abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 17 maart 2014 @ 02:05:46 #1
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_137830047
Aangezien we de laatste tijd veel topics hebben over pakjes die bezorgd worden door PostNL heb is er voor jullie maar eens een mooi sticky gemaakt. Lees dus dit eerst maar eens door, en open dan pas een nieuw topic.

Op welke dagen bezorgt PostNL pakketservice:
Heel simpel: De gehele week, behalve op feestdagen natuurlijk.

Wat bezorgt PostNL wanneer ?
Maandag: alleen tweede bestellingen en zaterdagsluiters, dus alleen wat ze zaterdag niet kwijt kunnen
Dinsdag t/m zaterdag: alles

Van hoe laat toe hoe laat bezorgen ze:
Moeilijk te zeggen, hou globaal aan van een uurtje of negen tot een uurtje of acht in de avond, zeker in grotere steden of als je in de buurt van het sorteercentrum woont kunnen ze nog wel eens een tikkie eerder komen, of een tikkie langer doorgaan.

Waarom kunnen ze geen exacte tijd aangeven:
Heel simpel, PostNL pakketservice is geen koeriersdienst als UPS, PostNL pakketservice is zeg maar de postbode maar dan met een busje, de pakketbezorger krijgt 's morgens een stapel dozen die hij moet bezorgen. Zolang 's avonds zoveel mogelijk van die pakjes uit die bus zijn is PostNL gelukkig, de chauffeur bepaalt zelf zijn route, dus ook zelf wanneer hij bij je aanbelt.

Hoe vaak komen ze langs:
Normale pakjes en rembourspakjes: twee keer
Aangetekende pakjes: een keer

Waarom kunnen ze iets niet gelijk naar het postkantoor brengen:
Geen flauw idee, kunnen ze niet voor de eerste bezorgpoging, wil je dat wel maak dan gebruik van DHL of een Kialapunt. Na de eerste bezorgpoging kun je met de code op het briefje dat je krijgt zelf aangeven of en naar welk postkantoor hij de volgende dag moet gaan, in plaats van een nieuwe bezorgpoging.

Kan ik mijn pakje ergens volgen:
Ja dat kan, moet je wel een zgn 3S code hebben, heb je die niet, dan bel of mail even met de verzender die heeft het namelijk wel. Je pakje volgen kan op: https://securepostplaza.postnl.nl/tracktrace/

Hoe weet je dit allemaal:
Modjes weten alles (en pakketbezorgers nog iets meer ;))

[ Bericht 0% gewijzigd door Fopje op 07-05-2015 16:59:52 ]
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  maandag 17 maart 2014 @ 02:06:34 #2
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_137830053
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 01:20 schreef hearmeout het volgende:
Ik heb nog een vraag.

Ik heb een laptop besteld en die is met DHL verstuurd. Hij ligt nu in het sorteercentrum in een andere stad.
Zou die morgen (maandag) komen?
Of bezorgt DHL niet op maandag? De ene website zegt van wel en de andere weer niet.

Ervaringen?
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_137830299
hoe weten jullie modjes zo veel?
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
  maandag 17 maart 2014 @ 06:26:23 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137830312
Wijsheid komt met de jaren knul.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_137846198
Wil een snowboard verzenden. Na wat zoeken op de site van PostNL kom ik op dit: 'Let op: Een zending die groter is dan 100 x 50 x 50 cm dient te worden verstuurd als 10-30kg zending.'

Dus:



Kan dat ding dan gewoon inpakken en naar het lokale postkantoor brengen? Een paar jaar geleden wilde ook een board verzenden, maar dat pakket was toen volgens mij te groot om bij het postkantoor in te mogen leveren. Toen heb ik het dus laten ophalen. Zie ik nu niks over staan.. :?
  woensdag 19 maart 2014 @ 16:55:16 #6
413186 msnguy
Gewoon DOEN!
pi_137929172
Echt om te janken dit...

Vanuit China een pakketje over laten vliegen. Niks aan de hand, track and trace van Singapore Post werkte prima en ik zag dat zaterdag mijn pakketje in Nederland was.

's-Maandags op Twitter een 3S code ontvangen, maar die was nog niet volgbaar. Bij andere pakketjes duurde dat hooguit een dag, dus ik dacht op dinsdag: laat ik eens kijken. Niks... Volgens PostNL zou het wel "een paar dagen" kunnen duren.

Vandaag nog niks gehoord van mijn pakketje. Ik heb geen idee WAAR die is, behalve dat hij dus in Nederland is en nog niet bij PostNL is verwerkt. PostNL kan me niks zeggen over de tijd en waar mijn pakketje is via telefoon en social media.

Ik ben bang dat mijn pakketje óf kwijt is, óf bij de Douane ligt. In het laatste geval moet het pakketje toch aangemeld zijn bij PostNL? Zou het kwijt zijn? Ik hoopte het te hebben voor komend weekend, aangezien ik daarna een week niet thuis ben :(
  vrijdag 28 maart 2014 @ 16:53:13 #7
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_138267083
Morgen komt er een aangetekend pakket hier, op mijn naam. Moet ik daar zelf voor tekenen of kan een huisgenoot (lees: moeder, zus etc.) dat ook doen? Zo nee: kan ik machtigen dat zij dat alsnog voor mij kunnen/mogen doen?
#26 || Luciano da Silva
pi_138533028
Vandaag moet er dus een pakketje via postnl bij mij worden bezorgd, gister stond er netjes dat het pakket was aangenomen door postnl.
Ook staat er bij de bezorgdatum Vandaag tussen: 10:30-12:30.

Alleen staat er nu bij status, pakket bevindt zich in het sorteer centrum.
Dat gaat hem dus niet meer worden vandaag?
  Redactie Sport zaterdag 5 april 2014 @ 10:19:52 #9
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_138533237
Kan zijn dat de chauffeur nog moet vertrekken, de aangegeven tijd is volgens mij een uur voor en een uur na de geplande tijd. Als je helemaal vooraan de route zit, kan het best zijn dan hij om 11u vertrekt en om 11.30u bij je is.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_138533279
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 10:19 schreef dennistd het volgende:
Kan zijn dat de chauffeur nog moet vertrekken, de aangegeven tijd is volgens mij een uur voor en een uur na de geplande tijd. Als je helemaal vooraan de route zit, kan het best zijn dan hij om 11u vertrekt en om 11.30u bij je is.
Ik was te snel met mijn geklaag, status veranderd in: bezorger is onderweg!
pi_138606163
Ik heb woensdag eind van de middag een pakket op de post gedaan.
Heb net nog de track & trace status opgezocht met de 3S-code maar er staat nog steeds dat het pakket niet vindbaar is.

Dit lijkt me niet normaal toch? Hij zou al bezorgd moeten zijn lijkt me...
pi_138623513
Weet iemand hoe het zit als ik een zending verzekerd verstuur via PostNL en de zending raakt verloren?

Hoe toon ik aan dat er een iPhone twv 350 euro in heeft gezeten? Is correspondentie met de koper op marktplaats, inclusief de overboeking op de rekening voldoende?
  woensdag 9 april 2014 @ 09:36:55 #13
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_138681260
Ik moest een belangrijke brief sturen, dus heb ik het verstuurd via de track & trace dienst van postnl. Het probleem is dat ik het afgelopen vrijdag afgeleverd heb en de status nog steeds 'Zending wordt voorbereid door de verzender' is. Wtf is dit voor bullshit? Het hoort toch niet zo lang te duren? Ik ga ze bellen, maar ik wilde het eerst hier vragen.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  zaterdag 12 april 2014 @ 15:00:35 #14
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_138795893
Welk postbedrijf neemt Belgische pakketjes over in Nederland?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_140737117
Kickz!

Even een vraagje over dat douaneverklaring die je op internationale pakketjes moet plakken. Ik moet een redelijk wat spullen versturen van Taiwan naar Nederland. Heb hier een tijd gestudeerd en de nodige zooi verzameld.

Het gaat om kleding en schoenen, documenten, wat computer spul (HDD) en andere electronica, boeken, en wat klein prul.

Wat zet je dan op die douaneverklaring?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Moderator donderdag 5 juni 2014 @ 18:47:29 #16
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_140753940
Jongens ik heb iets gekocht op MP en heb het vanwege een vakantie direct naar een postkantoor laten versturen.

Alleen nu twijfel ik of dat wel mogelijk is want op de pagina van postNL hebben ze het wel steeds over webshop.
:') :'(

quote:
Uw klanten willen steeds meer zelf bepalen hoe en waar zij hun pakketten kunnen ontvangen. Thuis, op het werk of juist op een afhaallocatie voor tijdens de boodschappen. Met Ophalen bij een PostNL Postkantoor geeft u uw klanten de mogelijkheid om hun pakketten gemakkelijk zelf op te halen. Met ruim 2000 afhaallocaties in heel Nederland zit er namelijk altijd een in de buurt.
iemand ervaring?
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  donderdag 5 juni 2014 @ 18:49:49 #17
383325 nodig
ZOEEEEEFF
pi_140754025
quote:
5s.gif Op donderdag 5 juni 2014 18:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
Jongens ik heb iets gekocht op MP en heb het vanwege een vakantie direct naar een postkantoor laten versturen.

Alleen nu twijfel ik of dat wel mogelijk is want op de pagina van postNL hebben ze het wel steeds over webshop.
:') :'(

[..]

iemand ervaring?
Via Track&Trace kan je dat misschien kiezen?

En anders krijg je na de eerste 'mislevering' een papiertje met een code waarmee je het op de website kan kiezen. Één detail, het papiertje wordt in je brievenbus gestopt.
  Moderator donderdag 5 juni 2014 @ 18:57:30 #18
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_140754287
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juni 2014 18:49 schreef nodig het volgende:

[..]

Via Track&Trace kan je dat misschien kiezen?

En anders krijg je na de eerste 'mislevering' een papiertje met een code waarmee je het op de website kan kiezen. Één detail, het papiertje wordt in je brievenbus gestopt.
ik heb het pakket naar het postkantoor laten sturen ze weten mn adres niet eens.

Track en trace zegt dat hij is aangekomen, alleen het probleem is: het is gewoon het adres van de jumbo. hoe weten ze dan dat het voor het postnl deel is en wanneer voor de winkel zelf.

Misschien had ik iets erbij moeten laten zetten of zo?
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  donderdag 5 juni 2014 @ 18:58:55 #19
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140754337
Gewoon ff naar de jumbo dus, vanavond.
KuikenGuppy
  donderdag 5 juni 2014 @ 19:09:54 #20
383325 nodig
ZOEEEEEFF
pi_140754712
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juni 2014 18:57 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

ik heb het pakket naar het postkantoor laten sturen ze weten mn adres niet eens.

Track en trace zegt dat hij is aangekomen, alleen het probleem is: het is gewoon het adres van de jumbo. hoe weten ze dan dat het voor het postnl deel is en wanneer voor de winkel zelf.

Misschien had ik iets erbij moeten laten zetten of zo?
Wait wut. Iets te snel gelezen net.

Je hebt dus een pakketje laten verzenden tav jouw naam met het adres van jouw lokale Jumbo?

Dan lijkt me dat dat gewoon terecht komt bij het 'winkelgedeelte' Al weet ik dit niet zeker.
Ik zal als ik jou was de Jumbo vanavond of morgen maar eens opbellen.
pi_140755852
Normaal gesproken laat je idd niet op die manier post naar een postkantoor of servicepunt sturen nee.
Sommige webshops bieden die service en betalen daar dan ook speciaal voor. Of PostNL brengt het er heen als ze niet af kunnen leveren. Heb je nog mazzel dat het aangepakt is en niet retour afzender gestuurd is. De pakketten die voor het servicepunt zijn worden waarschijnlijk apart aangeleverd. Bij de AH hier zetten ze dat ook in een aparte kast. Dit zal nu idd tussen hun eigen post terecht gekomen zijn dan, vermoed ik.

Gewoon zo even zo'n adres invullen is iig niet de goede optie. Er was wel iets met Poste Restante oid en dat het dan idd op het postkantoor/postagentschap etc bewaard kon worden, maar daar kan ik zo weinig over vinden. Versturen naar een DHL servicepunt kan bijv dan weer wel, maar die sturen het na een week al retour afzender.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_141459428
Hai

Ik wil een pakketje opsturen naar België het weegt denk ik 3-4 kilo.

Liefste laat ik het naar diegene zijn adres verzenden dus niet via een servicepunt (persoon woont afgelegen in een plattelandsdorpje)

Wat is de goedkoopste en vooral simpelste manier om dit op te sturen?
blablablabla
pi_141482329
Bij mij staat vandaag tussen 11:00 en 13:00 voor een pakketje.

Komen ze ook wel eens iets eerder?

Ergo: kan ik nog even poepen? :%
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 24 juni 2014 @ 12:13:38 #24
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_141484675
Is het een soort feestdag in het buitenland sinds 19 Juni?

Ik volg drie pakketten. Een vanuit Amerika, een vanuit Canada. En eentje komt uit Duitsland. Frappant genoeg worden er geen updates meer gegeven voor alledrie na 18 Juni.
pi_142626398
Is het iemand anders opgevallen dat sommige pakketjes een status hebben op de mobiele pagina van postnl, maar wanneer je kijkt via de normale pagina er nog geen status beschikbaar is?

Als ik via mijn telefoon de track&trace open van mijnpakket, krijg ik als status te zien dat mijn pakket onderweg is, met aangegeven tijd en dergelijke. Op de normale website zie ik "Zending *nummer* wordt volgbaar zodra deze beschikbaar is."
pi_142638973
Wat betekent 'Zending nog niet verwerkt.' ? Want dit kan niet kloppen, er is al gesorteerd...
pi_142639000
Ik zou een deurmat krijgen van Marktplaats, maar die is er nog steeds niet, is er sprake van sabotage?
  dinsdag 29 juli 2014 @ 08:54:46 #28
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_142839839
Vraagje, pakket staat met afleverdatum vandaag tussen 14:00 - 21:30 maar de status staat nog op 'zending wordt voorbereid door verzender'. Wat kan ik verwachten? Komt hij wel of niet vandaag?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_142839859
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 15:19 schreef JDx het volgende:
Ik zou een deurmat krijgen van Marktplaats, maar die is er nog steeds niet, is er sprake van sabotage?
Van Marktplaats zelf of een verkoper daar?
pi_142842168
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 08:56 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Van Marktplaats zelf of een verkoper daar?
Van MP zelf haha.
pi_142845048
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 08:54 schreef Scorpie het volgende:
Vraagje, pakket staat met afleverdatum vandaag tussen 14:00 - 21:30 maar de status staat nog op 'zending wordt voorbereid door verzender'. Wat kan ik verwachten? Komt hij wel of niet vandaag?
Normaal gesproken betekent dit dat PostNL de zending nog niet gekregen heeft van de afzender, en dat het dus nog niet komt. Vaak zetten ze wel een verwachte datum neer zodra de verzender een pakket heeft voorgemeld bij ze. Op twitter raden ze altijd aan om de te kijken naar de groene balkjes, als er 3 balkjes staan met eronder de tekst bezorger is onderweg, dan kun je het echt verwachten. Dat is waar nu waarschijnlijk staat dat het voorbereid wordt.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 29 juli 2014 @ 12:59:55 #32
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_142845575
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:40 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Normaal gesproken betekent dit dat PostNL de zending nog niet gekregen heeft van de afzender, en dat het dus nog niet komt. Vaak zetten ze wel een verwachte datum neer zodra de verzender een pakket heeft voorgemeld bij ze. Op twitter raden ze altijd aan om de te kijken naar de groene balkjes, als er 3 balkjes staan met eronder de tekst bezorger is onderweg, dan kun je het echt verwachten. Dat is waar nu waarschijnlijk staat dat het voorbereid wordt.
Juust. PostNL was gewoon weer eens lui dus moet een dag extra wachten.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 13:00:55 #33
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142845598
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Juust. PostNL was gewoon weer eens lui dus moet een dag extra wachten.
:?

Het pakket is nog niet aan PostNL overhandigd. Daar kan PostNL niks aan doen...
KuikenGuppy
  dinsdag 29 juli 2014 @ 13:01:57 #34
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_142845627
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 13:00 schreef Burdie het volgende:

[..]

:?

Het pakket is nog niet aan PostNL overhandigd. Daar kan PostNL niks aan doen...
Jawel, want PostNL zou dit pakket moeten ophalen bij het punt waar het is ingeleverd. Gisteren. Dat hebben ze niet gedaan want, en ik quote, 'we hadden het te druk dus zijn we niet langsgegaan'. Dus kost het een dagje langer.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_142881891
Gezien die idioot van gc mijn topic dicht kwakte, hier maar

Ik verwacht een pakket uit de uk, volgens de verzender moest ik 5,50 pond extra betalen als ik het pakket wilde traceren, mooi niet dus.

Krijgt dit pakket in nederland wel een track en trace code? Hier worden paketten zonder track en trace code immers niet verwerkt. Hier achterhaal ik deze code?
  woensdag 30 juli 2014 @ 13:59:36 #36
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142882019
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 13:55 schreef icloud het volgende:
Gezien die idioot van gc mijn topic dicht kwakte, hier maar

Ik verwacht een pakket uit de uk, volgens de verzender moest ik 5,50 pond extra betalen als ik het pakket wilde traceren, mooi niet dus.

Krijgt dit pakket in nederland wel een track en trace code? Hier worden paketten zonder track en trace code immers niet verwerkt. Hier achterhaal ik deze code?
Verwacht je nog hulp met die kleutertoon ook?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_142882071
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 13:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Verwacht je nog hulp met die kleutertoon ook?
Jazeker, het is onterecht en en hij speelt op de man zoals hij wel vaker doet bij mij
  woensdag 30 juli 2014 @ 14:02:12 #38
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142882095
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 14:01 schreef icloud het volgende:

[..]

Jazeker, het is onterecht en en hij speelt op de man zoals hij wel vaker doet bij mij
Het is volkomen terecht, hier is gewoon een centraaltopic voor, al jaren.

En het is niet op de man, het is zoals we het met alle postNL etc topics doen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_142882116
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 14:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het is volkomen terecht, hier is gewoon een centraaltopic voor, al jaren.

En het is niet op de man, het is zoals we het met alle postNL etc topics doen.
Niet dus en hou nu maar je muil, dan kan iemand ontopic reageren.

Dat op de man spelen ben ik zat
  woensdag 30 juli 2014 @ 14:03:38 #40
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142882133
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 14:03 schreef icloud het volgende:

[..]

Niet dus en hou nu maar je muil, dan kan iemand ontopic reageren.

Dat op de man spelen ben ik zat
Ga rustig zo verder :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_142882779
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 13:55 schreef icloud het volgende:
Gezien die idioot van gc mijn topic dicht kwakte, hier maar

Ik verwacht een pakket uit de uk, volgens de verzender moest ik 5,50 pond extra betalen als ik het pakket wilde traceren, mooi niet dus.

Krijgt dit pakket in nederland wel een track en trace code? Hier worden paketten zonder track en trace code immers niet verwerkt. Hier achterhaal ik deze code?
Paketten zonder tt worden niet verwerkt? Waar constateer je dit door? PostNL verzend zelf paketten zonder tt code. Daarnaast lijkt het me dat een zending uit de UK niet met PostNL wordt bezorgd maar met TNT, dhl, ups, fedex, gls of een ander.
pi_142883014
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 14:21 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Paketten zonder tt worden niet verwerkt? Waar constateer je dit door? PostNL verzend zelf paketten zonder tt code. Daarnaast lijkt het me dat een zending uit de UK niet met PostNL wordt bezorgd maar met TNT, dhl, ups, fedex, gls of een ander.
Postnl gebruikt bij elke pakket een een t en t code, dit om de interne stromen soepeler te laten lopen dat is hun eigen antwoord
De zending word 100% zeker door postnl verwerkt in nederland.

[ Bericht 1% gewijzigd door icloud op 30-07-2014 14:41:31 ]
pi_142883715
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 14:29 schreef icloud het volgende:

[..]

Postnl gebruikt bij elke pakket een een t en t code, dit om de interne stromen soepeler te laten lopen dat is hun eigen antwoord
De zending word 100% zeker door postnl verwerkt in nederland.
Dan neem je contact op met PostNL. Vraag je of er een zending onderweg is naar jouw adres. Dat kunnen hun controleren. En dan geven ze je vast wel de tt code.
pi_142884964
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 14:48 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Dan neem je contact op met PostNL. Vraag je of er een zending onderweg is naar jouw adres. Dat kunnen hun controleren. En dan geven ze je vast wel de tt code.
Duhh dat doen ze dus niet.

Wij kunnen niet zien of er een pakket naar jouw adres gaat.
  Boks-Chick woensdag 30 juli 2014 @ 15:55:43 #45
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_142886222
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 15:26 schreef icloud het volgende:

[..]

Duhh dat doen ze dus niet.

Wij kunnen niet zien of er een pakket naar jouw adres gaat.
dat kunnen ze wel zien, maar omdat zij niet weten of jij idd persoon x op adres y bent die idd naar zijn eigen pakket vraagt, geven ze deze info niet. Iets met privacy etc.

Degene die verstuurt kan jou - wanneer hij die gekregen heeft - een track en trace geven welke dan in principe via de originele verzender uit Engeland (dus niet postnl) te volgen is.

Werkt ook zo naar engeland toe. De ontvanger kan met de door mij afgegeven t&t via postnl kijken waar zijn pakket ongeveer is (regelmatig gedaan namelijk) maar niet via de engelse 'postnl'
lolwut
pi_142886729
Lezen kun je niet he? Track en trace is in engeland een apart profuct, dus de verzender zal geen t en t code krijgen.


Ik ga geen 5 pond extra betalen boor een code , die altijd word aangemaakt.
pi_142887474
quote:
19s.gif Op woensdag 30 juli 2014 15:55 schreef BrandX het volgende:

[..]

dat kunnen ze wel zien, maar omdat zij niet weten of jij idd persoon x op adres y bent die idd naar zijn eigen pakket vraagt, geven ze deze info niet. Iets met privacy etc.

Degene die verstuurt kan jou - wanneer hij die gekregen heeft - een track en trace geven welke dan in principe via de originele verzender uit Engeland (dus niet postnl) te volgen is.

Werkt ook zo naar engeland toe. De ontvanger kan met de door mij afgegeven t&t via postnl kijken waar zijn pakket ongeveer is (regelmatig gedaan namelijk) maar niet via de engelse 'postnl'
Privacy, ja?

Regelmatig PostNL opgebeld, geen enkel probleem als je je huisnummer en postcode geeft om te vragen wat de track en trace nummer is. En als ze dan moeilijk doen, kun je ook gewoon zeggen dat je je track en trace nummer kwijt bent, maar dat je wilt weten 'wanneer het pakketje aankomt' zonder te vragen naar een tt code.
  Boks-Chick woensdag 30 juli 2014 @ 16:29:24 #48
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_142887643
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 16:25 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Privacy, ja?

Regelmatig PostNL opgebeld, geen enkel probleem als je je huisnummer en postcode geeft om te vragen wat de track en trace nummer is. En als ze dan moeilijk doen, kun je ook gewoon zeggen dat je je track en trace nummer kwijt bent, maar dat je wilt weten 'wanneer het pakketje aankomt' zonder te vragen naar een tt code.
Dat is dan een grove fout van degene(n) die je aan de lijn hebt.
Iedereen kan wel bellen hiervoor en vervolgens bij de deur staan wachten op het pakket en het aannemen terwijl het niet van jou is.
lolwut
  Boks-Chick woensdag 30 juli 2014 @ 16:30:01 #49
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_142887666
Overigens kan je bij postnl via je eigen inlog zien of er een pakket naar jou onderweg is, ook al heb je de t&t niet.
lolwut
pi_142888001
quote:
19s.gif Op woensdag 30 juli 2014 16:30 schreef BrandX het volgende:
Overigens kan je bij postnl via je eigen inlog zien of er een pakket naar jou onderweg is, ook al heb je de t&t niet.
Dat werkt niet altijd, sommige pakketjes pakt ie niet. Vorige week nog eentje binnen gehad waar voor getekend moest worden en die kwam er niet in te staan. Was wel gewoon PostNL :) maar die site is wel heel handig ja, want meestal werkt het wel :Y

Ze kunnen overigens wel de nieuwe T&T code geven als je oorspronkelijk een T&T code uit Engeland had, maar dat is hier dus helaas niet zo. Herinner me nu trouwens ook dat ik de webcare laatst een tweet stuurde of ze konden kijken of er wat onderweg was naar mijn adres. Dat wilde ze net gaan doen zei ze, maar toen was ik er achter dat er voor DHL gekozen was ;) misschien kan icloud de twitterafdeling nog proberen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 30 juli 2014 @ 16:40:53 #51
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142950619
Voor het eerst in mijn carriere als Koning heeft een mod mijn topic gesloten _O_ Maar ik heb dus gisteren om 21:00 iets besteld bij Bol.com, en ben gewoon benieuwd we het antwoord heeft. Bij voorbaat dank.
Dé keizer van FOK!, en koning van de klaagbaak. Dus negeer HCFeestbeest maar.
pi_142950663
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:54 schreef Bierpens. het volgende:
Voor het eerst in mijn carriere als Koning heeft een mod mijn topic gesloten _O_ Maar ik heb dus gisteren om 21:00 iets besteld bij Bol.com, en ben gewoon benieuwd we het antwoord heeft. Bij voorbaat dank.
De pakketbezorger.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_142950680
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:55 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

De pakketbezorger.
Antwoordt toch eens serieus :') In de klaagbaak kun je trollen.
Dé keizer van FOK!, en koning van de klaagbaak. Dus negeer HCFeestbeest maar.
pi_142951172
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:56 schreef Bierpens. het volgende:

[..]

Antwoordt toch eens serieus :') In de klaagbaak kun je trollen.
Er is geen passend antwoordt voor jouw vraag :W

En blijf maar lekker in KLB
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_142964871
Wie weet waarom er een verschil in het aantal keer langskomen voor een pakje?
Volgens de OP:
Voor normale pakjes en rembourspakjes: twee keer en
aangetekende pakjes: een keer.
Op de site van postnl kan ik alleen over een gewone zending vinden dat er 2 pogingen gedaan worden?
pi_142966530
Heeft er iemand ervaring met die mongolen(ja letterlijk) van businesspost? Ze eisen nu dat ik een pakketje ga ophalen in maastricht omdat ze zogenaamd twee keer zijn langs geweest
  Redactie Sport vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:49:59 #58
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_142966770
Nooit geweten dat ze daar Mongoolse werknemers in dienst hebben. Jouw pakketjes mogen ze de volgende keer wel naar Ulaanbaatar sturen, zodat je ze daar op kunt halen. Zijn we ook weer een tijdje van je af :s)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_142966849
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 14:29 schreef icloud het volgende:

[..]

Postnl gebruikt bij elke pakket een een t en t code, dit om de interne stromen soepeler te laten lopen dat is hun eigen antwoord
De zending word 100% zeker door postnl verwerkt in nederland.
Binnen Nederland ja buiten Nederland ( of EU, weet ik niet zeker) is het een optie. Als je dan wilt weten hoe het pakket ervoor staat binnen de aangegeven verzendtijd gaan ze dat natuurlijk niet zeggen, want dan gaat niemand meer betalen en achteraf vragen waar het pakket is.
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_142966941
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:49 schreef dennistd het volgende:
Nooit geweten dat ze daar Mongoolse werknemers in dienst hebben. Jouw pakketjes mogen ze volgende keer wel naar Ulaanbaatar sturen, zodat je ze daar op kunt halen. Zijn we ook weer een tijdje van je af :s)
Het is letterlijk, het volk wat daar werkt word door vixia en wozl geleverd, ik zou zeggen probeer eens een normaal telefoongesprek met ze te voeren, heeft me een half uur en 8 keer doorverbonden fekost om te weten dat ze geen informatie hebben
pi_142966998
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:51 schreef eend112 het volgende:

[..]

Binnen Nederland ja buiten Nederland ( of EU, weet ik niet zeker) is het een optie. Als je dan wilt weten hoe het pakket ervoor staat binnen de aangegeven verzendtijd gaan ze dat natuurlijk niet zeggen, want dan gaat niemand meer betalen en achteraf vragen waar het pakket is.
Volgens post nl, hebben alle paketten die in nederland verwerkt worden een t en t code, ongeacht waar ze vandaan kom, maar idd ze gaan niet zeggen wat die is want dan betaald niemand meer.
pi_142985505
Weet iemand op de Mediamarkt ook daadwerkelijk op maandag bezorgd?
http://www.mediamarkt.nl/(...)rgen-en-afhalen.html

Zondag voor 22:00 besteld is maandag bezorgd staat daar.
  Redactie Sport zaterdag 2 augustus 2014 @ 12:05:49 #63
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_142985556
Ik denk het wel, o.a. Bol.com en Coolblue hebben dat ook dacht ik. Is ook gedaan voor meer spreiding: dinsdag was altijd veruit de drukste dag omdat er dan van drie dagen bestellingen bezorgd moesten worden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 6 augustus 2014 @ 11:06:33 #64
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_143117760
Die tracking app is helemaal van de slag hier. De pakketbezorger is al zo'n 4 dagen onderweg met mijn laatste pakketje :')
pi_143117878
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 12:02 schreef Snoepje5 het volgende:
Weet iemand op de Mediamarkt ook daadwerkelijk op maandag bezorgd?
http://www.mediamarkt.nl/(...)rgen-en-afhalen.html

Zondag voor 22:00 besteld is maandag bezorgd staat daar.
doet mediamarkt niet bezorgen met eigen pakket dienst? of is dat alleen grote apparaten?
pi_143117949
Geen idee, Ik had het toch maar bij de Dixons besteld, wat meer vertrouwen in. Was zaterdag besteld, maandag bezorgd.
pi_143566394


Hij is zaterdag bij het postkantoor afgeleverd, maar er is nog niks mee gedaan?
pi_143567096
Weet iemand of dit later pas komt?... Wanneer hij naar het sorteercentrum gaat.
pi_143580942
Nog steeds precies dezelfde melding op Track & Trace.
Hoe kan dat....
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 08:00:41 #70
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143581142
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 07:20 schreef Skillstorm het volgende:
Nog steeds precies dezelfde melding op Track & Trace.
Hoe kan dat....
Waarschijnlijk is het pakje met de gewone post mee gegeven ipv met pakketpost (foutje van het postnl punt, dan leggen ze hem op de verkeerde stapel). Dan is het niet traceerbaar. Heb ik ook wel eens gehad...
KuikenGuppy
pi_143581195
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 08:00 schreef Burdie het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is het pakje met de gewone post mee gegeven ipv met pakketpost (foutje van het postnl punt, dan leggen ze hem op de verkeerde stapel). Dan is het niet traceerbaar. Heb ik ook wel eens gehad...
Mag het hopen. :x Het is wel gewoon een kleine doos dus verwarren met normale post lijkt me een beetje sterk.
pi_143581543
Ah, blijkt dus dat de website gewoon niet geüpdate is, pakje is wel in sorteercentrum.
pi_143836973
Kun je een pakket afhalen met een ID wat 2 maanden verlopen is?
  Redactie Sport dinsdag 26 augustus 2014 @ 05:09:37 #74
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143836976
Ik denk niet dat daar naar gekeken wordt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_143836978
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 05:08 schreef Tamabralski het volgende:
Kun je een pakket afhalen met een ID wat 2 maanden verlopen is?
Bij PostNL snappen ze weinig dus ik zou er niet op rekenen.
pi_143836983
Je kunt geluk hebben dat die mutsen het niet zien maar je bent de sigaar wanneer er wel een wakkere rondloopt.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 18:40:29 #77
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_143924208
Iemand ervaring met UPS? Zou een pakket krijgen vandaag, maar bij het traceren staat nu dat ik mijn adres moet wijzigen omdat er een fout is in het bezorgadres. Kan het alleen nergens wijzigen?
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:55:59 #78
370352 I
Eye for an I
pi_143994247


Slaat weer helemaal nergens op dit. Ik ben de hele dag thuis geweest en er is niemand langs geweest. Ook geen briefje in de deur, niks. }:|

[ Bericht 7% gewijzigd door I op 30-08-2014 18:02:12 ]
  Redactie Sport zaterdag 30 augustus 2014 @ 18:23:55 #79
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143994948
Misschien kon hij je huis wel niet vinden, en is morgen de normale bezorger er weer?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 20:16:16 #80
370352 I
Eye for an I
pi_143998521
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 18:23 schreef dennistd het volgende:
Misschien kon hij je huis wel niet vinden, en is morgen de normale bezorger er weer?
Zo lastig is mijn huis niet te vinden, en ik neem aan dat de pakketbezorgers toch wel minstens een navigatiesysteem gebruiken.

