Even opgezocht, Gil was ook idd al heel vroeg bezig, ik plaatste 'm altijd halverwege de jaren '70 op een of andere manier. weer wat geleerdquote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:42 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Klopt zeker, gelijkend aan Gil Scott Heron.
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:44 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Even opgezocht, Gil was ook idd al heel vroeg bezig, ik plaatste 'm altijd halverwege de jaren '70 op een of andere manier. weer wat geleerd
Daar sla je de spijker wel op zijn kop. Maar zoals anderen hier ook al zeggen, niet iedereen luistert het voor de teksten (maar laten dat nou precies de P4kers en indie-kneusjes zijn zoals wij). Dus dan recenseer je het ook daarom. Kan me voorstellen dat een hiphoppurist als jij daar wat minder mee heeftquote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:29 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nou ja je rate verschillende genres op verschillende kwaliteiten. Als je een Godspeed album rate en je zegt dat het saaie muziek is sla je plank mis. Als ik dan zie hoe ze Yeezus reviewen zonder ook maar een woord te zeggen over die tenenkrommende teksten en constant de sound en ambiance alleen maar aan het prijzen zijn, vraag ik me af of ze wel begrijpen waar het om draait bij Hip Hop. Hip Hop is een tekst based genre dat gewoon geëvolueerd is uit de spoken word based Soul van oa Gil Scott-Heron, dus dan is het logisch dat teksten óók een criteria zijn. En bij Pitchfork beoordelen ze Hip Hop albums gewoon zoals ze ook rock albums aan het beoordelen zijn. Klinkt misschien nog steeds wat vaag, mja. Daarom krijgt daar heel veel meuk hele hoge ratings. Ik begrijp namelijk niet hoe je platen van Kanye West buiten College Dropout boven de 9 kan scoren, omdat er nog zoveel dingen ontbreken.
Proto-Hip Hop.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:53 schreef Norrage het volgende:
Gil wel heel vet, maar ook wel erg veel "spreek-albums". Dat vond ik toch wel echt jammer.
Plusje achter jouw naam voor de tip. Echt een ontzettend interessante plaat. Na Angel Olsen voor mij de tweede noemenswaardige plaat van 2014.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:35 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
Francis Harris - Minutes of Sleep
Echte aanrader. Heel gelaagd, elk nummer is anders, verveelt geen moment. Volgens RA is het een 4,5 uit 5 - daar sluit ik me wel bij aan. Goed mogelijk dat dit het beste album is dat ik dit jaar gehoord heb. Het album voelt vrij bedrukt en onheilspellend aan - vooral in de titeltrack - maar nooit overdreven. Elk nummer is opgebouwd rond een vrij simpele beat die hij uit verschillende genres lijkt te lenen. Lean Back lijkt bijvoorbeeld geïnspireerd op wat recent werk van Burial. Een ander hoogtepunt is Dangerdream, wat me een beetje doet denken alsof je in het steegje achter de jazz-club stiekem naar de optredens luistert..
Beste nummer:
Hoofdtelefoon aanbevolen.
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:55 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Plusje achter jouw naam voor de tip. Echt een ontzettend interessante plaat. Na Angel Olsen voor mij de tweede noemenswaardige plaat van 2014.
Ja dat dus, kan niet echt vergelijkingen bedenken, behalve de post-rock vergelijken van net. Verder vind ik het juist erg fijn dat mensen steeds meer Hip Hop beginnen te luisteren, hoor begrijp me niet verkeerd. En natuurlijk mag je ook leuk vinden wat je zelf leuk wil vinden. Alleen Pitchfork die doen gelijk alsof hun mening dan wet is en dan komen ze meteen met de grootste onzindingen aan.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Daar sla je de spijker wel op zijn kop. Maar zoals anderen hier ook al zeggen, niet iedereen luistert het voor de teksten (maar laten dat nou precies de P4kers en indie-kneusjes zijn zoals wij). Dus dan recenseer je het ook daarom. Kan me voorstellen dat een hiphoppurist als jij daar wat minder mee heeft
Kan je Great Minds proberen van vorig jaar, een van de betere platen afgelopen jaar. Sticks, Jiggy Djé en Sticks van Opgezwolle.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:57 schreef Norrage het volgende:
[..]Tof he!
En ik vind trouwens Nederlandse hip-hop daarom vaak wel vet, zoals Typhoon, omdat ik dan de teksten kan volgen. Meeste hiphop gaat gewoon ook veels te snel, als ik al zou proberen naar de lyrics te luisteren.
Black Kids, Black Angels, Black Lips, Black Keys, Black Crowes, Black Box Revelation (Boxer Rebellion), Black Label Society..quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:05 schreef Asskicker14 het volgende:
Een nieuwe trend is mij opgevallen. Acts met nagenoeg identieke namen:
Foy Vance / Vance Joy ;
Of Monsters And Men / Of Mice And Men.
Doe dat eens niet, is het nou zo moeilijk om een naam te bedenken dat niet verward kan worden met een andere act?
Black Rebel Motorcycle Club.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Black Kids, Black Angels, Black Lips, Black Keys, Black Crowes, Black Box Revelation (Boxer Rebellion), Black Label Society..
Tof dat je het leuk vindtquote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:55 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Plusje achter jouw naam voor de tip. Echt een ontzettend interessante plaat. Na Angel Olsen voor mij de tweede noemenswaardige plaat van 2014.
Vance Joy wilt piggybacken op Foy Vance zijn naamsbekendheid dan.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die is zo geboren, dat kun je hem niet kwalijk nemen.
die van net heb ik klaar gezet om te luisterenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:09 schreef Kerftminister het volgende:
Vraag me af he, heeft er iemand wel eens iets van die tips van Giel Beelen bij DWDD geprobeerd? En is dat dan ook iets? Want ik wil uit principe al die dingen niet luisteren dan omdat ik die Giel zo'n eikel vind, mja heb dus geen idee of hij er een beetje verstand van heeft, zou zeggen van niet.
Ok laat maar horen wat je ervan vindt.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:16 schreef Zocalo het volgende:
[..]
die van net heb ik klaar gezet om te luisteren
Het is wel in laatste tijd om een naam van een bekendheid te gebruiken. Com Truise, Chet Faker, Joy Orbison enz enz.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:13 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik wacht op de volgende singer-songwriter die zich ineens Shed Earan gaat noemen of een Mason Jazz.
ik ben denk ik iets meer mainstream dan de meeste hier, dus weet niet of dat representatief is :pquote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:17 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ok laat maar horen wat je ervan vindt.
Vind Giel maar een pedante man, maar misschien heeft ie wel verstand van muziek.
Ik zit trouwens ook eindelijk aan de Angel Olsen hoor, ben benieuwd.
Giel heeft prima smaak hoor maar hij is altijd zo té positief. En dat singer-songwriter van nl is echt tenenkrommendquote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:17 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Vind Giel maar een pedante man, maar misschien heeft ie wel verstand van muziek.
Ik zit trouwens ook eindelijk aan de Angel Olsen hoor, ben benieuwd.
je moet inderdaad even door zijn eigen propaganda heen kijkenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:22 schreef Norrage het volgende:
[..]
Giel heeft prima smaak hoor maar hij is altijd zo té positief. En dat singer-songwriter van nl is echt tenenkrommend
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:19 schreef Zocalo het volgende:
[..]
ik ben denk ik iets meer mainstream dan de meeste hier, dus weet niet of dat representatief is :p
Straks naar Elbow
daar twijfel ik niet aan! Hoop ook wel op wat ouder werkquote:
Andrea.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:02 schreef Maxerazzi het volgende:
Als ik die plaat van Francis Harris moet definiëren: Andreas Pirlo. Mysterieus, verfijnd en altijd in control. Vertraagd ziet hij de medespelers rondrennen als dolle stieren, maar niet Andreas, nee, die is volledig in balans, steekt met rasse schreden het middenveld over en begrijpt puur op instinct wanneer hij een bal moet steken, in de bovenhoek zal krullen of nét wat langer bij zich dient te houden. Zoals de gracieuze voeten van Andreas spreken, dicteren, en ons laten dromen, zo klinkt de muziek van Harris.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:40 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Andrea.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeker niet.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:02 schreef Kerftminister het volgende:
Ben ik trouwens de enige die Embryonic als favoriete Lips plaat heeft?
Black Box Redquote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Black Kids, Black Angels, Black Lips, Black Keys, Black Crowes, Black Box Revelation (Boxer Rebellion), Black Label Society..
Je kent alleen Box of Secrets? Als je deze beter vind zou ik ook de 2e eens proberen, Fire Like This.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:05 schreef Moody het volgende:
Er moest meer over muziek worden geluld. Ok. Ik gooi wekelijks veel platen door de playlist om niets te willen missen, ook de (piep)kleine releases nietIk dacht dat het wel leuk en zinvol was om een korte mening te geven over enkele van deze plaatjes. Voor het gemak noem ik alleen de plaatje die **½/*** of meer scoren en daarbij imo de moeite waard zijn.
Blood Red Shoes - Blood Red Shoes
Lekker vuig rockalbumpje. Schijnt dat ik Box Of Secrets uit 2008 al kende, maar blijkbaar heeft het geen echte indruk gemaakt. Dit album doet dat deels wel. Voor liefhebber van Arctic Monkeys, maar verwacht iets minder verrassing en iets meer distortion en energie.
***½
ik vond er niet veel aan..quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:17 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Haha was ik al dus bang voor, thanks.quote:
Exit! Stond vorig jaar in mijn top 5. Ook qua concerten (wel zonder orchestra btw)quote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:24 schreef Kerftminister het volgende:
Fire! Orchestra is dat trouwens iets? Ziet er wel interessant uit.
Pharoah Sandersquote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:27 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Exit! Stond vorig jaar in mijn top 5. Ook qua concerten (wel zonder orchestra btw)
Er zit zoveel in die plaatdat wordt gaanderweg afgebroken en weet opgebouwt. á la 'the creator has a master plan' van pharoah sanders (als je van jazz houdt, wat soms buiten de lijntjes durft te gaan, is dat echt een must om te luisteren
)
Beide kunnen wel opde zenuwen werken als je niet van jazz houdt.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:33 schreef Felagund het volgende:
Heb je het over Pharoah Sanders of Fire! Orchestra? Bij Sanders moet ik nog een keer induiken in de discografie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |