abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 maart 2014 @ 16:04:56 #181
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_137846322
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:03 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Nog steeds die kromme vergelijking met Afrika :') Er is toch ook niemand die zegt dat jij een nutteloze kutpauper en profiteur bent met je HRA omdat Bill Gates WEL veel geld heeft? :')
Nee ik bedoel juist dat er in dit land niemand zo leeft als in Afrika of Rio.
De armoedegrens is dus niet kunnen voorzien in je basisbehoeften (dak boven je hoofd, dagelijks eten en drinken) en dat kan iedereen in dit land. en niet 1 miljoen mensen niet.

quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:03 schreef macca728 het volgende:

[..]

Er staan nog meer dingen bij anders.
Zoals onderwijs en gezondheid wat allemaal geregeld is in dit land? dat bedoel je?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_137846391
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:55 schreef Weltschmerz het volgende:

En ik maar denken dat die boekenlijst op de mavo niks voorstelde, maar kennelijk was het niveau daarvan te hoog voor menig leerling.
Trolletje van me... :*

quote:
Het maakt heel weinig uit waarop je doorgaat, je verveelt me eigenlijk altijd wanneer je jezelf niet voor lul aan het zetten bent.
Sorry dat ik je altijd verveel.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_137846445
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:04 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

De armoedegrens is dus niet kunnen voorzien in je basisbehoeften (dak boven je hoofd, dagelijks eten en drinken) en dat kan iedereen in dit land. en niet 1 miljoen mensen niet.

[..]

Zoals onderwijs en gezondheid wat allemaal geregeld is in dit land? dat bedoel je?

Het CBS berekent armoede aan de hand van de lage-inkomensgrens van huishoudens. Het gaat hier om een vast koopkrachtbedrag dat wordt aangepast aan de prijsontwikkeling. Het SCP kijkt naar mensen die niet in staat zijn om minimaal vereiste uitgaven voor voedsel, kleding, wonen en sociale participatie op te brengen.

En nee sociale participatie is geen 3 weken vakantie in Turkije wat velen hier denken.
pi_137846522
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:04 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

[..]

Dus de opvangtehuizen van het leger des heils zijn leeg zeg je? En de berichten dat steeds meer mensen moeite hebben om de huur/hypotheek te kunnen betalen zijn òf leugens, òf verhalen over mensen die het allemaal aan zichzelf te danken hebben?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 17 maart 2014 @ 16:11:37 #185
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_137846544
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:29 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Er is op dit moment niet genoeg werk.

En als je gaat zeggen: Doe beter je best/netwerk meer/ doe een opleiding/ groei een hoger IQ dan heb ik hier een mooie vergelijking

[..]

100 soapies, 90 kokosnoten. Hoe goed je ook zoekt, er zullen altijd 10 soapies hongerig zijn
Maar de mensen die niet kunnen zoeken, hebben gewoon geen kokosnoot. De 90 mensen die het wel kunnen, die zichzelf daarmee onderscheiden, hebben gewoon te eten hoor.
De cursus kokosnoten zoeken is daarmee wel degelijk functioneel. In plaats van klagen dat het systeem niet klopt of dat er veel te weinig kokosnoten zijn, moet je gewoon zorgen dat jij je kokosnootkwaliteiten goed genoeg ontwikkeld. Daarmee heb jij jouw probleem opgelost.
Voor de mensen die niet in staat zijn om hun eigen kokosnoot te zoeken, bijvoorbeeld omdat ze blind zijn en dat nogal moeilijk zoekt, kun je organiseren dat die van de anderen ook een stukje krijgt.

Natuurlijk is 90 kokosnoten te weinig. Natuurlijk zijn er nu minder banen dan werkzoekenden. Maar er zijn iedere dag genoeg mensen die gewoon een baan vinden. En waarom? Omdat ze niet in de slachtofferrol kruipen en zichzelf onderscheiden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 17 maart 2014 @ 16:12:36 #186
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_137846584
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:08 schreef macca728 het volgende:

[..]

Het CBS berekent armoede aan de hand van de lage-inkomensgrens van huishoudens. Het gaat hier om een vast koopkrachtbedrag dat wordt aangepast aan de prijsontwikkeling. Het SCP kijkt naar mensen die niet in staat zijn om minimaal vereiste uitgaven voor voedsel, kleding, wonen en sociale participatie op te brengen.

En nee sociale participatie is geen 3 weken vakantie in Turkije wat velen hier denken.
Wat valt daar volgens jou wel onder dan? :) Ben je arm als je geen sportschool abbo kan betalen? Ben je arm als je niet elk jaar een vliegvakantie naar de zon kan boeken? Of wat valt er onder ?
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_137846642
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:12 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Wat valt daar volgens jou wel onder dan? :) Ben je arm als je geen sportschool abbo kan betalen? Ben je arm als je niet elk jaar een vliegvakantie naar de zon kan boeken? Of wat valt er onder ?
Wat valt er volgens jou onder dan ??

Het lijkt mij vrij duidelijk, als je elke maand 50 euro bv tekort komt voor de noodzakelijke uitgaven ben je arm.

Maar jij bent alweer bevooroordeelt omdat je allerlei onzin er bij haalt.
  maandag 17 maart 2014 @ 16:16:01 #188
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_137846715
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:10 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dus de opvangtehuizen van het leger des heils zijn leeg zeg je? En de berichten dat steeds meer mensen moeite hebben om de huur/hypotheek te kunnen betalen zijn òf leugens, òf verhalen over mensen die het allemaal aan zichzelf te danken hebben?
Als ik in de shit zou komen zou ik dat 100% aan mezelf te danken hebben ja. Ik heb immers gekozen voor een koopwoning die ik niet kan betalen als ik ooit werkeloos raak.
En hetzelfde geldt voor 99,9% van mensen met een hypotheek.

Huur vind ik iets anders omdat je daar minder keuze hebt.

leger des heils bestaat al heel lang en ik weet niet of die het ineens de laatste jaren een stuk drukken hebben gekregen maar daar heb je vast wel cijfers van? geloof niet dat we nou tienduizenden daklozen hebben in dit land.
  maandag 17 maart 2014 @ 16:17:10 #189
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_137846768
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:14 schreef macca728 het volgende:

[..]

Wat valt er volgens jou onder dan ??

Het lijkt mij vrij duidelijk, als je elke maand 50 euro bv tekort komt voor de noodzakelijke uitgaven ben je arm.

Maar jij bent alweer bevooroordeelt omdat je allerlei onzin er bij haalt.
niet de bal terug kaatsen, jij stelt dat sociale participatie geld kost en ik vraag wat jij daaronder vindt vallen. Het is namelijk nogal een ruim begrip. Geen geld om een ijsje bij een speeltuin te kopen of geen geld voor een zonvakantie is nogal een verschil.
pi_137846778
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:16 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als ik in de shit zou komen zou ik dat 100% aan mezelf te danken hebben ja. Ik heb immers gekozen voor een koopwoning die ik niet kan betalen als ik ooit werkeloos raak.

leger des heils bestaat al heel lang en ik weet niet of die het ineens de laatste jaren een stuk drukken hebben gekregen maar daar heb je vast wel cijfers van? geloof niet dat we nou tienduizenden daklozen hebben in dit land.
Geloof het maar wel. Gewoon even googlelen. 27000 daklozen.
66.000 mensen die gebruik maken van daklozenopvang,

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)en-jaren-toegenomen/
  maandag 17 maart 2014 @ 16:18:01 #191
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_137846796
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:11 schreef Janneke141 het volgende:

Natuurlijk is 90 kokosnoten te weinig. Natuurlijk zijn er nu minder banen dan werkzoekenden. Maar er zijn iedere dag genoeg mensen die gewoon een baan vinden. En waarom? Omdat ze niet in de slachtofferrol kruipen en zichzelf onderscheiden.
En omdat andere mensen werkloos blijven. Dus heb je altijd een groep mensen waar je lekker op kan kankeren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_137846836
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:17 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

niet de bal terug kaatsen, jij stelt dat sociale participatie geld kost en ik vraag wat jij daaronder vindt vallen. Het is namelijk nogal een ruim begrip. Geen geld om een ijsje bij een speeltuin te kopen of geen geld voor een zonvakantie is nogal een verschil.
Nee ik stel niets, dat stelt het SCP. En die zonvakantie is onzin, dat heb ik er al speciaal bijgezet.
pi_137846939
quote:

[..]

Ik weet dat ze er nog zijn, dat alleen bewijst al dat jouw bewering dat armoede - met de definitie die jij hanteert - niet voor zou komen in Nederland niet correct is. Ik heb verder geen enkel idee of het aantal mensen wat er gebruik van maakt gestegen is.

En 100% aan jezelf te danken? Terwijl je altijd hard hebt gewerkt en er zo goed mogelijk voor hebt gezorgd dat je je schaapjes op het droge hebt maar je werkgever heeft er een puinzooi van gemaakt en je vliegt eruit? Chapeau, zo hard zijn er weinigen in de wereld voor zichzelf. Als je die Spartaanse houding nou in je hele handelen zou hebben had je nu ook geen hypotheek die je in de shit brengt als je je baan zou verliezen.