Daar komt nog bij dat er nu "Bezorgadres gesloten." staat. Waaruit blijkt dat het bezorgadres gesloten is? Dat moet dan toch door die bezorger geconstateerd en doorgegeven zijn. Tenzij ze er makkelijk een standaard zinnetje neerplempen, om er makkelijk van af te komen.
pi_144000570
Maar je adres is wel enigszins moeilijk te vinden? Kan de oorzaak zijn.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 22:19:23 #82
370352 I
Eye for an I
pi_144003047
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 21:18 schreef Snoepje5 het volgende:
Maar je adres is wel enigszins moeilijk te vinden? Kan de oorzaak zijn.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 20:16 schreef I. het volgende:
Zo lastig is mijn huis niet te vinden
Totaal niet lastig dus. Gewoon een doorsnee rijtjeshuis, in een doorsnee wijk, in een doorsnee dorp, waar al veel vaker op zaterdag bezorgd is.

Daarbij blijf ik het vaag vinden dat ze dan "Bezorgadres gesloten" als reden neerzetten. Daarmee schuiven ze de schuld direct bij mij in de schoenen.
pi_144003828
Gaan ze bij PostNL serieus met klachten om? Nu voor de derde keer met Jan Lul bij het afhaaladres geweest met een niet-thuis briefje. Ik was niet thuis bij de afleverpoging, dus lag er een briefje in de bus dat mijn pakje de eerst volgende werkdag vanaf 13u af te halen is bij de Primera. Kom ik daar half 6, ligt er geen pakje. Kon ik vanmiddag terug, waren ze dus gisteren pas om 17:55 bij de Primera geweest.

Heb het nu helemaal gehad met dat incapabele mongolenbedrijf. Vorige keer heeft die prutchauffeur drie weken met mijn pakje in zijn bus rond gereden :')
#26 || Luciano da Silva
pi_144017895
Dag pakketbezorgers,

Vraagje over afhandeling van een verzekerd pakket, mocht er iets mis gaan.
Ik wil komende week een horloge sturen ter waarde van E1.000,-. Ik heb dit horloge overgekocht van een medeverzamelaar voor 700 (dus geen factuur). Zelf opgeknapt en nu verkocht voor 1.000. Wat gebeurt er nu als PostNL mijn pakje kwijtraakt, of het horloge tijdens transport kapot gaat?

Op de website staat:
quote:
Als er toch iets mis gaat
Raakt uw pakket zoek of beschadigd? Dan vergoeden wij de schade. Dit gebeurt op basis van de inkoopwaarde van de factuur (excl. btw). De maximale schadevergoeding is 5.500 euro per pakket. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 31 augustus 2014 @ 17:55:13 #85
370352 I
Eye for an I
pi_144029650
Nou wordt het nog mooier. :{

Gisteren een nieuwe bestelling geplaatst, met als afleveroptie zondagbezorging. Het pakketje dat ik vrijdag besteld had (Zie: hier), zou ook vandaag alsnog bezorgd worden.

Komt de postbezorger zojuist aan de deur. Wel met mijn laatst bestelde pakketje, maar niet met het vrijdag bestelde pakketje.

:|W
  woensdag 3 september 2014 @ 02:34:29 #86
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_144124732
Nee die komt gewoon op maandag tenzij anders aangegeven.
pi_144124793
Heb je eens een dagje vrij, moet je om 8 uur om op te kijken hoe laat de DPD langskomt :{ Als ik had gezien dat het niet met PostNL kwam had ik niet eens besteld :(
  zaterdag 13 september 2014 @ 11:51:58 #88
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_144480831
wanneer komt PostNL met nauwkeurige verwachte bezorgtijden.. Vandaag worden er een aantal pakketjes bezorgd tussen 10h en 16h...
pi_144481654
Hoe zit het met gamma postnl punten? IK heb daar gistermiddag om een uur of 2-3 2 pakketjes afgeleverd maar beiden zijn vandaag niet met de bezorger mee. Hoe kan dat? Het is toch gewoon de volgende dag bezorgd normaliter?

Waren mijn verwachtingen dan toch waar dat Gamma PostNL punten zo slecht als de pest zijn?
pi_144726249
zijn er hier mensen die ervaring hebben met brievenbussen zoals deze??

pi_144726320
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 12:32 schreef Snoepje5 het volgende:
Hoe zit het met gamma postnl punten? IK heb daar gistermiddag om een uur of 2-3 2 pakketjes afgeleverd maar beiden zijn vandaag niet met de bezorger mee. Hoe kan dat? Het is toch gewoon de volgende dag bezorgd normaliter?

Waren mijn verwachtingen dan toch waar dat Gamma PostNL punten zo slecht als de pest zijn?
ik lever het liefst af bij een Postkantoor van PostNL die pakketpunten vertrouw ik niet zou
pi_144726811
Ik heb vorige week verschillende objecten via Ebay verkocht.
Deze laat ik altijd ophalen met de online verzendservice van PostNL.
Het is altijd goed gegaan tot vorige week.
Ik had 5 paketten om te versturen die ook netjes opgehaald zijn en waarvan ik de barcodes heb.
Inmiddels heb ik 3 geschillen aan me broek hangen van mensen die hun pakket niet hebben ontvangen.
Ik keek de barcode na en zag dat de pakketbezorger het pakket niet kon afleveren en een 2e afleverpoging volgt.
Ik vermoed dat er bij PostNL iets goed mis is omdat het bij 3 van de 5 pakketten niet lukt om ze af te leveren.
Na contact met PostNL opgenomen te hebben vertelden ze me dat ik een formulier moet invullen zodat ze kunnen nagaan waar de pakketten zijn, en dat dit maximaal 3 maanden kan duren....
Uiteraard kan ik zolang niet wachten omdat de desbetreffende personen hoogstwaarschijnlijk een negatieve feedback hiervoor gaan geven.
Ik zie dat er meerdere mensen dit probleem hebben.
pi_144830017
Gisteren besteld bij Musicstore.de om 15.00 een mail de mijn bestelling van 3 pakketten verstuurd is en daarbij 3 trackingnummers van UPS.

Echter om 20.00 is 1 pakket binnen in Koeln en om 2.00 vertrokken ri. Amsterdam. De 2 andere pakketten zijn om 1.30, volgens ups, te laat aangeboden voor verzending en in Dusseldorf blijven staan.

Enig idee hoe dit kan, lijkt me dat er 1x opgehaald wordt bij Musicstore en dat ze in het sorteercentrum lopen te kloten of niet?
.
  donderdag 25 september 2014 @ 14:55:20 #94
383931 Partypoeper
0979856467553765708
pi_144892727
Zit is Frankfurt een groot sorteercentrum van UPS? Mijn pakketje van Thomann.de ligt er nu zo'n 15 uur, en zou morgen afgeleverd worden.. en ik heb het zaterdag eigenlijk wel echt nodig ;(

Halen ze dat? Vandaag nog vervoeren (vliegtuig? vrachtwagen?) naar Nederland, sorteren en morgen in het busje in Groningen?
pi_144892809
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 september 2014 16:54 schreef Evertjan het volgende:
zijn er hier mensen die ervaring hebben met brievenbussen zoals deze??

[ afbeelding ]
Een brief past daar gewoon in, er zijn ook bezorgers die denken dat een pakket ook wel past.
pi_145024073
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 17:18 schreef 0108daniel het volgende:
Ik heb vorige week verschillende objecten via Ebay verkocht.
Deze laat ik altijd ophalen met de online verzendservice van PostNL.
Het is altijd goed gegaan tot vorige week.
Ik had 5 paketten om te versturen die ook netjes opgehaald zijn en waarvan ik de barcodes heb.
Inmiddels heb ik 3 geschillen aan me broek hangen van mensen die hun pakket niet hebben ontvangen.
Ik keek de barcode na en zag dat de pakketbezorger het pakket niet kon afleveren en een 2e afleverpoging volgt.
Ik vermoed dat er bij PostNL iets goed mis is omdat het bij 3 van de 5 pakketten niet lukt om ze af te leveren.
Na contact met PostNL opgenomen te hebben vertelden ze me dat ik een formulier moet invullen zodat ze kunnen nagaan waar de pakketten zijn, en dat dit maximaal 3 maanden kan duren....
Uiteraard kan ik zolang niet wachten omdat de desbetreffende personen hoogstwaarschijnlijk een negatieve feedback hiervoor gaan geven.
Ik zie dat er meerdere mensen dit probleem hebben.
Nog nooit iemand met dit probleem geweest?
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:31:22 #97
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_145632129
Hey,

Kan ik een pakket wat ik bij een kiala punt heb opgehaald ook gewoon retourneren op een postkantoor?

Grt grt
pi_145640562
Als het om een winkel gaat waarbij je gratis of voor een extra laag tarief kan retourneren via Kiala, waarschijnlijk niet op hun kosten. Tegen betaling van het normale tarief van PostNL misschien wel.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 18:35:44 #99
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_145645302
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 15:45 schreef VixenFromHell het volgende:
Als het om een winkel gaat waarbij je gratis of voor een extra laag tarief kan retourneren via Kiala, waarschijnlijk niet op hun kosten. Tegen betaling van het normale tarief van PostNL misschien wel.
Danku.
Ik moest inderdaad 6,95 lappen.
Niet gedaan. :P
pi_145694736
Ik heb een vraagje over DHL.

Ik verwacht een pakketje vanuit Duitsland, deze kon ik in Duitsland perfect volgen, tot keulen daarna zijn er geen updates meer.

Nou staat me er iets van bij dat ik dat al eerder heb gehad, en dat dat komt omdat je pakket dan al in Nederland is.

Iemand enig idee hoe ik hem nu verder kan volgen?

Ik heb een parcel identcode en een shipment reference number?
pi_145696151
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:15 schreef Take2 het volgende:
Ik heb een vraagje over DHL.

Ik verwacht een pakketje vanuit Duitsland, deze kon ik in Duitsland perfect volgen, tot keulen daarna zijn er geen updates meer.

Nou staat me er iets van bij dat ik dat al eerder heb gehad, en dat dat komt omdat je pakket dan al in Nederland is.

Iemand enig idee hoe ik hem nu verder kan volgen?

Ik heb een parcel identcode en een shipment reference number?
Misschien even bellen met DHL? Die kunnen dat pakket waarschijnlijk wel voor je opzoeken.
pi_145830222
Hoe lang doet TNT ongeveer over het bezorgen van een pakketje?
  Redactie Frontpage donderdag 23 oktober 2014 @ 15:14:45 #103
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_145853076
Wat voor mij nieuw was is dat ik iets bestelde bij Amazon.de en deze vanzelf in mijnpakket van PostNL verscheen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage donderdag 23 oktober 2014 @ 15:19:02 #104
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_145853204
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:15 schreef Take2 het volgende:
Ik heb een vraagje over DHL.

Ik verwacht een pakketje vanuit Duitsland, deze kon ik in Duitsland perfect volgen, tot keulen daarna zijn er geen updates meer.

Nou staat me er iets van bij dat ik dat al eerder heb gehad, en dat dat komt omdat je pakket dan al in Nederland is.

Iemand enig idee hoe ik hem nu verder kan volgen?

Ik heb een parcel identcode en een shipment reference number?
DHL codes zijn niet landgebonden. Ik bestel veel whisky in de UK en die kan ik volgen totdat de koerier voor mijn deur staat.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_145867170
Hallo - Ik kreeg vandaag wat binnen vanuit het buitenland.Er zat rood tape om het pakket vanwege het openmaken door inklaring. Maar heb vandaag niks a/d postbode hoeven betalen over de waarde. krijg ik straks een narekening per post of hoe regelt postnl/douane dit tegenwoordig?

Ik had nog hoop dat dit door de douane zou worden afgehandeld en ik wellicht geen inklaringskosten cq. voorschotkosten cq. zomaarwatkosten aan postnl hoef te betalen. Maar waarschijnlijk weten zij mijn portemonnee wel te vinden.
  Redactie Sport donderdag 23 oktober 2014 @ 23:14:09 #106
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_145872273
Mogelijk is het opengemaakt omdat de omschrijving onduidelijk was of zo?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 3 november 2014 @ 14:07:05 #107
74056 crew  ToT
pi_146252562
Ik verwacht een pakketje van buiten de EU die met EMS verstuurd is.
De status is sinds 31-10: "Dispatch from outward office of exchange".

Het EMS item number begint met "EG", maar de afzender heeft verder geen 3S-nummer.
PostNL zegt dat ze hier niets mee kunnen beginnen.
Op de EMS-site van het land van verzending is verder niets te vinden, behalve de tracering die sinds 31-10 geen update meer heeft gehad.

Enig idee of ik er op één of andere manier achter kan komen waar mijn pakket is en wanneer ik het zou kunnen verwachten?
pi_146604335
Hallo Fok!'ers,

Misschien dat een van jullie dit weet of ervaring heeft.

Dinsdag een Pakket retour gezonden naar een Antwoordnummer op het dichtstbijzijnde Post NL punt.
S'avond gekeken op "mijn Pakket" met de barcode en de postcode van de ontvanger en de bezorging zou de volgende dag plaatsvinden (woensdag), mooi niks aan de hand dus.
Keek ik woensdagochtend op "mijn pakket" en was de verzenddatum verschoven naar donderdag(vandaag). Achja, het heeft geen haast dus niks aan de hand.

Wat nu;
Ik wil vandaag een kijken op "mijn Pakket", en wat blijkt, ik kan het niet meer vinden als ik de barcode en Postcode invoer.

Moet ik me nu zorgen maken dat mijn pakekt verloren is of is er waarschijnlijk niet veel aan de hand? :|W
YOLO
pi_146640725
mijn pakket is nu in nederland nog in het vliegtuig zou die er maandag zijn om morgen via dhl levert dhl gewoon op maandag
one plus one
pi_147022222
Mijn pakket dat ik op 18-11-14 aangetekend heb verstuurd naar Engeland ligt al ruim een week stil in het sorteerproces. Dat gaat em dus niet meer worden neem ik aan. Vervolgens krijg ik te horen dat ik zelf maar even naar het afgiftepunt moet gaan om te controleren of het pakketje daar nog ligt terwijl het pakket volgens de code al wel in het sorteerproces is (geweest).

De Belgische track en trace geeft aan dat het pakket definitief manco is.
pi_147080810
Hey,

Gister iets besteld, vannacht opgehaald door PostNL. Zou vandaag bezorgd moeten worden.
De status is echter nog steeds "ontvangen door PostNL", en niet "Bezorger is onderweg".

Gebeurt het vaker dat ze pas later gaan rijden, want mijn ervaring is tot nu toe dat ik allang een tijdvak etc zou hebben.

Als het vandaag niet meer bezorgd wordt heb ik namelijk betere dingen te doen dan thuis wachten ;)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_147427022
Leuk hoor, Sinterklaas. Vorige week hebben drie van mijn pakketjes vertraging op gelopen. Waarvan ééntje een paar dagen zoek was. Het erge is nog dat ik dat ene pakketje aangetekend heb verstuurd en dat het zonder krabbel is bezorgd, als zijnde dat het om een standaard pakket ging. Wat bleek later nou? Ik heb betaald voor aangetekend, maar er zat een sticker op voor standaard pakket. Grote fout van PostNL! Wat als het pakket langer zoek was geweest, waren ze dan ook niet gaan zoeken? Naar standaard pakket wordt immers geen onderzoek gedaan en er wordt ook niet vergoed. De inhoud van het pakket had een waarde boven de 200 euro.... Daarom een grote fout wat mij betreft.
pi_147427103
dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door outoftheblue op 09-12-2014 17:42:32 ]
pi_147661686
Iets besteld op internet, dat vervolgens is verstuurd als "brievenbuspost". Dat komt goed uit dacht ik, ware het niet dat ik gister een briefje van PostNL vind dat de brievenbus te klein is voor het pakketje.

Iemand enig idee wanneer ze dit opnieuw aanbieden? Op het briefje stond namelijk enige dagen, maar heb geen zin dat dit vertraging gaat oplopen..
 2011 13" i5 ...
pi_147663621
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 08:11 schreef AskMe het volgende:
Iets besteld op internet, dat vervolgens is verstuurd als "brievenbuspost". Dat komt goed uit dacht ik, ware het niet dat ik gister een briefje van PostNL vind dat de brievenbus te klein is voor het pakketje.

Iemand enig idee wanneer ze dit opnieuw aanbieden? Op het briefje stond namelijk enige dagen, maar heb geen zin dat dit vertraging gaat oplopen..
Moet aan de pakketdienst overgedragen worden. En dat kan helaas idd wel een paar dagen (2/3) duren..
En die mogen dan ook gewoon weer 2x proberen aan te bieden (ook bij buren waarschijnlijk)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 18 december 2014 @ 23:04:59 #116
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_147725174
Hoe laat sorteren ze de pakketpost in het sorteercentrum voor aflevering. Vandaag een aangetekend pakket via Postnl laten versturen. Status is sinds vanmiddag "zending is ontvangen bij postnl". Maar zou het nu niet al de volgende status moeten hebben.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_147860660
hoelang mag een kiala verzending duren?

Pakket teruggestuurd, donderdag afgegeven, vrijdag in sorteercentrum en dasr ligt hij nog steeds.

Twee werkdagen en niks gedaan
pi_147860700
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 23:04 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Hoe laat sorteren ze de pakketpost in het sorteercentrum voor aflevering. Vandaag een aangetekend pakket via Postnl laten versturen. Status is sinds vanmiddag "zending is ontvangen bij postnl". Maar zou het nu niet al de volgende status moeten hebben.
Tussen 12en 1 ivm grote webshops zoals bol
pi_148146447
Bezorgt postnl brievenpost ook op oudjaarsdag?
pi_148147852
Ja :Y
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_148151463
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 17:27 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja :Y
a oke thanks for the info. Had wat besteld bij Bol.com en zou met brievenpost worden geleverd. Ik had het vandaag verwacht maar dan wacht ik het morgen nog even af
pi_148151511
Ook pakketpost morgen?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_148152027
Volgens mij die ook wel, het is geen feestdag oid. Misschien dat ze wel minder lang doorwerken, op sommige plaatsen bezorgen ze normaal tot 21.30.
Werk zelf als bezorger van briefpost dus dat weet ik iig wel 100% zeker :)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 1 januari 2015 @ 14:37:29 #124
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_148215954
Moet ik me zorgen maken als de 3S code aangeeft dat het pakket nog niet gevonden is terwijl deze aangetekend gisteren al opgehaald is door de TNT post (in een winkel). Vandaag werken ze niet maar dan zou er op zijn minst pakket ontvangen door TNT moeten staan toch?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  FOK!fotograaf zaterdag 3 januari 2015 @ 01:02:51 #125
145146 Andyy
pi_148269282
Ik heb een pakketje waarvan staat dat de bezorgdatum onbekend is, maar de pakketbezorger is wel onderweg staat er. Al is hij al heel de dag onderweg, wel zielig voor de pakketbezorger. Maar weet iemand wanneer ik 'm kan verwachten als hij steeds als onderweg staat?
  Redactie Sport zaterdag 3 januari 2015 @ 02:19:02 #126
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_148271167
Is dat toevallig een RC...NL pakketje uit China? Dan blijft die status er staan, zelfs als de bezorger al langs is geweest. Die worden in Nederland namelijk nog omgenummerd naar een 3SRB-nummer.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  FOK!fotograaf zaterdag 3 januari 2015 @ 03:07:38 #127
145146 Andyy
pi_148271909
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 02:19 schreef dennistd het volgende:
Is dat toevallig een RC...NL pakketje uit China? Dan blijft die status er staan, zelfs als de bezorger al langs is geweest. Die worden in Nederland namelijk nog omgenummerd naar een 3SRB-nummer.
Klopt ja. Vraag me alleen nog af wanneer hij daadwerkelijk langs komt
pi_149351795
Heeft iemand ervaring met PostNL die rond de haaglanden woont? Ik kreeg vanochtend een berichtje dat de bezorger onderweg is, komt mijn pakje dan al snel of kan dit ook in de avond pas zijn?
  Redactie Sport woensdag 4 februari 2015 @ 11:31:02 #129
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_149352344
Dat verschilt nogal per plaats en straat... Via https://mijnpakket.postnl.nl/ kun je een tijdvak zien, dat is meestal redelijk nauwkeurig
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_149352520
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 11:31 schreef dennistd het volgende:
Dat verschilt nogal per plaats en straat... Via https://mijnpakket.postnl.nl/ kun je een tijdvak zien, dat is meestal redelijk nauwkeurig
Bij mijnpakket staat er 0830-2130, had het toch wat nauwkeuriger verwacht
pi_149402587
Vraagje aan pakketbezorgers:

Wordt er bij jullie bedrijven wel eens gedacht over 's avonds bezorgen? Altijd als ik wat bestel dan staat hier iemand met z'n goede gedrag aan te bellen. Overdag. Tijdens werkdagen. :') Een normaal mens werkt dan en is niet thuis.

Van mij mogen jullie je de moeite namelijk besparen om voor een dichte deur te staan. Daar heeft de bezorger niks aan en ik ook niet. 's Avonds ben ik wel thuis en neem ik alles met liefde aan, maar die optie is weer nergens aan te geven.

Dus. Ben benieuwd.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_149402949
quote:
5s.gif Op donderdag 5 februari 2015 21:33 schreef Skv het volgende:
Vraagje aan pakketbezorgers:

Wordt er bij jullie bedrijven wel eens gedacht over 's avonds bezorgen? Altijd als ik wat bestel dan staat hier iemand met z'n goede gedrag aan te bellen. Overdag. Tijdens werkdagen. :') Een normaal mens werkt dan en is niet thuis.

Van mij mogen jullie je de moeite namelijk besparen om voor een dichte deur te staan. Daar heeft de bezorger niks aan en ik ook niet. 's Avonds ben ik wel thuis en neem ik alles met liefde aan, maar die optie is weer nergens aan te geven.

Dus. Ben benieuwd.
Bestel dan bij fatsoenlijke bedrijven die avondbezorging wel aanbieden ;-)
pi_149404769
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 21:40 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Bestel dan bij fatsoenlijke bedrijven die avondbezorging wel aanbieden ;-)
Koop meestal dingen van particulieren of uit het buitenlabuitenland. En bij de meeste shops kan je niet kiezen waar ze het mee verzenden. Los daarvan wordt mijn vraag hier niet mee beantwoord.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 5 februari 2015 @ 22:26:39 #134
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_149405367
Zou wel prettig zijn als je per adres aan kan geven in welk tijdvak je bezorging wilt hebben. Staat die pakketbezorger ook niet voor jan lul voor m'n deur.
  maandag 9 februari 2015 @ 09:55:29 #135
286575 Roces18
Chef de party
pi_149500797
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:26 schreef Erasmo het volgende:
Zou wel prettig zijn als je per adres aan kan geven in welk tijdvak je bezorging wilt hebben. Staat die pakketbezorger ook niet voor jan lul voor m'n deur.
Dan geven ze het toch af bij de buren, ik zie het probleem niet. Altijd wel iemand thuis in deze straat
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 9 februari 2015 @ 11:14:19 #136
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_149502491
Kan je eigenlijk pakketjes naar een postkantoor laten sturen? Sommige webshops bieden dit als optie.

Ik zou het wel fijn vinden als ik dit ook kan doen met webshops die de optie niet aanbieden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 9 februari 2015 @ 14:08:48 #137
274310 agenda
altijd vol!
pi_149507289
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:14 schreef kanovinnie het volgende:
Kan je eigenlijk pakketjes naar een postkantoor laten sturen? Sommige webshops bieden dit als optie.

Ik zou het wel fijn vinden als ik dit ook kan doen met webshops die de optie niet aanbieden.
Volgens mij alleen met mijn pakket. Als ze het de eerste keer aangeboden hebben, dan kan je met de niet thuiscode het postkantoor aangeven waar je het af wilt halen.
pi_149507325
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:14 schreef kanovinnie het volgende:
Kan je eigenlijk pakketjes naar een postkantoor laten sturen? Sommige webshops bieden dit als optie.

Ik zou het wel fijn vinden als ik dit ook kan doen met webshops die de optie niet aanbieden.
nee, kan niet. Heb al tig keer zitten zeuren bij postnl dat ze dat aan moeten gaan bieden.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 9 februari 2015 @ 14:14:10 #139
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_149507425
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:08 schreef agenda het volgende:

[..]

Volgens mij alleen met mijn pakket. Als ze het de eerste keer aangeboden hebben, dan kan je met de niet thuiscode het postkantoor aangeven waar je het af wilt halen.
Zul je zien dat ze het ondertussen bij de buren afleveren, en dat vind ik juist niet zo chill.
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:10 schreef Skv het volgende:

[..]

nee, kan niet. Heb al tig keer zitten zeuren bij postnl dat ze dat aan moeten gaan bieden.
-O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_149510094
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 14:14 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zul je zien dat ze het ondertussen bij de buren afleveren, en dat vind ik juist niet zo chill.

[..]

-O-
Word ik ook helemaal gek van. Ik wil dat ze het überhaupt niet bij mij aan de voordeur aanbieden als ik niet thuis ben, omdat de buren ook de bel horen en helemaal gestoord worden van de pakjes voor mij. Zelfs als ik groot op pakjes laat vermelden NIET AFLEVEREN, GRAAG ACHTERLATEN OP POSTKANTOOR dan doen ze er geen reet mee. Volgens PostNL zijn ze verplicht om het aan te bieden, ook al vraag je er als afnemer van de dienst (verzender) expliciet niet om. :{
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 9 februari 2015 @ 15:47:54 #141
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_149510129
quote:
7s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:47 schreef Skv het volgende:

[..]

Word ik ook helemaal gek van. Ik wil dat ze het überhaupt niet bij mij aan de voordeur aanbieden als ik niet thuis ben, omdat de buren ook de bel horen en helemaal gestoord worden van de pakjes voor mij. Zelfs als ik groot op pakjes laat vermelden NIET AFLEVEREN, GRAAG ACHTERLATEN OP POSTKANTOOR dan doen ze er geen reet mee. Volgens PostNL zijn ze verplicht om het aan te bieden, ook al vraag je er als afnemer van de dienst (verzender) expliciet niet om. :{
Alternatief is om het hier op kantoor te laten brengen, maar ik weet niet of ze daar zo vrolijk van worden bij de receptie :+
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_149510741
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 15:47 schreef kanovinnie het volgende:
aar ik weet niet of ze daar zo vrolijk van worden bij de receptie
Tsja, ik werk voor verschillende opdrachtgevers, dus 1 vaste plek waar het dan naartoe moet heb ik ook niet. Vind het ook raar op privépakketjes bij klanten te laten bezorgen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 9 februari 2015 @ 16:07:59 #143
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_149510881
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 09:55 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dan geven ze het toch af bij de buren, ik zie het probleem niet. Altijd wel iemand thuis in deze straat
Ik ben vrijwel alleen in het weekend thuis en als er zo ongeveer wekelijks iets uit China komt ligt het de hele week bij de buren terwijl de postbalie hier in de supermarkt zit waar ik altijd op vrijdag langs ga voor ik thuis kom. Bovendien heb ik best een goede relatie met de buren en wil ik niet dat ze mijn persoonlijk magazijn worden.
pi_149510943
Postbus is natuurlijk ook een optie.
  maandag 9 februari 2015 @ 16:13:59 #145
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_149511081
quote:
7s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:09 schreef DrNick het volgende:
Postbus is natuurlijk ook een optie.
Tsja, 175 euro is een beetje teveel van het goede.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_149511141
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:13 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Tsja, 175 euro is een beetje teveel van het goede.
Da's ook weer zo.
  maandag 9 februari 2015 @ 16:17:13 #147
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_149511183
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:07 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ik ben vrijwel alleen in het weekend thuis en als er zo ongeveer wekelijks iets uit China komt ligt het de hele week bij de buren terwijl de postbalie hier in de supermarkt zit waar ik altijd op vrijdag langs ga voor ik thuis kom. Bovendien heb ik best een goede relatie met de buren en wil ik niet dat ze mijn persoonlijk magazijn worden.
Mijn relatie met de buren is mwah. Aardige jongen maar heb er weinig mee. Maar heb idd weinig zin om constant pakketten bij ze te hebben liggen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 9 februari 2015 @ 16:43:42 #148
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_149511975
Bovendien is het voor de pakketbezorging ook wel zo handig dat ze weten dat ze het bij adres x niet eens hoeven te proberen.
pi_149513844
quote:
7s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:09 schreef DrNick het volgende:
Postbus is natuurlijk ook een optie.
Die neemt toch geen aangetekende pakjes aan?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 9 februari 2015 @ 17:41:22 #150
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_149513916
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:38 schreef Skv het volgende:

[..]

Die neemt toch geen aangetekende pakjes aan?
Jawel hoor :Y.
KuikenGuppy
pi_149513963
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 17:41 schreef Burdie het volgende:

[..]

Jawel hoor :Y.
Oh. Nou, als ze dat goedkoper maken dan is het een optie.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_149826779
Iemand ervaring met het ontvangen van een klein pakketje (denk aan wat snoepgoed en sambal) vanuit Nl in Spanje? Er werd de verzender verteld 3/5 werkdagen. Dit lijkt mij echter wat snel gezien de gemiddelde snelheid van de Spaanse arbeiders.
  maandag 23 februari 2015 @ 18:44:15 #153
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_149961725
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 14:35 schreef BierKist het volgende:
Iemand ervaring met het ontvangen van een klein pakketje (denk aan wat snoepgoed en sambal) vanuit Nl in Spanje? Er werd de verzender verteld 3/5 werkdagen. Dit lijkt mij echter wat snel gezien de gemiddelde snelheid van de Spaanse arbeiders.
Heb genoeg klanten in Spanje gehad die pakjes van de PostNL in 3 tot 5 werkdagen ontvangen.
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
pi_149994648
Hallo, ik verwacht een pakketje van DHL. Wordt deze met dezelfde koerier als postNL pakketjes bezorgd?
  dinsdag 24 februari 2015 @ 16:41:27 #155
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_149994971
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:35 schreef 70N het volgende:
Hallo, ik verwacht een pakketje van DHL. Wordt deze met dezelfde koerier als postNL pakketjes bezorgd?
Nee.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_149995060
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:41 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Nee.
Komt er dan een koerier van de DHL aan m'n deur?

Edit: of juist niet omdat pakketjes nog wel eens verkeerd willen worden afgeleverd hier, maar de vaste bezorger van postNL weet wel hoe het hier in elkaar zit met de huisnummers, vandaar ook mijn vraag.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 16:47:02 #157
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_149995253
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:42 schreef 70N het volgende:

[..]

Komt er dan een koerier van de DHL aan m'n deur?
Yep, en ben niet zo gecharmeerd van hun, loop zelf brievenbuspost voor Post NL, en elke dag een ander persoon van DHL in een polo/ander afgeragd autotje die aan mij vraagt Waar dit en dat adres is.

;(
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  Redactie Sport dinsdag 24 februari 2015 @ 16:56:41 #158
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_149995722
Je hebt DHL en je hebt DHL. Het ene is het echte DHL, met fatsoenlijke bezorgers. Het andere is het oude Selektvracht, met mensen die in hun eigen auto rijden met een magneetsticker erop van DHL... Dat is de slechte tak.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_149996712
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:56 schreef dennistd het volgende:
Je hebt DHL en je hebt DHL. Het ene is het echte DHL, met fatsoenlijke bezorgers. Het andere is het oude Selektvracht, met mensen die in hun eigen auto rijden met een magneetsticker erop van DHL... Dat is de slechte tak.
aha :{

We zullen het zien :)
pi_150259406
Als ik iets met track and trace naar het buitenland stuur. Kunnen de ontvangers met deze code dan ook bij buitenlandse track and trace sites deze code invoeren om te kijken waar de brief zich bevind of kan dat alleen via de post nl website?
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_151574088
Ik zie hier in de straat dat er steeds vaker paketten worden bezorgd door mensen die met hun eigen auto rond rijden en een geel rode polo aan hebben, iets nieuws?
pi_151574212
Geel/rood is DHL, dat is volgens mij niet bepaald nieuw ;) en dat die in een eigen auto rondrijden volgens mij ook niet.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_151574870
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 12:07 schreef VixenFromHell het volgende:
Geel/rood is DHL, dat is volgens mij niet bepaald nieuw ;) en dat die in een eigen auto rondrijden volgens mij ook niet.
Je verwacht toch dat een busje van de zaak krijgen?
pi_151575048
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 12:32 schreef icloud het volgende:

[..]

Je verwacht toch dat een busje van de zaak krijgen?
Nee. Die mensen worden allemaal uitgeknepen.
  zaterdag 11 april 2015 @ 12:43:38 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151575193
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 12:03 schreef icloud het volgende:
Ik zie hier in de straat dat er steeds vaker paketten worden bezorgd door mensen die met hun eigen auto rond rijden en een geel rode polo aan hebben, iets nieuws?
En dan ook nog eens van die afgetrapte barrels... DHL begint steeds meer op Selectvracht te lijken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Redactie Sport zaterdag 11 april 2015 @ 13:30:25 #166
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_151576303
Selektvracht heet tegenwoordig dan ook DHL...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_151656967
PostNL pakket is aangemeld maar het pakket is uit het buitenland Amazon.co.uk. Wat kan ik verwachten? Het pakket is vrijdag bestelt.
  maandag 13 april 2015 @ 20:31:18 #168
286575 Roces18
Chef de party
pi_151657789
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 20:13 schreef ManianMan het volgende:
PostNL pakket is aangemeld maar het pakket is uit het buitenland Amazon.co.uk. Wat kan ik verwachten? Het pakket is vrijdag bestelt.
meestal 2 tot 4 dagen (afhankelijk van mijn ervaring bij amazon)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_151658209
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 20:31 schreef Roces18 het volgende:

[..]

meestal 2 tot 4 dagen (afhankelijk van mijn ervaring bij amazon)
Op Amazon staat expected tuesday maar er is nog niks gebeurd bij PostNL alleen de aanmelding die al vanaf zaterdag staat.
  maandag 13 april 2015 @ 20:51:03 #170
286575 Roces18
Chef de party
pi_151658762
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 20:39 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Op Amazon staat expected tuesday maar er is nog niks gebeurd bij PostNL alleen de aanmelding die al vanaf zaterdag staat.
ach, daar moet je niet zo op letten.. zegt niet zoveel en volgens mij versturen ze niets in het weekend, dus moet je tellen vanaf maandag
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_151658841
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 20:51 schreef Roces18 het volgende:

[..]

ach, daar moet je niet zo op letten.. zegt niet zoveel en volgens mij versturen ze niets in het weekend, dus moet je tellen vanaf maandag
Oke mooi :)

EDIT: Wordt morgen bezorgt

[ Bericht 2% gewijzigd door ManianMan op 13-04-2015 22:05:17 ]
pi_151737950
Hoi, weet iemand als de PostNL app op dit moment (12u) aangeeft dat het bezorgmoment nog niet bekend is omdat het pakketje nog niet volgbaar is, of het pakketje dan sowieso vandaag niet meer komt? Of kan dat nog steeds?

Ik twijfel of ik wel of niet weg wil gaan vandaag ivm het pakketje.
pi_152034193
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2015 12:38 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Nee. Die mensen worden allemaal uitgeknepen.
De ZZP'ers van PostNL worden nog meer uitgeknepen als je het mij vraagt en moeten zich eerst in de schulden steken willen ze überhaupt kunnen beginnen. Eerst kleding van 80 euro kopen, vervolgens een dure bus van gemiddeld 25.000 euro leasen en dan heb je nog steeds niets verdiend. PostNL betaalt niets voor ze. Puur alleen de pakketprijs.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  zondag 26 april 2015 @ 11:51:27 #174
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_152035024
Bijzonder jammer ja, normaal probeer ik met zulke bedrijven geen zaken te doen maar helaas heb je vrijwel geen keuze met postbezorging.
pi_152037222
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 16:56 schreef dennistd het volgende:
Je hebt DHL en je hebt DHL. Het ene is het echte DHL, met fatsoenlijke bezorgers. Het andere is het oude Selektvracht, met mensen die in hun eigen auto rijden met een magneetsticker erop van DHL... Dat is de slechte tak.
Het klopt dat het ene depot serieuzer is dan het andere, maar of je het een slechte tak kan noemen weet ik niet. Bij ieder bedrijf zitten er nu eenmaal rotte appels tussen. En ja, met een personenauto pakjes vervoeren ziet er inderdaad niet uit en het is nog gevaarlijk ook (daarom rijd ik met een busje).

FYI: alle ZZP-pakketbezorgers (of ze nu van PostNL zijn of niet) rijden met een privé-bus.

Toen ik in december terug kwam van vakantie werd mijn koffer ook door iemand van TNT zonder uniform nagebracht met een privé-auto. Wat boeit het? Bezorgd is bezorgd, toch?
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_152040835
Hallo allemaal,

Ik krijg regelmatig pakketjes afgeleverd aan huis zowel uit NL als ander EU landen.
Door een nare ervaring uit het verleden door een afzender van een pakketje wil ik eigenlijk geen buitenlandse zendingen meer aan huis ontvangen.

Mijn vraag zijn er mensen die een mogelijkheid weten om een pakketje op een afhaalpunt te laten bezorgen? Binnen NL kan dit natuurlijk met post-nl bij een afhaal punt of een postbox op een station of schiphol.

Het probleem met buitenlandse zendingen is dat niet alles via post-nl aan mijn huis adres afgeleverd wordt. EMS zendingen worden doorgaans geleverd door post-nl maar veel pakketen uit Duitsland, Polen, Zwitserland etc worden door DHL, DPD en dergelijke vervoerders geleverd. Ik zoek dus een afhaalpunt waar ik mijn pakketjes naar toe kan laten sturen.

Bij de buren is geen oplossing en een postbus ook niet want daar kan je alleen binnenlandse of buitenlandse post van post-nl laten afleveren.

Alvast bedankt
Stefan
pi_152041428


[ Bericht 100% gewijzigd door Simterklaas op 26-04-2015 15:27:16 ]
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_152047181
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 15:10 schreef stefan-s het volgende:
Hallo allemaal,

Ik krijg regelmatig pakketjes afgeleverd aan huis zowel uit NL als ander EU landen.
Door een nare ervaring uit het verleden door een afzender van een pakketje wil ik eigenlijk geen buitenlandse zendingen meer aan huis ontvangen.

Mijn vraag zijn er mensen die een mogelijkheid weten om een pakketje op een afhaalpunt te laten bezorgen? Binnen NL kan dit natuurlijk met post-nl bij een afhaal punt of een postbox op een station of schiphol.

Het probleem met buitenlandse zendingen is dat niet alles via post-nl aan mijn huis adres afgeleverd wordt. EMS zendingen worden doorgaans geleverd door post-nl maar veel pakketen uit Duitsland, Polen, Zwitserland etc worden door DHL, DPD en dergelijke vervoerders geleverd. Ik zoek dus een afhaalpunt waar ik mijn pakketjes naar toe kan laten sturen.

Bij de buren is geen oplossing en een postbus ook niet want daar kan je alleen binnenlandse of buitenlandse post van post-nl laten afleveren.

Alvast bedankt
Stefan
Maar als jij een nare ervaring daarmee hebt, dan veranderd er niets als je het ergens anders laat bezorgen? En wat is die nare ervaring dan? Kan de bezorger in jouw wijk er wel wat aan doen? Of is het de inhoud?

Ik krijg ook meerdere malen per week (soms per dag) hele verhalen naar mijn hoofd geslingerd, of het is een fout geadresseerde zending, verkeerde inhoud, duurt veel te lang (dagen tot weken) of gerelateerd aan de wijze waarop het verpakt is. Als pakket bezorger ben je het visitekaartje van PostNL, maar ook gelijk het pispaaltje en de schandpaal...en oh ja ook de klantenservice die de klachten aan neemt (niet dus }:| ).
pi_152048478
Hallo,

Nee het ligt in dat geval niet aan de bezorger, wat de bezorgers betreft heb ik niets te klagen.

Ik had toebehoren voor een duur apparaat besteld. De afzender wist daardoor dus dat hier dure aparatuur aanwezig was (kan je een mooie auto voor kopen) er is bij mij ingebroken gelukkig zijn diezelfde avond de inbrekers nog opgepakt met mijn aparatuur. Na onderzoek bleken het de afzenders te zijn waar ik de toebehoren besteld had.

Nu weet ik je kan niet iedereen over een kam schreeren maar ik wil liever het zekere voor het onzekere nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door stefan-s op 26-04-2015 19:17:15 ]
  zondag 26 april 2015 @ 19:25:08 #180
107792 Hexley
the Platypus
pi_152049022
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 15:10 schreef stefan-s het volgende:

Bij de buren is geen oplossing en een postbus ook niet want daar kan je alleen binnenlandse of buitenlandse post van post-nl laten afleveren.

Alvast bedankt
Stefan
Post van andere bedrijven kun je (als dat andere bedrijf het wil) ook in een (PostNL) postbus ontvangen, het enige wat niet wil is rembours. :)
pi_152049334
Ik heb een postbus en ook geprobeert buitenlandse zendingen te laten versturen naar dat adres na het duidelijk maken aan de buitenlandse verzender waar het heen moet begonnen de problemen. Wat dit als oorzaak heeft:

Van de website van postnl
Post die bezorgd wordt door andere postvervoerbedrijven ontvangt u alleen in uw postbus als dit postbedrijf een overeenkomst voor postbuslevering heeft met PostNL. Informeer bij het andere postvervoerbedrijf of het bedrijf een overeenkomst heeft met PostNL.
  zondag 26 april 2015 @ 20:12:32 #182
107792 Hexley
the Platypus
pi_152050670
De oorzaak is het zelfde hoor, de ander wil niet. Sandd post kun je bv. gewoon in je postbus ontvangen en zelfs via een oranje PostNL brievenbus retour sturen. Volgens jouw eerdere post was dat niet mogelijk. ;)
pi_152063096
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 19:32 schreef stefan-s het volgende:
Ik heb een postbus en ook geprobeert buitenlandse zendingen te laten versturen naar dat adres na het duidelijk maken aan de buitenlandse verzender waar het heen moet begonnen de problemen. Wat dit als oorzaak heeft:

Van de website van postnl
Post die bezorgd wordt door andere postvervoerbedrijven ontvangt u alleen in uw postbus als dit postbedrijf een overeenkomst voor postbuslevering heeft met PostNL. Informeer bij het andere postvervoerbedrijf of het bedrijf een overeenkomst heeft met PostNL.

Klopt, voor veel buitenlandse pakketpost is een handtekening vereist, veel spul kan makkelijk door de brievenbus, maarja, handtekening he. En ze doen er voor de rest niets mee, het is niet zo dat ze in China, Singapore of HongKong met smart op jouw krabbeltje zitten te wachten. Er zijn bepaalde afspraken dat tot een bepaalde waarde/grote pakketjes wel een andere status krijgen bij PostNL zodat ze wel door brievenbus mogen. Maar waar die lijn ligt is mij compleet onduidelijk.

Word er soms wel ziek van dat mensen die nooit thuis zijn, een eigen bedrijf(webshop) hebben en elke dag wel pakketjes uit het verre oosten krijgen. En dan kan je eigenlijk bij voorbaat al beginnen bij het invullen van de postkantoor kennisgevingen. }:|
pi_152063180
Misschien moet postnl daar eens over nadenken. Virtuele postbussen of dat jouw adres altijd in de avond of weekend bezorgd wordt.

Zonder dat de verzender het moet opgeven.
.
pi_152063460
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 08:40 schreef Fer het volgende:
Misschien moet postnl daar eens over nadenken. Virtuele postbussen of dat jouw adres altijd in de avond of weekend bezorgd wordt.

Zonder dat de verzender het moet opgeven.
Dat gaan die pakket bezorgers echt niet doen. Ze (de zzpers) staan al onder hoge druk en om dan van ze te vragen om ook in de avond zoveel stops te rijden? Nee, zie ik niet gebeuren. Dan zouden ze dus ook naar een systeem moeten gaan als DHL om veel met gepensioneerde parttimers te gaan werken.

En er is hier al wat gezegd over die DhL (DoeHetLangzaam) rijders in eigen auto, maar wat ik er van zie in mijn route, is dat het toch best wel goed werkt. Het idee van Select vracht moet je eigenlijk niet meer hebben, het zijn allemaal DHL pakketten en op basis van buiten routes (buiten de grote steden en industrieterreinen) zetten ze dus al die parttimers in. In omgeving Ede nog nooit een DHL bus gezien, buiten het industrieterrein in Ede zuid waar er wel 1 rijdt. Wel bizar, de 2 die ik altijd tijdens mijn route tegenkom, zijn wat auto keuze betreft 2 uitersten van elkaar. Toch doen ze dit beide ook alweer + 6 maanden (minimaal). De 1 rijdt een Daihatsu GranMove, de ander verdient bij in zijn Citroën DS5 8)7
Maar ze zijn dus wel wendbaar, kunnen de auto relatief makkelijk kwijt en hebben 3 tot 4 portieren om vanuit te werken. Het is dat ik op mijn route veel volume stops heb, anders had ik het ook nog wel voorgesteld om met eigen auto te rijden (zuiniger dan de bestelbus waar ik in rijdt) :D

[ Bericht 6% gewijzigd door Meike26 op 27-04-2015 09:15:51 ]
pi_152065288
Denk sowieso niet dat PostNL ergens mee komt, die laten liever nu die zzp rijders bonnetjes invullen en alles terugbrengen naar depot. En dan via mijn pakket nog een keer aan laten bieden. Maar het is zo omslachtig en duurt altijd weer een dag extra.
.
  maandag 27 april 2015 @ 13:50:36 #187
107792 Hexley
the Platypus
pi_152070197
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 08:30 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Klopt, voor veel buitenlandse pakketpost is een handtekening vereist, veel spul kan makkelijk door de brievenbus, maarja, handtekening he. En ze doen er voor de rest niets mee, het is niet zo dat ze in China, Singapore of HongKong met smart op jouw krabbeltje zitten te wachten. Er zijn bepaalde afspraken dat tot een bepaalde waarde/grote pakketjes wel een andere status krijgen bij PostNL zodat ze wel door brievenbus mogen. Maar waar die lijn ligt is mij compleet onduidelijk.

Word er soms wel ziek van dat mensen die nooit thuis zijn, een eigen bedrijf(webshop) hebben en elke dag wel pakketjes uit het verre oosten krijgen. En dan kan je eigenlijk bij voorbaat al beginnen bij het invullen van de postkantoor kennisgevingen. }:|
Poststukken naar een postbus, waar voor getekend moet worden is geen probleem. In de postbus vindt men dan een kaart dat ze het poststuk kunnen afhalen.

Zelf heb ik wel het vermoeden dat de status van brievenbuspakjes afhankelijk is van het volume van de normale post en eventuele folders. Op de daldagen (woensdag en vrijdag) is het zogoed als altijd raak, terwijl ik ze op piekdagen veel minder zie. Het gewicht voor brievenbussenpost/pakjes is max 2 kg en 38x26,5x3,2 cm groot. Past het ding niet door de bus wat vaak voorkomt en zijn de buren niet thuis. Dan gaat er een sticker op en mag de pakketdienst het proberen. :)
pi_152070403
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 13:50 schreef Hexley het volgende:

[..]

Poststukken naar een postbus, waar voor getekend moet worden is geen probleem. In de postbus vindt men dan een kaart dat ze het poststuk kunnen afhalen.

Zelf heb ik wel het vermoeden dat de status van brievenbuspakjes afhankelijk is van het volume van de normale post en eventuele folders. Op de daldagen (woensdag en vrijdag) is het zogoed als altijd raak, terwijl ik ze op piekdagen veel minder zie. Het gewicht voor brievenbussenpost/pakjes is max 2 kg en 38x26,5x3,2 cm groot. Past het ding niet door de bus wat vaak voorkomt en zijn de buren niet thuis. Dan gaat er een sticker op en mag de pakketdienst het proberen. :)
ja klopt, die krijg ik inderdaad ook veel in de auto. o.a kpn en ziggo nu (eerst upc) hebben daar een handje van. En zo'n t-shirt-besteldienst heb ik ook regelmatig brievenbuspakjes + gratis sticker van. Sommige postbodes zijn wel lui... draai je het pakketje een kwrtslag, past het er wel in... :')
  maandag 27 april 2015 @ 13:59:05 #189
107792 Hexley
the Platypus
pi_152070542
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 09:08 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dat gaan die pakket bezorgers echt niet doen. Ze (de zzpers) staan al onder hoge druk en om dan van ze te vragen om ook in de avond zoveel stops te rijden? Nee, zie ik niet gebeuren. Dan zouden ze dus ook naar een systeem moeten gaan als DHL om veel met gepensioneerde parttimers te gaan werken.

En er is hier al wat gezegd over die DhL (DoeHetLangzaam) rijders in eigen auto, maar wat ik er van zie in mijn route, is dat het toch best wel goed werkt. Het idee van Select vracht moet je eigenlijk niet meer hebben, het zijn allemaal DHL pakketten en op basis van buiten routes (buiten de grote steden en industrieterreinen) zetten ze dus al die parttimers in. In omgeving Ede nog nooit een DHL bus gezien, buiten het industrieterrein in Ede zuid waar er wel 1 rijdt. Wel bizar, de 2 die ik altijd tijdens mijn route tegenkom, zijn wat auto keuze betreft 2 uitersten van elkaar. Toch doen ze dit beide ook alweer + 6 maanden (minimaal). De 1 rijdt een Daihatsu GranMove, de ander verdient bij in zijn Citroën DS5 8)7
Maar ze zijn dus wel wendbaar, kunnen de auto relatief makkelijk kwijt en hebben 3 tot 4 portieren om vanuit te werken. Het is dat ik op mijn route veel volume stops heb, anders had ik het ook nog wel voorgesteld om met eigen auto te rijden (zuiniger dan de bestelbus waar ik in rijdt) :D
Je hebt DHL en DHL Parcel, de laatste is gewoon het oude Select Vracht wat ze hebben overgenomen.

Officieel zou je bus bepaalde maten moeten hebben en wit zijn, nou in de praktijk zie je ze in alle maten en kleuren rijden. Zelfs op een VBL van PostNL komen ze met knal rode en oranje wagens.
  maandag 27 april 2015 @ 14:12:12 #190
107792 Hexley
the Platypus
pi_152070906
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 13:55 schreef Meike26 het volgende:

[..]

ja klopt, die krijg ik inderdaad ook veel in de auto. o.a kpn en ziggo nu (eerst upc) hebben daar een handje van. En zo'n t-shirt-besteldienst heb ik ook regelmatig brievenbuspakjes + gratis sticker van. Sommige postbodes zijn wel lui... draai je het pakketje een kwrtslag, past het er wel in... :')
En anders rammel rammel, meer lucht dan inhoud?
Zakje lek steken of doosje op maat meppen. :P
pi_152074781
Buspakjes met handtekening, dat is pas leuk >:(
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_152079730
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 17:18 schreef Simterklaas het volgende:
Buspakjes met handtekening, dat is pas leuk >:(
Wat is daar het doel van?

Het past door de brievenbus - maar het mag niet door de brievenbus omdat er getekent voor moet worden.

Het enige verschil is dat de postbode dit meeneemt ipv de pakketbezorger?
  maandag 27 april 2015 @ 21:49:39 #193
107792 Hexley
the Platypus
pi_152082497
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 20:29 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Wat is daar het doel van?

Het past door de brievenbus - maar het mag niet door de brievenbus omdat er getekent voor moet worden.

Het enige verschil is dat de postbode dit meeneemt ipv de pakketbezorger?
Alles waar voor getekend moet worden gaat met de pakketdienst of als het om iets speciaals gaat evnt. Valid Express. Om iedereen bij de postbezorging ook een apparaat mee te geven, kost ze bakken met geld.

Iets waar je je wel kunt afvragen of het nuttig is, zijn brievenbuspakjes met Track&Trace. De pakjes scannen ze binnen voor het laatst en om 18:00 staan ze standaard op bezorgd, dus ook wanneer het pakje om wat voor reden dan ook niet bezorgd is.
pi_152084003
Idd vrij nutteloos. Denk je even snel te zijn... Nee hoor, handtekening :(
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_152084039


[ Bericht 100% gewijzigd door Simterklaas op 27-04-2015 22:32:07 ]
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_152283841
Kut bol, staat er op vrijdag dat ze het de volgende dag bezorgen, komt ie niet, krijg ik maandag te horen en dan komen ze erachter dat er dan een 'feestdag' is, net zoals dinsdag.
pi_152284812
quote:
18s.gif Op maandag 4 mei 2015 23:43 schreef Rickertman96 het volgende:
Kut bol, staat er op vrijdag dat ze het de volgende dag bezorgen, komt ie niet, krijg ik maandag te horen en dan komen ze erachter dat er dan een 'feestdag' is, net zoals dinsdag.
dat ligt niet aan bol, maar aan de pakket bezorger..
pi_152284836
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 00:08 schreef mschol het volgende:

[..]

dat ligt niet aan bol, maar aan de pakket bezorger..
Uh wel, want zij geven via de klantenservice 2x de verkeerde datum door. Zeg dan direct het komt op woensdag, maar zij communiceren vaag.
pi_152287395
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 02:05 schreef Fopje het volgende:
Aangezien we de laatste tijd veel topics hebben over pakjes die bezorgd worden door PostNL heb is er voor jullie maar eens een mooi sticky gemaakt. Lees dus dit eerst maar eens door, en open dan pas een nieuw topic.

Op welke dagen bezorgt PostNL pakketservice:
Heel simpel: Maandag t/m zaterdag, behalve op feestdagen natuurlijk.

Wat bezorgt PostNL wanneer ?
Maandag: alleen tweede bestellingen en zaterdagsluiters, dus alleen wat ze zaterdag niet kwijt kunnen
Dinsdag t/m zaterdag: alles

Van hoe laat toe hoe laat bezorgen ze:
Moeilijk te zeggen, hou globaal aan van een uurtje of negen tot een uurtje of acht in de avond, zeker in grotere steden of als je in de buurt van het sorteercentrum woont kunnen ze nog wel eens een tikkie eerder komen, of een tikkie langer doorgaan.

Waarom kunnen ze geen exacte tijd aangeven:
Heel simpel, PostNL pakketservice is geen koeriersdienst als UPS, PostNL pakketservice is zeg maar de postbode maar dan met een busje, de pakketbezorger krijgt 's morgens een stapel dozen die hij moet bezorgen. Zolang 's avonds zoveel mogelijk van die pakjes uit die bus zijn is PostNL gelukkig, de chauffeur bepaalt zelf zijn route, dus ook zelf wanneer hij bij je aanbelt.

Hoe vaak komen ze langs:
Normale pakjes en rembourspakjes: twee keer
Aangetekende pakjes: een keer

Waarom kunnen ze iets niet gelijk naar het postkantoor brengen:
Geen flauw idee, kunnen ze niet voor de eerste bezorgpoging, wil je dat wel maak dan gebruik van DHL of een Kialapunt. Na de eerste bezorgpoging kun je met de code op het briefje dat je krijgt zelf aangeven of en naar welk postkantoor hij de volgende dag moet gaan, in plaats van een nieuwe bezorgpoging.

Kan ik mijn pakje ergens volgen:
Ja dat kan, moet je wel een zgn 3S code hebben, heb je die niet, dan bel of mail even met de verzender die heeft het namelijk wel. Je pakje volgen kan op: https://securepostplaza.postnl.nl/tracktrace/

Hoe weet je dit allemaal:
Modjes weten alles (en pakketbezorgers nog iets meer ;))
Deze OP klopt niet meer, PostNL bezorgd nu ook op zondag!
  donderdag 7 mei 2015 @ 17:00:14 #200
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_152373707
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 02:45 schreef Mark_nl het volgende:

[..]

Deze OP klopt niet meer, PostNL bezorgd nu ook op zondag!
Zo beter? Ik ben niet echt op de hoogte van PostNL en hun "regels" :P
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_152389033
quote:
2s.gif Op donderdag 7 mei 2015 17:00 schreef Fopje het volgende:

[..]

Zo beter? Ik ben niet echt op de hoogte van PostNL en hun "regels" :P
Ja :D

Ik vind het echt ideaal, bezorging op zondag, dan zijn de meeste mensen thuis ook namelijk.
In ieder geval de meeste mensen vrij...
  donderdag 7 mei 2015 @ 23:35:22 #202
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_152389203
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 23:31 schreef Mark_nl het volgende:

[..]

Ja :D

Ik vind het echt ideaal, bezorging op zondag, dan zijn de meeste mensen thuis ook namelijk.
In ieder geval de meeste mensen vrij...
Ja dat is inderdaad echt heel erg fijn dat ze dat doen :D
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_152389629
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 23:31 schreef Mark_nl het volgende:

[..]

Ja :D

Ik vind het echt ideaal, bezorging op zondag, dan zijn de meeste mensen thuis ook namelijk.
In ieder geval de meeste mensen vrij...
maar vooralsnog bezorgen ze alleen maar op zondag als je bij een select aantal winkels besteld, die allen vrij duur in hun segment zijn...
pi_152390300
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 23:44 schreef mschol het volgende:

[..]

maar vooralsnog bezorgen ze alleen maar op zondag als je bij een select aantal winkels besteld, die allen vrij duur in hun segment zijn...
Ik ken eigenlijk alleen Coolblue waar ze't voor doen.
Is ook een soort van proef, verwachting is dat er meer en meer zullen volgen. Eerste ervaringen zijn blijkbaar al positief.
  Redactie Frontpage woensdag 13 mei 2015 @ 12:52:40 #205
4530 crew  Crazy Harry
pi_152556092
De tracking link in de OP werkt niet meer.

Ik had ooit een link waarop alle statussen tijdens de reis van een PostNL-pakket ook te zien waren. Kan iemand een link noemen die dat weergeeft, en nu ook nog werkt...?
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  woensdag 13 mei 2015 @ 13:20:44 #206
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152815299
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 12:52 schreef Crazy Harry het volgende:
De tracking link in de OP werkt niet meer.

Ik had ooit een link waarop alle statussen tijdens de reis van een PostNL-pakket ook te zien waren. Kan iemand een link noemen die dat weergeeft, en nu ook nog werkt...?
dat is de 'oude' tracking..

die verwees al een tijdje bij mij naar mijn pakket, en ik gebruikte:
http://www.postnlpakkette(...)rch.aspx?lang=&B=&P=
maar die lijkt nu ook offline te zijn gehaald..

ik hou mij aanbevolen voor een vervanging van de basicsearch, die was een stuk duidelijker t.o.v. mijnpakket, en mijnpost is nog beroerder imho
pi_153102575
De laatste tijd krijg ik bij elke track en trace van postnl te zien dat mijn pakketje tussen 8.30 en 21.30 komt.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
pi_153106924
http://www.postnl.nl/vers(...)et/bezorging-pakket/
Krijg je hier hetzelfde tijdvak te zien?

Heb volgens mij een keer gelezen dat dit kan gebeuren wanneer ze bezig zijn om routes aan te passen.
Weet niet hoe lang het al is? :o
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_153108317
Een week of twee/drie.

Kan die link nu even niet testen want t pakket is zojuist bezorgd.

Maar heb em opgeslagen , zal bij t volgende pakket die link proberen. Bedankt.
pi_153108618
Ik kan via die link met mijn postcode en huisnummer ook al zien hoe laat ze bijvoorbeeld maandag in mijn straat komen :) best handig!
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_153222841
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:33 schreef Take2 het volgende:
De laatste tijd krijg ik bij elke track en trace van postnl te zien dat mijn pakketje tussen 8.30 en 21.30 komt.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
Dit viel mij ook al op. Laatste 2x heb ik dit gezien.
Zo ook vandaag weer, sinds vanmiddag staat er ook bij 'Excuses voor de vertraging. Uw zending wordt zo snel mogelijk bezorgd'. Kan ik nu het pakketje wel of niet meer vandaag verwachten ?
pi_153406063
En? Aangekomen?
Een leuke:
1
2
3
4
5
Hoe laat kunt u onze pakketchauffeur verwachten

Wo 10 jun  08:30 - 21:30
Do 11 jun  18:00 - 20:00
Vr 12 jun  08:30 - 21:30
Bij mijn vader een paar straten verder:
1
2
3
4
5
Hoe laat kunt u onze pakketchauffeur verwachten

Wo 10 jun  10:30 - 12:30
Do 11 jun  10:30 - 12:30
Vr 12 jun  11:00 - 13:00

Ben benieuwd, ik zal hem waarschijnlijk om 10 uur krijgen. Huidige bezorger is altijd te laat én irritant.

//edit:
Hij is bezorgd die dag, om 19:56. Én door een andere (niet irritante) bezorger.

[ Bericht 4% gewijzigd door dedodo op 12-06-2015 09:26:23 ]
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_153607518
In mijn PostNL app daat al een anderhalve week "Zending is aangemeld maar nog niet ontvangen dooe PostNL", hoe lang duurt dat meestal?
Uitvinder van de biersmiley.
  woensdag 17 juni 2015 @ 12:31:10 #215
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153607570
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 12:28 schreef dimmak het volgende:
In mijn PostNL app daat al een anderhalve week "Zending is aangemeld maar nog niet ontvangen dooe PostNL", hoe lang duurt dat meestal?
Zo lang als de verzender nodig heeft om dat pakje op een PostNL punt af te geven.
KuikenGuppy
pi_153608089
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 12:31 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zo lang als de verzender nodig heeft om dat pakje op een PostNL punt af te geven.
Het is een pakket uit China en is sinds dat moment al in Nederland.
Uitvinder van de biersmiley.
  Redactie Sport woensdag 17 juni 2015 @ 13:45:06 #217
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_153609469
Is het een RCxxxxxxxxxxNL-code? Dan kan het inderdaad zolang duren, en schuift vervolgens de bezorgdatum nog steeds een dag op, tot je hem op een dag ontvangt (en dan komt ie nog niet als ontvangen erin te staan, omdat ze als 3S-nummer afgeleverd worden).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_153660073
Heb een briefje gehad met "volgende werkdag na 15:00 ophalen", maar komt het wel eens voor dat het al iets eerder kan (bv rond 13:00)? Vandaag na 15:00 kan ik niet :D

Edit: er staat nu opeens in mijn postNL app dat de zending op de afhaallocatie is, dus ik ga het maar gewoon proberen straks.

[ Bericht 20% gewijzigd door Dikketroela op 19-06-2015 09:53:03 ]
pi_153952330
Weet iemand hier of DPD ook bij de buren aflevert?
Your opinion of me is none of my business.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 16:37:27 #220
67670 Skv
Cynist.
pi_154333013
Bezorgtijd: 14-16 u.
het is nu bijna 45 minuten later. Tot hoe laat bezorgen die jokers van postnl?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 16:58:03 #221
67670 Skv
Cynist.
pi_154334077
Excuses voor de vertraging. Uw zending wordt zo snel mogelijk bezorgd.

Dat is wel vandaag nog neem ik aan?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 17:48:55 #222
67670 Skv
Cynist.
pi_154335770
Het is mogelijk dat u uw pakket vandaag buiten het getoonde tijdvak ontvangt. We doen onze uiterste best alle pakketten wel te bezorgen. Onze excuses.

Wat de neuk zeg.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 17:50:51 #223
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_154335833
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 17:48 schreef Skv het volgende:
Het is mogelijk dat u uw pakket vandaag buiten het getoonde tijdvak ontvangt. We doen onze uiterste best alle pakketten wel te bezorgen. Onze excuses.

Wat de neuk zeg.
Staking.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 14 juli 2015 @ 17:52:55 #224
67670 Skv
Cynist.
pi_154335893
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 17:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Staking.
dan passen ze het tijdvak toch aan?

En het ging om een paar man staking, niet nationaal.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 17:54:47 #225
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_154335940
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 17:52 schreef Skv het volgende:

[..]

dan passen ze het tijdvak toch aan?

En het ging om een paar man staking, niet nationaal.
Die paar man blokkeren wat verdeelpunten geloof ik.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 14 juli 2015 @ 18:01:52 #226
67670 Skv
Cynist.
pi_154336128
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 17:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die paar man blokkeren wat verdeelpunten geloof ik.
Niet die hier in de buurt.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 18:21:04 #227
67670 Skv
Cynist.
pi_154336563
2,5 uur te laat al. Webcare kan me niets vertellen. Echt awesome dit
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_154337024
Dan komt het een dag later, er zijn ergere dingen in het leven
  dinsdag 14 juli 2015 @ 19:03:20 #229
67670 Skv
Cynist.
pi_154337877
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 18:37 schreef mtchel112 het volgende:
Dan komt het een dag later, er zijn ergere dingen in het leven
Ja, gast, het is voor een verjaardag waar ik zo naartoe ga. Zit al vanaf 14u te wachten en heb afspraken verzet zodat ik vandaag thuis kon werken vanaf 13.30. Ze zijn al drie uur te laat en communiceren nergens over.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 19:29:18 #230
67670 Skv
Cynist.
pi_154338777
Zou ik eens moeten doen, en afspraak maken met een klant en dan 3,5 uur later er nog niet zijn en niks communiceren. :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 20:33:24 #231
67670 Skv
Cynist.
pi_154340909
Nog steeds niks, en de webcare reageert niet meer. WAt een teringlijers.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 20:35:40 #232
67670 Skv
Cynist.
pi_154340987
Ja verdomme nu wordt hij morgen bezorgd op en moment dat er niemand is! Wat een aidsbedrijf. :r

Ik kan niet eens aangeven dat ik het morgen op het postkantoor op wil halen?!

Dus na een middag hier zitten is de conclusie dat ik hem donderdagavond pas heb? :r

[ Bericht 13% gewijzigd door Skv op 14-07-2015 20:48:16 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_154870226
Ik had iets besteld dat duur, zwaar en breekbaar is. Bij aflevering is de doos flink beschadigd en ik zeg daar wat van: "heeft zeker iets zwaars op gestaan". Ik zeg dat ik eerst de inhoud wil inspecteren voor ik teken voor ontvangst en zet de doos in mijn huis en begin deze open te maken. Hij stapt in mijn huis, neemt de doos terug en zegt dat ik eerst moet tekenen voordat ik hem mag open maken. Heel raar de doos is al betaald en ik twijfel juist aan de bezorging waar ik voor moet tekenen. Ik zet daarom maar een kruisje en inspecteer de inhoud die gelukkig nog goed is. Vreemde instructies krijgen die bezorgers mee.
pi_154963712
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:40 schreef Sparafucile het volgende:
Ik had iets besteld dat duur, zwaar en breekbaar is. Bij aflevering is de doos flink beschadigd en ik zeg daar wat van en krijg terug: "heeft zeker iets zwaars op gestaan". Ik zeg dat ik eerst de inhoud wil inspecteren voor ik teken voor ontvangst en zet de doos in mijn huis en begin deze open te maken. Hij stapt in mijn huis, neemt de doos terug en zegt dat ik eerst moet tekenen voordat ik hem mag open maken. Heel raar de doos is al betaald en ik twijfel juist aan de bezorging waar ik voor moet tekenen. Ik zet daarom maar een kruisje en inspecteer de inhoud die gelukkig nog goed is. Vreemde instructies krijgen die bezorgers mee.
pi_154965671
Tja, dat klopt.

De webwinkel zegt: weiger een zending die bijv. Kapot is bij ontvangst. Maar dat weet je pas bij het openmaken.

De courier zegt: eerst tekenen, dan mag je 'm open maken. Logisch ook, want stel jij maakt 'm open en hoeft 'm niet zit de courier met een open doos.

Beide standpunten vindt ik logisch, maar ze botsen wel met elkaar.
pi_155292851
Zaterdag is een pakketje verzonden zonder 3S code.
Weet iemand of hij maandag (vandaag) of toch dinsdag aankomt?
pi_155334400
Mijn aangetekende pakketje, tevens verzekerd t/m 500,- euro, (smartphone) van NL -> China is begin juli op de post gegaan. Nu staat de status al sinds 16 juli: ontvangen in land van bestemming.

Ik heb al navraag gedaan bij PostNL, en heb een formulier gekregen wat ik in moest vullen. Dit heb ik gedaan en gelijk formulier teruggegeven.

Nu is hij dus waarschijnlijk zoek of iets dergelijks, en de dame aan de telefoon vertelt dat het onderzoek naar het pakket 3 maanden gaat/kan/mag duren. En ik zit dan dus ruim 3 maanden zonder telefoon? Ik neem aan dat PostNL dit toch op wil lossen.

Zitten hier insiders van PostNL die mij misschien verder kunnen helpen? Hopelijk kan er iemand helpen!

Groet,
Tosti-Vreter
pi_155691953
Vraagje voor de kenners;

Ik heb iemand verzending via brievenbuspost beloofd. Daar wordt ook voor betaald.
Nu krijg ik het spul helaas niet door de brievenbus heen en moet het dus met de pakketdienst mee. Kiala is de goedkoopste zag ik.

Nu heb ik alleen geen printer..... Hoe los ik dit op zonder de volle mep te betalen?
pi_156249490
Ik heb een pakketje besteld via bol.com, expres daar omdat ik het dan de volgende dag in huis zou hebben.

Nu staat er echter al drie dagen "zending is ontvangen en zit in sorteerproces ". Deze status staat er echter drie keer op drie opeenvolgende dagen?

Heb postnl een tweet gestuurd maar er word niet op gereageerd.

Hebben jullie dit vaker meegemaakt?
pi_156402956
Wil een klein pakketje laten versturen vanuit de VS. Gaat PostNL dat dan klaren of doen ze dat alleen met pakketjes boven een bepaald gewicht / prijs?
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 08:38:12 #241
445631 DeBlauweKrokodil
DeBlauweKrokodil
pi_156705283
Er is een brief naar mij onderweg vanuit Amerika, die zo lang bij de douane heeft gelegen dat ik inmiddels verhuisd ben en de sleutels van het oude huis al heb moeten inleveren.

Hij is met usps verstuurd, maar word in Nederland denk ik aan een andere verzender gegeven?

Weet iemand welk bedrijf dat is?
pi_156705424
usps is de "normale" post van amerika toch? dan neem ik aan dat hij verder wordt behandeld door postnl
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 09:04:04 #243
445631 DeBlauweKrokodil
DeBlauweKrokodil
pi_156705578
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 08:50 schreef mschol het volgende:
usps is de "normale" post van amerika toch? dan neem ik aan dat hij verder wordt behandeld door postnl
Bedankt, ga ik die even tweeten.

De verhuisservice bij postnl kan pas per 16 oktober ;(
pi_156788564
Verkeerd forumgedeelte, sry :)
pi_157499227
Hallo mensen,

Ik wil graag een groot pakket versturen met een gewicht onder 10 kg. De goedkoopste optie is in dit geval met DPD als ik het goed heb maar daar ben ik niet zo zeker van. Dit staat op hun website (https://www.pakkettenversturen.nl/Verzenden/Afmeting-en-gewicht):

-Maximaal gewicht: 20 kg
-Maximale afmeting: 100 (L) x 50 (B) x 50 (H) in cm
-Maximale omvang: 300 cm (1x lengte + 2x breedte + 2x hoogte)

Het pakket dat ik wil versturen heeft een omvang van 260 cm dus dat is in orde. De afmetingen zijn echter 60 (L) X 40 (B) X 60 (H) dus is het pakket wel of niet te hoog? Of gaat het alleen om de omvang en hoef ik verder niet naar de afmetingen te kijken?
  Redactie Sport donderdag 12 november 2015 @ 20:38:51 #246
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_157499347
Dat lijkt me te groot, er mag immers 1 zijde grote dan 50 zijn terwijl er bij jouw pakket 2 zijden groter dan 50 zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_157618553
kan deze nog gesorteerd worden normaal gebeurt dit rond 8 uur en nu nog niks
https://www.international(...)A110348586/NL/3312XA
pi_157760171
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 10:26 schreef robinjoo1 het volgende:
kan deze nog gesorteerd worden normaal gebeurt dit rond 8 uur en nu nog niks
https://www.international(...)A110348586/NL/3312XA
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 09:26 schreef robinjoo1 het volgende:
tweet effe naar @Post_NL
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  woensdag 2 december 2015 @ 20:21:10 #249
399061 kuolema
vermaledijd
pi_157972174
Hoi,

Ik moet een T-shirt verzenden via de post en heb daar helemaal geen ervaring mee. Volgens Marktplaats kost het 2,76 euro als het door de brievenbus past (100-250 gram).
Maar op de site van PostNL wordt er onderscheid gemaakt tussen brief en brievenbuspakje, dat laatste kost 3,95 euro. Wat is het nou? Als ik dat shirt in een A4-envelop doe betaal ik 2,76 en als ik het in een plastic zak doe 3,95?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_157991954
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 20:21 schreef kuolema het volgende:
Hoi,

Ik moet een T-shirt verzenden via de post en heb daar helemaal geen ervaring mee. Volgens Marktplaats kost het 2,76 euro als het door de brievenbus past (100-250 gram).
Maar op de site van PostNL wordt er onderscheid gemaakt tussen brief en brievenbuspakje, dat laatste kost 3,95 euro. Wat is het nou? Als ik dat shirt in een A4-envelop doe betaal ik 2,76 en als ik het in een plastic zak doe 3,95?
Brievebnbuspakketje is met track & trace.
blablablabla
pi_157991969
Ook een vraagje ik moest portokosten betalen omdat iemand blijkbaar onvoldoende had gefrankeerd krijg je dan later alsnog je pakketje binnen als je de kosten hebt voldaan of hoe gaat dat verder?
blablablabla
pi_157992169
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 18:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Brievebnbuspakketje is met track & trace.
Okee, vandaar het prijsverschil.
Ik dacht dat je dan misschien non-papieren dingen niet in een envelop mag versturen of zo. Maar dat heb ik gedaan, dus het is gelukt :).
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_157993374
Na jaren trouw aan postnl gebleven ga ik mijn Postbus opzeggen. Reden: Concurrentie mogen geen pakketten bezorgen.

Allsafe heeft een service dat zij via hun postbus alle pakketten voor je kunnen aannemen. Alleen deze is best prijzig. Zijn er nog meer van dat soort aanbieders. Namelijk postbus voor alle pakketten ( DHL UPS FEDEX etc.)
  woensdag 13 januari 2016 @ 22:43:16 #254
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_159085865
Vandaag had ik ineens wat nieuws: een kaartje van de KPN in de bus met de mededeling dat er een pakketje voor mij uit het buitenland gekomen was en dat ik dat op het postkantoor kan ophalen.

Op de kaart stond als adres een scan van de adressticker van het pakje. Ze zijn er dus NIET mee aan de deur geweest, alléén de kaart is vandaag met de post gekomen. Het is duidelijk een geprinte kaart en dus niet door de postbode geschreven.

Voor zo ver ik weet zit er niets in dat op welke manier dan ook verboden is en ik verwacht ook niets met een waarde waarover ik importheffing zou moeten betalen. Helaas kan ik de afzender niet afleiden van de kaart, ik weet dus niet exáct wat het is (er zijn momenteel iets van 4 zendingen onderweg)

Vraagje: is dit nieuw beleid om te bezuinigen op bezorgers, of moet ik me nu op een andere manier zorgen maken?
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  Redactie Sport woensdag 13 januari 2016 @ 23:00:53 #255
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159086600
Het is PostNL, niet de KPN. En het zal waarschijnlijk een aangetekend pakje uit China zijn, die gaan tegenwoordig rechtstreeks naar het postkantoor.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 13 januari 2016 @ 23:03:03 #256
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_159086687
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 23:00 schreef dennistd het volgende:
Het is PostNL, niet de KPN. En het zal waarschijnlijk een aangetekend pakje uit China zijn, die gaan tegenwoordig rechtstreeks naar het postkantoor.
Sorry voor de verwarring... Maar goed: is dit nieuw beleid of zo?
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  Redactie Sport woensdag 13 januari 2016 @ 23:41:21 #257
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_159087937
Al een paar maanden ja :Y
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 25 januari 2016 @ 07:53:42 #258
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159373821
Ik wil binnenkort (particulier) een groot pakket versturen aan een kennis in Amerika,

De afmetingen zijn ongeveer 135cm x 60cm x 25cm, het gewicht is een kilo of 10 maximaal.
Te groot voor de meeste particuliere aanbieders van verzendservice dus.

Weet iemand een goede en betrouwbare verzendservice die qua prijs ook nog mild is?
Het gaat namelijk niet om iets met grote waarde, maar wel een zeer zeldzaam en enigzins kwetsbaar autoonderdeel.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159670478
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 07:53 schreef Rauw. het volgende:
Ik wil binnenkort (particulier) een groot pakket versturen aan een kennis in Amerika,

De afmetingen zijn ongeveer 135cm x 60cm x 25cm, het gewicht is een kilo of 10 maximaal.
Te groot voor de meeste particuliere aanbieders van verzendservice dus.

Weet iemand een goede en betrouwbare verzendservice die qua prijs ook nog mild is?
Het gaat namelijk niet om iets met grote waarde, maar wel een zeer zeldzaam en enigzins kwetsbaar autoonderdeel.
Kijk eens naar ParcelParcel
  vrijdag 5 februari 2016 @ 12:26:46 #260
453462 HashHash
korte tekst
pi_159676889
Vind wel dat het een stuk beter is dan vroeger!!
HH
pi_159699062
Hallo, weet iemand hier of DPD ook op zaterdag levert? Mijn zending is al op depot, maar nog onderweg voor uitlevering.
.
pi_160177326
meh. iemand die enig idee heeft hoe DHL een vermoedelijke foutsortering afhandelt?

quote:
Datum Tijd Omschrijving
24 feb 2016 10:43 Pakket niet aangekomen op lokaal distributiecentrum, mogelijk door sorteerfout.
24 feb 2016 03:38 Pakket is onderweg naar lokaal distributiecentrum.
23 feb 2016 22:51 Pakket is gesorteerd in sorteercentrum.
23 feb 2016 22:51 Pakket is gesorteerd in sorteercentrum.
23 feb 2016 17:12 Pakket is bij DHL Parcelshop afgehaald en onderweg naar het sorteercentrum.
23 feb 2016 16:52 Pakket is door de bezorger bij DHL Parcelshop afgehaald en is onderweg naar het sorteercentrum.
23 feb 2016 09:25 Pakket is bij DHL Parcelshop afgegeven door de verzender.
pi_160198031
Ik krijg een pakket via DPD bezorgd, aangetekend. Wat doen ze bij dat bedrijf als je niet thuis bent? Kun je dan een andere tijd doorgeven of gaat het rechtstreeks naar zo'n afhaalpunt?
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  vrijdag 26 februari 2016 @ 01:49:53 #264
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_160222159
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 15:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
meh. iemand die enig idee heeft hoe DHL een vermoedelijke foutsortering afhandelt?

[..]

Daar komen ze morgen wel weer achter dat ie in de verkeerde container ligt.
pi_160746533
hey, vandaag is mijn pakketje voor 5 op de bus gedaan. Ik heb geen T&T gekregen ( nog niet) maar weet iemand wanneer ik het pakket kan verwachten?
  zondag 20 maart 2016 @ 16:44:58 #266
67670 Skv
Cynist.
pi_160812723
Ik woon sinds kort in een soort van appartementencomplex met alle bellen en naamkaartjes op 1 plek.

Hoe gaat de postnl pakketboer hier mee om als ik niet thuis ben? Ik wil niet dat pakjes bij een van de andere bewoners worden afgegeven. Hopeloos irritant als ik wat wil afhalen en ze zijn niet thuis. Dus pakje moet als ik niet thuis ben direct door naar het postkantoor. Daar kom ik toch langs op weg van en naar mijn werk.

Hoe regel ik dit? Of doet postNL dit standaard?

Het op elk los pakje zetten is geen doen, webshops houden daar de helft van de tijd geen rekening mee op de doos.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_160812804
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 16:44 schreef Skv het volgende:
Ik woon sinds kort in een soort van appartementencomplex met alle bellen en naamkaartjes op 1 plek.

Hoe gaat de postnl pakketboer hier mee om als ik niet thuis ben? Ik wil niet dat pakjes bij een van de andere bewoners worden afgegeven. Hopeloos irritant als ik wat wil afhalen en ze zijn niet thuis. Dus pakje moet als ik niet thuis ben direct door naar het postkantoor. Daar kom ik toch langs op weg van en naar mijn werk.

Hoe regel ik dit? Of doet postNL dit standaard?

Het op elk los pakje zetten is geen doen, webshops houden daar de helft van de tijd geen rekening mee op de doos.
hier gaat ze door de weeks gewoon automatisch mee terug voor een eventuele 2de poging ( of redirect naar t postkantoor )

bij de meeste webshops kan je tegenwoordig toch wel al aangeven dat je het op een alternatief adres wil laten afleveren ( pakje gemak, DHL service point, KIALA punt etc )
of ik laat het bij mn schoonouders bezorgen.. :P
  zondag 20 maart 2016 @ 16:50:08 #268
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_160812920
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 16:44 schreef Skv het volgende:
Ik woon sinds kort in een soort van appartementencomplex met alle bellen en naamkaartjes op 1 plek.

Hoe gaat de postnl pakketboer hier mee om als ik niet thuis ben? Ik wil niet dat pakjes bij een van de andere bewoners worden afgegeven. Hopeloos irritant als ik wat wil afhalen en ze zijn niet thuis. Dus pakje moet als ik niet thuis ben direct door naar het postkantoor. Daar kom ik toch langs op weg van en naar mijn werk.

Hoe regel ik dit? Of doet postNL dit standaard?

Het op elk los pakje zetten is geen doen, webshops houden daar de helft van de tijd geen rekening mee op de doos.
Nou bij mij hebben ze het ooit klaargespeeld om een pakketje voor mij (nummer 57) af te leveren bij de "buren" op nummer 88 :') Dus zou me niks verbazen als de bezorger gewoon jouw hele complex afbelt totdat iemand opendoet.
  zondag 20 maart 2016 @ 17:20:39 #269
67670 Skv
Cynist.
pi_160813907
quote:
7s.gif Op zondag 20 maart 2016 16:50 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Nou bij mij hebben ze het ooit klaargespeeld om een pakketje voor mij (nummer 57) af te leveren bij de "buren" op nummer 88 :') Dus zou me niks verbazen als de bezorger gewoon jouw hele complex afbelt totdat iemand opendoet.
En hoe voorkom ik dat soort geklooi? Postnl kennende is er totaal geen oplossing bespreekbaar. Op het pakje laten zetten is dus geen optie.

Wat kan dan wel? Een briefje standaatd bij mijn bel hangen ofzo?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 20 maart 2016 @ 17:22:24 #270
67670 Skv
Cynist.
pi_160813966
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 16:47 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hier gaat ze door de weeks gewoon automatisch mee terug voor een eventuele 2de poging ( of redirect naar t postkantoor )

bij de meeste webshops kan je tegenwoordig toch wel al aangeven dat je het op een alternatief adres wil laten afleveren ( pakje gemak, DHL service point, KIALA punt etc )
of ik laat het bij mn schoonouders bezorgen.. :P
Dat moet ik dus ook hebben, direct door naar het postkantoor terug. :) pakjegemak werkt niet bij Internationale zendingen en particuliere zendingen. Die heb ik ook veel.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_160814136
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 17:22 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat moet ik dus ook hebben, direct door naar het postkantoor terug. :) pakjegemak werkt niet bij Internationale zendingen en particuliere zendingen. Die heb ik ook veel.
afaik kan pakje gemak ook op particuliere zendingen :? maar mischien gewoon even Twitteren met PostNL over wat er mogelijk is ( naast een postbus aanvragen :P )
  woensdag 6 april 2016 @ 10:37:43 #272
248821 Rauw.
op je bord.
pi_161216593
DHL vraag;
Duits pakket ligt al ongeveer een dag in Amsterdam, had het eigenlijk vandaag verwacht (betreft autodelen voor een APK).

Status is;

wo, 06-04-2016 05.47 Tijd AMSTERDAM, Netherlands De zending is aangekomen in het bezorgdepot.

Het lijkt mij dat hij vandaag dan meegenomen word door de bezorger of is dat nog een beetje gokken?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 6 april 2016 @ 10:39:07 #273
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_161216615
Lijkt mij wel. Of je het dan vandaag of morgen hebt zou ik niet weten. Waarschijnlijk vandaag wel.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 6 april 2016 @ 10:45:44 #274
248821 Rauw.
op je bord.
pi_161216727
Ze moesten 'n "laat maar, ik haal 't wel bij het depot" knop toevoegen.

Dan kan ik in ieder geval weer verder.

Edit: is er al *O*

DHL komt nog eens van hun Duurt Heel Lang reputatie af. _O_

[ Bericht 55% gewijzigd door Rauw. op 06-04-2016 14:30:55 ]
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 27 april 2016 @ 08:43:30 #275
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_161745240
Ik laat mijn pakketjes afleveren door Kiala maar mijn laatste pakketje is nog steeds niet aangekomen op het Kialapunt.

Pff
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_161745457
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 17:20 schreef Skv het volgende:

[..]

En hoe voorkom ik dat soort geklooi? Postnl kennende is er totaal geen oplossing bespreekbaar. Op het pakje laten zetten is dus geen optie.

Wat kan dan wel? Een briefje standaatd bij mijn bel hangen ofzo?
Heb je niet steeds dezelfde bezorger? Ik heb zijn nummer en als ik weet dat hij gaat bezorgen op een moment dat ik er niet ben, dan app ik hem of hij het bij mijn moeder kan bezorgen die in de buurt woont. Hij moet daar vaak ook gewoon langs of hij brengt het na 17:00 ff snel ^O^
pi_162162774
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:10 schreef Melanthi het volgende:

[..]

Heb je niet steeds dezelfde bezorger? Ik heb zijn nummer en als ik weet dat hij gaat bezorgen op een moment dat ik er niet ben, dan app ik hem of hij het bij mijn moeder kan bezorgen die in de buurt woont. Hij moet daar vaak ook gewoon langs of hij brengt het na 17:00 ff snel ^O^
Best handig als je je bezorger kent
pi_162704461
Godver vanmiddag stond de status op 9-11 en nu op onbekend. Kut postNL!

Brievenpost is ook zoek geraakt. Wat een lutsers kunnen nog niet eens fatsoenlijk straatnamen lezen. Zeker weer een of andere lutser die bezig is op de universiteit en denkt dat ie alles kan bah bah. Enig idee waarom postNL alles verziekt tegenwoordig!?!
pi_162931033
OP is inmiddels een tikkie achterhaald, geen idee of het al aangepast is, maar nu iig nog een keer:

Aangezien we de laatste tijd veel topics hebben over pakjes die bezorgd worden door PostNL heb is er voor jullie maar eens een mooi sticky gemaakt. Lees dus dit eerst maar eens door, en open dan pas een nieuw topic.

Op welke dagen bezorgt PostNL pakketservice:
Heel simpel: De gehele week, behalve op feestdagen natuurlijk.

Wat bezorgt PostNL wanneer ?
Maandag: alleen tweede bestellingen en zaterdagsluiters, dus alleen wat ze zaterdag niet kwijt kunnen
Dinsdag t/m zaterdag: alles
Zondag: Coolblue, enkele andere bedrijven op verzoek van klant.

Van hoe laat toe hoe laat bezorgen ze:
Moeilijk te zeggen, hou globaal aan van een uurtje of negen tot een uurtje of acht in de avond, zeker in grotere steden of als je in de buurt van het sorteercentrum woont kunnen ze nog wel eens een tikkie eerder komen, of een tikkie langer doorgaan.

Van 08.00 uur tot 21.30, avondbezorging tussen 18.00 uur en 22.00 uur.

Waarom kunnen ze geen exacte tijd aangeven:
Heel simpel, PostNL pakketservice is geen koeriersdienst als UPS, PostNL pakketservice is zeg maar de postbode maar dan met een busje, de pakketbezorger krijgt 's morgens een stapel dozen die hij moet bezorgen. Zolang 's avonds zoveel mogelijk van die pakjes uit die bus zijn is PostNL gelukkig, de chauffeur bepaalt zelf zijn route, dus ook zelf wanneer hij bij je aanbelt.

Tijdvak wordt af en toe bijgewerkt, de manier waarop de chauffeur hem de afgelopen periode gereden heeft wordt aangehouden als tijdvak
.

Hoe vaak komen ze langs:
Normale pakjes en rembourspakjes: twee keer
Aangetekende pakjes: een keer Ook twee keer
Alleen pakketten uit het buitenland (te herkennen aan 3SRIMU******** barcodes maar 1 keer.) Soms 3SEBEL*********** ook.

Waarom kunnen ze iets niet gelijk naar het postkantoor brengen:
Geen flauw idee, kunnen ze niet voor de eerste bezorgpoging, wil je dat wel maak dan gebruik van DHL of een Kialapunt. Na de eerste bezorgpoging kun je met de code op het briefje dat je krijgt zelf aangeven of en naar welk postkantoor hij de volgende dag moet gaan, in plaats van een nieuwe bezorgpoging.

Pakjegemak, dan gaat het gelijk naar een afhaalpunt, wel even selecteren bij het bestellen.

Kan ik mijn pakje ergens volgen:
Ja dat kan, moet je wel een zgn 3S code hebben, heb je die niet, dan bel of mail even met de verzender die heeft het namelijk wel. Je pakje volgen kan op: https://securepostplaza.postnl.nl/tracktrace/

Hoe weet je dit allemaal:
Modjes weten alles (en pakketbezorgers nog iets meer ;)) <--- Same
  woensdag 15 juni 2016 @ 13:31:36 #280
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_163031346
Iemand bekend met "Zending nog niet verwerkt" melding bij PostNL? Is dit gewoon een ingewikkelde term voor "Nog niet afgeleverd"?



[ Bericht 0% gewijzigd door Redcoon op 15-06-2016 13:38:05 ]
pi_163364902
Gisteren was ik blij, want ik verwachte eigenlijk dat ik vandaag wel een pakket thuis zou krijgen. Lijkt er toch niet op. Het pakket ging dus (van HongKong naar) Groot Brittannië toen naar Frankfurt, toen naar Rotterdam, Amsterdam en nu ligt het weer in Frankfurt?
pi_164789962
Hoi!

Morgen wordt er bij mij een pakketje bezorgd, en een ander pakketje opgehaald. Allebei via PostNL.

Weet iemand toevallig of er nu morgen 2 busjes komen of dat degene die het pakketje komt brengen de anderen ook gelijk ophaalt?

Voor het brengen heb ik namelijk wel een tijdvak en voor het ophalen niet.. :P
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_164795791
Godverdomme. Iets uit China besteld wordt het gelijk naar mijn postkantoor gestuurd. Kut beleid.
Het is dat ik de NL tracking zelf heb gevraagd bij PostNL, anders wist ik hier niks van af. :') En wat als de oorspronkelijke tracking code niet verder werkt? :') Man man man.

Meer klachten:

http://www.klachtenkompas(...)zonder-enige-melding

http://www.ecommercenews.(...)ard-naar-afhaalpunt/

Voor iedereen die dit ook nog niet wist, dan weet je het nu. ;(
pi_166229086
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 02:05 schreef Fopje het volgende:
Op welke dagen bezorgt PostNL pakketservice:
Heel simpel: De gehele week, behalve op feestdagen natuurlijk.

Wat bezorgt PostNL wanneer ?
Maandag: alleen tweede bestellingen en zaterdagsluiters, dus alleen wat ze zaterdag niet kwijt kunnen
Dinsdag t/m zaterdag: alles
zondag is geen dag in jouw wereld?
  woensdag 26 oktober 2016 @ 21:54:44 #285
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_166229726
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:38 schreef MCH het volgende:

[..]

zondag is geen dag in jouw wereld?
Dat moet je aan HeatWave vragen, die heeft de OP 6 jaar geleden gemaakt _O-

Kan misschien wel een update gebruiken inderdaad, we zullen er eens naar kijken.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 08:51:53 #286
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_166235690
hoelang duurt het eigenlijk voor een pakketje vanuit Nederland in Belgie is? ik heb gisteren besteld en het zou vandaag afgeleverd worden.

gelukkig is de dag nog lang hihi.

normaal haal ik bij Kiala op maar die optie kon ik niet aanvinken bij Bol.com
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_166236057
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 08:51 schreef sararaats het volgende:
hoelang duurt het eigenlijk voor een pakketje vanuit Nederland in Belgie is? ik heb gisteren besteld en het zou vandaag afgeleverd worden.

gelukkig is de dag nog lang hihi.

normaal haal ik bij Kiala op maar die optie kon ik niet aanvinken bij Bol.com
volgens mij moet hij dan gewoonlijk in 1 (vandaag) a 2 (morgen) dagen bij jou zijn
  donderdag 27 oktober 2016 @ 11:10:17 #288
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_166237478
de bezorger is onderweg. dank je voor het antwoord!
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  maandag 21 november 2016 @ 12:45:50 #289
364924 CommissarisMissionaris
Keizerlijk uitzonderlijk.
pi_166798722
Weet iemand hoe ik mijn bestellingen uit Chinese webshops standaard op een PostNL-locatie kan laten leveren ipv bij mij thuis? Gezien ik nog niet iedereen ken/vertrouw in mijn studentenhuis.
  maandag 21 november 2016 @ 13:31:47 #290
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_166799729
quote:
14s.gif Op maandag 21 november 2016 12:45 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
Weet iemand hoe ik mijn bestellingen uit Chinese webshops standaard op een PostNL-locatie kan laten leveren ipv bij mij thuis? Gezien ik nog niet iedereen ken/vertrouw in mijn studentenhuis.
adres van de postNL locatie opgeven? of is dat te simpel gedacht?
  maandag 21 november 2016 @ 13:40:09 #291
364924 CommissarisMissionaris
Keizerlijk uitzonderlijk.
pi_166799893
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 13:31 schreef gateway het volgende:

[..]

adres van de postNL locatie opgeven? of is dat te simpel gedacht?
Kan ik mijn pakketje dan nog wel ophalen? Gezien het dan niet mijn adres is.
  maandag 21 november 2016 @ 13:52:06 #292
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_166800197
quote:
14s.gif Op maandag 21 november 2016 13:40 schreef CommissarisMissionaris het volgende:

[..]

Kan ik mijn pakketje dan nog wel ophalen? Gezien het dan niet mijn adres is.
goede vraag. misschien dat iemand het weet.... kan je het niet bij je ouders laten bezorgen?
  maandag 21 november 2016 @ 13:53:28 #293
364924 CommissarisMissionaris
Keizerlijk uitzonderlijk.
pi_166800217
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 13:52 schreef gateway het volgende:

[..]

goede vraag. misschien dat iemand het weet.... kan je het niet bij je ouders laten bezorgen?
Moet ik vanaf mijn huidige woonadres in Rotterdam-Centrum de metro of half uur de tram pakken naar voorstedelijk Rotterdam een kutpakketje :P Dat terwijl er een PostNL bij mij om de hoek ligt, haha.
pi_166801182
Weet iemand waarom mijn pakketbezorger van PostNL niet de volgende dag wilt langskomen? Bezorger heeft vandaag het pakketje proberen te bezorgen maar er was niemand thuis en nu staat er via de Track & Trace code dat ik het pakketje morgen vanaf 15:00 uur bij het postkantoor kan ophalen.
  Redactie Sport maandag 21 november 2016 @ 15:51:52 #295
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_166802538
Mogelijk iets aangetekend (kan ook iets uit het buitenland zijn waarvoor je moet tekenen)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 21 november 2016 @ 18:25:53 #296
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_166805705
Is een rijbewijs geldig om je pakket op te halen bij een postnl pakket punt?
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_166805949
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 18:25 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Is een rijbewijs geldig om je pakket op te halen bij een postnl pakket punt?
Ja.
pi_167557693
Een brievenbuspakje door de oranje bus.. Gaat dat dan goed met m'n 3S code dat ik het pakketje wel kan volgen enzo? Of beter afgeven bij een postnl punt?
  woensdag 28 december 2016 @ 11:15:45 #299
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_167667836
Een van mijn DHL pakketjes staat nu op de status: Sorted at terminal DHL PARCEL

Betekend dat nu dat ie in de bezorgbus is gedonderd?
pi_167668037
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 11:15 schreef Erasmo het volgende:
Een van mijn DHL pakketjes staat nu op de status: Sorted at terminal DHL PARCEL

Betekend dat nu dat ie in de bezorgbus is gedonderd?
nee, hij is gesorteerd in een DHL terminal
als hij met de bezorger mee is staat er: Out for delivery (of iets soort gelijks)

een recent dhl pakketje van mij kreeg op dhlparcel.nl deze statussen op het moment dat hij met de bezorger meeging (van beneden naar boven):
quote:
Out for delivery with the courier
Handed over to the courier
Entered into handheld device of the courier
pi_167972922
quote:
14s.gif Op maandag 21 november 2016 12:45 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
Weet iemand hoe ik mijn bestellingen uit Chinese webshops standaard op een PostNL-locatie kan laten leveren ipv bij mij thuis? Gezien ik nog niet iedereen ken/vertrouw in mijn studentenhuis.
Als je een T&T toevoegt aan je bestelling, wordt je chinese bestelling meestal helemaal niet thuis afgeleverd, maar krijg je een brief dat je hem moet ophalen.

Weet iemand of het mogelijk is het standaard pakketpunt te wijzigen? Nu worden alle pakketten indien niet bezorgd naar de lokale bruna/primera gebracht (incl. fuckyou openingstijden). Ik zou liever de gamma of karwei hebben. Eerder kon je dit als voorkeur in je postnl account zetten, dat kan nu niet meer.
Eerst denken, dan typen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')