Pino112 | zondag 16 maart 2014 @ 11:46 | |||
![]() ![]() Circuit information Lap data Lap length - 5.303km (3.295 miles) Race laps - 58 Race distance - 307.574km (191.118 miles) Pole position - Left-hand side of the track Lap record* - 124.125 (226.934 kph) by Michael Schumacher, 2004 Fastest lap - 123.529 (228.553 kph) by Sebastian Vettel, 2011 Maximum speed - 312kph (193.868 mph) DRS zone/s (race) - First and second straight Distance from grid to turn one - 265m Car performance Full throttle - nnb % Longest flat-out section - 843m Downforce level - High Gear changes per lap - nnb Fuel use per lap - 1.7kg Time penalty per lap of fuel - 0.051s Strategy Quickest complete pit stop in 2013 21.509s by Ferrari 2014 prime tyre: Medium (2013: Medium) 2014 option tyre: Soft (2013: Super Soft) *Fastest lap set during a Grand Prix Data sources: FIA, Williams, Mercedes ![]() ![]() ![]() Sport1 VT1 - vrijdag 14 maart, 02:25 VT2 - vrijdag 14 maart, 07:00 Samenvatting VT1/2 - vrijdag 14 maart, 10:00 & 18:30 VT3 - zaterdag 15 maart, 03:55 Quali - zaterdag 15 maart, 07:00 (HH 09:15 & 12:20) Voorbeschouwing en race - zondag 16 maart, 06:30 (HH 13.30) Highlights - zondag 16 maart, 19:00 (HH 23.00) RTL (DE) Zaterdag 6:00 Formel 1: Freies Training 06:45 Formel 1: Qualifying Zondag 06:00 Formel 1: Countdown 07:00 Formel 1: Das Rennen 08:45 Formel 1: Siegerehrung und Highlights BBC Geen liveuitzendingen, wel uitgebreide samenvattingen Quali - BBC2 | zaterdag 15 maart | 15u55 Race - BBC1 | zondag 16 maart | 15u00 Streams zijn er natuurlijk ook nog ![]() Rijders persconferentie, donderdag om 05:00 VT1, vrijdag om 2.30 VT2, vrijdag om 6.30 VT3, zaterdag om 4.00 Quali, zaterdag om 7.00 Race, zondag om 7.00 Sfeerimpressie Polelap Vettel 2013 ![]() ![]() ![]() Game on! Met het kopje koffie en de croissant op schoot ![]() | ||||
Nattekat | zondag 16 maart 2014 @ 11:47 | |||
Geen tijdstraf dus. | ||||
Geralt | zondag 16 maart 2014 @ 11:47 | |||
Nou ik ben benieuwd!! | ||||
DenS | zondag 16 maart 2014 @ 11:48 | |||
Hij kan nog wel lachen.. ![]() | ||||
Sinister-D- | zondag 16 maart 2014 @ 11:48 | |||
MGU-K was het KERS gedeelte van het recovery systeem, of niet? | ||||
Nattekat | zondag 16 maart 2014 @ 11:49 | |||
Denk het... bij Sky hadden ze het wel over KERS bij Grosjean. | ||||
Peterselieman | zondag 16 maart 2014 @ 11:50 | |||
klopt | ||||
Geralt | zondag 16 maart 2014 @ 11:50 | |||
Zo te zien zijn alleen de engineers de genen die een dinner tot zich nemen. Of eet Ricardo staand of wat? ![]() | ||||
Sinister-D- | zondag 16 maart 2014 @ 11:51 | |||
Moest het ff opzoeken ![]() bron: http://www.formula1.com/i(...)_the_sport/8763.html | ||||
Joene | zondag 16 maart 2014 @ 11:53 | |||
Jammer voor ricciardo, maar verder wel terecht dat die een dsq krijgt. | ||||
Ferry_76 | zondag 16 maart 2014 @ 11:55 | |||
Kvyat pakt gelijk een record af van Vettel: http://www.formule1.nl/ni(...)e-puntenpakker-ooit/ | ||||
Nattekat | zondag 16 maart 2014 @ 11:58 | |||
![]() | ||||
Nattekat | zondag 16 maart 2014 @ 11:59 | |||
Jammer dat de hele link er niet boven staat, lijkt een goede bron van informatie ![]() | ||||
Sinister-D- | zondag 16 maart 2014 @ 12:00 | |||
''Airhorn'' bij de Ferrari van Raikkonen ![]() ![]() | ||||
Fir3fly | zondag 16 maart 2014 @ 12:02 | |||
Niet bijster veel gemist dus zie ik. | ||||
Peterselieman | zondag 16 maart 2014 @ 12:02 | |||
tsja, hij moet iedereen natuurlijk wel laten weten dat de ijscocar eraan komt | ||||
Beach | zondag 16 maart 2014 @ 12:03 | |||
Weet iemand hoe het zit met info over snelheid, toeren enz tijdens onboard beelden? Het hele weekend niks van gezien terwijl het vorig seizoen standaard was. | ||||
Sinister-D- | zondag 16 maart 2014 @ 12:04 | |||
Daar was gisteren tijdens de quali welgeteld 1x een nieuwe graphic van te zien... | ||||
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 12:06 | |||
![]() Zie het gvd al helemaal voor me. Dan wel ook de Dukes of Hazard tune ![]() | ||||
Fiorano | zondag 16 maart 2014 @ 12:07 | |||
Haha daar moest ik ook aan denken. Zou toch wel gruwelijk zijn. | ||||
Geralt | zondag 16 maart 2014 @ 12:07 | |||
Zo stom he. Hebben ze een nieuwe GUI, laten ze hem niet zien. Dat was destijds met DRS en KERS ook al zo. ![]() | ||||
Ferry_76 | zondag 16 maart 2014 @ 12:08 | |||
Toch wel apart: Vorig jaar zonder safety cars maar met een kort buitje en een pitstop meer 204 km/h gemiddeld, dit jaar met safety car 195 km/h gemiddeld, dus zo veel langzamer gaat het eigenlijk niet. | ||||
MK84 | zondag 16 maart 2014 @ 12:08 | |||
Air horn stuurt lucht naar motor voor afkoeling. Heeft niets met een toeter te maken ![]() | ||||
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 12:10 | |||
Thank you captain. | ||||
Sinister-D- | zondag 16 maart 2014 @ 12:11 | |||
![]() | ||||
MK84 | zondag 16 maart 2014 @ 12:12 | |||
Er zullen er genoeg zijn dit dat niet weten ![]() | ||||
Sinister-D- | zondag 16 maart 2014 @ 12:12 | |||
Gevonden!![]() ![]() ![]() ![]() Enkel de onderste hebben ze gisteren 1x laten zien..... =edit= afbeeldingen gefixt ![]() | ||||
Mexicanobakker | zondag 16 maart 2014 @ 12:13 | |||
Mooi al die imageshack links. | ||||
Ferry_76 | zondag 16 maart 2014 @ 12:13 | |||
Een 'caketin drum'... Als het ding maar een naam heeft. En een luchthoorn zou soms geen gek idee zijn om de achterblijvers uit de weg te jagen. ![]() | ||||
Sinister-D- | zondag 16 maart 2014 @ 12:13 | |||
Was al bezig om die afbeeldingen naar tinypic te uploaden ![]() | ||||
Beach | zondag 16 maart 2014 @ 12:15 | |||
Ah bedankt. | ||||
Sinister-D- | zondag 16 maart 2014 @ 12:17 | |||
Afbeeldingen gefixt in die post ![]() | ||||
Ferry_76 | zondag 16 maart 2014 @ 12:25 | |||
Chilton veertiende vandaag (En mogelijk dus nog dertiende als Ricciardo gediskwalificeerd gaat worden); zou het weer genoeg zijn om de rest van het jaar Caterham achter zich te houden..? | ||||
Geralt | zondag 16 maart 2014 @ 12:27 | |||
Tuurlijk niet, want Kamui was naar Caterham gekomen om te winnen ![]() | ||||
Sinister-D- | zondag 16 maart 2014 @ 12:28 | |||
Mwa, ze stonden allebei al eens stil met de (her)start dus hoe betrouwbaar is de Marussia? Dan komt Maleisie er nog eens aan met die hitte, reken houden met het aantal uitvallers zoals vandaag dan kan het wel eens gebeuren dat Caterham met hun ''logge'' bak (met een wat ruimer aero-pakket dan RBR bv. heeft) het misschien wel kan halen. Maar het uitvallen van Ericsson voorspelt daar niet veel goeds voor..... Spreek ik even over de komende paar races, de auto's zullen gedurende het jaar wel betrouwbaarder worden, en dan kan het helemaal om zeep zijn voor Caterham als ze niet snel richting Marussia kruipen. | ||||
Ferry_76 | zondag 16 maart 2014 @ 12:38 | |||
Riiiiiight.......... ![]() De Ferrari motor is misschien niet zo snel als de Mercedes, maar wel betrouwbaarder dan de Renault. En Chilton is nog nooit uitgevallen! ![]() Caterham is vorig jaar ook een half seizoen sneller geweest dan de Marussia, maar konden toch geen betere positie scoren. | ||||
Geralt | zondag 16 maart 2014 @ 12:40 | |||
Dat waren zijn eigen woorden he; niet de mijne ![]() | ||||
Ferry_76 | zondag 16 maart 2014 @ 12:43 | |||
Weet ik, Mol meldde het ook al aan het begin van de race. Sushi met een schep zout is trouwens niet lekker. ![]() Wie levert trouwens die fuel flow meters? De FIA toch? | ||||
Geralt | zondag 16 maart 2014 @ 12:43 | |||
Voglens mij wel. Daarom kaartte ik het idee van flowswitches al aan; dan gaat niemand over die keiharde grens heen. | ||||
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 12:45 | |||
Als de fuel flow van de wagen van Ricciardo te hoog was, levert dat een voordeel op. En dan is Red Bull waarschijnlijk toch minder goed dan het lijkt. Diskwalificatie lijkt me logisch. | ||||
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 12:45 | |||
Idd. | ||||
Nattekat | zondag 16 maart 2014 @ 12:46 | |||
Snelste ronde van Bottas maar een tiende trager dan Rosberg, de rest laat ie achter zich ![]() | ||||
Sinister-D- | zondag 16 maart 2014 @ 12:49 | |||
Dat zou idd het meest logisch zijn, maar: Blijkt toch moeilijker dan gedacht...... | ||||
Ferry_76 | zondag 16 maart 2014 @ 12:53 | |||
Red Bull zal wel beweren dat het aan de meter ligt, dus die zal dan toch grondig getest moeten worden. | ||||
DenS | zondag 16 maart 2014 @ 12:53 | |||
Inderdaad, kan nog wel een dag duren. | ||||
Twieki | zondag 16 maart 2014 @ 13:09 | |||
Voor degenen die twijfelden of Kobayashi Raïkkonen had geraakt: ![]() Je ziet hier dat 't wiel van Kobayashi al aan de andere kant hangt, nog voordat hij Massa van achteren raakt. | ||||
Peterselieman | zondag 16 maart 2014 @ 13:16 | |||
precies wat ik al vermoedde toen ik mijn eerdere posts hier neerzette | ||||
nils7 | zondag 16 maart 2014 @ 13:23 | |||
Volgens Mol zaten er meerdere meetsensoren in... | ||||
Nattekat | zondag 16 maart 2014 @ 13:32 | |||
Herhaling op Sport1 begonnen ![]() | ||||
Sinister-D- | zondag 16 maart 2014 @ 13:56 | |||
Offcieel. Meer en meer aanwezige bronnen melden het. | ||||
nils7 | zondag 16 maart 2014 @ 13:59 | |||
Ruk voor Daniel maar goed voor mn manager hahaha ![]() | ||||
johannes_vermeer | zondag 16 maart 2014 @ 14:09 | |||
Daarom vind ik die nieuwe brandstof regels niks. Het is toch niet leuk als het resultaat van de race pas uren later bekend wordt? | ||||
Nattekat | zondag 16 maart 2014 @ 14:11 | |||
http://184.106.145.74/f1-(...)ocument%20-%2056.pdf Officieel FIA bericht ![]() | ||||
Sinister-D- | zondag 16 maart 2014 @ 14:11 | |||
Geüpdate standen.
| ||||
Oscar. | zondag 16 maart 2014 @ 14:11 | |||
met molletje! | ||||
Breaker.Faker | zondag 16 maart 2014 @ 14:15 | |||
Wel een rare regel dat je 100 liter mag mee nemen. Geeft wel aan dat Red Bull het anders niet had gehaald. Maar waarom doet de FIA moeilijk met een pomp? Ze kunnen ook standaard tank leveren waar 100 liter brandstof erin kan en die verzegelen. | ||||
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 14:16 | |||
Heeft weinig met de nieuwe regel te maken. Dit kan voor elk technisch aspect zo gaan. Er kan bijv. ook achteraf blijken dat de bodemplaat te veel afgesleten is. | ||||
Fokkingvet | zondag 16 maart 2014 @ 14:17 | |||
100kg brandstof is de regel, ~ 135l benzine RBR zit gewoon weer op het randje, jammer voor RIC maar regels zijn regels. | ||||
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 14:24 | |||
Ze hebben dus tijdens de race al gewaarschuwd en het team luisterde niet. Eigen schuld, dikke bult. | ||||
Sinister-D- | zondag 16 maart 2014 @ 14:25 | |||
''their own fuel flow model''? Bedoeling ze dat ze een andere visie hebben op de manier van meten, of dat ze een andere meter gebruiken dan voorgeschreven. Kan het niet helemaal uit die context halen... | ||||
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 14:28 | |||
Overigens blijkt uit de uitspraak dat Red Bull van mening is dat de sensor niet de juiste fuelflow aangaf, en hun eigen telemetrie dat wel deed. Daarom gingen ze af op hun eigen telemetrie, maar dat mag alleen na toestemming van de FIA, die ze niet hebben gekregen, omdat de FIA stelt dat de sensor wel binnen de marges correct was (ze hebben de sensor na de vrije trainingen vervangen door een andere, maar voor de race weer teruggeplaatst). Kortom: wordt vervolgd, maar ik geef Red Bull niet zo heel veel kans. Tenzij uit uitvoerige tests alsnog blijkt dat de sensor van de FIA foute waarden gaf. Maar dat hebben ze al getest. Lijkt me eerder dat de telemetrie van Red Bull niet klopt, dus die hebben dan wel een flink probleem met hun fuel mapping. Dat was toch ook al een probleem bij Vettel? | ||||
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 14:29 | |||
Is al bekend wat nu met vettel was? Hamilton zou een cilinder kwijt zijn, maar wat Vettel had heb ik niet meegekregen. | ||||
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 14:30 | |||
Zal wel via de fuelmapping of zo gaan. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2014 14:30:57 ] | ||||
Sinister-D- | zondag 16 maart 2014 @ 14:34 | |||
duidelijk ![]() | ||||
Peterselieman | zondag 16 maart 2014 @ 14:37 | |||
Red Bull heeft gegokt en verloren. Met name het zonder toestemming van de FIA gebruiken van eigen meetmethoden wordt hen zwaar aangerekend, evenals het negeren van meldingen van de FIA. | ||||
Karstman | zondag 16 maart 2014 @ 14:41 | |||
Met andere woorden: Red Bull was eigenwijs. | ||||
Sinister-D- | zondag 16 maart 2014 @ 14:48 | |||
Wel mooi dat de FIA eens voor de verandering redelijk open is qua communicatie itt andere beslissingen die in het verleden genomen zijn en waar nooit uitleg over gekomen is. | ||||
Peterselieman | zondag 16 maart 2014 @ 14:52 | |||
Het is vanuit de zijde van de FIA een duidelijk verhaal waarin ze Red Bull genoeg mogelijkheden hebben gegeven om aan te tonen dat de sensor niet deugt en zo niet om zich dan aan de regels van de FIA te houden. | ||||
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 14:57 | |||
Enige is dat deze sensor in de 1e en 2e vrije training ook gebruikt is, maar tijdens de laatste run van de 1e en de gehele 2e VT andere waarden gaf dan bij de eerdere runs van de 1e VT. Vervolgens hebben ze een andere sensor gebruikt, maar die gaf geen betere resultaten, dus hebben ze (in opdracht van de FIA) de eerste sensor weer teruggeplaatst. Het kan dus zijn dat RBR een punt heeft dat de sensor fout is. Of RBR heeft tijdens VT1 de fuelmapping aangepast omdat die aangaf dat ze nog binnen de limiet zaten en willen het daarop gooien. Of de fuelmapping van RBR sucks aan alle kanten en is zelf onbetrouwbaar. De laatste twee opties lijken mij waarschijnlijker dan de 1e, gezien hoe RBR altijd op het randje (of er overheen) van de regels gaat zitten. | ||||
Sinister-D- | zondag 16 maart 2014 @ 15:00 | |||
BBC is ook begonnen met de ''samenvatting'' ![]() | ||||
Ferry_76 | zondag 16 maart 2014 @ 15:05 | |||
Een uitzending van 2 uur om een race van 90 minuten samen te vatten! ![]() | ||||
Nattekat | zondag 16 maart 2014 @ 15:07 | |||
Eerst een halfuur voorbeschouwen, dan een uur de race, dan een halfuur nabeschouwen ![]() | ||||
Peterselieman | zondag 16 maart 2014 @ 15:07 | |||
dat zijn goede punten die je daar noemt. Red Bull gaat sowieso op de limiet zitten. Als ze duidelijk kunnen maken dat die sensor niet deugt hebben ze een punt, maar dat punt hebben ze (nog) niet kunnen maken | ||||
Peterselieman | zondag 16 maart 2014 @ 15:08 | |||
De Nederlandse media heeft weinig begrepen van hoe het daadwerkelijk zit met Ricciardo, want op de radio was te horen dat hij een DQ aan zijn broek had omdat hij te veel brandstof bij zich had ![]() | ||||
Tarado | zondag 16 maart 2014 @ 15:08 | |||
Ze kunnen wel een punt hebben maar ze moeten zich aan de regels houden | ||||
Sinister-D- | zondag 16 maart 2014 @ 15:09 | |||
![]() ![]() ![]() | ||||
Peterselieman | zondag 16 maart 2014 @ 15:09 | |||
dat ook nog eens ja. Zie een eerdere post van mij | ||||
Peterselieman | zondag 16 maart 2014 @ 15:10 | |||
het staat ook doodleuk in een novum-bericht | ||||
Nattekat | zondag 16 maart 2014 @ 15:10 | |||
O, nu snap ik twitter opeens ![]() | ||||
Sinister-D- | zondag 16 maart 2014 @ 15:10 | |||
Die animaties van de coureurs bij de BBC: ''jongens, laat de kop even hangen, en on que kijk boos naar de camera terwijl je je armen over elkaar legt'' ![]() ![]() | ||||
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 15:12 | |||
Probleem is wel dat andere teams (o.a. Williams) ook een dergelijke waarschuwing hebben gekregen terwijl ze van mening waren dat ze binnen de 100kg/.h zaten, maar wel de fuelflow hebben aangepast. Ze kunnen Red Bull dus niet alsnog in de uitslag laten, want dan betogen die andere teams dat zij benadeeld zijn, en terecht. Dus zelfs als RBR aantoont dat de sensor idd fout is, hebben ze nog steeds de regels overtreden en blijft de diskwalificatie terecht. | ||||
Sinister-D- | zondag 16 maart 2014 @ 15:13 | |||
Ocharm ja ![]() bron: http://www.nieuws.nl/spor(...)na-overtreden-regels | ||||
Peterselieman | zondag 16 maart 2014 @ 15:17 | |||
oh zeker. Als ze het aan kunnen tonen dan bewijzen ze alle teams een dienst en niet alleen zichzelf, want dan moet aan alle sensoren gesleuteld worden. | ||||
Nober | zondag 16 maart 2014 @ 15:24 | |||
Had Vettel ook te veel brandstof bij en zijn er nog meer rijders/teams die gediskwalificeerd kunnen worden? | ||||
Tarado | zondag 16 maart 2014 @ 15:26 | |||
Blijkbaar niet, het gaat ook om het gebruik en niet om hoeveel je bij je hebt | ||||
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 15:26 | |||
Ricciardo had niet teveel brandstof bij. Zijn brandstoftoevoer overschreed de toegestane piekniveau's. | ||||
Nober | zondag 16 maart 2014 @ 15:36 | |||
Maar hoeveel méér hadden ze Ricciardo gegeven? Massa vergelijkt Kobayashi's crash met die van Grosjean op Spa. "Somebody hit me massively, and it was really a shame as everything was under control for the start," said Massa. "I was really careful going to the line very safely, but every time Kamui is trying to do a start like that he will do the same. "You cannot brake at 50 metres on a start like that. I don't see a difference between what happened to his start and what happened to Grosjean when he did a crazy start at Spa." When asked what he felt an appropriate penalty would be, Massa said: "I hope they give a hard penalty because you cannot do that." | ||||
Nattekat | zondag 16 maart 2014 @ 15:41 | |||
Als je teammaat met gemak rond de 4e plek had kunnen staan en je zelf na jaren weer vrij kan rijden, snap ik de frustratie wel. | ||||
Sally | zondag 16 maart 2014 @ 15:45 | |||
Ik kijk keek nu de herhaling op Sport1 (finish nu) en daarna schakel ik over naar BBC1 dus ik heb nog lang niet alles gelezen. En ik wil nog lang niet alles lezen, en ga verder lezen vanaf de post die ik nu quote. Ik lees dit dus net pas, maar dat idee heb ik ook. En dan heb ik niet eens een smartphone (niet lachen: ik WIL er gewoon geen... Als ik er 1 had, was die binnen no time kapot gevallen, plus dat ernaar mijn mening nog veel meer nadelen aan een smartphone zijn). M'n tablet is helaas ook gevallen (buiten mijn schuld, overigens) dat de ontvangst van de wifi te slecht is om goed een app binnen te halen. En dan heb ik het nog niet over de kosten van de app, waar ik hier ook meerdere klachten zie. Ik wil gewoon niet zoveel geld uitgeven voor iets wat blijkbaar toch k*t werkt. Jammer dat LT van F1.com dus niet zo tof meer werkt ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door Sally op 16-03-2014 16:20:11 ] | ||||
THEFXR | zondag 16 maart 2014 @ 16:06 | |||
dit | ||||
Karstman | zondag 16 maart 2014 @ 16:13 | |||
Het een is toch geen direct gevolg van het ander... Daarbij hebben we wel meer gehad dat het resultaat veel later pas officieel was in verband met protesten, technische zaken enzo. Gebeurt in veel sporten, zeilen bijvoorbeeld of wielrennen met dopingtests... | ||||
johannes_vermeer | zondag 16 maart 2014 @ 16:17 | |||
Dom van me, had ik me niet gerealiseerd. Omdat er in wielrennen resultaten veranderen ivm dopingtests is deze brandstofregel inderdaad een goede regel. | ||||
Sally | zondag 16 maart 2014 @ 16:19 | |||
Ik moest iig de laatste Java versie hebben, maar ook ik heb dezelfde stippen als Sinister-D- ![]() En zelfs de tab Weather/top speeds en de tab met grafieken van de rijders over dehele race, zijjn er niet meer ![]() ![]() Voor de fans die geen smartphone kunnen (of willen) betalen (dat lijken me er in de 'tweede wereld' toch wel meer dan alleen ik), is er geen mogelijkheid meer voor extraatjes om het veld dat niet in beeld komt, te volgen. Zelfs bij de tv-beelden zijn zaken weg. Bijv: - de stand links; de tickertape die af en toe in beeld kwam met onderlinge verschillen (en dus 'tussenstand'); enz. ![]() Leuk, Formule 1 2014. Echt leuk. *not* Behalve dat het wel leuker is wat je op de baan ziet, is het dus kutter om het allemáál te volgen. | ||||
Zorro | zondag 16 maart 2014 @ 16:21 | |||
Het ergst is dan dat je, als je dan bereid zou zijn te betalen, dat niet op je laptop kan. Nee, het is ALLEEN een app. (Jaja ik weet, emulator en alles, maar ze maken het maar gewoon normaal. Stelletje prutsers ![]() | ||||
Nattekat | zondag 16 maart 2014 @ 16:27 | |||
Ik download gewoon zo'n app van internet volgende week, doe ik al jaren ![]() | ||||
Karstman | zondag 16 maart 2014 @ 16:28 | |||
Dat zeg ik niet. Wat ik opmerk is dat het op mij overkomt alsof het nu ineens door de nieuwe brandstofregels komt dat we een aangepaste uitslag hebben en dat niet moet kunnen. En dat dat niet het gevolg is en zeker niet nieuw. Ik vind die brandstof regel ook stom maar niet omdat die de definitieve uitslag vertraagt (wat feitelijk alle technische regels doen, hier en in andere sporten). | ||||
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 16:29 | |||
In het verleden zijn er ook diskwalificaties geweest na de race omdat de wagen niet aan de reglementen voldeed, of de brandstof illegaal was. Dat is in wezen niet anders. | ||||
Sally | zondag 16 maart 2014 @ 16:32 | |||
Ik heb wel Win 8 op de laptop, en had al iets geprobeerd met de Bibliotheek-app. Maar ook die werkt dus niet. ![]() Jammer dat het geen .apk-files zijn, daar kon je iig nog iets mee prutsen (zal het dan prutsen maar noemen ![]() Door een apk te downen, kon ik iig nog wel veel apps op m'n tablet zetten, aangezien de wifi-ontvangst van kapoet was. | ||||
Nattekat | zondag 16 maart 2014 @ 16:36 | |||
Het is geen APK? Meestal duikt die ook wel ergens op. | ||||
Sally | zondag 16 maart 2014 @ 16:38 | |||
Nope, dat las ik iig in de eerdere racetopics. De programmeurs zijn natuurlijk ook slim. Of iig degenen diede app moeten verkopen. ![]() | ||||
Nattekat | zondag 16 maart 2014 @ 16:47 | |||
Godver, tegenwoordig in-app aankoop dus ![]() Op mijn oude ios kan ik het nu dus ook vergeten. | ||||
opreis | zondag 16 maart 2014 @ 16:47 | |||
Ik heb de race gezien dus ik ontwijk zo veel mogelijk alle info maar word links en rechts gespoilerd vandaag (kut radio verklapt ff de uitslag). Heeft iemand de race van vandaag al ergens te downloaden gevonden? Reactie graag in pm/dm want ik blijf hier liever weg ![]() | ||||
Sinister-D- | zondag 16 maart 2014 @ 16:48 | |||
Altijd gedacht dat Bottas een veel spraakzamer type was dan Kimi of Mika, dat hij meer een Heikki was. Maar eigenlijk is Valtteri ook niet echt een spraakzaam type, lijkt wel of hij zijn praatje ingestudeerd heeft. Hij zegt identiek tegen de BBC crew wat die ook tegen Sky zei. | ||||
Ferry_76 | zondag 16 maart 2014 @ 16:50 | |||
Eigenlijk best apart dat de F1 zo veel moeite doet om wat brandstof te sparen, en de Australische luchtmacht even een F-18 boven het circuit laat vliegen die meer verbruikt voor dat vluchtje dan de auto's op de grid überhaupt bij zich hebben... ![]() | ||||
Sally | zondag 16 maart 2014 @ 16:51 | |||
Ja, ook dat was te lezen in de eerdere topics. Ik heb 'meegelezen' tijdens de herhaling van Sport1. Inderdaad gvd. Buiten het feit dat ik er geen 10,- euro voor over heb (laat staan heb) ook nog. | ||||
Nattekat | zondag 16 maart 2014 @ 16:55 | |||
10,- heb ik er wel voor over, dus ik ga hem wel gebruiken dit jaar. Beter dan die 25 van vorige jaren. | ||||
Breaker.Faker | zondag 16 maart 2014 @ 17:03 | |||
Heb wel een tablet alleen is de vraag hoe stream ik deze naar mij tv. Via wifi is dit bijna niet te doen. Heb wel Raspberry pi aan de tv hangen misschien kan ik daar iets mee. | ||||
Sinister-D- | zondag 16 maart 2014 @ 17:14 | |||
Voor wat te doen? Streams te volgen? | ||||
Joene | zondag 16 maart 2014 @ 17:45 | |||
daar Xbmc op en die plug-in zou prima moeten gaan | ||||
Sally | zondag 16 maart 2014 @ 18:09 | |||
En ik doe lekker mee met balen zoals Sinister dat doet. ![]() ![]()
En ook ziggs (hi ziggy3 ![]() Grmbl. En nee, het laat me niet los ![]() ![]() ![]() | ||||
Zorro | zondag 16 maart 2014 @ 18:12 | |||
Helemaal mee eens ![]() Het voegt nu zoveel minder toe dat ik denk dat ik vroege races maar gewoon opneem. De voornaamste reden om live te kijken was nu om de livetiming erbij te hebben. | ||||
Nattekat | zondag 16 maart 2014 @ 18:13 | |||
Die app is echt het geld waard, kom op; 10¤ voor een jaar? Heb wel een mogelijke manier gevonden om in-app aankopen te omzeilen ![]() | ||||
Zorro | zondag 16 maart 2014 @ 18:15 | |||
Nee. Want app. ik wil op mijn laptop kijken. Niks app. | ||||
Nattekat | zondag 16 maart 2014 @ 18:17 | |||
Tablet > PC ![]() | ||||
Zorro | zondag 16 maart 2014 @ 18:18 | |||
Ik moet er niet aan denken om dit bv te tikken op een onscreen keyboard ![]() Bovendien, ik heb een laptop. Tablet erbij voegt niks toe. Integendeel. Kost geld. | ||||
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 18:19 | |||
Ik kan ook zonder app prima kijken hoor, zo veel maakt het mij niet uit ![]() Inb4 haat ![]() ![]() | ||||
Zorro | zondag 16 maart 2014 @ 18:19 | |||
Ik ook. Maar dan niet noodzakelijk meer live. | ||||
Nattekat | zondag 16 maart 2014 @ 18:20 | |||
Tablet = PC dan (emulator) Dit alles getypt op een mobiel ... | ||||
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 18:20 | |||
Moah, veel races zijn om christelijke tijden, dus dan is het wel leuker he. | ||||
Zorro | zondag 16 maart 2014 @ 18:21 | |||
Dat wel. Ik zeg ook niet dat ik niet live kijk, maar niet meer per se zoals de afgelopen heel erg veel jaar. De vroege races in elk geval niet meer. | ||||
Zorro | zondag 16 maart 2014 @ 18:23 | |||
Ja het zal mooi worden. Word ik aan een emulator gedwongen omdat zij het zo nodig anders moeten doen. Het ging weet-ik-hoeveel jaar goed, nou ineens moet ik het anders gaan doen. Echt niet. Dat vertik ik. Als ze zo graag geld willen zien maken ze het maar voor iedereen. Ik ben er geen van, maar ook de Windows Phone mensen pissen naast de pot. Belachelijk. | ||||
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 18:24 | |||
Klopt wel een beetje, maar als ik niet live kijk, kijk ik ook alleen samenvatting. Sport niet live kijken vind ik gewoon niet chill. | ||||
Zorro | zondag 16 maart 2014 @ 18:26 | |||
Dat heb ik ook wel. Als ik het heb opgenomen betrap ik me er op dat ik dingen als de SC doorspoel, en meer ook wel ![]() | ||||
Sinister-D- | zondag 16 maart 2014 @ 19:13 | |||
Dit dus, sinds een paar weken is ook een P2P-stream player uit, en die gaat dat het verrekt. Hendig goed beeld voor een stream! | ||||
Sinister-D- | zondag 16 maart 2014 @ 19:22 | |||
![]() ![]() ![]() | ||||
Nattekat | zondag 16 maart 2014 @ 19:30 | |||
In de loop van het seizoen vind ik wel wat uit om die livetiming op m'n pc te krijgen. Daarna kan ik het misschien wel (tegenover een kleine vergoeding) aan een paar FOK!ers aanbieden... | ||||
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 19:32 | |||
Ja precies, en dan check je even fb/twit/fok en dan weet je de uitslag al ![]() En je kunt niet gezellig mee fokken ![]() | ||||
Breaker.Faker | zondag 16 maart 2014 @ 19:33 | |||
Deze heb ik ook. Daarmee is ook sky sports te volgen zelf als er geen formule1 bezig is. Ik heb liever formule1 in HD en dat zijn de streams helaas niet. | ||||
Sinister-D- | zondag 16 maart 2014 @ 19:34 | |||
| ||||
Sinister-D- | zondag 16 maart 2014 @ 19:35 | |||
Ow ja? SkyF1 ook? Dan heb ik dat nog niet gevonden ![]() | ||||
Nattekat | zondag 16 maart 2014 @ 19:36 | |||
![]() 0,0015 bitcoins ofzo, niet veel. (Komt overeen met ong. 75 cent) ![]() Die app kost wel mooi 10¤ voor mij ![]() | ||||
Breaker.Faker | zondag 16 maart 2014 @ 19:40 | |||
Dat staat bij torrent tv.ru sports daar kan je sky sports vinden. | ||||
Sinister-D- | zondag 16 maart 2014 @ 19:45 | |||
Sky Sports F1 : ''Unavailable or not aacesable'' ![]() Heb P2P pas sinds vrijdag erop, en ik was nog niet verder gekomen dan MotorTV ![]() | ||||
Nattekat | zondag 16 maart 2014 @ 19:53 | |||
Niemand? Dan niet. | ||||
Sally | zondag 16 maart 2014 @ 19:57 | |||
Bovendien:
| ||||
Sally | zondag 16 maart 2014 @ 19:58 | |||
Hou me op de hoogte ![]() Als m'n wifi op de tablet het doet, wil ik 't best proberen. Alleen: tablet is dus gevallen (buiten mijn schuld om) en wifi-aansl. half kaduuk. | ||||
Sinister-D- | zondag 16 maart 2014 @ 19:59 | |||
Er zal dit jaar wel ergens een onofficiële online java of flash livetiming tevoorschijn komen ![]() | ||||
Breaker.Faker | zondag 16 maart 2014 @ 20:00 | |||
soms pakt hij het wel andere keer weer niet. Bij mij doet deze het gewoon. | ||||
Nattekat | zondag 16 maart 2014 @ 20:00 | |||
Wordt natuurlijk een pc dienst ![]() Maar ik leg wel uit hoe je het kan doen, is niets meer dan ideal als je er niks van weet. Zo blijft de privacy van iedereen gespaard. | ||||
Sally | zondag 16 maart 2014 @ 21:38 | |||
Good ol' times ![]() ![]() Oh wacht. | ||||
SiGNe | zondag 16 maart 2014 @ 22:08 | |||
Ik heb evt wel een apk voor je, vond ik op internet. Is gewoon de basis versie (6.0.34) Crack komt vast wel | ||||
Nattekat | zondag 16 maart 2014 @ 22:16 | |||
Crack voor een in-app aankoop? Als ze dat slim hebben aangepakt gaat dat nooit werken, iig niet voor de zomer. | ||||
Nattekat | zondag 16 maart 2014 @ 22:28 | |||
Goed, ik heb al een werkende emulator ![]() | ||||
Beach | zondag 16 maart 2014 @ 22:37 | |||
bluestacks zeker | ||||
SiGNe | zondag 16 maart 2014 @ 22:39 | |||
Duurt soms even maar 't is te doen. Ik heb afgelopen week zelf ook een crack voor Yatze gevonden (XBMC remote) Enige nadeel is dat ik nu een versie achter loop. Ik wil programma's eerst goed testen voor ik ze koop, Yatse ga ik denk ik wel aanschaffen bijv. de test bevalt me tot nu toe goed. Met die F1 app wil ik 'm ook wel kopen maar dan wil ik het uitgebreider testen dan ze nu met de basisversie aanbieden. Met de basisversie vind ik het ook zéér irritant dat het bericht met "koop mij!" gewoon de hele race in beeld blijft staan. Zulk soort zaken kunnen mij doen besluiten om de premium versie helemaal niet aan te schaffen. Welke emulator heb je gevonden? Bluestacks neem ik aan? | ||||
Nattekat | zondag 16 maart 2014 @ 22:57 | |||
Komt met een Android development programma, dus had het min of meer al op mijn computer staan. Nu nog even een apk zoeken om te testen. | ||||
Sally | zondag 16 maart 2014 @ 23:22 | |||
*dienstmededeling* Het is niet toegestaan om dergelijke illegale zaken op FOK! zo openlijk te bespreken. U zou er goed aan doen uw posts te wijzigen, voor u tegen een ban oploopt. *einde dienstmededeling* | ||||
SiGNe | maandag 17 maart 2014 @ 00:16 | |||
Er is geen link of informatie naar illegaal materiaal geplaatst, er is alleen over het bestaan en de mogelijkheid gesproken. En wat betreft een illegale versie voor de F1 App, die is er (nog) niet dus lijkt me dat discussie erover gewoon mag. Wat dat betreft zou ik eerder vragen of er weer on-topic gepraat kan worden ![]() | ||||
Sally | maandag 17 maart 2014 @ 00:38 | |||
Ik dacht, ik waarschuw maar even ![]() Het was sowieso redelijk offtopic, klopt ![]() On topic mijn nabeschouwing op de top 3 dan (daarbij aantekenend dat ik wel weet dat Ric een DSQ heeft gekregen): Het was toch wel vermakelijk genoeg om de rest te zien. Onverwachte dingen, dat op z'n minst. Ook wel te verwachten dingen, zoals de Lotussen (+ 1 RBR en 1 Caterham) met Renaultmotoren die niet aan de finish zouden komen. ![]() ![]() ![]() Magnussen, rookie! ![]() ![]() ![]() ![]() Ricciardo: zie je wel dat RBR (half?) een spelletje speelde bij de wintertesten Nicooooooooooooooooooooooooo: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En dus de nieuwe nummer 3 is Button geworden: McLaren-Mercedes doet het zeker niet slecht. Sowieso vallen de Mercedes-motoren me niet tegen. Verdere analyse: Maar over Mercedes valt dan weer niet echt iets te zeggen: de een wel bovenaan gefinisht, de ander de eerste uitvaller. Na McLaren Mercedes lijkt Ferrari het beste team nu, en dan hebben we nog de relatief betrouwbare-maar-toch-Renaultmotoren STR-wagens, Force India en Sauber zijn ook beide bolides aan de finish gekomen, op respectabele middenmootplaatsen. Van Williams weten we niet zeker hoe goed - of slecht, zo je wil - Massa gepresteerd zou hebben, maar teamgenoot Bottas heeft het werkelijk onverwacht goed gedaan. Dan hebben we nog de steady in de achterhoede Marussia die wel alle rondjes gemaakt heeft, maar waarvan er 1 niet de benodigde 90% gehaald heeft. Ook Lotus staat waar ze zelf al dachten te staan: naast de baan. Vanwege die Renaultmotoren. En dan zitten we met het brokkenteam Caterham - Renaultmotoren. Oh ja: ik vergeet Kobacrashi (nickname geleend van een andere FOK!user ![]() Tot zover mijn persoonlijke, ietwat uitgebreide analyse van deze race. Als user. Niet als crew ![]() | ||||
SiGNe | maandag 17 maart 2014 @ 01:27 | |||
Wat vond je van Vettel? ![]() Ik vond zelf Magnussen voor z'n eerste F1 race supergoed rijden en Button (waar ik toch wel "fan" van ben) deed het ook super, erg veel mazzel bij de pitstraat en de safefty-car, een halve seconde later en hij had eerst weer een hele ronde af moeten leggen voor ie naar binnen kon. Hij heeft vaker mazzel in de pit, vooral door afwijkende pitstrategiën weet ie altijd een goede plek te krijgen, ook al is ie niet in de top 10 gestart. Ik vraag me overigens wel af hoe de race eruit had gezien als de spruitstukken van Ricciardo wel normaal hadden gefunctioneerd, waarschijnlijk was ie dan niet op de 2e plek geëindigd en had misschien zelfs Rosberg niet op de 1e plek geëindigd. Maar goed, zo valt er ook te klagen over het uitvallen van Massa... erg jammer was dat overigens. Bottas deed het inderdaad erg goed, kwam zeer goed terug nadat ie z'n band verloor, al werkte die safety die erop volgde ook wel weer in z'n voordeel, het veld zat weer lekker dicht bij elkaar. Wat dat betreft vind ik die safety car rondes altijd veel te lang duren en het probleem is vaak sneller verholpen dan dat alle wagens weer achter de safetycar rijden. En Kobayashi had remproblemen, de raceleiding heeft dat ook bevestigd. [ Bericht 0% gewijzigd door SiGNe op 17-03-2014 01:57:53 ] | ||||
twiFight | maandag 17 maart 2014 @ 04:29 | |||
Bottas wel, zoals door Sky werd opgemerkt tijdens de race. Heeft waarschijnlijk te maken met andere gear ratios die Williams gekozen heeft. Mee eens, SC situaties duren belachelijk lang. Nu snap ik best: veiligheid eerst. Maar ze hebben ook te allen tijde een volledig overzicht van welke auto waar op het circuit rijdt. Een brokstuk moet echt wel sneller van de baan te halen zijn. Daarnaast vind ik ook dat de SC vaak veel te lang blijft rijden nadat de situatie opgelost is. Zodra je situatie opgelost is moet diezelfde ronde de auto nog naar binnen, vind ik. Laten we zeggen: zo lang de SC niet binnen 10-15 seconden van de 'SC streep' rijdt. Rijders informeren kan via het stuur en voor de rest zoeken de rijders het maar uit. Ze krijgen genoeg betaald om op te letten en te blijven racen. Ik roep het al meer dan twee weken ![]() Andermans werk jatten is één ding, maar andermans werk jatten en daar zelf dan geld voor vragen vind ik toch echt wel in de meest kansloze categorie vallen ![]() Dat is F1 sowieso al, met oppergeldwolf Ecclestone aan de top. Zoveel mooie races zouden/zullen behouden kunnen blijven als die lijer niet tientallen miljoenen vraagt om F1 daar te 'laten' racen ('laten', alsof het een gunst is. Zonder een circuit om op te racen kan de F1 zelf ook niets). Klinkt natuurlijk heel ironisch, maar de hele gedachte achter de regel is dat het pionierswerk van de F1 er voor zorgt dat jij en ik zuinigere motoren in de auto krijgen. En op honderden miljoenen/miljaren(?) autos scheelt het dan natuurlijk wel degelijk ![]() Volgens mij zijn dat PR beelden die door de FIA worden gemaakt, cq. de opdracht door hen gegeven. Ik heb ze nl. ook bij Sky gezien en in voorgaande jaren ook bij andere zenders. Volgens mij worden teams/coureurs verplicht tot enkele PR activiteiten en worden deze beelden via een 'media package' beschikbaar gesteld aan zenders om te gebruiken. Het zou best kunnen, want de FIA had tijdens het testseizoen al aangegeven daar nog grote problemen mee te hebben. Volgens mij zelfs tijdens de laatste test in Bahrain nog. De meters waren toen nog niet officieel klaar en goed bevonden. Wat een kinderachtige reactie ![]() Bij Sky heb ik het één keer gezien, vrij kort (overigens heb ik niet de hele race live kunnen zien). Maar ook de onboard informatie die je op TV ziet is op de achtergrond grotendeels software, van de FIA. Daar zijn in het verleden ook nog wel eens problemen mee geweest. Kan dus best zijn dat de hele onboard verwerkingssoftware nog niet vlekkeloos werkt en daarom niet zo vaak te zien is. Of het is expres, maar dat zou niet logisch zijn. Gaat het ook niet, maar dat gejank komt elk jaar en met elke regel weer terug. Als je dat geroeptoeter moet geloven zou een winkelwagentje al sneller moeten gaan. Wat is daar nou weer in godsnaam kinderachtig aan:? Iemand zijn resultaat laten behouden, ondanks dat hij cheat is pas kinderachtig (en met hij bedoel ik dan natuurlijk het team als geheel). | ||||
Nattekat | maandag 17 maart 2014 @ 07:33 | |||
Ik zie het probleem niet zo van gezamenlijk voor een dienst betalen ![]() | ||||
Sally | maandag 17 maart 2014 @ 09:54 | |||
Dan zou je de FIA moeten aanspreken op de regels voor die safety car, want de afgelopen jaren zijn de regels juist veranderd zodat achterblijvers de kans hebben om zichzelf weer te hergroeperen achter de SC. Daar is natuurlijk ook iets voor te zeggen, er zitten dus ook nadelen aan. Mede daarom duurt het zo lang voor die SC weer binnen is, mijns inziens. En het lijkt of (zowat) iedereen hier moeite heeft met dat het "anders dan eerst" gaat, maar dat is toch al jaren zo? Regels worden nu eenmaal aangepast - is het niet voor de veiligheid, dan wel om dingen uit te proberen voor de gewone auto-industrie. Dacht dat ik zo'n moeite met verandering had ![]() ![]() Ik had onder andere jouw post gezien, ja, ![]() ![]() Gelukkig zijn er nog kritische blikken die verder kijken dan hun neus lang is, toch? ![]() Overigens ben ik zelf degene die Ferrari hier al jaren van verdenkt. Maar ik ben dan ook wel zo fair om mijn eigen favoriete team Red Bull met dezelfde kritische blik te bekijken - en hardop te zeggen dat ook zij zand in de ogen strooien, en de regels tot het uiterste toe oprekken. Of gaten erin (proberen) te vinden. A la Fellali... En FIArrari ![]() Ik weet 't, het is nu eenmaal een elitesport ![]() ![]() Alleen al het klagen erover helpt een beetje om 't te verwerken ![]() ![]() Maar als marketingstrateeg zou ik ook proberen mijn nieuwe product aan de man te brengen (de app). Dat ze daarmee voorbij gaan aan 'de gewone man', en dan niet alleen in het internetminnend en rijke Nederland (en 't Westen), dát steekt me. Ze gaan echter ook voorbij aan ook aan alle fans die minder rijk zijn. Die bijvoorbeeld wonen in Brazilië (Massa), Rusland (Kvyat), Mexico (Perez en Gutierrez) en Venezuela (of all places!! zeker nu met de ongeregeldheden) (Maldonado)... Tv kijken zal wellicht nog wel gaan, maar wat hebben die arme mensen nou om überhaupt internet te kunnen betalen, laat staan betalen voor een smartphone of tablet waar je een app op moet kopen?! Ik vind het zo getuigen van kortzichtigheid. Kom je fans dan tegemoet. Bied allebei aan! Miljarden worden er al geïnvesteerd door teams, en ik snap dat een ontwikkelaar ook betaald wil worden voor zijn app'je, maar om ons dit 'door de strot' te duwen, dat gaat me wat ver. En dus niet alleen 'ons'. Maar nee. Het blijkt dat Ecclestone inderdaad een fossiel brein heeft, dat alleen maar de geur van groen wil ruiken of zo. Dat bedoel ik dus ook. Het is om uit te proberen of iets in de gewone praktijk ook zou werken. En de F1 is nu eenmaal een sport van extremen, dus hoef je als gewone autofabrikant niet zoveel te investeren in het testen van nieuwe ontwikkelingen. Je kunt immers gewoon 'afkijken' bij de sport die het uiterste van auto's vergt. De Formule 1 investeert toch wel ![]() My 2 cents. | ||||
Sally | maandag 17 maart 2014 @ 10:41 | |||
Ik kan natuurlijk niet van iedere seconde van de race iets zeggen, en ik heb alleen maar de herhalingen 'gezien' (Sport1 en BBC), maar deed een poging mijn algehele gevoel dat ik had overgehouden aan de 1e race waar iedere F1-fan over de hele wereld wel naar uitkeek ![]() Die heb ik niet eens kunnen zien rijden ![]() Had zelfs al gemist dat 'ie uitviel, want m'n vriend belde me precies op het tijdstip dat ik net Lewis uit had zien vallen ![]() ![]() Magnussen was inderdaad verrassend, maar zit bij een topteam als McLaren (en dit seizoen lijken ze dus weer mee te doen vanaf het begin). Dus lag het aan Magnussen en de stuurkunsten van de Deen, of had hij 'de mazzel' van goed materiaal? McLaren hield toch vorig jaar op met doorontwikkelen, en ging zich vast richten op 2014? Het lijkt zich vooralsnog uit te betalen. Button: die laat al jaren - in relatieve stilte - zien dat hij een goed strateeg is a la Michael Schumacher. De Duitser schiep er echter over op, met z'n arrogante "obviously." ![]() Dus het is soms mazzel bij Button, en soms ook gewoon goed bedacht. Rosberg had teamgenoot Hamilton al direct bij de start te pakken. En als de Red Bull van Ricciardo niet boven de limiet van 100 kg/uur aan brandstof had gezeten, dan was wellicht Vettel ook niet uitgevallen? Je kunt het twee kanten op bekijken: 1) de Red Bull was te snel maar dus illegaal (dat bleek achteraf; en tijdens de race al was het team gewaarschuwd door de FIA de brandstof flow terug te schroeven) en mogelijk was daardoor de RB-motor te zwaar belast en is Vettel daardoor uitgevallen. Of 2) als de RB zich netjes aan de regels had gehouden, zouden ze dan zo snel zijn geweest? Dat is iets wat je nu niet met zekerheid kan zeggen. Dat moeten komende races blijken. De Williams lijkt het goed te doen, dus een tweede blik op hoe goed ze zullen zijn, werd door een simpele crash vóór de 1e bocht al teniet gedaan. Ook hier geldt: we zullen het nooit weten ![]() De andere Williams, Bottas, had prachtige inhaalacties. Lekker racend en zeker na hij z'n achterband aan gort reed, kwam de Fin geweldig terug toen de hele rataplan gerepareerd was. Heel netjes ervoor gezorgd dat de boel niet erger werd, en gelukkig dat de schade inderdaad beperkt bleek te zijn. Niets dan lof van mijn kant uit. M'n nieuwe Dark Horse? Over de SC: zie mijn vorige post. Ja, dat had ik ook gelezen - ook de officiële bronnen ![]() Al was het dan een race-incident, neemt niet weg dat de Japanner in elk geval Massa uitschakelde. Waardoor wij minder van het potentieel van Williams konden zien. En hij had geluk dat Kimi bleef 'leven', die hij ook even aantikte. Die laatste schakelde zichzelf later toch wel uit, en dat was - voor mij - best vermakelijk als Fellali-hater (al vind ik hater wel weer een groot woord, het is meer "een hekel hebben aan" ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Sally op 17-03-2014 10:50:25 ] | ||||
twiFight | maandag 17 maart 2014 @ 10:45 | |||
Nou, de regels laat ik even buiten beschouwing. Maar ik krijg bij het kijken van de race vaak het idee dat het heel lang duurt voordat ze de regels uitvoeren. Misschien komt het ook wel omdat een SC situatie de facto een instant pitstop window is. Volgens mij hoorde ik Sky zeggen dat de SC situatie iets van 8 of 9 minuten duurde, om een band en een velg van de baan te halen. Als ik dat zo bekijk vind ik er onnodig veel vertraging in het systeem zitten. De meeste regelveranderingen ben ik voor hoor, al is het maar om iets uit te proberen en te kijken hoe het gaat. Ik heb (voor zover ik mij kan herinneren) met geen enkele nieuwe regel dit jaar een probleem, ook niet betreffende het verbruik, geluid en neusontwerp. Maar bij SC situaties vraag ik me regelmatig af waar ze nou in godsnaam op aan het wachten zijn. Ik vind de prijs ook vrij hoog hoor. Doorgaans maakt ieder bedrijf gewoon een schattig van <aantal verkopen> x <gestelde prijspunt> en kiezen ze de meest winstgevende. Maar ik vraag me wel af of ze inderdaad niet veel meer verdienen door de prijs lager te zetten en meer te verkopen. Plus dat je zo de fans blij(er) houdt en meer fans is ook meer inkomsten. | ||||
Sally | maandag 17 maart 2014 @ 11:58 | |||
Ik zei er niet bij wat ik vind van de sc-situaties ![]() Maar ik vind het ook wel leuk om de verschillende strategieën te zien van de teams, en wie er het meest of juist het minst heeft geprofiteerd van zulke - toch onverwachte - situaties. Ik vind het echter wel goed dat men bij het inzetten van de safety car let op de veiligheid - voor iedereen. Dus zowel voor de coureurs, als de marshalls, als de sc-rijders zelf, als voor de wagens (lekke banden, geven weer problemen, kunnen zo andere wagensook weer beschadigen), en zo voort. Ik begreep dat de prijs vorig jaar wel 25,- euro was. Dus dit is al een fikse verlaging, naar 10,-. Maar als ze inderdaad vorig jaar niet zo veel verkochten, wat is dan inderdaad hun afweging geweest voor dit jaar? We maken de prijs lager, zodat mensen eerder geneigd zijn om te kopen? Of - zoals ze nu OOK gedaan hebben - zorg ervoor dat men wel MOET kopen, want men krijgt geen 'waar voor z'n geld' meer bij de gratis opties. "Maar we hebben de prijs verlaagd, hoor! Jaja!" Over gratis gesproken: internet heeft ook een prijs, natuurlijk. Bovendien moet je wel een beetje redelijke verbinding hebben wil de Live Timing via de site goed werken. En ook een computer die up-to-date genoeg is om de nieuwste versie van Java te draaien, enz. Dus om nu de halve wereldbevolking die van F1 houdt te benadelen, dat gaat me gewoon wat ver. (ik noem maar een straat met die halve wereldbevolking, hoor) En ik ben in ieder geval géén blije fan meer wat betreft de LT die ik nog wel kan gebruiken ![]() ![]() ![]() | ||||
WEST | maandag 17 maart 2014 @ 12:46 | |||
Hoe kun je het makkelijkste betalen dan? Ik zag via mastercard en die heb ik niet. | ||||
Fiorano | maandag 17 maart 2014 @ 12:49 | |||
je hebt ook online creditcards, google maar eens. | ||||
WEST | maandag 17 maart 2014 @ 12:51 | |||
Zal vanmiddag eens kijken. | ||||
zoem | maandag 17 maart 2014 @ 14:01 | |||
Interessante column van Martin Brundle: http://www1.skysports.com(...)s-up-intrigue-galore | ||||
Tarado | maandag 17 maart 2014 @ 16:15 | |||
| ||||
#ANONIEM | maandag 17 maart 2014 @ 18:10 | |||
Hamilton zijn wagen deed het bij de start waarschijnlijk al niet goed. Volgens mij liet Anthony Davidson op Sky zien dat Hamilton op in de eerste ronde al niet door kon schakelen naar de 7e versnelling. | ||||
twiFight | maandag 17 maart 2014 @ 18:11 | |||
Je kunt er niet alles over zeggen. Misschien heeft Nico in de eerste helft veel brandstof verbruikt, om daarna op een lagere setting de race uit te rijden. Er was voor hem natuurlijk geen enkele noodzaak om te pushen en aangezien nog niemand zeker weet hoe lang een motor mee gaat is rustig aan doen de logische optie. Desondanks had hij een behoorlijke voorsprong en denk ik, gezien zijn voorsprong, dat ze wel een window hebben getrokken om een onverwachte pitstop op te kunnen vangen. | ||||
Sally | maandag 17 maart 2014 @ 22:38 | |||
Ah, dank ![]() Kon de start niet geheel goed meemaken. Ik keek de herhaling en miste een hoop dingen omdat ik de straffen aan het bijhouden was voor de F1-manager. En Ham is iig uitgevallen met 'engine' als uitvalreden door de FIA. | ||||
Sally | maandag 17 maart 2014 @ 22:39 | |||
Interesting.... | ||||
Zorro | maandag 17 maart 2014 @ 22:51 | |||
Op het moment dat Rosberg de snelste ronde zette was hij daarmee anderhalve seconde sneller dan de de rest. Dat zegt ook wel wat ... | ||||
JohnB52 | maandag 17 maart 2014 @ 22:57 | |||
Time penalty per lap of fuel - 0.051s Dat, maal aantal rondjes dat er nog te gaan was. 30? Bijna anderhalve seconde? | ||||
Sally | maandag 17 maart 2014 @ 22:58 | |||
Had de rest dan ook de tank 2/3e leeg? Want alleen bij ongeveer gelijk gewicht op hetzelfde moment, kun je een juist vergelijk maken. Zoals twiFight al zei:
| ||||
twiFight | maandag 17 maart 2014 @ 23:00 | |||
1,5 sec sneller dan de rest van het veld toen, of 1,5 sec sneller dan de personal best van de andere coureurs? (kan het zelf nu niet opzoeken, te slecht internet daarvoor). Ik denk dat de snelheidsverschillen een stuk kleiner zullen worden wanneer de andere teams hun betrouwbaarheid beter op orde hebben en harder kunnen pushen. | ||||
Sally | maandag 17 maart 2014 @ 23:02 | |||
Hier de lijst van f1.com van Fastest Laps (linkje), kun je het zelf eruithalen (staat niet op volgorde van ronde, namelijk): - edit: dit is niet wat er bedoeld werd, ff kijken of ik nog wat kan vinden op FIA.com, de lapcharts ofzo.- Als die nog bestaan ![]() ![]() ![]() | ||||
Nattekat | maandag 17 maart 2014 @ 23:04 | |||
Nu overzichtelijk: Ronde 19: ROS: 1:32.478 RIC: 1:33.969 | ||||
twiFight | maandag 17 maart 2014 @ 23:08 | |||
Dank je voor de info. Ik vind de verschillen heel erg meevallen. Alledrie de motorenleveranciers hebben een FL binnen 2 tienden(!) verschil. Welliswaar in verschillende laps, maar die van Kvyat was ook in ronde 38. Ik vind het dus nog lang niet tijd om al te stellen dat de Mercedes met twee vingers in de neus ((tm) Olav) 1,5 sec sneller kan rijden. Overigens claimde Ferrari dat beide Ferraricoureurs performanceverlies hadden door een electrisch probleem, dus die kunnen als dat klopt ook nog sneller. Daarnaast moet opgemerkt worden dan veel rijders gewoon in gevecht waren, of op zijn minst in de spiegel moesten kijken, terwijl Rosberg de hele tijd vrij baan had en geen dirty air. Volgens oud coureurs kan dat ook zomaar enkele tienden schelen. | ||||
Sally | maandag 17 maart 2014 @ 23:11 | |||
'Fellali' roept altijd dat het ergens aan ligt als het niet goed gaat ![]() ![]() Dus daar ga ik - vooralsnog - niet in mee, dat elektrisch probleem. Eerst de volgende race afwachten. ![]() Dat stukje vrije baan lijkt ook mij wel handig ![]() | ||||
Zorro | maandag 17 maart 2014 @ 23:12 | |||
Op dat moment in de wedstrjd. Dan zal er niet heel veel brandstof verschil geweest zijn. Het viel me echt op toen. De rondes daaromheen reed hij zelf ook een stuk langzamer. Alsof hij per ongeluk even zijn echte snelheid liet zien. | ||||
twiFight | maandag 17 maart 2014 @ 23:12 | |||
Dat Rosberg snel was staat vast, hij was niet voor niets de winnaar. Maar met één datapunt kun je zo weinig zeggen. Wie zat in gevecht/traffic, wat was de staat van hun banden, welke fuel mapping gebruikten ze, welke strategie voerden ze, etc.? Wat ik wil zeggen is dat we nu gegevens hebben van één race. Daarmee kun je zeggen hoe de stand was in deze ene race. Uitspraken doen over de algehele verschillen tussen de autos blijft speculatie. | ||||
twiFight | maandag 17 maart 2014 @ 23:14 | |||
Tsja, het is die Italiaanse cultuur he ![]() Maar wij kunnen natuurlijk alleen afgaan op wat de teams zeggen. Maar ik vond het inderdaad wel vrij toevallig dat beide autos er last van hadden. En zelfs als het klopt, hadden ze er 5 honderdsten last van, of een seconde per rondje? Zoals je al zegt, we hebben meer races nodig om betere conclusies te kunnen trekken. | ||||
twiFight | maandag 17 maart 2014 @ 23:16 | |||
Dit is toch heel normaal? Dit deed Vettel ook al 4 jaar. Een gat trekken zodat je een marge hebt in geval van problemen en zodra die marge groot genoeg is (meestal de tijd voor een pitstop) ga je daarna je materiaal sparen. | ||||
Nattekat | maandag 17 maart 2014 @ 23:17 | |||
Wat ik ermee wil zeggen is dat Rosberg 1 seconde per ronde won direct na de SC, dat is opmerkelijk te noemen. | ||||
Sally | maandag 17 maart 2014 @ 23:18 | |||
The prancing horses... Ik hou van paarden, maar deze rooie zijn voor mij ![]() En idd, die Italiaanse kop van Enzo Ferrari is te erg voor woorden ![]() ![]() Klopt helemaal. Red Bull heeft ons - waarschijnlijk - ook wat zand in de ogen gestrooid over en tijdens de wintertests. *geduld, geduld* Ben erg benieuwd naar de komende race, in elk geval! ![]() | ||||
twiFight | maandag 17 maart 2014 @ 23:20 | |||
Nou ja, dat vind ik dus niet. Vettel trok de afgelopen jaren vaak nog een groter gat en dat was dan halverwege het seizoen. Dus zo raar vind ik het niet, want 1) dit gebeurde voorgaande jaren ook al en 2) ik vermoed dat de verschillen kleiner gaan worden wanneer de andere teams hun achterstand van het testen inhalen. | ||||
twiFight | maandag 17 maart 2014 @ 23:23 | |||
Jaaa zin in! - gaan Rosberg en Hamilton lekker met elkaar vechten op de baan? - kunnen de Williamsen echt zo hard als iedereen denkt (cq. hoopt) en vechten ze lekker mee voor het podium? - kan Vettel echt laten zien wat de RBR kan en zit hij er ook weer tussen, of wordt het toch een inhaalrace (no pun intended) voor RBR? - is Magnussen echt de rookie met een koel hoofd of was Australie een gelukje? - kunnen Lotus en Caterham uberhaupt een auto tot de finish krijgen? Kom maar op! | ||||
Peterselieman | maandag 17 maart 2014 @ 23:32 | |||
precies. Het is waarschijnlijk ook daarom dat er bij hem weinig stuk ging en bij Webber stukken meer, naast de rijstijl die verschilt natuurlijk | ||||
Sally | maandag 17 maart 2014 @ 23:34 | |||
Mijn beide favo's in 1 team... ![]() Benieuwd ![]() Massa had geen kans om, maar mogelijk wel zo hard als Bottas deed?! ![]() Zou die RB-motor toch minder hard kunnen dan Ricciardo liet zien, als de FIA-regels netjes aangehouden worden? Een eigen sensor gebruiken, ipv een door de FIA goedgekeurde... Horner probeerde het weer tijdens deze race: ondanks waarschuwingen toch de feul flow niet aanpakken. AFGESTRAFT. Gelukkig. Al is het mijn favoriete team, dit deed me denken aan Ferrari die dingen probeerde. En gerechtigheid geschiedde. Jammer voor de Aussie die in eigen land nu niet meer 2e was (op het podium had hij wel gestaan). Benieuwd ![]() ![]() LOL ![]() ![]() ![]() ![]() Je gunt het ze wel, maar lukt het??!!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||
#ANONIEM | dinsdag 18 maart 2014 @ 07:51 | |||
Dat lijkt me niet. Bij het testen deed hun wagen het gewoon nog niet goed. Denk dat ze bij Red Bull volledig de grens opzoeken wat de wagen kan, wat betekent dat je er eerst overheen moet gaan. In dit geval gingen ze er wat tever overheen, waardoor ze weer terug moesten naar de tekentafel. Ze hebben het lek trouwens nog niet boven, want Vettel had serieuze problemen. En als Ricciardo idd met een te hoge fuelflow reed (waar ik wel vanuit ga), dan vertekent zijn snelheid ook. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2014 07:52:03 ] | ||||
Sally | dinsdag 18 maart 2014 @ 11:54 | |||
Het zijn dus nog allemaal vraagtekens wat Red Bull betreft ![]() | ||||
twiFight | dinsdag 18 maart 2014 @ 20:56 | |||
Het zand in de ogen strooien ging ook meer om de houding van het team. "We lopen een maand achter" en "Mercedes heeft straks twee rondjes voorsprong" en vervolgens tweede qualificeren en tweede eindigen (uiteraard voor disqualificatie). | ||||
#ANONIEM | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:21 | |||
Aangezien ze 2e werden met valsspelen (en daardoor sneller reden), Rosberg voor de SC al 20 seconden voorsprong had, en na de SC ook weer 25 seconden bij elkaar reed, zaten ze er dus niet eens zo heel ver naast met die uitspraken. | ||||
twiFight | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:27 | |||
Pardon? Je vergeet even dat hij alle wagens achter zich ook achter zich wist te houden? Waaronder (uit mijn hoofd) 5 autos met een Mercedes motor. Dat Mercedes sterk is weten wij, maar RBR hun verwoedde pogingen zichzelf in een underdogpositie te krijgen vind ik een gigantisch zwaktebod. Welke invloed het te hoge brandstofverbruik had is helaas voor ons gissen. De FIA heeft daar v.z.i.w. nog geen cijfers over vrijgegeven. Zoals eerder iemand al zei, verbruikten ze nu 100,1 kg/u of 150 kg/u? En hoevaak? En hoe lang? | ||||
Smoofie | dinsdag 18 maart 2014 @ 21:57 | |||
Ff serieus, waarom hebben ze in godsnaam die fuel regels ingevoerd? Het is gvd racen, het enige wat ik hoor is "push button x, safe fuel". | ||||
#ANONIEM | woensdag 19 maart 2014 @ 07:49 | |||
De hogere fuelflow betekent natuurlijk een prestatievoordeel, als het niets of niet veel gescheeld dan zou RBR de instructies van de FIA wel hebben opgevolgd. Een iets hogere fuelflow bij het accelereren betekent dat je sneller je topsnelheid bereikt. | ||||
#ANONIEM | woensdag 19 maart 2014 @ 07:52 | |||
Om het vermogen te limiteren. In dit artikel in Auto, motor und sport staat daar iets over in:
| ||||
franklop | woensdag 19 maart 2014 @ 07:52 | |||
Een beetje besparen is niks mis mee, maar zeg dan inderdaad gewoon; maximaal 100 kg brandstof en hoe je het verbruikt maakt ons geen reet uit. | ||||
#ANONIEM | woensdag 19 maart 2014 @ 08:01 | |||
Als de fuelflow ongelimiteerd is kun je die in de kwalificatie opkrikken waardoor je veel meer vermogen krijgt. Dat vond die FIA onwenselijk (en kan ik wel in meegaan, want dan krijg je weer gezeur dat ze belachelijk langzaam rijden ten opzichte van de kwalificatie en is het ook weer niet goed). Of je krijgt situaties waar ze in het begin van de race relatief veel brandstof gebruiken en aan het einde in problemen komen (wat Berger in 1988 regelmatig gedaan heeft). | ||||
sasquatsch | woensdag 19 maart 2014 @ 10:17 | |||
Over de fuelflowMeerdere teams is (tijdens de race gevraagd) om de fuelrate aan te passen en alleen Red Bull heeft daar geen gehoor aan gegeven. Mercedes bijvoorbeeld wel. | ||||
twiFight | woensdag 19 maart 2014 @ 21:35 | |||
Ik verdenk RBR er van met opzet wat onrust te willen stoken. De regel was van het begin simpel: de sensor van de FIA is leidend. Een team mag niet zo maar anders beslissen. Nu RBR aangegeven heeft op hun eigen data te rijden en de sensordata van de FIA te negeren geven ze aan dat ze vinden dat die sensor niet deugt. Dit is een heikel punt, omdat er al veel problemen waren met die sensor voor de start van het seizoen. Maar chaos met die sensor en/of regelementsaanpassingen komt RBR wel heel goed uit natuurlijk, nu ze nog een achterstand in te halen hebben. Ik hoop niet dat er weer zo'n Pirelli-fiasco aan komt, daar heeft RBR ook veel voordeel gehad van aanpassingen, terwijl andere teams die hun zaakjes wel voor elkaar hadden het seizoen wel op konden geven. | ||||
Tarado | donderdag 20 maart 2014 @ 14:17 | |||
| ||||
Smoofie | donderdag 20 maart 2014 @ 17:06 | |||
Ik vind het nog steeds pauper. Doe gewoon 160kg( toch?) zoals vorige jaren en laat ze lekker racen. Beetje meer vermogen kan geen kwaad en dat "besparen" vind ik al helemaal een kut argument ![]() | ||||
THEFXR | donderdag 20 maart 2014 @ 19:16 | |||
dat zou toch niet kunnen, want dat zou hij boven die 100kg brandstof doorstroming komen, zoals bij RB | ||||
Sinister-D- | donderdag 20 maart 2014 @ 19:38 | |||
Mercedes heeft ook een waarschuwing gehad gedurende de race, zij hebben wel gehoor gegeven aan het verzoek van de wedstrijdleiding om het verbruik terug te draaien. | ||||
LWD-Godius | donderdag 20 maart 2014 @ 21:06 | |||
Ik hoop dat ze voor volgend jaar de maximaal toegestane branstofdoorvoersnelheid en brandsstofhoeveelheid verhogen want het spectaculaire leek er toch wel een beetje van af in vergelijking met voorgaande jaren. Geluid en rondetijd moet eigenlijk ook beter dan dit. | ||||
twiFight | donderdag 20 maart 2014 @ 22:56 | |||
![]() Overigens snap ik het gezanik niet zo. Het was al bekend dat Melbourne een van de lastigste tracks zou zijn betreft het benzineverbruik en alle teams en rijders gaven aan niet zo veel problemen te hebben. Vanaf hier wordt het alleen maar makkelijker om onder de 100 kg totaal te blijven. Die 100 kg/u kun je over discussieren, maar die regel is voor iedereen gelijk, dus relatief gezien merk je daar weinig van. Bovendien denk ik dat weinig (misschien wel niemand!) mensen op dit forum genoeg technische kennis van motoren en turbos in de racewereld hebben, om de echte redenen achter die regel te snappen en belangrijker nog: welke consequenties het heeft als die regel afgeschaft zou worden. Het frappante is dat de teams in de F1 het zelf er snel over eens waren dat deze regel er moest komen(!). Bovendien denk ik dat het een stuk leuker racen is als elke rijder de hele race op zo'n 85% zit, dan wanneer de ene rijder op 100% rijdt en iemand die op 60% rijdt met 5 sec/lap voorbij sjeest. Zo'n race hoef ik niet te zien namelijk. | ||||
twiFight | donderdag 20 maart 2014 @ 23:00 | |||
Het besparen an sich is het argument niet. Op schaal valt het verbruik in de F1 zelf in het niet. Maar men wil dat de technologie die in de F1 ontwikkeld wordt gebruikt kan worden om normale autos zuiniger te maken. We hebben sowieso al bar weinig motorenfabrikanten over in de F1. Bepaalde fabrikanten vinden het de moeite niet waard om voor tientallen (honderden?) miljoenen een motor te ontwikkelen die vervolgens alleen maar in de F1 gebruikt kan worden. Volgens mij is o.a. BMW om die reden de F1 uitgestapt. Nu de technologie in de F1 ook gebruikt kan worden in road cars besparen de fabrikanten geld en kan het dus lonend(er) zijn om de F1 in te stappen. En voila, Honda wil al weer terugkeren. | ||||
LWD-Godius | zondag 23 maart 2014 @ 20:00 | |||
Interessante compilatie van onboard video's van verschillende coureurs hun openingsronde. Vooral die van Vettel is wel interessant. F1 2014 Melbourne Rosberg, Magnussen and Vergne Last Lap + Team Radio | ||||
twiFight | woensdag 26 maart 2014 @ 03:16 | |||
Thnx Godius. Ik had de eerste ~12 minuten van de race gemist. Jouw bovenste filmpje geeft me een leuke samenvatting. Het verschil in aandrijfkracht bij Vettel en Hamilton is wel heel erg zeg. Ik wist dat ze uitgevallen waren met power issues, maar ze maakten ook echt geen kans meer. Vettel zal overigens een gepassioneerd coureur zijn hoor, maar tering, ik zou niet met 'm samen kunnen werken. "This is rediculous, do something guys". Oh, sorry, we zaten net lekker een potje te pokeren met een biertje er bij, maar vooruit, als je aandringt dan fixen we het wel ff hoor. Tering zeg, alsof men in de garage en in de pitlane niet al de volle 100% probeert de shit op te lossen. Kan ik erg slecht tegen ![]() | ||||
Nattekat | woensdag 26 maart 2014 @ 13:54 | |||
Okay, de emulator doet het, de app doet het en ik ga nu een poging doen om op een of andere manier die pas te kopen. De manier die ik in gedachten had, via mijn provider, blijkt niet te werken ![]() | ||||
Fir3fly | woensdag 26 maart 2014 @ 14:10 | |||
Onboard klinken die motoren echt wel tof, vooral die turbo ![]() Het mag alleen allemaal wel wat luider, wat mij betreft. | ||||
twiFight | woensdag 26 maart 2014 @ 14:42 | |||
Ik vind het geluid vooral veel gevarieerder. Fluitende turbo, piepende bandjes, motoren, publiek; je hoort van alles wat. Ik het veel meer het gevoel een race te zien. Gillende motoren zijn wel imposant, maar gedurende een hele race uiteindelijk erg eentonig. | ||||
Ajaxfan | woensdag 26 maart 2014 @ 15:04 | |||
Ik vind dat het eigenlijk alleen bij het terugschakelen klinkt als een opgevoerde grasmaaier. | ||||
Nattekat | woensdag 26 maart 2014 @ 15:10 | |||
Je kan in die app zien of iemand DRS gebruikt ![]() ![]() | ||||
Wertha | donderdag 27 maart 2014 @ 18:16 | |||
Onboard is het geluid geweldig, maar tijdens een uitzending is er nauwelijks onboard. Dan hoor je er helemaal niks meer van. En stel je eens voor dat je op de tribune zit.. dan is de thrill weg. | ||||
twiFight | donderdag 27 maart 2014 @ 18:42 | |||
Dat is ook maar een mening. Er zijn mensen die vinden dat de F1 bestaat uit meer dan alleen geluid. | ||||
Nober | donderdag 27 maart 2014 @ 21:59 | |||
Foto's op de officiele facebook van Sepang. Woensdag https://www.facebook.com/(...).293903234635&type=1 Drivers & Crew https://www.facebook.com/(...).293903234635&type=1 Donderdagavond https://www.facebook.com/(...).293903234635&type=1 Rosberg, Kobayashi, Maldonado, Kvyat, Bottas, Räikkönen Sky Sports F1 Show (44 minuten) http://www.dailymotion.com/video/k3OJpNjLokby5D6dYxe | ||||
twiFight | donderdag 27 maart 2014 @ 22:10 | |||
Vreeeeeeeeselijke noobvraag, maar ik vergeet het élke race weer. Wordt er op donderdag nou wel of niet gereden? Overigens lijkt het me tijd voor een Malaysia topic. Helaas kan ik die niet zelf maken. | ||||
Peterselieman | donderdag 27 maart 2014 @ 22:20 | |||
er wordt op donderdagen niet gereden door F1-bolides. Wel persconferenties en dergelijke, maar op Monaco na is er geen verdere actie op de baan voor de koningsklasse | ||||
twiFight | donderdag 27 maart 2014 @ 22:24 | |||
Thanks. Ik denk elke keer dus van wel, maar heb geen idee waar ik dat dan vandaag gehaald heb. | ||||
Fir3fly | donderdag 27 maart 2014 @ 22:34 | |||
Jouw schrijfstijl is echt bizar ![]() | ||||
Peterselieman | donderdag 27 maart 2014 @ 22:36 | |||
Denk je? ![]() ![]() | ||||
twiFight | donderdag 27 maart 2014 @ 22:41 | |||
WOW! Deze robot hebben ze ook al zo geprogrammeerd dat hij weet hoe die smilies moet gebruiken! | ||||
opreis | donderdag 27 maart 2014 @ 22:58 | |||
Is er al bekend wat red bull gaat doen? Gebruiken ze nou die meet apperatuur die zij zeggen dat correct is maar de FIA niet, of gaan spelen ze het toch safe? Maakt nog al een statement over hoe zeker ze van hun zaak zijn. | ||||
twiFight | donderdag 27 maart 2014 @ 23:58 | |||
Ik denk dat ze weinig meer te kiezen hebben. Het oordeel is al geveld, ze moeten verplicht de sensorgegevens van de FIA gebruiken. Afwijken mag alleen als de FIA daar toestemming voor geeft. Als ze wederom een afwijking detecteren, dan kunnen ze uiteraard opnieuw een klacht indienen. Of dat veel zin heeft weet ik niet, want dat was vorig raceweekend ook gebeurd. Toen is een andere sensor gebruikt (tijdelijk), maar heeft de FIA toch besloten dat de oude sensor weer terug moest. Ik denk dat ze met overtuigende afwijkingen moeten komen én toch echt eerst goedkeuring van de FIA moeten hebben. Maar als ik even advocaat van de duivel speel zouden ze nog kunnen proberen hun eigen meetgegevens te manipuleren om zo de zaak van een afwijking geloofwaardiger te laten lijken. Zou ook een leuke soap worden als de FIA vervolgens in het geheim die sensor op een andere bolide laat zetten (bv. een McLaren) voor de eerstvolgende training. Als ze dan kloppende waarden krijgen (volgens mij heeft de FIA sowieso al toegang tot alle telemetriegegevens van alle teams) dan heeft RBR wel een supergroot probleem natuurlijk. | ||||
SiGNe | vrijdag 28 maart 2014 @ 00:06 | |||
Grr.. m'n kabel-provider is aan het verhuizen en heeft z'n abonnement tijdelijk opgezegd, komende tijd dus even geen digitale TV meer voor mij. (Hier in de flat wordt alleen analoge TV ondersteund, digitaal is wel te ontvangen maar ik kan zelf geen kaart registreren, dat heb ik dus via een vriend (de kabel-provider) gedaan.) Zondag voor mij dus ook geen F1 voor mij, moet ik denk ik maar buiten gaan spelen terwijl het een verzengende 20 graden wordt ![]() | ||||
SiGNe | vrijdag 28 maart 2014 @ 00:08 | |||
Als ze nog steeds hun eigen methode gebruiken nemen ze wel een enorm risico, straks worden ze voor de 2e wedstrijd gediskwalificeerd en da's niet zo'n lekker begin voor een seizoen. Ze kunnen beter de FIA methode gebruiken en hopen (erg kleine kans) dat ze alsnog punten krijgen voor de 1e race. | ||||
Nober | vrijdag 28 maart 2014 @ 02:58 | |||
Dit is wel wat, een F1 twitter lijst met alle teams, rijders, Pirelli en nog wat anderen. https://twitter.com/Stiszi/lists/f1-2014 | ||||
RingBewoner | vrijdag 28 maart 2014 @ 03:53 | |||
Zou wel mooi zijn als V Dam nu zou zeggen: "wat lul ik eigenlijk? Ik snap er toch geen flikker van". Man, man, man wat een commentaar. | ||||
Nober | vrijdag 28 maart 2014 @ 04:36 | |||
Het is ook op de BBC dit weekend.![]() | ||||
twiFight | vrijdag 28 maart 2014 @ 05:05 | |||
Lotus wat doe je ![]() | ||||
twiFight | vrijdag 28 maart 2014 @ 05:07 | |||
Mja ik had Digitenne besteld maandag. Ik zei nog: kun je het niet direct naar het postkantoor laten sturen, want ik heb hier altijd problemen met de bezorging. "Nee meneer, daar doen wij niets mee." En ta-daaaa.. 4 dagen later nog niet eens een kaartje in de bus dat ze langs zijn geweest. Moet er godverdomme dus alsnog achteraan én ik kan dit weekend geen F1 zien. | ||||
Meike26 | vrijdag 28 maart 2014 @ 08:31 | |||
Heeft die Van Dam dan echt niet door dat meeste teams waarschijnlijk met een regensetup aan het rijden zijn? De kans is zeer aannemelijk dat we zondag een natte gp gaan zien, dan gaan ze toch geen volledige droogweer setup testen ? | ||||
Nober | vrijdag 28 maart 2014 @ 08:37 | |||
![]() 2014 Free Practice Head-to-Head Alonso 3-2 Räikkönen Button 5-0 Magnussen Massa 3-2 Bottas Vettel 3-2 Ricciardo Rosberg 3-2 Hamilton Vergne 4-1 Kvyat Hülkenberg 5-0 Pérez Sutil 4-1 Gutiérrez Bianchi 4-1 Chilton Ericsson 4-1 Kobayashi Maldonado 3-2 Grosjean Zondag is het gewoon droog, morgen misschien wel een natte kwalificatie maar ik denk van niet. | ||||
Beach | vrijdag 28 maart 2014 @ 10:20 | |||
stream het ![]() | ||||
Sinister-D- | vrijdag 28 maart 2014 @ 15:56 | |||
Eventjes vlot een OP in elkaar geknutseld ![]() ![]() ![]() ![]() Circuit information Lap data Lap length - 5.543km (3.444 miles) Race laps - 56 Race distance - 310.408km (192.879 miles) Pole position - Right-hand side of the track Lap record* - 1’34.223 (211.783 kph) by Juan Pablo Montoya, 2004 Fastest lap - 1’32.582 (215.536 kph) by Fernando Alonso, 2005 Maximum speed - 303kph (188.275 mph) DRS zone/s (race) - Pit straight and final straight Car performance Full throttle - 45% Longest flat-out section - 1029m Downforce level - High Fuel use per lap - 1.7kg Time penalty per lap of fuel - 0.051s Strategy Quickest complete pit stop in 2013 - 20.736s by Red Bull 2014 prime tyre - Hard (2013: Hard) 2014 option tyre - Medium (2013: Medium) *Fastest lap set during a Grand Prix Data sources: FIA, Williams, Mercedes ![]() ![]() ![]() ![]() Sport1 Sport 1 | zaterdag 29 maart, 07:00 | VT3 Sport 1 | zaterdag 29 maart, 08:45 | Kwalificatie (HH 13.15) Sport 1 | zondag 30 maart, 09:30 | Race (HH 12.45) BBCBBC is er weer live bij ![]() BBC 1 | zaterdag 29 maart | 09u00 (HH 14.15) BBC 1 | zondag 30 maart | 10u00 (HH 15.45) Duitsland: RTL | zaterdag 07:45 Formel 1: Freies Training RTL | zaterdag 08:30 Formel 1: Qualifying RTL | Zondag 08:45 Formel 1: Countdown RTL | Zondag 10:00 Formel 1: Das Rennen RTL | Zondag 11:45 Formel 1: Siegerehrung und Highlights Streams: 06.00 VT3 09.00 kwalificatie 10.00 Race Sfeerimpressie Onboard lap met Jenson Button ![]() ![]() ![]()
| ||||
Dino0603 | vrijdag 28 maart 2014 @ 16:41 | |||
Het blijft gewoon droog, misschien met kans op regen, maar ze zullen op droog gaan rijden voor zondag. | ||||
#ANONIEM | vrijdag 28 maart 2014 @ 16:41 | |||
Het zal wel tegen het zere been van sommigen zijn, maar eigenlijk vond ik de vorige race echt heel erg tof. Ik heb echt weer eens zitten genieten. Dus F3- geluid of niet: ik ga er weer lekker voor zitten. | ||||
Waffle | vrijdag 28 maart 2014 @ 16:43 | |||
Ik ook en moet nodig ook weer kaarten halen voor spa dit jaar. | ||||
#ANONIEM | vrijdag 28 maart 2014 @ 16:47 | |||
Ik vind F1-kaarten echt te duur. Ik ga met mijn zoon dit jaar naar het WEC op Spa. Hij mag gratis, ik betaal 28 euro. Hotelletje voor twee nachten was zo gevonden en absoluut niet duur. Probeer dat in een F1-weekend... [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2014 16:48:23 ] | ||||
Sinister-D- | vrijdag 28 maart 2014 @ 16:50 | |||
Jup, ik ben dit jaar ook op het WEC te vinden in Spa ![]() ![]() | ||||
Dino0603 | vrijdag 28 maart 2014 @ 16:50 | |||
Welke tribune zit? Of is WEC ook open tribune? | ||||
#ANONIEM | vrijdag 28 maart 2014 @ 16:51 | |||
Je mag zitten waar je wil. | ||||
IJsdraakje | vrijdag 28 maart 2014 @ 16:54 | |||
Die prijzen ja. ![]() ![]() Dit weekend ook gewoon weer kijken, het geluid is jammer, maar de race vond ik best vermakelijk vorige keer. | ||||
Waffle | vrijdag 28 maart 2014 @ 16:57 | |||
Persoonlijk zou ik gewoon gaan met hem. Vooral als hij nu nog voor de minder prijs heen kan. Ik en mijn pa zijn vorig jaar voor het eerst geweest en we hebben er echt spijt van dat we nooit eerder zijn geweest. We hadden geen tribune kaarten genomen en vooral op vrijdag en zaterdag lekker het circuit rond gelopen. Overal is dan genoeg plek om alles mooi te zien. Wel moet je, vind ik, een heel weekend gaan. Het prijs verschil is zo klein en de wandeling door de pits is ook heel tof. Fototje maken met coureurs die achter in het veld staan is gewoon mogelijk. Ik ben bijvoorbeeld nog op de foto geweest met Bottas, Ricciardo en van der Garde. Verder hebben we ons de rest van het weekend in spa ook goed vermaakt met bier drinken en barbecueën dat we dit jaar sowieso weer op een "camping" gaan staan in spa. | ||||
#ANONIEM | vrijdag 28 maart 2014 @ 17:04 | |||
Ik wil dan ook echt eens naar een F1-race toe. Ik kijk nu alweer twaalf jaar, dus eigenlijk wordt het wel eens een keertje tijd... Maar ja, komt wel... | ||||
Waffle | vrijdag 28 maart 2014 @ 17:09 | |||
Is de wec race trouwens op zaterdag? Daar wilde ik ook wel heen alleen zaterdag gaat hem niet worden. Dan moeten we vrij regelen voor vrijdag en zaterdag ![]() | ||||
#ANONIEM | vrijdag 28 maart 2014 @ 17:11 | |||
Zaterdag geloof ik ja. Maakt voor ons niet uit, want we hebben dan allebei twee weken vakantie. | ||||
Sally | zaterdag 29 maart 2014 @ 00:52 | |||
Ik miste al een nieuw topic, maar gelukkig staat hier alvast een OP. ![]() Met wat ik wil weten, op 1 klein dingetje na ![]() Is er bij de BBC ook een voorbeschouwing? Eerder was het altijd een uur van tevoren, en ik ga wel proberen rond 8 uur wakker te zijn ( ![]() ![]() | ||||
davidderotator | zaterdag 29 maart 2014 @ 01:06 | |||
Wel degelijk 8u tot 10u30 straks, ook zondag om 9u (dus beide keren een uur voor de start). Is ook hun eerste live-race dus voorbeschouwing zal wel de moeite waard zijn (normaal altijd, nu nog ietsje meer). | ||||
Sally | zaterdag 29 maart 2014 @ 01:23 | |||
Is altijd wel de moeite waard - mits je door het lichtelijk patriottische karakter heenkijkt ![]() Zo meteen: Nieuwe race: nieuw topic! | ||||
Sally | zaterdag 29 maart 2014 @ 01:32 | |||
Heu'mel nie hier! +1 ![]() Ik heb ook echt met spanning zitten kijken, en gewoon onbevangen gevolgd wat er gaande was. Geen oordeel met vorig jaar: er viel toch weinig te vergelijken! Jammer dat er dan een paar onverwachte uitvallers zijn waarvan je wel nieuwsgierig was naar hoe die het zouden doen, maar dat is dan maar zo. Ik noem een Hamilton, Vettel, Massa... De beide Lotussen waren lichtelijk te voorspellen na alle rumoer over de kwaliteit van de Renaultmotor ![]() ![]() | ||||
RingBewoner | zaterdag 29 maart 2014 @ 03:01 | |||
Weeronline meldt anders. | ||||
Schunckelstar | zaterdag 29 maart 2014 @ 06:40 | |||
dit heb ik nooit gesnapt. WHY?! zelfde als mensen die een handtekening van iemand willen ![]() een vriend van me moet ook perse elk jaar op de foto met coureurs. dan sta je daar te wachten tot ze eindelijk een keer tijd hebben terwijl je in de tussentijd ook door de pits kunt struinen. en dan heb je een foto waar je dan geforceerd glimlachend allebei samen op staat met iemand die je niet persoonlijk kent, ook nooit zult leren kennen en totaal geen band of historie samen mee hebt ![]() | ||||
Mexicanobakker | zaterdag 29 maart 2014 @ 06:51 | |||
Zo, even kijken naar de laatste 10 minuten VT. McLaren ![]() | ||||
Kanjer | zaterdag 29 maart 2014 @ 07:50 | |||
Mooooorggggggggeeeeeeee!!!!!!! | ||||
Sally | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:21 | |||
Het andere - Maleisie-topic is dus SPT / 2014 FORMULA 1 PETRONAS MALAYSIA GRAND PRIX - #1 Nog wel heel wat posts te gaan voor deze vol is. Dat had ik gisteravond niet goed gezien... Excuus. :S ![]() Dacht dat we op 270 ofzo zaten... ![]() *niet meer zo wakker was vannacht* | ||||
Sinister-D- | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:29 | |||
welke gaan we nu gebruiken ![]() | ||||
#ANONIEM | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:34 | |||
Hier gewoon even een berg onzin neerflikkeren en deze is klaar. | ||||
Sinister-D- | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:36 | |||
daar gaan we waarschijnlijk tijd genoeg voor hebben, met die monsoon en de moderne F1 gaan we waarschijnlijk een uur uitstelling krijgen ![]() | ||||
Sinister-D- | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:37 | |||
inb4: mietjes! vroeger reden ze zelfs op houten wielen in de sneeuw!![]() | ||||
Uccie | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:37 | |||
Ach elk excuus om de wekelijkse schoonmaak een uur op te schuiven is prima hoor ![]() | ||||
Sally | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:39 | |||
Heb een TR gezet op de nieuwe, of deze vast dicht kan - ik neem aan dat ook de mods niet kunnen reeksen tot deze oude dicht is. Mij lukte dat iig niet bij het aanmaken van deze. En/of tot die tijd dit aanhouden: De oude, dus. ![]() | ||||
Uccie | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:39 | |||
2-5 mln en dan zitten er geen ruitenwissers bij ![]() | ||||
#ANONIEM | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:39 | |||
Ze moesten maar eens banden gaan maken die wel tegen een een laag water van een halve meter kunnen. | ||||
#ANONIEM | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:40 | |||
Megahyperextreme tsunami wets. | ||||
Sinister-D- | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:40 | |||
Die bestaan al ![]() ![]() Pirelli 520 ![]() | ||||
#ANONIEM | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:41 | |||
Kijk, opgelost. | ||||
Sally | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:41 | |||
![]() | ||||
Sally | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:42 | |||
![]() Nou ja, deze plens water lijkt me voor ieder voertuig op wielen moeilijk fietsen ![]() | ||||
#ANONIEM | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:42 | |||
Newey heeft het ook al over uitstel. | ||||
Sinister-D- | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:43 | |||
Ow en iedereen die hoopt dat Suzy Perry's topje doorzichtig gaat worden door de regen wil ik alvast waarschuwen:
| ||||
Uccie | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:44 | |||
We maken er gewoon een regatta van. | ||||
#ANONIEM | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:44 | |||
Ik zie geen onoverkomelijke bezwaren. | ||||
Sinister-D- | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:45 | |||
Veel vrouwen klagen over hun te dikke kont, Perry is die van haar nog aan het zoeken ![]() | ||||
Sally | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:45 | |||
*roeispanen stuurt* | ||||
#ANONIEM | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:46 | |||
Misschien leg ik de lat te laag, maar nee, ik zie nog steeds geen probleem. | ||||
Sally | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:47 | |||
Ah, nu zitten we hier dus op de #271 die ik gisteravond/vannacht dacht te zien ![]() Gezellige etentjes - thuis aan de keukentafel - ftw ![]() | ||||
#ANONIEM | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:47 | |||
Grote hoeveelheden wijn... | ||||
Karstman | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:48 | |||
Zat op sport1 te wachten, zapte even naar de bbc en verzoop bijna voor de tv ![]() ![]() | ||||
Uccie | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:49 | |||
Dat outfitje maakt Webber er ook niet sexier op ![]() | ||||
#ANONIEM | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:49 | |||
Jezus... Mark Webber is nog magerder dan ik! | ||||
Karstman | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:49 | |||
Moeten we dit nu even volbaggeren | ||||
Karstman | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:49 | |||
Sexy Mark in zijn victoria secret fietspakje? | ||||
Sally | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:50 | |||
Ehm, toevallig was het dit keer bier ![]() Bij ouders, samen met m'n broertje en mijn vriend hebben we hun tuin aan kant proberen te maken. Moet nog wel heel wat gebeuren, maar vandaag waren wij twee "echt niet nodig". Oke, dan niet ![]() | ||||
Geralt | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:51 | |||
Welke idioot heeft verzonnen dat het een goed idee is om 's morgens vroeg F1 te gaan houden ![]() ![]() | ||||
Sally | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:51 | |||
Monsooooon. Gezellig, toch? Mogelijk uitstel, overigens. Korte samenvatting ![]() | ||||
Sally | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:51 | |||
Ja ![]() Wie is Suzie Perry, trouwens? | ||||
#ANONIEM | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:52 | |||
Krijgen we weer dat gedoe met die safety car die de hele tijd gaat kijken of het al kan... | ||||
Uccie | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:52 | |||
Zo vroeg is het toch niet? Vorige keer was vroeger...en volgende week Bahrein, dus dan kun je bijna uitslapen. | ||||
Nattekat | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:52 | |||
Voor niks zo vroeg opgestaan ![]() | ||||
#ANONIEM | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:52 | |||
De BBC-mevrouw. Ik vind 'r mooi. | ||||
Joene | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:52 | |||
Sky sports ![]() | ||||
Uccie | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:52 | |||
De dame die dit presenteert op de BBC. | ||||
Joene | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:53 | |||
15 minuten vertraging | ||||
Karstman | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:53 | |||
Aardige juf, doet het leuk in bikini (broekje model 1980 volgens mij ![]() | ||||
Karstman | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:54 | |||
+15! | ||||
#ANONIEM | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:54 | |||
Nog 8. | ||||
Sinister-D- | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:54 | |||
Deed vroeger MotoGP voor Beeb,.... En heeft altijd een hekel gehad aan F1, totdat ze daar mocht gaan presenteren ![]() | ||||
Max23 | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:54 | |||
Alsof de omstandigheden in 15 min, zoveel verbeteren. | ||||
Sally | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:54 | |||
Die ene man waarvan ik laatst een gerucht opving dat hij zelf zei dat hij dacht aan stoppen. Maar serieus: fans aan de andere kant van de wereld mogen toch ook genieten op een tribune? En kom op, vosssssje. Je bent wel vroeger (lees: midden in de nacht) opgestaan voor je hobby ![]() ![]() | ||||
#ANONIEM | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:54 | |||
Beetje jammer. Maar ik vind 'r nog steeds mooi. | ||||
Sally | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:55 | |||
Dan laat ze dat niet merken, die hekel aan F1... | ||||
Sally | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:55 | |||
3 | ||||
#ANONIEM | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:55 | |||
Twee nog. | ||||
Sinister-D- | zaterdag 29 maart 2014 @ 08:56 | |||
Meer afgeven op F1 dan een hekel hebben eigenlijk..... nieuwe SPT / 2014 FORMULA 1 PETRONAS MALAYSIA GRAND PRIX - #1 |