abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 maart 2014 @ 18:44:35 #101
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_137893472
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 18:42 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Klopt zeker, gelijkend aan Gil Scott Heron.
Even opgezocht, Gil was ook idd al heel vroeg bezig, ik plaatste 'm altijd halverwege de jaren '70 op een of andere manier. weer wat geleerd :)
Robert Moog died for our synths
pi_137893671
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 18:44 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Even opgezocht, Gil was ook idd al heel vroeg bezig, ik plaatste 'm altijd halverwege de jaren '70 op een of andere manier. weer wat geleerd :)

_O_

Moet nog altijd eens in de discografie van hem duiken.
pi_137893819
Gil wel heel vet, maar ook wel erg veel "spreek-albums". Dat vond ik toch wel echt jammer.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_137893893
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 18:29 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Nou ja je rate verschillende genres op verschillende kwaliteiten. Als je een Godspeed album rate en je zegt dat het saaie muziek is sla je plank mis. Als ik dan zie hoe ze Yeezus reviewen zonder ook maar een woord te zeggen over die tenenkrommende teksten en constant de sound en ambiance alleen maar aan het prijzen zijn, vraag ik me af of ze wel begrijpen waar het om draait bij Hip Hop. Hip Hop is een tekst based genre dat gewoon geëvolueerd is uit de spoken word based Soul van oa Gil Scott-Heron, dus dan is het logisch dat teksten óók een criteria zijn. En bij Pitchfork beoordelen ze Hip Hop albums gewoon zoals ze ook rock albums aan het beoordelen zijn. Klinkt misschien nog steeds wat vaag, mja. Daarom krijgt daar heel veel meuk hele hoge ratings. Ik begrijp namelijk niet hoe je platen van Kanye West buiten College Dropout boven de 9 kan scoren, omdat er nog zoveel dingen ontbreken.
Daar sla je de spijker wel op zijn kop. Maar zoals anderen hier ook al zeggen, niet iedereen luistert het voor de teksten (maar laten dat nou precies de P4kers en indie-kneusjes zijn zoals wij). Dus dan recenseer je het ook daarom. Kan me voorstellen dat een hiphoppurist als jij daar wat minder mee heeft :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_137893899
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 18:53 schreef Norrage het volgende:
Gil wel heel vet, maar ook wel erg veel "spreek-albums". Dat vond ik toch wel echt jammer.
Proto-Hip Hop. :D

de Joan as Police Woman begint trouwens leuk, maar zakt daarna wel heel snel in elkaar.
pi_137893903
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:35 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]

Francis Harris - Minutes of Sleep

Echte aanrader. Heel gelaagd, elk nummer is anders, verveelt geen moment. Volgens RA is het een 4,5 uit 5 - daar sluit ik me wel bij aan. Goed mogelijk dat dit het beste album is dat ik dit jaar gehoord heb. Het album voelt vrij bedrukt en onheilspellend aan - vooral in de titeltrack - maar nooit overdreven. Elk nummer is opgebouwd rond een vrij simpele beat die hij uit verschillende genres lijkt te lenen. Lean Back lijkt bijvoorbeeld geïnspireerd op wat recent werk van Burial. Een ander hoogtepunt is Dangerdream, wat me een beetje doet denken alsof je in het steegje achter de jazz-club stiekem naar de optredens luistert. O+.

Beste nummer:

Hoofdtelefoon aanbevolen.
Plusje achter jouw naam voor de tip. Echt een ontzettend interessante plaat. Na Angel Olsen voor mij de tweede noemenswaardige plaat van 2014.
pi_137893977
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 18:55 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Plusje achter jouw naam voor de tip. Echt een ontzettend interessante plaat. Na Angel Olsen voor mij de tweede noemenswaardige plaat van 2014.
^O^ Tof he! _O_

En ik vind trouwens Nederlandse hip-hop daarom vaak wel vet, zoals Typhoon, omdat ik dan de teksten kan volgen. Meeste hiphop gaat gewoon ook veels te snel, als ik al zou proberen naar de lyrics te luisteren.
pi_137893984
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 18:55 schreef Norrage het volgende:

[..]

Daar sla je de spijker wel op zijn kop. Maar zoals anderen hier ook al zeggen, niet iedereen luistert het voor de teksten (maar laten dat nou precies de P4kers en indie-kneusjes zijn zoals wij). Dus dan recenseer je het ook daarom. Kan me voorstellen dat een hiphoppurist als jij daar wat minder mee heeft :)
Ja dat dus, kan niet echt vergelijkingen bedenken, behalve de post-rock vergelijken van net. Verder vind ik het juist erg fijn dat mensen steeds meer Hip Hop beginnen te luisteren, hoor begrijp me niet verkeerd. En natuurlijk mag je ook leuk vinden wat je zelf leuk wil vinden. Alleen Pitchfork die doen gelijk alsof hun mening dan wet is en dan komen ze meteen met de grootste onzindingen aan.

quote:
7s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 18:57 schreef Norrage het volgende:

[..]

^O^ Tof he! _O_

En ik vind trouwens Nederlandse hip-hop daarom vaak wel vet, zoals Typhoon, omdat ik dan de teksten kan volgen. Meeste hiphop gaat gewoon ook veels te snel, als ik al zou proberen naar de lyrics te luisteren.
Kan je Great Minds proberen van vorig jaar, een van de betere platen afgelopen jaar. Sticks, Jiggy Djé en Sticks van Opgezwolle.
Fresku vind ik ook altijd wel de moeite waard.

Zal die Francis Harris plaat trouwens ook binnenhalen.

O wacht weet trouwens wel een vergelijking, electro. Daar zie ik het zelf ook nog niet echt in wat beter is dan wat ofzo en waarom, maar dat geef ik dan ook gewoon toe. :P
pi_137894032
Ja P4K is ook wel gay, die raten sommie hiphop echt veels te hoog.
pi_137894170
Als ik die plaat van Francis Harris moet definiëren: Andreas Pirlo. Mysterieus, verfijnd en altijd in control. Vertraagd ziet hij de medespelers rondrennen als dolle stieren, maar niet Andreas, nee, die is volledig in balans, steekt met rasse schreden het middenveld over en begrijpt puur op instinct wanneer hij een bal moet steken, in de bovenhoek zal krullen of nét wat langer bij zich dient te houden. Zoals de gracieuze voeten van Andreas spreken, dicteren, en ons laten dromen, zo klinkt de muziek van Harris.

dinsdag 18 maart 2014 @ 19:05:21 #111
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_137894284
Een nieuwe trend is mij opgevallen. Acts met nagenoeg identieke namen:

Foy Vance / Vance Joy ;
Of Monsters And Men / Of Mice And Men.

Doe dat eens niet, is het nou zo moeilijk om een naam te bedenken dat niet verward kan worden met een andere act?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  Redactie Sport dinsdag 18 maart 2014 @ 19:07:01 #112
274204 crew  Mexicanobakker
pi_137894357
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:05 schreef Asskicker14 het volgende:
Een nieuwe trend is mij opgevallen. Acts met nagenoeg identieke namen:

Foy Vance / Vance Joy ;
Of Monsters And Men / Of Mice And Men.

Doe dat eens niet, is het nou zo moeilijk om een naam te bedenken dat niet verward kan worden met een andere act?
Black Kids, Black Angels, Black Lips, Black Keys, Black Crowes, Black Box Revelation (Boxer Rebellion), Black Label Society..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 18 maart 2014 @ 19:08:16 #113
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_137894405
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:07 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Black Kids, Black Angels, Black Lips, Black Keys, Black Crowes, Black Box Revelation (Boxer Rebellion), Black Label Society..
Black Rebel Motorcycle Club.
pi_137894454
Vraag me af he, heeft er iemand wel eens iets van die tips van Giel Beelen bij DWDD geprobeerd? En is dat dan ook iets? Want ik wil uit principe al die dingen niet luisteren dan omdat ik die Giel zo'n eikel vind, mja heb dus geen idee of hij er een beetje verstand van heeft, zou zeggen van niet. _O-
pi_137894461
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 18:55 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Tof dat je het leuk vindt O+
pi_137894512
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:05 schreef Asskicker14 het volgende:
Foy Vance
Die is zo geboren, dat kun je hem niet kwalijk nemen.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 19:11:37 #117
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_137894550
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Die is zo geboren, dat kun je hem niet kwalijk nemen.
Vance Joy wilt piggybacken op Foy Vance zijn naamsbekendheid dan. :P
  dinsdag 18 maart 2014 @ 19:13:31 #118
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_137894630
Ik wacht op de volgende singer-songwriter die zich ineens Shed Earan gaat noemen of een Mason Jazz.
pi_137894748
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:09 schreef Kerftminister het volgende:
Vraag me af he, heeft er iemand wel eens iets van die tips van Giel Beelen bij DWDD geprobeerd? En is dat dan ook iets? Want ik wil uit principe al die dingen niet luisteren dan omdat ik die Giel zo'n eikel vind, mja heb dus geen idee of hij er een beetje verstand van heeft, zou zeggen van niet. _O-
die van net heb ik klaar gezet om te luisteren
pi_137894826
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:16 schreef Zocalo het volgende:

[..]

die van net heb ik klaar gezet om te luisteren
Ok laat maar horen wat je ervan vindt. :P
Vind Giel maar een pedante man, maar misschien heeft ie wel verstand van muziek. :D

Ik zit trouwens ook eindelijk aan de Angel Olsen hoor, ben benieuwd.
pi_137894831
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:13 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik wacht op de volgende singer-songwriter die zich ineens Shed Earan gaat noemen of een Mason Jazz.
Het is wel in laatste tijd om een naam van een bekendheid te gebruiken. Com Truise, Chet Faker, Joy Orbison enz enz.
pi_137894883
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:17 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Vind Giel maar een pedante man, maar misschien heeft ie wel verstand van muziek. :D

ik ben denk ik iets meer mainstream dan de meeste hier, dus weet niet of dat representatief is :p

Straks naar Elbow :D
pi_137894931
Echt ontzettend kansloos die namen als Joy Orbison. Het is absoluut niet gevat en getuigt al helemaal niet van enige creativiteit. Dat is meer een naam die je aan een middelmatig filmgroepje geeft tijdens CKV op de middelbare school.
pi_137894986
quote:

[..]

Giel heeft prima smaak hoor maar hij is altijd zo té positief. En dat singer-songwriter van nl is echt tenenkrommend
  dinsdag 18 maart 2014 @ 19:23:19 #126
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_137895057
Ik zie dat Blaudzun ook in het publiek zit met een kort koppie.
- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_137895063
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:22 schreef Norrage het volgende:

[..]

Giel heeft prima smaak hoor maar hij is altijd zo té positief. En dat singer-songwriter van nl is echt tenenkrommend
je moet inderdaad even door zijn eigen propaganda heen kijken
  Redactie Sport dinsdag 18 maart 2014 @ 19:24:14 #128
274204 crew  Mexicanobakker
pi_137895106
Matige onderwerpen ook weer de laatste tijd soms. :{ zoals dit
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_137895151
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:19 schreef Zocalo het volgende:

[..]

ik ben denk ik iets meer mainstream dan de meeste hier, dus weet niet of dat representatief is :p

Straks naar Elbow :D

*O*
Wordt goed!
pi_137895222
quote:
daar twijfel ik niet aan! Hoop ook wel op wat ouder werk
  dinsdag 18 maart 2014 @ 19:40:05 #131
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_137895855
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:02 schreef Maxerazzi het volgende:
Als ik die plaat van Francis Harris moet definiëren: Andreas Pirlo. Mysterieus, verfijnd en altijd in control. Vertraagd ziet hij de medespelers rondrennen als dolle stieren, maar niet Andreas, nee, die is volledig in balans, steekt met rasse schreden het middenveld over en begrijpt puur op instinct wanneer hij een bal moet steken, in de bovenhoek zal krullen of nét wat langer bij zich dient te houden. Zoals de gracieuze voeten van Andreas spreken, dicteren, en ons laten dromen, zo klinkt de muziek van Harris.

[ afbeelding ]
Andrea.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137895891
Angel Olsen klinkt goed tot nu toe, iets te rustig misschien voor mij om vaak te luisteren, maar vind het wel goed ja.
pi_137896049
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:40 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Andrea.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
pi_137896886
Ben ik trouwens de enige die Embryonic als favoriete Lips plaat heeft? _O_
pi_137896927
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:02 schreef Kerftminister het volgende:
Ben ik trouwens de enige die Embryonic als favoriete Lips plaat heeft? _O_
Zeker niet.
Embryonic _O_ _O_
pi_137897879
Fire! Orchestra is dat trouwens iets? Ziet er wel interessant uit.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:31:44 #137
13973 ranja
image means nothing
pi_137898223
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:07 schreef Mexicanobakker het volgende:

Black Box Red :)
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:05:17 #138
39793 Moody
el moody
pi_137900106
Er moest meer over muziek worden geluld. Ok. Ik gooi wekelijks veel platen door de playlist om niets te willen missen, ook de (piep)kleine releases niet :') Ik dacht dat het wel leuk en zinvol was om een korte mening te geven over enkele van deze plaatjes. Voor het gemak noem ik alleen de plaatje die **½/*** of meer scoren en daarbij imo de moeite waard zijn. Ik laat de populaire releases in dit topic ook liggen, die worden al voldoende besproken.

Blood Red Shoes - Blood Red Shoes
Lekker vuig rockalbumpje. Schijnt dat ik Box Of Secrets uit 2008 al kende, maar blijkbaar heeft het geen echte indruk gemaakt. Dit album doet dat deels wel. Voor liefhebber van Arctic Monkeys, maar verwacht iets minder verrassing en iets meer distortion en energie.
***½

Elephant - Sky Swimming
Een van de betere nieuwe releases van deze week als je het mij vraagt. Vrouwtje-mannetje-trippop-bandje uit Londen. Skyscraper bestaat al een tijdje, lekker nummertje ^O^ Maar er staat nog enkele andere fijne nummers op dit album (o.a. Shipwrecked, Sky Swimming, Shapeshifter). Aanrader *O*
***½ / *****

Papercuts - Life Among The Savages
Dream pop hoeft niet altijd saai te zijn, dat bewijst Papercuts de afgelopen jaren wel. Ze weten altijd mooie melodieen uit de hoge hoed te toveren, waar de Shins (met wat schaafwerk) wel iets mee zouden kunnen. Ook hier geldt: Sterk begin, daarna wat minder. De eerste 3 nummers en vooral Easter Morning zijn heavenly ^O^
***½

Real Estate - Atlas
Sterk begin, daarna minder. Horizon op het eind is nog wel aardig. Gaat niet veel luisterbeurten meer krijgen vrees ik, daarvoor is de plaat niet interessant genoeg. Echt een stuk minder dan "Days". "Fijne achtergrondmuziek" heb ik hier langs zien komen. Dat dekt de lading wel ^O^
**½ / ***

S. Carey - Range of Light
Kende deze artiest nog niet. Schijnt bij Bon Iver te zitten. Weet ik dat ook weer :) Fijne instrument-gedragen folk/pop. Doet soms aan Sufjan Stevens denken, bijv. bij Crown The Pines (laat je niet afleiden door de stem). Alpenglow is voor alsnog mijn favoriet. Ben er nog niet over uit of ik dit album tot de favorieten van 2014 kan rekenen. Daarvoor moet ik het vaker luisteren. Voor als nog een dikke voldoende ^O^
***½

Binnenkort weer een nieuwe episode ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door Moody op 18-03-2014 21:25:46 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_137900362
Leuk idee, Moody. Die van S. Carey is inderdaad tof.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:13:51 #140
13973 ranja
image means nothing
pi_137900698
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 21:05 schreef Moody het volgende:
Er moest meer over muziek worden geluld. Ok. Ik gooi wekelijks veel platen door de playlist om niets te willen missen, ook de (piep)kleine releases niet :') Ik dacht dat het wel leuk en zinvol was om een korte mening te geven over enkele van deze plaatjes. Voor het gemak noem ik alleen de plaatje die **½/*** of meer scoren en daarbij imo de moeite waard zijn.

Blood Red Shoes - Blood Red Shoes
Lekker vuig rockalbumpje. Schijnt dat ik Box Of Secrets uit 2008 al kende, maar blijkbaar heeft het geen echte indruk gemaakt. Dit album doet dat deels wel. Voor liefhebber van Arctic Monkeys, maar verwacht iets minder verrassing en iets meer distortion en energie.
***½
Je kent alleen Box of Secrets? Als je deze beter vind zou ik ook de 2e eens proberen, Fire Like This.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:14:17 #141
39793 Moody
el moody
pi_137900731
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 21:13 schreef ranja het volgende:

[..]

Je kent alleen Box of Secrets? Als je deze beter vind zou ik ook de 2e eens proberen, Fire Like This.
Thnx voor de tip ^O^
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_137900829
Cloud Nothings klinkt ook wel aardig zeg, al ben ik niet voor de meest recente release gegaan, maar iets ruigers. Plaat uit 2012.
pi_137900940
Ik blijf Box toch t beste vinden
pi_137901000
quote:

[..]

ik vond er niet veel aan..
pi_137901063
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 21:18 schreef Zocalo het volgende:

[..]

ik vond er niet veel aan..
Haha was ik al dus bang voor, thanks. :P
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:27:31 #146
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_137901571
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:24 schreef Kerftminister het volgende:
Fire! Orchestra is dat trouwens iets? Ziet er wel interessant uit.
Exit! Stond vorig jaar in mijn top 5. Ook qua concerten (wel zonder orchestra btw) :D

Er zit zoveel in die plaat _O_ dat wordt gaanderweg afgebroken en weet opgebouwt. á la 'the creator has a master plan' van pharoah sanders (als je van jazz houdt, wat soms buiten de lijntjes durft te gaan, is dat echt een must om te luisteren O+ )
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:31:01 #147
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_137901845
Maar ik zou ook wel weer kunnen begrijpen dat ie op de zenuwen zou werken bij sommigen :P
pi_137902041
Heb je het over Pharoah Sanders of Fire! Orchestra? Bij Sanders moet ik nog een keer induiken in de discografie.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_137902171
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 21:27 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Exit! Stond vorig jaar in mijn top 5. Ook qua concerten (wel zonder orchestra btw) :D

Er zit zoveel in die plaat _O_ dat wordt gaanderweg afgebroken en weet opgebouwt. á la 'the creator has a master plan' van pharoah sanders (als je van jazz houdt, wat soms buiten de lijntjes durft te gaan, is dat echt een must om te luisteren O+ )
Pharoah Sanders

Karma (1969)

1. The Creator Has a Master Plan Pt. 14.5
I'm going to split this up in 3 even parts to rate it more accurate.
The Creator Has a Master Plan Pt. 2 5
The Creator Has a Master Plan Pt. 3 5
2. Colors 4.5

Overall:

Average 4.75
Overall Rating: 9.5

Haal ik binnen dus, thanks. :D
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:47:43 #150
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_137902847
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 21:33 schreef Felagund het volgende:
Heb je het over Pharoah Sanders of Fire! Orchestra? Bij Sanders moet ik nog een keer induiken in de discografie.
Beide kunnen wel opde zenuwen werken als je niet van jazz houdt.

Ik vind beide fantastisch, waarbij karma iig de tand des tijds al heeft doorstaan :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')