Er bestaat gewoon zoiets domme botte pech, dude.....
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_137846978
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:01 schreef moussie het volgende:

[..]

Echte armoede is het inderdaad niet, je hebt genoeg om te overleven en een dak boven je hoofd. Dat is als je geen schulden hebt, en geen extra onkosten ivm ziekte!

Je zou het meer sociale armoede kunnen gaan noemen, er is geen geld voor een sociaal leven buiten de deur . .
Daarom zou ik, wanneer het over Nederland gaat de term 'armoe' willen vervangen door 'grauwheid'. Geen echt gebrek, maar ook geen (of minder) leuk leven.
  maandag 17 maart 2014 @ 16:22:49 #195
pi_137846981
quote:

[..]

Ah, een catch-22. Je bent een dief van je portemonnee als je geen huis koopt, maar doe je het wel en verlies je je baan ben je een stomme eikel.

Rijke mensen zijn goedkoper uit dan arme mensen. Dat komt omdat arme mensen op korte termijn beslissingen moeten nemen. Ten eerste omdat ze geen geld hebben om lang termijn investeringen te doen. En ten tweede omdat ze geconfronteerd worden met situaties die NU moeten worden opgelost.

Het is veel beter om een nieuwe auto te kopen, die gaat minder snel stuk. Maar als je dat niet kan betalen, zit je met een duur krot opgescheept. Dan heb je een mooi probleem als je weinig verdient als nachtwaker en je niet met het OV naar je werk kan. Alsof het OV goedkoper is dan de auto.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_137847046
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ah, een catch-22. Je bent een dief van je portemonnee als je geen huis koopt, maar doe je het wel en verlies je je baan ben je een stomme eikel.

Rijke mensen zijn goedkoper uit dan arme mensen. Dat komt omdat arme mensen op korte termijn beslissingen moeten nemen. Ten eerste omdat ze geen geld hebben om lang termijn investeringen te doen. En ten tweede omdat ze geconfronteerd worden met situaties die NU moeten worden opgelost.

Het is veel beter om een nieuwe auto te kopen, die gaat minder snel stuk. Maar als je dat niet kan betalen, zit je met een duur krot opgescheept. Dan heb je een mooi probleem als je weinig verdient als nachtwaker en je niet met het OV naar je werk kan. Alsof het OV goedkoper is dan de auto.
Fokmode aan : Dan ga je toch lopen, daar heb nog nooit iemand wat van gekregen
Fokmode uit
  maandag 17 maart 2014 @ 16:24:49 #197
3542 Gia
User under construction
pi_137847056
Armoede is betrekkelijk.
Leven boven je stand in een veel te dure woning, waardoor je nauwelijks geld hebt om je te kleden en te eten, is geen armoede.
Sowieso is wonen in een koopwoning geen armoede.

Een huis huren boven de toeslaggrens is ook geen armoede.
Dan kies je maar voor een goedkope sociale huurwoning.
Als je daar niet voor in aanmerking komt omdat je inkomen te hoog is, dan ben je dus niet arm.

Twee auto's voor de deur, niet arm.
Minimaal 1 x per jaar op vakantie, niet arm.

In mijn ogen ben je pas arm als je een sociale woning huurt, geen auto bezit, niet op vakantie gaat, niet rookt, drinkt of uitgaat en zelfs dan niet rond kunnen komen.
Dat is armoede.

En dat geldt echt niet voor een miljoen Nederlanders.
pi_137847064
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:11 schreef Janneke141 het volgende:

Tuurlijk! Wie de noot krijgt, dat dat verandert met hoe goed men kan zoeken. Een slachtoffer-rol helpt daarbij niet.

Maar het is niet zo dat als iedereen zijn best maar doet, en positief blijft, dat er geen hongerige soapies meer zijn.

Dat ligt aan het aantal kokosnoten, en niet aan het gedrag van de soapies.

90 kokosnoten blijven 90 kokosnoten, ook al zoeken alle soapies superduperhypergoed. En blijven ze megasuperchemisch-positief.

[ Bericht 9% gewijzigd door ZuidKardinaal op 17-03-2014 16:30:44 ]
pi_137847265
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:24 schreef Gia het volgende:
Armoede is betrekkelijk.
Leven boven je stand in een veel te dure woning, waardoor je nauwelijks geld hebt om je te kleden en te eten, is geen armoede.
Sowieso is wonen in een koopwoning geen armoede.

Een huis huren boven de toeslaggrens is ook geen armoede.
Dan kies je maar voor een goedkope sociale huurwoning.
Als je daar niet voor in aanmerking komt omdat je inkomen te hoog is, dan ben je dus niet arm.

Twee auto's voor de deur, niet arm.
Minimaal 1 x per jaar op vakantie, niet arm.

In mijn ogen ben je pas arm als je een sociale woning huurt, geen auto bezit, niet op vakantie gaat, niet rookt, drinkt of uitgaat en zelfs dan niet rond kunnen komen.
Dat is armoede.

En dat geldt echt niet voor een miljoen Nederlanders.
Vet van mij; dat is heel vaak geeneens een keuze meer he....

En de rest.... aangezien auto's verzekerd dienen te zijn valt er vast wel uit te zoeken wie er precies de beschikking heeft over twee auto's. Ben benieuwd hoeveel daarvan de minima van de samenleving zijn.
pi_137847398
quote:

[..]

Vakantie sociale participatie noemen sowieso gek. Op vakantie ga je juist wég van je sociale omgeving.

[ Bericht 0% gewijzigd door ZuidKardinaal op 17-03-2014 16:39:36 ]
  maandag 17 maart 2014 @ 16:37:48 #201
3542 Gia
User under construction
pi_137847582
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:30 schreef Barbusse het volgende:

Vet van mij; dat is heel vaak geeneens een keuze meer he....

En de rest.... aangezien auto's verzekerd dienen te zijn valt er vast wel uit te zoeken wie er precies de beschikking heeft over twee auto's. Ben benieuwd hoeveel daarvan de minima van de samenleving zijn.
Als je geen huurtoeslag krijgt in een sociale woning, dan is je inkomen te hoog.
Dus, geen armoede.
Verder is een auto, roken en drinken, geen levensbehoefte.
  maandag 17 maart 2014 @ 16:39:40 #202
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_137847666
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:21 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik weet dat ze er nog zijn, dat alleen bewijst al dat jouw bewering dat armoede - met de definitie die jij hanteert - niet voor zou komen in Nederland niet correct is. Ik heb verder geen enkel idee of het aantal mensen wat er gebruik van maakt gestegen is.
Hoop daklozen inderdaad maar waar komen die vandaan? zijn dat mensen die een verslaving hebben of het er op de een of andere manier zelf naar gemaakt hebben of gewoon pech? Ik vermoed namelijk dat een héle grote groep toch wel op de een of andere manier zichzelf zo in de nesten heeft gewerkt.

quote:
En 100% aan jezelf te danken? Terwijl je altijd hard hebt gewerkt en er zo goed mogelijk voor hebt gezorgd dat je je schaapjes op het droge hebt maar je werkgever heeft er een puinzooi van gemaakt en je vliegt eruit? Chapeau, zo hard zijn er weinigen in de wereld voor zichzelf. Als je die Spartaanse houding nou in je hele handelen zou hebben had je nu ook geen hypotheek die je in de shit brengt als je je baan zou verliezen.

Er bestaat gewoon zoiets domme botte pech, dude.....
Hoe je het ook wendt of keer, ik ben degene die die beslissing genomen heeft en het risico aanvaardbaar vond en ik kan zelf genoeg doen om dat risico te verkleinen zoals spaargeld achter de hand hebben, NHG hypotheek, als ik geld over heb de hypotheek versneld aflossen ipv een zonvakantie (:P) of nieuwe televisie kopen etc.

Het leven bestaat toch voornamelijk uit heel veel keuzes en veel van die keuzes worden veelal gemaakt door sociale druk (je moet een auto, je moet een iphone, je moet een lcd tv) maar je moet ook voor jezelf blijven denken en aan je eigen risico's denken.

En ja voor de domme botte pech is er nog het sociale vangnet waar je zo snel mogelijk weer uit moet, domweg omdat de rest van de maatschappij er krom voor moet liggen.

quote:

[..]

Hmm deels mee eens. Geld maakt geld en geld zorgt ervoor dat je betere keuzes kan maken maar dat heeft niet alleen maar met het hebben van geld te maken, het is ook een mindset. Je kan best slimme keuzes maken zonder al te veel geld. op korte termijn keuzes maken hoeft niet, je kan ook als je arm bent lange termijn beslissingen maken.Zo heb ik bewust niet gekozen om mijn oude (goedkopere ) hypotheek mee te nemen naar mijn huidige woning maar om een annuiteiten hypotheek af te sluiten, ondanks dat het iets duurder is lost die hypotheekvorm wél af (itt mijn oude hypotheek) . dat is een lange termijnvisie.

Mijn vorige woning heb ik verkocht met een verlies van 35.000 euro. Tja als jouw definitie volgt dan moet je dat geld lenen om te verhuizen maar ik zag dat al lang en breed aankomen en ben als een aantal jaar als een gek gaan sparen zodat ik bij overdracht dat geld cash kon neerleggen (ter referentie, dat is 2 netto jaarsalarissen voor mij) .

Een auto die ik weinig gebruik heeft een aantal jaar geleden het veld geruimd, alles op de fiets. Vorig jaar verhuisd en toen besloten dat het wel erg veel was om élke dag te fietsen (22km enkel) dus dan kan ik 'korte termijn denken" en een auto kopen in een opwelling maar ik heb voor een fractie van de prijs van een 2e hands barrel een gloednieuwe scooter gekocht met garantie ed erop. Ding verbruikt amper brandstof en is een fijne afwisseling met de fiets.

En zo kan ik nog wel even doorgaan maar geloof me: ik ben ook écht niet rijk en het leven bestaat uit keuzes maken , lange én korte termijn denken en handelen en dat staat compleet los van veel of weinig geld, het is vooral een mindset. Problemen zijn er om opgelost te worden.

En ondanks dat ik géén auto bezit, nog de trotse eigenaar ben van een beeldbuistelevie en de afgelopen 2 jaar niet op vakantie ben geweest (dit jaar hopelijk wel *O* ) voel ik me absoluut niet arm.
pi_137847670
quote:

[..]

Het scp vindt van wel, hoewel de vakante ook in eigen land wordt meegenomen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137847684
`Hoezo is dit nieuws :')
pi_137847700
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:40 schreef vigen98 het volgende:
`Hoezo is dit nieuws :')
Verkiezingen a.s.
  maandag 17 maart 2014 @ 16:42:00 #206
37295 Luigi
mario pls
pi_137847753
OT: je kunt je dan even lekker stukken beter voelen dan anderen en vertellen hoe stom ze wel niet zijn dat ze arm/werkloos/ziek zijn. Dan vergeet je even je eigen zinloze leventje, erg fijn altijd!
pi_137847756
quote:

[..]

Je kan je ook niks aantrekken van de persoon die dat zegt en vindt
quote:
Dat is wel heel kort door de bocht
quote:
Nee, een nieuwe auto is kapitaalvernietiging ivm de abnormale afschrijvingen die je hebt in de eerste 5 jaar.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137847856
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:39 schreef Metro2005 het volgende:
nog de trotse eigenaar ben van een beeldbuistelevie
Een lcd televisie is in verbruik stukken voordeliger en je hebt een relatief goedkope nieuwe TV in een aantal jaren eruit vanwege het lagere energieverbruik.
  maandag 17 maart 2014 @ 16:45:13 #209
pi_137847881
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:39 schreef Metro2005 het volgende:

Hmm deels mee eens. Geld maakt geld en geld zorgt ervoor dat je betere keuzes kan maken maar dat heeft niet alleen maar met het hebben van geld te maken, het is ook een mindset.
Armoede maakt dom. Die andere mindset komt door het geld of het gebrek er aan. Het is vaak een vicieuze cirkel.

quote:
quote:
Geldgebrek kost IQ. Zo zou je het bot kunnen stellen. Mensen met financiële problemen moeten zoveel energie – en ook hersencapaciteit – steken in louter overleven dat ze minder alert zijn, foute beslissingen nemen en verkeerde keuzes maken. De gevolgen ervan wegen precies door hun geldzorgen extra zwaar.

Mensen met geldzorgen zijn niet dommer en het effect van armoede op hun beoordelingsvermogen is niet chronisch. Maar wel indrukwekkend. Volgens een Amerikaans-Brits-Canadees team leiden acute geldzorgen tot een daling van het IQ met 13 eenheden. Dat is te vergelijken met het verschil tussen een frisse kop of een warhoofd. Het gevolg zijn minder goede beslissingen inzake opvoeding, de eigen job of tijdsindeling.
pi_137847886
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Als je geen huurtoeslag krijgt in een sociale woning, dan is je inkomen te hoog.
Dus, geen armoede.
Verder is een auto, roken en drinken, geen levensbehoefte.
Wat een enorme simplificatie zeg. Geen idee hoe hoog de huurtoeslag is trouwens, ik ben al te lang genoeg weg. Maar ik kan me met huurstijgingen van 100 euro voorstellen dat zelfs met toeslag het niet genoeg is. :') Roken en drinken zijn geen eerste levensbehoefte, maar een auto, afhankelijk van het soort werk dat je hebt zeker wel. En wees blij dat ze nog een baan hebben in dat geval, of vind je dat ze de auto maar weg moeten doen en in de bijstand gaan zitten?

Maar laat maar, ik heb het al wel gezien hier. Armoede is een keuze :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')