 euro, 60min, onbeperkt smsen, 2GB data (4G, niet dat mijn telefoon dat aan kan...), onbeperkt bellen van Hi naar Hi en spotify premium, wat ik toch al had a 10E p/m. Overigens de eerste keer dat ik een abonnement heb, maar met dit en mijn vorige baantje leek een internetbundel mij wel heel handig en dit was dan het voordeligste.
Ik leg straks 100 bij voor een S5 en ga 40 per maand betalen…
Ik leg straks 100 bij voor een S5 en ga 40 per maand betalen…
Ja dat ga ik dus never nooit niet doen. Dit vind ik al een heel bedrag, 21 euro, en ik denk niet dat ik ooit een abo van 25+ ga afsluiten. Dan liever meer kwijt zijn per MB/minuut/sms maar flexibel zijn, kan ik altijd kiezen om een maand geen telefoon te gebruiken.
Telefoon is overigens in combinatie met abo. ¤ 38,- p/m 300 minuten/sms en 1500MB. Niets bijbetalen voor de telefoon. Contract van 2 jaar.
Bij mij hetzelfde, betaal iets minder. ¤ 32,50,- p/m 200 min/sms en 250 MB. Beetje karig, maar het werkt vooralsnog. Heb overigens iets van 35 euro moeten bijbetalen voor mijn huidige S3. Vanaf mei kan ik verlengen, maar als die krengen van Hi/KPN niets aan hun prijzen en voorwaarden doen hou ik het nog tot november uit met deze telefoon en stap ik mooi over. ¤ 40,- p/m voor een Sony Xperia Z2 (dan wss minder) plus bijbetaling van ¤ 12,- bij Vodafone
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Bij mij hetzelfde, betaal iets minder. ¤ 32,50,- p/m 200 min/sms en 250 MB. Beetje karig, maar het werkt vooralsnog. Heb overigens iets van 35 euro moeten bijbetalen voor mijn huidige S3. Vanaf mei kan ik verlengen, maar als die krengen van Hi/KPN niets aan hun prijzen en voorwaarden doen hou ik het nog tot november uit met deze telefoon en stap ik mooi over. ¤ 40,- p/m voor een Sony Xperia Z2 (dan wss minder) plus bijbetaling van ¤ 12,- bij Vodafone
Ik zat eerst bij Rabo Mobiel maar die zijn ermee gestopt (of nu aan het afbouwen). Hadden ze een overstapaanbod voor KPN. Kreeg je eenmalig ¤ 75,- terug als je naar KPN ging, maar fuck wat zijn die abonnementen duur. Zit nu bij Tele2.
35 euro voor 90 minuten/smsjes en onbeperkt internet (maar na 2GB langzamer). Inclusief telefoon.
Overigens snap ik het nut van tablet niet als je een fatsoenlijke smartphone hebt, dus een tablet heb ik niet en zal ik hoogstwaarschijnlijk ook nooit gaan hebben.
Ik ben gisteren naar Jongens tegen de Meisjes geweest en daar was mijn idool ook, namelijk Frans Duijts. Van alles BN'ers stond Frans het dichts bij mij, dat vond ik ontzettend gaaf! Ik baal ervan dat ik geen handtekening heb kunnen vragen, omdat hij snelweg (dit vind ik een leuke woordspeling) moest. Naast Frans Duijts waren er ook mooie vrouwen, dat realiseerde ik me gelijk al. Helaas was er ook 1 vrouw die dik was met een doorschijnende zwarte BH, dat vond ik afgrijselijk. Er waren ook andere BN'ers, zoals de presentatoren, namelijk Tijl Beckand en Chantal Janzen met d'r hamsterkop. Nu ga ik proberen uit te leggen wie de andere BN'ers waren. Er was een diëtiste/mode vrouwtje met korte haren, Nicolette van Try before you die ofzo, een gozer van GTST die Tim heet, een donkere man met petje van een opa en een oude vrouw die denkt dat ze 26 is. Gelukkig was mijn angst van die dikke vrouw snel weggenomen doordat de mannen hadden gewonnen, we kregen een waardebon van 86 euro voor Cheaptickets.nl. Ik denk dat ik in m'n eentje op vakantie ga naar België, want veel meer luxe zal ik niet kunnen veroorloven. Op de terugweg ging ik naar het Zuidplein in Rotterdam om mijn klasgenoot naar de bus te brengen. Eenmaal daar aangekomen kwamen we een spookrijdende politieauto tegen zonder licht, dat was echt even schrikken! Gelukkig realiseerde de politieman het zich ook, en vervolgens reed hij weg met kermisverlichting en zo'n leuke toeter met 2 tonen, dat vond ik dan wel weer ontzettend gaaf! Toen ik thuis kwam was het licht in huis uit, dat was best spannend, aangezien er misschien wel spoken en geesten waren. Daarom ben ik snel mijn hond gaan begroeten en naar boven gegaan om te slapen, net als mijn ouders. Ik hoop dat jullie net zo'n avontuurlijke avond hebben gehad als ik. Mocht je ook een verhaal willen delen, dan lees ik het graag!
Groetjes Kiprollade
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zat eerst bij Rabo Mobiel maar die zijn ermee gestopt (of nu aan het afbouwen). Hadden ze een overstapaanbod voor KPN. Kreeg je eenmalig ¤ 75,- terug als je naar KPN ging, maar fuck wat zijn die abonnementen duur. Zit nu bij Tele2.
Tele2 is ook heel goedkoop vergeleken bij de rest, maar daar hebben ze nog geen 4G. Dus ik wacht op de dag dat ze dat gaan uitrollen, en dan kijken wat dat kost bij hen.
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Hier een Apple ipad en iphone. Ik heb nu bijna 3 jaar een iphone 4, en ben van plan om binnenkort misschien toch een 4s te nemen, maar niet voor een 5/5s/6 te gaan, omdat het niet veel meer biedt dan wat ik nu heb. Overigens vind ik ook dat er vrijwel geen slechte smartphones zijn, alleen ben ik gewend aan ios en vind ik apple erg fijn. Een ipad vind ik gewoon geniaal, onderweg in de trein of 's avonds op de bank of in bed nog een filmpje kijken.
Ik zou ook echt niet weten hoe hikers en pc'ers het 'vroeger' voor de smartphone tijdperk hun werk deden. Beetje van tevoren alle treintijden uitprinten en hopen dat er geen uitval van treinen zouden zijn anders raakt je hele planning in de war.
Hier ook een apple iPhone. Al ruim twee jaar de iPhone 4, waar ik onlangs een sim-only ingeplugd heb voor ¤10 p/mnd. Hiervoor krijg ik 100 min/sms en 500MB terug. Prima te doen. Thuis, school, stage kan ik toch op wifi, die paar keer per week dat ik onderweg ben met OV om van thuis naar stage te komen en v.v. kan ik dan mooi met m'n 500MB vullen.
Volgend jaar ben ik van plan om van m'n Apple geloof af te stappen, en waarschijnlijk een S4 (of 5 mits prijs dat toelaat) te kopen
Voor de rest heb ik ook nog een laptop van Apple, die ik op m'n vaders bedrijf kon laten zetten Scheelde me, incl. studentenkorting, toch een kleine ¤300
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Hmm, wat zouden jullie eigenlijk doen als je te laat bij een LM aankomt, iedereen is al weg daar en EW/AR zijn ook niet meer op kantoor?
Had gisterenavond zo'n situatie bij A in Almere. Uiteindelijk kwam er nog wel iemand naar buiten die de auto in kon nemen, maar ik stond eigenlijk al op het punt hem dan maar weer mee naar huis te nemen Laten slaan en de sleutel door de brievenbus gooien had ik niet prettig gevonden onder mijn verantwoordelijkheid.
Kwam overigens zo, ik hád aanvankelijk slechts één rit, Den Bosch - Almere. Ophalen en afleveren tussen 9 en 5. En aangezien 'dinsdagochtend ' ben ik tot een uur of 12 in mijn nest gebleven, om om 1 uur die rit te gaan rijden. Tijd zat en ruim genoeg gepland lijkt me even los van persoonlijke voorkeur om 's ochtends of 's middags te werken. Belt AR dat ik nog een ritje meost doen, Den Bosch - Amersfoort. Had toen al gezegd dat het krap werd, maar kon wel. Eerst die nieuwe rit, daarna naar Almere. Meteen begonnen, was ik dus terug in Den Bosch om de 2e auto op te halen, om 4 uur pas (A is tot 6 uur open, dus kan alsnog). Staat er toch een monsterfile op de A2 15 kilometer. Gebeld dat het krap werd, moest het maar gaan proberen. Besloten om om te rijden via A59 en A27, maar ik was niet de enige met dat plan dus die stonden ook compleet vast. Stond ik alsnog in de file maar nu ook nog de verkeerde kant op Weer, gewoon doorrijden. Kom ik eindelijk in Almere, niemand thuis natuurlijk. AR gebeld, allemaal ook al naar huus..
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Op woensdag 19 maart 2014 11:09 schreef BlackLining het volgende: Hmm, wat zouden jullie eigenlijk doen als je te laat bij een LM aankomt, iedereen is al weg daar en EW/AR zijn ook niet meer op kantoor?
Had gisterenavond zo'n situatie bij A in Almere. Uiteindelijk kwam er nog wel iemand naar buiten die de auto in kon nemen, maar ik stond eigenlijk al op het punt hem dan maar weer mee naar huis te nemen Laten slaan en de sleutel door de brievenbus gooien had ik niet prettig gevonden onder mijn verantwoordelijkheid.
Kwam overigens zo, ik hád aanvankelijk slechts één rit, Den Bosch - Almere. Ophalen en afleveren tussen 9 en 5. En aangezien 'dinsdagochtend ' ben ik tot een uur of 12 in mijn nest gebleven, om om 1 uur die rit te gaan rijden. Tijd zat en ruim genoeg gepland lijkt me even los van persoonlijke voorkeur om 's ochtends of 's middags te werken. Belt AR dat ik nog een ritje meost doen, Den Bosch - Amersfoort. Had toen al gezegd dat het krap werd, maar kon wel. Eerst die nieuwe rit, daarna naar Almere. Meteen begonnen, was ik dus terug in Den Bosch om de 2e auto op te halen, om 4 uur pas (A is tot 6 uur open, dus kan alsnog). Staat er toch een monsterfile op de A2 15 kilometer. Gebeld dat het krap werd, moest het maar gaan proberen. Besloten om om te rijden via A59 en A27, maar ik was niet de enige met dat plan dus die stonden ook compleet vast. Stond ik alsnog in de file maar nu ook nog de verkeerde kant op Weer, gewoon doorrijden. Kom ik eindelijk in Almere, niemand thuis natuurlijk. AR gebeld, allemaal ook al naar huus..
Hebben ze geen noodnummer ofzo?
Heuh, eindelijk heeft die ijsbaanboer betaald. ¤1194 voor 10 dagen werk
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op woensdag 19 maart 2014 11:09 schreef BlackLining het volgende: Hmm, wat zouden jullie eigenlijk doen als je te laat bij een LM aankomt, iedereen is al weg daar en EW/AR zijn ook niet meer op kantoor?
Gewoon 's ochtends vertrekken, luie donder!
Nee, zonder gekheid. Ik had, net zoals jij gedaan hebt, EW/AR gebeld om te zeggen dat het krap gaat worden qua tijd en planning, en op het moment dat ik in de file terecht kwam nogmaals gebeld dat je in een monsterfile staat en sowieso te laat gaat komen. Kan EW/AR op dat moment overleggen met A. over wat te doen in deze situatie.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Heeft AR idd geen noodnummer? Bij ons was er altijd iemand bereikbaar.
Ik betaal overigens momenteel 80 euro in de maand aan de telefoon Onbeperkt bellen en de gehele bundel is ook in heel Europa te gebruiken, ben regelmatig in het buitenland.
Op woensdag 19 maart 2014 11:09 schreef BlackLining het volgende: Hmm, wat zouden jullie eigenlijk doen als je te laat bij een LM aankomt, iedereen is al weg daar en EW/AR zijn ook niet meer op kantoor?
Had gisterenavond zo'n situatie bij A in Almere. Uiteindelijk kwam er nog wel iemand naar buiten die de auto in kon nemen, maar ik stond eigenlijk al op het punt hem dan maar weer mee naar huis te nemen Laten slaan en de sleutel door de brievenbus gooien had ik niet prettig gevonden onder mijn verantwoordelijkheid.
Kwam overigens zo, ik hád aanvankelijk slechts één rit, Den Bosch - Almere. Ophalen en afleveren tussen 9 en 5. En aangezien 'dinsdagochtend ' ben ik tot een uur of 12 in mijn nest gebleven, om om 1 uur die rit te gaan rijden. Tijd zat en ruim genoeg gepland lijkt me even los van persoonlijke voorkeur om 's ochtends of 's middags te werken. Belt AR dat ik nog een ritje meost doen, Den Bosch - Amersfoort. Had toen al gezegd dat het krap werd, maar kon wel. Eerst die nieuwe rit, daarna naar Almere. Meteen begonnen, was ik dus terug in Den Bosch om de 2e auto op te halen, om 4 uur pas (A is tot 6 uur open, dus kan alsnog). Staat er toch een monsterfile op de A2 15 kilometer. Gebeld dat het krap werd, moest het maar gaan proberen. Besloten om om te rijden via A59 en A27, maar ik was niet de enige met dat plan dus die stonden ook compleet vast. Stond ik alsnog in de file maar nu ook nog de verkeerde kant op Weer, gewoon doorrijden. Kom ik eindelijk in Almere, niemand thuis natuurlijk. AR gebeld, allemaal ook al naar huus..
Bij die LM is tot een uur of 7 nog een portier aanwezig geloof ik. Anders had ik het noodnummer gebeld, of als dat niet kon de auto mee naar huis genomen. Ik zou nooit zonder toestemming sleutels in een brievenbus knikkeren.
@Nieuwe collega, gefeliciteerd Na de uitgebreide selectie en rijtest behoor je nu tot de uitverkorenen; dat je dat maar weet.
[ Bericht 0% gewijzigd door Viezze op 19-03-2014 11:34:20 ]
Ik betaal overigens momenteel 80 euro in de maand aan de telefoon Onbeperkt bellen en de gehele bundel is ook in heel Europa te gebruiken, ben regelmatig in het buitenland.
Jawel, en dat zei de planner die ik aan de telefoon had in de file ook al, maar uiteindelijk kreeg ik daar dus gewoon voicemail
Ergens baalde ik wel dat er nog iemand naar buiten kwam. Anders had ik die auto mooi mee terug genomen en was ik vanmorgen wel weer naar Almere gereden. Had bar weinig zin om daar in het stromende regen naar die bushalte te gaan
[ Bericht 14% gewijzigd door BlackLining op 19-03-2014 11:35:11 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Op woensdag 19 maart 2014 11:34 schreef Viezze het volgende: Dat krijg je bij EW ook, dan moet je de VM inspreken met je naam en nummer en dan word je teruggebeld.
Huh, ook je nummer? Als je hun belt, en de VM inspreekt, kunnen ze je toch gewoon via de VM direct terugbellen? Tenminste, als EW mijn VM inspreekt hoor ik altijd: ''Voor direct terugbellen, toets 1''.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Huh, ook je nummer? Als je hun belt, en de VM inspreekt, kunnen ze je toch gewoon via de VM direct terugbellen? Tenminste, als EW mijn VM inspreekt hoor ik altijd: ''Voor direct terugbellen, toets 1''.
Ja dat kan inderdaad. Het is mij ooit vertelt, maar nu je het zo zegt is dat onnodig
Huh, ook je nummer? Als je hun belt, en de VM inspreekt, kunnen ze je toch gewoon via de VM direct terugbellen? Tenminste, als EW mijn VM inspreekt hoor ik altijd: ''Voor direct terugbellen, toets 1''.
Ja, ik had mijn nummer ook niet ingesproken. Vandaar dat ik misschien niks meer gehoord heb, maar ik vind dat ook altijd zo'n kwats he.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
ps. DIE HOOFDLETTERS, UITROEPTEKENS, RODE LETTERS EN VETGEDRUKTE TEKST DAAR MOET JE MAAR AAN WENNEN, DAT IS VERDER NIKS PERSOONLIJKS, MAAR DAT DOEN ZE GEWOON ALTIJD. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Edit: uitroeptekens vergeten
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Weet mijn eerste dag nog alsof het gisteren was Bij ons liep je altijd eerst een dag mee, en ik vroeg nog aan die gast. Wat is het addertje onder het gras, want het kan niet zo chill zijn als ik nu in mijn hoofd heb. Was het dus wel, en heb het ruim 4 jaar gedaan
ps. DIE HOOFDLETTERS, UITROEPTEKENS, RODE LETTERS EN VETGEDRUKTE TEKST DAAR MOET JE MAAR AAN WENNEN, DAT IS VERDER NIKS PERSOONLIJKS, MAAR DAT DOEN ZE GEWOON ALTIJD. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Edit: uitroeptekens vergeten
Ja dat mailde ze ook nog naar mij. "We hebben inderdaad chauffeurs die er een potje van maken, en we behandelen alle chauffeurs hetzelfde"
Misschien moeten ze tijdens de sollicitatieprocedure eens testen of mensen tot tien kunnen tellen en een rebus op laten lossen om de retards eruit te filteren.
Op woensdag 19 maart 2014 11:58 schreef Viezze het volgende: Misschien moeten ze tijdens de sollicitatieprocedure eens testen of mensen tot tien kunnen tellen en een rebus op laten lossen om de retards eruit te filteren.
Hahaha!
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Ja dat mailde ze ook nog naar mij. "We hebben inderdaad chauffeurs die er een potje van maken, en we behandelen alle chauffeurs hetzelfde"
Misschien moeten ze tijdens de sollicitatieprocedure eens testen of mensen tot tien kunnen tellen en een rebus op laten lossen om de retards eruit te filteren.
Helemaal mee eens! Viezze for president!
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Weet mijn eerste dag nog alsof het gisteren was Bij ons liep je altijd eerst een dag mee, en ik vroeg nog aan die gast. Wat is het addertje onder het gras, want het kan niet zo chill zijn als ik nu in mijn hoofd heb. Was het dus wel, en heb het ruim 4 jaar gedaan
De addertjes onder het gras zijn dat je niet altijd wordt gebeld voor werk (mij maar 3x gebeurd in bijna een half jaar gelukkig), dat je allerlei zaken zelf moet regelen (kleding, navigatie, printer etc.) en dat je net zo makkelijk ontslagen kunt worden als dat je wordt aangenomen.
En toch kan ik als autoliefhebber geen leuker studentenbaantje bedenken. Met die lange dagen altijd (gemiddeld 8 uur voor mij) verdient het ook zeker niet onaardig, terwijl je het autorijden, ov'en en wachten nauwelijks werk kunt noemen.
Weet mijn eerste dag nog alsof het gisteren was Bij ons liep je altijd eerst een dag mee, en ik vroeg nog aan die gast. Wat is het addertje onder het gras, want het kan niet zo chill zijn als ik nu in mijn hoofd heb. Was het dus wel, en heb het ruim 4 jaar gedaan
De addertjes onder het gras zijn dat je niet altijd wordt gebeld voor werk (mij maar 3x gebeurd in bijna een half jaar gelukkig), dat je allerlei zaken zelf moet regelen (kleding, navigatie, printer etc.) en dat je net zo makkelijk ontslagen kunt worden als dat je wordt aangenomen.
En toch kan ik als autoliefhebber geen leuker studentenbaantje bedenken. Met die lange dagen altijd (gemiddeld 8 uur voor mij) verdient het ook zeker niet onaardig, terwijl je het autorijden, ov'en en wachten nauwelijks werk kunt noemen.
Hof groep mailtje is binnen . De uren van die eerste werkdag zijn zelfs naar boven afgerond .
Verder een Galaxy note 10.1(tablet), hp EliteBook 8560w(notebook van de Tu/e) en een Galaxy S+ als telefoon die hopelijk binnenkort een vervanger krijgt. Waarschijnlijk een HTC One, of een Nexus 5, maar ik twijfel nog.
Op woensdag 19 maart 2014 13:23 schreef kweenie1 het volgende: Hof groep mailtje is binnen . De uren van die eerste werkdag zijn zelfs naar boven afgerond .
Verder een Galaxy note 10.1(tablet), hp EliteBook 8560w(notebook van de Tu/e) en een Galaxy S+ als telefoon die hopelijk binnenkort een vervanger krijgt. Waarschijnlijk een HTC One, of een Nexus 5, maar ik twijfel nog.
[..]
Gefeliciteerd! EW/AR en welke regio?
Dank! EW.
Iemand tips voor wanneer ik op pad mag? Zat sowieso al te denken aan een lader voor in de auto.
Als PC zit er denk ik meer verschil tussen leuke en minder leuke opdrachten. Soms heb je echt een zeikstraal van een klant en soms heb je een opdracht van 16 uur lang met een chille klant.
Ik ben nu trouwens op weg naar de regio Eindhoven om iemand met een 5GT van zijn werk naar huis te brengen. Ik ben blij dat ik in de auto zelf zit, ipv dat ik hem zie van buiten :p
Jawel, en dat zei de planner die ik aan de telefoon had in de file ook al, maar uiteindelijk kreeg ik daar dus gewoon voicemail
Ergens baalde ik wel dat er nog iemand naar buiten kwam. Anders had ik die auto mooi mee terug genomen en was ik vanmorgen wel weer naar Almere gereden. Had bar weinig zin om daar in het stromende regen naar die bushalte te gaan
Je moet dat bandje even goed beluisteren wat je dan krijgt, er is een optie om doorverbonden te worden.
De addertjes onder het gras zijn dat je niet altijd wordt gebeld voor werk (mij maar 3x gebeurd in bijna een half jaar gelukkig), dat je allerlei zaken zelf moet regelen (kleding, navigatie, printer etc.) en dat je net zo makkelijk ontslagen kunt worden als dat je wordt aangenomen.
En toch kan ik als autoliefhebber geen leuker studentenbaantje bedenken. Met die lange dagen altijd (gemiddeld 8 uur voor mij) verdient het ook zeker niet onaardig, terwijl je het autorijden, ov'en en wachten nauwelijks werk kunt noemen.
Ik heb voor A. gewerkt Dus dat niet gebeld worden hadden we niet, je werd gewoon ingeplanned, en heel sporadisch dan een keer afgebeld als er niks te doen was. Wel altijd in pak, maar dat boeit me niks.
Werkte overigens gemiddeld gezien toch minstens 8u, vrijwel altijd meer, zou gemiddeld 10 zeggen. Met uitschieters tot 40 in 3 dagen
Iemand tips voor wanneer ik op pad mag? Zat sowieso al te denken aan een lader voor in de auto.
Edit: Regio Groningen
Lader voor in de auto is handig als je navigeert op je telefoon inderdaad. Ik print ook altijd de ritinformatie uit, schrijf op hoeveel km het is en maak een voorlopige planning incl OV. Ook direct kaartjes tekenen van hoe ik bij de bushalte moet komen enzo.
NET TE HOREN GEKREGEN DAT IK MORGEN VRIJ BEN, DUS IK HEB ZO AL LEKKER WEEKEND!!!!!!! NU MAAR HOPEN DAT IK VOOR MORGEN EN VRIJDAG WERK HEB. TWEE DAGEN IN DE WEEK WERKEN IS ERG ZELDZAAM BIJ MIJ!!!!!!!!
EDIT: KANNIE ROOI DOEN WANT DAT SNAP IK NIET OP MIJN GSM!!!!!!!
Iemand tips voor wanneer ik op pad mag? Zat sowieso al te denken aan een lader voor in de auto.
Edit: Regio Groningen
Ik heb zelf het volgende bij: -Duo autolader van marktplaats
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-Kabel van usb naar telefoon -Telefoonhouder van de action voor in de verwarming -Flitsmeiser+copilot live(apps) geinstalleerd op m'n smartphone -Noodlader. Die van mij is dan weer wat overkill, maar ons pap kwam ermee aan omdat hij afgeprijsd was naar ¤30,-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moet wel zeggen dat ik de autolader, kabels en telefoonhouder gewoon standaard in m'n tas heb zitten.
Ikzelf gebruik gewoon 9292 op mij telefoon, zet internet voor 50cent aan staan op de dagen die ik moet werken. Verder gebruik ik nog altijd wel een papiertje in mn map die altijd bovenop ligt, waar ik dingen opschrijf als ik moet aftanken oid. Telefoonhouder gebruik ik niet meer, leg meestal ergens neer en rij op geluid
Op woensdag 19 maart 2014 10:15 schreef DrSnuggle het volgende: Hier een Apple ipad en iphone. Ik heb nu bijna 3 jaar een iphone 4, en ben van plan om binnenkort misschien toch een 4s te nemen, maar niet voor een 5/5s/6 te gaan, omdat het niet veel meer biedt dan wat ik nu heb. Overigens vind ik ook dat er vrijwel geen slechte smartphones zijn, alleen ben ik gewend aan ios en vind ik apple erg fijn. Een ipad vind ik gewoon geniaal, onderweg in de trein of 's avonds op de bank of in bed nog een filmpje kijken.
Ik zou ook echt niet weten hoe hikers en pc'ers het 'vroeger' voor de smartphone tijdperk hun werk deden. Beetje van tevoren alle treintijden uitprinten en hopen dat er geen uitval van treinen zouden zijn anders raakt je hele planning in de war.
Ik printte wel altijd die schema's uit van 9292.. En als het dan niet zo uitkwam dan pakte ik de telefoon erbij. Ook voor lopen enzo, deed ik gewoon het een kaartje op papier. In het begin had ik zo'n Nokia E71 en die was daar ook niet echt relaxt voor.
Toen ik begon had ik nog helemaal geen internet op mijn telefoon, en dan plotseling een andere rit krijgen
Bij NS loketten vragen of ze willen printen of dat ik een fax door mocht laten komen, de ouderwetse gele borden en businformatie borden Was nog een beetje een "uitdaging" om op de plek van bestemming te komen
Op woensdag 19 maart 2014 14:04 schreef sjittiewok het volgende: Hmmm sta nu sinds een aantal weken geleden op de wachtlijst. Er zal wel geen werk zijn in mijn regio
Ik werd pas na 2 maanden gebeld. Het was er overigens ook aardig druk met 7 sollicitanten en ze zeiden ze nog steeds studenten zoeken, vooral vrouwen. 3 sollicitanten werden die dag echter na 2 minuten al naar huis gestuurd.
Ik werd pas na 2 maanden gebeld. Het was er overigens ook aardig druk met 7 sollicitanten en ze zeiden ze nog steeds studenten zoeken, vooral vrouwen. 3 sollicitanten werden die dag echter na 2 minuten al naar huis gestuurd.
Ik werk pas na 2 maanden gebeld. Het was er overigens ook aardig druk met 7 sollicitanten en ze zeiden ze nog steeds studenten zoeken, vooral vrouwen. 3 sollicitanten werden die dag echter na 2 minuten al naar huis gestuurd.
Hmm dan vindt er dus misschien toch een soort van selectie plaats. Toen ik solliciteerde waren we met 3en, 2 hikers en 1 privéchauffeur, alle 3 aangenomen.
Ik werd pas na 2 maanden gebeld. Het was er overigens ook aardig druk met 7 sollicitanten en ze zeiden ze nog steeds studenten zoeken, vooral vrouwen. 3 sollicitanten werden die dag echter na 2 minuten al naar huis gestuurd.
Geen idee. Misschien om de man/vrouwverdeling wat evenwichtiger te trekken?
Hm. Wie weet. AR zei bij mijn sollicitatie dat er heel weinig vrouwen waren, dat we daar wel tegen moesten kunnen en voorbereid moesten zijn op eventuele reacties van klanten. Niet echt een aanmoedigend/motiverend praatje, dat.
Ik had ook sneakers aan tijdens mijn sollicitatie voor hiker, kreeg wel een opmerking dat ik die sneakers in ieder geval niet moest dragen tijdens mijn werk, maar dat was verder geen probleem.
Nu draag ik dit als ik werk:
Nog nooit een opmerking over gehad, zelfs niet van een EW-controleur die bij de feestlocatie in Meerkerk stond
Op woensdag 19 maart 2014 14:13 schreef Schaafkaas het volgende: Ik solliciteerde tegelijk met 3 anderen, eentje daarvan werd alleen aangenomen onder voorwaarde dat 'ie zo spoedig mogelijk naar de kapper ging.
Heb je dan niet met mij gesolliciteerd? Ik heb dat verhaaltje ook gekregen.
Ik had aangekruist dat de auto vies was, want dat was hij. Maar mevrouw bij het schadebedrijf vond van niet, want de auto was 1,5 week geleden gewassen. Alleen had hij sindsdien buiten gestaan en was hij gewoonweg vies. Dus vond ze het nodig deze zin bij opmerkingen te zetten; "Auto is niet vies van binnen & buiten. Easyway meent van wel. Geen discussie willen aangaan"
Nee ik zou ook geen discussie willen aangaan als ik bij voorbaat weet dat ik hem verlies
Ik zei altijd dat daar vaste richtlijnen voor waren, dat ik daar ook niks over mocht zeggen Ook voor schades, al moesten wij altijd een schademeter meenemen, nooit gebruikt
Raar bedrijf in Amsterdam vandaag. Ik pakeer de auto. Staat er ineens een meneer naast mij. Alles moest via hem gaan blabla. Zie ik hem alsnog de auto verplaatsen :"). Vooral zijn muziek op het kantoortje was vaag, van die Afrikaanse poephuizendorpjes muziek. Oegahboegah. Nja, 5 uurtjes vandaag is wel oke. Voor enkele rit.
Op woensdag 19 maart 2014 10:15 schreef DrSnuggle het volgende: Hier een Apple ipad en iphone. Ik heb nu bijna 3 jaar een iphone 4, en ben van plan om binnenkort misschien toch een 4s te nemen, maar niet voor een 5/5s/6 te gaan, omdat het niet veel meer biedt dan wat ik nu heb. Overigens vind ik ook dat er vrijwel geen slechte smartphones zijn, alleen ben ik gewend aan ios en vind ik apple erg fijn. Een ipad vind ik gewoon geniaal, onderweg in de trein of 's avonds op de bank of in bed nog een filmpje kijken.
Ik zou ook echt niet weten hoe hikers en pc'ers het 'vroeger' voor de smartphone tijdperk hun werk deden. Beetje van tevoren alle treintijden uitprinten en hopen dat er geen uitval van treinen zouden zijn anders raakt je hele planning in de war.
Zou ook vooral niet de nieuwste iPhone nemen als je er geen waarde aan hecht. Ik heb een iPhone 5 die al 5x is vervangen voor een nieuw toestel. Betaal 47,50 per maand en moest 275 euro bij betalen voor het toestel 150 min en 1,2GB data
Voorlopig even geen EW.. Druk aan de studie de komende 2 weken. Daarnaast hebben ze deze maand wéér m'n voorschot niet uitbetaald. Blijkbaar is het erg lastig.
Uuh dat verhaal was bij mij ook. En in oktober 2012. Die kerel zei later buiten dat hij juist net naar de kapper was geweest Ik was overigens met 2 andere
Heb je ook even wat termen in je boek Recht voorbij zien komen, knul?
Ik probeer alleen aan te geven dat er op een rare manier geselecteerd wordt, door EW haar ja/nee vragen zetten ze meteen een grote categorie welwillende studenten buitenspel Die van HBO/WO geschoold is nog tot daar aan toe maar alleen eerste jaars aan willen nemen als hiker, met als excuus dat ze veel vrije tijd hebben...
Op woensdag 19 maart 2014 18:20 schreef Panthera. het volgende: EW'ers, komen jullie nog wel eens bij het depot in Amersfoort? Ik kwam daar tot 3 maanden geleden bijna elke werkdag en nu nooit meer.
Op woensdag 19 maart 2014 17:22 schreef marsmello het volgende: Nog even terugkomend op Joppie Saus (aangezien dit topic altijd in de zesde versnelling staat)
[..]
Ik probeer alleen aan te geven dat er op een rare manier geselecteerd wordt, door EW haar ja/nee vragen zetten ze meteen een grote categorie welwillende studenten buitenspel Die van HBO/WO geschoold is nog tot daar aan toe maar alleen eerste jaars aan willen nemen als hiker, met als excuus dat ze veel vrije tijd hebben...
2e jaars hier. Half september gebeld of het erg was dat ik 'net' 2e jaars was, maar ik moest het maar gewoon proberen zeiden ze. Bijna een half jaar later had ik eindelijk sollicitatie maar toen heb ik er weinig van gehoord. Die instructeur vroeg wat voor studie ik deed, en ik vertelde dat ik 2e jaars werktuigbouwkunde was. Hij ging toen heel enthousiast vertellen over zijn zoon die ook wtb studeerde, ze een keer een ouderdag hadden waarin ze eindigden in de faculteitskroeg en dat ze nog nooit zo goedkoop zat naar huis waren gegaan.
Op woensdag 19 maart 2014 17:22 schreef marsmello het volgende: Nog even terugkomend op Joppie Saus (aangezien dit topic altijd in de zesde versnelling staat)
[..]
Ik probeer alleen aan te geven dat er op een rare manier geselecteerd wordt, door EW haar ja/nee vragen zetten ze meteen een grote categorie welwillende studenten buitenspel Die van HBO/WO geschoold is nog tot daar aan toe maar alleen eerste jaars aan willen nemen als hiker, met als excuus dat ze veel vrije tijd hebben...
De werkelijke reden is dat eerstejaars nog 4 jaar OV hebben en dus niet na zes maanden weer pleite zijn. Bovendien kunnen ze die doorrangeren naar Privé chauffeur.
2e jaars hier. Half september gebeld of het erg was dat ik 'net' 2e jaars was, maar ik moest het maar gewoon proberen zeiden ze. Bijna een half jaar later had ik eindelijk sollicitatie maar toen heb ik er weinig van gehoord. Die instructeur vroeg wat voor studie ik deed, en ik vertelde dat ik 2e jaars werktuigbouwkunde was. Hij ging toen heel enthousiast vertellen over zijn zoon die ook wtb studeerde, ze een keer een ouderdag hadden waarin ze eindigden in de faculteitskroeg en dat ze nog nooit zo goedkoop zat naar huis waren gegaan.
Kijk die vragen op de website zijn natuurlijk om voor hun de meest ideale doelgroep aan te boren. Als er in jouw regio vraag is naar hikers en jij voldoet niet volledig aan de eisen dan heb je best kans dat ze je gewoon aannemen. Toen ik 6mnd was uitgeschreven was ik een jaar of 2 te oud voor hiker, maar toen ben ik wel weer aangenomen. Mede omdat ik geen interesse had in privéchauffeur en altijd behoorlijk wat uren maakte.. En natuurlijk in combinatie met de regio.
Zo ben ik een aantal dagen actief en dan weer weken weg. Ik ga me nu wat duurzamer actief proberen te houden haha.
Zo als sommige misschien nog wel weten, al aantal jaar werkzaam bij EW. Begonnen als hiker en nu al een anderhalf jaar PCer. In het begin veel verschillende ritten gedaan maar ik rij nu eigenlijk maar 1 iemand een aantal keer in de week. Hele leuke band met deze man opgebouwd en het is zelfs een soort vriendschap geworden. Werk en prive is echt gescheiden en heb al erg leuke weekendjes met deze man gehad (prive). Denk hierbij aan autobeurzen bezoeken etc. Jullie kunnen natuurlijk wel raden waar ik afgelopen weekend heb doorgebracht..........
Op woensdag 19 maart 2014 23:02 schreef ColeJ het volgende: Zo ben ik een aantal dagen actief en dan weer weken weg. Ik ga me nu wat duurzamer actief proberen te houden haha.
Zo als sommige misschien nog wel weten, al aantal jaar werkzaam bij EW. Begonnen als hiker en nu al een anderhalf jaar PCer. In het begin veel verschillende ritten gedaan maar ik rij nu eigenlijk maar 1 iemand een aantal keer in de week. Hele leuke band met deze man opgebouwd en het is zelfs een soort vriendschap geworden. Werk en prive is echt gescheiden en heb al erg leuke weekendjes met deze man gehad (prive). Denk hierbij aan autobeurzen bezoeken etc. Jullie kunnen natuurlijk wel raden waar ik afgelopen weekend heb doorgebracht..........
Haha ja, Geneva. Erg leuk allemaal maar ben ook in Frankfurt geweest en dat vond ik eigenlijk een stuk beter. Wat een drukte en vooral de warmte.. Was echt niet uit te houden daar in die hallen.
Ik las net iets over een PCer in sneakers, serieus jongens dit kan echt niet.
Je moet dat bandje even goed beluisteren wat je dan krijgt, er is een optie om doorverbonden te worden.
De planner vertelde mij optie 1 te kiezen, voor klanten eigenlijk, en dan word je doorverbonden. Bij optie 2 voor chauffeurs is alleen wat onzin. Maar leuk, dan word je alsnog gewoon doorverbonden naar een voicemail dus Schiet ook niet op.
Ach ja, uiteindelijk toch daar kunnen inleveren. Had dat niet gekund, had ik hem denk ik mee naar huis genomen. Ik ga niet onder mijn verantwoording sleutels in een brievenbus mikken en een auto in uitgerekend Almere laten staan.
[ Bericht 12% gewijzigd door BlackLining op 20-03-2014 00:11:40 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Op woensdag 19 maart 2014 23:02 schreef ColeJ het volgende: Zo ben ik een aantal dagen actief en dan weer weken weg. Ik ga me nu wat duurzamer actief proberen te houden haha.
Zo als sommige misschien nog wel weten, al aantal jaar werkzaam bij EW. Begonnen als hiker en nu al een anderhalf jaar PCer. In het begin veel verschillende ritten gedaan maar ik rij nu eigenlijk maar 1 iemand een aantal keer in de week. Hele leuke band met deze man opgebouwd en het is zelfs een soort vriendschap geworden. Werk en prive is echt gescheiden en heb al erg leuke weekendjes met deze man gehad (prive). Denk hierbij aan autobeurzen bezoeken etc. Jullie kunnen natuurlijk wel raden waar ik afgelopen weekend heb doorgebracht..........
Privé weekendjes? Wat moet ik me hierbij voorstellen??
Op woensdag 19 maart 2014 23:02 schreef ColeJ het volgende: Zo ben ik een aantal dagen actief en dan weer weken weg. Ik ga me nu wat duurzamer actief proberen te houden haha.
Zo als sommige misschien nog wel weten, al aantal jaar werkzaam bij EW. Begonnen als hiker en nu al een anderhalf jaar PCer. In het begin veel verschillende ritten gedaan maar ik rij nu eigenlijk maar 1 iemand een aantal keer in de week. Hele leuke band met deze man opgebouwd en het is zelfs een soort vriendschap geworden. Werk en prive is echt gescheiden en heb al erg leuke weekendjes met deze man gehad (prive). Denk hierbij aan autobeurzen bezoeken etc. Jullie kunnen natuurlijk wel raden waar ik afgelopen weekend heb doorgebracht..........
Hoe lang duurt jullie relatie al? Jullie hebben het weekend denk ik doorgebracht in een luxe hotel met een lekker 2-persoonsbed.
Echt zekerheid op werk heb ik niet, maar dat komt meer omdat ik zelf ook niet altijd kan. Meestal regel ik wel wat met school als ik kan werken. Hij heeft gemiddeld zo'n 2 keer per week een chauffeur nodig en vaak ben ik dat dan.
Is een leuke auto, 1 van de 3 Duitsers en het gaat dan om de middenklasse sedan. Vanwege privacy redenen laat ik dat verder achterwegen, is ook niet relevant.
Op donderdag 20 maart 2014 11:30 schreef ColeJ het volgende: Echt zekerheid op werk heb ik niet, maar dat komt meer omdat ik zelf ook niet altijd kan. Meestal regel ik wel wat met school als ik kan werken. Hij heeft gemiddeld zo'n 2 keer per week een chauffeur nodig en vaak ben ik dat dan.
Is een leuke auto, 1 van de 3 Duitsers en het gaat dan om de middenklasse sedan. Vanwege privacy redenen laat ik dat verder achterwegen, is ook niet relevant.
Genieten we vandaag nog in het zonnetje?
Hij zal toch wel niet de enige in Nederland zijn met een middenklasse BMW/VW/Mercedes lijkt me
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan best een beetje Engels, maar jouw laatste foto: "do not drive on shoulder", bedoelen ze daar nou dat je niet moet bumperkleven zoals die SUV op de linkerbaan probeert te doen?
Ik kan best een beetje Engels, maar jouw laatste foto: "do not drive on shoulder", bedoelen ze daar nou dat je niet moet bumperkleven zoals die SUV op de linkerbaan probeert te doen?
Op een chopper lijkt mij ook geniaal, enig nadeel lijkt mij dat je onderweg vrijwel niet met elkaar kan praten, mij lijkt in een auto/cabrio wel gezelliger.
Op een chopper lijkt mij ook geniaal, enig nadeel lijkt mij dat je onderweg vrijwel niet met elkaar kan praten, mij lijkt in een auto/cabrio wel gezelliger.
Ik ga waarschijnlijk van juli tot december in Denver, Colorado studeren. Pikes Peak ligt in de buurt, die gaat natuurlijk wel met een leuke wagen bedwongen worden!
Daar heb je inderdaad headsets voor! Maar eigenlijk wil je natuurlijk een heerlijk open helmpje..
Even wat anders, ik was net weer eens aan het werk en reed op de A9 in de richting van Beverwijk en normaal staan er altijd 3 flitspalen bij het KPMG kantoor. Ik chauffeur altijd met Flitsmeister (uiteraard zonder geluid) aan en leg mijn telefoon dan in de bekerhouder maar Flitsmeister gaf ze wel aan maar ze stonden er niet.
Weet iemand daar meer over? Misschien iets met de nucleaire top oid?
Op donderdag 20 maart 2014 16:45 schreef ColeJ het volgende: Daar heb je inderdaad headsets voor! Maar eigenlijk wil je natuurlijk een heerlijk open helmpje..
Even wat anders, ik was net weer eens aan het werk en reed op de A9 in de richting van Beverwijk en normaal staan er altijd 3 flitspalen bij het KPMG kantoor. Ik chauffeur altijd met Flitsmeister (uiteraard zonder geluid) aan en leg mijn telefoon dan in de bekerhouder maar Flitsmeister gaf ze wel aan maar ze stonden er niet.
Weet iemand daar meer over? Misschien iets met de nucleaire top oid?
Het wordt waarschijnlijk voor het verhuur de zo geheette E-klasse. Grootte als een Chevi Impala.. Nadeel als niemand ouder is dan 25 . Maar ach, misschien een upgrade? Ik ga vanaf New York langzaam naar het zuiden (Washington DC, Orlando, Miami, etc). We willen misschien vaker terug naar Amerika! Het handige in NY is dat wij een appartement kunnen gebruiken van familie .
Zou wel een keer in die lompe SUVs een roadtrip willen doen, en dan met wat vrienden. Walkie-talkie's erbij en gaan
Morgen overigens Kia Picanto Groningen - Amsterdam en VW Golf Meppel - Groningen. Waarom hebben die Picanto's gewoon geen 5 liter V8 bakken erin zitten
Op donderdag 20 maart 2014 17:02 schreef Solidberg het volgende: Zou wel een keer in die lompe SUVs een roadtrip willen doen, en dan met wat vrienden. Walkie-talkie's erbij en gaan
Morgen overigens Kia Picanto Groningen - Amsterdam en VW Golf Meppel - Groningen. Waarom hebben die Picanto's gewoon geen 5 liter V8 bakken erin zitten
Allemachtig. Amsterdam - Meppel is nog wel een eindje met het OV!
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Valt toch wel mee? Gewoon richting zwolle en in zwolle zak je in de trein en voor je het weet (anderhalf uur) sta je in amsterdam
Meh, ik heb het een half jaar voor de studie gedaan, en vind het voor EW begrippen nog wel een aardig eindje. Vaak hebben ze wel ritten die beter aansluiten
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Meh, ik heb het een half jaar voor de studie gedaan, en vind het voor EW begrippen nog wel een aardig eindje. Vaak hebben ze wel ritten die beter aansluiten
Liever zo'n stuk in de trein dan 50 km afleggen en daar anderhalfuur voor nodig hebben...
Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat dat zo'n beetje de reden is waarom ik amper voor Easyway rijd... Echt het OVstelsel in nederland is van hoge kwaliteit
Al moet ik ook heel eerlijk zeggen dat ik liever in mijn werkbus kruip en de halve dag met klanten en collega's kan ouwehoeren. De auto is zeker minder maar de collegialiteit is hoger
Ik vond het OV eigenlijk nooit super erg. Tenzij in de winter, als je ver moest lopen voor de dichtstbijzijnde halte of als je een eens-in-het-uur-dienst net mist dan.
Op donderdag 20 maart 2014 17:28 schreef Irritatie100 het volgende: Ik vond het OV eigenlijk nooit super erg. Tenzij in de winter, als je ver moest lopen voor de dichtstbijzijnde halte of als je een eens-in-het-uur-dienst net mist dan.
Wel als je beseft dat mijn laaste stuk naar huis altijd 1 bus was die maar 1 keer in het uur reed, en inderdaad 3 kwartier over een stukje van 10 minuten doet...
En het ergste, nog onbetaald ook omdat die bus vanaf het laatste station vertrok...
Wel als je beseft dat mijn laaste stuk naar huis altijd 1 bus was die maar 1 keer in het uur reed, en inderdaad 3 kwartier over een stukje van 10 minuten doet...
En het ergste, nog onbetaald ook omdat die bus vanaf het laatste station vertrok...
Dat is inderdaad minder... Mijn laatste (en eerste) 20 minuten waren ook altijd onbetaald inderdaad. Maar ik liet me eigenlijk altijd ophalen op het station, dan was het 5 minuten onbetaald.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 20 maart 2014 17:56 schreef ColeJ het volgende: Balen Snuggle! Hoe selecteren ze eigenlijk? Ze zitten allemaal op kantoor, hoe kunnen ze nou weten wie de "ervaren" chauffeurs zijn.
Ze hebben een week geleden een oproep gedaan op Facebook, als je geïnteresseerd was ( ) dan kon je mailen met een motivatie en cv. Daarna hebben ze 6 mensen uitgekozen voor een selectiedag. Jammer genoeg zat ik niet bij die 6.
Ik weet niet hoe ze selecteren, maar ik vermoed dat het zoals de sollicitatie bij EW zal zijn maar dan iets strenger.
Ze hebben een week geleden een oproep gedaan op Facebook, als je geïnteresseerd was ( ) dan kon je mailen met een motivatie en cv. Daarna hebben ze 6 mensen uitgekozen voor een selectiedag. Jammer genoeg zat ik niet bij die 6.
Ik weet niet hoe ze selecteren, maar ik vermoed dat het zoals de sollicitatie bij EW zal zijn maar dan iets strenger.
Ik vermoed dat de theorie van Bokkepoot dichter in de buurt komt. Hoe verder je jezelf in iemands aars kunt duwen, hoe meer hielen je likt en schoenen je schoonmaakt, hoe eerder je daar staat
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
OV in Nederland is op zich best redelijk zolang je met de stromen kan reizen. Op het moment dat je dwars op de hoofdroutes reist wordt het dramatisch. Ik heb een paar keer Tiel-Oss moeten reizen, dat duurt langer dan Den Bosch - Amsterdam bijvoorbeeld.
Op donderdag 20 maart 2014 21:48 schreef Panthera. het volgende: OV in Nederland is op zich best redelijk zolang je met de stromen kan reizen. Op het moment dat je dwars op de hoofdroutes reist wordt het dramatisch. Ik heb een paar keer Tiel-Oss moeten reizen, dat duurt langer dan Den Bosch - Amsterdam bijvoorbeeld.
Kern naar kern is het OV heersend inderdaad, als je naar het centrum van een stad wilt en je wilt geen gedonder met auto parkeren. Maar als je in Lutjebroek aan de hei moet zijn, of ik weet dat er ergens geparkeerd kan worden dan pak ik de auto...
Hoe gaat het eigenlijk verder met EW als het kabinet de gratis OV-kaart schrapt? Zouden soortgelijke bedrijven daar al eigenlijk over nagedacht hebben?
Op donderdag 20 maart 2014 22:03 schreef Exorbitantes het volgende: Hoe gaat het eigenlijk verder met EW als het kabinet de gratis OV-kaart schrapt? Zouden soortgelijke bedrijven daar al eigenlijk over nagedacht hebben?
Ik heb geloof ik wel eens gehoord dat ze daar een plan voor klaar hebben liggen. Maar goed, plan of niet; EW krijgt het dan ontiegelijk zwaar.
Ik denk dat EW in hun huidige format inderdaad kunnen opdoeken, AR hebben nog de senioren..
Opdoeken denk ik niet, maar ze zullen wel omhoog moeten in de prijs. De vraag is hoever dat mogelijk is zonder veel klandizie te verliezen, zeker de grote maatschappijen zullen (nog) meer met eigen chauffeurs gaan werken waarschijnlijk, terwijl de kleinere wellicht andere oplossingen gaan zoeken.
Ik denk dat EW zich in dat geval nog meer op studentchauffeur gaat richten en het hiken wat gaat afbouwen.
Opdoeken denk ik niet, maar ze zullen wel omhoog moeten in de prijs. De vraag is hoever dat mogelijk is zonder veel klandizie te verliezen, zeker de grote maatschappijen zullen (nog) meer met eigen chauffeurs gaan werken waarschijnlijk, terwijl de kleinere wellicht andere oplossingen gaan zoeken.
Ik denk dat EW zich in dat geval nog meer op studentchauffeur gaat richten en het hiken wat gaat afbouwen.
Ik denk dat als de prijs te hoog word het hikeren niet meer rendabel is t.o.v. een vrachtwagen voorrijden vol met auto's.
En ze zullen dan inderdaad de focus op privechaffeur's moeten leggen.
Of er komen EWers met breng/ophaal opdrachten in dienst, die de hikers van A naar B brengen in de regio. Aan het einde van de dag brengen ze dan het busje naar de volgende EWer die hem/haar weer thuis afzet
[ Bericht 39% gewijzigd door Solidberg op 20-03-2014 22:23:28 ]
Kan iemand mij uitleggen waarom de prijs van een ICE ticket naar Duitsland zo 20 euro scheelt als je 2 uur later wilt vertrekken? Ik krijg op de een of andere manier geen korting met mijn studentenreisproduct als ik om 13:00 wil vertrekken ipv 11:00.
Op donderdag 20 maart 2014 22:18 schreef Solidberg het volgende: Of er komen EWers met breng/ophaal opdrachten in dienst, die de hikers van A naar B brengen in de regio. Aan het einde van de dag brengen ze dan het busje naar de volgende EWer die hem/haar weer thuis afzet
Of met zo'n pendelauto. Heb ik pas voor die in Breda gedaan met een andere hiker. Hij heel de dag in zijn eerst opgehaalde auto, ik telkens auto's ergens ophalen en naar Breda rijden, en dan zette hij me weer bij het volgende adres af.
Vind zelf persoonlijk OV nooit zo erg, oortjes in, wekkertje op 5 min voor de halte en dutten maar. Moet dan ook wel zeggen dat het busstation hier in het dorp ligt, en mijn huis bij de 3e halte ligt. Krijg dus ook betaald vanaf/tot het busstation, terwijl ik bij de bushalte instap/uitstap. Scheelt 2 minuutjes, maar het is voor mij dus wel van deur tot deur .
Op donderdag 20 maart 2014 22:19 schreef Sjouveur het volgende: Kan iemand mij uitleggen waarom de prijs van een ICE ticket naar Duitsland zo 20 euro scheelt als je 2 uur later wilt vertrekken? Ik krijg op de een of andere manier geen korting met mijn studentenreisproduct als ik om 13:00 wil vertrekken ipv 11:00.
Hmm, een uurtje wachten met boeken en het is zowaar weer 20 euro goedkoper.
Op donderdag 20 maart 2014 22:19 schreef Sjouveur het volgende: Kan iemand mij uitleggen waarom de prijs van een ICE ticket naar Duitsland zo 20 euro scheelt als je 2 uur later wilt vertrekken? Ik krijg op de een of andere manier geen korting met mijn studentenreisproduct als ik om 13:00 wil vertrekken ipv 11:00.
Wat? Natuurlijk werkt SOV niet in Duitsland. Je moet ook een kaartje vanaf Arnhem kopen natuurlijk, dan maar een keer niet uitchecken met OV-chip. In Nederland kan je volgens mij zonder toeslag in de ICE met OV kaart.
En de prijzen in die treinen worden net zoals bij vliegmaatschappijen deels op basis van vraag en aanbod bepaald.
Opdoeken denk ik niet, maar ze zullen wel omhoog moeten in de prijs. De vraag is hoever dat mogelijk is zonder veel klandizie te verliezen, zeker de grote maatschappijen zullen (nog) meer met eigen chauffeurs gaan werken waarschijnlijk, terwijl de kleinere wellicht andere oplossingen gaan zoeken.
Ik denk dat EW zich in dat geval nog meer op studentchauffeur gaat richten en het hiken wat gaat afbouwen.
Als de OV kaart geschrapt wordt ga je meer naar het systeem van A. toe. Vaste uitvalsbasis waar alle chauffeurs beginnen en eindigen. Zo kun je gaan pendelen en ritten combineren. Denk echter niet dat dit voor EW een haalbaar plan is, hebben immers geen eigen vloot om dit te faciliteren.
Net 2 spoedjes binnen, heb alleen voor 1 rit een kenteken van een Volvo V50, maar er staat dat ik een Focus moet ophalen. Moet ik dan even bellen o.i.d. of zal het daar goed komen?
Edit: moet de auto bij Ford ophalen, dus zal wel een typefout zijn.
Het komt voor mij gewoon handig uit dat ik de ICE vanaf Utrecht pak, en met je SOV betaal je dan alleen de toeslag op het Nederlandse stuk. Ik vind het raar dat die prijs zo kan schommelen, gisteren rond 22:00 was alles tot 11:00 31 euro en alles daarna 50 euro. Om 23:00 was die precies omgedraaid, alles tot 11:00 was 50 euro en daarna 30 euro. Dit was ook te zien op de Belgische website voor internationale tickets. De Belgische site gaf ook aan dat mijn SOV niet geldig was op de tijden met 50 euro als prijs, maar wel op die van 30 euro. Een reden stond er verder niet bij natuurlijk
Vraag en aanbod kan best, maar dit is 1 grote loterij als ik het zo bekijk
Anyway, ik moet weer eens naar Düsseldorf en op de terugweg gelukkig per Cayenne ipv ICE.
Op vrijdag 21 maart 2014 10:23 schreef DrSnuggle het volgende: Ik heb nog nooit in een ICE gezeten. ik zie hem altijd Arnhem binnen rijden, blijft een mooie machine.
Is binnen NL gewoon gratis hoor. Heb al vaker in de ICE gezeten, gewoon inchecken met je OV en bij een controle is het goed.
Is binnen NL gewoon gratis hoor. Heb al vaker in de ICE gezeten, gewoon inchecken met je OV en bij een controle is het goed.
Ik heb dit maar ook wat Captaincookie zegt gehoord, dus ik twijfel nog altijd. Misschien toch maar eens instappen en mocht het een probleem zijn gewoon van de domme houden. Helpt ook wel vaak. ^^
De domme toerist spelen werkt natuurlijk ook altijd
Inderdaad, Zo heb ik een keer na een half jaar zwart rijden slechts een boete gehad van 35,- omdat ik er bij het volgende station uitmoest en zij bij het vorige station ingestapt te zijn.
Oh wacht eens, als student is er inderdaad geen toeslag vereist:
quote:
Reist u binnen Nederland met ICE International (traject Amsterdam - Utrecht - Arnhem v.v.), dan betaalt u een toeslag van ¤ 2 per enkele reis.
De ICE Toeslag laadt u bij de NS-kaartautomaat of de NS-servicebalie (¤ 0,50 transactiekosten) op uw OV-chipkaart.
Heeft u een abonnement dat geldig is bij NS, dan reist u binnen Nederland toeslagvrij met ICE International. Dit geldt ook voor het studentenreisproduct en de NS-Business Card.
Een trajectabonnement moet dan wel (een deel van) het traject Amsterdam Centraal - Utrecht Centraal - Arnhem beslaan.
De film was bagger maar wel leuk, Veyron en daarna zijn we naar de Drie gegaan omdat O'Malleys dicht was. Twee rondjes gedaan en daarna viel ik ook van de slaap dus huiswaarts. Amoeba is blijven slapen, nog even geklessebest tot drie uur oid en meneer wilde om kwart over zeven weer in de trein zitten, dus wekker op half zeven. Amoeba naar de trein gebracht en vervolgens mijn nest weer ingekropen voor mijn tweede drie uurtjes slaap.
Waarom zit ik altijd bij rare mensen in de trein, pff. Nu loopt er weer een vrouw heel de tijd heen en weer om een plekje te zoeken, maar ze durft niet naast anderen te zitten ofzo. Beter gaat ze gewoon op de grond zitten dan
Ik mag straks voor het eerst in mijn AR carrière schade controleren aan een auto. Weet iemand of bedrijven eigenlijk ooit iets doen met deze schadechecks? Het is een auto die gewoon teruggaat naar een verhuurmaatschappij dus ik zie het nut er niet helemaal van in; ze zullen daar zelf ook wel een check doen of niet?
De film was bagger maar wel leuk, Veyron en daarna zijn we naar de Drie gegaan omdat O'Malleys dicht was. Twee rondjes gedaan en daarna viel ik ook van de slaap dus huiswaarts. Amoeba is blijven slapen, nog even geklessebest tot drie uur oid en meneer wilde om kwart over zeven weer in de trein zitten, dus wekker op half zeven. Amoeba naar de trein gebracht en vervolgens mijn nest weer ingekropen voor mijn tweede drie uurtjes slaap.
Agera R Film bevatte meer verhaallijn als wat ik had verwacht, alleen past het totaal niet bij de NFS games. (die ook steeds minder goed worden)Jammer trouwens dat het een standaard Veyron was, en geen Supersport ofzo(voor zover ik kon zien) Was wel vreemd dat O'Malleys dicht was.. 3 was wel tof inderdaad. Kan ik ook eindelijk eens zeggen dat ik daar ben geweest. Alleen jammer dat Sarasi al zo moe was(maarja, lange collegedag dus tja..)
Op vrijdag 21 maart 2014 12:08 schreef Kiprollade het volgende: Waarom zit ik altijd bij rare mensen in de trein, pff. Nu loopt er weer een vrouw heel de tijd heen en weer om een plekje te zoeken, maar ze durft niet naast anderen te zitten ofzo. Beter gaat ze gewoon op de grond zitten dan
@hierboven Wat heb ik nou weer gemist joh?
Een kleintje EW/AR meet op donderdagavond in Groningen. Van die luie studenten, Amoeba uitgezonderd dan, die de volgende dag toch geen college hebben dus zich maar bezatten in Groningen
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Een kleintje EW/AR meet op donderdagavond in Groningen. Van die luie studenten, Amoeba uitgezonderd dan, die de volgende dag toch geen college hebben dus zich maar bezatten in Groningen
Ik was(gelukkig) met de auto, dus kon me niet bezatten.
Kan een wat ervarener schadecontroleur mij helpen met een vraagje?
Ik moet dus straks voor de eerste keer schade controleren, op een relatief nieuwe Opel Corsa. Hoe erg is het als je iets over het hoofd ziet? Lijkt me niet dat de verhuurmaatschappij jou daar voor op laat draaien dan?
Op vrijdag 21 maart 2014 12:08 schreef Kiprollade het volgende: Waarom zit ik altijd bij rare mensen in de trein, pff. Nu loopt er weer een vrouw heel de tijd heen en weer om een plekje te zoeken, maar ze durft niet naast anderen te zitten ofzo. Beter gaat ze gewoon op de grond zitten dan
Ik moet dus straks voor de eerste keer schade controleren, op een relatief nieuwe Opel Corsa. Hoe erg is het als je iets over het hoofd ziet? Lijkt me niet dat de verhuurmaatschappij jou daar voor op laat draaien dan?
Ik zou me er niet al te druk over maken.
De eerste ritten die ik voor EW reed, stond het hele papier vol met kruisjes omdat ik elk krasje, elk spoor(tje) van steenslag o.i.d. noteerde. Waar ik de auto afleverde zei men dan ook wel eens: Ah, je komt ons een auto brengen die rijp is voor de sloop?
Na verloop van tijd ben ik daar veel minder precies in geworden, en noteerde ik alleen nog maar echt grote schade's zoals duidelijke krassen, deuken en schaaf schades. Die kleine krasjes noteer ik niet meer. Tot dusver nog nooit iets over gehoord
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
De eerste ritten die ik voor EW reed, stond het hele papier vol met kruisjes omdat ik elk krasje, elk spoor(tje) van steenslag o.i.d. noteerde. Waar ik de auto afleverde zei men dan ook wel eens: Ah, je komt ons een auto brengen die rijp is voor de sloop?
Na verloop van tijd ben ik daar veel minder precies in geworden, en noteerde ik alleen nog maar echt grote schade's zoals duidelijke krassen, deuken en schaaf schades. Die kleine krasjes noteer ik niet meer. Tot dusver nog nooit iets over gehoord
Zo gaat het bij ons op het werk ook, alleen als er grote krassen of schade's opzitten meld ik ze. Anders blijf ik maar bezig. (De taxi's worden namelijk met zo'n bezem voor ramen gewassen, wat nogal kan krassen...)
Op vrijdag 21 maart 2014 12:51 schreef driekeerdrie het volgende: Super. Weet ik dat ook weer . Lijkt me dat je met zo'n intensieve check ook echt eeuwen bezig bent .
Sowieso is zo'n uitgebreide controle vandaag wat lastig denk ik wat lastig met al die regen..
Thanks!
De eerste ritten deed ik soms gerust 15 minuten over een schade check ja
En wat de regen betreft, als het goed is moet je op het formulier bij omstandigheden registratie droog / neerslag aankruisen. Wanneer het, zoals vandaag, regent, is men coulanter voor wat betreft de schade verhalen, omdat je dan wel eens een kras(je) kunt missen ja.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Een kleintje EW/AR meet op donderdagavond in Groningen. Van die luie studenten, Amoeba uitgezonderd dan, die de volgende dag toch geen college hebben dus zich maar bezatten in Groningen
Ik was de enige EW'er
Maar het was idd wel gezellig. Need For Speed vond ik toch best goed, verhaal is niet zo diepzinnig of zo, maar de film neemt zichzelf niet al te serieus gelukkig. Verder was het gewoon mooie autoporno.
Maar het was idd wel gezellig. Need For Speed vond ik toch best goed, verhaal is niet zo diepzinnig of zo, maar de film neemt zichzelf niet al te serieus gelukkig. Verder was het gewoon mooie autoporno.
Haha precies. 1x EW, 2XAR en 1x UVO. Zaten opzich ook best wel goede scene's in.
Op vrijdag 21 maart 2014 13:10 schreef Exorbitantes het volgende: Hoe gaat het dan als je een auto ophaalt? Hoi, met Frits van EW, ik kom voor de Ford Focus? Je wordt niet ingewerkt o.i.d. op die instructie na.
Stel jij je altijd zo voor? "hoi, met Frits"?
Maar je wordt idd niet echt ingewerkt en hoe je jezelf voorstelt laten ze gewoon aan jezelf over. Ik zeg meestal iets als "Goedemorgen, ik kom een Ford Focus ophalen voor leasemaatschappij x". Als het nodig is zeg ik daarna ook het kenteken. Dat je voor EW werkt hoef je niet te vertellen, de meeste dealers/klanten weten alleen waar een auto naartoe moet, niet door wie die getransporteerd wordt.
Op vrijdag 21 maart 2014 13:20 schreef Kiprollade het volgende: Nou lekker hoor, ik had gisteren echt geen zak te doen... Ben maar Habbo hotel gaan spelen om de tijd te doden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb wel net weer ROller Coaster Tycoon3 gedownload
Eens, maar die graphics kan ik gewoon niet meer aan.. Hoewel in 2 dat westen themepark echt tof was. Allemaal houten achtbanen bouwen en dan een kartbaan er tussen door.
Op vrijdag 21 maart 2014 13:10 schreef Exorbitantes het volgende: Hoe gaat het dan als je een auto ophaalt? Hoi, met Frits van EW, ik kom voor de Ford Focus? Je wordt niet ingewerkt o.i.d. op die instructie na.
Meestal is het bij het adres waar je de auto ophaalt al iets van ''oh jij bent vast degene die de auto komt ophalen'' dus dan sla je dat over, anders zeg ik meestal mijn naam en dat ik een auto voor bedrijf xx kom ophalen. Doet er allemaal niet zo gek veel toe.
Maar je wordt idd niet echt ingewerkt en hoe je jezelf voorstelt laten ze gewoon aan jezelf over. Ik zeg meestal iets als "Goedemorgen, ik kom een Ford Focus ophalen voor leasemaatschappij x". Als het nodig is zeg ik daarna ook het kenteken. Dat je voor EW werkt hoef j
Thanks . Ik hoop vanaf volgende week te kunnen rijden!
Op vrijdag 21 maart 2014 13:46 schreef Kiprollade het volgende: Ik zeg nooit wat, ik leg een papiertje op de balie met uitleg. Ik durf niets te zeggen, want anders doe ik misschien wat fout en dan wordt EW boos.
Ik dacht dat je niets durfde te zeggen omdat je dan mensen aan moest spreken..
Maar het was idd wel gezellig. Need For Speed vond ik toch best goed, verhaal is niet zo diepzinnig of zo, maar de film neemt zichzelf niet al te serieus gelukkig. Verder was het gewoon mooie autoporno.
Goede autoporno inderdaad. Verder geen Grolsch kunnen scoren in dat kutdorp.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2014 13:48:32 ]
Op vrijdag 21 maart 2014 13:54 schreef Marco001 het volgende: Wow. Ik blij dat ik geen bier drink(behalve af en toe hooguit een desperado's ofzo). Wat een rivaliteit.
Rivaliteit?
Er is d'r maar eentje die kennelijk geen verstand van bier heeft, en dat is Amoeba met z'n Grolsch
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Grolsch is uitstekende bier. Stuk beter dan dat waterige Heineken om maar iets te noemen.
Verder zuip ik wel gewoon al het bier, ook Heineken. Uiteindelijk blijft het toch gewoon bier en zijn de verschillen nou ook weer niet zo héél schokkend.
Verder zuip ik wel gewoon al het bier, ook Heineken. Uiteindelijk blijft het toch gewoon bier en zijn de verschillen nou ook weer niet zo héél schokkend.
Heineken tik ik ook nog wel weg als 't moet. Maar Amstel is echt smerig.
Op vrijdag 21 maart 2014 14:50 schreef Wave103 het volgende: Al het A-merk bier is prima. En B-merk ook. Wie het kleine niet eert.... Dus daarom: halve liters lauw Pittbier zuipen, niet zeuren!
Op vrijdag 21 maart 2014 15:46 schreef Exorbitantes het volgende: Hmm een beste dilemma. Ik wil een formele klacht indienen tegen een docent die over 2 weken mijn assessment zal gaan beoordelen.
Op vrijdag 21 maart 2014 15:55 schreef Exorbitantes het volgende: Ja alleen de klacht is actueel. Want ik moet een compensatieopdracht maken (Waar je u tegen zegt) voordat ik überhaupt het assessment mag doen.
Vanwege ziekte 1 practicum moeten missen. Daartegenover staat een compensatieopdracht, dat is de regel ook. Alleen nu is het zo dat andere studenten door de vingers worden gezien en ik niet. Een mini-samenvatting.
Vanwege ziekte 1 practicum moeten missen. Daartegenover staat een compensatieopdracht, dat is de regel ook. Alleen nu is het zo dat andere studenten door de vingers worden gezien en ik niet. Een mini-samenvatting.
Dan heeft de rest geluk, jij geen pech. Afwezig=compensatieopdracht. Je hebt sowieso geen poot om op te staan hier.
Daar ga ik ook vanuit. Maar dat weerhoudt mij niet als het gaat om rechtvaardigheid.
Life ain't black and white and it ain't always right. Rechtvaardigheid is ook grijs. Eigenlijk naai je de anderen er alleen maar mee als je nu een klacht indient, en je verknalt je eigen assessment. Dat is ook niet rechtvaardig.
Life ain't black and white and it ain't always right. Rechtvaardigheid is ook grijs. Eigenlijk naai je de anderen er alleen maar mee als je nu een klacht indient, en je verknalt je eigen assessment. Dat is ook niet rechtvaardig.
Daar heb je een punt. Ik ga er iig goed over nadenken.
Zo een half middagje op m'n nest gelegen. Vanaf 19.00u 24 uur muziek maken voor m'n vereniging, geld ophalen voor onze concertreis naar België . Overigens hebben we Heineken uit de tap, dus dat gaat wel.
Thuis:
1. Warsteiner/Hertog-Jan 2. Alles wat "speciaal" bier is 3. overige meuk 9999999. Amstel
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking