abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:00:09 #211
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_137996333
Net 2 spoedjes binnen, heb alleen voor 1 rit een kenteken van een Volvo V50, maar er staat dat ik een Focus moet ophalen. Moet ik dan even bellen o.i.d. of zal het daar goed komen?

Edit: moet de auto bij Ford ophalen, dus zal wel een typefout zijn.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:06:04 #212
402895 Sjouveur
Korte tekst
pi_137996470
Het komt voor mij gewoon handig uit dat ik de ICE vanaf Utrecht pak, en met je SOV betaal je dan alleen de toeslag op het Nederlandse stuk. Ik vind het raar dat die prijs zo kan schommelen, gisteren rond 22:00 was alles tot 11:00 31 euro en alles daarna 50 euro. Om 23:00 was die precies omgedraaid, alles tot 11:00 was 50 euro en daarna 30 euro. Dit was ook te zien op de Belgische website voor internationale tickets. De Belgische site gaf ook aan dat mijn SOV niet geldig was op de tijden met 50 euro als prijs, maar wel op die van 30 euro. Een reden stond er verder niet bij natuurlijk _O-

Vraag en aanbod kan best, maar dit is 1 grote loterij als ik het zo bekijk 8)7

Anyway, ik moet weer eens naar Düsseldorf en op de terugweg gelukkig per Cayenne ipv ICE. :7
pi_137996883
Ik heb nog nooit in een ICE gezeten. :'( ik zie hem altijd Arnhem binnen rijden, blijft een mooie machine.
pi_137996900
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:23 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik heb nog nooit in een ICE gezeten. :'( ik zie hem altijd Arnhem binnen rijden, blijft een mooie machine.
Is binnen NL gewoon gratis hoor. Heb al vaker in de ICE gezeten, gewoon inchecken met je OV en bij een controle is het goed.
Nee.
pi_137997002
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:24 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Is binnen NL gewoon gratis hoor. Heb al vaker in de ICE gezeten, gewoon inchecken met je OV en bij een controle is het goed.
Daar heb je toch echt een toeslag voor nodig
pi_137997478
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:24 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Ik heb dit maar ook wat Captaincookie zegt gehoord, dus ik twijfel nog altijd. Misschien toch maar eens instappen en mocht het een probleem zijn gewoon van de domme houden. Helpt ook wel vaak. ^^
pi_137997713
quote:
Reist u met Intercity direct, dan heeft u naast de Studenten OV-Chipkaart ook een papieren toeslagkaartje nodig.
http://www.nshispeed.nl/n(...)tudenten-ovchipkaart

Astu. :) 2 sec. googlen.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:57:10 #218
402895 Sjouveur
Korte tekst
pi_137997783
Het staat ook altijd op de informatieborden bij het spoor. :)

De domme toerist spelen werkt natuurlijk ook altijd :7
pi_137997804
quote:
Intercity Direct is de Fyra.
pi_137997835
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:57 schreef Sjouveur het volgende:
Het staat ook altijd op de informatieborden bij het spoor. :)

De domme toerist spelen werkt natuurlijk ook altijd :7
Inderdaad, Zo heb ik een keer na een half jaar zwart rijden slechts een boete gehad van 35,- omdat ik er bij het volgende station uitmoest en zij bij het vorige station ingestapt te zijn. _O-
pi_137997882
Maar er is op zeker een toeslag voor de ICE. Heb al een keer gezien dat iemand in de - voormalig - Fyra een ICE-toeslag ipv ICD-toeslag had gekocht _O-
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:00:15 #222
402895 Sjouveur
Korte tekst
pi_137997883
Oh wacht eens, als student is er inderdaad geen toeslag vereist:

quote:
Reist u binnen Nederland met ICE International (traject Amsterdam - Utrecht - Arnhem v.v.), dan betaalt u een toeslag van ¤ 2 per enkele reis.

De ICE Toeslag laadt u bij de NS-kaartautomaat of de NS-servicebalie (¤ 0,50 transactiekosten) op uw OV-chipkaart.

Heeft u een abonnement dat geldig is bij NS, dan reist u binnen Nederland toeslagvrij met ICE International. Dit geldt ook voor het studentenreisproduct en de NS-Business Card.

Een trajectabonnement moet dan wel (een deel van) het traject Amsterdam Centraal - Utrecht Centraal - Arnhem beslaan.
http://www.ns.nl/reiziger(...)-euregio-ticket.html
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:00:42 #223
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_137997891
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:28 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Daar heb je toch echt een toeslag voor nodig
Nope, ICE tussen Amsterdam C/Utrecht/Arnhem is vrij toegankelijk met je SOV
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_137998122
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:00 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Nope, ICE tussen Amsterdam C/Utrecht/Arnhem is vrij toegankelijk met je SOV
Jep.. Dit, 100 procent zeker. Bron: Mezelf als ervaringsdeskundige.
Nee.
pi_137998337
Nice, dan pak ik die de volgende keer als ik hem zie staan. :D
pi_137998643
Super gezellig. Ik was wel echt te moe gisteravond al, maar wel echt gezellig. :)

Nu even hard studeren zodat ik straks weer kan werken. 8-)
Your opinion of me is none of my business.
pi_137999348
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:27 schreef Sarasi het volgende:
Super gezellig. Ik was wel echt te moe gisteravond al, maar wel echt gezellig. :)

Nu even hard studeren zodat ik straks weer kan werken. 8-)
Magere samenvatting hoor }:|
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_137999527
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:09 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Jep.. Dit, 100 procent zeker. Bron: Mezelf als ervaringsdeskundige.
Ik heb altijd de toeslag betaald middels een "Toeslagpaaltje" op het perron. Nooit een conducteur geweest die even zegt dat dit overbodig is. :')
pi_137999752
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:50 schreef trolley het volgende:

[..]

Magere samenvatting hoor }:|
:*
De film was bagger maar wel leuk, Veyron O+ en daarna zijn we naar de Drie gegaan omdat O'Malleys dicht was. Twee rondjes gedaan en daarna viel ik ook van de slaap dus huiswaarts. Amoeba is blijven slapen, nog even geklessebest tot drie uur oid en meneer wilde om kwart over zeven weer in de trein zitten, dus wekker op half zeven. ;( Amoeba naar de trein gebracht en vervolgens mijn nest weer ingekropen voor mijn tweede drie uurtjes slaap. *O*
Your opinion of me is none of my business.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 12:08:36 #230
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_138000010
Waarom zit ik altijd bij rare mensen in de trein, pff. Nu loopt er weer een vrouw heel de tijd heen en weer om een plekje te zoeken, maar ze durft niet naast anderen te zitten ofzo. Beter gaat ze gewoon op de grond zitten dan :')

@hierboven
Wat heb ik nou weer gemist joh?
pi_138000502
Ik mag straks voor het eerst in mijn AR carrière schade controleren aan een auto. Weet iemand of bedrijven eigenlijk ooit iets doen met deze schadechecks? Het is een auto die gewoon teruggaat naar een verhuurmaatschappij dus ik zie het nut er niet helemaal van in; ze zullen daar zelf ook wel een check doen of niet?
<klik hier om een reactie te plaatsen>
pi_138000706
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:01 schreef Sarasi het volgende:

[..]

:*
De film was bagger maar wel leuk, Veyron O+ en daarna zijn we naar de Drie gegaan omdat O'Malleys dicht was. Twee rondjes gedaan en daarna viel ik ook van de slaap dus huiswaarts. Amoeba is blijven slapen, nog even geklessebest tot drie uur oid en meneer wilde om kwart over zeven weer in de trein zitten, dus wekker op half zeven. ;( Amoeba naar de trein gebracht en vervolgens mijn nest weer ingekropen voor mijn tweede drie uurtjes slaap. *O*
Agera R O+ Film bevatte meer verhaallijn als wat ik had verwacht, alleen past het totaal niet bij de NFS games. :( (die ook steeds minder goed worden)Jammer trouwens dat het een standaard Veyron was, en geen Supersport ofzo(voor zover ik kon zien)
Was wel vreemd dat O'Malleys dicht was.. 3 was wel tof inderdaad. Kan ik ook eindelijk eens zeggen dat ik daar ben geweest. :P
Alleen jammer dat Sarasi al zo moe was(maarja, lange collegedag dus tja..)

Kiprollade, ga volgende keer mee dan.
pi_138000734
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:08 schreef Kiprollade het volgende:
Waarom zit ik altijd bij rare mensen in de trein, pff. Nu loopt er weer een vrouw heel de tijd heen en weer om een plekje te zoeken, maar ze durft niet naast anderen te zitten ofzo. Beter gaat ze gewoon op de grond zitten dan :')

@hierboven
Een kleintje EW/AR meet op donderdagavond in Groningen. Van die luie studenten, Amoeba uitgezonderd dan, die de volgende dag toch geen college hebben dus zich maar bezatten in Groningen :P
pi_138000819
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:26 schreef trolley het volgende:

[..]

Een kleintje EW/AR meet op donderdagavond in Groningen. Van die luie studenten, Amoeba uitgezonderd dan, die de volgende dag toch geen college hebben dus zich maar bezatten in Groningen :P
Ik was(gelukkig) met de auto, dus kon me niet bezatten. :P
pi_138000889
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:29 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ik was(gelukkig) met de auto, dus kon me niet bezatten. :P
Geen PC geregeld voor de terugweg? :+
pi_138001010
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:31 schreef trolley het volgende:

[..]

Geen PC geregeld voor de terugweg? :+
Niet aan gedacht. :|W
Maar ik was toch al om iets van half 3 weer thuis. :P dus had sowieso niet veel kunnen tanken.
pi_138001344
Kan een wat ervarener schadecontroleur mij helpen met een vraagje?

Ik moet dus straks voor de eerste keer schade controleren, op een relatief nieuwe Opel Corsa.
Hoe erg is het als je iets over het hoofd ziet? Lijkt me niet dat de verhuurmaatschappij jou daar voor op laat draaien dan?
  vrijdag 21 maart 2014 @ 12:45:24 #238
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_138001366
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:08 schreef Kiprollade het volgende:

@hierboven
Waarschijnlijk een meet ofzo :D

Edit, spuit 11
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_138001520
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:44 schreef driekeerdrie het volgende:
Kan een wat ervarener schadecontroleur mij helpen met een vraagje?

Ik moet dus straks voor de eerste keer schade controleren, op een relatief nieuwe Opel Corsa.
Hoe erg is het als je iets over het hoofd ziet? Lijkt me niet dat de verhuurmaatschappij jou daar voor op laat draaien dan?
Ik zou me er niet al te druk over maken.

De eerste ritten die ik voor EW reed, stond het hele papier vol met kruisjes omdat ik elk krasje, elk spoor(tje) van steenslag o.i.d. noteerde. Waar ik de auto afleverde zei men dan ook wel eens: Ah, je komt ons een auto brengen die rijp is voor de sloop? :') :+

Na verloop van tijd ben ik daar veel minder precies in geworden, en noteerde ik alleen nog maar echt grote schade's zoals duidelijke krassen, deuken en schaaf schades. Die kleine krasjes noteer ik niet meer. Tot dusver nog nooit iets over gehoord ^O^
pi_138001601
Super. Weet ik dat ook weer :). Lijkt me dat je met zo'n intensieve check ook echt eeuwen bezig bent :P.

Sowieso is zo'n uitgebreide controle vandaag wat lastig denk ik wat lastig met al die regen..

Thanks!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')