quote:
Klinkt interessant, bedankt voor de tip.quote:Breaking Atoms is distinguished stylistcally by its incorporation of jazz and soul music samples.
Mauro is wel druk bezig, ook met zijn groep Gruppo Di Pawlowksi brengt hij binnenkort een debuutalbum uit, ben benieuwd.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:49 schreef methodmich het volgende:
Wat is die plaat van Hitsville Drunks, genaamd Sincerely Average, toch fijn! Onmiskenbaar Mauro en op sommige momenten lijkt het een logisch vervolg op de laatste plaat van Evil Superstars, die toch al jaren oud is. Stel dat je toch eens een half uurtje had, dan zou je dit album best eens even kunnen draaien.
Ben ik ook benieuwd naar. Dat schijnt muzikaal gezien weer een andere richting in te slaan, begreep ik uit wat ik ergens heb gelezen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:18 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Mauro is wel druk bezig, ook met zijn groep Gruppo Di Pawlowksi brengt hij binnenkort een debuutalbum uit, ben benieuwd.
Ja, hoe ouder de artiest, hoe groter de kans dat Rolling Stone klaarkomt.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:30 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/wiki/Pinkerton_(album)#Initial_reaction
Och nog zoveel, ik ben zelf ook nog lang niet klaar.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:50 schreef Norrage het volgende:
![]()
Leuke posts Kerft. Zo leren we nog wat over hiphopValt me op dat alle hiphop die jij leuk vindt wel bv allemaal blazers hebben en harde beats. Precies mijn hiphop smaak wel, dus erg goede aanraders steeds. Zijn er meer must-listens?
quote:
Ja is veel Old School Hip Hop. Begon een beetje met A Tribe Called Quest, al was het destijds nog redelijk simpel qua jazzsamples. Tegenwoordig is de productie al wat onconventioneler en willen de beats nog vaker wat langer doorlopen ipv loopen, of soms zelfs constant doorlopen, zoals bij 3030 van Deltron 3030.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:54 schreef Felagund het volgende:
[..]
[..]
Klinkt interessant, bedankt voor de tip.
Daarom houd ik niet van Spotify, staat zoveel niet op he, al is dat met Hip Hop vaak niet zo een probleem.quote:
Gastje van 3Voor12, volgens mij wel een aardige gast, verder heb ik weinig met hem. Ging me meer om de slechte grapquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:24 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ken heel die Atze niet, had eerst die Twitter wat doorgelezen, maar werd er niet wijzer van.
Raten als rockmuziek? hoe moet ik dat zien?quote:[..]
Ja same here, maar dat komt ook vooral omdat Pitchfork echt TOTAAL geen verstand heeft van Hip Hop en dat ze dat raten als rockmuziek.
Die hoor je ook op de achtergrond bij The Genisis op illmatic (intro)quote:
Nou ja je rate verschillende genres op verschillende kwaliteiten. Als je een Godspeed album rate en je zegt dat het saaie muziek is sla je plank mis. Als ik dan zie hoe ze Yeezus reviewen zonder ook maar een woord te zeggen over die tenenkrommende teksten en constant de sound en ambiance alleen maar aan het prijzen zijn, vraag ik me af of ze wel begrijpen waar het om draait bij Hip Hop. Hip Hop is een tekst based genre dat gewoon geëvolueerd is uit de spoken word based Soul van oa Gil Scott-Heron, dus dan is het logisch dat teksten óók een criteria zijn. En bij Pitchfork beoordelen ze Hip Hop albums gewoon zoals ze ook rock albums aan het beoordelen zijn. Klinkt misschien nog steeds wat vaag, mja. Daarom krijgt daar heel veel meuk hele hoge ratings. Ik begrijp namelijk niet hoe je platen van Kanye West buiten College Dropout boven de 9 kan scoren, omdat er nog zoveel dingen ontbreken.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:21 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Gastje van 3Voor12, volgens mij wel een aardige gast, verder heb ik weinig met hem. Ging me meer om de slechte grap
[..]
Raten als rockmuziek? hoe moet ik dat zien?
Hoeft zeker niet alleen voor de tekst te zijn, maar daar negeren ze het en halen ze compleet andere aspecten erbij, en ja bij Pitchfork valt het het meeste op, omdat die ook nog met allerlei onzin alles recht kunnen lullen wat krom is, door maar zoveel mogelijk hyperbolen, synthetische beschrijvingen en metaforen te gebruiken.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat is overal, niet alleen op P4K
EN ik luister hiphop vaak ook niet voor de tekst
Ja ik snap wel wat je bedoelt nuquote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:29 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nou ja je rate verschillende genres op verschillende kwaliteiten. Als je een Godspeed album rate en je zegt dat het saaie muziek is sla je plank mis. Als ik dan zie hoe ze Yeezus reviewen zonder ook maar een woord te zeggen over die tenenkrommende teksten en constant de sound en ambiance alleen maar aan het prijzen zijn, vraag ik me af of ze wel begrijpen waar het om draait bij Hip Hop. Hip Hop is een tekst based genre dat gewoon geëvolueerd is uit de spoken word based Soul van oa Gil Scott-Heron, dus dan is het logisch dat teksten óók een criteria zijn. En bij Pitchfork beoordelen ze Hip Hop albums gewoon zoals ze ook rock albums aan het beoordelen zijn. Klinkt misschien nog steeds wat vaag, mja. Daarom krijgt daar heel veel meuk hele hoge ratings. Ik begrijp namelijk niet hoe je platen van Kanye West buiten College Dropout boven de 9 kan scoren, omdat er nog zoveel dingen ontbreken.
Ja dat is zeker begrijpelijk want muzikale achtergrond, ik let er automatisch juist meer op omdat ik met Hip Hop begonnen ben, ik hecht ook veel meer waarde aan een stemgeluid dan anderen, mja het blijft wel een heel belangrijk aspect van het genre.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:37 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ja ik snap wel wat je bedoelt numaar wat Mexicanobakker ook zegt, ik luister hiphop ook niet echt voor de tekst, die komt bij mij bij elk genre op de laatste plek eigenlijk...
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bij Sigur Rós vind ik de tekst wel enorm belangrijk.
En laten we hem bij Mogwai ook niet vergeten.
Ik dacht trouwens dat HipHop juist hieruit weg kwam:quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:38 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja dat is zeker begrijpelijk want muzikale achtergrond, ik let er automatisch juist meer op omdat ik met Hip Hop begonnen ben, ik hecht ook veel meer waarde aan een stemgeluid dan anderen, mja het blijft wel een heel belangrijk aspect van het genre.
Klopt zeker, gelijkend aan Gil Scott Heron.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:41 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik dacht trouwens dat HipHop juist hieruit weg kwam:
en
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |